eitaa logo
نقد علی اکبر رائفی پور
1.9هزار دنبال‌کننده
395 عکس
215 ویدیو
3 فایل
نقد و بررسی توهمات یک شومن مذهبی 🔸️گروه نقد و نظرات https://eitaa.com/joinchat/4210753847Cb57e129398 مدیر: @borhanian
مشاهده در ایتا
دانلود
نقد علی اکبر رائفی پور
📌احکام زنا از نظر رائفی پور!
📌این مطالب هم حاوی اشتباهاتی است از سنخ خطاهای فرد درس نخوانده و بی اطلاع از احکام فقهی شیعه که اصرار دارد در هر موضوعی (و لو تخصص نداشته باشد) وارد شود. 1- همانطور که در قسمتهای قبل گفتیم اثبات زنا و لواط و سرقت و... صرفاً به وجود شاهد نیست و اقرار هم طریق اثبات جرم است. برخی فقها و حقوق دانان، علم قاضی را هم یکی دیگر از طرق اثبات جرم میدانند. لذا اینکه مکررا این مطلب بیان شود که چهارشاهد لازم است صحت ندارد و بسیاری از مجرمان با اقرارشان موجب اثبات جرم می شوند. 2- اینکه خدا میخواهد ماست مالی کند تصور باطل و غلط رائفی پور است و ارتباطی با اسلام ندارد. هیچ حکم شرعی برای توجیه خلاف و گناه انجام شده اثبات شده نیست و چنین چیزی وجود خارجی ندارد. اینکه اثبات برخی جرائم، سخت و دشوار باشد یک مطلب است و اینکه خدا میخواهد چیزی را ماست مالی کند مطلبی دیگر. عبارت ماست مالی در جایی بکار می رود که مطلبی و حقیقتی ثابت شده است و برخی تلاش دارند آنرا لاپوشانی و مخفی یا توجیه کنند تا از مجازات یا مواخذه نجات پیدا کنند. لذا استفاده این عبارت درباره احکام اسلام اجحاف به احکام دین و خیلی تاسف دارد. 3- لزوم چهارشاهد در زنا و لواط به معنای این نیست که خدا نمیخواهد اثبات شود بلکه در روایتی از امام صادق(ع) حکمتش این چنین بیان شده که در زنا دو حدّ وجود دارد،حدّي بر مرد جاری مي‌شود و حدّی بر زن، لذا چهار شاهد لازم است اما دربارة قتل نفس، تنها يك حدّ بر قاتل جاری مي‌گردد لذا دو شاهد لازم است.(علل الشرایع 2/ 510) تیم تحقیقاتی ایشان خوب است منابع اسلامی را با دقت بیشتری مطالعه کنند. 4- می گوید اینها را جلوی هم ازشان نپرس! در این باره فقها بیان داشتند که شرط است که همه  شاهدان، در یک مجلس و در یک مکان واحد شهادت بدهند (النهایة شیخ طوسی/ 690 و جواهرالکلام 34 / 60 و الموسوعة الفقهية 5 / 170 و کشف اللثام 2/ 177) فقط در یک صورت گفته اند مستحب است شاهدان را جدا کنند آن هم در وقتی است که یکی، جزییات را تعریف کند که در اینصورت بهتر است برای اطمینان از صحت واقعه، متفرق، شهادت آنها استماع شود. جدا شهادت دادن واجب نیست و مطلب رائفی پور تصور باطلی است. 5- درباره شاهدان فرمودند: تک تک باید بیاوری و اگر یکی یک خرده ای فرق کرد همه باید شلاق بخورند! واقعاً جناب رائفی پور این مطالب را از کجا درمی آورد؟! کجا و در کدام منبع فقهی حدیثی اصولی، چنین چیزی آمده است؟ در کدام روایت؟ در کدام کتاب فقهی؟ کدام فقیه و عالم شیعی چنین حرفی زده است که اگر یک خرده ای فرق کرد همه باید شلاق بخورند؟ اتفاقا فقها تصریح کردند که ذکر جزئیات لازم نیست و همینکه شاهدان، شهادت بر اصل وقوع زنا بدهند کافی است.