eitaa logo
گزیده هایی از حسینی بغداد آبادی
131 دنبال‌کننده
190 عکس
130 ویدیو
6 فایل
﷽ سوابق اجرایی: ✅مشاور مالکیت فکری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ✅رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد ✅ چندین دوره عضو هیئت مدیره نظام صنف رایانه‌ای استان ✅مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری یزد 🆔 @mrhoseyni @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">📩mrhoseyni@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 احکام غذا خوردن در خانه میت 🔹️ غذا خوردن در خانه میت بعد از دفن میت چیست؟ 🔹️ امام صادق(ع) می‌فرماید الاکل عند اهل المصیبه من عمل الجاهلیه 🔹️ یعنی.. غذا خوردن نزد مصیبت زدگان با خرج آنان، از رفتارهای جاهلیت است و سنت پیامبر(ص) فرستادن غذا برای مصیبت‌زدگان است. (من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 182) ❗️ براساس حدیث فوق، پس از شهادت جعفربن ابیطالب (جعفر طیار) پیامبر(ص) دستور داد به خانه جعفر غذا بفرستند تا خانواده‌اش جز مصیبت از دست دادن جعفر، دغدغه دیگری نداشته باشند. براساس سنت پیامبر، اگر حتی صاحبان عزا دیگران را برای غذا خوردن در خانه متوفی دعوت کنند شایسته نیست بروند زیرا غذا خوردن نزد اهل مصیبت و در منزلشان از اعمال مردم قبل از ظهور اسلام و دوره جاهلیت بوده است 💢همچنین در حدیث آمده: 🔹️ زمانی که حضرت جعفر طیار(ع) در جنگ موته شهید شد پیامبر(ص) از حضرت فاطمه(س) خواست که به نزد اسماء همسر جعفر و خانواده‌اش برود و برایشان غذا تهیه کند، بعد از این دستور پیامبر، میان مسلمانان رسم شد که وقتی کسی دچار مصیبت می‌شد همسایگان و خویشان او برایش غذا تهیه کرده و می‌بردند. ✍ بیاییم سنت های غلط را از بین ببریم و برای کسانی که عزیزشون از دست میدن غذا ببریم...
♥️✨امام جواد عليه السلام فرمود: 💖زينت عقل، ادب است 💖زينت علم تواضع است 💖زينت فقر پاكدامنى است 💖زينت سخن فصاحت است 💖زينت بلا و سختى صبر است 💖زينت بزرگوار خوشرويى است 💖زينت غنى (بى نيازى) شڪر است 💖زينت نيكوكارى منّت نگذاشتن است 💖زينت نمــاز خشـوع (توجه قلبى) است 💖زينت قناعت انفاق بيش از وظيفه است
💢 بیانات سال ۱۳۵۹ امام خامنه ای درباره درسهای عملی اميرالمؤمنين 👌 اینکه گفته می‌شود امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام خانه نشین شد دروغ است. 🔸 اميرالمؤمنين یک روز هم از فعالیت های اجتماعی دست نکشید. ✨ یــک روز هم بــا جامعــه اش، بــا انقلابــش قهـر نکـرد. ⭕️ از کار کنـاره گرفتن، زودرنــج بــودن، دلنــازک بــودن، از حــوادث و رویدادهــاى کوچــک فــورًا رنجیــدن و زبــان بــه داد و بیــداد گشــودن، از شــأن علــى پایین تــر بــود و دامــان علــى بــه آن آلــوده نشــد. [او] کار کرد. 📜 نشريه خط حزب الله شماره‌ ۳۷۸ - سوم بهمن ۱۴۰۱
با چشمانی که این همه اشتباه می کنند نمی توان قضاوت کرد ...!!
