eitaa logo
کانال نقد الحاد
347 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
978 ویدیو
553 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5799649693050864178.pdf
265.9K
✅ بارگیری (دانلود) مقاله علمی پژوهشی: تحلیل تطبیقی طوفان نوح در تورات و قرآن 🔹 پاسخ علمی به شبهات مربوط به طوفان نوح که هر چند وقت یه بار توسط ملحدین نامحترم بازنشر میشود ☑️ @naghdeelhad
⛔️ شبهه یک آخوند به شما هیچوقت نمیگه محمد با عروسش ازدواج کرده یک آخوند به شما هیچوقت نمیگه محمد در سن ۵۸سالگی با عایشه ۹ساله همبستر شده یک آخوند هیچوقت به شما نمیگه محمد و امامان ده‌ها زن و کنیز و برده داشتند یک آخوند به شما نمیگه که علی در جنگ قادسیه مشاور عمر بوده و در زمان خلافتش بارها ایرانیانی که علیه اعراب شورش کردند رو سرکوب کرده یک آخوند به شما نمیگه علی و حسن اسم بچه‌هاشون رو ابوبکر و عمر و عثمان گذاشتند. یک آخوند هیچوقت روضه ابوبکر بن علی و عمر بن علی که در کربلا کشته شدن رو نمیخونه. آخوند بهتون نمیگه که علی دخترش ام کلثوم رو به عمر داده و در واقع عمر دامادش بوده خلاصه شده ❇️ پاسخ اگر کسی اهل منبر باشد و سخنرانی های روحانیون را همیشه گوش کند، پاسخ همه این مطالب را شنیده است. چنین مطالبی برای کسانی باورپذیر است که شاید در طول عمرشان یک بار هم پای سخن روحانیون ننشسته باشند. لطفا برای مشاهده پاسخ های کامل، لینک زیر هر مطلب را مطالعه کنید: 1️⃣ پیامبر با همسر سابق فرزند خوانده اش ازدواج کرده نه همسر فرزند حقیقی خود. از لحاظ شرعی این مسئله هیچ اشکالی نداشته و در قرآن کریم نیز حکم آن آمده است. https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=44&lid=0&mid=406297&catid=27347 2️⃣ در تحقیقات جدید اثبات شده که عایشه هنگام ازدواج با پیامبر، 19 ساله بوده. بر فرض که عایشه در سن 9 سالگی با پیامبر ازدواج کرده باشد، عملی مطابق با فرهنگ آن زمان رخ داده و نمی توان آن را مذمّت کرد. همچنین درباره همبستری با این دختر هم دو احتمال وجود دارد. یا عایشه توان جسمی چنین کاری داشته یا نداشته. اگر توان جسمی نداشته که شرع هم این کار را ممنون دانسته و قطعا پیامبر با او همبستر نشده. اما اگر توان جسمی داشته که دیگر حرفی باقی نمی ماند. https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=44&catid=27347&pageindex=0&mid=394660 3️⃣ حداکثر تعداد همسران و کنیزان پیامبر 15 تن گفته شده که این تعداد، همگی در یک زمان نبوده اند. درباره ائمه دیگر نیز ادعای ده ها زن و کنیز و برده، دروغ است. ضمن اینکه داشتن تعداد زیادی کنیز و برده، جرم نیست و در فرهنگ آن زمان امری عادی بوده است. https://b2n.ir/x48652 4️⃣ حضرت علی (علیه السلام) یک مسلمان بود و تمام هستی اش را برای حفظ اسلام فدا کرد. طبیعی است که وقتی پای حفظ اسلام در میان باشد، با مشورت دادن به حاکمی که مشروعیتش را قبول ندارد، قدمی در راه حفظ دین خدا بردارد. https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=42&lid=0&mid=405650&catid=29988 🔹 در زمان حضرت علی (علیه السلام) بیشتر مناطق ایران تحت حکومت اسلامی بود و مردم نیز تابع این حکومت بودند. تنها در چند منطقه توسط بازماندگان حکومت ساسانی، شورشهایی علیه حکومت اتفاق افتاد. طبیعی است که حاکم یک سرزمین، با شورشیانی که می خواهند به حکومت صدمه بزنند برخورد کنند. همانگونه که پادشاهان ساسانی نیز در موارد متعدد با شورشیان ایرانی برخورد کردند آن هم برخوردهای سخت و خشن. https://www.adyannet.com/fa/news/20052 https://www.adyannet.com/fa/news/19644 https://www.adyannet.com/fa/news/25612 https://www.adyannet.com/fa/news/29435 5️⃣ حضرت علی (علیه السلام) در سخنرانی های متعدد و با اقدامات مختلف، با صراحت تمام مخالفت خود را با غصب خلافت توسط ابوبکر و عمر و عثمان، اعلام کرده است. لذا نمی توان به صِرف هم نامی فرزندان امام علی با خلفا، نتیجه گرفت که ایشان با خلفا هیچ مسئله ای نداشته اند. این نامگذاری ها علّت هایی دارد که در مقاله زیر می توانید ببینید: https://b2n.ir/030553 6️⃣ به جز امام حسین و حضرت ابالفضل(علیهما السلام) روضه فرزندان دیگر حضرت علی ع خوانده نمی شود به دلیل اینکه عمدتاً گزارش مستندی از احوالات آنها در کربلا به دست ما نرسیده است. محمد اصغر و عبیدالله هم دو شهید دیگر کربلا از فرزندان حضرت علی ع هستند که احوالات ایشان در دسترس نیست. البته