(تفصیل الشریعه فاضل لنکرانی[کتاب الصوم و الاعتکاف] /256 و مهذب الاحکام 27/ 261 و تحریر الوسیلة 2/ 461) 6- اما اینکه آیا کسی که چنین صحنه ای را دیده است عادل است؟! مطلبی است که با تتبع در کتب فقهی جوابش روشن می شود. زیرا شهادت، دو مقام دارد: تحمل شهادت و ادای شهادت. آنچه عدالت در آن معتبر است مقام ادای شهادت است نه تحمل شهادت. لذا فقها تصریح کردند که شاهد اگر در وقت تحمل شهادت، صغیر یا کافر یا فاسق باشد و بعداً مانع زائل شود شهادتش مقبول است(تحریر الاحکام علامه حلی 5 / 259) و حتی فردی که به فسق مشهور است هم اگر توبه کند شهادتش مقبول است (مسالک الافهام 14/ 216 و شرایع الاسلام 4/ 120 ) مضافا که عدالت به معنای گناه نکردن نیست و الا عدالت، مستلزم عصمت فرد عادل می شد.  بلکه ملکه ای است که انسان را از گناه باز میدارد و مانع ارتکاب کبائر و اصرار بر صغائر می شود(مصباح الشريعة في شرح تحرير الوسيلة 1/ 205) و با یک گناه، عدالت کسی مخدوش نمی شود. در نتیجه اگر کسی چنین صحنه ای را مشاهده کند تا شهادت بدهد ضرری به عدالتش نمی زند(نظام القضاء و الشهادة سبحانی 2/ 306) 🖍نتیجه : متاسفانه دامنه اشتباهات رائفی پور فراتر از حد معمول رفته و گریبان ایشان را گرفته است. بیان اشتباه احکام دین، تفسیر غلط از آیات قرآن، نشر نادرست غلط از مباحث فقهی و ده ها اشتباه دیگر ، صلاحیت علمی ایشان را به قطع و یقین، باطل اعلام میکند و خطرات ناشی از چنین سخنرانی های بدون پشتوانه علمی و فاقد تحقیقات عمیق را گوشزد میکند. @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عطر 🔸اصل روایت در کافی چنین است: امام رضا (ع) به من دستور داد برایش روغنى تهیه کنم که در آن مشک و عنبر باشد و به من فرمود که آیة‌الکرسى و سوره حمد و معوذتین و آیاتی دیگر را در کاغذى بنویسم و آن را بین شیشه و جعبه عطر قرار دهم. بعد از آنکه عطر را آماده کردم خدمتش رسیدم و دیدم ایشان محاسن خود را معطر کرد.(کافی ج ۶ ص ۵۱۶) حالا ببینید علامه ذوالفنون و اسلام‌شناس بزرگ قرن، چگونه روایت را تحریف کرده و وارونه نقل میکند. 💡حیف جوانانی که پای منبر و تریبون این جوان جاهل درس‌نخوانده نشستند و ذهنشان با این اسلام واژگون و معارف تحریف‌شده دین، پُر شد و هنوز سعی دارند جهالت‌ها و نفهمی‌های این آقا را با دعای مرحوم آقای علوی گرگانی و حمایت چند چهره درجه هشتم ماله‌کشی کنند! @naghde_tavahhomaat
📌حق‌الناس 🔸️توییت قشنگی است ولی حیف که مریدان ایشان و هدایت‌یافتگان مجالسش، گوشی برای شنیدن چنین حرفهایی(حتی از محبوب و مرادشان) ندارند و به کار خود مشغولند و منتقدان و پرسشگران را با انواع توهین‌ها و تهمت‌ها و ناسزاها می‌نوازند! 💡اما اینکه نوشته: اگر شبهه و سوال داشتند مانند همیشه! پاسخ می‌دهیم کذب محض و دروغ بزرگ در روز روشن است. رائفی‌پور اصلاً اهل شنیدن نقدها نیست چه رسد به پاسخگویی و شفاف‌سازی. او حتی از گفتگوی خصوصی درباره ادعاهایش نیز فراری است و تاکنون حاضر نشده بابت سخنانی که بعنوان نشر معارف دین، گفته است به کسی توضیح بدهد. 💡توصیه به رعایت حق‌الناس را هم به حساب توییت نیمه‌شب او می‌گذاریم که احتمالاً هوش و حواس کافی نداشته و الا روشن و عیان است رائفی‌پور بابت نشر هزاران مطلب خلاف واقع، مطالب دروغ، داستانهای نامستند، روایات جعلی و تحریف معارف دین، مدیون هزاران نفر و بالاتر، مدیون اهل‌بیت شده است. @naghde_tavahhomaat
📌موریانه 🔸️چه شده؟ یکی، به دختر پزشکیان گفته ام‌ابیها و حضرت استاد هم به رگ غیرتش برخورده و یک ایموجی هم برای اعلام شدت خشمش گذاشته! چرا؟ چون بخاطر جهل و بیسوادی‌اش تصور کرده ام‌ابیها، کنیه اختصاصی حضرت زهراست! 💡شما جا داشت بخاطر ده‌ها دروغی که گفتید غیرتی می‌شدید: دروغ نمک جوراب دروغ لولیتا دروغ یهودی بودن جمال واعظ دروغ فقیه‌بودن شمر دروغ ۱۲ بار حج پیاده شمر دروغ‌ درباره ادعاهای سروش و.... وقتی لاطائلات خودت را معارف ناب اسلامی می‌دانی و درباره یک توییت دوکلمه‌ای بی‌ارزش اینگونه واکنش نشان می‌دهی یعنی یقیناً شالوده ذهنی و فکری‌ات را موریانه خورده است و باید فکری اساسی برای خودت بکنی. @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رائفی‌پور در مصاحبه با شبکه المیادین به تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ مدعی شده استاد دانشگاه است. 💡لازم است طبق اصل شفافیت که مورد قبول خود رائفی‌پور است سند تدریس خود در دانشگاه را منتشر کند. در غیر اینصورت، از آنجا که موسسه مصاف و شخص رائفی‌پور در دروغگویی و نشر اخبار خلاف واقع، پیشینه درخشانی دارند این ادعای جدید هم به لیست دروغ‌های او اضافه خواهد شد. @naghde_tavahhomaat
📌نارسیسیسم 🔸️این شازده که سه ماه است برای دفاع از خزعبلات استادش بیخ ریش ماست و این‌همه ادعا هم در آستین دارد به اقرار خودش فقط ۱۵ سال سن دارد! جالب آنکه مدعی بود در حال نوشتن شرح زیارت عاشورا است! [سطح استدلالهایش را ببینید!] 💡پدیده رائفی‌پوریسم، مصداق یک بیماری فکری است که متاسفانه بسیار مُسری است اما فقط طیف خاصی را مبتلا می‌کند: بیگانگان با تفکر و کسانی که سال به سال هم سراغ کتاب و کتابخوانی نمی‌روند. واکسینه‌شدن در برابر چنین ویروس‌های خطرناکی ضروری است. چه خوب است جامعه‌شناسان و روان‌شناسان، درباره این بیماری شایع جامعه ایرانی، تحقیقات شایسته‌ای بنمایند. @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌به نظرم خود شیطان هم از این چیزهایی که رائفی‌پور به او نسبت داده در بُهت و حیرت است و یحتمل، از خوشحالی و شَعَف، از خواب و خوراک افتاده و از حال و روز مسلمین که گرفتار چنین خطبای جاهلی شده‌اند شادمان است! 💡سینه‌چاکان حضرت استاد که به علم وافر و مطالعات گسترده استادشان می‌نازند لطف کنند منبع این داستان را پیدا کنند و جایزه‌ای دریافت نمایند. در غیر اینصورت، حق شکایت برای شیطان محفوظ است! @naghde_tavahhomaat
📌ورژن 🔸️ما هم مجازیم اجازه ندهیم ورژن اسلامِ کت‌وشلواری‌های درس‌نخوانده و اسلامِ سخنران‌های نامتخصص، به نام اسلام ناب و معارف اصیل اهل‌بیت منتشر شود یا فقط شما چنین تکلیف الهی و دینی‌ای داری؟ @naghde_tavahhomaat
📌از فلسفه قمه تا توحش! 🔸️یک زمانی حضرت استاد در فلسفه قمه‌زنی و دشمن‌شکن بودن آن سخنرانی می‌فرمودند و سالها بعد که بزرگتر شدند و با اینترنت آشنا شدند و مطالعه کردند متوجه فاجعه‌ای که در جهان اسلام است گشتند. 💡خطر منبری‌های کت‌وشلواری همین است. بر اساس هیجان و اختلال کارکرد هورمون‌ها، مطلبی می‌گویند بدون اینکه مطالعه و تحقیق کافی درباره آن کرده باشند. @naghde_tavahhomaat