بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه در باب اتفاقات پیش آمده در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و هتک حرمت حرم مطهر
بسم الله الرحمن الرحیم
الحَمدُ لله الّذی جَعَلَ ولایة مُحمّد و آل مُحمّد طِيباً لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْكِيَةً لَنَا
حوزههای علمیه با تأسی به رهبری معظم و مراجع عظام (دامت برکاتهم) از آغاز بر اهمیت تنظیم همه امور و برنامهها براساس دیدگاهها وتوصیههای کارشناسان و متخصصان و مسئولان محترم تاکید داشته است، حوزه و بزرگان و نهادهای آن در این زمینه پیشگام و همراه و هماهنگ بودند و برخلاف برخی نظرات کجاندیشانه و شبهه افکنیهای مغرضان و بیگانگان روحانیت و حوزه در همه مسائل کمککار و همراه تصمیمات قانونی، تخصصی و کشوری بوده و خواهد بود که این اصل همچنان استمرار خواهد داشت.
و اما اکنون که چالش ویروس کرونا و کووید ۱۹ به ابتلائی عالمگیر تبدیل شده و ایران عزیز و شهر مقدس قم نیز با این بلیّه مواجه گردیده، روشن است که محوریت توأم با عقلانیت و معنویت در پشت سر گذاردن این ایام کرونایی مهمترین اصلی است که نباید فراموش شود و یا مورد کمتوجهی قرار گیرد.
حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرنها است که ملجاء و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به ویژه مجاوران حضرتش بوده است و خدمت به این آستان با کرامت مدال افتخاری برای اهالی ولایتمدار قم و علمای معظم آن است.
خادمانی که در خلال قرون برای حفظ حریم این حرم و نشر معارف این خاندان شریف از هیچ جانفشانی و کوششی دریغ نکردهاند.
اما بدون شک هیچ موضوعی نمیتواند بهانهای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد و هرچند که برای مومنین بسته بودن درب این بارگاه سخت و جانکاه است ولی مجاهده مدبرانه، عمل به تکالیف عقلی و شرعی در سایه صبر مومنانه، دعا و کوشش همهجانبه چون همیشه راهگشا و حلال مشکلات خواهد بود.
حال که بدخواهان و دشمنان میهن و انقلاب و اسلام عزیز در این آزمون بدترین امتحان را دادند و در این شرائط بیرحمانه این بلا را به کارزاری اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبدل کردهاند و با انجام اقداماتی افراط گرایانه و به دور از عرف شریعت درصدد ضربه زدن به ملت و انقلاب برآمدهاند بدانند که چهره دشمنان و منافقان آشکارتر خواهد شد و ملت بزرگ ما و سپاه عظیم بهداشت و درمان و نیروهای مردمی و بسیجی و نیروهای مسلح و همه قشرهای اجتماعی، باردیگر در این صحنه پیروز و درخشان خواهند بود.
با نهایت تضرع و التجا و توسل به آستان ملکوتی حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین رفع بلا و ابتلا از همه انسانها، مسلمانان جهان و شیعیان و محبان امیر المومنین را در این ماه پر فضیلت از خداوند منان خواهانیم.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه
قم مقدسه
https://eitaa.com/nabaaa
16.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*علی زکریایی در مورد یورش وبی احترامی به حرمین شریفین دیدنش خالی از لطف نیست دوستاران اهلبیت ببینند *یاحق* *یادباد یاد آنهایی که گوششان به دهان ولی زمانه است *
https://eitaa.com/nabaaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ابا صالح المهدی ♻️ از مدافعان حرم تا مهاجمان حرم
بروید و در کارهایی که به آن علم ندارید، دخالت نکنید و فتواهای صد من یک غاز ندهید...
فریادهای #مختار_ثقفی بر سر پیروان #تشیع_انگلیسی و جماعتی از #دینمداران_احمق که در مخالفت با بسته شدن موقت درب حرمهای مطهر در قم و مشهد، هجوم بردند و دربها را شکستند و ....
#کرونا
🔺کانال حمید رسایی🔻
@www_rasaee_ir
https://eitaa.com/nabaaa
نبأ
Ali Karami:
مُسئول جهل مردم هم ما هستیم.
به امیر كبیر خبردادند كه مردم از روی ناآگاهی نمی خواهند واكسن بزنند.
چون فالگیرها شایعه كرده بودند كه واكسن باعث راه یافتن جن به خون می شود .
وقتی خبر رسید پنج نفر به علت آبله جان باخته اند، امیر کبیر فرمان داد هر كسی واکسن نزند پنج تومان جریمه بپردازد.
اما نفوذ سخن رمالها و نادانی مردم بیش از آن بود كه فرمان امیر را بپذیرند. انها که پول داشتند، پرداختند و از آبله كوبی سرباز زدند.
