eitaa logo
نبض‌معرفت
1.1هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
71 فایل
[﷽] 💠نبض‌معرفت ✅ اخبار بروز و موثق ایران و جهان🌐 ✅ روشنگری سیاسی و رسانه ای📡🔎 ✅ تلاش برای روشن ساختن حقایق💥 #با_ما_بروزباشید انتقادات و پیشنهادات↙️ @shahed_s313 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
مشاهده در ایتا
دانلود
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚫دیکتاتوری رسانه ⁉️چرا افراد بی صلاحیت در انتخابات رأی می‌آوردند؟ ... کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
نبض‌معرفت
🔹چهله دعای هفتم صحیفه سجادیه 💠متوسل شدن به شهیدان وبه خصوص شهید حاج #قاسم_سلیمانی آغاز چهله از "چ
🌸 به توصیه رهبر عزیزمان قرائت هرروز این دعا را برای دفع بلاهای نازله فراموش نکنیم کانال «ره‌پـویان‌ظھور»👇 🆔 @nabze_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکیه ای از سخنرانی استاد رائفی پور اگرمردم فهمیدند دردشان نداشتن مهدیست!... کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
❓اگر امام زمان(عج)ناظراعمال ماست واعمال به ايشان عرضه میشود«ستار العیوب»بودن خداچه ميشود؟ پاسخ👇 ✅مشهور، عقیده ­شان اين است كه پيامبر و امامان ،علیهم السلام، از اعمال همه امت آگاه مي ­شوند، يعني، خداوند، از طرق خاصّي اعمال امت را بر آنان عرضه مي ­دارد. روايات، در اين زمينه، بسيار است. قبل از آوردن حديث، براي تاييد موضوع، آياتي را كه به موضوع عرض اعمال بر پيامبر و امام دلالت دارد، مي آوريم. خداي سبحان در قرآن مجيد مي ­فرمايد: «و قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله و المؤمنون ؛ بگو عمل كنيد، خداوند و فرستاده او و مؤمنان، اعمال شما را مي­ بينند … » از طرفي، نبي مكرّم اسلام ،صلی الله علیه و آله و سلم، شاهد و گواه امت است: «يا أيها النبي إنا ارسلناك شاهداً»«فكيف إذا جئنا من كل أمۀ بشهيد و جئنا بك علي هؤلاء شهيداً»؛ حال آنان چه گونه است آن روز كه براي هر امتي، گواهي بر اعمال­شان مي­ طلبيم و تو را گواه بر اعمال آنان قرار خواهيم داد. ✅مرحوم علامه طباطبايي در تفسير الميزان مي ­گويد: «هر عملي كه انسان انجام مي ­دهد، از خير يا شر، خدا و رسولش و مؤمنان، حقيقت عمل خير يا عمل شر را مشاهده مي ­كند» ✅منظور از «مؤمنون» در آيه­ی 105 از سوره­ی توبه ائمه ،علیهم السلام، هستند. يعقوب بن شعيب گويد: از امام صادق ،عليه السلام، درباره آيه «قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله و المؤمنون» پرسيدم. فرمود: «مؤمنان ، ائمه هستند.».پس اعمال انساني، از خير و شر، به رسول­ خدا و ائمه ،علیهم السلام، عرضه مي­ شود. ابوبصير از امام صادق ،علیه السلام، نقل مي­ كند: در هر بامداد، كردار بندگان نيكوكار و فاسق بر رسول خدا ،صلی الله علیه و آله و سلم، عرضه مي­ شود. پس برحذر باشيدازكردارناشايست. همين است معناي قول خداي تعالي «قل اعملوا فسيري الله عليكم ورسوله …» بنابراين، پيامبر و امامان علیهم السلام، از حقيقت اعمال بندگان، با خبر هستند و اعمال آنان را مشاهده مي­ كنند. ✅معناي ستار بودن خدا، آن است كه اعمال انسان ­ها را از ديگر انسان ­ها مي­ پوشاند تا آبروي آنان حفظ گردد. پيامبر و ائمه­ ،علیهم السلام، مظهر اسماء و صفات الهي هستند و همان­گونه كه خداوند، ناظر بر اعمال مردم است، پيامبر و ائمه نيز چشم خدا در ميان خلق هستند و اعمال آنان را مي­ بينند. آن روايتي نیز كه فرموده است، خدا، اعمال را حتي از چشم پيامبر مخفي مي­ كند، به مواردي خاص اشاره دارد تا رحمت بيكران الهي را به تصوير كشد. ✅ضمن آن كه نظارت پيامبر و امام بر اعمال مردم، همانند نظارت خداوند، آثار سازنده فراواني دارد؛ يعني، همان­گونه كه ستّاريت پروردگار، برای تربيت و رشد مردم است، عرضه اعمال مردم بر پيامبر و ائمه نيز در همين جهت است؛ زیرا، آنان، هادیان امت از طرف خدایند و فیض الهی از طریق آن بزرگواران بر بندگان نازل می ­شود. بنابراين، هيچ تنافي و تناقضي مشاهده نمي ­شود. 