⭕️امام هادی علیه السلام در قفس شیر . . .
در ایام متوکل عباسی زنی ادعا کرد که من حضرت زینب هستم و متوکل به او گفت: تو زن جوانی هستی و از آن زمان سالهای زیادی گذشته است.
آن زن گفت : رسول خدا در من تصرف کرد و من هر چهل سال به چهل سال جوان می شوم. متوکل، بزرگان و علما را جمع کرد و راه چاره خواست.
متوکل به آنان گفت: آیا غیر از گذشت سال، دلیل دیگری برای رد سخنان او دارید؟ گفتند: نه.
آنان به متوکل گفتند : امام هادی علیه السلام را بیاور شاید او بتواند باطل بودن این زن را روشن کند. امام علیه السلام حاضر شد و فرمود: این دروغگو است و زینب سلام الله علیها در فلان سال وفات کرده است.
متوکل پرسید : آیا غیر از این، دلیلی برای دروغگو بودن هست؟
امام علیه السلام فرمود: بله و آن این است که گوشت فرزندان فاطمه سلام الله علیها بر درندگان حرام است. تو این زن را به قفس درندگان بینداز تا معلوم شود که دروغ می گوید.
متوکل خواست او را در قفس بیندازد، او گفت: این آقا می خواهد مرا به کشتن بدهد، یک نفر دیگر را آزمایش کنید. برخی از دشمنان امام علیه السلام به متوکل پیشنهاد کردند که خود امام علیه السلام داخل قفس برود.
متوکل به امام عرض کرد: آیا می شود خود شما داخل قفس بروید؟! نردبانی آوردند و امام علیه السلام داخل قفس رفت و در داخل قفس شش شیر درنده بود.
وقتی امام علیه السلام داخل شد شیرها آمدند و در برابر امام علیه السلام خوابیدند و امام علیه السلام آنها را نوازش کرد و با دست اشاره می کرد و هر شیری به کناری می رفت.
وزیر متوکل به او گفت : زود او را از داخل قفس بیرون بیاور و گرنه آبروی ما می رود.
متوکل از امام هادی علیه السلام خواست که بیرون بیاید و امام علیه السلام بیرون آمد. امام فرمود : هر کس می گوید فرزند فاطمه (سلام الله علیها) است داخل شود.
متوکل به آن زن گفت : داخل شو. آن زن گفت : من دروغ می گفتم و احتیاج، مرا به این کار وا داشت و مادر متوکل شفاعت کرد و آن زن از مرگ نجات یافت.
📚بحار الانوار ج ۵۰ ص ۱۴۹ ح ۳۵ چاپ ایران.
📚منتهی الامال ج ۲ ص ۶۵۴ چاپ هجرت.
هدایت شده از مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️ پاسخ: 👇👇👇
#معمای_قرآنی
🔷 حضرت ابراهیم و حضرت لوط سلام الله علیها دو پیامبری هستند که که فرشتگان الهی به شکل مردان جوانی تجلی پیدا کردند و در حالی که دیگران نیز آنان را مشاهده کردند؛ میهمان منزل این دو پیامبر شدند.
🔸رجوع شود به آیات ۵۱ تا ۷۴ سوره مبارکه حجر.
👉 @mtnsr2
هدایت شده از مهدویت تا نابودی اسرائیل
Mohsen Chavoshi Emam Reza 128.mp3
3.91M
⭕️کلاغ رو سیاه
🌴با صدای محسن چاوشی
👉 @mtnsr2
هدایت شده از مهدویت تا نابودی اسرائیل
🌸تو دل یه مزرعه یه کلاغ رو سیاه
🌸هوایی شده بره پابوس امام رضا
🌸اما هی فکر میکنه اونجا جای کفتراست
🌸آخه من کجا برم یه کلاغ که رو سیاست
🌸من که توی سیاهیا از همه رو سیاترم
🌸میون اون کبوترات با چه رویی بپرم
🌸من که توی سیاهیا از همه رو سیاترم
🌸میون اون کبوترات با چه رویی بپرم
🌸تو همین فکرا بودش کلاغ عاشقمون
🌸یه دلش میگفت برو یه دلش میگفت بمون
🌸که یه هو صدایی گفت تو نترس و راهی شو🌸به سیاهی فکر نکن تو یه زائری برو
🌸من که توی سیاهیا از همه رو سیاترم
🌸میون اون کبوترات با چه رویی بپرم
🌸من که توی سیاهیا از همه رو سیاترم
🌸میون اون کبوترات با چه رویی بپرم
🌸من که توی سیاهیا از همه رو سیاترم
🌸میون اون کبوترات با چه رویی بپرم
🌸من که توی سیاهیا از همه رو سیاترم
🌸میون اون کبوترات با چه رویی بپرم
👉 @mtnsr2
هدایت شده از مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️ #قرار_عاشقی
🔷 #شهدارایادکنیدباذکرصلوات
🌷 #شهیدابراهیم_هادی
🌷 #شهیدعبدالصالح_زارع
🌷الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم🌷
👉 @mtnsr2
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ #کلام_خدا......
✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨
« إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللّهِ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السُّوَءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ يَتُوبُونَ مِن قَرِيبٍ فَأُوْلَـئِكَ يَتُوبُ اللّهُ عَلَيْهِمْ وَكَانَ اللّهُ عَلِيماً حَكِيماً»
جز این نیست که توبه از آن کسانی است که به نادانی مرتکب کاری زشت می شوند و زود توبه می کنند، خدا توبه اینان را می پذیرد و خدا دانا و حکیم است.
(نساء/17)
👉 @mtnsr2
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
♦در آیه مورد بحث، صریحاً مسأله توبه و پاره اى از شرائط آن را بیان مى کند، مى فرماید: پذیرش توبه از سوى خدا تنها براى آنها است که گناهى را از روى جهالت انجام میدهند (إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللّهِ لِلَّذینَ یَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهالَة).
♦بر این اساس، توبه اى که از روى جهالت نباشد، مورد پذیرش واقع نمى شود.
اکنون ببینیم منظور از جهالت چیست؟ آیا همان جهل و نادانى و بى خبرى از گناه است؟
یا عدم آگاهى از اثرات شوم و عواقب دردناک آن مى باشد؟
♦کلمه جهل و مشتقات آن گرچه به معانى گوناگونى آمده است ولى از قرائن استفاده مى شود منظور از آن در آیه مورد بحث، طغیان غرائز و تسلط هوس هاى سرکش و چیره شدن آنها بر نیروى عقل و ایمان است، و در این حالت، علم و دانش انسان به گناه، گر چه از بین نمى رود، اما تحت تأثیر آن غرائز سرکش قرار گرفته و عملاً بى اثر مى گردد و هنگامى که علم اثر خود را از دست داد، عملاً با جهل و نادانى برابر خواهد بود، و تبدیل به عملى بدون توجه به دستورات عقل خواهد شد.
♦ولى اگر گناه بر اثر چنین جهالتى نباشد، بلکه از روى انکار حکم پروردگار و عناد و دشمنى انجام گیرد، چنین گناهى حکایت از کفر مى کند و به همین جهت توبه آن قبول نیست، مگر این که از این حالت بازگردد و دست از عناد و انکار بشوید.
♦آن گاه قرآن به یکى یکى دیگر از شرائط توبه اشاره کرده، مى فرماید: سپس به زودى توبه کنند (ثُمَّ یَتُوبُونَ مِنْ قَریب).
♦درباره این که منظور از قریب (زمان نزدیک) چیست؟ در میان مفسران گفتگو است:
جمع زیادى آن را به معنى قبل از آشکار شدن نشانه هاى مرگ مى گیرند، و آیه بعد را که مى گوید: پس از ظهور علائم مرگ توبه پذیرفته نمى شود، شاهد بر آن مى دانند، بنابراین تعبیر به قریب شاید به خاطر این است که اصولاً زندگى دنیا هر چه باشد کوتاه و پایان آن نزدیک است.
♦اما بعضى دیگر آن را به معنى زمان نزدیک به گناه گرفته اند، یعنى به زودى از کار خود پشیمان شود و به سوى خدا بازگردد; زیرا توبه کامل آن است که آثار و رسوبات گناه را به طور کلى از روح و جان انسان بشوید، و کمترین اثرى از آن در دل باقى نماند، و این در صورتى ممکن است که در فاصله نزدیکى قبل از آن که گناه در وجود انسان ریشه بدواند، و به شکل طبیعت ثانوى در آید، از آن پشیمان شود. در غیر این صورت غالباً اثرات گناه در زوایاى قلب و جان انسانى باقى خواهد ماند.
♦پس توبه کامل توبه اى است که به زودى انجام پذیرد، و کلمه قریب از نظر لغت و فهم عرف، نیز با این معنى مناسب تر است.
♦درست است که توبه بعد از زمان طولانى نیز پذیرفته مى شود، اما توبه کامل نیست و شاید تعبیر به عَلَى اللّهِ: توبه اى که بر خدا لازم است آن را بپذیرد نیز اشاره به همین معنى باشد; زیرا این تعبیر تنها در این آیه از قرآن آمده است و مفهوم آن این است که پذیرش این گونه توبه ها از حقوق بندگان مى باشد، در حالى که پذیرش توبه هاى دور دست از طرف خداوند یک نوع تفضل است، نه حق.
♦پس از ذکر شرائط توبه در پایان آیه مى فرماید: خداوند توبه چنین اشخاصى را مى پذیرد و خداوند دانا و حکیم است (فَأُولئِکَ یَتُوبُ اللّهُ عَلَیْهِمْ وَ کانَ اللّهُ عَلیماً حَکیماً).
تفسیر نمونه/ ذیل آیه 17 سوره نساء»
👉 @mtnsr2
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
هدایت شده از مهدویت تانابودی اسراییل
⭕️صلاح الدین پییر #تازه_مسلمان از کشور آلمان:
🌴با مطالعه ی دقیق سوره ی حمد مسلمان شدم....
👉 @mtnsr2
هدایت شده از مهدویت تانابودی اسراییل
479afbcfcb2946d8431fec1185c6e183ba62d8ef.mp3
2.19M
⭕️چرا نماز را به عربی بخوانیم؟
🌾استاد رفیعی
👉 @mtnsr2