eitaa logo
نقدنامه
555 دنبال‌کننده
372 عکس
268 ویدیو
9 فایل
درنگی بر دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی @majidrahimi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسان امروز از غایات آفرینش خویش در غفلت است و در سایۀ این غفلت بهشت خویش را در زمین می جوید. می گویند عقل و مرادشان وهم است. می‌گویند انسان و مرادشان حیوان است و می‌گویند تکامل و مرادشان هبوط است و می‌گویند علم و مرادشان جهل است.... شهید آوینی @naghdname_ir
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 این نزدن‌ها نشانه‌ی نمی‌توانیم‌ها نیست؛ نشانه‌ی تدبیر است. ▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانه‌‌ای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بی‌انصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست. 🎙حجت‌الاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
هدایت شده از مؤسسه حضرت‌زینب(س)
🏴| کرمان تسلیت ◾️هنگامه‌ی انتقام سخت درآمدی بر تشفی قلوب و تصدی امور در شهادت سردار دل‌ها ◾️در شرایط امروز حرکات مفتضحانه عده‌ای محدود ارزشی ندارد این افراد حتی در شهادت ابی‌عبدالله هم اینچنین رفتار می‌کنند و انتظاری از آن‌ها نیست، اما نباید فراموش کرد در انتقام خون امام حسین یک حرکت امام سجادی و امام صادقی و زینب کبریی هست که دودمان دشمن را بر باد داد و خون امام را زنده نگه داشت و یکی هم تشفی قلوب داغ دیده اهل بیت با قصاص آن‌ها توسط مختار بود. یعنی در جریانات پس از عاشورا هم تشفی قلوب شد و هم تصدی امور و تعالی فرهنگ اتفاق افتاد. ◾️در مسئله شهادت سردار دل‌ها و انتقام سخت ما دنبال تصدی امور هستیم که نیت و فرهنگ مد نظر خودمان را را پیاده کنیم اما تشفی اهمیت بسیار زیادی دارد که در جایگاه خودش انجام خواهد شد. وقتی به امام سجاد علیه السلام خبر انتقام‌گیری مختار را دادند اولین سوال این معصوم این بود که حرمله چه شد؟ و وقتی خبر هلاکت حرمله به دست مختار را به حضرت دادند ایشان در حق مختار دعا کردند که باعث آرامش قلبشان شده. ◾️مردم ایران از چهار سال پیش با شهادت سردارشان و سال بعد با شهادت دانشمندشان شهید فخری زاده و امسال با شهادت سیدرضی و مردم کرمانِ عزیز حقیقتا نیاز به یک آرامش و تشفی قلبی دارند چرا که قلوب داغ دیده جز با قصاص آرام نخواهد شد، اما آرامشی که منجر به خراب شدن اهداف همان بزرگان و شهدا نشود. ✍🏻سید محی‌الدین حسینی 📮موسسه بین‌المللی حضرت زینب (س) وبگاه | اینستاگرام | تلگرام @hazratzainab_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا برخی هر حرفی را مخالفت با نظام می‌دانند؟ آیا نقد دولت نقد نظام است؟ @naghdname_ir
آیت الله العظمی جوادی آملی: در جریان تبلیغ به ما گفتند که حرف را به جان مردم برسانید: قُلْ لَهُمْ فِی أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغاً [سوره نساء آیه ۶۳]، با تبلیغ به گوش رسانیدن و با تألیف کتاب به چشم رسانیدن کار خوبی است؛ اما ، به ما نگفتند مطالب را به گوش مردم برسانید یا کتابی تألیف کنید که در مرئا و منظر چشم مطالعه کننده ها باشد، بلکه گفتند:حرف را به جان آن‌ها برسانید و تا کسی اهل جان و جانان نباشد و جانانه فکر نکند، حرف او به عمق جان مردم نمی‌رسد. بخشی از پیام به همایش طرح هجرت ۱۳۹۴/۵/۵ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
هدایت شده از مؤسسه حضرت‌زینب(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| 🔻من دوست ندارم با معجزه به یک چیزی ایمان بیارم بعدش دیگه کیف نمیده... 🎥|حامد عسکری در برنامه دوشات 📮موسسه بین‌المللی حضرت زینب (س) وبگاه | اینستاگرام | تلگرام @hazratzainab_com
کج سلیقگی و برای اسطوره‌هایی که امام نیستند، ظلم به آن‌ها و کفر نسبت به مقام امام است برای اکثریت مردم ایران عزیز بود و هست و گرامی داشت سردار در قالب‌های هنری، اندیشه‌ای و رسانه‌ای واجب است و شور و معرفت ایشان را باید در دل جوانان و کودکان زنده نگه داشت، اما: گرامیداشت شیوه، روش و سلیقه میخواهد؛ اینکه قبل حادثه کرمان بعضاً جلسه ولادت مادر را تعطیل کردند و برای حاجی مراسم گرفتند، بزرگداشت حاجی نیست. اینکه بخش اعظم جلسه روضه سید‌الشهداء نه هدیه ثواب مراسم و... به مقایسه روضه‌ها با حادثه‌های کرمان و غزه بگذرد آفت فراوانی دارد و نشان از است که عمق و فلسفه عزاداری اهل‌بیت را متوجه نشده‌ایم و حوصله برنامه‌ریزی درست برای بزرگداشت اسطوره‌ها هم نداریم. اینکه پس از روضه‌ها و عدم بزرگداشت واقعی حاجی و از روی به‌جای ابتکاری ضمن حفظ نمادها و جایگاه‌های مختص معصومین به فعالیت‌هایی مانند موکب و... بپردازیم و خواسته یا ناخواسته به شبه حرم‌سازی بپردازیم ظلم به سردار است، نه معرفی او... دشمن کارش است، اما شاید لازم باشد زمینه بروز حادثه را اینجا هم بررسی کرد. @naghdname_ir
⏺ حرف های شنیدنی حسین صفری روحانی مستند عمامه صورتی نکته خیلی مهمی که باید مسئولین و علما به آن توجه کنند این است که مسائل و معضلاتی که کف جامعه اتفاق می افتد با آنچه بعضی آقایان فکر می کنند بسیار متفاوت است بعضی وانمود می کنند چیزی نمی بینند و مدام می گویند مردم و جامعه با حجابتر و دیندارتر از قبل شده اند و... 📌به جرأت می گویم که در شهرهای بزرگ و اکثر شهرهای کوچک کافه ای پیدا نمی شود که تقریبا تمامی خانمهایی که آنجا حضور دارند بی حجاب نباشند در جاهای دیگر این شهرهای بزرگ و کوچک مثل بازارها و رستورانها و پاساژها هم همین وضعیت حکمفرماست بخش قابل توجه این خانمها کسانی هستند که هیچوقت کسی پای درد دلشان ننشسته و بعضی ها وقتی این خانمهای بد حجاب را می بینند یا به آنها انگ ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه می زنند یا آنها را هرزه و بد کاره می خوانند در حالی که وقتی پای صحبتها و درد دلهایشان می نشینی ابعاد تازه ای از علت بی حجابی شان روشن می شود من با بیش از چهل نفر از این خانمها صحبت کردم همه بالاتفاق عقده ها و کینه های عجیبی از نظام و روحانیت داشتند و عجیبتر اینکه از همه آنها اول می پرسیدم آیا آخوند از نزدیک دیده اید و یا تا حالا با یک آخوند صحبت کرده اید؟ که تمامی آنها جواب منفی می دادند که ما را با آخوند چکار؟ هر جا آخوند ببینیم راهمان را کج می کنیم و ... حالا افرادی که هیچوقت با هیچ آخوندی همکلام نشده اند از کجا اینهمه کینه و نفرت در دلشان جمع شده الله اعلم... 📌من خودم به شخصه نشستم و هر چه دلشان خواست گفتند و من جوابی ندادم چون می دانستم نباید جوابی بدهم زیرا همه آنها مانند بشکه های باروت در حال انفجار بودند و اگر کسی حد اقلهای جامعه شناسی و مخاطب شناسی را بداند کاملا متوجه خواهد بود که هر جایی نباید به مخالف جواب داد باید گذاشت تا درد دل کند و عقده هایش را خالی کند لذا همه آن عزیزان بعد از مصاحبه بارها از من معذرت خواهی می کردند و می گفتند کاش یک نفر در طول این سالها مثل شما پای درد دل ما می نشست... کاش همه مثل شما بودند و اشتباهاتشان را توجیه نمی کردند... همه آنها زخم خورده های گشت ارشاد بودند وقتی از مدل غلط رفتار مأمورین با آنها برایم تعریف می کردند در دلم با خودم می گفتم اگر من هم جای شما بودم برای همیشه حجاب را کنار می گذاشتم. ✍️ حسین صفری instagram.com/safaritvi/ @naghdname_ir
دقیقا چه چیزی را باید انتخاب کنیم؟ این پرسش‌ها را همدلانه بدانید🌱 ✍سید یاسر تقوی @naghdname_ir
هدایت شده از فــطـرت
❇️اعمال ماه رجب به توصیه استاد مجاهدی: 🌷 روز اول و روز وسط و روز آخر ماه غسل وارد شده است. 🌷نمازی در شب 13، 14 و 15 ماه وارد شده که به مفاتیح مراجعه کنید.اگر معتکف هم نبودید می توانید این نماز را بخوایند. 🌷نماز حضرت سلمان در روز اول ماه رجب خوانده شود. ده رکعت نماز که بصورت دو رکعتی است. در هر رکعت حمد یک مرتبه و سوره توحید سه مرتبه و سپس سلام نماز دهد. 🌷نماز سلمان با دستوری خاص در روز اول و وسط ماه و آخر ماه وارد شده که اگر وقت داشتید و توانستید بخوانید و اگر هم نتوانستید اشکالی ندارد. 🌷صبح ها 70 مرتبه و عصر هم 70 مرتبه ذکر «استغفر الله و اتوب الیه» گفته شود که بعد از اتمام استغفار دستها را بلند کند و بگوید «اللهم اغفر لی و تُب عَلَیّ» 🌷هر شب، هزار مرتبه ذکر « لا اله الّا الله» بدون وقت معینی و جلسه خاصی حتی در مهمانی هم می شود خواند. و اگر مقدارش هم انجام نداد فردایش قضایش را بجا بیاورد. 🌷در کل ماه رجب 60 رکعت نماز وارد شده که هر شب بصورت دو رکعتی خوانده می شود. در هر رکعتی حمد یک مرتبه، سوره کافرون سه مرتبه و سوره توحید یک مرتبه؛ بعد از سلام نماز دعایی وارد شده که در مفاتیح الجنان آمده است. مراجعه شود. (در صورت فراموشی نماز، فردایش قضای نماز را بجا بیاورد) 🌷استغفار زیاد در این ماه «استغفر الله و اسأله التوبة» 🌷سوره توحید را در یک شب در دو رکعت نماز صد مرتبه بخواند. مراجعه به مفاتیح 🌷در کل ماه رجب، ده هزار مرتبه سوره توحید (هر روزی 333 مرتبه) (برای تکمیل این ذکر؛ دقت شود که ماه رجب 29 روز نباشد) 🌷در یک شب از شبهای ماه رجب، ده رکعت نماز بخواند. (در هر رکعتش بعد از حمد، یک مرتبه سوره کافرون و سه مرتبه سوره توحید خوانده شود) 🌷اعمال لیله الرغائب هم انجام شود. مراجعه به مفاتیح شود. 🌷استغفار خاص وارد شده أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ ذَا الْجَلالِ وَ الإِْكْرَامِ مِنْ جَمِيعِ الذُّنُوبِ وَ اﻵْثَامِ هزار مرتبه در ماه که هر روز سی و سه مرتبه می شود و استاد ما مقید بودند که این اعمال را انجام دهد. علی رغم کارهای زیاد و ملاقات خاصی هم در زمان های خاصی داشته است. @alfetrah
انسان اگر از مثل به ممثل نرسيد عاقل نيست انسان هر چه ساده انديش تر باشد، نيازش به مثل بيشتر است و به هر ميزان با معارف عميق انس بيشترى پيدا كند، نيازش به مثل كمتر مى شود. قرآن كريم پى بردن از مثل به ممثل را در گرو سفر كردن از علم حسى به علم حصولى عقلى و آنگاه از علم حصولى عقلى به علم شهودى قلبى مى داند كه همگان از آن بهره ندارند و تنها معدودى از انسانها بدان دست مى يابند: «داستان كسانى كه غير از خدا دوستانى اختيار كرده‏ اند همچون عنكبوت است كه خانه‏ اى براى خويش ساخته و در حقيقت اگر مى‏ دانستند سست‏ ترين خانه ‏ها همان خانه عنكبوت است، خدا مى‏ داند هر آنچه را كه جز او مى‏ خوانند و هم اوست‏ شكست‏ ناپذير سنجيده‏ كار، و اين مثلها را براى مردم مى‏ زنيم و[لى] جز دانشوران آنها را درنيابند.» از اين جا معلوم مى شود كه اگر كسى از مثل به ممثل نرسيد عاقل نيست؛ زيرا هدف را رها كرده ، به ابراز سرگرم شده است، چون ظاهر اين آيه آن است كه بهره اصلى از تمثيل، سهم عالمانى است كه علم خود را نردبان عقل قرار مى دهند و مراد از عقل در اين گونه موارد مجموع و عصاره علم و عمل صالح است. تفسیر تسنیم، جلد دوم ص 327 @naghdname_ir
هدایت شده از مؤسسه حضرت‌زینب(س)
مناجات(1).mp3
5.66M
خابَ الوافِدونَ عَلَىٰ غَيرِك آنان که بر غیرِ تو وارد شدند ناکام شدند و خَسِرَ المُتَعَرِّضونَ إلّا لَك و آنان که به غیرِ تو روی آوردند زیان دیدند و ضاعَ المُلِمّونَ إلّا بِك و آنان که به درگاهِ غیرِ تو فرود آمدند تباه گشتند و أجدَبَ المُنتَجِعونَ إلّا مَنِ انتَجَعَ فَضلَك ، و آنان که از غیرِ فضلِ تو طلب کردند، بی‌برگ‌و‌نوا شدند بابُك مَفتوحٌ لِلرّاغِبينَ درب رحمتت بر مشتاقان باز است و خَيرُك مَبذولٌ لِلطّالِبين و خیر تو به جویندگان عطا شده است و فَضلُك مُباحٌ لِلسّائِلينَ و فضل و احسانت بر درخواست‌کنندگان مباح است و نَيلُك مُتاحٌ لِلآمِلين و وصالِ تو برای آرزومندان میسّر و مهیّاست و رِزقُك مَبسوطٌ لِمَن عَصاك و خانِ روزی‌ات برای آنکه نافرمانی‌ات کرده گسترانیده شده و حِلمُك مُعتَرِضٌ لِمَن ناواك و بردباری‌ات بر آنکه به دشمنی‌ات برخواسته شامل است عادَتُك الإحسانُ إلَى المُسيئين احسان و نیکی به بدکاران، روش و عادت توست و سَبيلُك الإبقاءُ عَلَى المُعتَدين و مدارا با متجاوزان شیوۀ توست اللٰهُمَّ فاهدِنِى هُدَى المُهتَدينَ پس خداوندا، مرا به راهِ رَه‌یافتگانْ رهنمون شو و ارزُقنِى اجتِهادَ المُجتَهِدين و تلاش سختکوشان را روزی‌ام فرما! و لا تَجعَلنِى مِنَ الغافِلينَ المُبعَدينَ و مرا از غافلانِ رانده از درگاهت قرار مده و اغفِر لِى يومَ الدّين و در روز جزا مرا بیامرز! @hazratzainab_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وجود ۱۲۴ هزار پیامبر ممکن است؟ یعنی هر ۱۷ روز یک پیامبر آمده است؟ @naghdname_ir
هدایت شده از مؤسسه حضرت‌زینب(س)
🌙ليلةالرغائب به معنای شب آرزوها نيست, شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را می‌گويند رغبت, در برابر رهبت, خدای سبحان جنّاتی دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده است و برای روح ما هم بهشتی دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. 📎 آیت الله جوادی آملی 📮موسسه بین‌المللی حضرت زینب (س) وبگاه | اینستاگرام | تلگرام @hazratzainab_com
✍️هاجر جعفری وقتی تمرکز صرفا بر تعداد شاخص ها باشد و خروجی، بهره وری و تاثیر گذاری نادیده گرفته شود، ارزش ذاتی دانش در سطح استاد، دانش پژوه و مراکز علمی، به حاشیه رانده می شود و دانش و دانش پژوهی، مانند کالایا خدمات داد و ستد می شود و احکام و شاخصه های اقتصادی بر آن بار می شود. در چنین شرایطی عرضه بر اساس نیاز یا ضرورت های اجتماعی نیست بلکه تابعی از تقاضا یا سود و زیان فردی یا گروهی قرار می گیرد. کالایی شدن دانش، نوعی از سرمایه¬داری آموزشی و محصول اعمال قدرت است. هر چند سیستم آموزی فعلی در کشور مبتنی بر همین سرمایه داری است اما شاید لحاظ کردن تنوع خروجی ها، توجه به استعداد های گوناگون، پررنگ تر شدن شاخصه¬های مربوط به مسئولیت¬های اجتماعی بتواند تا حدی آسیب¬ها را کم¬اثرتر کند. @Andishnaak @naghdname_ir
🔹 شهرت‌جویی دانشگاهی ✍️ حمید احتشام کیا ▫️ در این یادداشت قصد دارم دیدگاهم را درباره یک گونه پیچیده از سلبریتی‌ها با شما به اشتراک بگذارم. در این دیدگاه سلبریتی‌ها یا شهرت‌طلبان به دو نوع سخت و نرم تقسیم می‌شوند. شهرت‌جویان سخت همان افرادی هستند که در پی کنش‌های معطوف به چهره یا کنش‌های معطوف به بدن یا کنش‌های معطوف به هنر و خلاقیتشان مخاطبانی را به عنوان دنبال‌کننده جذب می‌کنند. وجه سخت نامیدن ایشان آن است که خودشان نیز به وضعیت خویش مبنی بر شهرت‌طلبی آگاهند. اما سلبریتی‌ها و شهرت‌طلبان نرم آن دسته از مسئولانی هستند که بدون هیچ دستاوردِ قابل ارائه‌ای در هر سمینار و کنفرانس و همایشگاه و نمایشگاهی حاضر می‌شوند و بدون هیچ درنگی در پشت تریبون‌ها به سخنرانی پرداخته و احتمالا بدون آنکه بدانند شور دیده‌شدن دارند. مقصود من در این یادداشت اساتید دانشگاه است. اساتیدی که گرچه در حد خود موفقیت‌هایی داشته‌اند اما نه نظریه‌پرداز قابلی بوده‌اند و نه شاگردپرور ماهری؛ نه در پیشرفت علمی کشور نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند و نه در توسعه علم و دانش. در واقع ایشان بیشتر براساس مقاله‌‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی برای خود رزومه‌ای دست‌و‌پا کرده و با دریافت مدارج و نشان‌های ظاهری به اعتباری دست‌یافته‌اند. با اینکه خودشان می‌دانند حرفشان و کلامشان صد من ی غاز است، مرتب در حال سخنرانی و بیانیه‌سرایی هستند. ریشه این فاجعه، همان شهرت‌طلبی نرم است. وقتی به ثراث علمی خودمان در فرهنگ ایران اسلامی می‌نگرم به وضوح می‌یابم شهرت‌طلبی نرم چه بلایی بر سر ما آورده است. چگونه دانشگاه‌های ما کساد و بی‌رونق شده است. حاق و حقیقت شهرت‌طلبی نرم، این است که دوست داشته باشی به چیزی که لیاقتش را نداری شناخته شوی. شهرت را می‌توان و باید طلب کرد، اما از چشمه‌های اصیلش نه چون شاهدان بازاری. آل‌عمران آیه 3: لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوْا وَيُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا فَلَا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفَازَةٍ مِنَ الْعَذَابِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ : (ای پیغمبر) مپندار آنهایی که به کردار زشت خود شادمانند و دوست دارند که مردم به اوصاف پسندیده‌ای که هیچ در آنها نیست آنها را ستایش کنند، البته گمان مدار که از عذاب خدا رهایی دارند، که آنها را عذابی دردناک خواهد بود. @Andishnaak @naghdname_ir
چگونه می‌توان با تبلیغ مشارکت، مشارکت را پایین آورد؟ این روزها با نزدیک شدن به فضای انتخابات هر کسی از هر دری وارد می‌شود تا به زعم خویش مشارکت را بالا ببرد، از پوسترهای دفرمه گرفته تا متنهای شعاری و تکراری با فونت‌های زمخت و نهایتاً استفاده از اعتبار رهبر انقلاب و حاج قاسم چرا که هیچ استدلال و دلیل برای دعوت ندارند؛ اما سوال اینجاست چرا نمی‌توانیم انتخابات را درست تبلیغ کنیم و تبلیغ‌های ما ضد تبلیغ هم می‌شود؟ 💢مجلس یک وصله‌ی پینه شده به بدنه‌ی حاکمیت نیست، در افزایش مشارکت عملکرد هر سه قوه موثر خواهد بود، آیا موفق بودند؟ اگر موفق بودند تبیین کنید و اگر ناموفق بودند چرا بازخواستی صورت نمی‌گیرد؟ بقای مملکت اندر وجود یک شرط است که دست هیچ قوی بر ضعیف نگماری یقیناً عده‌ای معتقدند الان وقت این حرف‌ها نیست، چرا نمی‌فهمید، پس گذر می‌کنیم و از مجلس می‌گوییم. 💢ما مخاطب‌شناسی خوبی نداریم، اگر مخاطب شناسی دقیق باشد نگاه می‌کنیم مجلس انتظار مخاطب را برآورده کرده‌است یا خیر اگر انتظار برآورده شده است بازنمایی می‌کنیم اما مادامی که انتظار برآورده نشد، هر تبلیغی برای مخاطب انزجارآور خواهد بود و بهترین راهکار پس از سکوت و حفظ آرامش تبیین مبانی افراد شاخص و کاندیدا‌های حاضر است. 💢شرف المکان بالمکین، مجلس زمانی جایگاه دارد که افراد حاضر در آن از جایگاه تخصصی و علمی خاصی برخودار باشند، پس به‌جای دعوت‌های تکراری، نمایندگان را در برنامه‌های جذاب و محوری باید در هر شهر مورد محک تخصص و علمیت قرار داد، تا همگان بداند مجلس محفل افراد متخصص و متعهد است، نه...؛ در بسیاری از نمایندگان حتی متعهد ظاهرا اگر تخصص دید سلام ما را هم برسانید. 💢مردم کلاه گشادی با شعارهای نمایندگان قبلی سر آنها رفته است و بسیاری معتقدند: جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود، به همین دلیل سرشان به کار خودشان گرم است، اما نهادهای دلسوز انتخابات و افرادی که مبنایشان این است که «سیاست ما عین دیانت ماست» بایستی از تنبلی شعار و سخنرانی‌های تکراری فرار کنند و فضایی فراهم نمایند تا هر نماینده در هر شهری در جایگاه نقد جدی بنشیند و پاسخگو باشد، یا سرافراز می‌شود یا رسوا و قاعدتاً این احساس به کسی دست نمی‌دهد که هر کسی حتی با وجود اینکه هر از بر تشخیص نمی‌دهد صرف داشتن پول زیاد یا قبیله‌گرایی وارد مجلس می‌‍‌شود. 💢در محافل مختلف افراد موثر و متخصص تبلیغاتی نگذارند نمایندگان شعارها و وعده‌های یاوه بدهند و با تازیانه بازخواست جلوی شعارهای پوچ را بگیرید و الا چهار سال بعد اوضاع از شرایط کنونی وخیم‌تر خواهد شد. 💢 اگر برای انتخابات قدم برمیدارید، اصولی، دقیق و فکر شده باشد، بسیاری از قدم‌های برداشته شده علیه انتخابات است و بیشتر شعارهایی است که مشغول ماله‌کشی ناکارآمدی‌ها میباشد و این موضوع را مردم با تمام وجود درک می‌کنند، در صورتی که می‌توان با اتکا به مبانی امامین انقلاب پیش از آنکه ضعف‌های مجلس را رسانه‌های معاند بزرگنمایی کنند، افراد دلسوز داخلی ضعف‌ها بازنمایی و راهکارهای صحیح و تخصصی را تبین نمایند تا ذهن‌های آشفته آرام بگیرد و الا با نادیده گرفتن ضعف‌‍ها یقیناً شکاف سیاسی و اجتماعی بیشتر خواهد شد. ✍️حسام مهدوی @naghdname_ir