روضه عبدالله، عثمان و جعفر که برادران حضرت عباس بوده اند، در ضمن روضه حضرت امّ البنین خوانده می شود. 7️⃣ درباره ازدواج عمر با دختر حضرت علی (ع) دیدگاه های مختلفی وجود دارد. یک دیدگاه این است که اصلا چنین چیزی واقع نشده. برخی می گویند عمر با ام کلثوم دختر ابوبکر ازدواج کرده، برخی هم که می گویند این ازدواج واقع شده، بر اساس روایاتی می گویند که این ازدواج با زور و تهدید عمر اتفاق افتاده. به هر حال از آنجا که حضرت علی (ع) در موارد متعدد مخالفت خود با غصب خلافت را صریحا اعلام کرده است، نمی توان چنین واقعه ای را دلیل بر حقانیت خلافت عمر تلقی کرد. https://b2n.ir/g07435 ادامه👇 ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
⛔️ شبهه یک آخوند به شما هیچوقت نمیگه محمد با عروسش ازدواج کرده یک آخوند به شما هیچوقت نمیگه محمد
8⃣ اسما بنت عمیس زنی با ایمان بود که فرزند صالحی را به دنیا آورد. او ابتدا همسر جعفر بن ابوطالب بود پس از شهادت همسرش به عقد ابوبکر در آمد و پس از ابوبکر با حضرت علی (ع) ازدواج کرد. بنابراین او پیش از آنکه همسر ابوبکر باشد، همسر برادر حضرت علی (ع) بوده و ارتباط نزدیکی با خانواده حضرت داشته به طوری که بر بالین پیامبر(ص) هنگام بیماری و نیز در غسل شبانه حضرت زهرا (س) حضور داشته است. بنابراین وقوع این ازدواج به معنای تایید و رضایت حضرت علی (ع) با مسئله غصب خلافت نیست. https://b2n.ir/n36849 9️⃣ فرش بهارستان، مانند همه غنائم جنگی دیگر، توسط خلیفه به نسبت مساوی بین همه جنگجویان و اصحاب پیامبر توزیع شد. حضرت علی (ع) سهم خود از این فرش را فروخت و به فقراء داد. مقاله "سرنوشت فرش بهارستان بعد از نبرد قادسیه": https://b2n.ir/q44807 🔟 اگر مفاد صلح نامه امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شرایطی که منجر به این صلح شد را مطالعه کنید، به کذب بودن اتهام فوق پی می برید. ضمن اینکه امام حسن (ع) فقط یک میلیون درهم از خراج دارابگرد را آن هم برای خانواده های شهدای جنگ جمل و صفین از معاویه طلب کرد نه برای مصارف شخصی. معاویه نیز به هیچ کدام از تعهداتش در این صلح نامه عمل نکرد. https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&mid=246999&typeinfo=25&catid=23399 1️⃣1️⃣ هیچ‌یک از منابع و مآخذ معتبر شیعی از حضور حسنین(ع) در فتوحات ایران، شام و یا آفریقا سخنی نگفته‌اند. اما برخی از منابع اهل سنت از حضور امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در بعضی از فتوحات آن هم در زمان خلفا، و نه زمان امام علی(ع)، خبر داده‌اند که به بررسی آن می‌پردازیم: بخشی از گزارش‌ها مانند نقل بلاذری سند ندارند؛ دسته‌ای از گزارش‌های تاریخی را هم اهل سنت مانند طبری ارایه کرده اند که سند این دسته معتبرنمی باشد دین معنا که نقل کننده آن خبر یا فردی دروغگو و جاعل است یا فردی ناشناخته و مجهول؛ یا اینکه تضاد عجیبی در بین روایات آن دیده می‌شود . دسته‌ای از گزارش‌های تاریخی نیز فقط به حضور امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در ایران اشاره دارند اما گفته نشده برای جنگ بوده است.افزون بر ایرادهایی که بیان شد، دو مسئلۀ دیگر درستی گزارش‌های یاد شده را در این باره، سخت مورد تردید قرار می‌دهد و حتی غیر قابل قبول می‌کند:تمام روایات تاریخی که متعرض سال شرکت حسنین(ع) در فتوحات شده‌اند، بر حضور آنان در فتوحات عصر عثمان ناظرند. عصری که امیرمؤمنان حتی در حد مشاوره حاضر به همکاری با عثمان در امر فتوحات نبود؛ چه رسد به اینکه فرزندان خویش را جهت انجام فتوحات به همراه لشکریان تحت فرمان عثمان به جبهۀ نبرد گسیل دارد. مسئلۀ دیگر آنکه علی بن ابی‌طالب(ع) در عصر امامت و خلافت خویش حسنین(ع) را از شرکت در معرکۀ صفین باز می‌داشت؛ وقتی در یکی از روزها آن حضرت متوجه شد که امام حسن آمادۀ کارزار است فرمود: «از طرف من جلوی جوان را بگیرید تا با مرگش پشت مرا نشکند، که من از رفتن این دو به میدان نبرد دریغ دارم؛ تا مبادا با مرگ آن دو نسل رسول خدا(ص) قطع شود.» حال با چنین اکراه و امتناعی از سوی حضرت نسبت به حضور حسنین(ع) در نبردهایی که به فرمان آن پیشوای عادل صورت می‌گرفت، چگونه آن بزرگوار حاضر می‌شود که تحت زعامت زمامداران مورد اعتراض و انتقادش، فرزندانش را که پیشوایان آیندۀ جامعۀ اسلامی ‌هستند به جبهۀ جنگ بفرستد؟ https://www.karbobala.com/articles/info/1590 ⚠️ در مدت زمانی که به شبهات فضای مجازی پاسخ می دهیم تا به حال هیچ سخن حقی از طرف مخالفان دین ندیده و نشنیده ایم. مخالفان دین، دروغ ها و تحریف های زیادی را به شما عرضه می کنند تا دل از دین و ایمانتان ببرید. ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نقد چرندیات ایمان سلیمانی غول پوشالی آتئیست ها آیا امام علی (ع) در دوران زندگانی حضرت زهرا (س) از جویریه دختر ابوجهل خواستگاری کرده اند؟!!🤥 قسمت اول ✍ در این کلیپ استاد جباری با استناد به احادیث و روایات تاریخی این مطلب جعلی را رد میکنند و اثبات میکنند که 🔹 طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد 6 کتاب "العصابة" ، ص 94 ـ «مسور بن مخرمه» راوی دروغگو در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص 170 کتاب "فاطمة الزهراء" نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری علی(ع) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است! 🔹 از این گذشته «جُوِيرية» تا سال هشتم هجرت کافر بود و می‌دانیم که ازدواج با کافر حرام است.چگونه ممکن امام معصوم چنین کاری کرده باشند؟ 🔹دست آخر اینکه این دختر تا زمان حیات پیامبر(ص) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد. ☑️ @naghdeelhad
پاسخ به شبهات زئوس.mp3
5.72M
🔈 سلسله صوت های نقد زئوس 👈 نقد کلیپ 372 ( بهشت در قرآن ) ✅ پاسخگو: جناب حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم - ده ها کلیپ و مقاله نقد زئوس در کانال موجود است برای دستیابی به این مطالب میتوانید واژه زئوس یا هشتگ را سرچ کنید ☑️ @naghdeelhad
رد سخنان دکتری که اخیرا در برنامه طبیب مدعی شد آرتروز در ایران و کشورهای اسلامی به دلیل عمل نماز خواندن بیشتر از بقیه کشورهاست تا دستمایه عده ای برای تمسخر این واجب بزرگ الهی شود 👈 در قسمت اول میبینیم که طبق سایت های معتبر و آمارهای ارائه شده نه تنها کشورهای اسلامی بلکه کشورهای سکولار آمار اول را در این بیماری دارند و اتفاقا کشورهای اسلامی از جمله ایران عزیز، با رنگ‌ زرد در قعر این آمار قرار دارند 👈 در کلیپ دوم دانشمندان علوم پزشکی آمریکا اعلام کردند خواندن نماز تاثیری مثبت بر ستون فقرات و دستگاه گردش خون دارد و درد کمر را کاهش می‌دهد. طرز صحیح قرار گرفتن در سجده و قرار گرفتن صحیح زوایای پشت و زانوان، به رفع کمردرد کمک می کند. در هنگام سجده خونرسانی به دیسک و نخاع تسهیل می‌شود و سجده دقیقا همان ورزش خاصی است که به بیماران درگیر بیماری‌های مرتبط توصیه می‌شود تا باعث خونرسانی به دیسک و نخاع آنها شود. 👈 در کلیپ سوم اثرات فوق العاده نماز بر ژن های بدن از زبان جراح و متخصص سرطان! و در کلیپ آخر گوینده این مطلب معتقد است که خودش نماز میخواند و حرف هایش تقطیع شده است ☑️ @naghdeelhad
🔴 منطق ( بخوانید شیادی )ملحدین ملحدین هرگاه مطلبی از کتب شیعیان یا کلیپی از آنها را میخواهند بیاورند در کپشن مثلا مینویسند فلان موضوع در کتب 👈 شیعه 🔺 اما همینها وقتی میخواهند مطلبی از وهابیت و سایر فرقه های ضاله ی دیگر بیاورند میگویند👈 اسلامگرایان👉 که به پای اسلام نوشته شود و سایر مذاهب و ایضا شیعه هم وارد آن شود ❌ و وقتی میخواهند از سایر ادیان مثل مسیحیت و یهودیت مطلبی غیر منطقی بیاورند و نقد کنند در تیتر میگویند در👈 ادیان ابراهیمی👉 که باز هم اینجا از این طریق اسلام را هم داخل آن کنند ‼️ و در آخر اگر مطلبی یا رفتاری از سایر ادیان و فرق غیر الهی بیاورند میگویند 👈خدا باوران 👉 تا این بار همه ی دستجات قبلی در این عنوان بیاید !! و از آن طرف هم اگر به خود آنها یا شخصیت های معروف ملحد نقدی وارد کنیم میگویند ما که از آنها تقلید نمی کنیم ما فقط وقتی به نفعمان است از آنها این را میفهمیم که خدا وجود ندارد همین :) ☑️ @naghdeelhad
✅ نقد مولوی های اهل سنت و وهابیت: 📝 موضوع: فضیلت امام علی علیه السلام: پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند؛ هر کس علی (ع) را سب کند مرا سب کرده = من سب علیا فقد سبنی... 🔸مولوی موحد، کارنشناس شبکه نور، سعی کرد (برای دفاع از بنی امیه) این روایت رو تضعیف کنه. 🔹جوان مبارز شیعه - آرش SVD - هم وی را مانند اعلامیه به دیوار چسباند. ( پ ن: از آنجایی که این حدیث و فضیلت، دامن چند نفر منجمله معاویه، عمرو بن عاص، مغیره بن شعبه و مروان بن حکم را میگیرد، عده ای از پیروان خدانتَرس مکتب سقیفه سعی میکنند این اشخاص را نجات بدهند. ولو به قیمت ناصبی شدن خودشان.) ما من لعن معاوية لعلي على المنبر طول حياته، و حياة دولته إلى عمر بن عبد العزيز وقتاله و بغضه، يطلع منه أنه منافق كافر 📗کتاب معاوية في الميزان جلد ۱ صفحه ۵۳ 🌐 lib.efatwa.ir/11296/1/53 ======================= لطفا در نشر کلیپ کوشا باشید🌷 لینک مشاهده یا دانلود ویدیو👇 ✅ https://b2n.ir/e06764 ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
