⭕️به این دلایل امام خود را دعا کن
3⃣ #قسمت.سوم
♨️ آیا پاداش احسان جز احسان است
احادیث و روایات از پیامبر اكرم (ص) و ائمه (ع) در باب آثار و برکات وجودی امام فراوان است كه ذكر آن در این مختصر نمى گنجد، لكن از باب نمونه به عنوان تیمّن و تبرّك، حدیثى را از امام سجّاد (ع) كه بیانگر پاره اى از بركات وجودى امام (ع) است، ذكر مى كنیم: سلیمان از امام صادق (ع) و آن حضرت از پدر بزرگوارش امام باقر (ع) و آن حضرت از امام زین العابدین نقل مى كند كه حضرتش فرمودند: «ما (اهل بیت پیامبر(ص)) پیشوایان امت اسلام، حجت هاى خدا بر جهانیان، آقاى اهل ایمان، پیشواى روسفیدان و سرپرست مومنانیم. ما امان براى اهل زمین هستیم، همچنان كه ستارگان امان براى اهل سمائند. ما كسانى هستیم كه خدا به واسطه ما آسمان را بر فراز زمین نگه داشت و اهل زمین را از هلاكت نجات بخشیده است. به واسطه ما باران مى بارد و رحمت خدا منتشر مى شود و زمین بركاتش را بیرون مى آورد و اگر نبود در هر عصر و زمانى امامى از ما اهل بیت در زمین، زمین اهلش را فرو مى برد و هلاك مى كرد.
سپس فرمودند: از هنگام خلقت آدم تا قیامت، زمین از حجت خدا خالى نبوده و نخواهد بود; خواه حجتش در میان مردم آشكار و معروف باشد یا غایب و ناپیدا. خدا در زمین عبادت نمى گردید».
سلیمان گوید: از امام صادق (ع) پرسیدم كه مردم در زمان غیبت چگونه از امام غایب بهره مند مى شوند؟ آن حضرت فرمود: «همچنان كه از خورشید هنگامى كه در پشت ابرها است، بهره مند مى گردند».
احسان امام زمان (عج) به ما نحوه های گوناگون دارد و از جمله آنها دعا کردن آن حضرت در حقّ ما و دفع شرّ دشمنان و برطرف ساختن محنتها و... میباشد. خداوند متعال میفرماید: «هَلْ جَزاءُ الإِحْسانِ إِلاَّ الإِحْسانُ»؛ (سوره الرحمن، یه 60) آیا پاداش احسان جز احسان است البته احسان به حکم عقل و شرع و فطرت انسانی، انگیزه دعا کردن است که:
أحسن إلی الناس تستعبد قلوبهم
فطا لما استعبد الإنسان إحسان
به مردم احسان کن که دلهایشان را به بند خواهی کشید و بسیار میشود که احسان، انسان را به بردگی میکشاند.
✨ #نکته.ای.مهم
همه احسان آن حضرت در حق ما ثمره و نتیجه محبتش نسبت به ما است ولی یک نکته را که نباید غافل باشی اینکه محبت او در حق ما جز از جهت ایمان و اطاعت ما نسبت به خداوند تعالی نیست پس اگر محبت آن بزرگوار را می خواهی بر تو باد اطاعت خدای تعالی و مبادا که با مخالفت کردن با خداوند او را اذیت و با وی دشمنی کنی که از کسانی خواهی بود که خداوند درباره آنها فرمود:
"ان الذین یودون الله و رسوله لعنهم الله فی الدنیا و الاخره و اعدلهم عذابا مهینا"؛ البته آنان که خدا و رسولش را می آزارند خداوند در دنیا و خرت لعنتشان کرده است و برایشان عذاب خوارکننده ای آماده نموده است.
♨️ مرا ببخش نگشتم چنان كه می خواهی به پات جان نسپردم ز فرط خودخواهی
همیشه عهد شكستن ز سمت من بوده مرا ببخش كه سوگند خورده ام گاهی
تمام عمر فقط ادعا، كه یار توام ولی دریغ چه گویم، خودت كه گاهی
👉 @mtnsr2
⭕️ #دلنوشته_مهدوی
دست بـﮧ قلم بردم تا برایتان حرف ها بزنم اما نشد ...
خواستم از "دردم" بگویم
دیدم دردِ شما ، خودِ (( من )) م ...
خواستم از "بـﮯ کسـﮯ" ام حرف بزنم
دیدم 「تنها」 تر از شما در عالم نیست
خواستم بگویم "دلم از روزگار گرفتـﮧ"
دیدم خودم در 「خون بـﮧ دل」 کردنِ شما کم نگذاشتـﮧ ام ...
قلم کم آورد ...
