eitaa logo
کانال شخصی (علی حاتمی )
357 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
702 فایل
بسمه تعالی ((کانال ارائه محتوای تبلیغی و طرحهای ویژه و نمونه فعالیتهای مفید مبلغین )) فضلای عزیزمطالب مهم تبلیغی و طرح ویژه را به بنده ارسال بفرمائید علی حاتمی @alihatami69
مشاهده در ایتا
دانلود
توجه توجه بسمه تعالی دوستانی که در حال حاضر فعالیت جهادی دارند مستند به نوع فعالیتشون با سند و عکس برای بنده ارسال کنند تا تمهیدات دیده شده توسط مرکز تقدیم بشه حاتمی
توسل به حضرت خدیجه س را علما چگونه توصیه میکنند؟ چه عملی انجام دهیم برای توسل مجرب تراست؟ با سلام و تشکر از ارتباط شما   با این مرکز به مطلب زیر توجه کنید . ۱. حضرت خدیجه کبری همسر گرانقدر و با وفای رسول خدا و یار و همراه و همگام پیامبر ص در فراز و نشیب های تاریخ اسلام و ام المومنین و مادر حضرت زهرا ع است و در نزد خدای متعال جایگاهی والا و مقامی بس عظیم دارد . ۲. توسل به این بانوی بزرگ بدون شک در برامدن حوائج و مهمات تاثیری عمیق دارد . ۳. بزرگان اهل کمال و علمای ربانی نسبت به توجه به این بانو و توسل به ایشان توصیه کرده اند و سفارذش کرده اند که ایشان را از یاد نبرده و خاطره ایشان را هماره زنده نگه داریم . ۳. هدیه صلوات به روح پاک ایشان و قرائت قران کریم و به خصوص سوره مباره یس و تقدیم ان به روح پاکش از راه های توسل به این بانوی فداکار و مقرب درگاه الهی است توسل به حضرت خدیجه اگر حاجت مهمی داشتید وضو بگیرید و رو به قبله بنشینید و بدون حرف زدن و یا انجام کار دیگری۴۰۰ مرتبه سوره مبارکه قدر را تلاوت کنید ۲۰۰ مرتبه اول را به حضرت خدیجه سلام الله علیها هدیه کنید و ۲۰۰ مرتبه دیگر را به حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها) مادر گرامی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ( هدیه کنید انشا الله حاجت بر آورده میشود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ العَن أعدائهم أَجْمعين 🍎مطلب شماره 656 قَالَ الْإِمَامُ السَّجَّاد صلوات اللّه علیه: القوا علینا الماء و النار الموقده. 🍐مقتل خطی بشارت الباکین(حسین بن عبدالرزاق تبریزی) ص 152 امام سجاد صلوات اللّه علیه فرمود : در شام بر ما آب داغ و آتش گداخته ریختند. @mthsadeg
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ العَن أعدائهم أَجْمعين 🍎مطلب شماره 651 منهال بن عمر گوید از کوچه عبور می کردم دیدم آب از ناودان خانه سرازیر است اجتناب کردم شخصی بانگ بر من زد وای بر تو از این اجتناب می کنی، مگر نمی دانی این آب چشم بیمار کربلا زین العابدین صلوات اللّه علیه است. گفتم چگونه می شود شخصی چنین گریه کند آب چشم او از ناودان بریزد، دق الباب کردم غلامی آمد اذن دخول خواستم رفتم بالای بام، دیدم حضرت می خواهد تجدید وضو کند به آب آفتابه نگاه می کند و گریه می کند، عرض کردم مگر اشک چشم شما چه قدر است؟ فرمود ای منهال آنچه من دیدم تو ندیدی روز عاشورا بیهوش بودم چون به هوش آمدم دیدم زنها خیمه را خالی کرده اند و صدای گریه از بیرون خیمه می آید زیر بغل مرا گرفتند دیدم پدرم نعش علی اکبر صلوات اللّه علیه را آورده به خیمه ها،دوباره بیهوش افتادم باز به هوش آمدم دیدم دوباره صدای گریه بلند است گفتند پدرت از سر نعش عباس بن علی صلوات اللّه علیه برگشته، دوباره بیهوش شدم وقتی به هوش آمدم دیدم مرغی بزرگ بالای سر من است نگاه کردم دیدم پدرم صلوات اللّه علیه است از بس تیر خورده در بدنش زره شده است، اسرار امامت را به من داد دوباره بیهوش شدم چون به هوش آمدم دیدم عمه ام زینب صلوات اللّه علیها آمده فرمود نور دیده برخیز عالم دگرگون شده دیدم سر پدرم صلوات اللّه علیه را روی نیزه کرده اند. 🍐مقتل خطی جامع المجالس 263
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ العَن أعدائهم أَجْمعين 🍎مطلب شماره 627 حضرت سید الشهداء صلوات اللّه علیه کنار حضرت علی اکبر صلوات اللّه علیه فرمود: والله یاعلی لقد ذاب لحم عظمی بصرعک و ذهب النور من بصری. قسم به خدا ای علی گوشت استخوانم ذوب شد و نور دیده ام رفت. 🍐جواهر المقاتل ص 410
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ العَن أعدائهم أَجْمعين 🍎مطلب شماره 623 در بعضى روايات آمده است : حضرت سكينه عليها السلام در روز عاشورا به خواهر سه ساله اى (كه به احتمال قوى همان رقيه عليه السلام باشد) گفت : بيا دامن پدر را بگيريم و نگذاريم برود كشته بشود(سلام الله علیها). امام حسين عليه السلام با شنيدن اين سخن بسيار اشك ريخت و آنگاه رقيه عليها السلام صدا زد : بابا! مانعت نمى شوم . صبر كن تا ترا ببينم (سلام الله علیها) امام حسين عليه السلام او را در آغوش گرفت و لبهاى خشكيده اش را بوسيد. در اين هنگام آن نازدانه ندا در داد كه : العطش العطش ، فان الظما قدا احرقنى بابا بسيار تشنه ام ، شدت تشنگى جگرم را آتش زده است . امام حسين عليه السلام به او فرمود : كنار خيمه بنشين تا براى تو آب بياورم آنگاه امام حسين عليه السلام برخاست تا به سوى ميدان برود، باز هم رقيه دامن پدر را گرفت و با گريه گفت : يا ابه اين تمضى عنا؟ بابا جان كجا مى روى ؟ چرا از ما بريده اى ؟ امام عليه السلام يك بار ديگر او را در آغوش گرفت و آرام كرد و سپس با دلى پر خون از او جدا شد . 🍐وقايع عاشورا سيد محمد تقى مقدم ص 455 و حضرت رقيه عليه السلام تاليف شيخ على فلسفى ص 550 @mthsadeg
