مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️جنایات واقع شده در غزه توسط #اسراییل 9⃣حملـه بـه مکانهـای بیدفـاع: انجام این حملات در کنوانسـیون
⭕️موارد نقض حقوق بین الملل در جنگ 22 روزه غزه
بـرای تبییـن اعمـال جنایتکارانـه سـران رژیـم اسـرائیل در غـزه اشـاره بـه اصولی از حقـوق جنـگ حقوقـی بشردوسـتانه ضروری اسـت:
1⃣حریـم اشـخاصی کـه در جنـگ شـرکت نداشـته یـا دیگر شـرکت نمیکننـد باید رعایـت گـردد و رفتـار بـا آنها باید انسـانی باشـد.
2⃣حـق طرفهـای مخاصمـه مسـلحانه در انتخـاب شـیوه ها و ابـزار و آلات جنگـی نامحـدود نیسـت و بایـد در اسـتفاده از ایـن شـیوه ها جانـب انصـاف را بگیرنـد، بـه ایـن صـورت کـه از وارد آوردن صدمـات و جراحـات بـی حـد و حصـر و غیرلازم جـداً احتـراز کنند.
3⃣بـه منظـور رعایـت حـال جمعیـت غیرنظامـی، نیروهـای مسـلح درگیـر بایـد در هـر وضـع و حالـی میـان جمعیـت غیرنظامـی و امـوال آنـان از یک طـرف و اهداف غیرنظامـی از طـرف دیگـر، قائـل بـه تفکیـک شـوند. نـه جمعیـت غیرنظامـی و نـه امـوال ایشـان هیـچ یـک نبایـد اهدافـی بـرای حملات نظامی باشـند. اصـول فـوق را دیـوان بین المللـی دادگسـتری در قضیـه کانـال کورفـو 1949 اصول اولیـه حقـوق بشردوسـتانه و در قضیـه نیکاراگوئـه 1986 اصـول کلـی حقـوق بشردوسـتانه نامگـذاری کـرده اسـت.
🌷ادامه دارد...
👉 @mtnsr2
هدایت شده از مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️ #خاطرات_همفر ، جاسوس انگليسی درممالک اسلامی .
او در اين کتاب از مأموريتش به کشورهای مصر ، عراق ، ايران ، حجاز و استانبول.... و هدفش از اين مأموريت .....
👉 @mtnsr2
مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️قسمت نوزدهم عبدالكريم نام ساختگی يكی از مسيحيان جلفا در اطراف شيراز و مزدور وزارت بوده است. دستاو
⭕️قسمت بیستم
او سپس دستم را گرفت و به يكي از اتاقهای وزارت برد که در آنجا چيزِ شگفتی ديدم. ده نفر دور ميزی بودند؛ يكی از آنها در جامه سلطان عثمانی که به ترکی و انگليسی سخن ميگفت؛ دومي جامه شيخ الاسلام استانبول را به تن کرده بود؛ سومی مانند شاه فارس بود و
چهارمی مانند يك عالم درباری شيعه؛ پنجمی چون يك مرجع تقليد شيعه در نجف. اين سه تن به دو زبان فارسی و انگليسی سخن ميگفتند. هر يك از اينها نويسندهای با خود داشتند که آنچه ميگفتند او مينگاشت. اطّلاعاتی که مزدوران در مورد آن پنج نفر در استانبول، فارس و نجف جمع آوری ميکردند به دست اين پنج نفر ميرسيد.
دبيرکل گفت: اين پنج نفر در نقش آن اصلی ها هستند. اينها را ساخته ايم تا چگونگي
انديشه های آنان را دريابيم. همه اطّلاعات گردآوری شده از استانبول، فارس و نجف را دراختيار اينها ميگذاريم. اينان خود را به جای آن اصلی ها فرض ميکنند و به پرسشهای ما پاسخ ميدهند. نتيجه انديشه های اين افراد ٧٠ درصد با افكار اصليها يكسان است.