بـﮧ راستـﮯ کـﮧ وسعت مظلومیت شما قابل اندازه گیرے نیست
👉 @mrnsr2
20.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️سخنرانی زیبای استاد پناهیان:
💢آخرین سفارش های راهبردی امام حسن عسکری (علیه السلام)برای دوران غیبت
👉 @mtnsr2
مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️دوست شهیدت کیه؟ 🌷شهید #باکری 🌷شهید #همت 🌷شهید #بروجردی 🌷شهید #امینی 👈یا اینکه ...... 🌷شهید #ابراه
☘در ادامه طرح رفاقت با شهدا
🍃ودر ادامه معرفی شهید #محمد_هادی_ذوالفقاری
👉 @mtnsr2
⭕️ #پسرک_فلافل_فروش
🔶وابستگي_به_نجف
ايام حضور هادی در نجف به چند دوره تقسيم می شود. حالات و احوال او در اين سه سال حضور او بسيار متفاوت است. زماني تلاش داشت تا يك كار در كنار تحصيل پيدا كند و درآمد داشته باشد. كار برايش مهيا شد، بعد از مدتي كار ثابت با حقوق مشخص را رها كرد و
به دنبال انجام كار برای مردم و به نيت رضاي پروردگار بود. هادی كم كم به حضور در نجف و زندگی در كنار اميرالمؤمنين علي علیه السلام
بسيار وابسته شد. وقتي به ايران بر می گشت، نمی توانست تهران را تحمل كند. انگار گمگشته ای داشت كه می خواست سريع به او برسد.ديگر در تهران مثل يك غريبه بود. حتي حضور در مسجد و بين بچه ها و رفقای قديمي او را سير نمی كرد.اين وابستگي را وقتي بيشتر حس كردم كه می گفت: حتي وقتي به كربالا
می روم و از حضور در آنجا لذت می برم، دلم براي نجف تنگ می شود. می خواهم زودتر به كنار مولا اميرالمؤمنين علیه السلام برگردم.
اين را از مطالعاتی كه داشت می توانستم بفهمم. هادي در ابتدا براي خواندن كتابهاي اخلاقی به سراغ آثار مقدماتی رفت. آداب الطالب آقاي مجتهدي را می خواند و...
رفته رفته به سراغ آثار بزرگان عرفان رفت. با مطالعه آثار و زندگي اين اشخاص، روزبه روز حاالت معنوی او تغيير ميكرد. من ديده بودم كه رفاقتهای هادي كم شده بود! بر خلاف اوايل حضور در نجف، ديگر كم حرف شده بود. معاشرت او با بسياري از دوستان در حد
يك سلام و عليك شده بود.به مسجد هندی ها علاقه داشت. نماز جماعت اين مسجد توسط آيت الله حكيم و به حالتی عارفانه برقرار بود. براي همين بيشتر مواقع در اين مسجد
نماز می خواند.خلوتهای عارفانه داشت. نماز شب و برخی اذكار و ادعيه را هيچ گاه ترك نميكرد. اين اواخر به مرحوم آيت الله كشميري ارادت خاصي پيدا كرده بود. كتاب خاطرات ايشان را می خواند و به دستورات اخلاقی اين مرد بزرگ عمل می كرد.يادم هست كه می گفت: آيت الله كشميري عجيب به نجف وابسته بود.
زماني كه ايشان در ايران بستری بود میگفت مرا به نجف ببريد بيماری من خوب می شود. هادي اين جمالت را می خواند و می گفت: من هم خيلي به اينجا وابسته شده ام، نجف همه وجود ما را گرفته است، هيچ مكاني جاي نجف را براي من نمی گيرد.اين سال آخر هر روز يك ساعت را به وادي السلام می رفت. نميدانم در اين يك ساعت چه می كرد، اما هر چه بود حال عجيب معنوی براي او ايجاد می كرد.اين را هم از استاد معنوي خودش مرحوم آيت الله كشميری و آقا سيد علي قاضی فراگرفته بود.
👉 @mtnsr2
Misaq-Haftegi951005[02].mp3
1.73M
⭕️ #نوای_شهدایی
🌷ای پیرو شادی و غم اهل البیت
🌷ای تشنه لطف و کرم اهل البیت
🌷سوزیم اگر چو شمع، باید بشویم
👉 @mtnsr2
💢نجوا.....
🌷گفتید مدافع حرم اما ما
🌷ای پیرو شادی و غم اهل البیت
🌷ای تشنه لطف و کرم اهل البیت
🌷سوزیم اگر چو شمع، باید بشویم
🌷پروانه گرد حرم اهل البیت
🌷رفتیم که شمع ظلمت شب باشیم
🌷آغوش گشودیم که در تب باشیم
🌷گفتید مدافع حرم اما ما
🌷رفتیم که در حصار زینب باشیم
👉 @mtnsr2
🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴
⭕️ #سید_مجتبی_علمدار
🔶قسمت پنجم
🔶 #نوجوانی
#سید_مجتبی پسر اول خانواده بود. خدا بعد از او دو پسر دیگر به نامهای حسن و حسین و دو دختر به خانواده ما عطا كرد.