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ العَن أعدائهم أَجْمعين 🍎 مطلب شماره 620 فَوَقَعَ فِی قَلبِهِ، ثُمَّ أخَذَ السَّهْمَ وَ أخْرَجَهُ مِنْ وَرَاءِ ظَهْرِهِ، فَانْبَعَثَ الدَّمُ كَالْميزابِ، فَوَضَعَ يَدَهُ عَلَى الجُرحِ، فَلَمَّا امتَلَأَت دَمَاً رَمى بِهَا إلَى السَّماءِ فَمَا رَجَعَ مِن ذلِکَ قَطرَةٌ، ثُمَّ وَضَعَ يَدَهُ عَلَى الجُرحِ ثانِياً، فَلَمَّا امتَلَأَت لَطَخَ بِهَا رَأسَهُ وَ لِحيَتَهُ وَ قَالَ؛ هَكَذا وَاللّهِ أكُونُ حَتّى ألْقَى جَدّی مُحَمَّداً صلی اللّه علیه وآله وَ أنَا مَخْضُوبٌ بِدَمِی و أقُولُ؛ يا رَسُولَ اللّهِ صَلَوَاةُ الله وَ سَلامِهُ.عَلَیْک، قَتَلَنِی فُلَانٌ وَ فُلَان. 🍐 بحار الأنوار 45/53 حرمله با تیر سه‌شعبه مسموم، قلب حضرت (علیه السلام) را هدف گرفت، تیر بر قلب امام نشست. ایشان تیر را از پشت بیرون کشیدند، سپس دست مبارک را روی خون جهنده قلب مطهرشان گذاشتند و خون خویش را به آسمان پرتاب فرمودند و قطره‌ای باز نگشت. بعد با خون خود، محاسن و رأس مطهر خویش را خضاب فرمودند. سپس فرمودند؛ والله که با هیأت خونین جدّم رسول الله (صلی الله علیه وآله) را ملاقات خواهم کرد و خواهم گفت؛ یا.رسول.الله مرا.فلان.و.فلان. کشتند. @mthsadeg
داغ فرزند و گریه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ لعَن أعدائهم أَجْمعين 🍎حدیث شماره 1339 أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ الْهُذَلِيِّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ خَالِدٍ الْقَطَّانِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَنْصُورٍ الصَّيْقَلِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: شَكَوْتُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ صلوات اللّه علیه وَجْداً وَجَدْتُهُ‏ عَلَى ابْنٍ لِي هَلَكَ حَتَّى خِفْتُ عَلَى عَقْلِي فَقَالَ إِذَا أَصَابَكَ مِنْ هَذَا شَيْ‏ءٌ فَأَفِضْ مِنْ دُمُوعِكَ فَإِنَّهُ يَسْكُنُ عَنْكَ. 🍐الكافي 3/250 منصور صیقل گوید:به امام صادق صلوات اللّه علیه از حزن و اندوهی که به خاطر از دست دادن فرزندم به من دست داده بود،تا جایی که ترسیدم دچار جنون شوم،شکوه کردم. حضرت فرمود:هرگاه از چنین مصیبتی چیزی به تو رسید،گریه کن که گریه،غم و اندوه تو را آرامش خواهد بخشید. @mthsadeg
📆سه شنبه ۱۳ رمضان ۹۵ق 🗓هلاکت‌‌ حاکم ناقص الخلقه‌ 🏴قاتل ۱۲۰,۰۰۰ از خواص شیعه 🏴مثل کمیل، قنبر، سعیدوغیره 🏴هادم کعبه، حجاج بن یوسف 💠رهبرانقلاب ‼️این حکومتهایی که تاریخ از ذکر جرائمشان به خود میلرزد مثل حکومت حجّاج را معاویه بنیانگذاری کرد لذا با شهادت امیرالمومنین پایه هدایت ویران شد و بعد از ایشان دنیای اسلام آن را کشید که تاریخ میداند. همین کوفه چه سختیهایی کشید! بر همین کوفه بود که حجّاج مسلط شد! ۷۷/۱۰/۱۸ ‼️باید امر معروف و نهی منکر را میان خودتان اقامه کنید و به آن پایبند باشید. اگر نکردید، خدا فاسدها را بر شما مسلط میکند و زمام امور سیاست کشور به دست امثال حَجاج بن یوسف خواهد افتاد! همان کوفه‌ای که امیرالمؤمنین در رأس آن قرار داشت و در آن‌جا امر و نهی میکرد و در مسجدش خطبه میخواند، به خاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر، به مرور به جایی رسید که حَجّاج بن یوسف آمد و در همان مسجد ایستاد و خطبه خواند، حَجّاج کسی بود که خون یک انسان در نظر او، با خون یک پشه هیچ تفاوتی نداشت و به همان راحتی انسان میکشت! ۷۹/۹/۲۵ @mthsadeg
وصیت نامه امیرالمومنین علی (علیه السلام): بسم الله الرحمن الرحیم گواهى مى‏‌دهد كه معبودى جزخدا نيست كه يگانه است و شريك ندارد و نيز گواهى می‌دهم كه محمد(صلی الله علیه واله) بنده و رسول اوست، كه خداوند او را به راهنمايى و دين حق فرستاد تا بر همه اديان پيروزش كند، هرچند مشركان آن را ناخوش دارند. درود و بركات خدا بر او باد! «همانا نماز و پرستش و زندگى و مرگ من از آن خداوندى است كه پروردگار جهان است و شريكى براى او نيست و بدان مأمور گشته‌‏ام و منم از نخستين مسلمانان». اى حسن! من تو را و تمام فرزندان و خاندانم و هر كسى‏ كه اين وصيتنامه به او برسد، به تقوا و ترس از خداوندى كه پروردگار شماست، سفارش مى‏ كنم و بايد نميريد جز اينكه مسلمان باشيد و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد، زيرا به راستى من از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنيدم كه مى‏ فرمود: اصلاح دادن ميان مردمان از همه نماز و روزه بهتر است و آنچه دين را تباه ساخته و از بين مى‌‏برد، افساد ميان مردمان است، ولا قوه الا بالله العلى العظيم [نيرويى جز به وسيله خداى بزرگ نيست].  به خويشان و ارحام خويش توجه داشته باشيد و به آنان پيوند كنيد، صله رحم كنيد تا خداوند در روز قيامت حساب را بر شما آسان گرداند. الله الله فى الايتام، فلا تغبوا افواههم، ولا تضيعوا بحضرتكم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد، درباره يتيمان، پس براى دهن‌هاشان به سبب سنگدلى‌‏تان نوبت قرار ندهيد (كه گاهى سير و گاهى گرسنه نگاهشان داريد). الله الله فى جيرانكم، فانهم وصيه نبيكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره همسايگانتان كه رسول خدا(صلی الله علیه واله) درباره آنان سفارش كرده و پيوسته درباره آنان توصيه مى‏ فرمود، به اندازه اى كه ما گمان كرديم براى همسايگان از همسايه خود ارث قرار م ى‏دهد و حرمت آنان به اندازه‌اى است كه سهمى در مالشان براى همسايه تعيين كرده! الله الله فى القرآن، فلايسبقكم الى العمل به احد غيركم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره قرآن مبادا كسى به عمل‏كردن بدان بر شما سبقت جويد. الله الله فى الصلاه فانه خير العمل وانها عمود دينكم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره نماز، زيرا كه نماز ستون دين شماست. الله الله فى بيت ربكم لاتخلوه ما بقيتم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره خانه پروردگارتان (خانه كعبه)، مبادا تا زنده هستيد، آن خانه از شما خالى‏ بماند، كه اگر رها شد، مهلت