شماری دیگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان می شدند یا از شهر بیرون می رفتند. به امیر اطلاع دادند كه در همه ی شهر تهران و روستاهای پیرامون آن فقط سیصد و سی نفر آبله كوبیده اند.
در همان روز، پاره دوزی را كه فرزندش از بیماری آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امیر به جسد كودك نگریست و آنگاه گفت:
ما كه برای نجات بچه هایتان آبله كوب فرستادیم. پیرمرد با اندوه گفت: حضرت امیر، به من گفته بودند كه اگر بچه را آبله بكوبیم جن زده می شود.
امیر فریاد كشید: وای از جهل و نادانی، حال، گذشته از اینكه فرزندت را از دست داده ای باید پنج تومان هم جریمه بدهی. پیرمرد با التماس گفت: باور كنید كه هیچ ندارم. امیركبیر دست در جیب خود كرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حكم برنمی گردد، این پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز چند دقیقه دیگر، بقالی را آوردند كه فرزند او نیز از آبله مرده بود.
این بار امیركبیر دیگر نتوانست تحمل كند. روی صندلی نشست و با حالی زار شروع به گریستن كرد. در آن هنگام میرزا آقاخان وارد شد. او كمتر امیركبیر را در حال گریستن دیده بود. علت را پرسید گفتند دو كودك شیرخوار پاره دوز و بقالی از بیماری آبله مرده اند.
میرزا با شگفتی گفت: عجب، من تصور می كردم كه میرزا احمدخان، پسر امیر، مرده است كه او این چنین می گرید، به امیر نزدیك شد و گفت: گریستن، آن هم به این گونه، برای دو بچه ی شیرخوار بقال و چقال در شأن شما نیست.
امیر با خشم به او نگریست، آنچنان كه میرزا آقاخان از ترس بر خود لرزید. امیر اشكهایش را پاك كرد و گفت: خاموش باش. تا زمانی كه ما سرپرستی این ملت را بر عهده داریم، مسئول مرگشان ما هستیم. میرزا آهسته گفت: ولی اینان خود در اثر جهل آبله نكوبیده اند امیر با صدای رسا گفت:
« مسئول جهلشان نیز ما هستیم.
اگر ما در هر روستا و كوچه و خیابانی مدرسه بسازیم و كتابخانه ایجاد كنیم، رمال ها بساطشان را جمع می كنند. تمام ایرانیها اولاد حقیقی من هستند و من از این می گریم كه چرا این مردم باید این قدر جاهل باشند كه در اثر نكوبیدن آبله بمیرند.»
https://eitaa.com/nabaaa
چه طور اهالی یک روستا ۴۰۰ سال پیش توانستند بریتانیا را از یک اپیدمی طاعون نجات دهند؟
زک براون، تدوینگر ویدیویی در روزنامه واشنگتنپست این هفته داستانی را از قرن ۱۷ در بریتانیا نقل کرده که در پادکست "گزارشگران پست" مورد توجه قرار گرفته است. این داستان مربوط به روستایی کوچک در شمال انگلستان به سال ۱۶۶۵ است.
"در سپتامبر ۱۶۶۵، جورج ویکر، شاگرد یک خیاطی در روستای کوچک اییم در ناحیه پیک شمال انگلستان پتویی که از لندن برایش فرستاده شده بود را باز کرد و بلافاصله طاعون گرفت. ویکر تنها یک هفته بعد مرد."
در آن روزها طاعون در لندن شیوع پیدا کرده بود. این بازگشت دوباره طاعونی بود که چند سده پیش همه جهان را به خاک سیاه نشانده و جان صدها میلیون نفر را گرفته بود.
"ظرف شش هفته پس از مرگ ویکر، ۲۹ نفر دیگر هم در روستای اییم که فقط ۸۰۰ نفر سکنه داشت جان باختند. چون طاعون از طریق موشها و ککها به انسان منتقل میشود و جمعیت این جانواران در زمستان کاهش پیدا میکند، با فرا رسیدن زمستان همه تصور کردند که طاعون رخت بر بسته اما در حقیقت طاعون نهفته مانده و در حال جهش ژنتیکی بود و وقتی ماه ژوئن سال ۱۶۶۶ فرا رسید، طاعون با قدرت بیشتری بازگشت. مرگ و میر میان موشها افزایش یافت. ویلیام مامپسن، طلبه جوانی که به تازگی کشیش روستا شده بود متوجه شد که باید فورا کاری کرد و گرنه طاعون از این روستا به تمام شمال انگلستان سرایت خواهد یافت."
