استاد امینی نژاد _1.mp3
37.01M
🎙سخنرانی استاد امینی نژاد در مراسم رونمایی از آثار پژوهشی موسسه نفحات
🏷بررسی خلأهای پژوهشی در علوم عقلی اسلامی
#رونمایی
#استاد_امینی_نژاد
💢 مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
25.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تیزر
▫️رونمایی از آثار پژوهشی موسسه نفحات
▫️تقدیر از پژوهشگران و دبیران گروههای علمی
🗞 آثار:
📃تاملاتی در فلسفه فلسفه اسلامی (دفتر دوم)
📜تعلیقات نهایه الحکمه، جلد دوم
📄جرعههایی از زلال معنویت
#معاونت_پژوهش
#رونمایی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 ثبتنام در طرح دعوةالحکمه
▫️معاونت بینالملل مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات برگزار میکند؛
💠 دومین دورۀ فشردۀ حکمت مشاء
💠 تحت اشراف حجتالاسلام و المسلمین استاد علی امینی نژاد
🏷 برگزاری به صورت حضوری
🏷 مخصوص برادران
🕐 زمان برگزاری:
پنج شنبهها
از تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۳ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۴ به مدت یک ترم تحصیلی (در ایام ماه مبارک رمضان تعطیل است)
⏳مهلت ثبتنام:
۱۴۰۳/۱۰/۲ تا ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
🖥 ثبتنام از طریق:
https://survey.porsline.ir/s/JA8mXfA
📱جهت ارتباط و دریافت پاسخ سؤالات خود نسبت به دوره میتوانید با شناسۀ زیر در پیامرسان ایتا در ارتباط باشید:
@Ed_NIA2
#معاونت_بین_الملل
#طرح_دعوه_الحکمه
#دوره_حکمت_مشاء
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰دعوت به همکاری
▫️موسسه آموزشی پژوهشی نفحات به منظور تکمیل کادر خود از علاقمندان به کار پاره وقت دعوت به همکاری میکند.
🤝 زمینه کاری:
- امور آموزشی (امور رایانه ای، پیگیری های تلفنی، کارهای اجرایی و...)
📄 شرایط و ویژگیها:
۱. تعهد به اختصاص حداقل 40 ساعت زمان کاری در ماه
۲. توانایی عمومی کار با رایانه و تسلط بر برنامههای آفیس به ویژه ورد و اکسل
۳. داشتن روحیه کار جمعی، نظم و پیگیری جدی، و دارا بودن ارتباط عمومی قوی
۴. تعهد به ادامه همکاری پس از تایید در دوره آزمایشی به مدت حداقل 9 ماه
🛍 مزایا:
- بهرمندی از آموزشهای علمی و مهارتی
- برخورداری از حقوق مناسب
📱لینک ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/nXbxhOp
📲 ارتباط با پشتیبان:
@Amuzeshe_Nafahat_admin
#جذب
#همکاری
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
توصیه های آیت الله يزدان پناه در باب ماه رجب.mp3
9.54M
🎧 توصیه های آیت الله يزدانپناه درباره ماه رجب
▫️عزم و تصمیم جدی بر انجام یک کار
▫️شروع از نقطه ساده و فشار نیاوردن به نفس
▫️حذف کردن تدریجی برخی زواید در کار روحی
▫️حصول نورانیت و صفای نفس در پی مراقبت
▫️همت بالا بدون حصار و حبس بر نفس
▫️تمرکز و توجه داشتن بر تصمیم خود
#ماه_رجب
#نکته_سلوکی
#استاد_یزدان_پناه
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
ماه رجب، ماه ولایت..mp3
5.03M
🌸در آستانه ورود به ماه رجب بشنویم:
🎧 ماه رجب، ماه ولایت و در محضر ولایت نشستن
▫️آثار اخلاقی، سلوکی و معرفتی در محضر ولایت بودن
#ماه_رجب
#نکته_سلوکی
#استاد_یزدان_پناه
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
🔰 اسعدالله ایامکم
▫️ولادت با سعادت امام محمدباقر علیهالسلام و حلول ماه مبارک رجب مبارک باد.
🌷قال الامام ابوجعفر محمد بن علیالباقر علیهالسلام:
مِن أحَبِّ عِبادِ اللهِ إلَی اللهِ المُحسِنُ التَّوَّابُ.
یکی از محبوبترین بندگان خدا در نزد خداوند کسی است که نیکوکار و بسیار توبهکننده باشد.
🏷 وسائل الشیعه ج۱۶ ص۷۶، جهاد با نفس، ح ۸۳۶.
