eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
55 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
319 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_4154178439.mp3
360K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۴۴ اعراف امام صادق عليه السلام مى فرمايد: خداوند به موسى عليه السلام فرمود: آيا مى دانى چرا تورا برگزيدم؟ زيرا خضوع و خشوع تو به درگاه من بى نظير بود؛ هرگاه به نماز مى ايستادى، گونه هاى خود را بر خاك مى نهادى. (262) در حديث ديگرى آمده است كه خداوند فرمود: چون در ميان بندگانم خود را نسبت به من ذليل تر مى دانستى. (263) ----- 262) تفسير صافى 263) تفسير نورالثقلين - حضرت موسى، بنده ى مخلص خدا بود. «اصطفيتك» («اصطفاء» به معناى انتخاب گوهر خالص است) - نبوّت و رسالت مقامى انتصابى است، نه انتخابى. «انّى اصطفيتك» - بيانِ درخواست نابجاى مردم، مانع برگزيدگى ونبوّت موسى نيست. «اصطفيتك» - چهل شب عبادت در ميعادگاه، مقدّمه اى براى گرفتن تورات و بكار بستن آن شد. «جاء موسى لميقاتنا - فخذ ما آتيتك» - پس از براندازى طاغوت و تشكيل حكومت دينى، بايد قانون و احكام الهى اجرا شود. «فخذ ما آتيتك» - شكر، فرمان اكيد خدا و امرى واجب است، نه مستحب و يك سفارش اخلاقى. پس شكرگزارى از نعمت هاى الهى لازم است. «و كن من الشاكرين» - مسئوليّت هاى دينى و ارشادى، نعمت الهى است كه بايد سپاسگزارى شود. «و كن من الشاكرين» (شكرگزارى، علاوه بر زبان بايد با بكار بستن دستورات الهى باشد)
۱۴۵ اعراف مراد از «الواح»، همان سنگ نبشته هاى تورات است كه در آيه ى قبل به آن اشاره شد. در اينكه مراد از احسن در «و امُر قومك يأخذوا باحسنها» چيست، اقوال مختلفى بيان شده است، از جمله: مراد با بهترين قدرت گرفتن، يا بهترين گرفتن از حيث علم و عمل، يا در دَوَرانِ امر بين اهمّ و مهمّ، بهترين عمل را انجام دادن است و يا مراد اين است كه دستورات تورات، احسن تمام قوانين و دستوراتِ آن زمان است. امّا احسن مطلق، قرآن است، چنانكه خداوند مى فرمايد: «و اتّبعوا احسن ما انزل اليكم من ربّكم من قبل أن يأتيكم العذاب بغتة و انتم لاتشعرون» (264) ممكن است مراد از آيه اين باشد كه اگر با قدرت به تورات عمل كنيد، بر دشمنان غالب خواهيد شد و خانه هاى آنها را به دست مى آوريد. امام باقر عليه السلام فرمود: عبارت «من كلّ شى ء»، بيانگر آن است كه خداوند تمام امور را براى موسى عليه السلام بيان نكرده است. (265) گرچه در همان بخشى كه مطرح شده، تمام نيازهاى مردم آن عصر به تفصيل بيان شده است. «تفصيلاً لكلّ شى ء» مراد از «دارالفاسقين» يا كاخ ودربار فرعونيان است يا خانه هاى ساكنان بيت المقدّس قبل از ورود قوم موسى، وممكن است مراد جايگاه متخلّفين از دستورات موسى در قيامت باشد. (266) ----- 264) زمر، 55 265) تفسير نورالثقلين 266) تفسير راهنما - تورات، به صورت نوشته نازل شده است. «كتبنا» - بكار بستن قانون و رهبرى امّت، نياز به قوّت، اراده و جدّيت دارد. «فخذها بقوّة و امُر قومك» - در ميان چند راه و برنامه، بايد بهترين روش را انتخاب و با بهترين توان انجام داد. «بأحسنها» - مخالفت با قانون آسمانى، فسق است و مجازات دارد. «ساوريكم دار الفاسقين» - رهبر بايد در عمل پيشگام باشد. (خداوند، ابتدا به خود موسى عليه السلام دستور مى دهد، سپس به مردم) «خذ... يأخذوا»
