eitaa logo
کانال امام جماعت های دانشگاه های استان تهران
280 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
990 فایل
این کانال درجهت اطلاع رسانی برنامه ها و نیز هم افزایی دفاتر دانشگاه های استان تهران با اشتراک گزاری محتواهای مورد نیاز درحوزه اقامه نماز ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
امتیازات شب قدر.pdf
760.9K
📜فیش منبر 📩 منبر کامل ♦️ فیش منبر شبهای قدر♦️ 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🔸امتیازات شب قدر: 🔸1. قلب ماه رمضان 🔸2. بهتر از هزار ماه 🔸الف. ارزش عبادت در آن شب از ارزش عبادت در طول هزار ماهی که شب قدر در ‌آن نباشد، بیش‌تر است. 🔸ب. شب قدر از هزار ماه حکومت بنی امیه بهتر است. 🔸3. ابتدای سال 🔸4. شب نزول قرآن 🔸5. شب تقدیر امور 🔸6. نازل شدن تفسیر امور بر ولی امر 🔸7. زنجیر شدن شیاطین 🔸8. شب بخشیده شدن گناهان ⏬دریافت سایر مجموعه های فیش منبر ماه رمضان👇 دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
🔖فیش منبر 🔖 🔷منبر مکتوب ویژه شب قدر 💠دانلود یک جلسه متن سخنرانی با موضوع ♦️ میانبرهای بازگشت به خدا ♦️متن این سخنرانی کاملا تایپ شده ودارای فهرست بندی می باشد ضمنا ویراستاری و منبع شناسی انجام شده است و تمامی منابع ذکر شده است . 🔷ویژگی ها : ▪️ویراستاری شده▪️منبع شناسی▪️فهرست بندی▪️محیط گرافیکی زیبا▪️صفحه آرایی ▪️نسخه pdf مخصوص مطالعه در موبایل ▪️برگرفته از سخنان استاد رفیعی 💠فهرست مطالب: 🔷مقدمه ▪️ارزش شب قدر 🔷سه تفضل خداوند به انسان ▪️راه های ميان بر بازگشت به سوی خدا 🔷علت تفضل های بيشمار خدا ▪️نکات آيه ۵۴ سوره انعام 🔷گناهانی که از روی عناد نيست ▪️چهار اصل ميانبر براي بازگشت به سمت خدا 🔷نيت خير برای همه امور ▪️مورد اول تولد مجدد،زيارت 🔷مورد دوم تولد مجدد،پرستاری از بيمار ▪️موارد ديگر تولد مجدد 🔷داستان تحول عروة ابن مسعود ▪️مرور راه های ميانبر براي بازگشت به خدا 🔷دعای پايان جلسه ▪️روضه 🔷گريز به کربلا ♦️♦️دانلود فایل 👇👇 talabeyar.ir/downloads/ghadr2 📩دانلود فیش منبر و مرثیه👇 ╭┅───────┅╮ ↪️ @fishemenbar ↩️ talabeyar.ir ╰┅───────┅╯
🔷محتوای تبلیغی متناسب با و شهادت امام علی علیه السلام ━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━ ♦️قسمت اول " فیش منبر/ منبرهای مکتوب 👇 ━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━ 1⃣ علی از زبان علی(علیه السلام ) https://eitaa.com/fishemenbar/11523 2⃣ امتیازات شب قدر https://eitaa.com/fishemenbar/11591 3⃣ خدای خیرخواه https://eitaa.com/fishemenbar/11593 4⃣ اهمیت شب قدر (استاد فرحزاد) https://eitaa.com/fishemenbar/11595 5⃣ امام و شب قدر https://eitaa.com/fishemenbar/11597 6⃣ شب قدر رو بشارتها(استاد میرباقری) https://eitaa.com/fishemenbar/11599 7⃣ عشق بازی با خدا (استاد