eitaa logo
مسلمنا muslimnair
3.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
334 ویدیو
49 فایل
✔️ مُسْلِمْنا (جریان شناسی، آینده نگاری، چالش های جوامع مسلمانان) ✔️ مدیریت علمی حجه الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان استاد تمام، رئیس دانشکده مطالعات ملل اسلامی و ریاست پژوهشگاه ادیان ✔️ سایت: www.muslimna.ir ✔️ ارتباط با سردبیر: @SaidAlibathaei
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ ترکیه بیش از آنکه فکر کنید به جهان عرب نزدیک شد!!! 🔹 دیپلماسی فراقومیتی و فعال «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در راستای عادی سازی روابط آنکارا با پایتخت های جهان عرب در حال به ثمر نشستن است و خبرها از دعوت ترکیه به اجلاس سران اتحادیه عرب پس از ۱۳ سال حکایت دارد. 🔸 اجلاسی که در ماه پیش رو و به احتمال بالا سران سوریه و ترکیه را حول یک میز گرد هم خواهد آورد و کنش‌گری جدید ترکیه در جهان عرب با وجود اختلافات نژادی و قومی را به رخ بکشاند. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
هدایت شده از اجتهاد
💢آیا همه اهل سنت نزد علمای شیعه، وهابی، ناصبی و نجس هستند؟ ✔️چندی پیش فردی به نام شیخ امیر قریشی به زبان عربی، کلیپی در فضای مجازی پخش کرد و بیان داشت: «هر سنی، وهابی است. هر سنی، ناصبی و نجس است و ...» و عباراتی را به کار برد که باعث ناراحتی اهل سنت شد و برخی درخواست داشتند تا دیدگاه فقهاء و علمای شیعه را در این زمینه بدون روتوش بدانند. در ادامه نکاتی تقدیم‌ می‌شود: 📝 یادداشت حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان را بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=76064 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
⚡️ رهبر طالبان: بی‌عدالتی نظام را نابود می‌کند؛ شرط بقای «نظام اسلامی» عدالت است 🔹 ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر غیابی طالبان که به بلخ سفر کرده در یک سخنرانی در این ولایت گفت: اگر رژیم این گروه برای اداره کشور به ظلم و خشونت متوسل شود، سقوط خواهد کرد. 🔸در فایل صوتی منسوب به رهبر طالبان آمده است که، او شرط بقای «نظام اسلامی» را «عدالت اسلامی» می‌داند. او در این سخن‌رانی می‌گوید: «اگر نظام اسلامی بر عدالت اسلامی استوار باشد و بر اساس عدالت تصمیم بگیرید،‌ در چنین صورت این نظام بقا می‌کند؛ اما اگر ظلم و خشونت و واسطه‌بازی جایش را گرفت،‌ این نظام بقا نخواهد داشت.» 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
حاشیه ای بر «نقدی بر یادداشتی از جنس سفرنامه شخصی اربعین» ✍ به قلم: یحیی جهانگیری 🔹 به لطف الهی ی
⚡️ نقدی بر یک نقدبه قلم: محمد مهدی مؤمنی 💥 حاشیه ای بر یادداشت آقای فاضل فلاورجانی در نقد یادداشت اربعینی دکتر یحیی جهانگیری 1⃣ نقد روش شناختی و عدم توجه به روح کلی نوشته: نوشته جناب آقای جهانگیری دارای جهت گیری جامعه‌شناسانه است و از زاویه دید جامعه‌شناسی و مردم شناسی به تبیین تجربه خود در اربعین می پردازند. لذا از لحاظ روش شناسی، شایسته است نوشته ناقد نیز در همان پارادایم به نقد بپردازد، در حالی که نقد نوشته شده توسط آقای فاضل فلاورجانی فاقد یک دید جامعه‌شناسانه و بررسی ابعاد اجتماعی است. ✅ لذا نکته اول ایشان که پوشیدن لباس روحانیت در آن مطرح شده است، هیچ ارتباطی به روح کلی نوشته آقای جهانگیری (که دارای زاویه دید جامعه‌شناسانه است) ندارد. نکته دومی نیز که در یادداشت ایشان ذکر شده است، بخاطر عدم توجه به سیر کلی نوشته است؛ چرا که نویسنده سفرنامه در پی این نیست که پایگاه اجتماعی بودن مسجد را نفی کند بلکه در مقام اینست که گستره نفوذ مراسم اربعین را بیان کند. 2⃣ توجه به مدرنیته: مدرنیته زندگی ما را فرا گرفته است و آرام آرام همه عالم را متاثر کرده است. لذا عدم توجه به مدرنیته و احتمال تاثیراتش بر اربعین خود خطری قابل توجه است. خطری که مدرنیته با مگاموکب‌ها ایجاد میکند، جایگزینی مردم با نهادهای بزرگ دارای پشتوانه‌های عظیم مالی است که این امر موجب خارج شدن آحاد مردم از چرخه ایفای نقش در اربعین میشود؛ در حالی که روح اربعین به همین مردمی بودنش است. در نتیجه نکته سوم ایشان، حاکی از عدم توجه به خطر مدرنیته است. طرح مسئله مگامواکب، محکوم کردن خطرات مدرنیته است نه اینکه مدرنیته حاکم بر این دیدگاه باشد. 3⃣ اهمیت مقتدا صدر در عراق: اهمیت و جایگاه مقتدا صدر در عراق امری غیر قابل انکار است. به همین خاطر تصور محدود بودن نفوذ مقتدا صدر در بین گروهی آن هم در شهرک صدر و مقایسه‌اش با سیدصادق شیرازی دیدگاهی است خلاف واقع. برای درک قدرت و اهمیت مقتدا صدر در عراق نگاه کنید به دیدار بن سلمان با مقتدا صدر در سال 2017 و نقش وی در اعتراضات عراق در چند سال اخیر. پس نهایتا بتوان روی آمار 90% که یک تجربه شخصی است اشکال وارد کرد نه اینکه منکر اصل مسئله شد. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️ تعطیلی روز شهادت امام عسکری (ع) در استان صلاح الدین عراق 🔸  بدر الفحل، استاندار صلاح الدین از تعطیلی رسمی در این استان به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) در روز پنجشنبه خبر داد. 🔹 دفتر رسانه‌ای استانداری صلاح الدین اعلام کرد: «بدر الفحل» استاندار صلاح الدین دستور تعطیلی رسمی مناطق الدجیل – بلد و سامراء را به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام با هدف تسهیل رفت آمد شهروندان و مشارکت آنان در برگزاری مراسم و فعالیت‌های این روز صادر کرد. https://www.ina.iq/216638--.html 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
⚡️ دیدار اسد و اردوغان تا اوایل شهریور جاری در یک ایست بازرسی مرزی 🔹رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تر
⚡️ تیر خلاص دمشق به عادی سازی رابطه با آنکارا؟؟؟ 🔹 شب گذشته و بمناسبت افتتاح اجلاسیه اتحادیه جهان عرب در قاهره، وزیر امور خارجه سوریه فیصل المقداد همزمان با پشت تریبون رفتن هاکان فیدان (همتای ترک خود) محل استقرار هیات سوریه را به نشان اعتراض ترک کرد. ✍ پانوشت: 🔸 هر چند سیگنال هایی از بهبود روابط دو کشور منتشر شد و قرار بود در ابتدای سپتامبر و اوایل شهریور امسال اردوغان و اسد در منطقه مرزی با هم دیدار داشته باشند ولی این دیدار انجام نشد. سوریه بر ترک نیروی نظامی ترکیه از خاک خود اصرار دارد. وجود چند ملیون آواره سوری در خاک ترکیه و انجام عملیات ایذایی - نظامی کردها موسوم به پ ک ک با رهبری عبدالله اوجالان در مرز ترکیه از چالش های آنکارا است که عادی سازی روابط را به مخاطره انداخته است. https://x.com/AlArabiya/status/1833531219276943676 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️میوه های جهاد غزه در صندلی های پارلمان عَمّان 🔹 در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در اردن هاشمی و اعلام نتایج همه پرسی حزب «جبهه العمل الاسلامی» از احزاب همسو با اخوان المسلمین اردن با اکثریت قاطع برنده انتخابات پارلمان اردن شد و اعضای پیروز پس از اعلام نتایج سجده شکر به جای آوردند. 🔸 همچنین مراقب کل اخوان المسلمین در پی اعلام نتایج این پیروزی را به «شهدای غزه» و «مردم فلسطین» و «شهید ماهر الجازی» هدیه کرد. 📜 المراقب العام للإخوان المسلمين بالأردن، مراد العضايلة: نهدي فوزنا بالانتخابات إلى شهداء غزة وللشعب الفلسطيني وإلى روح الشهيد ماهر الجازي. - الأردن يجب أن يكون مصدر قوة ودعم للمقاومة والشعب الفلسطيني، وهو ما سنعمل عليه في الفترة المقبلة. 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
🇩🇿🇵🇸 الجزایر و فلسطین؛ دو کشور در یک وطن (بررسی موردی یک پیوند خاص در جهان اسلام) ✔️به مناسبت حواشی
⚡️نخستین پیام بین المللی یحیی السنوار در قامت رییس دفتر سیاسی حماس 🔹 یحیی السنوار در پیام تبریکی انتخاب مجدد عبد المجيد تَبُّون به عنوان رئیس جمهور الجزایر با اکثریت قاطع آرا را تبریک گفت. 🔸 یحیی السنوار در نامه خود خاطرنشان کرد که در بحبوحه حماسه قهرمانانه ملت و مقاومت فلسطین و ایستادگی آن در نبرد طوفان الاقصی با وجود جنگ نسل کشی و وحشیگری رژیم نازی صهیونیستی که با تمامی مظاهر زندگی مبارزه می‌کند و انسانیت را در نوار غزه می‌کشد و با نادیده گرفتن آشکار قوانین و عرف‌های بین‌المللی، به فرزندان ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ حمله می‌کند، این نامه را ارسال کرده است. 🔹 رئیس دفتر سیاسی حماس بار دیگر از نقش الجزایر در حمایت از ملت فلسطین و دفاع از حقوق آن در محافل بین‌المللی تمجید و ابراز امیدواری کرد که این نقش آفرینی ادامه پیدا کرده و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های الجزایر از ملت فلسطین در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد تا زمینه تقویت پایداری و مقاومت این ملت فراهم و منجر به توقف تجاوز بی‌رحمانه و اخراج اشغالگران و تحقق رویای ملت فلسطین در زمینه آزادی و بازگشت آوارگان همانند دستیابی ملت بزرگ الجزایر به آزادی شود و کشور مستقل و دارای حاکمیت کامل فلسطین به پایتختی قدس تشکیل گردد. ✍ پانوشت: الجزایر تنها کشور عربی آفریقایی است که دموکراسی در آن نهادینه شده است و تبون بسان مردم آن کشور حامی سرسخت مجاهدان حماس هستند. در این زمینه به یادداشت «الجزایر و فلسطین؛ دو کشور در یک وطن» مراجعه کنید. مطالعه کامل ⬅️↙️ مسلمنا - الجزایر و فلسطین؛ دو کشور در یک وطن http://muslimna.ir/news/3223-2021-12-24-09-38-02.html 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️ ترسیم رابطه دقیق میان «برائت» و «وحدت مسلمانان» در یک پژوهش دانشگاهی 📚 بررسی نسبت تبرّی و وحدت اسلامی و راهکارهای سازگاری میان آنها، راضیه علی اکبری، جهاددانشگاهی قم، ۲۴۴ صفحه، شهریور ۱۴۰۳. 