هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
🔺درخشش میبد در همایش ملی سایبری
دو مقاله با رده علمی «آیاسسی: ISC» با رویکرد ابرفقه، در راستای کشف دانش سایبری اسلام، به قلم مجتبی شیخی دهآبادی و ابوالفضل امامی میبدی در مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فضای سایبر، وابسته به دانشگاه تهران منتشر شد.
◽️دریافت کتاب همه مقالات؛ دریافت صوت مقاله «بنیاد و چارچوب دانش سایبری اسلام»
🌾 با صبح میبد همراه باشید!
دیپلماسی سایبری وزیر ارتباطات 👏
🔰پس از آنکه طی چند ماه گذشته، سکوهای ایرانی نشان دادند که بدون حضور سکوهای آمریکایی به راحتی می توانند نیاز کشور را برطرف کنند؛ همچنین پس از آنکه در مرحله #ملی_شدن حوزه پیامرسان و شبکه اجتماعی قرار گرفته ایم؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال انجام دیپلماسی سایبری و رایزنی با کشورهای دیگر برای حضور شرکت ها و سکوهای ایرانی در خارج از کشور است.
⬅️ فکرش را بکنید که اگر ما از چند سال پیش و در دوران دولت به اصطلاح تدبیر و امید در مسیر فعلی قرار گرفته بودیم چه بسا الآن تا قلب اروپا و آمریکا جلو رفته بودیم و بسیاری از مردم آنجا را از طریق سکوهای خود جذب کرده بودیم.
✳️ معجزه اقتصاد اسلامی در حل مشکل مسکن مهاجرین
❇️ وقتی پیامبر اعظم به مدینه هجرت کرد، بر اساس نگرشهای بنیادین توحیدی، از نظریه تعادل بازاری برای حل مشکل مسکن عدول کرد و حل آن را به ساختار موجود عرضه و تقاضای مسکن نسپرد، بلکه نوعی ساختار غیربازاری مبتنی بر مشارکت حکومتی-مردمی پایهریزی کرد.
✳️ایشان نگفت، مهاجرین به بازار املاک بروند و به نرخ اجاره تعادلی، خانه اجاره کنند، بلکه انصار را تشویق به ایثار و جا دادن مهاجرین در منزل خود کرد.
❇️ پیامبر در اقدامی حکومتی مسکن اجتماعی صفه را برای کسانی که در خانه انصار جایی نیافته بودند، ایجاد کرد.
❇️ پیامبر با مداخله دولتی به افراد برای ساخت مسکن زمین واگذار کرد.
❎ پیامبر نگذاشت مهاجران بر سر سفره اطعام انصار بنشینند، بلکه آنها را به تامین مخارجشان در چارچوبی جدید واداشت( مزارعه و مساقات)
✳️ در برنامه ریزی پیشرفت نبوی، ساختار فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی پشتیبان پیشرفت کوثری نه تکاثری شکل گرفت
❇️ پینوشت
✅ اقتصاددانان بر اساس مبانی(پیشفرضها) و نظریه تحلیلی(تبیین و پیشبینی) مورد قبول، ساختار(سازمان-قواعد-ابزار) و سیاست (اقدام در چارچوب ساختار) برای اداره امور اقتصادی (تولید و توزیع کالاها و خدمات) ارایه میدهند.
❇️ آنها با فرض تحلیل ذرهای، عقلانیت و نظم خودجوش بازار، نظریه تعادل بازاری را میپذیرند و ایجاد یا حفظ ساختارهای بازاری و استفاده از سیاستهای قیمتی برای تنظیمگری درون ساختار بازاری را توصیه میکنند
❇️ اگر مبانی و نظریه تغییر کند، ساختارها و سیاستهای پیشنهادی نیز تغییر می کند
✍️ توکلی
📚 میانگین سهم ۳۶ درصدی مسکن در هزینه خانوارهای ایرانی
🔹 این سهم در تهران حدود ۵۰ درصد است، یعنی حدود نصف درآمد خانوار تهرانی باید برای هزینه مسکن مصرف شود.
🔹 حتی بهترین استان در اینباره (کهکیلویه وبویر احمد) نیز سهم حدود ۲۰ درصدی در هزینهها را در مسکن به خود اختصاص داده است.