انصاریان) https://eitaa.com/fishemenbar/11601 8⃣ راز مخفی بودن شب قدر https://eitaa.com/fishemenbar/11603 9⃣ سیره معصومین در شب قدر https://eitaa.com/fishemenbar/11605 🔟 جایگاه و اهمیت شب قدر https://eitaa.com/fishemenbar/11607 2⃣1⃣ عوامل خسران ( استاد رفیعی ) https://eitaa.com/fishemenbar/11609 3⃣1⃣ ابعاد مظلومیت امیرالمومنین https://eitaa.com/fishemenbar/11613 4⃣1⃣ از خدای خیالی تا خدای واقعی https://eitaa.com/fishemenbar/11615 5⃣1⃣ از امام خیالی تا امام واقعی https://eitaa.com/fishemenbar/11617 6⃣1⃣ از معاد خیالی تا معاد واقعی https://eitaa.com/fishemenbar/11619 7⃣1⃣ تفسیر سوره قدر (علامه طباطبایی) https://eitaa.com/fishemenbar/11622 8⃣1⃣ میانبر های بازگشت به خدا (استاد رفیعی) https://eitaa.com/fishemenbar/11625 ━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━ ♦️قسمت دوم : فیش مرثیه و قرآن بسر و روضه ها👇 ━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━ ◾️متن روشمند قرآن بسر (۱) https://eitaa.com/rovzeha/5820 ◾️متن روشمند قرآن بسر (۲) https://eitaa.com/rovzeha/5822 ◾️صوت قرآن بسر استاد رفیعی شب ۱۹ https://eitaa.com/rovzeha/5824 ◾️متن و صوت قرآن بسر استاد هاشمی نژاد https://eitaa.com/rovzeha/5826 ◾️متن و صوت قرآن بسر استاد میرزامحمدی https://eitaa.com/rovzeha/5830 ◾️متن و صوت قرآن بسر استاد انصاریان https://eitaa.com/rovzeha/5834 ◾️صوت قرآن بسر رهبر معظم انقلاب https://eitaa.com/rovzeha/5838 ◾️صوت قرآن بسر استاد مومنی https://eitaa.com/rovzeha/5843 ◾️متن و صوت روضه های ضربت خوردن و شهادت مولا امیرالمومنین امام علی علیه السلام eitaa.com/joinchat/3137929230C4909808008 ━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━ ♦️قسمت سوم سخنرانی های صوتی کوتاه و کامل 👇 ━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━ دانلود سخنرانی های صوتی شب های قدر eitaa.com/joinchat/3244621837C9bf7fbeeae ━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━ ♦️قسمت چهارم نرم افزارهای تبلیغی مخصوص نصب در موبایل👇 ━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━ 📱فیش جامع روضه 👇 💎حاوی متن روضه و روش روضه خوانی در مناسبتهای مختلف از جمله لیالی قدر https://eitaa.com/fish_apk/222 🔷🔷🔷🔷 📱فیش جامع رمضان 💎مشتمل بر متن منبر لیالی قدر و تمام محتوای تبلیغی ماه مبارک رمضان https://eitaa.com/fish_apk/273 🔷🔷🔷🔷 📱منبریار 💎حاوی متن سخنرانی های استاد رفیعی در مناسبت ها مختلف https://eitaa.com/fish_apk/240 🔷🔷🔷🔷 📱مربی یار 💎مشتمل بر محتوای تبلیغی دانش آموزی و ویژه تبلیغ نوجوانان https://eitaa.com/fish_apk/244 🔷🔷🔷🔷 📱داستان منبر 💎حاوی بیش از پنج هزار داستان منبر https://eitaa.com/fish_apk/219 ادامه دارد.....‌‌...