امام علی عليه ‏السلام: لاعَمَلَ كَالتَّحقيقِ هيچ كردارى مانند پژوهش نيست غررالحكم حدیث 10483
باسمه تعالی در فضای مجازی خبری از دادستان محترم یزد دیدم که "تنها راه اصلاح ضعف حجاب و حفظ سرمایه های اجتماعی کشور اقناع بوده و مداخله قهری و پلیسی جواب نمی دهد." بر خود لازم دانستم که نکاتی کاربردی را به مسئولین حاکمیتی تقدیم نمایم. در رابطه با اقامه دین و قوانین الهی چهار نوع نگاه وجود دارد: - در نگاه اول اسلام ساحت اجتماعی ندارد و فردی است و نباید در اجتماع ظهور و بروز داشته باشد و اسلام به خلوت شخص اختصاص دارد ( قائلین به این تفکر افرادی مثل عبدالکریم سروش، سید جواد طباطبایی هستند) و این نظریه اصلا مورد پذیرش سیره اهل بیت علیهم السلام و امامین انقلاب نیست. - نگاه دوم متولی دینی را اجتماع می دانند و معتقد هستند حکومت و حاکمان نباید ورود به مسائل دینی پیدا کند ( قائلین به این تفکر افرادی مثل گروه نهضت آزادی است) و نظریه پردازان این نظریه حتی قائل به اصل 110 قانون اساسی هم نبودند. و این نگاه اصلا مورد قبول امامین انقلاب نیست. - گروه سوم هم معتقدند که احکام الهی واجب است و باید در جامعه ظهور پیدا کند و تنها متولی آن را نهادهای حاکمیتی است و مردم نقش اول را نداشته ولی می توانند کمک کنند. این نوع نگاه هم تکفیری و داعشی است. - نگاه چهارمی هم وجود دارد که حاکمیت و نهادهای اجتماعی را هر دو دخیل می داند و معتقد است که همه احکام اسلام با کمک هر دو باید ظهور و بروز یابد. این نوع نگاه، مورد پذیرش امامین انقلاب است. هر چند که سیره اهل بیت علیهم السلام این نگاه را تایید می کند. لذا در رابطه با وظیفه کارگزاران حاکمان اسلامی می توان به نامه های 42 ، 52 ، 67 نهج البلاغه که به کارگزاران حاکمیتی دستور اقامه دین داده شده اشاره کرد. لذا تئوریزه کردن عدم ورود حاکمیت به مسائل دینی صحیح نبوده و باید مسئولین در مقابل جرایم حق الناسی و حق اللهی پاسخگو باشند و تئوریزه کردن اقناع جرایم دینی درست نیست و می دانیم هیچ امام معصوم و پیامبری نتوانسته اند با اقناع، جامعه را هدایت نموده و همه جامعه هم با اقناع هدایت پذیر نیستند. ( ضمن اینکه اگر امروز برای حجاب اقناع را دنبال نماییم بعدا باید برای مواردی مثل قصاص، فساد اداری، فسادهای اقتصادی و ... هم اقناع را ترویج نمود. ) پس توقع است که دادستان های مختلف کشور تعقیب جرایم حق الناس و حق اللهی را در دستور کار خود قرار داده و حجاب هم که یک امر حق اللهی بوده را با جدیدت بیش از پیش دنبال نمایند. نکته پایانی : ان شاء الله که حوزه های علمیه هم به این مباحث ورود جدی پیدا نمایند. محمد رضا حسینی بغداد آبادی بازرس اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد و بازرس مجمع قاریان و حافظان استان یزد
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من به شما دوست عزیز، سفارش می کنم این کلیپ رو نه یکبار، بلکه چندین بار و یا بطور منظم تماشا کنید ونشربدهید
⭕️ بیانیه تبیینی وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب 🔹وزارت کشور ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات ملّت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش‌ها و احکام الهی و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامی به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که هیچ‌گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. 🔹مسئله حجاب در سال‌های گذشته یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده و طرح‌های شکست خورده‌ای نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد. 🔹پروژه‌های برنامه‌ریزی شده توسط سرویس‌های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن زندگی آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است. 🔹بر اساس اطلاعات پیدا و پنهان، دشمنان در آشوب‌های سال گذشته تلاش کردند حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت تبدیل نمایند و در این راه از همه ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی به عنوان بستر تهاجم علیه ذهن و قلب نوجوان و جوان ایرانی به کار بست. 🔹در حالی که برآورد غلط تبهکاران فرهنگی داخلی و خارجی بر رویگردانی بانوان محترم ایرانی از حجاب تمرکز یافته بود، «سیلی» افراد «ضعیف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استیلای یأس بر اردوگاه جنگ چند بعدی معاندان ایران اسلامی گردید. 🔹به همین دلیل وزارت کشور بر خود فرض می‌داند که به احترام همه زنان و دختران ایرانی که در طوفان فتنه ترکیبی دشمن استوار مقاومت کردند و به الگویی از پایداری شناختی برای همه آحاد ملت تبدیل شدند بایستد و ابراز فروتنی نماید. 🔹مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروری است: ۱. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ایران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ایشان مبنی بر داشتن جامعه‌ای عفیف و با حیا صحه می‌گذارد و گوشی شنوا و زبانی پاسخگو و بازویی توانمند برای تأمین حقوق مردم بویژه حق زیست عفیفانه به عنوان یکی از حقوق اساسی آحاد ملت می‌باشد. 🔹این امر در ماه‌های گذشته و رفتار اکثریت قاطع بانوان ایرانی در حفظ حجاب به وضوح نشان داده شده و بر این اساس مدعای مواجهه متناسب با مظاهر بی‌عفتی یا بی‌حجابی دارای مبانی اصیل شرعی، قانونی و انسانی بوده و از باب حقوق عامه مردم به صورت یک موضوع اولویت دار مطمح نظر مسئولان امر می‌باشد. 🔹۲. تردیدی وجود ندارد که حجاب از پایه‌های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت‌های بنای حیاتی خانواده می‌باشد. در حالی که خانواده گرایی و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است می‌بایست از حریم حجاب و عفاف برای تحکیم بنیان خانواده محافظت نمود و بر تقویت و گسترش آن ملازمت نمود. 🔹۳. از همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوی مثبت در امر حجاب را برای همه طیف‌های نیازمند به بهره‌های فکری و ذهنی بیش از پیش باز نمایند. تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود. 🔹در پایان ضمن تأکید بر غیر قابل تردید بودن حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خاطر نشان می‌شود که با توجه به پایبندی اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد.