✅ بسم الله الرّحمن الرّحیم #سلسله_پاسخ_به_شبهات_قرآنی 🔘 شبهه: تنها پاسخِ قوم لوط چه بود؟ ⭕️ ملحدی
🔹 در آیهٔ ۵۵ سورهٔ النمل، لوط (علیه السلام) خطاب به قومش می‌فرماید: «أَنتُمْ قَوْمٌ تَجهَلُونَ» و همهٔ آن‌ها را «جاهل» خطاب می‌فرماید، به‌خاطر «الْفَاحِشَةَ» (لواط) 🔸 و قومش با همدیگر گفت‌وگو کردند و تنها این جواب را در مقابل کلمات لوط (علیه السلام) گفتند: «أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِّن قَرْيَتِكُمْ» (خانوادهٔ لوط را از شهرتان بيرون كنيد)، در این آیه نیز، به «آل لوط» که فقط به خانوادهٔ لوط (علیه السلام) بر می‌گردد و نیز به ضمیر جمع و مخاطب «کُم» در «قَرْيَتِكُمْ» که به قوم جاهل لوط بر می‌گردد و در حال گفت‌وگو هستند توجه نمایید. 🔹 در آیهٔ ۲۹ سوره العنکبوت، لوط (علیه السلام) خطاب به قومش می‌فرماید: «وَ تَقْطَعُونَ السَّبِيلَ وَ تَأْتُونَ فىِ نَادِيكُمُ الْمُنكَرَ» (و راه [توالد و تناسل‏] را قطع مى‏‌کنيد و در محفل عمومى خود [در انظار يكديگر] اين كار بسيار زشت را مرتكب مى‌‏شويد) و همهٔ آن‌ها را اهل «منکر» خطاب می‌فرماید، به‌خاطر «الْفَاحِشَةَ» (لواط) 🔸 و قومش خطاب به ایشان - لوط (علیه السلام) - گفتند: «ائْتِنَا بِعَذَابِ اللَّهِ إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ» (اگر تو از راستگويانى، عذاب الله را براى ما بياور)، «نَا» در «ائْتِنَا» به قوم اهل منکر لوط بر می‌گردد و «تَ» به خود لوط (علیه السلام) بر می‌گردد. نتیجه: 🔹 در سورهٔ الاعراف، قوم لوط با هم حرف می‌زنند‌ که شما، «هُم» (لوط علیه السلام و خانواده و پیروانش) را از شهرتان (قریتکم) اخراج کنید. 🔹 در سورهٔ النمل، قوم لوط با هم حرف می‌زنند که شما «آل لوط» (خانواده لوط) را از شهرتان (قریتکم) اخراج کنید. 🔹 در سورهٔ العنکبوت، قوم لوط (نَا) در «ائْتِنَا» با لوط (علیه السلام) به تنهایی حرف می‌زنند (تَ). ☑️ پس برای هر انذار و سؤال با کلمات و خطاب‌های متفاوت در زمان‌های متفاوت، جواب متفاوت و خاص و منحصر بفردی از طرف قوم لوط ارائه شده است. ۱. در مقابل خطاب «مُّسْرِفُونَ»، جواب «أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْيَتِكُمْ»؛ سورهٔ الاعراف، ۲. در مقابل خطاب «تَجهَلُونَ»، جواب «أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِّن قَرْيَتِكُمْ»؛ سوره النمل، ۳. در مقابل خطاب «وَ تَقْطَعُونَ السَّبِيلَ وَ تَأْتُونَ فىِ نَادِيكُمُ الْمُنكَرَ»، جواب «ائْتِنَا بِعَذَابِ اللَّهِ إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ»؛ سوره العنکبوت، ارائه شده است. و در نتیجه، هم سؤالات و هم جواب‌ها، به‌خاطر مخاطبین و خطاب‌ها و افراد مورد نظر، خاص و متفاوت و منحصر بفرد هستند. به‌عبارتی، هر سؤالی با خطاب ویژهٔ خود دارای تنها جوابی خاص و منحصر به خود است. ◽️در این سه موضع، اسراف و جهل و منکربودن لواط مشخص شده است که سؤالات را متفاوت ساخته است و ضمایر «هم، کم، نا، ت» و کلمهٔ «آل» جواب‌ها را نیز به وسیلهٔ نشان‌دادن گفت‌وگو با هم و یک‌بار با خطاب‌قرار‌دادن خود ایشان، لوط (علیه السلام)، و یک‌بار با خطاب‌قرار‌دادن خانوادهٔ ایشان و یک‌بار نیز با خطاب‌قرار‌دادن پیروان و خانوادهٔ ایشان، متفاوت کرده است. 💠 نتیجهٔ نهایی از برآیند روش‌های اول و دوم: الف: در سورهٔ الاعراف، لوط (علیه السلام) برای انذار قومش به‌خاطر عمل قبیح لواط، با مخاطب‌قراردادن آن‌ها با عبارت «بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ» آن‌ها را متوجه ذات مسرفانه عملشان فرمود و قوم لوط بعد از اینکه با همدیگر به گفت‌وگو پرداختند، در مقابل این انذار گفتند: «أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْيَتِكُمْ»؛ آن‌ها - لوط (علیه السلام) و خانواده و پیروانش را که خواستار پاکی هستند - را از دیارتان اخراج کنید. ب: در سورهٔ النمل، لوط (علیه السلام) در انذار قومش به‌خاطر عمل قبیح لواط، با مخاطب‌قراردادن آن‌ها، با عبارت «بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تَجهَلُونَ» آن‌ها را متوجه