📚 ضرورت اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی مسأله ای بدیهی است و تحقّق آن مستلزم گام هایی نظری و عملی، از جمله بازشناسی رابطه وحدت با دیگر مقوله های دینی است. 📚 یکی از این مقوله ها که در قرآن و سنت بر آن تأکید شده، اصل تبرّی است. تبرّی از دشمنان اسلام و تولّی نسبت به دوستان و پیروان آنها مورد اتفاق مذاهب اسلامی است و لیکن مسئله تبرّی به لحاظ برخی مصداق هایش نسبت به دشمنان یا مخالفان ائمه اهل بیت ع از بین بزرگان اهل سنت، با چالش هایی مواجه شده است که اگر به درستی تبیین نشود چه بسا امر مهم وحدت اسلامی را با مخاطره مواجه می کند. از این رو می توان گفت یکی از جدّی ترین موانع تحقّق و تحکیم وحدت امت اسلامی، رویکرد افراطی بعضی از شیعیان نسبت به برخی مصادیق تبرّی دانست که می پندارند به علت لزوم تبرّی از دشمنان خدا و رسول خدا و ائمه معصومین تحقق وحدت اسلامی امری غیر ممکن بوده و پای بندی به فریضه تبرّی، متعارض با همبستگی با دیگر مسلمانان مذاهب اسلامی است. 📚 مولف در کتاب حاضر کوشیده با روشِ «تحلیلی _ توصیفی » و با هدف تبیین عدم وجود تعارض میان تبرّی و وحدت امت اسلامی، به بررسی ارتباط تبرّی و وحدت بپردازد و راهکارهایی در جهت ایجاد سازگاری میان آن دو ارائه کند. با بررسی های انجام شده روشن شد که تعارضی میان اصل تبرّی و اصل وحدت اسلامی وجود ندارد، فقط در مواردی که برخی شیعیان به اظهار تبرّی به صورت لعن آشکار نسبت به بزرگان دیگر مذاهب اسلامی اصرار می ورزند، میان تبرّی و وحدت تزاحم شکل می گیرد، که البته در این مواقع نیز با به کارگیری برخی راهکارها، از جمله تفکیک نمودن سنّی محبّ اهل بیت از «دشمن و معاند و ناصبی»، رعایت مراحل تبرّی و اظهار آن به صورت قلبی، پرهیز از لعن اسامی خاص و رعایت مقتضیات زمان در اظهار آشکار تبرّی و اثبات ضعف برخی روایات افراطیِ ضدّ وحدت، می توان میان تبرّی و وحدت، سازگاری برقرار کرد و به اهداف والای اسلام در جهت تقریب مذاهب دست یافت. 📚 از طرفی مطالعات مکتوب و نیز تحقیقات میدانی موجود، حاکی از این مسئله است که یکی از موانع تحکیم همبستگی امت اسلامی انجام فعالیت های ضد شیعی، در قالب متهم ساختن شیعه به توهین و ناسزاگویی به اصحاب رسول خدا ص و خلفای نخستین بعد از ایشان می باشد. دشمنان دین در تلاش هستند تا با برجسته کردن این اتهام به شیعه، به تحریک احساسات اهل سنت بپردازند و با ایجاد تفرقه، مانع ازتحقق همبستگی میان مسلمانان شوند. 📚 این در حالی است که بزرگان شیعه، دشنام و توهین به مقدسات دیگر مذاهب را عملی نادرست می دانند. اساسا برداشت شخصی و غیر دینی نمودن از آموزه تبرّی و تطبیق آن بر لعن همه ی مقدسات دیگر مذاهب در خفا و آشکار، بر خلاف تعالیم مکتب اهل البیت پیامبر است. از همین رو بایسته است تعریفی روشن و جامع از مسئله لعن و تبرّی و ابعاد گوناگون آن ارائه شود تا با درک صحیح از این آموزۀ دینی، بتوان به تبیین قوانین و محدودیت های آن پرداخت. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
📜 وصیت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام خطاب به شیعیان: «أُوصیکُمْ بِتَقْوَى اللّهِ وَ الْوَرَعِ فى دینِکُمْ وَالاْجْتَهادِ لِلّهِ وَ صِدْقِ الْحَدیثِ وَ أَداءِ الأَمانَةِ إِلى مَنِ ائْتَمَنَکُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فاجِر وَ طُولُ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجَوارِ. فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ(ص) صَلُّوا فى عَشائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْکُمْ إِذا وَرَعَ فى دینِهِ وَ صَدَقَ فى حَدیثِهِ وَ أَدَّى الاْمانَةَ وَ حَسَّنَ خُلْقَهُ مَعَ النّاسِ قیلَ: هذا شیعِىٌ فَیَسُرُّنى ذلِکَ. إِتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا زَیْنًا وَ لا تَکُونُوا شَیْنًا، جُرُّوا إِلَیْنا کُلَّ مَوَدَّة وَ ادْفَعُوا عَنّا کُلَّ قَبیح، فَإِنَّهُ ما قیلَ فینا مِنْ حَسَن فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ ما قیلَ فینا مِنْ سُوء فَما نَحْنُ کَذلِکَ. لَناحَقٌّ فى کِتابِ اللّهِ وَ قَرابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللّهِ وَ تَطْهیرٌ مِنَ اللّهِ لا یَدَّعیهِ أَحَدٌ غَیْرُنا إِلاّ کَذّابٌ. أَکْثِرُوا ذِکْرَ اللّهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَ تِلاوَةَ الْقُرانِ وَ الصَّلاةَ عَلَى النَّبِىِّ(ص)فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلى رَسُولِ اللّهِ عَشْرُ حَسَنات، إِحْفَظُوا ما وَصَّیْتُکُمْ بِهِ وَ أَسْتَوْدِعُکُمُ اللّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَیْکُمْ السَّلامَ». 