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
4_6010160213619900519.ogg
783.3K
🎙بیان و توصیه ای از علامه حسن زاده آملی رحمةاللهعلیه در مورد ماه رجب
🔹کسانی که میخواهند مقامات لیالی قدر شهر الله را ادراک کنند از ابتدای ماه ولایت که رجب است خودشان را آماده میکنند.
🔹این توقیع مبارک ماه رجب یکپارچه سر و رمز است...
🔹از اول ماه رجب، رجبیون خودشان را مواظب و مراقبند که این حقایق در آنها پیاده شود.
🔹عرفان عملی پیاده کردن این مفاهیم در ذات خود است...
🔹تامل در ابد بفرمایید، هستیم که هستیم...
🔹حشر با قرآن داشته باشید، از همین ایام شبها مسبحات ست را پیش از خواب با تامل بخوانید
🔹قرآن را احترام بگذارید، قرآن را سر دست بگیرید و ایستاده بخوانید..
#علامه_حسن_زاده
#رجب
💢 مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
32.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔 به مناسبت ایام شهادت #حاج_قاسم_سلیمانی_عزیز
📺 فیلم کامل گفتکوی برنامه "راز شهادت" با #استاد_یزدان_پناه پیرامون: جایگاه و معنای شهید و شهادت
#مکتب_حاج_قاسم
#استاد_یزدان_پناه
💢 مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
🗞برش های تاریخی| بخش اول
🏷 بازخوانی بخشهایی از نامه تاریخی امام خمینی ره به گورباچف
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای گورباچف!
صدر هیأت رئیسه اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی
با امید خوشبختی و سعادت برای شما و ملت شوروی، از آنجا که پس از روی کار آمدن شما چنین احساس می شود که جنابعالی در تحلیل حوادث سیاسی جهان، خصوصاً در رابطه با مسائل شوروی، در دور جدیدی از بازنگری و تحول و برخورد قرار گرفته اید، و جسارت و گستاخی شما در برخورد با واقعیات جهان چه بسا منشأ تحولات و موجب به هم خوردن معادلات فعلی حاکم بر جهان گردد، لازم دیدم نکاتی را یادآور شوم. هر چند ممکن است حیطه تفکر و تصمیمات جدید شما تنها روشی برای حل معضلات حزبی و در کنار آن حل پاره ای از مشکلات مردمتان باشد، ولی به همین اندازه هم شهامت تجدید نظر در مورد مکتبی که سالیان سال فرزندان انقلابی جهان را در حصارهای آهنین زندانی نموده بود قابل ستایش است. و اگر به فراتر از این مقدار فکر می کنید، اولین مسئله ای که مطمئناً باعث موفقیت شما خواهد شد این است که در سیاست اسلاف خود دایر بر «خدازدایی» و «دین زدایی» از جامعه، که تحقیقاً بزرگترین و بالاترین ضربه را بر پیکر مردم کشور شوروی وارد کرده است، تجدید نظر نمایید؛ و بدانید که برخورد واقعی با قضایای جهان جز از این طریق میسر نیست. البته ممکن است از شیوه های ناصحیح و عملکرد غلط قدرتمندان پیشین کمونیسم در زمینه اقتصاد، باغ سبز دنیای غرب رخ بنماید، ولی حقیقت جای دیگری است...
جناب آقای گورباچف، باید به حقیقت رو آورد. مشکل اصلی کشور شما مسئله مالکیت و اقتصاد و آزادی نیست. مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست. همان مشکلی که غرب را هم به ابتذال و بن بست کشیده و یا خواهد کشید. مشکل اصلی شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدأ هستی و آفرینش است.
ادامه👇🏻
💢 مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
برشهای تاریخی | بخش دوم:
جناب آقای گورباچف، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسی ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به در آورد.
حضرت آقای گورباچف،... امروز دیگر چیزی به نام کمونیسم در جهان نداریم. ولی از شما جداً می خواهم که در شکستن دیوارهای خیالات مارکسیسم، گرفتار زندان غرب و شیطان بزرگ نشوید. امیدوارم افتخار واقعی این مطلب را پیدا کنید که آخرین لایه های پوسیده هفتاد سال کژی جهان کمونیسم را از چهره تاریخ و کشور خود بزدایید...