ذات جاهلانهٔ عملشان فرمود و قوم لوط بعد از اینکه با همدیگر به گفت‌وگو پرداختند، در مقابل این انذار گفتند: «أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِّن قَرْيَتِكُمْ»؛ خانوادهٔ لوط را از دیارتان اخراج کنید. ج: در سورهٔ العنکبوت، لوط (علیه السلام) در انذار قومش به‌خاطر عمل قبیح لواط، با مخاطب‌قراردادن آن‌ها با عبارت «تَقْطَعُونَ السَّبِيلَ وَتَأْتُونَ فِي نَادِيكُمُ الْمُنْكَرَ»، آن‌ها را متوجه ذات منکر عملشان فرمود و قوم لوط با لوط (علیه السلام) در پاسخ انذار ایشان، به خود ایشان گفتند: «ائْتِنَا بِعَذَابِ اللَّهِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ»؛ برای ما از اللّه درخواست عذاب کن، اگر راست می‌گویی! ✅ یعنی: «سه پرسش و انذار متفاوت با سه پاسخ و واکنش متفاوت» ☑️ @naghdeelhad
❌ شبهه چگونه کافر که بیمار میشود، عذاب است؛ ولی مومن که بیمار میشود، امتحان الهی است؟ با اینکه مریضی یکی است؟ ✅ شبهه ۱- همانطور که بنزین ماشین را روشن میکند یا باعث آتش سوزی ماشین میشود. ۲- همانطوری که ویروس کرونا موجب مرگ میشود، ولی همین ویروس ضعیف شده کرونا، به عنوان واکسن، بیماری را نجات میدهد. ۳- همانطوری که آب موجب نجات تشنه میشود، و همین آب موجب خفه شدن فرد دیگری میشود. ۴- همانطوری که کتک پدر برای تربیت از روی محبت است، ولی همین کتک از جانب دشمن برای اذیت است. ۵- چون مومن خدا را قبول دارد، بیماری موجب رشد و کمال، حالت تضرع و رفع غفلت میشود، ولی کافر چون خدا را قبول ندارد، این آثار مثبت را ندارد. نکته: البته اگر مسلمانی در برابر بیماری، ناشکری کند، اجری نخواهد داشت و موجب کفاره گناهش نخواهد شد ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 ➤سرانجام عالم چه خواهد شد؟ (Big rip) وَإِذَا السَّمَاءُ فُرِجَتْ [مرسلات/9] «و آنگاه كه آسمان » ➣آنچه خاݪق عاݪم در کتابش خبر داده است هماݩ خواهد شد و ݪاغیر... ➤ مشاهدات ناسا چه آینده‌اي را براي پایان عالم خبر مي‌دهند؟ 💥Big Rip 👉🏿 "Will the Universe End in a Big Rip? a pervasive growing field of mysterious repulsive energy that rips virtually everything apart. stars, planets, and then even atoms might not be able to withstand the expansive internal force" "آیا جهان ختم به "شکاف بزرگ" مي‌شود؟" "رشد فراگیر انرژي دافعه مرموز که بطور واقعي همه‌چیز را از هم خواهد شکافت." "ستارگان، سیارات و حتي اتمها یحتمل قادر نخواهند بود که در مقابل نیروي دروني درحال توسعه مقاومت کنند." Ⓜ️NASA https://apod.nasa.gov/apod/ap030303.html ➤قرآن کریم خبر از شکافتن آسمان در آستانه قیامت مي‌دهد،ناسا حرف از شکاف بزرگ در پایان عالم مي‌زند. پایان عالم و آستانه قیامت هم یکي هستند... هرآنچه در کتاب الهي خبر داده شده همان واقع خواهد شد... ☑️ @naghdeelhad
4_5863762383570208756.pdf
794.3K
⚠️ فلسفه تفاوت ارثِ زن و مرد در اسلام در این نوشتار، فلسفه و علتِ تفاوت ارث میان زن و مرد را میخوانید. این مقاله جذاب را حتما خوانده و سپس با دوستان خود به اشتراک بگذارید. - این مقاله به گونه ای نوشته شده است که هیچ شبهه وسوالی در ذهن خواننده گرامی نسبت به ارث زن در اسلام نماند. ☑️ @naghdeelhad
⛔️ شبهه: امام علی در زمان خلافت، سپاه به ایران فرستاد و مردم ایران را قتل عام کرد. (فارسنامه ابن بلخی برگ 116و117 و تاریخ ایران، زرینکوب برگ 350-351) ❇️ پاسخ: 🔸عبدالحسین زرینکوب در بخشی از کتاب "تاریخ ایران بعد از اسلام" می نویسد: «بعد از کشته شدن عثمان باز اهل استخر سر به شورش برآوردند و عبدالله بن عباس به فرمان علی (ع) عصیان آن ها را در سیل خون فروشست.»(۱) ❗️ زرینکوب برای این سخن خود به فارسنامه ی ابن بلخی استناد کرده است. 🔸اما آنچه ابن بلخی آورده چنین است: «پس حادثه ی (مرگ) امیرالمومنین عثمان افتاد و نوبت خلافت به امیرالمومنین علی(ع) آمد. ولایت عراق و پارس جمله به عبدالله بن عباس (رض) سپرد و در آن فور مردم دیگر باره سر برآوردند و غدر کردند. عبدالله بن عباس لشکر آنجا کشید و اصطخر به قهر بگشاد و خلایق بی اندازه بکشت...»(۲) می دانیم که ابن بلخی کتاب خود را در سال ۵۱۰ یا ۵۲۰ هجری نوشته و یکی از مهم ترین منابع او نیز تاریخ طبری بوده است.