📚 منبع: بحارالأنوار، محمدباقر محلسی، جلد ۷۵، صفحه ۳۷. 💠 شما را به تقواى الهى و پارسایى در دینتان و تلاش براى خدا و راستگویى و امانتدارى درباره کسى که شما را امین دانسته ـ نیکوکار باشد یا بدکار ـ و طول سجود و حُسنِ همسایگى سفارش مى کنم. محمّد  صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم براى همین آمده است. ☑️ در میان جماعت‌هاى آنان [اهل سنت] نماز بخوانید و بر سر جنازه آنها حاضر شوید و مریضانشان را عیادت کنید. حقوقشان را ادا نمایید، زیرا هر یک از شما چون در دینش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته مى شود: این یک شیعه است و این کارهاست که مرا خوشحال مى سازد. 💠 تقواى الهى داشته باشید، مایه زینت باشید نه زشتى، تمام دوستى خود را به سوى ما بکشانید و همه زشتى را از ما بگردانید، زیرا هر خوبى که درباره ما گفته شود ما اهل آنیم و هر بدى درباره ما گفته شود ما از آن به دوریم. در کتاب خدا براى ما حقّى و قرابتى از پیامبر خداست و خداوند ما را پاک شمرده، احدى جز ما مدّعى این مقام نیست، مگر آن که دروغ مى گوید. 💠 زیاد به یاد خدا باشید و زیاد یاد مرگ کنید و زیاد قرآن را تلاوت نمایید و زیاد بر پیغمبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم صلوات بفرستید. زیرا صلوات بر پیامبر خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ده حسنه دارد. آنچه را به شما گفتم حفظ (و عمل) کنید و شما را به خدا مى سپارم، و سلام بر شما. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
⚡️ ترسیم رابطه دقیق میان «برائت» و «وحدت مسلمانان» در یک پژوهش دانشگاهی 📚 بررسی نسبت تبرّی و وحدت
📚 ساختار کتاب «بررسی نسبت تبری و وحدت و راهکارهای سازگاری میان آنها» 💠 با توجه به کثرت سئوالات مخاطبان ارجمند، فهرست تفصیلی این کتاب تقدیم می شود. برای تهیه این کتاب به انتشارات جهاد دانشگاهی واحد قم مراجعه بفرمایید. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
⚡️میوه های جهاد غزه در صندلی های پارلمان عَمّان 🔹 در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در اردن هاشمی و
⚡️درباره پیروزی اسلام‌گرایان اخوانی در اردن هاشمی ✍به قلم: صابرگلعنبری 🔹 انتخابات پارلمانی اردن که سه شنبه برگزار و دیشب نتایج آن اعلام شد، حاکی از پیروزی بی‌سابقه اخوان المسلمین در این کشور پادشاهی است. این پیروزی و کسب بیشترین آرا (نیم میلیون رای) و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازیگر غیر دولتی در سپهر سیاست اردن پس از شکست بهار عربی واجد معانی و دلالت‌های سیاسی و ژئوپلیتیکی مهمی نه صرفا در این کشور بلکه در خاورمیانه است. 🔹 حزب جبهه کار اسلامی اردن شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن در این انتخابات ۳۱ کرسی از ۱۳۸ کرسی مجلس نمایندگان اردن (۲۲ درصد) را به دست آورد. قانون جدید انتخابات، کل اردن را دو حوزه انتخاباتی در نظر گرفته است و هر شهروند، دو رای به صندوق می‌اندازد؛ نخست یک حوزه انتخاباتی در سطح ملی و دیگری حوزه‌های انتخاباتی محلی و منطقه‌ای. 🔸 اخوان اردن هم از قانون جدید بهره برد و به عنوان بزرگ‌ترین حزب توانست در سطح ملی کرسی‌های بیشتری را به دست آورد و نیز تعدیل این قانون در سطح حوزه‌های انتخاباتی مبنی بر ضرورت پیروزی سه لیست در حوزه‌های دارای سه کرسی به بالا به ضرر این تشکیلات تمام شد و اگر این اصلاحیه نبود، کرسی‌های بیشتری را در این حوزه‌ها به دست می‌آورد. 🔹 پیروزی اخوان اردن هم برای فعالان و کنشگران داخلی و نیز برای ناظران خارجی غیرمنتظره بود؛ از این جهت که این تشکیلات در انتخابات ۲۰۲۰ در قالب ائتلاف ملی اصلاح پنج کرسی را به دست آورد و در انتخابات ۲۰۱۶ هم ۱۶ کرسی. برآمدن اسلامگرایان در انتخابات اردن در حالی است که بقیه احزاب اپوزیسیون یعنی احزاب چپ و ملی‌گرا و ... نتوانستند حد نصاب لازم را کسب کنند. 🔸هر چند میزان مشارکت در این دوره از انتخابات اردن حدود ۳ درصد بیشتر از قبل بود و به ۳۲ درصد رسید، اما همین خود نشان می‌دهد که کلیه بازیگران سیاست ورزی رسمی در این کشور اعم از اپوزیسیون (اسلام‌گرایان و جریان‌های ناسیونالیستی و چپ) و هواداران و نزدیکان سلطنت اردن در واقع اقلیتی در میان اکثریت مردم و به تعبیری دیگر اکثریتی از اقلیت شرکت کننده در روند سیاسی رایج هستند. 