"روستای اییم بر سر راه مواصلاتی میان منچستر و شفیلد واقع شده و پیامدهای جنگ داخلی انگستان در آن دوران باعث شده بود که مردم این روستا همچنان به کشیش قبلی، توماس استنلی، که یک کشیش پیوریتن (پروتستان اصلاحشده انگلستان) وفادار بمانند. این حقیقت باعث شد ویلیام مامپسن سراغ توماس استنلی برود و از او بخواهد که وارد میدان شود و مردم روستا را متقاعد کند که باید خود را قرنطینه کنند. این دو کشیش مردم روستا را دور هم جمع کردند و به آنها گفتند: "همه ما احتمالا خواهیم مرد." آنها با شفافیت و چشم باز جلو رفتند. همه آنها (با توجه به تاریخچه مرگبار طاعون) میدانستند که خواهند مرد. اما برای نجات جان مناطق اطراف تصمیم گرفتند دور روستا را به طور داوطلبانه یک مرز قرنطینه بکشند."
"همه روستا با هم قسم خوردند که هیچ کس روستا را ترک نکند و به هیچ کس هم اجازه ورود داده نشود. مرزهای قرنطینه با سنگهای مشخصی نشانهگذاری شد. مردم مناطق اطراف تا لب این مرز می آمدند و برای اهالی روستا آذوقه میگذاشتند و در برابر سکههای طلایی که در داخل پارچ سرکه انداخته شده بود بر میداشتند چرا که در آن زمان فکر میکردند سرکه ضدعفونیکننده خوبی است. قرنطینه ۱۴ ماه طول کشید. در این مدت ۲۶۰ نفر از ۸۰۰ سکنه روستای اییم مردند."
"تصور آنچه در این مدت در این روستای کوچک گذشت واقعا ترسناک است. انبوه موشهای مرده در گوشه کنار کوچهها و دهها جسد قربانی طاعون که گرد مرگ را در تمام روستا پراکنده کرده بود. اما نتیجه این شد که هیچ کدام از مناطق اطراف آلوده نشدند. این در حالی بود که اییم به علت قرار گرفتن بر سر راه تجاری میان شفیلد و منچستر میتوانست به راحتی هزاران نفر را در سراسر انگلستان بکشد. اما از خودگذشتگی مردم این روستا توانست مانع از یک اپیدمی بزرگ طاعون در آن سال شود."
زک براون، قصه روستای اییم را با این جمله تمام میکند که "اگر چه ممکن است در خانه ماندن این روزها بسیار افسردهکننده و یاسآور تلقی شود اما باید دانست که قرنطینه و (در خانه ماندن) کارساز است."
https://eitaa.com/nabaaa
❌خانهنشینی
🔻حمید رسایی: روزگار غریبی است. مردم درگیر بحران کرونا ویروسند و هیات دولت روحانی در حالت دورکاری و خانه نشینی! البته آقای روحانی پس از مدتی غیبت، منت سرمان گذاشتهاند و ادعا میکنند که هفتهای یک بار به ریاست خودشان جلسه ستاد مقابله با کرونا تشکیل میدهند!
❌بدتر اما وضع مجلس است، مجلسی که قرار است بر این دولت نظارت کند. لاریجانی که دیگر دنبال ریاست مجلس نیست و اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان همسو با او که تغییر کردهاند هم تمایلی به تشکیل جلسات صحن علنی ندارند و به کاروان خانهنشینی دولتیها پیوستهاند اما در همین حال برای روحانی، خط و نشان میکشند که مرد حسابی کجایی!
سئوال این است، وقتی مهران مدیری با استریل کردن عوامل و میهمانان دورهمی میتواند حدود ۳۰۰ نفر را کنار هم و بدون فاصله بنشاند، چطور علی لاریجانی نتوانسته ۲۹۰ نماینده را که فاصله صندلیهایشان با هم یک متر است، در صحن علنی جمع کند؟
چطور نمایندگانی که خود خانهنشینند از خانهنشینی روحانی گلایه میکنند؟!
ستاد کرونا کارآمد نیست، علت ناکارآمدی و ضعف ناظرش یعنی مجلس است.
باز هم میگویم که روحانی اصلی #علی_لاریجانی است.
🔻جا دارد همین جا از تحرک و فعالیت چند وزیر در این وضعیت تشکر کنم: وزیر نیرو، وزیر صمت و بویژه وزیر بهداشت و درمان.
🔺کانال حمید رسایی
@rasaee
https://eitaa.com/nabaaa
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقآئق قرآنية تأخذك إلى عالمٍ آخر
بصوت الشيخ #الشحات_محمد_أنور ||
مقام الحجاز إحساس عالٍ جدًا 😭👌
#قرائت_پایانی_شب 🌙
#قرائات_تجوید_حفظ_تفسیرقرآن
@KhatmeNoor
https://eitaa.com/nabaaa