🔸 با اجرای یک برنامه فوری و سریع در بخش مسکن، میتوان برای مهار تورم در سال جاری گام اساسی برداشت.
🔹پیشتر نیز در بیانیه محققان اقتصاد اسلامی به مناسبت سال «مهار تورم و رشد تولید» در راستای مهار تورم پیشنهاداتی را ارائه نمودهایم.
👈 به کانال ما بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مراسم عروسی غیر تشریفاتی یعنی این
🔹 آفرین بر این عروس و داماد با سه روش نیکشان؛ عروسی ساده، دعوت از محرومان منطقهای دورافتاده و محروم و دادن هدیه به آنها
🔸سخنان نوروز امام خامنهای:
یکی از مشکلات دیگر بین ما مردم تجمّلگرایی افراطی است؛ تجمّلگرایی. همین است که ازدواجها مشکل شده؛ جوان در سنّ ازدواج ــ چه دختر، چه پسر ــ قادر به #ازدواج نیست؛ چرا؟ چون پدر و مادرش دچار رودربایستی قوموخویشها هستند؛ مهریّهی فلانجور، جهیزیّهی فلانجور، تجمّلات فلانجور، مهمانی فلانجور! هزینههای ازدواج بالا رفته. از این مسابقهی تجمّلگرایی باید بیرون بیایید؛ یک عدّهای در تجمّلگرایی مسابقه راه انداختهاند؛ باید خودتان را از این مسابقه خارج کنید. این یکی از عیوب کار ما است. (یک فروردین ۱۴۰۲).
خدا نمونه این انسانها و نمونه این عروسیها را زیاد کند.
#مسابقه_تجمل_گرایی
#ازدواج
#سنت_حسنه
👈 به کانال ما بپیوندید.
⚠️ شبهه: چرا الزام به حجاب؟
📚 پاسخ:
🔹 حجاب و پوشش یکی از دستورات اسلام و دیگر ادیان الهی است. حجاب تا آنجا که در حریم زندگی خصوصی افراد است، یک امر فردی و خصوصی است؛ ولی آنگاه که به یک امر اجتماعی تبدیل شده و با حقوق دیگران ارتباط پیدا کند، حکومت و حاکم میتواند از باب نهی از منکر و صیانت از اخلاق و معنویت جامعه، رعایت حجاب را الزامی کند و برای آن مجازات تعیین نماید.
🔸 بی حجابی به تعبیر امام خامنهای علاوه بر #حرام_شرعی، #حرام_سیاسی نیز هست. امام خامنهای در اینباره در ۱۵ فروردین امسال فرمودند: 👇
🔹 «مسئله حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. محدودیت دولتی نیست. قانونی است و شرعی است. کشف حجاب حرام شرعی است، حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند، بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند. ۱۴۰۲.۱.۱۵.
⚠️هنر رسانه و صدا و سیما آنجا است که بتواند دشمنی پشت پرده دشمن (که رهبری بدان اشاره نمودهاند) را با ابزارهای جذاب و گیرا به مخاطب نشان دهد؛ کاری که متاسفانه رسانه ملی در این زمینه نقص زیادی دارد.
👈 به کانال ما بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک اقدام مثبت در حذف دلالی واسطهها در بحث مسکن
⭕️چگونه بدون مراجعه به بنگاه کد رهگیری بگیریم؟
🔻به منظور کاهش هزینهها امکان ثبت و استعلام قراردادهای اجاره برای موجران و مستاجران توسط وزارت راه و شهرسازی فراهم شد.
🔻مراجعه به نشانی amlak.mrud.ir قسمت «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن»
🔹با این سامانه، مالکان و مستاجران میتوانند به صورت قانونی و بدون مراجعه به دفتر مشاور املاک، قرارداد خود را ثبت و کد رهگیری به صورت رایگان دریافت کنند.
هدایت شده از ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بی نیاز از بودجه و برآمده از جوهر و شرف
◼️استاد خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: محسن برهانی باید به اشد مجازات برسد تا کسی جرات نکند به مقدسات توهین کند. توهین به شهید غیرت، آزادی بیان و گفتگو نیست.