💯آیت الله جوادی آملی میفرماید: ✅خداوند متعال ستار العیوب است،میداند کجا ستاری کند و کجا ستاری نکند.اگر کسی ستار عیوب دیگران باشد و در عین حال مخفیانه مرتکب گناهی شود ،ذات اقدس اله اجازه نمیدهد اسرارش نزد دیگران افشا شود.حتی در قیامت خداوند کسانی که در گنار یکدیگر هستند از اعمال هم با خبر شوند،بنابر این عملکرد خود شخص بسیار مهم است. اگر کسی پرده ی دیگران را ندرد و آشکارا به گناهی دست نزند ،خداوند پرداش را کنار نمیزند.بر این اساس کسی که با قلم و بیان و اندیشه های نا صواب خود،آبروی دین خدا و مردم را میبرد،به جایی میرسد که شایسته نیست خدای متعال آبروی او را حفظ کند. در این موقیت خدای سبحان اجازه میدهد صاحبدلان ببینند او چه کرده است و حتی احتمالی وجود دارد که در قیامت هم رسوا شود. کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
🔰 پیام به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان بسم الله الرّحمن الرّحیم بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل، و مظهر اقتدار ملی، و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است. در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره‌ی کشوری، در فعالیتهای پیشرو علمی و فناوریهای نوین، در رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده میشود و حضور بسیج جلوه میکند. ایمان، و عزم، و احساس مسئولیت، و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانائیها و گره‌گشائیها است. و اینها خود نعمتها و موهبتهای خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دائمی، آنها را حفظ کرد و بر آن افزود. بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ی خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند. موفق باشید ان‌شاءالله. سیّد علی خامنه‌ای ۵آذر ۱۳۹۹ کانال «ره‌پـویان‌ظھور»👇 🆔 @nabze_marefat
نبض‌معرفت
🔹چهله دعای هفتم صحیفه سجادیه 💠متوسل شدن به شهیدان وبه خصوص شهید حاج #قاسم_سلیمانی آغاز چهله از "چ
🌸 به توصیه رهبر عزیزمان قرائت هرروز این دعا را برای دفع بلاهای نازله فراموش نکنیم کانال «ره‌پـویان‌ظھور»👇 🆔 @nabze_marefat
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ ماجرای پیام روحانی به آمریکایی‌ها !!! ▪︎سخنان حمید رسایی_فعال رسانه درباره کلید روحانی کانال «ره‌پـویان‌ظھور»👇 🆔 @nabze_marefat
❓آياباعدالت خداوندسازگار است که بخاطرخطاي حضرت آدم تمام نسل اوبامحروميت ازبهشت مجازات شوند؟ پاسخ👇 ✅نمايندگان خداوند متعال در روي زمين اند و صاحبان عصمت مي‌باشند. حضرت آدم ـ عليه السّلام ـ نيز نمايندة خدا در زمين و معلم فرشتگان و مسجود ملائكة بزرگ خدا گرديد، پس با اين امتيازات مسلماً گناه نمي‌كند، به علاوه كه او پيامبر و هر پيامبري معصوم است. ✅با اين مقدمه، بايد بدانيم كه آنچه از آدم سر زد چه بود؟ و آيا عمل او باعث شد كه بشر از بهشت محروم گردد و تا قيامت در دنيا معذب باشد؟ يا اينكه بناي خداوند و مشيت ازلي اين بود كه بشر، دنيا را محل زندگي خويش قرار دهد و بهشت آدم نيز در همين دنيا بوده است؟ نه بهشتي كه جاوداني است و بهشت سراي ديگر است؟ ✅بهشت آدم كدام بهشت بود؟ گرچه بعضي آن را بهشت موعود نيكان و پاكان مي‌دانند ولي تحقيق مسئله نشانگر اين است كه بهشت موعود نبوده است بلكه از باغهاي پرنعمت و روح افزاي يكي از مناطق سرسبز زمين بوده است، زيرا: ✅اولاً بهشت موعود قيامت، نعمتي جاوداني است كه در آيات زيادي از قرآن به جاودانگي آن اشاره شده است و بيرون رفتن از آن ممكن نيست. و در رواياتي كه از طريق اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ به ما رسيده به اين موضوع تصريح شده است؛ راوي مي‌گويد، از امام صادق ـ عليه السّلام ـ راجع به بهشت آدم پرسيدم ـ امام فرمود: «باغي از باغهاي دنيا بود كه خورشيد و ماه بر آن مي‌تابيد و اگر بهشت جاوداني بود،‌هرگز از آن بيرون رانده نمي‌شد.»[1] ✅از اينجا روشن مي‌شود كه منظور از هبوط و نزول آدم به زمين، نزول مقامي است نه مكاني يعني از مقام ارجمند خود و از آن بهشت سرسبز پائين آمد. بهرحال اين بهشت آدم، غير از بهشت سراي ديگر است چراكه آن پايان سير انسان است و اين آغاز سير آدم بود. و نيز اين مقدمة اعمال و برنامه‌هاي او است و آن (بهشت قيامت) نتيجة اعمال و برنامه‌هايش ✅ثانيا: ابليس در آن بهشت راه ندارد، در آنجا نه وسوسه‌هاي شيطاني وجود دارد و نه نافرماني خدا.[2] ✅بعد از تعيين بهشت آدم، روشن مي شود كه آنچه آدم مرتكب شد، گناهي نبود كه همانند شرك و كفر و دروغ و ظلم، در خور مجازات باشد، بلكه «ترك اولي» و «عصيان نسبي» بود. و آن اين است كه گاه بعضي اعمال مباح و يا حتي مستحب در خور مقام افراد بزرگ نيست و بايد از آن ها چشم بپوشند و به كار مهمتر بپردازند، در غير اين صورت، ترك اولي كرده‌اند .في المثل نمازي را كه ما مي‌خوانيم قسمتي از آن با حضور قلب و قسمتي بدون حضور قلب مي‌گذرد، ولي اين نماز هرگز در خور مقام شخصي همچون پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و علي ـ عليه السّلام ـ نيست، او بايد سراسر نمازش، غرق در حضور پيشگاه خدا باشد و اگر غير اين كند، گناهي مرتكب نشده اما «ترك اولي» كرده است. ✅پس اكنون كه منظور از بهشت آدم، مشخص گرديد و عمل و كار حضرت آدم ـ عليه السّلام ـ نيز معلوم گشت ✅لازم است بدانيم كه دوران بهشت آدم، يك دوران تعليماتي و آموزشي براي آدم محسوب مي‌شد، دوران آشنايي با تكاليف و امر و نهي پروردگار، دوران شناختن دوست از دشمن و دوران ديدن نتيجة عصيان و مخالفت فرمان خدا، پس در واقع، تكليفي در ميان نبود تا مخالفت تكليف صدق كند بلكه نهي خداوند از نزديكي آدم به درخت خاص، نهي ارشادي بوده است نه نهي مولوي. ✅بنابراين مطابق آية 36 از سورة بقره، زمين جايگاه و محل استقرار و آسايش همة انسانهاست و اين تصميم و خواست الهي است و حضرت آدم ـ عليه السّلام ـ هيچ تقصير و دخالتي در اين امر نداشته است، و حكمت و مشيت خداوندي با ملاحظة مصالح بندگان آن را اقتضا كرده است و هيچ منافاتي با عدالت او ندارد بلكه در اختيار گذاشتن امكانات و نعمتهاي دنيوي به علاوه نعمت‌هاي بدني و جسمي براي انسان، از الطاف پروردگار متعال است تا انسان بتواند از همه اينها بهره برده و براي خانة آخرتش، توشه‌هاي خوبي مهيا سازد. ادامه👇
✅نکته مهم ديگر که بايد اشاره شود اين است که خداوند بر اساس حکمت خويش جهان را بر اساس تأثير علل و اسباب آفريده است اصابت سنگ به چشم، باعث کور شدن آن مي شود چه چشم يک فرد عادي باشد و چه چشم پيامبر و يا امام و يک انسان معصوم باشد پس تأثير علل و اسباب را نمي توان نفي کرد همانگونه که رفتار تغذيه اي و آميزشي يک پدر و مادر مي تواند در سلامت نسل وي مؤثر باشد حال بايد توجه داشت که فرمان الهي و نهي خداوند از خوردن از درخت ممنوعه آثاري در پي داشته که از جمله محروميت از ادامه زندگي در آن جاي راحت از عواقب آن بوده است بر اساس قانون عليت اين اثر بر آن علت مترتب مي شود چه بخواهيم و چه دوست نداشته باشيم و اين امر، ارتباطي به عدالت خداوند ندارد چرا که انجام دهنده ي کار خود ما بوده ايم و از اول هم مشخص بود که آثار آن به خود انجام دهنده کار و نسل ولي بازگشت مي کند و ربطي به عدالت خدا ندارد آيا اگر پدري خانه ي خود را بفروشد و بدون منزل باقي بماند مي توان گفت که عدالت خداوند با بي خانمان شدن نسل ولي سازگار نيست زيرا آن ها دست به فروش منزل خود نزده اند؟ خير چرا که جهان مکان تأثير علل و اسباب است. کانال 👇 🆔 @nabze_marefat