۱۴۶ اعراف پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمودند: هنگامى كه دنيا در نظر مسلمانان جلوه كند، هيبت اسلام از آنان جدا مى شود و زمانى كه امر به معروف و نهى از منكر را ترك نمايند، از بركت وحى محروم مى شوند. «و اذا تركوا الامر بالمعروف و النهى عن المنكر حرّمت بركة الوحى» (267) ----- 267) تفسير صافى - متكبّران، بدانند كه از هدايت و ايمان به آيات الهى محروم مى شوند. «سأصرف عن آياتى الّذين يتكبّرون» - خداوند، بى جهت لطف خود را از كسى برنمى گرداند، بلكه اين نتيجه ى عملكرد خود انسان است. «سأصرف... يتكبّرون» - تكبّر انسان، برخاسته از تصوّرات موهوم اوست. «يتكبّرون... بغير الحقّ» - تكبّر، هرگز براى موجود ضعيف و محتاجى همچون انسان، زيبنده نيست. «يتكبّرون... بغير الحقّ» - با استمرار تكبّر، آيات متعدّد نيز انسان را هدايت نمى كند. «يتكبّرون... كلّ آية» - انسان در انتخاب يكى از دو راه هدايت وگمراهى آزاد است. «لا يتّخذوه سبيلاً... يتّخذوه سبيلاً» - استمرار غفلت وتكذيب آيات الهى، موجب تكبّر و انحراف در ديدگاه و انتخاب است. «ذلك بانّهم كذّبوا بآياتنا و كانوا عنها غافلين»
۱۴۷ اعراف - كفر و تكذيب، سبب حبط اعمال گذشته است. «كذّبوا... حبطت» - پاداشها و كيفرهاى قيامت، تجسّم اعمال ماست. «هل يجزون الاّ ما كانوا يعملون» - آنچه بدتر از گناه است، اصرار بر آن است. «كانوا يعملون»
۱۴۸ اعراف امام باقر عليه السلام فرمود: حضرت موسى عليه السلام به خدا گفت: سامرى، گوساله اى از طلا براى مردم ساخته است، امّا صداى آن از چيست؟ وحى آمد كه اين وسيله ى آزمايش مردم است، «ياموسى انّ تلك فتنة فلاتفحص عنها»، (269) قرآن نيز مى فرمايد: «اِن هى الاّ فتنتك تضلّ بها من تشاء و تهدى من تشاء» (270) قرآن، به مسأله ى گوساله پرستى بنى اسرائيل، در چهار سوره اشاره نموده است. البتّه گوساله پرستى بنى اسرائيل زمينه هاى فرهنگى، اجتماعى داشت، زيرا؛ اوّلاً آنان ساليان دراز در مصر، بت هايى به شكل گاو ديده بودند، ثانياً همان گونه كه در آيه 138 خوانديم، پس از عبور از رود نيل چشمشان به قومى بت پرست افتاد و تحت تأثير قرار گرفته و در عمق روحشان باقى ماند. ثالثاً تمديد مدّت سى شب به چهل شب، شايعه ى مرگ موسى را به دست مخالفان پديد آورد و زمينه را براى انحراف آماده كرد و در نهايت، جهل مردم و هنر سامرى باعث شد تا قوم موسى از خداپرستى به گوساله پرستى گرويدند. (271) بنابراين عوامل انحراف چند چيز است: - نبود رهبرى يا غيبت او. - جهل و ناآگاهى مردم. - عالمان و هنرمندان منحرف و سوء استفاده از علم و هنر. - زيبايى و زرق و برق ظاهرى. - سر و صدا و تبليغات كاذب. در آيه 87 سوره ى طه، ساختن گوساله به سامرى نسبت داده شده است، امّا شگفت آنكه در تورات، به هارون نسبت داده شده است؟! (272) البتّه در اين آيه به قوم موسى نسبت داده شده است، زيرا