(۳) پس باید سراغ اصل این روایت را از طبری پی بگیریم. ❗️طبری درباره ی شورش ناحیه ی فارس در زمان خلافت امام علی (ع)، چند روایت ذکر کرده است. از جمله: 🔸وقتى مردم فارس از دادن خراج ابا ورزيدند على (ع) درباره ی كسى كه ولايتدار فارس شود با كسان مشورت كرد، جاريه بن قدامه گفت: اى امير مؤمنان! مى‏ خواهى مردى سخت سر و سياستدان و با كفايت را به تو نشان دهم؟ گفت: كى؟ گفت: زياد. گفت: اين كار از او ساخته است. و او را ولايتدار فارس و كرمان كرد و با چهار هزار كس آنجا فرستاد كه بر ولايت تسلط يافت و به استقامت آمدند. 🔸وقتى مردم جبال بشوريدند و خراج دهان طمع آوردند كه خراج را بشكنند و سهل بن حنيف را كه عامل على(ع) بود از فارس برون كردند، ابن عباس بدو گفت: كار فارس را كفايت مى‏ كنم. آنگاه سوى بصره رفت و زياد را با گروهى بسيار سوى فارس فرستاد كه به كمك آنها بر فارس تسلط يافت و خراج دادند. 🔸پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى‏ گفت: زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت. طبری، پیش از این روایات یادآوری می کند که: در همین سال (۳۹ هجری) ابن عباس پس از بازگشت به بصره، به دستور امام علی(ع)، زیاد را به سوی فارس و کرمان فرستاد. 🔺 با توجه به مطالب پیشین، روشن شد‌ زرینکوب مطلبی به استناد فارسنامه آورده و درباره ی صحت و سقم آن اظهارنظری نکرده است. ابن بلخی نیز مدعی شده است در زمان امام علی (ع) شورش مجدد مردم استخر به شدت توسط ابن عباس سرکوب شده و بسیاری کشته شده اند. اما گزارش ابن بلخی دارای اشکالات جدی است زیرا: 1⃣ عبدالله بن عباس از سوی امام (ع) مدتی والی بصره بوده است و خود هرگز به فارس نرفته است. آنکه به آنجا لشکر کشیده تا به اوضاع آن سامان سر و سامان دهد، زیاد بن ابیه بوده است. 2⃣ زیاد با وجود آنکه پس از شهادت امام علی (ع) و پیوستن به معاویه، جنایات بسیاری در حق پیروان آن حضرت مرتکب شد، اما در مدت امارت بر فارس و در ایام شورش استخر، به جنگ و خشونت متوسل نشد و با سیاست کارها را پیش برد. 3⃣ طبق تاریخ طبری، پس از آنکه عبدالله بن عامر از سوی عثمان والی بصره شد، مردم فارس سر به شورش برداشته و حاکم آنجا عبیدالله بن معمر را کشتند. ابن عامر نیز به تلافی آن، به استخر حمله کرد "و بسیار کس از آنها بکشت که هنوز از آن به ذلّت درند. 👈پس کسی که در شورش نخست مردم فارس دست به کشتار زده "عبدالله بن عامر" بوده و ظاهراً ابن بلخی وی را با "عبدالله بن عباس" که در رفع ناآرامی بعدی در زمان امام علی(ع) نقش نظارتی داشته، اشتباه گرفته است. ❗️بنابرین برخلاف ادعای اسلام ستیزان، آن حضرت هیچ فرمانی برای کشتار مردم فارس صادر نکرده است و شورش مجدّد آن دیار، بدون خشونت پایان یافته است. 🔺ناگفته نماند بلاذری نیز در کنار روایاتی که به فتح استخر و کشتار شورشیان به دست ابن عامر دلالت دارند، روایتی آورده که طبق آن پیمان شکنی اهل استخر در زمان امارت ابن عباس بر عراق رخ داده و او بوده که آنجا را مجدداً گشوده است. اما در این روایت هم با فرض صحت آن هیچ اشاره ای به قتل عام شورشیان توسط ابن عباس نشده است! 🔹 بنابراین شبهه‌افکنان با در هم آمیختن دو واقعه، سعی کردند چهره‌ی سراسر نور و عدالت امیرالمومنین علیه السلام را در نزد ایرانیان خدشه‌دار کنند. 📚 پی نوشت ها: ۱.تاریخ ایران بعد از اسلام، چاپ ۱۳۸۳، ص ۳۵۰ و ۳۵۱ ۲.فارسنامه چاپ ۱۳۸۵ ص ۱۱۶ و ۱۱۷ ۳.مصطفی ندیم ارزش تاریخی کتاب فارسنامه کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، اسفند ۱۳۸۰، ص ۳۳ _ لیلی محمدی، فارسنامه و ابن بلخی، همان مهر ۱۳۸۲، ص ۵۴ ۴.ترجمه ی تاریخ طبر، ج ۶ ص ۳۲۵ ۵.‌تاریخ طبری ج ۳ ص ۳۲۰ و ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۵، ص ۲۹۳ ۶.رک به ترجمه ی فتوح البلدان ص ۵۴۳ و ۵۴۴ ✍ اکبر عزیزیان ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نقد چرندیات ایمان سلیمانی غول پوشالی آتئیست ها آیا امام علی (ع) در دوران زندگانی حضرت زهرا (س) از جویریه دختر ابوجهل خواستگاری کرده اند؟!!🤥 قسمت دوم ✍ در این کلیپ استاد جباری با استناد به احادیث و روایات تاریخی این مطلب جعلی را رد میکنند و اثبات میکنند که 🔹 طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد 6 کتاب "العصابة" ، ص 94 ـ «مسور بن مخرمه» راوی دروغگو در آن زمان کودکی بیش نبود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص 170 کتاب "فاطمة الزهراء" نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری علی(ع) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس "مسور" در آن زمان به گفته اکثر مورخان قطعا کمتر از ده سال سن داشته است 🔹 از این گذشته «جُوِيرية» تا سال هشتم هجرت کافر بود و می‌دانیم که ازدواج با کافر حرام است.چگونه ممکن امام معصوم چنین کاری کرده باشند؟ 🔹دست آخر اینکه این دختر تا زمان حیات پیامبر(ص) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد. ☑️ @naghdeelhad