داده نمى‌شويد و به عذاب دچار مى‏‌شويد و اگر از شما خالى ماند، كيفر خداوند فرصت زندگى به شما نمى‏دهد. الله الله فى الزكاه فانها تطفى غضب ربكم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد در دادن زكات اموال خود كه زكات خشم پروردگار را فرو نشاند. الله الله فى شهر رمضان فان صيامه جُنه من النار: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره روزه ماه رمضان، زيرا كه آن براى شما چون سپرى است از آتش دوزخ. الله الله فى الفقراء والمساكين فشاركوهم فى معاشكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره بينوايان و مسكينان و آنها را در زندگى خود شريك سازيد و از خوراك و لباس خود به آنها نيز بدهيد. الله الله فى الجهاد باموالكم وانفسكم والسنتكم: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره پيكار كردن در راه خدا به مالها و جان‌ها و زبان‌هاى خويش. الله الله فى ذريه نبيكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره امت پيغمبرتان، مبادا در ميان شما ظلم و ستمى واقع شود. الله الله فى اصحاب نبيكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره اصحاب پيغمبرتان؛ زيرا كه رسول خدا(صلی الله علیه واله) درباره آنان سفارش فرموده. الله الله فى النساء و فيما ملكت ايمانكم...: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد درباره زيردستانتان، غلامان و كنيزان، زيرا كه آخرين سفارش و وصيت رسول خدا(صلی الله علیه واله) اين بود كه فرمود: «من شما را درباره دو دسته ناتوان كه زيردست شما هستند، سفارش مى‏‌كنم». آنگاه فرمود: الصلاه الصلاه، لا تخافوا فى الله لومه لائم...: نماز! نماز! درباره خداوند از سرزنش مردمان نهراسيد؛ چه، هر كس به شما ستم كند يا انديشه بد داشته باشد، خداوند شر او را كفايت فرمايد.  با مردم به نيكى سخن بگوييد، همان گونه كه خدا فرمود. امر به معروف و نهى از منكر را ترك مكنيد كه رشته كار از دست شما بيرون شود، آنگاه هر چه دعا كنيد و از خداوند دفع شر خواهيد، پذيرفته نشود و به اجابت نرسد. بر شما باد هنگام معاشرت، به فروتنى و بخشش و نيكويى درباره يكديگر و زنهار از جدايى و تفرقه و پراكندگى و روى‏ گردانيدن از هم و در نيكوكارى، يار و مددكار يكديگر باشيد و بر گناه و ستمكارى كمك مباشيد كه شكنجه و عذاب خدا بسيار سخت است. خداوند نگهدار شما خاندان باشد و حقوق پيغمبرش را در حق شما حفظ فرمايد، اكنون با شما وداع مى‏‌كنم و شما را به خدا مى‏‌سپارم و سلام و رحمتش را بر شما مى‏‌خوانم. نامه ۴۷ نهج البلاغه
هدایت شده از الهادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‌علت صبوری امیرالمؤمنین علیه السلام در برابر مصائب 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🎞 مشاهده کلیپ کامل در آپارات: aparat.com/v/Pxp8d 🔺 @nasery_ir
✍️نقل کرده‌اند چون ماه فرا رسید امیر المؤمنین علیه السّلام هر شبی را در نزد یكی از فرزندان و خویشاوندان بسر می‌بردند، و هنگام صرف غذا بیش از سه لقمه میل نمی‌فرمودند! خدمت آن جناب عرض كردند: چرا غذا بیشتر ميل نمی‌فرمائيد؟! امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: میل دارم هنگام رسيدن امر پروردگار كه در همین يكى دو شب خواهد آمد، جوفم از غذا خالی باشد، و امير المؤمنين علیه السّلام در همين شبی كه این سخنان را می‌فرمودند مورد اصابت شمشیر لعنة الله علیه واقع شدند. ◼️اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين عَلَيْهِ السَّلَامُ
‍ ✅ جلوه‌هایی از مظلومیت امیرعالم امیرالمومنین علی علیه السلام ⁉️ علت مخفی بودن قبر مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام [1] ~~~~~~~▪️▪️~~~~~ ✔️ شیخ الإسلام علّامه مجلسی اعلی الله مقامه الشریف در مورد چرایی مخفی بودن قبر مطهر مولا مینویسد : ✍ بدان که چون حضرت امیرالمؤمنین صلوات اللَّه علیه به حضرت امام حسن و امام حسین صلوات اللَّه علیهما وصیّت نمود که آن حضرت را در شب، پنهان دفن کنند از خوف خوارج و غیر ایشان،به این سبب قبر آن حضرت مخفی بود و مطّلع نبود بر آن،مگر قلیلی از خواصّ شیعیان؛ تا آنکه چون حضرت صادق علیه السلام در زمان سفاح به عراق تشریف آوردند،به جمعی کثیر از شیعیان و اصحاب خود نمودند قبر آن حضرت را و فرمودند که علامت قبر را ساختند؛و در زمان هارون تجدید کردند. و به این سبب در میان مخالفان و بعضی از عوام شیعه در صدر اوّل اختلافی به هم رسیده بود،بعضی می‌گفته اند که در خانه خود مدفون گردیده و بعضی می‌گفته اند در صحن مسجد کوفه و بعضی می‌گفته اند در میدان کوفه و بعضی می‌گفته اند در کرخ که محلّه ای بوده است از بغداد کهنه و لیکن إجماع علمای شیعه منعقد گردیده است به نقلهای متواتر که مرقد شریف آن حضرت همین موضع معروف است. و سیّد عبد الکریم بن طاووس رضی اللَّه عنه در این باب کتابی تألیف نموده است مسمّی به «فرحة الغریّ» و احادیث بسیار در این باب ایراد نموده و معجزات بسیار که در این مکان شریف ظاهر گردیده است نقل نموده. و در هر عصری از اعصار از کرامات و معجزات آنقدر ظاهرمی‌گردد که احتیاج به نقل سلف نیست و فقیر بسیاری از آن را در کتاب «بحار الانوار» ایراد نموده ام. 📗📔نام کتاب : تحفة الزائر  نویسنده : العلامة محمدباقر المجلسي    جلد : 1 صفحه : 96 ▫️اسکن: 🌐 https ✔️ همچنین در کتاب بحارالانوار مینویسد: ✍ وكان السبب في هذا الاختلاف إخفاء قبره  خوفا من الخوارج والمنافقين وكان لا يعرف ذلك إلا خاص الخاص من الشيعة ،  🔸علت اختلاف در موضع قبر امير مؤمنان مخفي بودن قبر اوست كه از ترس خوارج و منافقان اين كار را كردند و قبر مطهر حضرت را فقط شيعيان خاصش مي دانستند. 📗📔 نام کتاب : بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 42  صفحه : 338 ✔️شيخ مفيد قدس الله نفس زکیه در ارشاد مي نويسد: ✍ وعفيا موضع قبره، بوصية كانت منه إليهما في ذلك، لما كان يعلمه عليه السلام من دولة بني أمية من بعده، واعتقادهم في عداوته، وما ينتهون إليه بسوء النيات فيه من قبيح الفعال والمقال بما تمكنوا من ذلك. 🔹جاي قبر حضرت را طبق وصيت خودش مخفي كردند. علت مخفي كردن اين بود كه حضرت مي دانست دولت بني اميه كه بعد از ايشان روي كار مي آيد؛ در دشمني با حضرت تصميم قطعي دارند و هرچه در توان دارند، از گفتار و كردار در دشمني با آن حضرت دريغ نخواهند كرد. 📗📔نام کتاب : الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، نویسنده : الشيخ المفيد    جلد : 1  صفحه : 10 ▫️ اسکن : 🌐