💐 این غیرت و شورآفرینی، کارکرد فقه فضاساز دارد و کیمیاست! لغزشی هم اگر در آن باشد شرف دارد بر املای نانوشته محافظه کارانه!
💔 آقای فضائلی! امیدوارم دست به توئیت اسرائیلی نبرید و اگر ارشادی دارید دستمایه شماتت دشمن نشود!
🌼 سپاس از جناب استاد خسروپناه👏
🔴 خطیب نماز جمعه پردیسان حجت الاسلام حامدی با حمایت از موضعگیری صریح حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، امام جمعه رشت در موضوع بیزاری از بیحجابان گفت :
🔷️عدهای بیانصاف راه افتادند و این کار را نقد کردند. این کار #تکلیف_شرعی ایشان بود که مبادا آن فرمایش پیامبر اتفاق بیفتد و جای معروف و منکر عوض شود. با این #برخوردهای_شل در مسئله #حجاب برخیها گفتند که نکند خبری نیست و #جای_معروف_و_منکر عوض شده است.
🔷️نمیدانم #غیرت_دینی کجا رفته یک عده ای به جای این که بایستند و دفاع کنند از این نماینده ولی فقیه رفتند آن طرف ایستاده اند در مقابل و اعتراض می کنند با یک ادبیات سخیف بعضاً با توهین که شایسته ی این شخصیت نیست ⁉️
📚 در رثای امام صادق (ع)
آتش کشد زبانه ز دور و برم خدا
خاکسترش نشسته به روی سرم خدا
پور خلیلم و وسط شعله ها اسیر
بنما اجابتی به دل مضطرم خدا
ای وای از تغافل اصحاب سینه چاک
این درد غربت است به جان میخرم خدا
دشمن غرور موی سپید مرا شکست
اما کسی نبود شود یاورم خدا
بی دردسر به شخصیتم لطمه زد عدو
مستانه خنده کرد به چشم ترم خدا
بیرون مرا چگونه ز خانه کشید و برد
پیداست از کبودی بال و پرم خدا
صد شکر نیمه شب سر من بی عمامه شد
یاد غرور آن سر بی معجرم خدا
وقتی که سوی چشم مرا ضرب او گرفت
دیدم چگونه خورد زمین مادرم خدا
با دست بسته در نظر اهل خانه ام
یاد آور شکستگی حیدرم خدا
گرچه کسی نبود تماشا کند مرا
در فکر کوچه گردی آن خواهرم خدا
غم های عمه عاقبت انداختم ز پا
دیدی که داغ غربتش آمد سرم خدا (نوای هیئت)
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق
⚠️ این قسطاس مستقیم نیست❗️
🍀 أوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ﴿١٨١﴾ وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ ﴿١٨٢﴾ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿١٨٣﴾، شعراء.
قرآن کریم از زبان شعیب نبی (علیهالسلام): «پیمانه را کامل بدهید و از کم فروشان نباشید و به (رأسالمال) دیگران خسارت نزنید. و با ترازوى درست وزن كنيد و حق مردم را کم نگذارید و در زمین تلاش برای فساد نکنید!»
🔸اقتصاد ما متأثر از توصیههای نهادهای لیبرالی جهانی و منفعتطلبی ذینفعان داخلی چند دهه است که به شدت دلاریزه شده است.
🔸نرخ دلار به طور مستقیم یا غیرمستقیم میزان و مبنای قیمتگذاری بسیاری از کالاها قرار گرفته است.
🔸بخشهای واقعی و مالی اقتصاد و مبادلات روزمره مردم به صورت لحظهای متأثر از نرخ دلار است.
🔸دلار به مثابه یک ترازو و قسطاس در افتصاد ما مشغول تقویم، جهتدهی، توزیع درآمد و تعیین ارزش پول است.
🔸تقویت رقیبِ ریال، آن را بر مسند سنجش نشانده است. ارزش پول ملی مدام در حال کاهش است، رأسالمال و دارایی مردم در معرض خسارت است و از حق مردم کم گذاشته میشود.
🔺دلار قسطاس مستقیم نیست؛ مفسد فی الارض است! با سلاح برهنه آمده به جنگ اقتصاد و تمام کیان ما؛ هم محارب است و هم کافر حربی!
معدومش کنید!
و البته این کار از سیاستگذاران و کارگزارانی برآید که هم متعهد و خداترس باشند و هم معتقد به حاکمیت قوانین الهی در اقتصاد؛ نه برده تفکرات لیبرالی. به فرموده شعیب نبی: فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ.
پ.ن. البته اگر به لیبرالهای نسخهوطنی برنخورد و نگویند حضرت شعیب که اقتصاددان نبود!
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
چه خوب پرچمی است حجاب !
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (احزاب، ۵۹)
«ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابهای [پوشش بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ خداوند همواره آمرزنده رحیم است»
🔹تعبیر قرآن بسیار دقیق و لطیف است. حجاب و پوشش بلند و مناسب برای شناخته شدن است نه شناخته نشدن!
🔹بانویی که با حجاب مناسب وارد فضای جامعه میشود نزدیکتر است به اینکه به عنوان اهل عفت و صلاح شناخته شود. چون خودش را زیر پرچم اهل عفاف و صلاح معرفی میکند؛ لذا مورد آزار افراد فاسد و هوسران قرار نمیگیرد (ترجمه المیزان، ج۱۶، ص۵۱۰).
🔸غالب بانوان بدپوشش یا بیحجاب سرزمین ما اهل عفت و ایمان هستند؛ اما با پرچم و نمادی وارد اجتماع میشوند که متناسب با اهل ایمان نیست و مردان فاسد و هرزه را به طمع و غلط میاندازد!
بانوی نجیب و عفیف سرزمینم!
⚠️ اگر با پرچم اشتباه وارد جامعه شوی ممکن است از سوی نااهلان به درستی شناخته نشوی و خاطرت آزرده گردد❗️
این را خدای آمرزنده و مهربان ما فرموده!
#حجاب
✍️ سیدجواد میرزازاده
زندگی سیاسی امام صادق (علیه السلام) از نگاه امام خامنهای (مدظله):
بعضی خیال میکنند که امام صادق (علیه السلام) به سیاست کاری نداشت، علیه دستگاه فعالیتی نمیکرد، در صدد ایجاد حکومت الهی و علوی نبود، این خطاست؛ که متأسفانه مشاهده میشود که، با اینکه این قضیه بارها گفته شده و اهل فضل و اهل فن، باید دنبال کنند و بروند مدارک را ببینند به نکات توجه کنند و البته این کار هم انجام میگیرد به وسیلهی عدهی زیادی از صاحبان ذوق سلیم؛ اما باز گوشه و کنار کسانی پیدا میشوند که در نوشتهها و گفتههای خودشان، توجه به این نکته نمیکنند که #امام_صادق علیهالصلاةوالسلام، ماهیت مبارزهاش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود، وقتی امام صادق میگوید من امامم، امام یعنی چه؟ امام یعنی حاکم جامعه، امام یعنی رئیس جامعه، یعنی من همان کسی هستم که این خلیفهی غاصب بی دین، جای مرا گرفته. خب این حرف آیا یک حرف سیاسی است یا یک حرف فرهنگی است؟
۱۳۶۸/۰۳/۱۲
سیاستهای مسکنی پیامبر اکرم (ص)/ حل مشکل مسکن مهاجرین و محرومین:
یکی از چالشهای جدی مسلمانان در سالهای آغازین هجرت به مدینه، مشکل مسکن بود. پیامبر (ص) در این موقعیت برای بهبود وضع مسکن مسلمانان تدبیری میاندیشند.
(در گام اول با تشویق و ترغیب پیامبر)، با اینکه مردم مکه و مدینه فرهنگهای متفاوتی داشتند، انصار خانههای خود را با مهاجران تقسیم کردند.
در گامی دیگر، انصار زمینها و خانههای قدیمی و کلنگی خود را میبخشند. پیامبر (ص) این زمینها را بین مهاجران تقسیم و واگذار میکند. تعدادی زمین را نیز پیامبر (ص) با پول زکات و مالیات از انصار خریداری میکنند و زمینها را رایگان در اختیار مهاجران قرار میدهند. خانههای کلنگی را خراب میکنند و زمینش را همراه با سند و مشخصات کامل در اختیار مهاجران قرار میدهند و به این ترتیب یک همیاری و همکاری و تعاون در ساخت این خانه ها رخ می دهد.
وقتی خانه ساخته میشود، شخص مهاجر خانه انصاری را تخلیه میکند و به خانه خود می آید. یعنی آن اضطرار که رفع شد، خانه انصار از مهاجر خالی میشد. با این تدبیر، مسکن افراد مهاجر و حتی افراد مدنی که مسکن نداشتند تأمین شد.
هدایت شده از بیداری ملت
🔷 عمری اقتصاد کشور دست امثال این بنده خدا بوده و الان هم اسم معاون اقتصادی دفتر رهبری رو یدک میکشه ! حالا واسه ما همون حرف های ضد انقلاب رو تکرار میکنه !!
🔹 وضعیت مردم از لحاظ اقتصادی ممکنه بد باشه ولی به برکت انقلاب، اکثریت مردم از سلامت و خوراک و پوشاک برخوردارند و شاخصه های رفاهی و اقتصادی گویای جهش غیر قابل انکار در این حوزه ها هست. در زمینه اشتغال و مسکن و سایر حوزه ها کارهای خوبی انجام شده و پروژه های مختلف و اقدامات ارزشمندی نیز در دست انجام است.
شما به جای سیاه نمایی و بازنشر اراجیف ضدانقلاب باید به مردم پاسخگو باشی و اگر هم ضعف هایی وجود دارد محصول کم کاری ها و سیاست های جنابعالی وبرخی دوستان شماست و شما باید پاسخگو باشید نه مطالبه گر.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
35.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توفان دوبارۀ آیتالله #علم_الهدی در اعتراض به فضای ول مجازی، بیتفاوتی خانوادهها و بیعملی شورایعالی فضای مجازی:
🔺در طول این سالهایی که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده، آیا واقعاً مواجهۀ این شورا با فضای مجازی هوشمندانه بوده است؟
🔺آیا نیازها احصا شده، فضا سنجیده شده و تحولات عرصه اطلاعاتی دنیا تحت رصد قرار گرفته است؟
🔺اینکه نمیشود رهبر معظم انقلاب دستور تأسیس شورایی را بدهند، همه سران قوا و دستگاههای قدرتمند نیز در آن حضور داشته باشند، حدود ده سال هم بگذرد امّا هیچ تحول و تغییر مثبتی در این عرصه به وجود نیاید.
🔺سیاستگذاری، مدیریت کلان، تصمیمگیری لازم، نظارت روزآمد و رصد کارآمد فضای مجازی را از جمله وظایف راهبردی شورای عالی فضای مجازی است.
🔺اعضای شورا گزارش عملکرد بدهند که آیا آنچه رهبری خواسته واقعاً اجرا شده است؟
♦️از دولت، مجلس و قوۀ قضاییه میخواهیم، که فضای مجازی را کنترل کنند.
♦️دشمن از دروازۀ وسیع فضای مجازی وارد مملکت شده و همه تهاجمات خود را در دستورکار قرار داده است.
♦️ عزیزان دشمن نه به جنگ جان و مال بلکه به جنگ دین شما آمده است و اگر در این عرصه موفق شود، بعد از آن هم جان شما را خواهد گرفت و هم مال شما را…
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔴 شراب ایرانی اسلامی⁉️❗️
🔰خوردن شراب، حرام مسلم است.
🔻فرقی ندارد که آن شراب در خارج از کشور و یا اینکه در داخل کشور و با برچسب ایرانی اسلامی تولید شود!
🔻فرقی ندارد که شرب خمر در خارج ایران باشد یا در داخل کشور.
🔻فرقی نمی کند که نعوذبالله در مسجد خورده شود یا در کاباره.
👈قضیه #روبیکا هم چیزی شبیه شراب ایرانی اسلامی است!
🔻یکی از دلایل اصلی تشویق مردم به حضور در سکوهای داخلی این است که در یک محیط #پاک و بر اساس ارزش های اخلاقی و هنجارهای #شرعی فعالیت کنند.
🔻قرار نیست بر روی محتوای کثیف و پر از فساد و فحشاء اینستاگرام برچسب روبیکا بزنیم و بعد به ایرانی بودن سکو ببالیم!!!
⏪ مشکل اصلی ما ترویج گناه و فحشاء است؛ تولید و نشر #گناه، #فساد و #فحشاء چه در اینستاگرام و چه در روبیکا حرام است. بنابراین، ایرانی بودن روبیکا، حلال کننده امر حرام نیست.
🔴 فوری/ افشاگری تکان دهنده و صریح حسین شریعتمداری از یک لایحه عجیب و فاجعه بار
⏪لایحه عفاف یا گسترش بیحجابی؟!
▪️حاج حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به بندهایی از لایحه عجیب و غریب قوه قضائیه برای مقابله با بیحجابی نوشت:
در این لایحه اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود بیحجابی از ماموران سلب شده است!
ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آنهم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است!
ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفتسوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست!
رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شدهاند، بلکه اقدام آنها در این زمینه بهگونهای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشفحجابکنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!
▪️و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه میبینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ باید برای کشفحجابکننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و...
▪️خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یادشده غیر از رها کردن پدیده خانمانبرانداز و عفتسوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهرهگیری از زنان فریبخورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خندهدار نیست؟! البته که خندهدار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدتهای ۴۴ ساله ملت و... بایدگریست!
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/fa/news/265494
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد یک تولیدکنندهٔ محصولات حجاب از نبود حمایت مسئولان
هشدار❗️❗️❗️
🔴 چرا رسانه های غربگرا با لایحه عفاف و حجاب مانند طرح فضای مجازی برخورد نکردند؟
🔰بمباران رسانه ای، حجم تحریف و شبهه پراکنی رسانه های غربگرای داخلی و معاند خارجی و همچنین فعالیت های تخریبی این جریانات در شبکه های اجتماعی، در مورد طرح #فضای_مجازی مجلس (مشهور به صیانت) با نوع موضع گیری آنها در خصوص لایحه عفاف و #حجاب قابل مقایسه با یکدیگر نیست.
👈 هم از بخش هایی از محتوای این لایحه که در رسانه های رسمی منتشر شده و هم از نوع مواجهه رسانه های غربگرا در این موضوع متوجه می شویم که این لایحه در نهایت به #نفع بی بندو بارهاست و معضل به وجود آمده در زمینه حجاب و عفاف را حل نمی کند. اتفاقاً در برخی موارد منجر به #عادی_شدن هنجارشکنی های قبلی می شود❗️
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 آقای خسروپناه و خبرگزاری حوزه! لطفا علمی
📚 موضعگیری یعنی در بزنگاه، کاری کردن؛ چه با خاموشی باشد و چه با ایستادگی؛ ولی سخن بگوبگذر گفتن یا پس از بزنگاه، کاری کردن، یا نابخردی است یا رندی!
💠رهبر فرمودند که حوزه باید تحولآفرین باشد و اگر از تحولات کنار بکشد زیر دستوپا له می شود. خب اکنون موضع حوزه در برابر لایحه موسوم به حجاب چیست؟
◻️خبرگزاری حوزه در ایتا، از ۲۹ اردیبهشت تا صبح ۵ خرداد، حتی یک واکنش علمی را نشان نمیدهد! تنها در ۴ خرداد، به بازتاب ادعای غیرعلمی آقای خسروپناه میپردازد! البته این رفتارها، معنادار است!
◻️جناب آقای خسروپناه! کار علمی این است که بگویید منتقدین چند دسته هستند و نقدها هم بر چند دسته است و به نقدهای عالمانه و مستند و اصلی پاسخ علمی داد! نه اینکه با برخورد تجهیلی به هو کردن آنها بسنده کنیم. تأسف بیشتر اینکه شما در اینجا، «دوستان انقلابی»، بویژه آقای شریعتمداری را دقیقاً» بازیخورده دشمن معرفی کردهاید! اینها رفتار علمی نیست! گیرم که شما بودجه ندارید، تدبیر که دارید! علمیّت که دارید!
