eitaa logo
((کانال بزرگ (( نماز شب ))
2.7هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
4.5هزار ویدیو
355 فایل
به کانال بزرگ نمازشب درایتا بپیوندید مطالبی بسیارتأثیرگذاروآموزنده درموردنمازشب احادیث نماز شب📚 شب زنده داری📓 خودسازی‌وترک‌گناه📖 لذت‌بردن‌ازنمازوعبادت📋 ایمان ‌تقوا عمل‌صالح📕 داستان های نمازشب📚 http://eitaa.com/joinchat/513212433Cb136b25832
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پیامبر گرامی فرمود ؛ « روشنی چشم من در نماز و لذت من در رابطه زناشویی است » 📚الکافی ج5 ص321 در نقل دیگری امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « سه چیز از سنت های پیامبران است ، عطر زدن و گرفتن موهای زائد بدن و زیادی آمیزش » 📚الفقیه ج3 ص382
این روایات و مضمون شبیه به آن در جهت مقابله با تفکری به نام رهبانیت صادر شده است .❗️ در زمان پیامبر گرامی و ائمه علیهم السلام افراد متعددی بودند که به بهانه عبادت و بندگی خداوند ، دنیا و لذات دنیوی و همسران خود را ترک کرده و در معبد و عبادتگاه و مسجدی به عبادت و بندگی می پرداختند و خانواده و همسر خود را در مضیقه یا در معرض گرفتاری به انحرافات جنسی قرار می دادند . پیامبر گرامی و ائمه با بیان تعابیر فوق این نکته را به مردم می فهماندند که 👈بهره گیری از لذات دنیوی و جنسی منافاتی با عبادت خداوند ندارد ، بلکه با آرامشی که از این لذات دنیوی برای جسم حاصل می شود و شهوت تحت کنترل در می آید ، بهتر و با خاطری آسوده تر می توان در آسمان معنویت و بندگی خداوند کرد ، اضافه بر این ازیاد نسل و افزایش محبت بین زوجین و مصونیت از آلودگی جنسی و فساد و فحشاء، بی تاثیر از این عمل جنسی مشروع نمی باشد ، به خاطر همین است که مضمون فوق مورد تاکید پیشوایان دینی قرار گرفته است تا جایی که رابطه زناشویی یکی از سنت های انبیاء بیان شده است تا همگان بدانند اگر این رابطه منافاتی با عبادت خداوند داشت ، پیامبران به آن تن نمیدادند .✅✅
در حديث معروفى مى خوانيم" عثمان بن مظعون" فرزندش از دنيا رفته بود، بسيار غمگين شد، تا آنجا كه خانه اش را مسجد قرار داد و مشغول عبادت شد (و هر كار را حتی رابطه زناشویی جز عبادت را ترك گفت) اين خبر به رسول خدا ص رسيد، او را احضار كرده، فرمود: « اى عثمان خداوند متعال رهبانيت را براى امت من مقرر نداشته، رهبانيت امت من جهاد در راه خدا است » 📚بحار الانوار ج 67 ص114 👌در نقل دیگری آمده است ؛ « عثمان بن مظعون قسم خورد که تا ابد زناشویی نداشته باشد و مشغول عبادت باشد ، همسر عثمان با این که زن زیبایی بود ، نزد عایشه رفت ، عایشه گفت چرا خود را زینت نمی کنی ، گفت برای چه کسی زینت کنم ، همسرم دیگر نزدیک من نمی آید ...پیامبر از جریان مطلع شد و منبر رفت و گفت چرا عده ای حلال های خداوند را بر خود حرام می کنند ، من با همسرانم رابطه زناشویی برقرار می کنم هرکس بر اساس سنت من رفتار نکند از من نیست ...» 📚همان مدرک ص116 👌در حديث ديگرى از امام موسى بن جعفر علیه السلام آمده است كه برادرش على بن جعفر از محضرش پرسيد آيا براى مرد مسلمان سزاوار است دست به سياحت بزند، يا رهبانيت اختيار كند، و به نزدیک نشود و در خانه اى بنشيند و از آن خارج نگردد؟ امام در پاسخ فرمود: نه » 📚همان مدرک ص119