4_5908913489262413982.mp3
3.05M
🔈 پاسخ صوتی به شبهه آیا واقعا استانداران امام علی (ع) اختلاس کرده‌اند؟ مأموریت دستگاه اطلاعاتی در حکومت امير المؤمنين (ع) چه بود؟ آیا امیرالمؤمنین (ع) والیان و قاضیان را زیر نظر می‌گرفتند؟ قسمت اول - با هم‌رسانی این پرونده شنیداری، در روشنگری و ستیز براى زدودن نادانی و یاوه‌هایی که شبانه روز توسط ملحدین منتشر میشود هم‌دست باشید. ☑️ @naghdeelhad
45.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷بررسی شبهه مخالفین انقلاب اسلامی ایران : " ممنوعیت قیام کردن قبل ظهور امام زمان علیه السلام " دیدن با کیفیت اصلی : https://youtu.be/i2jb3ntvfM0 🎥تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ ) @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
📝📝📝خدا را قبول دارم، اما کاری با ادیان الهی ندارم... 🔻گفت: قبول، خدا ما را ساخته، چون امکان ندارد جهان به این پیچیدگی بدون خالق باشد، اما ادیان را قبول ندارم... ▪️گفتم: شما بچه دارید؟ 🔻گفت: بله. ▪️گفتم: فامیل های شما بچه دارند؟ 🔻گفت: بله. ▪️گفتم: آیا شما و فامیل هایتان بچه هایتان را رها می کنید تا هر طور که پیش می آید، بزرگ شوند؟ یا برای آنها برنامه ریزی می کنید؟ 🔻گفت: این چه حرفیست، معلوم است که برایشان برنامه ریزی می کنیم... مگر ممکن است، یک انسان بچه هایش را رها کند! ▪️گفتم: خوب چه اشکالی دارد! بگذار رها باشند و خودشان هر طور که دوست دارند رفتار کنند! شاید دوست داشته باشد سراغ کارهای بد بروند! 🔻گفت: چنین چیزی امکان ندارد، وظیفه ی پدری بنده این گونه اقتضا می کند که اعمال فرزندانم را دنبال نمایم.. ▪️گفتم: 🔹وقتی برای یک رابطه ی پدر و فرزندی، رها کردن را مجاز نمی دانی... چطور برای رابطه ی خالق و مخلوقی آن را مجاز می دانی؟ 🔸 کدام رابطه والاتر است؟ 🔹 کدام پیوند مستحکم تر است؟ 🔸 کدام یکی دلسوز تر است؟ خدا یا پدر؟ 🔹کدام یکی برای برنامه ریزی داشتن و بی خیال نبودن شایسته تر است؟ 🔹🔹اندکی انصاف داشته باش... یا تعریفت از خدا درست نیست، یا باید این ذات کامل را شایسته تر از انسانی بدانی که کامل نیست. 🔻گفت: حرفی ندارم... نویسنده جناب م.یوسفی ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 نقد آتئیسم توسط آتئیست سابق پروفسور آلیستر مک گراث، فیزیکدان دانشگاه آکسفورد و کمبریج ۱. این رویکرد بسیار ساده‌ انگارانه، که علم منجر به بیخدایی می‌گردد از نظر من کاملا متزلزل است. ۲. آتئیست ها در سالهای اخیر در بسیاری از جهات مثل یک دین عمل میکنند. ☑️ @naghdeelhad
💢 شبهه: مردم در قیامت چند دسته هستند؟ شرح شبهه: ملحدین می‌گویند در قرآن و در آیه ۷ سوره (واقعه: ۵۶) ادعا می‌شود که در روز قیامت مردم سه دسته هستند، اما در آیات ۱۸و۱۹ سوره (بلد: ۹۰) تنها دو گروه را بر می‌شمارد و این یعنی تناقض در آیات قرآن! ◾️{و كُنتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً * فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصحَْابُ الْمَيْمَنَةِ * وَ أَصحَْابُ المَْشَْمَةِ مَا أَصحَْابُ المَْشَْمَةِ * وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ * أُوْلَئكَ الْمُقَرَّبُونَ} [الواقعه: ۷ الی ۱۱] ◽️«و شما به سه گروه تقسيم خواهيد شد * نخست اصحاب ميمنه هستند چه اصحاب ميمنه‏‌اى * و گروه ديگر اصحاب شومند چه اصحاب شومى * و سومين گروه پيشگامان پيشگام * آن‌ها مقّربانند.» ◾️{ثمَّ كاَنَ مِنَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ تَوَاصَوْاْ بِالصَّبرِْ وَ تَوَاصَوْاْ بِالْمَرْحَمَةِ * أُوْلَئكَ أَصحَْابُ المَْيْمَنَةِ * وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ بَِايَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشَْمَةِ * عَلَيهِْمْ نَارٌ مُّؤْصَدَةُ} [البلد: ۱۷ الی ۲۰] ◽️«تا از كسانى باشد كه ايمان آورده‏‌اند و يكديگر را به صبر سفارش كرده‏‌اند و به بخشايش * اينان اهل سعادتند * و كسانى كه به آيات ما كافرند اهل شقاوتند * نصيب آن‌هاست آتشى كه از هر سو سرش پوشيده است.» 