💠 به هر حال، واقعیت سیاست و انتخابات در خاورمیانه همین است و عموما اکثریت مردم به دلایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با روندهای سیاسی و انتخابات قهر کرده‌اند. وضعیت بد اقتصادی و سیاسی و نومیدی از اثرگذاری انتخابات در طول چند دهه اخیر بیشتر رای دهندگان اردنی را از شرکت در پروسه انتخابات منصرف کرده است. با این حال امر سیاست در این کشور پادشاهی همچنان حائز قسمی از پویایی و نشاط است. 🔹 اسلامگرایان امروز به بزرگ‌ترین اپوزیسیون پارلمانی اردن بدل شده و همین خود دولت آتی این کشور را با چالش اپوزیسیونی متحد و یکدست روبرو می‌کند؛ البته احتمالا اخوان بتواند تعدادی از نمایندگان مستقل را نیز به جبهه خود ضمیمه کند. اما این پیروزی بعید است که خالق تغییراتی معنادار در سپهر سیاست داخلی و خارجی اردن شود. 🔸 اردن در یک دهه گذشته راه مستقلی از رویکرد جبهه منطقه‌ای و فشارهای مصر و امارات برای حذف اخوان المسلمین رفت و با وجود در پیش گرفتن رویکرد سختگیرانه‌تر از قبل اما با این جریان چکشی و حذفی برخورد نکرد. پیروزی اخیر اخوان اردن می‌تواند نظام سلطنتی این کشور را در مواجهه با اسلامگرایان محتاط‌تر کند؛ ولی در مقابل نیز آنها که تجربه شکست همتایان خود در مصر و تونس و بقیه کشورهای عربی را پیش روی خود دارند، بعید است که از این نتایج پلی برای چالش‌آفرینی جدی و تهدید برای نظام حاکم بسازند. ✅ پیروزی بی‌سابقه اخوان اردن که بیشترین قرابت را با اخوان فلسطین دارد، و به حاشیه رفتن جریان‌های چپ و ملی صرفا مولود نارضایتی‌های داخلی نیست، بلکه بیشتر محصول دو عامل طوفان الاقصای حماس و جنگ غزه است که دوباره جریان اسلام سیاسی را به ویترین سیاست در منطقه باز گرداند. 🌀 حمله هفتم اکتبر، به نتیجه نرسیدن جنگ همه جانبه اسرائیل برای حذف آن و همچنین بی‌عملی رژیم‌های عربی در مقابل نسل کشی در غزه دوباره به برآمدن اسلام سیاسی کمک کرد. در واقع «یکی» از دلایل این بی‌عملی و چه بسا نوعی همراهی عربی پنهان برای حذف حماس به ویژه در ماه‌های نخست جنگ، نگرانی مخالفان دو محور اخوان و ایران از پیامدهای منطقه‌ای شکست این جنگ در جهت بازگشت دوباره اسلام سیاسی سنی و نیز فربه شدن بلوک ایران و متحدان آن در لبنان، یمن و عراق است که هر کدام به طریقی در این جنگ مشارکت دارند. حماس در این میان با اولی قرابت نسبی و ایدئولوژیک و با دومی پیوند سببی و ژئوپلیتیک دارد. 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair
مسلمنا muslimnair
⚡️ نیشگون بالیوود به ظلم و نژادپرستی کارفرمایان سعودی در حق کارگران مهاجر شرق آسیا  🎥 فیلم جدید «ح
⚡️ نقدی بر یادداشت «نیشگون بالیوود به ظلم و نژادپرستی کارفرمایان سعودی در حق کارگران مهاجر شرق آسیا»به قلم: دکتر سید احمد هاشمی (از برادران اهل سنت، عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان و دکتری علوم قرآن از دانشگاه مالزی) 🔹 سلام علیکم جناب آقای سیدعلی بطحایی محترم؛ ممنون از کانال خوب و مفیدتان که قابل استناد و مطالعه است. 🔸 در مورد مطلب فوق، خواستم ملاحظه دوستانه ای را خدمتتان عرض کنم. شکی نیست که نژاد پرستی در هر صورتی مذموم و نکوهیده است خواه عربی، خواه ترکی و خواه ایرانی‌. ولی در مطلب جنابعالی نکته ای مشاهده کردم که با عرض پوزش منصفانه نبود آنجا که فرموده بودید: آنچه در حاشیه این فیلم پر رنگ است، نژادپرستی اعراب در تحقیر سایر زبانهاست. همانطور که می دانیم، بر خلاف ما ایرانیان که نسبت به ورود واژه های غیر فارسی به زبان خود حساس نیستیم، اعراب نسبت به واژه های غیر عربی به زبان عربی خود بسیار حساسند. مثلا واژه های غیر عربی مثل «تهران» برای اینکه در عربی مشخص شود که غیر غربی است به «طهران» تبدیل و اسامی غیر عربی با دخل و تصرف در حروف و جابجایی کاملا از زبان عربی متمایز می شوند. این نژاد پرستی زبانی، در تعامل با انسانهای غیر عرب بویژه کارگران مهاجران غیرعرب تسری مضاعف دارد.مطلب فوق از این جهت منصفانه نیست که این پدیده را تعمیم داده اید یعنی همه ی اعراب را با یک چوب زده و همه را نژادپرست نامیده اید و از آن سو همه ایرانیان را از نژاد پرستی تبرئه فرموده اید. بنده این تصویر کلیشه ای از اعراب را در شأن فرهیخته ای همچون جنابعالی نمی دانم. من هم به شدت با شما موافقم که کم و بیش در کشورهای خلیجی با کارگران آسیایی برخورد نامناسب می شود و عربیت و داشتن تابعیت خلیجی، ملاک درجه بندی بین شهروندان محسوب می شود، ولی این پدیده عمومیت ندارد، و دلایل نقض آن زیاد مشاهده شده که ذکر نمونه های آن سر دراز دارد. ✅ بر همین مبنا در میان ایرانیان خودمان هم هر دو مورد وجود دارد، یعنی ایرانیانی به شدت بیگانه ستیزند؛ بطوری که نه هندی ها و آفریقایی ها و مردمان جنوب شرق آسیا، بلکه افغانهایی که اشتراک زبانی، فرهنگی، نژادی، دینی و ...با ما دارند و کشوزشان تا قبل از سال ۱۸۶۵م بخشی از کشور ما بوده را بیگانه می دانند و نسبت به آنها چه ظلم‌هايي که روا نمی دارند، از آن سو ایرانیان انسان دوستی که پیرو خط شیخ اجل اند و همه ی بنی آدم را اعضای یک پیکر می دانند، و اصول اخلاقی و انسانی را در تعامل با همه انسانها رعایت می کنند. ✳️ پس نه همه ی ایرانیان بشردوستند و نه همه ی اعراب نژاد پرست. ❌ نکته عجیب و قابل تأمل شما در استدلال به نژادپرستی اعراب ونژادناپرستی ایرانیان آنجاست که فرموده اید: « همانطور که می دانیم، بر خلاف ما ایرانیان که نسبت به ورود واژه های غیر فارسی به زبان خود حساس نیستیم، اعراب نسبت به واژه های غیر عربی به زبان عربی خود بسیار حساسند.» 1⃣ اولا: اگر ما ایرانیان نسبت به ورود واژه های غیر فارسی به زبان خود حساس نیستیم، پس این همه پویش، پیمایش، فراخوان، مطالبه گری، انجمن و‌... در فضای مجازی و حقیقی جهت پالایش زبان فارسی از زبان عربی برای چیست؟ آری ما ایرانیان نسبت به ورود واژه های انگلیسی، فرانسوی و لاتین به زبان خود حساس نیستیم، چون آن را کلاس و پرستیژ می دانیم. 2⃣ ثانیا: استدلال شما برای اثبات مقدمه ی بالا عجیب تر است آنجا که فرموده اید: مثلا واژه های غیر عربی مثل «تهران» برای اینکه در عربی مشخص شود که غیر غربی است به «طهران» تبدیل و اسامی غیر عربی با دخل و تصرف در حروف و جابجایی کاملا از زبان عربی متمایز می شوند. عرض شود که عاریت گرفتن و عاریت دادن واژگان در همه زبانها بسیار معمول و طبیعی است، کما اینکه طبیعی است که وقتی واژه ای از یک زبان وارد زبان دیگری می شود، دچار تغییر در ساختار و معنا شود، برای مثال آیا مریض در زبان فارسی با مریض در زبان عربی یکسان تلفظ می شود؟ آیا مخابرات در فارسی با مخابرات در زبان عربی یک معنا دارند؟ آیا رستوران در زبان فارسی با رستوران در زبان انگلیسی و فرانسه یکسان نوشته و تلفظ می شوند؟ آیا تغییر در ساختار لفظی یا معنایی واژگان عاریتی، دلیل بر حساسیت و نژادپرستی صاحبان آن زبان است؟ قطعا نیست چون طبیعت هر زبان اقتضا می کند که واژگان عاریتی دچار تغییر و گاه تحریف شوند که این پدیده را اصطلاحا "قولبة" یعنی به قالب در آوردن گویند. با احترام 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️مرمت آرامگاه ناصر خسرو توسط بنیاد آقاخان 🔹 ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان، از آغاز کار بازسازی آرامگاه ناصر خسرو در ولسوالی یمگان بدخشان خبر داد. 🔸کار بازسازی این آبده تاریخی از سوی بخش فرهنگی بنیاد آغاخان صورت گرفته و قرار است تا سه ماه دیگر تکمیل شود. 🔹ذبیح الله امیری رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان گفت: «خوشبختانه بعد از گذشت زمان، تلاش‌های ما نتیجه داد و مقبره ناصر خسرو توسط تیم فرهنگی بنیاد آغاخان باسازی و مرمت کاری می‌‌شود و ان شاءالله سه ماه کار آن طول خواهد کشید. 🔹 آرام‌گاه ناصر خسرو بلخی، بر بالای تپه‌های سنگی قرار دارد که اطراف آن، در اثر جنگ‌ها، بارندگی‌ها و دیگر رویدادهای طبیعی، با خطر فروریزی رو به‌رو شده است و پیش از این، شماری از فرهنگیان، خواستار بازسازی این مکان تاریخی شده بودند. ✍ پانوشت: ناصر خسرو قبادیانی (متوفی ۴۶۸ قمری) نویسنده، متکلم اسماعیلی و جهانگرد معروف است. وی در جوانی به تحصیل علوم پرداخت و به دربار غزنویان و سلاجقه رفت. در پی خوابی وی مناصب حکومتی را رها و به حج و دربار فاطمیان مصر رفت. پس از چندسال حشر و نشر با فاطمیان و پیوستن به آنها از مبلغان اسماعیلی شد‌ که این امر به مذاق سلاجقه خوش نیامد و قصد جان وی را کرده که در پایان عمر به بدخشان فرار و در همان سامان از دنیا رفت. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️گزارش دویچه وله از آزار و اذیت شیعیان اسماعیلیه در افغانستان 🔹 به گزارش دویچه وله خبرگزاری آلمان پیروان اسماعلیه ‌می‌گویند که از زمان بازگشت مجدد طالبان به قدرت مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. پیروان این مذهب برآنند که تنها گذاشته شده اند و در برابر ظلم و تبعیض هیچ نهادی وجود ندارد که از آنان حمایت کند. 🔸 اسماعیلی های افغانستان می‌گویند پس از تصرف قدرت توسط طالبان در سال ۲۰۲۱ با آزار و تبعیض گسترده مواجه اند و طالبان هیچ حمایتی از آنان نمی‌کند. آن‌ها می‌گویند که در سه سال اخیر در برخی موارد مقامات طالبان چند جماعت‌خانه را که محل عبادت اسماعیلی‌هاست، به مسجد تبدیل کرده اند. 