eitaa logo
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
3.4هزار دنبال‌کننده
612 عکس
42 ویدیو
174 فایل
توجه کار موضوع دادن، نوشتن، ویراستاری ،طرح‌نویسی و ... ندارم #اینجا قرار است ماهی گیری یاد بگیرید ادمین کانال @ali_myganj
مشاهده در ایتا
دانلود
ما در طول روز بارها مسئله تبيين مي­كنيم؛ از جمله: نزد پزشك براي شرح بيماري و علايم آن يا نزد مكانيك براي فرايند خرابي يك وسيله نقليه و يا براي گم شدن چيزي كه اصلا انتظار نمي‌رفت. بنابراين، بايد دقت كنيم كه در لابه‌لاي تعريف مسئله، پاسخ و راه حل آن را نگنجانيم. در بند بعدي، اشاره‌اي كنيد كه اين مسئله فوق در درجه اول به كدام علم تعلق دارد و براي حل آن «ممكن است» از چه علوم ديگري نيز از جنبه‌هاي خاصي كه پيدا مي‌كند، بحث ‌شود. در آخر، با كلمه «اما» تعيين كنيد كه در اين پژوهش از كدام جنبه و كدام علم يا علوم بحث خواهيد كرد. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @myganj
70213873915.pdf
333.8K
عنوان : گرده برداري در واژه سازي نویسنده : طباطبايي علاالدين : هنگامي كه اهل يك زبان با لفظي خارجي، كه مفهومي تازه در بردارد، مواجه مي شوند براي بيان آن مفهوم در زبان خود سه راه در پيش دارند: وام گيري آن لفظ از زبان بيگانه؛ معادل يابي مفهومي؛ گرده برداري. روش اول در اين مقاله محل بحث نيست؛ اما پيش از پرداختن به روش سوم، كه موضوع اصلي بحث ماست، لازم است درباره روش دوم اندكي توضيح دهيم. معادل يابي مفهوم معادل يابي در صورتي مفهومي محسوب مي شود كه لفظ اختيار شده در برابر واژه بيگانه از نظر زباني با آن واژه نسبتي نداشته باشد و لفظ بومي بدون توجه به معنا و ساختار لفظ بيگانه برگزيده شود، @myganj
در پاسخ به اين سؤال كه «چگونه مي توان نويسنده شد؟» ابتدا بايد به ماهيت كار و ابعاد نويسندگي توجه كرد. مي توان نويسندگي را تركيبي از «آموزش» و «تجربه» دانست. بنابراين صِرف آموزش و گذراندن دوره و ديدن كلاس و خواندن متونِ «فن نگارش» كافي نيست. از سوي ديگر نيز تنها تكيه بر نوشتن، بدون شناخت قواعد و رموز و آداب نگارش، راه به جايي نمي برد و انسان را نويسنده نمي سازد. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @myganj
اگر 20 درصد نويسندگي به آموزش فنون و يادگيري مهارت هاي قلمي باشد، 80 درصد آن به تمرين، ممارست و كارورزي و در يك كلمه «تجربه ي علمي» است. دليل اينكه بسياري از افرادي كه در دوره هاي آموزشي شركت مي كنند «نويسنده» نمي شوند، آن است كه در مرحله ي عمل و تمرين و كار مستمر، جديت نمي كنند و تئوري ها و قواعد آموخته را در عمل مستمر به كار نمي بندند. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @myganj
🖍البته ذوق و استعداد ذاتي فرد نيز سهم عمده اي دارد، ليكن آنچه همان استعداد را به مرحله ي فعليت و ظهور مي رساند، همان تمرين هاست. ✏️ناگفته نماند كه نويسندگي مقوله اي مشَكِك است. 🖍به فردي كه نامه اي مي نويسد و به كسي كه شيواترين آثار ماندگار را پديد مي آورد نويسنده مي گويند؛ اما اين كجا و آن كجا؟ 🖍 پس بايد با «آموختن فن» و «تمرين عملي»، استعدادها را به فعليت رساند و آثار اثرگذار و متين و درست پديد آورد. 🖍اين جاست كه شناخت عرصه هاي شكلي و محتوايي و قابليت هاي واژه ها و تعابير و قالب هاي كلاميِ اثرگذار، اولويت پيدا مي كند و در كار نويسندگي، سركشيدن به آن قلمروهاي مغفول را لازم و مفيد مي سازد. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @myganj
انسجام پاراگراف (بند) هربند از جمله‌های گوناگون ساخته می‌شود که عبارتند از: ۱. جمله عنوان؛ ۲. جمله‌های تأییدکننده اصلی (مؤید اصلی) ؛ ۳. جمله‌های تأییدکننده فرعی (مؤید فرعی) ؛ ۴. جمله پایانی. نویسنده با استفاده از جمله عنوان و جمله‌های تأییدکننده اصلی و جمله‌های تأییدکننده فرعی به گسترش فکر خود می‌پردازد و با جمله‌های تأکیدکننده اصلی و فرعی جمله عنوان را توضیح می‌دهد و با تشریح اندیشه خود آن چه را در جمله عنوان مطرح کرده است، اثبات می‌کند. پس باید همه جمله‌های تأییدکننده اصلی و فرعی درباره فهماندن فکر و اندیشه و مطلبی باشد که نویسنده در جمله عنوان آورده است. اگر چنین باشد، می‌گوییم این بند (پاراگراف) انسجام دارد. اگر جمله‌های تأییدکننده اصلی و فرعی درباره فکر و اندیشه اصلی نویسنده نباشد پاراگراف (بند) انسجام ندارد. @myganj