آقای گورباچف وقتی از گلدسته های مساجد بعضی از جمهوریهای شما پس از هفتاد سال بانگ «الله اکبر» و شهادت به رسالت حضرت ختمی مرتبت - صلی الله علیه و آله و سلم - به گوش رسید، تمامی طرفداران اسلام ناب محمدی (ص) را از شوق به گریه انداخت. لذا لازم دانستم این موضوع را به شما گوشزد کنم که بار دیگر به دو جهان بینی مادی و الهی بیندیشید. مادیون معیار شناخت در جهان بینی خویش را «حس» دانسته و چیزی را که محسوس نباشد از قلمرو علم بیرون می دانند؛ و هستی را همتای ماده دانسته و چیزی را که ماده ندارد موجود نمی دانند. قهراً جهان غیب، مانند وجود خداوند تعالی و وحی و نبوت و قیامت، را یکسره افسانه می دانند. در حالی که معیار شناخت در جهان بینی الهی اعم از «حس و عقل» می باشد، و چیزی که معقول باشد داخل در قلمرو علم می باشد گر چه محسوس نباشد. لذا هستی اعم از غیب و شهادت است، و چیزی که ماده ندارد، می تواند موجود باشد. و همان طور که موجود مادی به «مجرد» استناد دارد، شناخت حسی نیز به شناخت عقلی متکی است.
قرآن مجید اساس تفکر مادی را نقد می کند، و به آنان که بر این پندارند که خدا نیست و گرنه دیده می شد. لَن نُؤمِنَ لَکَ حَتّی نَرَی الله جَهرَةً می فرماید: لَا تُدرِکُهُ الأبْصارُ وَ هُوَ یُدْرِکُ الأبْصارَ وَ هو اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ
ادامه👇🏻
💢 مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
برشهای تاریخی | بخش سوم:
از قرآن عزیز و کریم و استدلالات آن در موارد وحی و نبوت و قیامت بگذریم، که از نظر شما اول بحث است، اصولًا میل نداشتم شما را در پیچ و تاب مسائل فلاسفه، بخصوص فلاسفه اسلامی، بیندازم. فقط به یکی - دو مثال ساده و فطری و وجدانی که سیاسیون هم می توانند از آن بهره ای ببرند بسنده می کنم.
این از بدیهیات است که ماده و جسم هر چه باشد از خود بیخبر است. یک مجسمه سنگی یا مجسمه مادی انسان هر طرف آن از طرف دیگرش محجوب است. در صورتی که به عیان می بینیم که انسان و حیوان از همه اطراف خود آگاه است. می داند کجاست؛ در محیطش چه می گذرد؛ در جهان چه غوغایی است. پس، در حیوان و انسان چیز دیگری است که فوق ماده است و از عالم ماده جدا است و با مردن ماده نمی میرد و باقی است.
انسان در فطرت خود هر کمالی را به طور مطلق می خواهد. و شما خوب می دانید که انسان می خواهد قدرت مطلق جهان باشد و به هیچ قدرتی که ناقص است دل نبسته است. اگر عالم را در اختیار داشته باشد و گفته شود جهان دیگری هم هست، فطرتاً مایل است آن جهان را هم در اختیار داشته باشد. انسان هر اندازه دانشمند باشد و گفته شود علوم دیگری هم هست، فطرتاً مایل است آن علوم را هم بیاموزد. پس قدرت مطلق و علم مطلق باید باشد تا آدمی دل به آن ببندد. آن خداوند متعال است که همه به آن متوجهیم، گرچه خود ندانیم. انسان می خواهد به «حق مطلق» برسد تا فانی در خدا شود. اصولًا اشتیاق به زندگی ابدی در نهاد هر انسانی نشانه وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است. اگر جنابعالی میل داشته باشید در این زمینه ها تحقیق کنید، می توانید دستور دهید که صاحبان این گونه علوم علاوه بر کتب فلاسفه غرب در این زمینه، به نوشته های فارابی و بو علی سینا - رحمة الله علیهما- در حکمت مشاء مراجعه کنند، تا روشن شود که قانون علیت و معلولیت که هر گونه شناختی بر آن استوار است، معقول است نه محسوس؛ و ادراک معانی کلی و نیز قوانین کلی که هر گونه استدلال بر آن تکیه دارد، معقول است نه محسوس، و نیز به کتابهای سهروردی - رحمة الله علیه - در حکمت اشراق مراجعه نموده، و برای جنابعالی شرح کنند که جسم و هر موجود مادی دیگر به نور صِرف که منزه از حس می باشد نیازمند است؛ و ادراک شهودیِ ذات انسان از حقیقت خویش مبرا از پدیده حسی است. و از اساتید بزرگ بخواهید تا به حکمت متعالیه صدر المتألّهین - رضوان الله تعالی علیه و حشره الله مع النبیین و الصالحین - مراجعه نمایند، تا معلوم گردد که: حقیقت علم همانا وجودی است مجرد از ماده، و هر گونه اندیشه از ماده منزه است و به احکام ماده محکوم نخواهد شد.
ادامه👇
💢 مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri