eitaa logo
ماه دوازدهم
53 دنبال‌کننده
4هزار عکس
9هزار ویدیو
17 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
📅 امروز دوشنبه ☀️ 09 مرداد ماه 1402 شمسی 🌙 13 محرم 1445 قمری ❄️ 31 جولای 2023 میلادی ☀️ ▪️ اعلام طرح پرچم رسمي جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي(1359 ش) ▪️ وقوع حادثه جمعه خونين مكه (1366 ش) ▪️ شهادت حجت‏ الاسلام "كامياب" نماينده مردم مشهد توسط منافقين (1360 ش) ▪️ روز اهداي خون ▪️ روز صدا و سيما 🌙 ▪️ اسراى اهل بیت (ع) در مجلس ابن زیاد ▪️ شهادت "عبداللَّه بن عفيف" به دست "عبيداللَّه بن‏زياد" (61 ق) ▪️ وفات محقق شهير "شيخ محمدصالح مازندراني" داماد علامه‏ ي مجلسي (1080 ق) ❄️ ▪️ انحلال وزارت مستعمرات انگليس (1966م) ▪️تولد "شارل آگوستين كولِنْ" فيزيك‏دان برجسته فرانسوي (1736م ▪️مرگ "آنتوان اگزوپري" نويسنده فرانسوي (1944م) ▪️تشکيل دولت سياهپوستان آمريکا توسط الیجا محمد (1960م)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمقطعه‌تلاوتی زیبا و شنیدنی از قاری بین‌المللی کشورمان استاد وحیـد خـزائی 📖سوره مبارکه فـرقـان، آیات ۶۳ الیٰ ۶۷ ⏰مدت‌زمان: ۲:۵۴ 🗓جلسه قرآنی ولی‌عصر(عج)، ۶ تـیـر ۱۴۰۲ محفل اُنس با قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ ای انسان! به چه چیز خود دربرابرخداوند کریمت مغرور شده ای؟ ✅عبدالباسط محفل اُنس با قرآن
💠🔹چهار ناظر حاضر بر زندگی انسان هر لحظه و هر زمان چهار دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستند که قرار است روزی در قیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند. ❶⇦ ناظر اول〖خــدا〗 است. 🍀 ألَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللهَ یَری، ‏آیا انسان نمی‌داند که خدا او را نگاه می‌کند؟ 📖سوره مبارکه علق آیه14 ❷⇦ ناظر دوم〖ملائک مقرب خدا〗 هستند، 🍀 الله تعالی می‌فرماید: ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتید از شما حرکتی سر نمی‌زند مگر اینکه دو مأمور در حال نوشتن آن هستند 📖سوره مبارکه قاف آیه 18 ❸⇦ سومین ناظر 〖زمین〗 است. 🍀 خداوند در قران کریم می‌فرماید: یوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها در آن روز زمین هر چیزی که دیده را بیان می‌کند. 📖سوره مبارکه زلزال آیه4 ❹⇦ چهارمین ناظر 〖اعضاء و جوارح خود ما〗می‌باشند. 🍀 الله سبحان می‌فرماید: تکَلِّمُنا أَیْدِیهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ در آن روز دست‌ها و پاها شهادت می‌دهند که چه کاری کرده‌اند. 🌹سوره مبارکه یس 65🌹 محفل اُنس با قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅شاهکارقرائت سوره:الرحمن آیه:10الی13 ☸القاری:الاستاد:عبدالباسط محمدعبدالصمد سلطان القرا حنجره طلایی ✅صداملکوتی محفل اُنس با قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ هدیه به روح مطهر سیدالشهدا (ع) وشهدای کربلا ✅ نوای ملکوتی مرحوم عبدالباسط ☸ برای دوستان ارسال کنید ودرثواب این تلاوت سهیم شوید محفل اُنس با قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❍خیابونِ‌خودت نیست‼️✋🏿.. 🎙استادپورازغدی ؟ آیات صریح حجاب درقرآن ۳۱ سوره نور ۵۹ سوره احزاب ⭕️چراغ قرمز های خدا رو ردنکنیم لطفا انتشاربدید تا همه با منطق قرآن آشنا بشیم محفل انس با قرآن ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸ایرانِ‌زیبا🌸🍃 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🍃🏔🌲🏕☀️دریاچه سراگاه در طبیعت روستای سراگاه؛ حدود ۱۰ کیلومتری شهر تالش، استان گیلان. 🍃🏔🌲🏕☀️ 🌿💚🤍❤️🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آقا سید هاشم حداد رحمت الله علیه می‌فرمودند سعی بکنید، اگر می‌توانید در خانه خودتان مجلس بگیرید، اگر نه بچه‌هاتون رو در مجالس ببرید. ⭕️ امام صادق علیه‌السلام در خانه‌شان مجلس بود، امام صادق علیه‌السلام فرمود: ابوهارون تعداد ملائکه‌ای که حضور داشتند و گریستند، از تعداد انسان‌هایی که نشسته بودند، بیشتر بود. 🔰 🎙استاد_عالی
⚫️ اگر زینبی روایت نکنیم... 👤 1️⃣ یکم. هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن جنگ روایت ها شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه 11 سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی. ✔️ بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است. کربلا نیز همین بود... 2️⃣دوم. زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید... شهادت امام حسن و نقض صلح نامه و سب امیرالمومنین و جلوگیری از تفسیرقرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد. ▪️ معاویه همه ابزارهای جنگ روانی را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ... ✖️ به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهدا می نویسد: "تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن...از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ...تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن" ✔️ خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمومنین ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند... تا عاشورا رقم خورد... 3️⃣سوم. خطبه منا را ببینید... خطبه سیدالشهدا دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان 700 نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. 2 بند در این خطبه می درخشد. یکی شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید...شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید... 4️⃣چهارم. مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید... مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار. 5️⃣پنجم. شد آنچه نباید می شد...اما همچنان جنگ روایت ها. خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خوردید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است. این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما ما رایت الا جمیلا مقابل همین دسیسه بود. نفرمود زیبایی دیدم. فرمود جز زیبایی ندیدم. یعنی همه این بلاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز...آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست/ چشم دشمن کور اینک عالمی مجنون اوست ▪️ سبک روشنگری حضرت زینب و امام سجاد در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشداردهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی مخاطب شناسی است. در هردو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند ...و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. 6️⃣ششم و در نهایت. و اگر زینبی روایت نکنیم... در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند. و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل(غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز(حزب اللهی سکولار و کوفی صفت) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم. لب کلام؛ 🔚 هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد...واگرنه عاشوراها رقم می خورد. پایان پیام. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌺
🟡🔵🟡قیام عاشورا به روایت یزیدی! ۱ محسن آرمین، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی طی سخنانی که گفته شده به مناسبت گرامیداشت تاسوعای حسینی در محل حزب چپ اتحاد ملت اظهار شده اند، از این گفته است که هدف اساسی سیدالشهدا(ع) دوری از درگیری و نزاع بوده است! او همچنین با اشاره به برخی سخنان امام حسین(ع) تصریح می کند: از چنین بیاناتی هرگز نمی توان برداشت کرد که هدف امام رسیدن به حکومت بوده است! به گزارش کانال تلگرامی امتداد، آرمین تنها منطق موجود در حرکت امام حسین(ع) و خاندان و یارانش را "آزادی حق رأی و بیعت و نقد آزادانه قدرت حاکم" دانسته و می گوید: آنچه از متن معتبر حادثه می فهمیم این است که آن حضرت چنین حقی را هم برای خود می خواست و هم برای کل مردم. البته از اصلاح طلبان که پیش از این نیز از عاشورا درس مذاکره گرفته بودند؛ هیچ بعید نیست که چنین خزعبلاتی درباره قیام بزرگ سیدالشهدا(ع) علیه ظلم و جور و برای ساقط کردن امام جائر را نیز بر زبان برانند! حسین(ع) بر اساس آتش بس امام حسن(ع) با معاویه؛ پس از مرگ معاویه خلیفه بوده است اما یزید حتی این حق توافقی را نیز غصب کرد. اکنون امام باید صم و بکم می نشست و ذبح احکام الهی و حق امامت را به نظاره می نشست؟! آیا بر اساس این واقعیت های تاریخی (حق امامت و خلافت) باید بپذیریم که مسئله امام آزادی حق رأی بوده است؟ یا اینکه عملا در آن روزگار شاهد تقابل دو امام عادل و جائر بوده ایم که وجود همزمان هر دو منطقا غیر ممکن بوده است؟ از طرف دیگر عزیمت امام به سمت کوفه در عین مخالفت با یزید چه معنایی داشت جز تلاش برای مبارزه؛ چه در فاز تشکیل حکومت و چه در فاز مخالفت علنی با دستگاه ظلم. به نظر می رسد که امثال آرمین چنین قرائت های غلطی را از قیام عاشورا بر سر دست می گیرند تا جامعه ایرانی را از تفکر انقلابی تهی کنند و آنها را نسبت به اقدام بزرگ خمینی کبیر و انقلاب اسلامی بدبین کنند. گفتنیست، استاد رجبی دوانی (پژوهشگر تاریخ تشیع) سخنان علمی دقیقی پیرامون اهداف قیام أباعبدا... الحسین(ع) و نسبت این قیام بزرگ با تشکیل حکومت را مطرح کرده است که در ادامه آنها را می خوانید: سوال: آیا امام حسین(ع) تنها به دلیل بیعت نکردن دست به قیام زدند؟ رجبی دوانی: خیر تنها به این دلیل نبود. یزید لعنة الله به حاکم مدینه ولید بن عتبه پسر عمویش نوشت که حسین را احضار کن و برای من بیعت بگیر و اگر بیعت نکرد گردن او را بزن و سرش را برای من بفرست این عامل قیام امام حسین نبود. یعنی اگر یزید کاری به کار امام حسین نداشت و ایشان را ملزم به بیعت نمی‌کرد باید امام حسین مقابل او می‌ایستاد چون حکومت او هم خلاف شرع است و هم خلاف عرف و هم خلاف اخلاق است و امام باید بایستد بنابراین قیام امام ربطی به آن قضیه ندارد از طرفی می گویند چون کوفیان از امام(ع) دعوت کردند امام حسین به این دلیل قیام کرده یعنی اگر مردم کوفه دعوت نمی‌کردند امام حسین هم قیامی نمی‌کرد. این هم نیست چه کوفیان دعوت می‌کردند چه نمی‌کردند امام حسین باز قیام می‌کرد حتی اگر امام هفتاد و دو تن را هم نداشت باز می‌ایستاد چون تکلیف این است تکلیف همان حدیث پیغمبر (ص) است. امام(ع) نیز خطاب به حر می‌فرماید تکلیف همگانی است هر کس حاکم جائری را ببیند که بر مسلمانان مستولی شده عهد و پیمان الهی را شکسته است و ظلم و ستم پیشه کرده و حرام‌های خدا را حلال کرد اگر با قول و فعل در برابرش نایستد بر خداست که او را همراه با حاکم جائر در آتش جهنم بیندازد و همه در این رابطه وظیفه دارند. منتهی اینجا امام حسین شجاعت ایستادن را دارد بنابراین تصور نشود که اگر یزید امام را ملزم به بیعت نکرده بود و یا اگر کوفیان دعوت نکرده بودند امام قیام نمی‌کرد. حر به امام می‌فرماید برای چی به عراق آمدی؟ امام می‌فرماید این نامه‌های مردم کوفه است که نوشتند که ما پیشوایی نداریم و تو به سوی ما بیا و ما را در این راه هدایت کن ما تعهد یاری تو را می‌دهیم می‌فرماید اگر این مردم آنگونه که در نامه‌هایشان نوشتند نیستند یا از این نظر برگشتند من از همین راهی که آمدم باز می‌گردم و به مدینه می‌روم نه اینکه هدفم را رها می‌کنم بلکه در مدینه یا مکه می‌ایستم کما اینکه وقتی امام(ع) از مدینه خارج شد در مکه هم حاضر به بیعت نشد و ایستاد. منتهی دو عامل باعث شد تا امام از مکه خارج شوند، یکی اینکه یزید لعنه الله به حاکم جدید مکه گفته بود تا در موسم حج امام را غافلگیر کند و ایشان را ترور کند. امام این موضوع را فهمیدند و نمی‌خواستند حرمت حرم شکسته شود دوم اینکه مردم کوفه هم نامه نوشتند و گفتند که ما آماده یاری شما هستیم حالا امام به خاطر از بین نرفتن حرمت مکه نمی‌خواهد در مکه بماند کجا برود وقتی کوفه آماده است می‌رود سمت کوفه حالا که کوفیان نمی‌خواهند می‌فرماید بر می‌گردم به مدینه .
🟡🔵🟡 ۲ اینها می‌خواستند مانع ورود امام به کوفه شوند که شدند امام در حقیقت با حرکت کردن به سمت کوفه حجت را بر مردم تمام کردند تا بعدا نتوانند بگویند که اگر امام آمده بود به کوفه ما او را یاری می‌کردیم لذا امام با اینکه خبر گرفته است که مسلم و هانی و قیس به شهادت رسیدند ولی به راهش ادامه می‌دهد تا فردا نگویند حساب امام حسین(ع) با اینها فرق می‌کرد و اگر خودش می‌آمد ما قطعاً به یاری‌اش بر می‌خواستیم. لذا امام احساس تکلیف می‌کند تابه خاطر عهدی که با کوفیان دارد به طرف آنها برود لذا اینجاست که به حر می‌فرماید اگرواقعاً اینها از نظرشان برگشتند من باز می‌گردم اما نه اینکه هدفم را رها کنم بلکه یک تنه می‌ایستم و همان هم شد و امام با همان افراد اندکی که داشتندایستادند. لذا معنایش این نیست که امام از قیام و ایستادن در برابر یزید منصرف می‌شوند این نیست که چون کوفیان دعوت کردند امام قیام کرده‌اند خیر امام باید بایستد تکلیف اصلی امام علیه السلام ایستادن ولو یک تنه در برابر وضع موجود است به قول یا فعل.امام باید روشنگری کند و به مردم بصیرت بدهد و بگوید هم خودتان دارید به شقاوت دچار می‌شوید و هم دین دارد نابود می‌شود. در این زمان کوفیان دعوت کردند و گفتند که ما مثل تو فکر می‌کنیم و ما هم می‌خواهیم بایستیم مسلما عقل سلیم حکم می‌کند وقتی که هزاران نامه می‌آید و بیش از 18 هزار نفر در مرحله اول با مسلم بیعت می‌کنند و ثبت نام می‌کنند به جای اینکه امام بخواهند یک تنه بایستند به سوی کسانی که مثل او فکر می‌کنند برود و آنها را رهبری کند و در مقابل بدترین منکر که حاکمیت طاغوت است بایستند ومهمترین معروف را که حکومت اهل بیت(ع) است اقامه کند. سوال: آیا امام می خواستند حکومت تشکیل دهند؟ رجبی دوانی: در ابتدا ایستادن مقابل این وضع مد نظر آقا بود اما وقتی کوفیان امام را دعوت کردند و با ایشان بیعت کردندبرای امام حسین تکلیف دوم ایجاد شد و آن تشکیل حکومت بود و اگر شرایط فراهم نمی‌شد لزومی نداشت که امام حکومت تشکیل دهند. امیرالمؤمنین علیه الاسلام نیز هر جا بدعتی می‌دید می‌ایستاداما دیگر ایشان ادعای حکومت نداشت چون مردم به سوی او نیامدند ایشان دیگرتکلیفی نداشت، منتهی مردم بعد از قتل و هلاکت عثمان به ایشان روی آوردند و اصرار کردند که رهبری را به دست بگیرد آن زمان بود که برای امام تکلیفی ایجاد شد عیناً اینجا نیز برای امام حسین(ع) این تکلیف ایجاد شد منتهی آنجا حضرت موفق شد حکومت تشکیل بدهد چون مردم پای کار آدمدند اگرچه بعدا امیرالمؤمنین را به درستی یاری نکردند اما اینجا اینها جا زدند و با حکومت نظامی که عبید الله ایجاد کرد از کوفه بیرون نیامدند و متأسفانه تشکیل حکومت محقق نشد.[
🟢♦️🟢 ما حسین (ع) را به مدد دنیای مدرن کشف کردیم! برخی صاحبنظران با هشدار نسبت به مسئله استحاله فرهنگی تأکید می کنند که اگر طلاب و حوزویان در حوزه تبلیغ به تناسب یورش دشمن مقابله به مثل نکنند؛ امکان تکرار عاشورا دور از ذهن نیست. فردی به نام محمد اسفندیاری که سایت جماران از وی با عنوان استاد و محقق یاد کرده طی اظهاراتی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفته است: در عصر حاضر از مشروطه به این طرف، درباره آن اقدامی که امام حسین (ع) انجام دادند تعابیر مختلفی مانند قیام، حماسه، نهضت و انقلاب وجود دارد. در سده های اخیر درباره آن زیاد بحث شده است. اما گذشتگان ما هیچ وقت نگفتند قیام امام حسین و یا اینکه امام حسین (ع) می خواستند انقلاب کنند. گذشتگان بیشتر به جنبه مصیبت امام حسین (ع) می پردازند. کلید واژه گذشتگان و کلیدواژه های امروز را باهم مقایسه کنید انگار از دو عالم صحبت می کنند. در کتاب های پیش از مشروطه صحبت از ماتم، عزا ، تشنگی و اسارت می شود و گذشتگان بعد حماسی را نمی دیدند. او تصریح می کند: -ما- امام حسین (ع) را پس از مشروطه به مدد دنیای مدرن کشف کردیم![1] *یکی از مشکلات بزرگ کشور ما تصاحب برخی منابر از سوی افرادی است که حرفهای غلط و نظرات غیر فلسفی را دائما به خورد مردم می دهند. اظهارات فرد مذکور که گفته ما سیدالشهدا(س) را به مدد دنیای مدرن و پس از مشروطه کشف کردیم(!) دقیقا غلط است و یک مطالعه معمولی در تاریخ تشیّع نشان می دهد که شیعه به تأسی از امام حسین(ع) همواره بر مدار قیام علیه ظلم بوده است. جالب است بدانیم که یکی از دلایل شهادت ائمه اطهار(س) پس از عاشورا نیز ظن صحیح خلفای وقت به تلاش ائمه(س) برای بدست گرفتن قدرت و قرائت سیاسی آن بزرگواران از دین بوده است. همچنین است که در احادیث مختلف نیز خوانده ایم که ائمه هدی(س) جملگی نور واحد هستند و هریک اگر در جای دیگری بود؛ همان کار امام زمانه را انجام می داد. قرائت "قیام علیه ظلم" از عاشورا همچنین بلافاصله پس از آن واقعه در میان شیعیان نیز وجود داشته و مثلا مانیفست قیام مختار ثقفی نیز بر مدار عاشورا صورت گرفت. کما اینکه نگاهی به اِلِمان‌های عزاداری شیعیان و مراسم سوگواری که اغلب و اکثر شامل ادوات و نمادهای جنگی (طبل، علم، شیپور، زنجیر زنی و...) است نیز نشان می دهد که شیعه حتی در مخفی ترین عزاداری های خود در ایام ظلم و جور هم قرائت سیاسی و مبارزاتی از عاشورا را در سرلوحه خود قرار داده است. پس هرگز اینگونه نبوده است که شیعه قرائتی صرفا ماتم گونه از عاشورا داشته باشد و قرائت حماسی سوغات مدرنیته باشد! از جمله دیگر دلایل واضح این مسئله، دشمنی سلاطین جور تاریخ با یادکردهای عاشورا و نمادهای آن بوده است. به راستی اگر قرائت سیاسی از عاشورا وجود نداشت؛ پس آن سلاطین جور چه ضرورتی برای این دشمنی دامنه‌دار و ناتمام داشتند؟
♨️خطبا و مداحان باید برای مردم روضه‌ی تطبیقی بخوانند تا همگان بهتر درک کنند " کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا " یعنی چه... 📌چراکه تاریخ، تکرار می‌شود؛ دیروز حسین(ع) را آنگونه شهید کردند، امروز بسیجی‌های حسینی را اینگونه! 📌همواره پس از جنایت است که دستگاه پروپاگاندایی یزیدیان، بر جهل جاهلان سوار می‌شود و جای جلاد و شهید را عوض می‌کند... ✍اعترافات هولناک محمدمهدی کرمی، حین پخش تصاویر لحظات شهادت روح‌الله عجمیان را به چشم خود چندبار ببینید؛ آنگاه تعجب خواهید کرد که چگونه پدرش می‌تواند به پشتوانه امثال سعودی‌نشنال‌ها، ژست مظلومیت بخود بگیرد و بجای سرافکندگی، قهرمانانه دست اتحاد دهد به عاشورائیان، به‌هوش؛ اگر جهادتبیین را در فرصت باقیمانده تا سالگرد جدی نگیریم، بازهم شاهد شهادت مظلومانه بهترین جوانان‌مان خواهیم بود کلیپ دروغ پدرمهسا را تا میتوانید انتشار دهید تا کلان‌روایت دشمن، شکسته شود و دایره جولان حامیان مهسا، محدودتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای نخستین بار یک مداح با اشعار مولانا مداحی کرد و همه را از خود بیخود کرد! یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مداحی‌های چند سال اخیر که در یزد برگزار شد! فقط خوب به ردیف‌های بالا دقت کنید و ببینید چقدر توریست‌های زیادی برای تماشا آمده و همه مات و مبهوت این نظم و شکوه شده‌اند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم آیت الله کافی وقتی که سر بریده امام حسین (علیه السلام) دختر سه ساله خود حضرت رقیه سلام الله علیها را می بوسد صحنه ای تکان دهنده در مسیر کوفه به شام .