📕پرورش بهترين روش كارآموزي براي نويسندگان مبتدي و جوان، خواندن آثار بزرگان ادب است. مطالعه­ي دقيق اين آثار، راه و روشي را كه بايد براي به وجود آمدن آثار بزرگ طي شود، به نويسنده مبتدي مي­نمايد. آشنايي با روش و سبك كار بزرگان ادب، نمونه­ها و سرمشق­هاي با ارزشي پيش چشم او قرار مي­دهد. بنابراين ذوق او تلطيف شده، تخيل او پرورش مي­يابد. ذهن نويسنده­ي جوان بارور و فكرش تقويت مي­گردد. با ­ي آثار ديگر نويسندگان ذهن­، فراخ­تر­ مي­شود. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @myganj
✏️زمان تأثيرگذاري واقعي مطالعه👇🏻 هنگامي نويسنده از مطالعه خود بهره­ي كافي را مي­برد كه به دو نكته­ي مهم توجه داشته باشد: 1️⃣ قبل از مطالعه ، فن آن را ياد گرفته باشد تا حين مطالعه آن را به كار بندد . مطالعه شيوه­هاي مختلفي دارد. نويسنده نمي­تواند همه­ي كتابها و منابع را با يك شيوه بخواند . بلكه استفاده صحيح از شيوه­هاي متعدد مطالعه، مي­تواند نويسنده را در بهره­مندي بهتر و بيشتر از كتاب ياري كند. 2️⃣تا زماني كه مطالعه­ي انسان از روي برنامه و هدف مشخص نباشد، بازدهي لازم و مطلوب را نخواهد داشت. خوب خواندن، خوب فهميدن، خوب به خاطر سپردن و خوب به كار بستن بيش از حجم بسيار خواندن داراي اهميت است. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @myganj
قابل توجه طلاب گرامی (محصّلین مدارس شهرستانها)؛ تبادل اطلاعات با اداره مدارک تحصیلی سؤالات، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را درخصوص بخش های مختلف مدیریت مدارک تحصیلی از طریق ایمیل، تلفن و سایت بیان کنید و در اسرع وقت، پاسخ خود را دریافت نمایید. در راستای تکریم ارباب رجوع و به حداقل رساندن مراجعه حضوری طلاب و سهولت دسترسی آنان به بخش های زیرمجموعه مدیریت مدارک علمی، بکارگیری یکی از شیوه های ذیل را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم: 1 ـ آدرس الکترونیکی (ایمیل) به نشانی:    MADAREJ@ismc.ir شما می توانید مدارک و فرم های خود (از قبیل: فرم های ثبت نام سطح 3 و 4، فرم های پیشنهاد موضوع و اساتید، فرم طرح رساله علمی و...) و هرگونه پیشنهادات و انتقادات را به آدرس مذکور ارسال نمایید. با توجه به طولانی بودن سیر مراحل پستی و اداری (از دبیرخانه مرکزی تا این مدیریت)، پیشنهاد می شود طلاب عزیز از ارسال مدارک و فرم های خود به صورت پستی خودداری نموده و حتی الامکان از شیوه الکترونیکی (ارسال ایمیل) استفاده نمایند. پس از دریافت و مشاهده ایمیل، پیامکی از سوی همکاران ما به فرستنده آن ارسال می شود.  ♦ از آنجاکه برای صدور مدرک سطح 1 و 2، اصل عکس جهت الصاق بر روی مدرک لازم است، لذا متقاضیان سطح 1 و 2 از ارسال مدارک خود از طریق ایمیل خودداری فرمایند. 2_شماره فکس و تلفن های بخش های مختلف مدیریت مدارک تحصیلی:   دفتر مدیر مدارک تحصیلی02537255890 ـ داخلی 350صدور مدرک سطح 1 و 202537255890 ـ داخلی 347پاسخگویی به مراجعات سطح 3 و 402537255890 ـ داخلی 348 آدرس پستی: قم ـ جمکران ـ بلوار انتظار ـ جنب میدان انتظار ـ مرکز مدیریت حوزه های علمیه ـ اتاق 207 صندوق پستی: 3433-37185 (جهت مشاهده و دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک بکنید 👇 http://www.howzeh-qom.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=299&pageid=39282&newsview=311980 @myganj
خطای دید 😁😄😁 باید مقاله یا پایان نامه را بعد از نوشتن به فرد دیگری داد تا خطاهایی که هنگام نوشتن ندیده اید را با نگاه دیگه تذکر بدهد اشکالات تایپی و املایی را فرد دیگر بهتر می‌بیند @myganj