👌در روایت دیگری آمده است فردی به نام علاء به علی علیه السلام عرضه داشت اى امير مؤمنان از برادرم «عاصم بن زياد» نزد تو شكايت مى آورم. امام عليه السّلام فرمود: 👌مگر چه كرده؟ عرض كرد عبايى پوشيده و از دنيا ( و همسر ) كناره گيرى كرده است، امام عليه السّلام فرمود: او را نزد من آور، هنگامى كه «عاصم» نزد امام عليه السّلام آمد حضرت به او فرمود اى دشمن حقير خويشتن شيطان تو را (فريب داده و در بيابان زندگى) سرگردان ساخته (اگر بر خود رحم نمى كنى) چرا به خانواده و فرزندانت رحم نكردى؟ تو گمان مى كنى خداوند طيبات را بر تو حلال كرده ولى ندارد كه از آنها بهره ببرى...» 📚نهج البلاغه خطبه 209
لذا اهل بیت علیهم السلام برای مقابله با این طرز تفکر و سیره رفتاری رهبانیتی فرمودند ؛ « لذت بخش ترین چیز ( مادی و جسمانی ) در دنیا و آخرت ، لذت جنسیy و زناشویی است » 📚وسائل الشیعه ج20 ص23 👈البته بر اساس قاعده کلی « بهترین امور حد میانه آنها است »( خیر الامور اوسطها ) باید از افراط در این لذت جنسی پرهیز کرد و به اندازه نیاز به آن تن داد چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر کس طالب طول عمر است ... مجامعت با زنان را کم کند ( و در حد میانه نگاه دارد )»❗️❗️ 📚الفقیه ج3 ص555
⛔️ حق الناس در آخرت ⛔️ 🖊روايت داريم حق الناس در برزخ انسان را اسير می‌كند مثلا يك سوم فشار قبر متعلق به غيبت است. در روايتی دیگر هست كه خداوند بر روی پل صراط كمينی قرار داده كه هر كس حق الناس بر گردن دارد، از آنجا به بعد حق عبور ندارد. 💟 رسول اكرم صلی الله علیه فرمودند: بيچاره ترين مردم كسی است كه با اعمال خوب وارد صحرای محشر شود مثلا در نماز ، حج و ... مشكلی نداشته باشد و جز اصحاب يمين قرار گيرد، اما زمانی كه قصد ورود به بهشت می‌كند گروهی از مردم مانع می‌شوند. علت را جويا می‌شود و می‌شنوند كه حقوق آنها را پايمال كرده است. در آن لحظه از فرشتگان كمك می‌طلبند و آنها می‌گويند: حلاليت بگير يعنی قسمتی از اعمال خوب خود را به آنها بده تا حلالت كنند وقتی اين كار را می‌كنند متوجه می‌شوند ديگر هيچ چيز ندارند و نامه را به دست چپ می‌دهند كه از نظر پيامبر بيچاره ترين بنده ها هستند. ✍ حجت الاسلام رفیعی •✦•┈┈❁❁┈┈•✦✦•┈┈❁❁┈•✦•
🌺🍃🌺🍃🌺 🍃🌺🍃🌺 🌺🍃🌺 🍃🌺 🌺 (( )) : 👇👇👇
ادله ی عدل الهی: متكلمین، برای اثبات عدل الهی، به دلایلی استناد كرده‌اند از جمله:
(برهان یکم): در نظر عقل، عدل كارى شایسته و ظلم عملى ناشایست است. از طرف دیگر خداوند متعال، حكیم است؛ یعنی کار لغو و بیهوده نمی کند، کجا رسد که کار زشت انجام دهد. پس خداوند هیچ گاه مرتكب ظلم نمى شود و عدل در مقابل ظلم است.
(برهان سوم): خدا یعنی وجود محضی که هیچ نقصی در او نیست. چون هر نقصی، نیازی را در پی دارد. و هر موجودی که نیازمند باشد، بالا دستی دارد که نیاز او را برآورده می سازد. پس آن بالا دست، خدا خواهد بود، نه خود او. لذا از فرض نقص داشتن خدا، لازم می آید که خدا، خدا نباشد. پس خدا یعنی وجود محضی که نقصی در او نیست. از طرف دیگر، ظلم، از اوصاف نقص می باشد. پس خدا بودن، با ظالم بودن، در تقابل می باشد. لذا ظلم از خدا منتفی است؛ و عدل، در مقابل ظلم می باشد. پس خدا عادل است؛ به این معنی که صدور ظلم از او محال می باشد.
اقسام كلى عدل الهى: با توجه به حوزه هاى اصلى عدالت خداوند، مى توان عدل الهى را به اقسام كلى زیر تقسیم كرد:
(1): عدل تكوینى: خداوند به هر موجودى، به اندازه ی شایستگى هاى او، از مواهب و نعمتها عطا مى كند، و هیچ استعداد و قابلیتى را، در این حوزه، بى پاسخ و مهمل نمى گذارد. به دیگر سخن، خداوند متعال به هر یك از مخلوقات خویش، به اندازه ظرفیت وجودى آن، افاضه مى كند و آنها را به قدر قابلیت و استعدادشان از كمالات بهره مند مى سازد.