↩️ پیرو مطلب قبل 💠 علت مخفی بودن قبر مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام[2] ✔️ سید ابن طاووس رحمة الله علیه مینویسد: ✍ فاقتضي ذالك أن أوصي بدفنه عليه السلام سرا خوفا من بني أمية وأعوانهم والخوارج وأمثالهم فربما لو نبشوه مع علمهم بمكانهحمل ذلك بني هاشم علي المحاربة والمشاققة- التي أغضي عنها عليه السلام في حال حياته فكيف لا يرضي بترك ما فيه مادة النزاع بعد. 🔹[ بعدذکرمواردي كه در جهت محو آثار اهل بيت عليهم السلام انجام داده اند] اين امور باعث اين شد كه امير مؤمنان عليه السلام وصيت كردند تا حضرت را از بيم و خوارج و پيروانانشان، مخفيانه دفن كنند و كسی را مطّلع نسازند تا مبادا آنها بر نبش قبر تصميم بگيرند و متعرض بني هاشم شوند و در ميانشان جنگ و درگيري به طول انجامد و موجب فتنه هاي عظيم شود و آن حضرت در حال حيات آنگونه تلاش مي كرد كه آتش فتنه را خاموش نمايد، چگونه وصيّت نفرمايند به ترك امري كه منشأ درگيري و نزاع بعد از وفات آن حضرت باشد. 📗📔 فرحة الغری فی تعیین قبر امیرالمؤمنین(ع) نویسنده : ابن طاووس، السيد عبدالكريم جلد : 1  صفحه : 54 💠 علت مخفی بودن قبر مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام [3] در کلام علمای مخالفین ✔️ علمای اهل تسنن نیز دلیل مخفی بودن قبر مولا را ترس از دسترسی خاندان و خوارج كه سر سخت ترين دشمنان حضرت به شمار مي‌رفتند ذکر کرده اند ابن کثیر مینویسد: ✍ ودفن بدار الإمارة بالكوفة خوفا عليه من الخوارج أن ينبشوا عن جثته 🔸[امیرالمومنین]علي عليه السلام در دار الاماره كوفه دفن شد از ترس اينكه خوارج قبرش را نبش نكنند.(*) 📗📔 نام کتاب : البداية والنهاية (ط. المعارف) نویسنده : ابن كثير جلد : 7  صفحه : 331 ✔️ همچنین ابن ابی الحدید مینویسد: ✍ أن عليا ع لما قتل قصد بنوه أن يخفوا قبره خوفا من بني أمية أن يحدثوا في قبره حدثا  🔹هنگامي كه علي عليه السلام كشته شد؛ فرزندانش از ترس اين كه بني اميه قبر حضرت را مورد اهانت قرار دهند؛ آرامگاه او را پنهان نمودند 📗📔نام کتاب : شرح نهج البلاغة نویسنده : ابن ابي الحديد  جلد : 4  صفحه : 81 🌐 -------------------- (*) در رد ادعای باطل دفن مولا در دارالاماره کوفه، هشتک را سرچ فرمایید.
❗️مظلومیت امیرالمؤمنین علیه السلام در کلام خود حضرت 📝 بلاذری از علمای بزرگ مخالفین به سند معتبر نقل کرده که علی علیه السلام فرمودند: «احدی از این امت، (از ظلم و مصیبت) آنچه را که من دیدم ندید؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله وفات یافتند و من احق مردم نسبت به این امر (خلافت) بودم؛ پس مردم با ابوبکر کردند و او نیز عمر را جانشین خودش کرد؛ پس من بیعت کردم و (به قضا و قدر الهی) رضایت دادم و تسلیم شدم؛ سپس مردم با عثمان بیعت کردند؛ پس من نیز بیعت کردم و تسلیم شدم و رضایت دادم، و آن‌ها اکنون بین من و شک دارند»!! 📓 أنساب الأشراف للبلاذري، ج ۲، ص۱۷۷، الناشر: دار الفكر – بيروت ❌ متأسفانه این قسمت از روایت که امیرالمؤمنین فرمودند: ( وأنا أحق الناس بهذا الأمر = من احق مردم به خلافت بودم ) در دیگر کتب حدیثی مخالفین توسط نواصب و دشمنان آن حضرت تحریف و تدلیس و به عبارت نامعلوم تبدیل شده!!! امیرالمومنین با خلفا (۵۵)
‍ ‍ 🌐 شب ۲۳ شب مخصوص دعا بر وجود مقدّس حضرت صاحب الزّمان علیه السلام و خواندن دعای اللهم کن لولیک..... و در تمام لحظات دیگر به تعابیری که از مفاتیح الجنان بخش اعمال مخصوص شب ۲۳ ماه رمضان نقل میشود ، دقت فرمایید: از (ائمّه) صالحین علیهم السلام نقل شده است که فرمودند : در " شب بیست و سوم " ماه ، ✅ در حال «سجده»، ✅ «ایستاده» و «نشسته»، ✅ و در«هر حالتی که هستی» ✅ و در «سراسر ماه رمضان» ✅ «به هر گونه که برای تو امکان داشت» ✅ و «در تمام ایام عمرت» این دعا را بعد از حمد الهی و پس از صلوات بر پیامبر صلّی الله علیه وآله تکرار کن : 🍃اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ ( الحُجَّةِ بنِ الحَسَنِ ) فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلاً وَ قَائداً وَ عَوْناً وَ عَيْناً، حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً، وَ تُمَتِّعَهُ فِيهَا طَوِيلاً. 📔مفاتیح الجنان-اعمال شب ۲۳ ماه رمضان 📔 كافي ؛ ج 4، ص 162 -------+++++------- ❗️❕برخورد دوگانهء اهل سنت با قاتلین عثمان و قاتلین امیرالمومنین علی علیه السلام به شدت بهت آور است!!! به این نمونه دقت کنید: ❌ ابن حزم آندلسی در دفاع از می‌گوید: اختلافى بین امت اسلام نیست که عبدالرحمان بن ملجم على را از روى اجتهاد وتفسیر کشت ومعتقد بود که عملش صحیح ومورد رضایت خداوند است!😳 ❌ اما همو در مورد قاتلین عثمان می‌گوید: قاتلان عثمان فاسق، ملعون، محارب با خدا و رسول بودند و آگاهانه دامن خود را به خون کسی آغشته کردند که کشتن او حرام بود!!!😕 الفصل فی الملل و الاهواء ۱۲۵/۴ 🅾 قـــــــــــــــضاوت باشـــــــــــــــــما ________ مطالب بیشتر و تکمیلی این بحث را در لینک زیر با دقت مطالعه فرمائید!