. ✔️ خودت را کسی ندان! آخوند ملا علی همدانی از علمای طراز اول همدان، روزی در مشهد، خدمت حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی رسید و از ایشان تقاضای کرد، حاج شیخ حسنعلی در جواب می‌گوید: «مرنج و مرنجان». مرحوم آخوند ملاعلی همدانی می‌گوید: خب «مرنجان» راحت است، ما کاری می‌کنیم که خودمان را بسازیم و کسی را از خود ناراحت نکنیم، اهانت به کسی نمی‌کنیم، غیبت کسی را نمی‌کنیم و این را می‌شود انجام داد، اما «مرنج» را چکار کنیم؟ کسی به ما بدی می‌کند، غیبتمان را می‌کند، پولمان را می‌خورد، قهراً انسان رنجش پیدا می‌کند، مگر می‌شود چنین چیزی که انسان نرنجد؟ فرمودند: بله، گفت: چطور؟ فرمود: «خودت را کسی ندان»، عیب کار ما همین‌جا است. ما خودمان را کسی می‌دانیم. به ثروتمان، به علممان، به ریاستمان، به هر چیزی می‌بالیم، لذا هیچ کس جرأت ندارد به ما تو بگوید. بر مال جمال خویشتن غره مشو کان را به شبی برند و آن را به تبی
💢 خطبه 194 نهج البلاغه؛ ⭕️ ویژگیهای منافقان⭕️ اى بندگان خدا، شما را به ترس از خدا سفارش مى كنم و از منافقان بر حذر مى دارم. منافقان، گمراهان و گمراه كنندگان اند. خود خطا كارند و ديگران را هم به خطا اندازند. هر بار رنگى به خود گيرند و هر روز سخنى ديگر گويند و شيوه اى ديگر انگيزند و تا شما را گمراه كنند به هر وسيله چنگ مى زنند و در هر جا به كمين مى نشينند. دلهايشان بيمار است، بيماريى درمان ناپذير، ولى ظاهرشان آراسته و پاكيزه است. در خفا اين سو و آن سو روند و چون خزندگان درون جنگلها، نرم و پوشيده راه مى سپرند. سخن گفتنشان به دارو ماند و به زبان، شفاى ديگران خواهند، ولى به عمل دردى درمان ناپذيرند. اگر ديگران در راحت باشند، رشك برند كه به جد خواستار بلايند و رشته اميدها را مى برند. در هر راهى، كسانى را فداى خود كرده، به خاك هلاك افكنده اند و ايشان را نزد هر دلى شفاعتگرى است. بر هر غمى سرشكها افشانده اند. مدح و ثنا به يكديگر وام دهند و منتظر پاداشش باشند. اگر چيزى را خواهند، به اصرار خواهند و اگر مورد ملامت قرار گيرند، پرده درى كنند و اگر داورى كنند به اسراف گرايند. براى هر حقى باطلى مهيا كرده اند و براى هر راستى، كژى. و براى هر زنده اى، كشنده اى و براى هر درى كليدى و براى هر شبى، چراغى. نوميد نمايى را وسيله آزمندى خود سازند تا بازار خود گرم دارند و كالاى خود به بهاى بيشتر بفروشند. سخن باطل مى گويند و حق جلوه مى دهند تا ديگران را به اشتباه افكنند. اگر توصيف مى كنند، تزوير مى كنند. طريق باطل را آماده و آسان جلوه دهند و گذرگاههاى تنگ آن را پرپيچ و خم سازند تا رونده در آن سرگشته بماند. گروه شيطان اند و زبانه هاى آتش. «آنان حزب شيطانند و بدانيد كه حزب شيطان زيانكاران اند
سلام بانو انتخاب کن نظر کدام را می‌پسندی...؟ @jetema
🔰اگر تذکر لسانی در برابر بدحجابی برای شما مقدور نمی‌باشد، کافی است فایل استند (بنر) فوق را چاپ نمایید و خیلی محترمانه در محل کار خود و در معرض دید قرار دهید. 💠از آنچه از دستمان بر می آید دریغ نکنیم. بنر با کیفیت: https://eitaa.com/jetema/77