‼️برادر خسروپناه! اگر ما را تجهیل نمیکنید و بازیخورده دشمن نمیدانید، ما آماده گفتگوی علمی در بررسی آن لایحه کذایی هستیم. یک نمونه پرسش روشن و مستند و علمی هم برای آگاهی خبرگزاری حوزه علمیه پیشکش میکنیم:
👈 اگر مرجع تقلید شیعه یا رهبر ایران با خانوادهاش در خیابان راه بروند و چند زن و مرد در نزدیکی آنها کاملاً برهنه شوند، آیا بر پایه این لایحه، کسی حتی فراجا حق بازداشتن آنها از این کار را دارد؟ طبق کدام ماده و تبصره؟ ظاهراً برهنگان میتوانند آزادانه کارشان را بکنند و فردا فیلم زنان و مردان برهنه در کنار مرجع تقلید شیعیان جهان و رهبر آزادگان جهان همه دنیا را پر کند؟!
◼️اگر کسی به زور آنان را باز بدارد، آیا تخلف نکرده است؟ تازه اگر برهنگان چهرهشان را نپوشانده باشند، باید منتظر پیامک این لایحه بمانند تا بعد کمی جریمه یا اندکی حبس بکشند.
◼️آیا پولپاشی چند میلیاردی دشمن برای چندین هزار زن بهایی، فریبخورده، منافق، بدکاره و کومله با به کارگیری پیشرفتهترین و پیچیدهترین چیدمانهای چند لایه ارتباطی برای هماهنگیها، عفت عمومی را به لجن نمیکشد؟ خب مردم چقدر میتوانند در برابر یک زن و مرد کاملاً لخت در بوستانها یا خیابانها صبور باشند و چیزی نگویند؟ این کار یعنی قتل عام غیرت و عفت مردم یا انداختن آنان به دام واکنش ناخواسته و سپس از میان رفتن آبروی نهیازمنکر و مردم آزاده و از میدان بیرون کردن مردم و سپس باز هم عقبنشینی.
👈اگر برپایه این لایحه کذایی، برهنگان بتوانند آزادانه در کشور بچرخند و حتی فراجا هم نتواند با برهنگی برخورد کند، این یعنی کاپیتولاسیون فحشا و ۲۰۳۰؛ نه لایحه عفاف و حجاب! شرم بر این نابخردی!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🚨ابرفقه تبیین بلندگویی اذان و هیات
⁉️پرسش
آیا پخش اذان و صدای هیأت در فضای عمومی درست است؟ نورافشانیهای گاه تا دیرشب و با صدای انفجارهای بسیار بزرگ اروپا چطور؟ آیا مزاحم آرامش خصوصی مردم نیست؟ چرا ایران و غرب هر دو چنین میکنند؟
📚 ابرفقه
برپایه ابرفقه، انسان و هر سامانهای از پنج لایه «عقل، فکر، قلب، حس و عضو» درست شده است. از این رو ما پنج لایه فقه و مدیریت داریم که هر لایه، هنجارهای ویژه دارد و نباید هنجارهای مدیریت یک لایه را در لایه دیگر به کار برد. برای آنکه گیج کننده نشود، لایههای فقه و مدیریت را در سه لایه «بافتار، ساختار و فضا» چکیده میکنیم.
◻️آ. لایه فقه و مدیریت بافتاری؛ هنجارهای خصوصی و اختصاصی
برای نمونه، بافت قلوه یا دل یا جگر، پدیدهای بافتی است و گویچههای سفید خون نیز، سامانه بافتاری برای امنیت داخلی (وزارت اطلاعات) هستند و بیسدا و بدون گزارش کار رسانهای به سامانه عصبی بدن (جامعه)، میکروبها را میکشند و این سربازان گمنام تن ما شهید شده و ما هوشیار نمیشویم که چه شده است. در نظام جامعه، «خانه و خانواده» یک بافتند که رخدادهای درون آن، در چارچوب هنجارهای خصوصی یا اختصاصی است. برپایه هنجارهای بافتی، مسائل هر خانه و هر بافت نباید مزاحم خانه و بافت دیگری شود. اینجا هنجار حریم خصوصی و اختصاصی دنبال شود و شبکه خبرگزاری و سامانه عصبی نظام نباید وارد شود.
