فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گفتوگو با روحانی که شهید طهرانیمقدم را دفن کرد
🔹حجتالاسلام زحمتکش اولین نماینده ولی فقیه در یگان موشکی سپاه برای اولین بار به نحوه تدفین و تشریح پیکر شهید طهرانیمقدم پرداخت.
سه هشتم دربهای بهشت.pdf
700.1K
💠مناسبت : وفات (یاشهادت) حضرت معصومه سلام الله علیها
🌀موضوع : مهاجرت برای یاری امام
🔵 پیام : تحمل سختی های دفاع از امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین
در قالب حدیث
تعاریف و استانداردهای قالب های محتوایی.pdf
18.24M
✅ تعاریف و استانداردهای قالب های محتوایی
🔰این جزوه جهت تعریف انواع محتوا و قالب هر یک از محتوا ها به صورت استاندارد نوشته شده است.
📝 محتوای متنی و انواع آن
📷محتوای تصویری و انواع آن
🎥محتوای صوت و فیلم و انواع آن
💻محتوای نرم افزاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️وقت کم است ......
🔺 بیانات عرشی حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)
⬅️ عزیزان، کار زیاد داریم، کار زمین افتاده زیاد است، نیروی آموزش ندیده زیاد است، نیروی بدون علم و تحلیل زیاد است، وقت خود را برنامه ریزی کنیم، خواب خود را کم کنیم، تفریحات را کمتر کنیم، خود را قوی کنیم
🔺امام زمان سرباز قوی می خواهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آثار بداخلاقی در منزل
📌متن شبهه👇
صبح یک روز ناگهان حزب اللهی ها و بسیجی های دانشگاه درِ دانشگاه ها را بسته و از ورود دانشجوها جلو گیری کردند (با هماهنگی سراسری و هماهنگی انجمن اسلامی) و گفتند این دانشگاهها اسلامی نیست باید پاکسازی و اسلامی شود (اسمش را گذاشته بودن انقلاب فرهنگی) .
همه دانشگاه ها تعطیل شد نه یک روز دو روز که چهار سال. در این مدت بیشتر اساتید نخبه و دانشمند رفتند به اروپا و کانادا .
دانشجو ها هم حدود یک سومشان یا ازدواج کردند ،یا مشغول شغلی و حرفه ای شدن یا... یک عده زیادی هم اصلا تصفیه شدند به این بهانه که خلاصه طرفدار آقای خمینی نیستند. وقتی که بعد از سه چهار سال تعطیلی، سرانجام دانشگاه ها باز شدند برای قبول شدن تنها درس خواندن کافی نبود.دانش آموز باید غیر کنکور در تحقیقات محلی هم قبول می شد تا بتواند وارد دانشگاه بشود.😢
یک مرد ریشو با پیراهن بلندی که روی شلوار انداخته بود به سراغ همسایه ها می رفت تا مطمئن بشود که نماز می خوانید و لباستان اسلامی است
و زن همسایه را دید نمی زنید
و حجابتان کامل است و موسیقی حرام گوش نمی کنید و اهل گروهک ها نیستید و از این حرف ها...
همین شد که از کلاس اول دبیرستان شما در خانه و به توصیه ی والدین تمرین دروغ و ریا میکردید.
تمرین نماز خواندن الکی، ریش گذاشتن الکی، لباس پوشیدن الکی و زندگی کردن الکی...
سهمیه ها هم بودند مثل سهمیه بسیج و ....انواع سهمیه ها.کافی بود خودت را توی یکی از سهمیه ها جا کنی.خیلی همسخت نبود.
حتی دیگر زشت هم نبود.
کافی بود کمی دروغ بگویی و نمایش بدهی... عادی بود... پذیرفته شده بود..
😞جوانمردی و صداقت کم کم مرد
با همه ی اینها مشکل دیگری هم در کار بود:همسایه ای که از سر حسادت یا دشمنی یا بدجنسی و یا هر انگیزه ی دیگری در مورد شما بدگویی می کرد تا آینده تان به فنا برود.و حاصل چندین سال درس خواندنت دود شود و هوا رود
اینجا بود که اگر قبول نمی شدید به تمام همسایه ها مشکوک می شدید و دیگران را به چشم دشمن و بدخواه می دیدید.
ما دروغ و نمایش و دشمنی را آنقدر تمرین و زندگی می کردیم که برایمان کاملا عادی شد و در وجودمان باقی ماند و جزیی از هست و بودمان شد.
دیگر نمی دانستیم خود واقعی مان چیست؟.
چه چیز دروغ است و چه چیز واقعی... مرز میان واقعیت و دروغ از بین رفت.
... خلاصه شده.