ده نوع احیا داریم 👇👇👇 قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : سَأَلَ رَجُلٌ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ قِيَامِ اَللَّيْلِ بِالْقُرْآنِ فَقَالَ لَهُ أَبْشِرْ مَنْ صَلَّى مِنَ اَللَّيْلِ عُشْرَ لَيْلِهِ مُخْلِصاً لِلَّهِ اِبْتِغَاءَ مَرَضَاتِ اَللَّهِ تَعَالَى قَالَ اَللَّهُ تَعَالَى لِمَلاَئِكَتِهِ اُكْتُبُوا لِعَبْدِي هَذَا مِنَ اَلْحَسَنَاتِ عَدَدَ مَا أُنْبِتَ فِي اَلنِّيلِ مِنْ حَبَّةٍ وَ وَرَقَةٍ وَ شَجَرَةٍ وَ عَدَدَ كُلِّ قَصَبَةٍ وَ خُوطٍ وَ مَرْعًى وَ مَنْ صَلَّى تُسُعَ لَيْلِهِ أَعْطَاهُ اَللَّهُ عَشْرَ دَعَوَاتٍ مُسْتَجَابَاتٍ وَ أَعْطَاهُ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ  وَ مَنْ صَلَّى ثُمُنَ لَيْلِهِ أَعْطَاهُ اَللَّهُ أَجْرَ شَهِيدٍ صَابِرٍ صَادِقِ اَلنِّيَّةِ وَ شُفِّعَ فِي أَهْلِ بَيْتِهِ وَ مَنْ صَلَّى سُبُعَ لَيْلِهِ خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ يَوْمَ يُبْعَثُ وَ وَجْهُهُ كَالْقَمَرِ لَيْلَةَ اَلْبَدْرِ حَتَّى يَمُرَّ عَلَى اَلصِّرَاطِ مَعَ اَلْآمِنِينَ وَ مَنْ صَلَّى سُدُسَ لَيْلِهِ كُتِبَ مِنَ اَلْأَوَّابِينَ وَ غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَنْ صَلَّى خُمُسَ لَيْلِهِ زَاحَمَ إِبْرَاهِيمَ اَلْخَلِيلَ فِي قُبَّتِهِ وَ مَنْ صَلَّى رُبُعَ لَيْلِهِ كَانَ فِي أَوَّلِ اَلْفَائِزِينَ حَتَّى يَمُرَّ عَلَى اَلصِّرَاطِ كَالرِّيحِ اَلْعَاصِفِ وَ يَدْخُلَ اَلْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَابٍ وَ مَنْ صَلَّى ثُلُثَ لَيْلِهِ لَمْ يَبْقَ مَلَكٌ إِلاَّ غَبَطَهُ بِمَنْزِلَتِهِ مِنَ اَللَّهِ تَعَالَى وَ قِيلَ لَهُ اُدْخُلْ مِنْ أَيِّ أَبْوَابِ اَلْجَنَّةِ اَلثَّمَانِيَةِ شِئْتَ وَ مَنْ صَلَّى نِصْفَ لَيْلِهِ فَلَوْ أُعْطِيَ مِلْءَ اَلْأَرْضِ ذَهَباً سَبْعِينَ أَلْفَ مَرَّةٍ لَمْ يَعْدِلْ جَزَاءَهُ وَ كَانَ لَهُ ذَلِكَ أَفْضَلَ مِنْ سَبْعِينَ رَقَبَةً يُعْتِقُهَا مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ  وَ مَنْ صَلَّى ثُلُثَيْ لَيْلِهِ كَانَ لَهُ مِنَ اَلْحِسَابِ قَدْرُ رَمْلِ عَالِجٍ أَدْنَاهَا حَسَنَةٌ أَثْقَلُ مِنْ جَبَلِ أُحُدٍ عَشْرَ مَرَّاتٍ وَ مَنْ صَلَّى لَيْلَهُ تَامَّةً تَالِياً لِكِتَابِ اَللَّهِ تَعَالَى رَاكِعاً سَاجِداً وَ ذَاكِراً أُعْطِيَ مِنَ اَلثَّوَابِ مَا أَدْنَاهُ يَخْرُجُ مِنَ اَلذُّنُوبِ كَمَا وَلَدَتْهُ أُمُّهُ وَ يُكْتَبُ لَهُ عَدَدُ مَا خَلَقَ اَللَّهُ مِنَ اَلْحَسَنَاتِ وَ مِثْلُهَا دَرَجَاتٍ وَ اَلنُّورُ فِي قَبْرِهِ وَ يُنْزَعُ اَلْإِثْمُ وَ اَلْحَسَدُ مِنْ قَلْبِهِ وَ يُجَارُ مِنْ عَذَابِ اَلْقَبْرِ وَ يُعْطَى بَرَاءَةً مِنَ اَلنَّارِ وَ يُبْعَثُ مِنَ اَلْآمِنِينَ وَ يَقُولُ اَلرَّبُّ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لِلْمَلاَئِكَةِ مَلاَئِكَتِي اُنْظُرُوا إِلَى عَبْدِي أَحْيَا لَيْلَتَهُ اِبْتِغَاءَ مَرْضَاتِي أَسْكِنُوهُ اَلْفِرْدَوْسَ وَ لَهُ فِيهَا مِائَةُ أَلْفِ مَدِينَةٍ جَمِيعُ مَا تَشْتَهِي اَلْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ اَلْأَعْيُنُ  وَ مَا لاَ يَخْطُرُ عَلَى بَالٍ سِوَى مَا أَعْدَدْتُ لَهُ مِنَ اَلْكَرَامَةِ وَ اَلْمَزِيدِ وَ اَلْقُرْبَةِ .  روضة الواعظین  ,  جلد۲  ,  صفحه۳۱۹  @mthsadeg
انواع احیا ترجمه حدیث زیبای بالا 👇👇 امام صادق(عليه السّلام)فرموده است،مردى از على بن ابى طالب(عليه السّلام)در باره نماز شب و خواندن قرآن پرسيد،فرمود: «مژده باد كه هر كس يك دهم طول شب را مخلصانه و به اميد دريافت پاداش خداوند نماز بگزارد خداوند عز و جل به فرشتگانش مى‌فرمايد براى اين بنده من به شمار همۀ دانه‌ها و برگها و درختانى كه امشب رسته است و به شمار همۀ شاخه‌ها و تنه‌هاى درختان و چمنزارها حسنه بنويسيد، و هر كس يك نهم مدت شب را نماز بگزارد،خداوند به او ده دعاى پذيرفته شده ارزانى مى‌دارد و نامۀ عملش را رستاخيز بدست راستش عنايت مى‌كند، و هر كس يك هشتم شب را نماز بگزارد خداوند به او پاداش شهيدى شكيبا و راست نيت ارزانى مى‌دارد و شفاعتش را در افراد خانواده‌اش مى‌پذيرد، و هر كس يك هفتم شب را نماز بگزارد روزى كه از گورش برانگيخته شود چهره‌اش همچون ماه شب چهاردهم رخشان خواهد بود و همراه كسانى كه در امانند از پل صراط‍‌ مى‌گذرد ،هر كس يك ششم شب را نماز بگزارد نامش در نام توبه‌كنندگان ثبت و گناهان گذشته و آينده‌اش آمرزيده مى‌شود و هر كس يك پنجم شب را نماز بگزارد در خيمه ابراهيم(عليه السّلام)كه خليل الرحمن است انيس او خواهد بود و هر كس يك چهارم شب را نماز بگزارد از جملۀ نخستين فائزان است و همچون نسيم زودگذر از پل صراط‍‌ مى‌گذرد و بدون حساب وارد بهشت مى‌شود و هر كس يك سوم