◻️ب. لایه مدیریت ساختاری و میان بافتی؛ هنجارهای عمومی
گاه مفاسد یا مصالح یک بافت، فراتر از توان بافتها است. در اینجا شبکه عصبی به میان آید و پردازش کارها از مدیریت بافتاری و هنجارهای خصوصی و اختصاصی خارج شده و مسأله به اندازه نیاز، عمومی میشود مانند رفتن خار در پوست که سامانه امنیت داخلی (گویچه های سفید) توان کافی ندارد و سامانه عصبی (رسانه و خبرگزاری درونی) درد را به بیرون از بافتار (مدیریت ساختار) گزارش داده و هوشیار شده و به دست فرمان میدهیم که خار را بیرون بیاورد. همچنین مانند یورش گرگ به خانه کسی. در اینجا نیز با سر و سدا، هنجار آرامش خصوصی و اختصاصی همسایه و کوی و برزن بر هم میخورد ولی دیگران اعتراض نمیکنند؛ چون فقه فطری آنها این کار را میپذیرد. از سوی دیگر آنها بیاجازه به درون خانه آمده و با گرگ مبارزه میکنند و چه بسا به نیروی انتظامی و سپاه و آتشنشانی هم خبر رسد و بیاجازه به درون آیند. در اینجا دیگر هنجار و فقه مدیریت بافتاری در میان نیست. بلکه فقه مدیریت ساختاری به میان آید. با این روی همه جامعه را نباید به هم ریخت و به اندازه نیاز باید فریاد و همریز را پیگرفت.
◻️ج. لایه مدیریت فضا؛ فراساختاری؛ هنجارهای همگانی
گاه پیگیری مصالح و مفاسد، فراتر از توان یک بخش یا حتی همه بخشها است؛ مانند هنگامی که شهری بخواهد بمباران شود؛ مانند بمباران شیمیایی. در اینجا نه تنها تن ما توان رویارویی با آسیبها را ندارد، کار از توان همسایه و حتی نهادهای عمومی هم بیرون است؛ چون «فضا» شیمیایی شده و آسیب دیده نه آنکه یک بافت یا حتی ساختارها آسیب ببینند. فضا چیزی است که ساختارها بدان تکیه دارند. در دل فضا، ساختارها به امنیت و کارامدی میرسند و در دل ساختار، بافتارها. اگر فضا آسیب دید، ساختار نتواند با ابزارهای مدیریت ساختاری به داد آن برسد. در اینجا باید از هنجارها و فقه و مدیریت فضا بهره برد. مثلاً باید آژیر خطر زد؛ آن هم به گونه هشداردهنده «همگانی» نه فقط یک هشدار عمومی. برای نمونه هشدار آتشنشانی، آمبولانش و پلیس، عمومی است نه همگانی و تنها خودروهای در راه باید کنار کشند و بلندی سدا نیز برای همین اندازه هشدار است نه بیشتر. ولی در بمباران شیمایی، باید آژیر خطر همگانی کشید! در اینجا هنجارهای مدیریت بافتار یا ساختار فرو ریخته و هنجارهای مدیریت فضا به میان آید.
مدیریت فضا، پیوند تنگاتنگ با «امنیت» دارد و تقریبا همیشه همراه همند. اگر فضای جامعه دچار مسمومیت جسمی یا روانی یا ایمانی شود، در اینجا هنجارهای مدیریت فضا به میان آید تا فضای جامعه زهرآگین نشود. خردمندان پرچم و «عَلَم»های بازدارنده برافرازند. پرچمدار، فضا را مدیریت کند و به این کار «شعائر» گویند.
«اذان» یکی از شعائر است و نتوان گفت سدای اذان، مرا در خانه میآزارد. اذان در لایه فقه فضا است و نتوان با هنجارهای فقه بافتار (خصوصی_اختصاصی) داوریاش کرد. عزاداری امام حسین هم همچون شهادتش، عنصری است که افزون بر نیاز بافتاری و شخصی، نیاز «عمومی» و گاه «فضا»یی به آن است و هنجارهای فضا در آن جاری است؛ چنانکه هنگام ظهور، روضه همگانی برای «اهل عالم» خوانند.
غربیها هم این را با فقه فطری درک کرده و گاه، خردمندانه هنجارهای مدیریت فضا را پیگیرند؛ اما چه کاری در حوزه مدیریت فضا است و چگونه باید پیگرفت، مساله دیگری است. در اینجا نمیتوان گفت چرا مرا از خواب بیداری کردی یا من بیمار داشتم چرا آژیر همگانی کشیدید؟!