دبيرکل گفت: تو ميتوانی آزمايش کني؛ با عالم نجف صحبت آن! من برخی مسايل را که از مرجع تقليد در نجف پرسيده بودم از اين بدلی سؤال کردم. گفتم: آقا! آيا جايز است ما شيعيان با اين حكومت سنّی متعصّب بجنگيم؟ بدلی اندکی انديشيد و گفت: به اين دليل که سنّی هستندجنگ با آنها جايز نيست؛ زيرا مسلمانان برادرند. امّا از اين جهت که آنان امّت را آزار و شكنجه ميکنند جنگ با آنها جايز است و اين از بابت امر به معروف و نهي از منكر است تا دست از آزار ما بكشند، و چون دست کشيدند به حال خود رهايشان ميکنيم. گفتم آقا! نظر
شما در مورد نجاست يهود و نصارا چيست؟ آيا آنان نجس هستند يا نه؟ بدل گفت: بله آنها نجسند؛ بايد از آنها دوری کرد. گفتم چرا؟ گفت: اين از بابت مقابله به مثل است؛ آنها ما راکافر ميدانند؛ پيامبر ما را تكذيب ميکنند ما هم به همان روش با آنان برخورد ميکنيم. گفتمآقا! مگر پاکيزگی از ايمان نيست؛ پس چرا صحن شريف، خيابانها، کوچه ها و حتّی مدارس علميّه اينگونه آلوده است. گفت بی ترديد پاکيزگی از ايمان است، امّا چه کنيم که آب کم است
و حكومت ارزشی به پاکيزگی نميدهد.
از پاسخهای بدل به شگفت آمدم زيرا همچون جوابهای مرجع در نجف بود بدون هيچ کم و کاستی امّا اين جمله که حكومت ارزشی به پاکيزگی نميدهد در پاسخ پرسش سوم،جواب از خود او بود و من به ياد نميآورم که اصلی اين را گفته باشد. از همسانی پاسخها بسيار شگفتزده شدم. در نجف که اين سؤالها را از مرجع پرسيدم، بی کم وکاست همين پاسخها را دريافت کردم. بدل نيز چون مرجع نجف به فارسی سخن ميگفت.
دبيرکل به من گفت: اگر با چهار نفر اصلی ديگر نيز برخورد داشته ای و با آنها سخن گفته ای از اين بدليها بپرس تا بدانی چگونه اين بدليها مثل آن اصليها هستند. گفتم: من ميدانم شيخ الاسلام چگونه می انديشد زيرا استادم شيخ احمد افندم از او بسيار برايم سخن گفته است.
دبيرکل گفت: پس با اين بدلی هم سخن بگو!
نزد بدلی رفتم و به او گفتم: افندم! آيا پيروی از خليفه واجب است؟ گفت: آری؛ همچون اطاعت از خدا و پيامبرش. گفتم: افندم! به چه دليل؟ گفت: آيا اين گفته خدای تعالی را نشنيده ای: «از خدا، پيامبر و صاحبان امرتان اطاعت کنيد»؟ گفتم: افندم اگر خليفه همان صاحب امر باشد، چگونه خدای به ما دستور ميدهد از يزيد اطاعت کنيم ـ او که مدينه منوّره را بر لشكريانش مباح کرد و حسين نواده رسول خدا را کشت. ـ چگونه به ما دستور ميدهد
🌷 ادامه دارد......
👉 @mtnsr2
Abdol Hossein Mokhtabad - Shabangahan_1.mp3
8.06M
⭕️موسیقی اصیل ایرانی
🌾شبانگاهان ....