شب را نماز بگزارد هيچ فرشته‌يى باقى نمى‌ماند مگر اينكه به منزلت او در پيشگاه خدا غبطه مى‌خورد و به او گفته مى‌شود از هر يك از درهاى هشتگانه بهشت كه مى‌خواهى وارد آن شو، و هر كس نيمى از شب را نماز بگزارد چنان است كه اگر به گنجايش زمين هفتاد هزار بار طلا به او بدهند قابل مقايسه با پاداش آن نيست و ثوابش بيش از آزاد كردن هفتاد برده از نسل اسماعيل(عليه السّلام)است. و هر كس دو سوم شب را نماز بگزارد شمار حسنات او همچون توده‌هاى انباشته ريگ است و كمترين حسنۀ او سنگين‌تر از كوه احد است و هر كس يك شب كامل را به نماز و تلاوت كلام خدا در حال ركوع و سجده و ذكر بگذارند چندان ثواب به او داده مى‌شود كه كمترين آن بيرون شدن او از گناهان است همچون روزى كه از مادر زاييده شده است،و به شمار همۀ آفريدگان خدا براى او حسنه و درجه نوشته مى‌شود و نور و پرتو در گورش پايدار مى‌شود و گناه و حسد از دلش بيرون كشيده و از عذاب گور در امان مى‌ماند و آزادى از آتش به او ارزانى مى‌شود و در زمره آنان كه در امانند برانگيخته مى‌شود،و خداوند متعال به فرشتگانش مى‌فرمايد:اى فرشتگان من!بنگريد كه اين بنده من شبى را براى رضاى خاطر من زنده داشته و به عبادت پرداخته است،او را در فردوس مسكن دهيد و براى او يك صد هزار شهر در فردوس خواهد بود و در هر شهر هر چه دل بخواهد و چشم از آن لذت ببرد و چيزها كه به انديشۀ كسى خطور نكرده فراهم است و اين غير از كرامت و قربتى است كه برايش آماده ساخته‌ام . @mthsadeg
✔️ تمثال أمیرمؤمنان علی علیه السلام در آسمان پنجم....... عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله: *«لَیْلَةَ أُسْرِيَ بِي إِلَی السَّمَاءِ، فَبَلَغْتُ السَّمَاءَ الْخَامِسَةَ نَظَرْتُ إِلَی صُورَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ. فَقُلْتُ: «حَبِیبِی جَبْرَئِیلُ مَا هَذِهِ الصُّورَةُ؟!»* *فَقَالَ جَبْرَئِیلُ: «یَا مُحَمَّدُ! اشْتَهَتِ الْمَلَائِکَةُ أَنْ یَنْظُرُوا إِلَی صُورَةِ عَليٍّ فَقَالُوا: رَبَّنَا إِنَّ بَنِي آدَمَ فِي دُنْیَاهُمْ یَتَمَتَّعُونَ غُدْوَةً وَ عَشِیَّةً بِالنَّظَرِ إِلَی عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حَبِیبِ حَبِیبِکَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ خَلِیفَتِهِ وَ وَصِیِّهِ وَ أَمِینِهِ؛ فَمَتِّعْنَا بِصُورَتِهِ قَدْرَ مَا تَمَتَّعَ أَهْلُ الدُّنْیَا بِهِ.»* *فَصَوَّرَ لَهُمْ صُورَتَهُ مِنْ نُورِ قُدْسِهِ عَزَّ وَ جَلَّ- فَعَلِيٌّ(علیه السلام) بَیْنَ أَیْدِیهِمْ لَیْلًا وَ نَهَاراً یَزُورُونَهُ وَ یَنْظُرُونَ إِلَیْهِ غُدْوَةً وَ عَشِیَّة.»* *َقَالَ: ... فَلَمَّا ضَرَبَهُ اللَّعِینُ ابْنُ مُلْجَمٍ عَلَی رَأْسِهِ صَارَتْ تِلْکَ الضَّرْبَةُ فِي صُورَتِهِ الَّتِی فِي السَّمَاءِ فَالْمَلَائِکَةُ یَنْظُرُونَ إِلَیْهِ غُدْوَةً وَ عَشِیَّةَ یَلْعَنُونَ قَاتِلَهُ ابْنَ مُلْجَمٍ؛ فَلَمَّا قُتِلَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِيٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ هَبَطَتِ الْمَلَائِکَةُ وَ حَمَلَتْهُ حَتَّی أَوْقَفَتْهُ مَعَ صُورَةِ عَلِيٍّ فِي السَّمَاءِ الْخَامِسَةِ، فَکُلَّمَا هَبَطَتِ الْمَلَائِکَةُ مِنَ السَّمَاوَاتِ مِنْ عُلًا وَ صَعَدَتْ مَلَائِکَةُ السَّمَاءِ الدُّنْیَا فَمَنْ فَوْقَهَا إِلَی السَّمَاءِ الْخَامِسَةِ لِزِیَارَةِ صُورَةِ عَلِيٍّ (علیه السلام) وَ النَّظَرِ إِلَیْهِ وَ إِلَی الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِيٍّ مُتَشَحِّطاً بِدَمِهِ لَعَنُوا یَزِیدَ وَ ابْنَ زِیَادٍ وَ قَاتِلَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِيٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.»* *قَالَ الْأَعْمَشُ: قَالَ لِيَ الصَّادِقُ علیه السلام: «هَذَا مِنْ مَکْنُونِ الْعِلْمِ وَ مَخْزُونِهِ- لَا تُخْرِجْهُ إِلَّا إِلَی أَهْلِهِ.»* اعمش از ، از پدرانش، از صلوات الله علیهم اجمعین نقل می‌کند که فرمود: «شبی که به معراج آسمان برده شدم، وقتی به آسمان پنجم رسیدم، به صورت علیه السّلام نظر کردم و گفتم: «ای حبیب من، ای علیه السلام! این صورت چیست؟» جبرئیل علیه السلام گفت: «ای محمد صلی الله علیه و آله! ملائکه مشتاق شدند که به صورت اميرالمؤمنين علیه السلام بنگرند. پس گفتند: ای پروردگارا ما! فرزندان علیه السلام در دنیا صبح و شام با نظر به دوست حبیب تو محمد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم و خلیفه او و وصی و امین او یعنی علی بن ابی طالب علیه السلام بهر‌ه‌مند می‌شوند! ما را نیز به قدر بهره‌مندی اهل دنیا به او بهره‌مند فرما!» «خداوند عزوجل از نور قدس خود صورت او را برای آنان به تصویر کشید. پس اميرالمؤمنين علیه السّلام شب و روز مقابل آنان است که او را زیارت