اما جایگاه #مجتبی در خانواده اهمیت خاصی داشت. او پسری قوی و در عین
حال مهربان بود.
در ایام تعطیلی به مغازه کفاشی می رفت و کمک پدر بود. هر زمان کسی کاری داشت به اوکمک می کرد.
یک بار در حین بازی به زمین خورد. یک تکه شیشه تیز پشت کتف او را
برید. خون به شدت جاری شد.
بچه ها همه ترسیدند و فرار کردند. اما مجتبی خم به ابرو نیاورد. از همان موقع مشخص بود که پسر خیلی توداری است.
از دوران بچگی با چند نوجوان خوب در محل رفیق شده بود. همیشه با آنها بود. با هم مسجد می رفتند، بازی می کردند و ...
دبستان را در مدرسه حشمت داوری شهدای بخش هشت گذراند. راهنمایی را به مدرسه مرداویج شهید دانش رفت.
این ایام مصادف با درگیریهای انقلاب بود. پدر نگران بود که دوستان ناباب برای فرزندش مشکلی ایجاد نکنند. او همیشه مانند یک دوست با فرزندش صحبت ميکرد.
می گفت: »پسرم دوست واقعی کسی نیست که همیشه تو را می خنداند، بلکه دوست خوب باید مانند آیینه باشد. عیب و مشکلات تو را نیز به تو نشان دهد.قدرت بدنی، اخلاق و درس خوب باعث شده بود که دوستان زیادی در اطراف او جمع شوند.
بچه های محل می گفتند: وقتی با هم به رودخانه تجن می رویم، مجتبی یکباره به زیر آب می رود و بعد از چند لحظه با یک ماهی زنده برمی گردد!
واقعًا هیچ کس جرئت و قدرت مجتبی را ندارد.
ایام انقلاب بود. در بسیاری از جوانان محل نیز انقلاب درونی صورت گرفت. مجتبی با اینکه فقط دوازده سال داشت اما همراه دوست همیشگی خود یحیی کاکویی در همه اجتماعات و تظاهرات شرکت می کرد. از همان ایام کودکی و نوجوانی محبت اهل بیت: در وجود او ریشه
دوانده بود. با پدر و یا دوستان در جلسات مختلفی که در سطح شهر تشکیل می شد
شرکت می کرد.
مجتبی بسیار اهل شوخی و مزاح بود. یکی از دلایلی که باعث ميشد بچه های محل و حتی بچه های فامیل جذب او شوند همین بود.
👉 @mtnsr2
🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴
⭕️بازخوانی ۷۰ سال جنایات اسرائیل علیه کودکان
2⃣قسمت دوم
👉 @mtnsr2
مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️نخستین کودک کشی های سازمان یافته #دیریاسین روستایی زیبا و قدیمی در بلندی های مشرف به بیت المقدس بو
⭕️نخستین کودک کشی های سازمان یافته
جنایت #دیریاسین یک ماه پیش از اعلام موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی روی داد. دو ماه بعد، جنایت #دیریاسین در روستاهای اللد و الرمله تکرار شد. صهیونیست ها همزمان به
هر دو روستا هجوم بردند و 175 فلسطینی را، که 40 نفر مُثله کردند. چند از آن ها کودک بودند، به قتل رساندند و
هفته بعد، روستای طنطوره در منطقه جنوبی حیفا نیز مورد هجوم وحشیانه صهیونیستها قرار گرفت. آنها کاملا سازمان یافته و از روی برنامه عمل می کردند. در این جنایت، که راز آن تا سال 2000میلادی فاش نشد، 200 فلسطینی، با همان شیوه جنایت #دیریاسین به
قتل رسیدند که تعداد زیادی کودک در میان آن ها وجود داشت. صهیونیست ها، در شهریورماه سال 1327 ،یکی از وحشیانه ترین کودک کشی های خود را در روستای الدوایمه در استان الخلیل مرتکب شدند. 500 نفر از ساکنان روستا، که بیش از نیمی از آن ها را کودکان و
زنان تشکیل می دادند، قتل عام شدند. صهیونیست ها به کشتن ساکنان بی گناه الدوایمه اکتفا نکردند و بینی و گوش مقتولان و تعدادی از بازماندگان را بریدند. چند روز بعد، تعدادی از نظامیان صهیونیست، به فرماندهی آریل
شارون جنایت مشابهی را در روستای حوال واقع در جنوب لبنان، مرتکب شدند.
👉 @mtnsr2