بسيارى از كار او راضى بودند و او را يارى نمودند. (273) حضرت موسى براى هدايت مردم و رهايى از انحراف و دام سامرى، از دلائل ملموس استفاده كرد. مثلاً براى نفى الوهيّت گوساله با بيان اينكه مصنوع است نه صانع، محتاج مكان است و داراى وزن و حجم و شكل است و هيچ گونه هدايت و راهنمايى براى كسى ندارد، آنان را ارشاد نمود. (274) - گاهى انسان به چيزى كه واقعيّتى ندارد، ارزش مى دهد و تا حدّ پرستش او پيش مى رود. «و اتّخَذَ» - دعوت به گوساله پرستى، پس از نافرمانى از رهبر و در غياب رهبرى حقّ صورت مى گيرد. «من بعده» (زمانى كه حضرت موسى به ميعادگاه رفته بود) - دشمن براى انحراف مردم، از هنر و تمايلات نفسانى استفاده مى كند. (مجسّمه ى طلا) «حُلِيّهم عجلاً» - ارتدادِ اقوام، سابقه ى طولانى دارد. «واتّخذ... عجلاً...» - گوساله ى سامرى، مجسمّه اى بيش نبود. «جسداً» - در انحراف انسان، زرق و برق و سروصدا نقش عمده اى دارد. «حليّهم... خوار» بنابراين در پى هر صدا و هر زرق و برق و زيبايى نبايد رفت. - معبود انسان بايد هادى انسان باشد. «لا يهديهم» - شرك، ظلم است و كسى كه بدون دليل و تنها بر اساس لجاجت، حقّ را رها كند و اسير ساخته هاى دست خود شود، ظالم است. «كانوا ظالمين»
۱۴۹ اعراف چون معمولا انسان به هنگام ندامت و پشيمانى، چانه ى خود را بر دستانش قرار مى دهد و فكر مى كند، چنانكه گويا در دست خود فرو افتاده است، لذا قرآن مى فرمايد: «سُقط فى ايديهم» (275) وشايد كنايه از اين باشد كه گوساله در جلو آنان ساقط شد واز بين رفت - برخى انسان ها تا نتيجه ى عملكرد خود را نبينند، متوجّه خطاى خود نمى شوند. «لمّا سُقِط...» - حتّى با سابقه گوساله پرستى، از رحمت خدا مأيوس نباشيم. «لئن لم يرحمنا ربّنا»
1030_52307321094375.mp3
2.79M
❤️ موضوع  : بی مسئولیتی 🎥 ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗         🆔 @drsaeedazizi  ╚══════🍃🌺🍃═╝
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ شهادت سردار بززگ اسلام و رهبر حزب اللّه را به پیشگاه شریف امام مهدی علیه السلام، ولیّ امر مسلمین امام خامنه‌ای، حزب اللّه و نیروهای مقاومت و نیز مردم فسلطین، لبنان، ایران، و تمامی آزادیخواهان مبارز جهان، تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم. شهادت امامان علیهم السلام، ثابت کرد که جبهۀ مجاهدت فی سبیل الله با ترور و شهادت بزرگانش، گسترده‌تر، محکم‌تر و قوی‌تر می‌شود، چنان که در جمهوری اسلامی ایران، ترور و شهادت بزرگانی چون بهشتی، مطهری، رئیس جمهور رجایی، نخست وزیر باهنر، شهدای محراب، سلیمانی و ...، سبب وحدت و قدرت بیشتر گردید. شهادت سید حسن نصرالله نیز ضایعۀ بزرگی است، اما سبب استحکام مقاومت و بیداری ملّت‌ها می‌گردد. www.x-shobhe.ir
هدایت شده از موسسه مصاف
🎥 ممکن است مدت زیادی در میان شما نمانم 👤 شهید «سیدحسن نصرالله» در آخرین سخنرانی: 🔺ممکن است مدت زیادی در میان شما نمانم. 🔺ممکن است تمام سطح اول رهبری از جمله من کشته شوند. 🔺رویه‌هایی اندیشیده شده است تا در صورت وقوع این حالت فوق‌العاده آماده باشیم. 🆔 @Masaf