بدتـرين چـيز اینه که ...
جواب مادر و با
"هان" و "چیه ؟" بدی
ولی زنـگ یه غریبه رو ...
با "جانم !"
#صلوات
#پند🌺🍃
ﺍﺯ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ:
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻟﮕﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺮﻭﯼ درزندگی ﭼﯿﺴﺖ؟
ﮔﻔﺖ : « ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ» ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻟﮕﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﻨﺪ ،
ﮔﻔﺖ : ﺳﺨﺖ ﺩﺭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯿﺪ ،ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ
ﺷﺶ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻫﯿﭻﮔﺎﻩ
ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ...
ﺍﻭﻝ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﯽﺩﻟﯿﻞ ﺷﺎﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﺩﻭﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺍﺳﺖ
ﺳﻮﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﻭﻗﺘﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﻨﺪ
ﺗﺎ ﺑﺪﺳﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﻧﺪ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﺻﺮﺍﺭ
ﺑﺮ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﻧﺪ..
ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺩﻝ ﻧﻤﯽﺑﻨﺪﻧﺪ.
ﭘﻨﺠﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﻋﻮﺍ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ
ﺳﺮﯾﻊ ﺁﺷﺘﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻢ ﮐﯿﻨﻪ
ﺑﻪ ﺩﻝ ﻧﻤﯽﮔﯿﺮﻧﺪ ..
ﺷﺸﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
پس کودکانه زندگی کنید
#صلوات 👉
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر یک عمل صالح در طول عمرمان بتوانیم انجام بدیم و قدمی برای ظهور برداریم و مورد قبول خداوند قرار بگیره،
خواهشا تمام دوستان مذهبی و انقلابی این چند دقیقه را با دقت ببینند و نشر دهند
وظیفه خودمون را در قبال ظهور بدانیم و کوتاهی نکنیم😔😔😔😔
🍀نماز روز پنج شنبه 🍀
✨حضرت امام حسن عسکری فرمودند:
🦋هرکه در روز پنجشنبه،
ده رکعت نماز بجای آورد (پنج نماز دورکعتی)
و در هر رکعتی سوره «حمد» یک مرتبه
و «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» را ده مرتبه بخواند،
🌸 فرشتگان به او میگویند:
هر حاجتی داری بخواه که برآورده خواهد شد.
🌸راوی از آن حضرت پرسید در چه وقتی از روز باید این نماز را بجای آورد؟
فرمود: بین طلوع آفتاب تا ابتدای ظهر.
📚مفاتیح الجنان نمازهای یومیه
📎🔹 بررسی فقهی- حقوقی محاربه و حکم آن(نگاه)
🔸 مهدی جبرائیلی تبریزی
امنیت در سایه اجرای حدود الهی
هدف از تشریع دین اسلام، اجراى عدالت و برابر بودن همه مردم از حیث انسانیت (اعم از رنگ، ملیت، سطح اجتماعی و...) و آسایش جامعه بشری است که با اجراى كامل حدود الهی، اموال، ناموس و جان مردم از هرخطری محفوظ میماند؛ حتی امنیت بیگانگان نیز در سایه همین احکام تأمین میشود. افراد جنایتكارى كه امنیت و آرامش عمومى را سلب كنند و اموال و ناموس مردم را تهدید نمایند و مردم را در معرض خطر قتل و غارت خود قرار دهند، باید سخت مجازات شوند(انوار درخشان، ج۵، ص۵).
قرآن درخصوص مجازات راهزنان میفرماید: «إِنَّما جَزاءُ الَّذِینَ یُحارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِیالْأَرْضِ فَساداً أَنْیقَتَّلُوا أو...»(مائده/ ۳۳). (كیفر آنها كه با خدا وپیامبر به جنگ برمىخیزند و در روى زمین دست به فساد مىزنند(و با تهدید به اسلحه به جان و مال و ناموس مردم حمله مىبرند)، این است كه اعدام شوند، یا...).
علامه طباطبائی در ذیل این آیه مینویسد: «مراد از محاربه، همان به فساد كشیدن زمین با راهزنی و اسلحه كشیدن و ناامن كردن راههاست».(المیزان فی تفسیر القرآن، ج۵، ص۳۲۶).
رهیافت فقهی
حرب به معنای جنگ و نقیض سِلم، آرامش و صلح است(كتابالعین، ج۱، ص۳۰۲).
مراد از محاربین دراصطلاح فقه كسانی هستند كه برای ترساندن مردم سلاح بیرون میآورند، در هر شرایطی و توسط هرکسی که باشد(كنزالعرفان فى فقه القرآن، ج۲، ص۳۵۱) واین هر نوع ترساندن را شامل نمیشود، بلكه منظور ترساندن از قتل، به قصد گرفتن مال دیگران است، آشكارا یا پنهان بهگونهای كه اگر شخص از محارب نترسد(مقاومت کند) و مال خود را رها نكند، محارب او را كشته و مالش را میگیرد. (مسالكالأفهام الى آیات الأحكام، ج۴، ص۲۰۹- زبدهًْالبیان فی احکام القرآن، ص ۶۶۴).
حضرت امام(قدس) هم چنین بیان میدارند: «محارب کسی است که شمشیرش را برهنه میکند یا آن را تجهیز مینماید تا مردم را بترساند ومیخواهد در زمین افساد نماید»(موسوعهًْ الامام الخمینی، ج۲۳، تحریرالوسیلهًْ، ج۲، ص۵۲۶).