🔹جواب شبهه به چند صورت متفاوت: ۱) در سوره واقعه بیان شده است که مردم سه گروه هستند و دقیقاً عدد تقسیم بندی را فرموده است، اما در هیچ جای دیگری از قرآن نفرموده است که مردم دو دسته هستند! یعنی در آیه ۷ سوره الواقعة فرموده است (ازْوَاجًا ثَلَاثَةً) و هیچ جای دیگری نفرموده که ازواجاً ثانیة و یا اصحاب ثانیة! هیج جا! ۲) مردم یا بهشتی هستند و یا جهنمی؛ سابقون و اصحاب المیمنة هر دو اهل بهشت و ایمان و عمل صالحه و صبر و بخشش و... هستند و هر دو نامه اعمالشان را با دست راست دریافت می‌نمایند، پس آیه ۱۷ سوره البلد شامل هر دو می‌شود. واژه «اصحابِ یمین» ۶ بار در قرآن به کار رفته و ترکیبى از اصحاب (جمع صاحب به معناى ملازم) و یمین به معانى هم‌پیمان، قوّت و شدّت، دست راست و سمت راست (از ماده یُمن به معناى برکت) است. [۱] در تعبیرى دیگر که سه بار در قرآن به کار رفته «اصحاب میمنه» گفته شده است. «میمنه» را برخى مصدر میمى به معناى زیادى و استمرار در خیر و برکت [۲] و برخى دیگر، اسم مکان، یعنى جایگاه خیر و برکت دانسته‌اند. [۳] اصحاب یمین و میمنه در اصطلاح قرآنى به کسانى گفته مى‌شود که در دنیا با ایمان و عمل صالح زندگى کرده‌اند و روز قیامت نامه عملشان را با دست راست دریافت مى‌دارند: {فَلا اقتَحَمَ العَقَبَة * و ما اَدرکَ مَا العَقَبَة * فَکُّ رَقَبَة * اَو اِطعـٰمٌ فى یَومٍ ذى مَسغَبَة * یَتیمـًا ذا مَقرَبَة * اَو مِسکینـًا ذا مَترَبَة * ثُمَّ کانَ مِنَ الَّذینَ ءامَنوا وتَواصَوا بِالصَّبرِ و تَواصَوا بِالمَرحَمَة * اُولـکَ اَصحـبُ المَیمَنَة} [بلد: ۱۱ الی ۱۸]، {فَاَمّا مَن اوتِىَ کِتـبَهُ بِیَمینِه}. [انشقاق: ۷؛ حاقّه: ۱۹؛ اسراء: ۷۱]؛ و سابقون که مفسران آنان را انبیاء و اصحاب آن‌ها و مومنان واقعی و متقی می‌دانند (مرد و زن)؛ در واقع همان پیشگامان در خیرات و حسنات و عمل صالح و ایمان و تقوا و... هستند و اولین و بهترین و کامل‌ترین آن‌ها. 🔹 سرنوشت سابقون: ◼️{وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ * أُوْلَئكَ الْمُقَرَّبُونَ * فىِ جَنَّاتِ النَّعِيمِ } [الواقعة: ۱۰ الی ۱۲] 🔹سرنوشت اصحاب الیمین: ◼️{إلَّا أَصحَْابَ الْيَمِينِ * فىِ جَنَّاتٍ يَتَسَاءَلُونَ} [المدثر: ۳۹و۴۰] ◼️{فَأَمَّا مَنْ أُوتىِ‏َ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُواْ كِتَابِيَهْ * إِنىّ‏ِ ظَنَنتُ أَنىّ‏ِ مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ * فَهُوَ فىِ عِيشَةٍ رَّاضِيَةٍ * فىِ جَنَّةٍ عَالِيَةٍ} [الحاقة: ۱۹ الی ۲۲] در واقع هر دو یک سرنوشت را دارند (بهشت)، هر دو اهل عمل صالح و ایمان و تقوا و... هستند و با دست راستشان نامه اعمالشان را می‌گیرند، فقط یکی قبل از دیگری وارد بهشت می‌شود. ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
❌ شبهه پاپ میتونه شراب بخوره، ولی نمیتونه زن بگیره. اما عالم اسلام، میتونه چند زن بگیره ولی نمیتونه شراب بخوره! (هر دو نفر میگن فرمان خداست) ✅ شبهه ۱- در همه ادیان و حتی کتاب مقدس مسیحیت شراب هم حرام است (منبع در عکس) ۲- حضرت مسیح، طبق انجیل گفته: من نیامدم دین جدید بیارم، بلکه آمدم همان دین موسی (ع) را تکمیل کنم (شراب در عهد عتیق حرام است) ۳- چند زن گرفتن به صورت واضح در دین یهود و مسیح حرام نیست، مثلا حضرت داوود ۱۸ زن داشت. ۴- دین کنونی مسیحیت و یهودیت تحریف شده است. ۵- ازدواج امری عقلانی است وگرنه نسل بشر منقرض میشد (دین اسلام) ۶- چهار زن گرفتن در صورت شرایط عدالت و نفقه جایز است و بیشتر بخاطر فراهم شدن شوهر برای زنانی است که بخاطر جنگها، تصادفات، شغل سخت و... شوهر ندارند ۷- شراب، ضد عقل است و باعث میشود فرد بخاطر مصرف شراب، عقلش کم شود و هر جرمی را انجام دهد و اسلام طرفدار عقل است. ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴😈 بیخدایان و طرفداری از شیطان!! 👈 در این کلیپ جناب مصطفی محمدی به زیبایی به شبهات یکی از کانالهای آتئیستی پاسخ میدهند، که در قالب خداناباوری، در صدد دفاع و طرفداری از شیطان هستند و همچنین به چند تا از معروف ترین شبهات آتئیست ها در نقد دین اسلام از جمله مسئله برده داری، چند همسری، جواز کتک زدن زن و... پاسخ کامل و قاطع میدهند. 🔅ببینید و ببینانید تا در روشنگری عموم جامعه سهم بسزایی داشته باشید ☑️ @naghdeelhad
4_5789803532064392548.pdf
8.26M
📄 مقاله ای خواندنی ؛ شبهه ی قرآن صنعا و بیرمنگام، از هیاهوی ملحدین‌ تا واقعیت 📃 این pdf زیبا را مشاهده و به دوستان و اعضای خانوادتان هدیه بدهید. ☑️ @naghdeelhad