می‌کنند و صبح و شام به او نگاه می‌کنند.» علیه السّلام فرمود: «وقتی (لعنه الله) بر سر حضرت اميرالمؤمنين علیه السّلام ضربت زد، آن ضربت بر صورت حضرت که در آسمان بود و ملائکه صبح و شام آن را می‌دیدند واقع شد و آنان قاتل او ابن ملجم را می‌کنند.» وقتی صلوات الله علیه به رسید، ملائکه هبوط کردند و او را حمل کردند تا این که او را کنار صورت اميرالمؤمنين علیه السّلام در آسمان پنجم متوقف نمودند. پس هر گاه که ملائکه از بلندای آسمان هبوط می‌کنند و ملائکه آسمان دنیا و بالاتر از آن به آسمان پنجم صعود می‌کنند تا صورت اميرالمؤمنين علیه السّلام را زیارت کنند و به او نظر نمایند و به حسین بن علی علیهما السّلام بنگرند که در خون خود غلطان است، و و قاتل حسین بن علی صلوات الله علیه را تا روز قیامت لعن می‌کنند.» اعمش می‌گوید: امام صادق علیه السّلام به من فرمود: این خبر از علوم مخفی و مخزون است! آن را جز به اهلش برای کسی خارج مساز.»   📚بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار علیهم السلام - باب ۴۱ ضجیج الملائکة إلی الله تعالی فی أمره و أن الله بعثهم لنصره و بکائهم و بکاء الأنبیاء و فاطمة علیهم السلام علیه صلوات الله علیه - مجلد ۴۵، صفحه ۲۲۹]  ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📢 @mthsadeg ✨اللّهمَّ صلِّ علی فاطمهَ و أُمِّهاو أبیها و بَعلِها و بَنیها و السِّرِ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما أحاطَ بهِ عِلمُک✨
فضیلت شب قدر عن النبیّ صلّى اللَّه علیه و آله أَنّه قال: یفتح أَبواب السّموات‏ فی لیلة القدر، فما من عبد یصلّی فیها إِلّا کتب اللَّه تعالى له بکلّ سجدة شجرة فی الجنّة، لو یسیر الرّاکب فی ظلّها مائة عام لا یقطعها، و بکلّ رکعة بیتاً فی الجنّة من درّ و یاقوت و زبرجد و لؤلؤ، و بکلّ آیة تاجاً من تیجان الجنّة، و بکلّ تسبیحة طائراً من النجب، و بکلّ جلسة درجة من درجات الجنّة، و بکلّ تشهّد غرفة من غرفات الجنّة، و بکلّ تسلیمة حلّة من حلل الجنّة. (الإقبال بالأعمال الحسنة (ط – الحدیثة) ؛ ج‏۱؛ ص۳۴۵)؛ خدای بزرگ در شب قدر، درهای آسمان ها را باز می‌کند و برای هر نمازی که بنده او در این شب می‌خواند چنین فضیلت و پاداشی هست: برای هر سجده‌ی آن، درختی در بهشت عطا می‌کند که سایه‌ای دارد و در سایه‌ی آن اگر به اندازه یکصد سال، سواره‌ای بپیماید، نمی‌تواند آن سایه را طی کند. برای هر رکعت آن، خانه‌ای در بهشت که برای ابزار ساختمانی آن از درّ، یاقوت، زبرجد و لؤلؤ و برای هر تسبیح آن، از بهترین پرنده‌ها و برای هر نشستن آن، درجه‌ای از درجات بهشتی و برای هر تشهد آن، غرفه‌ای از غرفه‌های بهشتی و برای هر سلام آن، لباسی از لباس‌های بهشتی به او عطا می‌شود. @mthsadeg
شب قدر .pdf01.pdf
982.7K
شب قدر راه تکامل علوم و عقول @mthsadeg
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم‏ وَ لعَن أعدائهم أَجْمعين 🍎حدیث شماره 1361 رُوِيَ عَنْ أَبِي يَحْيَى الصَّنْعَانِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله علیه أَنَّهُ قَالَ: لَوْ قَرَأَ رَجُلٌ لَيْلَةَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ- إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ أَلْفَ مَرَّةٍ لَأَصْبَحَ‏ وَ هُوَ شَدِيدُ الْيَقِينِ بِالاعْتِرَافِ بِمَا يَخُصُّ بِهِ فِينَا وَ مَا ذَاكَ إِلَّا لِشَيْ‏ءٍ عَايَنَهُ فِي نَوْمِهِ. 🍐تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) 3/100 امام صادق صلوات الله علیه فرمودند:️ اگر شخصی در شب بیست سوم ماه مبارک رمضان سوره قدر را هزار بار بخواند،صبح نمیکند الّا اینکه از معجزات ما چیزی را خواهد را دید که يقينش نسبت به ما در اعتراف به فضايل و معجزات و کرامات و عجایب ما اهل بیت علیهم السلام در شب قدر شدید خواهد شد. @mthsadeg
1_997234232.mp3
2.16M
🔖دستور مهم و یادگاری شب قدر🔖 ✍دستورالعملی مهم برای امشب 1⃣یک سوره واقعه 2⃣ یک سوره توحید 3⃣هفت مرتبه یا الله هرچی میخواهید بخواهید امشب ... در این ذکر سرّی است که نمیتوانم بگویم 👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅╯
🍁امام کاظم صلوات الله علیه🍁 🍂کنْ فِی الدُّنیا کَساکِنِ دارٍ لَیْسَتْ لَهُ،إنَّما ینتَظِرُ الرَّحیل🍂 📘تحف العقول ، ص 398 ترجمه👇🏻 🍃در دنیا مانند کسی باش که در خانه ای ساکن است که مال او نیست و منتظر رفتن است.🍃 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🌺اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺
نگاه به سادات در بحار الانوار اینگونه آمده است، امام رضا (ع) می‌فرماید: «قَالَ النَّبِیُّ (ص): النَّظَرُ إِلَی ذُرِّیَّتِنَا عِبَادَةٌ، فَقِیلَ لَهُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ! النَّظرُ إِلَی الْأَئِمَّةِ مِنْکُمْ عِبَادَةٌ أَمِ النَّظَرُ إِلَی جَمِیعِ ذُرِّیَّةِ النَّبِیِّ (ص)؟ فَقَالَ: بَلِ النَّظَرُ إِلَی جَمِیعِ ذُرِّیَّةِ النَّبِیِّ (ص) عِبَادَةٌ مَا لَمْ یُفَارِقُوا مِنْهَاجَهُ وَ لَمْ یَتَلَوَّثُوا بِالْمَعَاصِی». رسول خدا (ص) فرمود: نگاه به (چهره) فرزندان، عبادت است. گفته شد: ای رسول خدا (ص)! نظر و نگاه به امامانی از شما عبادت است و یا نگاه به (چهره) تمامی ذریه و نسل شما؟ فرمود: بلکه نگاه به تمامی ذریة پیامبر (ص) عبادت است تا وقتی که از روش پیامبر (ص) جدا نشده و آلوده به معاصی نشده باشند. @mthsadeg
بدعتهایی که مولا علی علیه السلام در برابرش سکوت کردند @mthsadeg http://panahian.ir/post/1046
جُوَیریه بن مُسهِر»؛ یارِ دلداده‌ی حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه در دوره‌ی حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه شخصیتی به نام «جُوَیریه بن مُسهِر» داریم، او بطورِ عجیبی عاشقِ حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه بود و حضرت هم او را عجیب دوست داشتند، یک رابطه‌ی دو طرفه بوده است. معمولاً رابطه‌های محبّت‌آمیز مانند زن و شوهر و عاشق و معشوق برای نیازی است که به یکدیگر داریم، اینکه حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه قطعاً نیازی به «جُوَیریه بن مُسهر» ندارند، این چه جنسی از محبّت است که حضرت نمی‌توانند دوری او را تحمّل کنند؟ ان شاء الله روزی ما بشود که ما هم از این محبّت‌ها بچشیم. نوشته‌اند آنقدر که این یاران به حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه ایمان داشتند و گاهی هم چشم‌شان به حقیقت باز می‌شد. روزی «جُوَیریه بن مُسهر» به جلوی دارالحکومه آمد و صدا زد: مولا کجاست؟ گفتند: آقا مشغول استراحت هستند. «جُوَیریه بن مُسهر» نتوانست تحمّل کند و داد زد. گاهی مظلومیت حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه وجودِ این یاران را آتش می‌زد و نمی‌توانستند این موضوع را تحمّل کنند و به کنار ساحلِ دریایی حضرت می‌آمدند تا بلکه آرام بشوند. «جُوَیریه بن مُسهر» صدا زد: «أیُها النّائمُ استیقظْ»[۱] ای کسی که خوابیده‌اید بیدار شوید، «فَوَالّذی نفسی بیدِه» قسم به آن کسی که جان من را خلق کرده است و جان من به دست اوست «لَتُضْرَبَنَّ ضربهً على رأْسِکَ تُخْضَبُ منها لحیتُکَ» بخدا بزودی ضربه‌ای به سرِ شما خواهند زد که محاسنِ شما را به خونِ سر شما خضاب خواهد کرد. حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه آمدند و فرمودند: قسم به آن کسی که جان من هم در دست اوست «لَیَقْطَعَنَّ یدَکَ ورِجلَکَ» بزودی دست و پای تو را هم خواهند برید، خیالِ تو راحت باشد که در راهِ اطاعتِ ما هستی، آن روز را می‌بینم که تو را به یک درخت خشکیده‌ی جلوی در خانه‌ی کافری آویزان می‌کنند. «جویریه» اصلاً آخ یا آه نگفت. «حَبِّه عَرَنی» که از یارانِ حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه است می‌گوید: در حال حرکت با سپاه بودیم که حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه برگشتند و پشت سرِ خودشان را نگاه کردند، دیدند «جویریه» آن انتها ایستاده است و جلو نمی‌آید، یعنی ادب می‌کرد، «فالتفت»[۲] حضرت او را نگاه کردند و دیدند «جویریه» عقب است، صدا زدند: «الحق بی» جلو بیا «أ لا تعلم أنی أهواک و أحبک» آیا نمی‌دانی من تو را خیلی دوست دارم؟ برای چه عقب ایستاده‌ای؟ بیا و نزدیک من باشد. بعد حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه فرمودند: می‌خواهم چیزهایی به تو بگویم، تو این‌ها را حفظ کن، حضرت فرمودند و جویریه دید عجب سخنانِ عظیمی! جویره هم به کسی نگفته است، چون کسی لایق نبوده است که ببیند اینجا چه خبر است، گفت: حیف که «إنی رجل نسی‌» من آدم فراموشکاری هستم. حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه فرمودند: «إنی أعید علیک» من دوباره می‌گویم، آنقدر می‌گویم که در جانِ تو بنشیند. بعد عبارتی فرمودند، معلوم است که این عبارت رمز موفقیت است، خدای متعال می‌داند اگر همین جمله‌ی حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه را واقعاً در جامعه اسلامی رعایت کنیم زندگی مردم زیر و رو خواهد شد. حضرت امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه فرمودند: «یا جویریه أحبب حبیبنا ما أحبنا» باید مدار حب و بغضِ تو من باشم، هر کسی که دوست من است تو باید او را دوست بداری. ما اینطور نیستیم، گاهی عوامل دیگر باعث می‌شود که حب و بغض ما جابجا بشود. «فإذا أبغضنا فأبغضه» اما اگر دیدی از ما برید تو هم از او ببر. یعنی محورِ حق را فراموش نکن. «و أبغض بغیضنا ما أبغضنا» با دشمن ما دشمن باش تا زمانی که دشمنِ ماست، ولی اگر حرّ می‌شود و برمی‌گردد همه آغوش باز می‌کنند، اما اگر دیدی «إذا أحبنا فأحبه». باید مدار و ملاک محبّت تو ما باشیم