🔹 شیعیان اسماعیلیه که تعداد دقیق جمعیت شان معلوم نیست، بیشتر در ولایت‌های بدخشان، بغلان و کابل زندگی می‌کنند اما در سایر ولایات نیز پراکنده اند. 🔸 هر چند طالبان هرگونه تبعیض را رد می‌کنند، اما در عمل همه تصمیم‌های شان براساس تفسیر خودشان از فقه حنفی است و آموزش مضامین سایر مذاهب ممنوع شده است که خودش یک تبعیض نهادی علیه پیروان مذاهب دیگر است. 🔸 میر حسین امیری از پیروان مذهب اسماعیلیه گفت: «متاسفانه برخی از اسماعیلیه‌ها وادار شدند که مذهب خود را تغییر دهند.» در برخی موارد نیروهای امر به معروف طالبان در ولسوالی‌های شغنان و کشم ولایت بدخشان به جماعت‌خانه‌ها و مراکز مذهبی اسماعیلیان هجوم برده و این مراکز را به مسجد تبدیل کرده اند. 🔸 وی افزود: «طالبان مانع تدریس مذهب اسماعیلیه در این مراکز شدند و گفتند که باید به جای آن فقه مذهب حنفی تدریس شود. به این شکل آن‌ها مردم را مجبور کردند که تغییر مذهب دهند، چون کودکان ما دیگر اجازه یادگیری اصول مذهبی خود را ندارند. 🔹 همچنین پیروان مذهب اسماعیلیه در بدخشان در «ترس و وحشت» زندگی می‌کنند و نمی‌توانند مناسک مذهبی خود را در جماعت‌خانه‌ها به صورت آزادانه انجام دهند، به همین دلیل پیروان این مذهب تلاش می‌کنند باور مذهبی شان را پنهان کنند. 🔸 سخنگویان طالبان به درخواست دویچه وله برای پاسخ به سوال‌ها در این مورد پاسخی ندارند. عبدالمومن ضیا بدخش، کارشناس امور دینی که خود از بدخشان است و از وضعیت اجتماعی این ولایت معلومات دارد، گفت که پیروان مذهب اسماعیلیه در سال‌های اخیر بعضاً وادار شده اند تا دوباره کلمه بخوانند، در حالی که آنان مسلمان هستند. بدخش گفت: «طالبان به این باورند که تغییر دادن مذهب اسماعیلیان دعوت دینی است، این عمل را دارای اجر و پاداش می‌دانند و کشتن آنان را جهاد تلقی می‌کنند!!!» 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
هدایت شده از هیهات | 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یمن | صنعا | مدرسه سالم الصباح | جشن میلاد پیامبر در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ @hay_hat
هدایت شده از مهدی فرمانیان
20.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔸زیارتگاه اسماعیلیه بهره داوودی در برهان‌پور 📌در شهر تاریخی برهان‌پور، بزرگترین مرکز دینی و زیارتگاه شیعیان اسماعیلیه بهره داوودی قرار دارد. این زیارتگاه محل تجمع پیروان این مذهب و محل عبادت و زیارت است. 🔹مدفونین در مجتمع زیارتی 📌در این مجتمع زیارتی، دو نایب امام زنده امام طیب، که به داعی مطلق معروف هستند، مدفون‌اند. این شخصیت‌ها برای ترویج مذهب تشیع اسماعیلیه به برهان‌پور مهاجرت کرده بودند. 🔸جمعیت پیروان بهره داوودی در برهان‌پور 📌بیش از بیست هزار نفر از پیروان بهره داوودی هم‌اکنون در این شهر سکونت دارند. این پیروان نه‌تنها از نظر جمعیتی اهمیت دارند، بلکه ثروتمندترین تجار این شهر نیز به این گروه تعلق دارند. 📮آیما، اندیشکده مطالعات اسلامی جنوب آسیا؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام
مسلمنا muslimnair
⚡️زن ستیزی طالبان فراتر از مرزها 🔹 پس از موافقت برگزار کنندگان با عدم حضور زنان، هیئتی به نمایندگی
⚡️ عدول طالبان از سیاست زن ستیزی فرامرزی؟!‏ 🔹 برخلاف فرمان ملا هبت‌الله آخندزاده؛ وزیر فرهنگ طالبان با وزیر فرهنگ زن روسیه دیدار کرد. برای اولین بار امروز ملاخیرالله خیرخواه - وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان - با خانم الگا لوبیمووا - وزیر فرهنگ روسیه - دیدار کرد. 🔸 وزیر فرهنگ گروه طالبان در حاشیه اجلاس «اتحاد فرهنگ‌ها» در سن‌پترزبورگ، به دیدار وزیر فرهنگ روسیه رفت. وزیر فرهنگ روسیه گفت که در این دیدار درباره روابط فرهنگی صحبت هایی انجام شده است. 🔹 وزیر فرهنگ روسیه در تلگرام خود نوشت: «در دیدار با خیرالله خیرخواه در مورد ارتباط موسسات باستان‌شناسی روسیه و افغانستان و همکاری در زمینه آموزش گفت‌وگو شد.» ✍ پانوشت: سه هفته قبل طالبان اعلام کردند که رهبر این گروه «قانون امر به معروف و نهی از منکر» را توشیح کرده است. در این قانون از مردان مسلمان خواسته شده است با زنان نامحرم دیدار نکنند و صدای و صورت زنان «عورت» خوانده شده است. ملا هبت‌الله، در توشیح قانون امر به معروف صدا و صورت زنان را عورت می‌داند. 🏷   💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
مسلمنا muslimnair