🌾عبد الحسین مختاباد
👉 @mtnsr2
🌷شـبـانگاهـان تا حـریـم فلک چون زبانـه کشد سوز آوازم
🌷شـرر ریـزد بـیامـان بـه دل سـاکـنـان فلک نـالـه سازم
🌷دل شـیـدا حـلـقـه را شـکـنـد تـا بـرآیـد و راه سفر گیرد
🌷مگر یکدم گرم و شعله فشان تا به بام جهان بال و پر گیرد
🌷خـوشـا ای دل بال و پر زدنت شعله ور شدنت در شبانگاهی
🌷بـه بـزم غـم دیـدگان تـری جـان پـر شـرری شعله آهی
🌷بیا ساقـی تا بـه دست طلب گیرم از کف تو جام پی در پی
🌷بـه داد دل ای قـرار دلم نـوبـهـار دلم میرسـی پـس کی
🌷چـو آن ابـر نوبـهـارم من به دل شور گریـه دارم من
🌷میتـوانـم آیـا نـبـارم من
🌷نـه تـنـهـا از من قـرار دل میربـایـد این شـور شـیـدایی
🌷جهـانی را دیـده ام یـکـسـر غـرق دریـای نـاشـکـیـبـایی
🌷بـیـا در جـان مـشـتـاقـان گل افشان کن، گل افشان کن
🌷بـه روی خــود شـب مـا را چـراغـان کن، چـراغـان کن
🌷چـو آن ابـر نوبـهـارم من به دل شور گریـه دارم من
🌷میتـوانـم آیـا نـبـارم من
👉 @mtnsr2
هدایت شده از مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️ #قرار_عاشقی
🔷 #شهدارایادکنیدباذکرصلوات
🌷 #شهیدابراهیم_هادی
🌷 #شهیدعبدالصالح_زارع
🌷الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم🌷
👉 @mtnsr2
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
⭕️ #کلام_خدا......
✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨
«لَكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْاْ رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا نُزُلاً مِّنْ عِندِ اللّهِ وَمَا عِندَ اللّهِ خَيْرٌ لِّلأَبْرَار»ِ
اما برای آنان که از پروردگارشان می ترسند، بهشت هایی است که در آن نهرها جاری است همواره در آنجا مهمان خدا هستند و آنچه نزد خداست برای نیکان بهتر است.
(آل عمران/198)
👉 @mtnsr2
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
♦در این آیه پایان کار پرهیزکاران بیان مى گردد، مى فرماید: ((ولى آنها که پرهیزکارى پیشه کردند (و براى رسیدن به سرمایه هاى مادى موازین حق و عدالت را در نظر گرفتند، و یا به خاطر ایمان به خدا از وطنهاى خود آواره شدند و در محاصره اجتماعى و اقتصادى قرار گرفتند) در برابر این مشکلات ، خداوند باغهایى از بهشت در اختیار آنان مى گذارد که نهرهاى آب از زیر درختان آن جارى است و جاودانه در آن مى مانند)) (لکن الذین اتقوا ربهم لهم جنات تجرى من تحتها الانهار خالدین فیها).
♦سپس مى افزاید: ((باغهاى بهشت با آن همه مواهب مادى نخستین وسیله پذیرایى از پرهیزکاران مى باشد))(نزلا من عند الله ).
♦((نزل )) در لغت به معناى چیزى است که براى پذیرایى میهمان آماده مى شود و بعضى گفته اند نخستین چیزى است که به وسیله آن از مهمان پذیرایى مى شود - همانند شربت یا میوه اى است که در آغاز ورود براى میهمان مى آورند.
♦و اما پذیرایى مهمتر و عالیتر همان نعمتهاى روحانى و معنوى است که در پایان آیه به آن اشاره شده ، مى فرماید: ((آنچه در نزد خداست براى نیکان بهتر است )) (و ما عند الله خیر للابرار).
تفسیر نمونه/ ذیل آیه 198 سوره آل عمران»
👉 @mtnsr2
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
⭕️ #معمای_قرآنی
آخرین سوره ای که بر پیامبر اکرم ص نازل شد کدام سوره است؟
⏳ پاسخ معمای قرآنی، ان شاءالله شب هنگام در کانال قرار داده می شود...
👉 @mtnsr2