📌 *پاسخ به شبهه*👇
https://chat.whatsapp.com/EzwXgxKMkbd97BzS8Iihkc
1️⃣ متن فوق سرشار از سیاه نمایی و اطلاعات غلط و تحلیل و نقد غیر منصفانه است.
🔴 نویسنده ادعا می کند که ما از بچگی تمرین دروغ و ریا می کردیم و صداقت در درون ما مرده است! خب، با این وجود چطور انتظار دارید که ما مطالب شما را باور کنیم. از کجا بفهمیم شما در این ادعاها صادق هستید وقتی خودتان اعتراف می کنید که دروغ گویی در درونتان نهادینه شده!!!
2️⃣ انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی (ره) و توسط ستاد انقلاب فرهنگی، نه بسیجیان و حزب اللهی ها؛ و با اعلام قبلی، نه ناگهانی؛ و به مدت دو سال و نیم (خرداد 59 تا آذر 61) نه چهار سال صورت گرفت.(نویسنده خودش اعتراف کرده بود که دروغگوست!)
3️⃣ واقعه انقلاب فرهنگی، برخواسته از برخی ضرورت ها بود اما بی عیب و نقص هم نبود بنابراین همواره بحث و گفتگوهایی در حمایت یا نقد از این واقعه وجود داشته است. اما حساب متن فوق که سرشار از سیاه نمایی است، با آن بحث های علمی درباره انقلاب فرهنگی جداست.
4️⃣ ادعای اصلی متن فوق این است که فرایندهای گزینشی برای ورود به دانشگاه، سبب شد که همه ملت ایران مبتلا به دروغ و ریاکاری و کینه شوند.
🔹 اولاً در انقلاب فرهنگی، گزینش علم و گزینش اعتقادی-سیاسی برای اساتید دانشگاه برقرار شد اما دانشجویان چنین گزینشی نداشته و ندارند.
🔹ثانیاً بر فرض که چنین گزینشی وجود داشته است. مگر متقاضیان ورود به دانشگاه در دهه شصت چند نفر بوده اند که دروغ و ریاکاری آنان تبدیل به یک فرهنگ غلط در کل جمعیت کشور شود؟
5️⃣ سیاه نمایی متن فوق در آنجاست که در بین وقایع دهه شصت، هیچ اشاره ای به جنگ تحمیلی که در آن صدها هزار نفر با خلوص نیت و ایثار و جانفشانی در آن شرکت داشتند و صادقانه از خاک و ناموس خود دفاع کردند نشده است. در این جنگ ده ها هزار جوان به مقام شهادت رسیدند.
⁉️ آیا رفتار و منش صدها هزار رزمنده و شهید و جانباز در جامعه ما تبدیل به فرهنگ نشد اما رفتار چند صد دانشجو که برای گزینش در دانشگاه به ریاکاری دست زدند تبدیل به یک فرهنگ عمومی شد؟!؟!
6️⃣ نویسنده بازهم در سیاه نمایی دیگری، تمام دستاوردهای علمی کشور را نادیده می گیرد و بدون اینکه آن دستاوردهای عظیم را تحسین کند، انگشت روی دستگاه مستعان سپاه می گذارد.
⁉️ آیا تمام خدمات علمی و نظامی و امنیتی و سازندگی سپاه، باید با یک اشتباه نادیده گرفته شود؟
⁉️ او همچنین واکسن های ایرانی را تخیّلی می نامد! آیا این انصاف است؟!
7️⃣ وضعیت دانشگاه ها که
منجر به انقلاب فرهنگی شد:
محمد ملکی نخستین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب اسلامی در تشریح وضعیت دانشگاه ها و ضرورت تغییر در اوضاع آن می گوید:
ما هنگامی که به امر مهندس بازرگان این مسوولیت را پذیرفتیم، دانشگاه نیز مثل غالب سازمان های مملکتی وضع کاملاً استثنایی داشت و در اختیار گروه های سیاسی بود. چند تانک عظیم چیفتن در محوطه دانشگاه پارک شده بود و ۲ سازمان چریکی مجاهدین خلق و فداییان خلق یکی در دانشکده علوم و دیگری در دانشکده فنی، به مردم تعلیمات نظامی می دادند و مسجد دانشگاه مرکز انباشت اسحله و وسایلی بود که از خانه طاغوتیان که به دست مردم فتح می گردید، به غنیمت گرفته می شد و به آنجا می آوردند. در چنین شرایطی ما مجبور بودیم طبق فرمان امام(ره) کلاس ها را هر چه زودتر دائر کنیم و دانشگاه را به وضع عادی برگردانیم. اما به این حقیقت ایمان داشتیم که ادامه وضع سابق به هیچ وجه به مصلحت انقلاب نیست زیرا با تمام وجود معتقد بودیم که باید دگرگونی اساسی در آموزش به وجود آید.
www.irna.ir/news/83758511/
🔹 این وضعیت سبب شد تا دانشگاه ها در این دوره به جای پرداختن به مسایلی نظیر آموزش، پژوهش، فرهنگ و امور فکری و تربیتی که موضوع و دغدغه اصلی و اساسی نظام آموزشی بودند، تحت الشعاع فضای موجود قرار گرفته و به محل برخورد ایدئولوژی های مختلف تبدیل شوند. از این رو، هر گروه می کوشید تا دانشگاه را تحت اختیار درآورد و از آن به عنوان ستادی برای فرماندهی و مبارزه با گروه های مخالف خود استفاده کند.
🔹 در فضای تنش آمیز دانشگاه ها در این سال ها عملاً کلاسهای دانشگاه تعطیل بود و بیشتر کلاسها به بحث سیاسی و اختلاف نظرها می گذشت و فضای تنشهای سیاسی چنان غلبه کرده بود که گاه کلاسهای درس به تشنج کشیده می شد. استادان برپایه گرایش سیاسی و عقیدتی خود نسبت به دانشجویان رفتارهای متفاوتی داشتند. دانشجویان هم، نسبت به استادان برحسب دیدگاههای سیاسی خود برخورد می کردند و بی تفاوتها هم فقط نظاره گر امور بودند.
🔹 محیط متشنج دانشگاه فقط به منبع جذب نیروی سازمانهای سیاسی تبدیل شده بود. در دانشگاههای تهران و دیگر شهرها در هر دانشکده ای، گروههای مختلف دارای تابلوی اعلانات و دفتر مستقل مخصوص خود و کتابخانه ویژه بودند. دانشگاه به مرکز دفاتر نمایندگی سازمانهای مختلف تبدیل شده بود که از آن جا به هدایت درگیریها می پرداختند. این دفترها که اغلب در آنها سلاح گرم هم نگهداری می شد، بیشتر به یک اتاق جنگ شبیه بود.
🔹 وجود اندیشه ها و تضارب آرای بسیار شدید در فضای دانشگاه ها به درگیری های مسلحانه و غیرمسلحانه منجر می شد. یک طرف این درگیری ها اساتید و دانشجویان ضد دین یا سکولار قرار داشتند. از طرفی دیگر دانشجویان مسلمان نیز مشاهده می کردند که با وقوع انقلاب و گذشت مدتی از آن، تحول خاصی در فضای فرهنگی و علمی دانشگاه ها اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل هم به مناسبت های گوناگون در دانشگاه های مختلف درگیری هایی ایجاد می شد
📱پیام رسان ایتا👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنای حضور قلب در نماز
هدایت شده از Update
eitaa_5.2(1726).apk
24.66M
🔹 برنامه اندروید ایتا به نسخه 5.2 بروزرسانی شد
🔸 امکاناتی که در این نسخه به برنامه افزوده شده در لینک زیر قابل مشاهده است:
https://eitaa.com/eitaa/209
🔹 منابع رسمی برای دریافت این نسخه:
1️⃣ کافه بازار
2️⃣ مایکت
3️⃣ چارخونه
3️⃣ وبسایت رسمی ایتا
1_1281024489.pdf
713.6K
📙"جهاد تبیین" در اندیشه رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّهالعالی)
#جهاد_تبیین
#مکتب_امام
📌اگر در فضای مدیریتی بدنبال نکات لقمه ای و نموداری می باشد که خلاصه و گویا باشد و از طرفی کاربردی این دو پیج زیر را دنبال کنید
🔍www.instagram.com/kebinar
🔍www.instagram.com/techrasafarsi
🔹رفقای استارتاپ زیاد دنبال می کنند این دو پیج را...البته با رویکرد انتقادی مطالب این دو پیج را بخوانید
#معرفی_مجموعه_فاخر
#مدیریت_فرهنگی
📌انتشارات حدیث راه عشق
✅ناشر تخصصی ازدواج و خانواده
👨💼مدیر مسئول:امیرحسین بانکیپورفرد
💓این انتشارات در حوزه ازدواج،روابط دختر و پسرو خانواده کتاب های بسیار جذاب و خوانایی دارد
🔹معرفی محصولات انتشارات:
yun.ir/ffmtq3
#معرفی_مجموعه_فاخر
5108.pdf
8.76M
📌معرفی آثار و محصولات تولید شده انتشارات حدیث راه عشق
#معرفی_مجموعه_فاخر
وبینار تخصصی با موضوع «تاثیر نماز در خودتنظیمی انسان»
باحضور: سرکار خانم احمدی
مدرس و کارشناس ارشد دانشگاه علوم قرآن شیراز
زمان: چهارشنبه 10 آذر 1400
ساعت: 10:30 صبح
لینک ورود: http://conf.namaz.ir/paju/
نرم افزار: Adobe Connect
مرکز تخصصی نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*این بانوی هنرمند ارمنی عکس شهدا را نقاشی و به خانواده شهدا هدیه میکند...لطفا ماجرای جالب این کار فرهنگی را از زبان خودش بشنوید...*
*وقتی جایگاه و عظمت رهبری و شهداء و ارزشهای دینی و ملی را از زبان یک هموطن هنرمند مسیحی، بشنویم...بسیار دیدنی و غرورانگیز است...* *اگر صلاح دانستید تا می توانید این کلیپ ارزشمند را نشر دهید*
پوستر نمایشگاه آذر1400.pdf
1.36M
نمایشگاه معرفی آثار مرکز روزانه توانبخشی ابر
(آثار معلولان ذهنی بیمارستان روانپزشکی ایران دانشگاه علوم پزشکی ایران) باهمکاری مسجد امام حسین علیه السلام دانشگاه علوم پزشکی ایران
شنبه و یکشنبه(13و14 آذرماه)ساعت 12:30
مکان: مسجد امام حسین علیه السلام
🟢✅
ماجرای خواندنی
خشونت راننده اتوبوس
با شهید مطهری
🔹در ایامی که در قم بودیم، تازه این شرکتهای مسافربری راه افتاده بود. به قصد مشهد سوار شدم. بعد از مدتی احساس کردم راننده اتوبوس نسبت به شخص من که معمّم هستم، یک حالت بغض و نفرتی دارد. نه من او را میشناختم و نه او مرا میشناخت. در ورامین که توقف کرد، وقتی خواستم از او بپرسم که چقدر توقف میکنید، با یک خشونتی مرا رد کرد که دیگر تا مشهد جرأت نکنم یک کلمه با او حرف بزنم!
🔹پیش خودم توجیهی کردم، گفتم لابد مسلمان نیست، مادّی است، یهودی است. آن طرف سمنان که رسیدیم، من وقتی رفتم وضو بگیرم تا نماز بخوانم، همین راننده را دیدم که دارد پاهایش را می شوید. مراقب او بودم، دیدم بعد وضو گرفت و نماز خواند. حیرت کردم: این که مسلمان و نمازخوان است! ولی رابطه اش با من همان بود که بود.
🔹شب شد. پشت سر من دو تا دانشجوی تربتی بودند. آنها هم میخواستند ایام تعطیلات بروند خراسان (تربت). او برعکس، هرچه که نسبت به من اظهار تنفر و خشونت داشت، نسبت به آنها مهربانی میکرد. شب از یکی از آنها خواهش کرد که بیاید کنارش با هم صحبت کنند تا خوابش نبرد. او هم رفت. دیدم این راننده دارد سرگذشت خودش را برای آن دانشجو میگوید. من هم به دقت گوش میکردم که بشنوم.
🔹 اولًا از مردم مشهد گفت که از آنهایشان که با آخوندها ارتباط دارند بدم میآید. گفت: خلاصه این را بدان که در میان همه فامیل من، تنها کسی که راننده است منم. باقی دیگر، دکتر و مهندس و تاجر و افسر هستند.
🔹من سرگذشتی دارم. پدر من آدم مسلمان و بسیار متدینی بود. من بچه بودم، مرا به دبستان فرستاد. پیشنماز محلّه از این مطلب خبردار شد، آمد پیش پدرم گفت: تو بچهات را به مدرسه فرستادهای؟! ای وای! مگر نمیدانی که اگر بچهات به مدرسه برود لامذهب میشود؟ پدر من هم از بس آدم عوامی بود، این حرف را باور کرد و دیگر نگذاشت دنبال درس بروم. یک روز بعد از اینکه زن و بچه پیدا کردم فهمیدم که اصلًا من سواد ندارم.
🔹معمّا برای من حل شد که این آدم، بیچاره خودش مسلمان است ولی خودش را بدبختِ صنفِ من میداند، می گوید: این عمامه به سرها هستند که ما را بدبخت کردند.
🔹این یک جور نهی از منکر است، یعنی رماندن، بدبخت کردن مردم و دشمن ساختن مردم با دین و روحانیت. بعد من پیش خود گفتم: خدا پدرش را بیامرزد که فقط با آخوندها دشمن است، با اسلام دشمن نشد؛ باز نمازش را میخواند، روزه اش را میگیرد، به زیارت امام رضا(ع) میرود.
📙 حماسه حسینی، ج۱، ص۸-۲۳۶(با اندک تلخیص)