⚡️درباره سفرهای استانی ساده رهبر طالبان 💥 منابع طالبان این سفر را کم هزینه ترین سفر زاهدترین رهبر جهان می دانند!!! 🔹 در روزهای اخیر شاهد بالاترین مقام سیاسی امارت اسلامی افغانستان به مناطق مختلف کشور بودیم که آخند زاده و هیئت همراه ایشان در بسیاری از ولایات حاضر شده و با مقام‌های محلی، ریش سفیدان و معتمدان محلی دیدار کرده و از نزدیک پای درددل آنها نشسته و خواسته‌ها، پیشنهادات و شکوه‌های آنها را شنیده و دستور لازم برای برآورده شدن نیازها و رسیدگی به شکوه‌ها را صادر نموده و در پایان هر جلسه با سخنان حکیمانه و پندهای پدرانه خود از همه مسئولان و ریش سفیدان و افراد تأثیرگذار و مورد اعتماد و اطمینان خواسته‌اند که در کنار خدمت به مردم، از دامن زدن به اختلافات شدیداً پرهیز نمایند و در مسیر وحدت ملی، اتحاد و انسجام اسلامی حرکت کنند. 🔸 اما آنچه قابل یادآوری و شایسته دقت و بررسی است، آنست که این سفرها کاملاً غیرمنتظره و در سایه سکوت خبر و بایکوت تبلیغاتی انجام می‌پذیرد و معمولاً پس از پایان هر سفر خبر و گزارش آن پخش می‌شود و خروجی آن به اطلاع مردم می‌رسد.این سفر مقام عالی کشور تفاوت بسیاری با سفر مقامات سیاسی سایر کشورها دارد و بزرگترین تفاوت آنست که این سفرها با کمترین هزینه ممکن انجام می‌گیرد، برای آغاز این سفرها تبلیغات رسانه‌ای به راه نمی‌افتد، هواپیماهای ملی به پرواز در نمی آیند، هلی کوپترهای نظامی برای محافظت به حرکت در نمی آیند، کار و کاسبی تعطیل نمی‌شود، مردم ملکی و کارمندان اداری و کارکنان دولتی [به بهانه استقبال از رهبر و هیئت همراه] ساعت‌ها بر سر آفتاب نگهداشته نمی‌شوند، در کوچه و مسیرهای شهری راهبندان نمی‌شود، در نظم شهر و زندگی شهروندان کوچکترین خللی وارد نمی‌شود، هتل و مهمان خانه‌ای رزرو نمی شود، ده‌ها و صدها سرباز وطن مؤظف به کشیکی و پاسبانی و شب بیداری اجباری نمی‌شوند، رهبر و هیئت همراه در هتل‌های مجلل و اتاق‌های شیک و مدرن اسکان پیدا نمی‌کنند، کاروان ماشین‌های مدل بالا و ضدگلوله آنها را در شهر نمی‌چرخانند، برای پذیرایی از آنان حیوانات ذبح نمی‌شوند و سفره‌های رنگین پهن نمی‌شود و غذاهای مختلف و دسرهای متنوع بر سر سفره گذاشته نمی‌شود و به ملاقات کنندگان آنها هدایای نفیس و گرانبهایی اهدا نمی‌گردد و … 🔸سفر کاملاً به صورت ساده و بدون تکلف با کمترین هزینه ممکن بدون هیاهوی خبری و بدون هدر دادن ثروت‌های ملی، انجام می‌شود و مسافران در اتاق‌های معمولی اسکان داده شده و برای پذیرایی از آنان سفره‌های عادی پهن و غذاهای معمولی گذاشته می‌شود و بدون ایجاد کوچکترین مشکل و کمترین دردسر برای مردم ملکی و بدون برهم‌زدن کار‌وکاسبی و رفت‌وآمد آنان، در گوشه ای از شهر نخبگان، فرهیختگان، مقامات محلی و ریش سفیدان و معتمدان شهر با رهبر امارت اسلامی و هیئت همراه ملاقات انجام می‌شود و آنچه باید؛ گفته و شنیده می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، دستورات مورد نیاز صادر و هزینه‌ها اختصاص پیدا می‌کند و خواسته مطرح و انتظارات دوطرف گفته می شود. 💠 در عصر حاضر می‌توان ادعا کرد که سفرهای اخیر رهبر امارت اسلامی به نقاط مختلف کشور؛ از کم هزینه‌ترین سفرهای ممکن و از سودمندترین و مفیدترین سفرها بوده و به لطف و یاری الله تعالی ثمرات و نتایج و دستاوردهای مفید آن برای همه شهروندان واضح و مشخص خواهد شد و دلسوزی و خیرخواهی و آینده‌نگری رهبر عالیقدر و هیئت همراه برای همه مردم آشکار خواهد گشت. هر انسان باوجدان و عاقل و آگاه نسبت به مسائل اجتماعی به‌خوبی درک خواهد کرد که این سفرهای ساده و بی‌هزینه و بدون هیاهوی تبلیغاتی چقدر با سفرهای پر هزینه، پر تکلف، پر از جار و جنجال رسانه چقدر متفاوت بوده و آثار خیر و دستاوردهای مثبت آن چقدر متنوع است و چقدر برای امنیت مردم و آبادانی کشور مفید خواهد بود 🏷   💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
⚡️ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 💥داعش زوار اربعین حسینی در مسیر بازگشت به افغانستان به رگبار بست و آنها را به خاک و خون کشید. ▪️وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا ▪️باکمال تاسف اطلاع حاصل نمودیم که دشمنان آرامش امنیت کشور، در این اواخر عده ای از هموطنان مارا درمسیر غور و دایکندی به رگبار بسته و ایشان را به خاک و خون کشانیدند؟ ▪️این عمل شان شرعا و قانونا خلاف بوده و محکوم می باشد، لذا جامعه سادات افغانستان این عمل نابخشودنی را محکوم نموده و از مسؤلین امارت اسلامی افغانستان جدا تقاضا دارند که هرچه عاجل عاملین این واقعه المناک را شناسایی نموده و به پنجه قانون بسپارند. ▪️در غیر آن دشمنان جرئت یافته و سبب ناامنی و هراس افکنی بیشتر در کشور خواهند شد. با احترام علمای سادات حوزه غرب افغانستان شورای سادات افغانستان 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J