1_67664550.pdf
798.1K
🔖منبر کامل 🔖 💠ذهن ها را باید شست جور دیگر باید زیست ♻️جلسه اول : از خدای خیالی تا خدای واقعی 🌀 مناسبت : 🔷ماهیت: بیشتر مردم، تصوراتی غلط و اشتباه از خدا، امام و معاد در ذهن خود درست کرده اند،که با این ذهنیت های اشتباه هم زندگی می کنند. شبهای قدر بهترین فرصت برای اصلاح این ذهنیت های اشتباه می باشد. 🔹پیام : بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز ما به دلیل تکیه کردن بر مستکبرینی است که خدای واقعی این عالم ما رو به شدت از تکیه بر اون نهی کرده ! ✌️از کانال منبر انقلابی 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
1_68498716.pdf
882.4K
🔖منبر کامل 🔖 💠ذهن ها را باید شست جور دیگر باید زیست ♻️جلسه دوم : از امام خیالی تا امام واقعی 🌀 مناسبت : 🔷ماهیت: بیشتر مردم، تصوراتی غلط و اشتباه از خدا، امام و معاد در ذهن خود درست کرده اند،که با این ذهنیت های اشتباه هم زندگی می کنند. شبهای قدر بهترین فرصت برای اصلاح این ذهنیت های اشتباه می باشد. 🔹پیام : برخی خیال میکنند تمام مشکلات جامعه رو باید ولایت یه تنه حل کند! ازکانال منبر انقلابی 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
1_68959114.pdf
730.9K
🔖منبر کامل 🔖 💠ذهن ها را باید شست جور دیگر باید زیست ♻️جلسه سوم : از معاد خیالی تا معاد واقعی 🌀 مناسبت : 🔷ماهیت: بیشتر مردم، تصوراتی غلط و اشتباه از خدا، امام و معاد در ذهن خود درست کرده اند،که با این ذهنیت های اشتباه هم زندگی می کنند. شبهای قدر بهترین فرصت برای اصلاح این ذهنیت های اشتباه می باشد. از کانال منبر انقلابی 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑جهاد تبیین و فضیلت آن 🔻دفاع عمار دهنی از شیعه در مقابل قاضی ابن‌ابی‌لیلا به حضرت صادق علیه‌السّلام عرض کردند: عمار دهنی‏ امروز برای شهادت‌دادن نزد ابن‌ابی‌لیلی، قاضی کوفه رفت. قاضی به او گفت: «قُمْ یَا عَمَّارُ فَقَدْ عَرَفْنَاکَ لَا تُقْبَلُ شَهَادَتُکَ لِأَنَّکَ رَافِضِیٌّ»، آقای عمار بلند شو، شهادت‌دادن تو پذیرفته نیست! ما تو را می‌شناسیم، تو رافضی هستی. از این جمله، بدن عمّار لرزید و گریه امانش نداد. قاضی ابن‌ابی‌لیلا گفت: «أَنْتَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ وَ الْحَدِیثِ»، این چه حالتی است؟ تو از مردان علم و حدیث هستی! اگر از این نسبت ناراحت می‌شوی، از مذهبت اظهار برائت و بیزاری کن، بعد از آن از برادران ما خواهی بود! عمار دهنی گفت: ای مرد از آنچه تو خیال می‌کنی ناراحت نیستم؛ بلکه گریۀ من، هم برای خودم هست و هم بر تو. اما بر خود می‌گریم زیرا تو مرا به یک مقام بلند با ارزشی نسبت دادی که من در خور آن نیستم؛ زیرا تو مرا رافضی دانستی! وای بر تو حضرت صادق علیه‌السّلام به من فرمود: «أَنَّ أَوَّلَ مَنْ سُمِّیَ الرَّفَضَهَ السَّحَرَهُ الَّذِینَ لَمَّا شَاهَدُوا آیَهَ مُوسَى فِی عَصَاهُ، آمَنُوا بِهِ وَ اتَّبَعُوهُ وَ رَفَضُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ» و در برابر ناراحتی‌ها و مشکلاتی که از فرعون برای پیروی از حضرت موسی علیه‌السّلام می‌دیدند، صبر می‌کردند و تسلیم بودند، چون مرام فرعون را رها کردند از آن جهت فرعون آنها را رافضه نامید! بنابراین رافضی کسی است که هرچه را که از نظر خداوند زشت است رها کند، و هر چه را خدا به او دستور داده انجام دهد، «فَأَیْنَ فِی هَذَا الزَّمَانِ مِثْلُ هَذِهِ؟» پس بر خود می‌گریم زیرا می‌ترسم خدایی که از دل و نهاد من آگاه است، مرا عتاب کند که این نام شریف را به خود گرفتم و بگوید: ای عمّار؛ آیا تو هر باطلی را رها کردی و هر طاعتی را آنچنان که فرمانت داده‏‌اند انجام دادی؟ آنگاه اگر خداوند بخواهد در مورد من مسامحه کند و گناهان مرا بیامرزد این ادعای بی‌جا باعث شود که مرا از آن رتبه و مقام تنزل دهد و اگر بخواهد بررسی دقیق و محاسبه کامل فرماید باز این داعیه سبب عذاب شدید خدا گردد، مگر اینکه سرورانم با شفاعت خود کمبودهای مرا جبران فرمایند. و امّا گریه‌‏ام بر تو به‌خاطر دروغ بزرگی است که گفتی و مرا به غیر نام خودم نامیدی! ناراحتی من به‌خاطر عذاب خداست بر تو؛ زیرا شریف‌ترین و مقدس‏‌ترین نام‌ها را به دروغ بر من گذاشتی. و چنانچه این نام در نظر تو بدترین و زشت‌ترین نام‌ها باشد و از آن جهت مرا به آن نام نامیدی، چگونه بدن تو طاقت عذاب همین یک جمله سخنت را خواهد داشت. حضرت صادق علیه‌السّلام فرمود: «لَوْ أَنَّ عَلَى عَمَّارٍ مِنَ الذُّنُوبِ مَا هُوَ أَعْظَمُ مِنَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ لَمُحِیَتْ عَنْهُ بِهَذِهِ الْکَلِمَاتِ»، خدا به‌خاطر این دفاع عمار دهنی، همۀ گناهان او را بخشید! و همین گفتار او سبب مزید ثواب‌های او خواهد شد تا آنجا که هر ارزن از ثواب‌های او بزرگ‌تر از هزار برابر دنیا شود. 📙بحار الانوار، ج۶۵، ص۱۵۶
🚨 پیامبر فرمود: «يَا أَبَا الْحَسَنِ هَذَا جَبْرَئِيلُ يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى أَعْطَى‏ شِيعَتَكَ‏ وَ مُحِبِّيكَ سَبْعَ خِصَال‏»؛ علی جان، به شیعیان و محبانت بشارت بده که خداوند هفت خصلت به آن‌ها عطا کرده است: 1- الرِّفْقَ عِنْدَ الْمَوْت‏؛ هنگام جان دادن رفیق و همراه دارند، آرام جان می‌دهند. 2- وَ الْأُنْسَ عِنْدَ الْوَحْشَةِ؛ در وحشت قبر مونس دارند. 3-وَ النُّورَ عِنْدَ الظُّلْمَة؛ در تاریکی نور دارند.4- وَ الْأَمْنَ عِنْدَ الْفَزَعِ‏ُِِ؛ در فریاد و ناله‌ی روز قیامت امنیت دارند. یکی از اسامی قیامت یوم‌الفزع است، فزع یعنی روز فریاد و ناله. قرآن می‌فرماید: «یَوْمَ الْفَزَعِ الْأَکْبَر» (انبیا: 103). 5- وَ الْقِسْطَ عِنْدَ الْمِيزَانِ؛ عدالت در هنگام سنجش اعمال. 6- وَ الْجَوَازَ عَلَى الصِّرَاط؛ عبور از صراط دارند. 7- وَ دُخُولَ الْجَنَّةِ قَبْلَ النَّاسِ‏ يَسْعى‏ نُورُهُمْ بَيْنَ أَيْدِيهِم‏» (بحارالانوار،ج 27، ص 162؛ الخصال، ج 2، ص 402؛ اعلام‌الدین، ص 450)؛ و ورود به بهشت قبل از سایر مردم، و نوری که جلوی آن‌ها را روشن می‌کند و راه درست را به آن‌ها نشان می‌دهد. بنابر این یک شیعه با این ویژگی‌ها از آن انتظاراتی است که باید دید این انتظارات چیست؟ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: نمی‌خواهم مثل من زندگی کنید، نمی‌خواهم مثل من غذا بخورید، نمی‌خواهم ظاهر زندگی‌تان را با من انطباق بدهید، شما نمی‌توانید مثل من زندگی کنید، اما آن چیزی که از شما می‌خواهم این است. روایت جالب و قابل تأملی است، روایتی است که حضرت روی نکات دقیقی به ویژگی‌های شیعه و علائم شیعه، دست گذاشته است، حال آن ویژگی‌ها چیست؟ 🛑1. بذل و بخشش در راه ولایت «شِيعَتُنَا الْمُتَبَاذِلُونَ‏ فِي وَلَايَتِنَا»؛ شیعیان ما در راه ولایت ما بذل می‌کنند؛ خرج می‌کنند؛ مایه می‌گذارند. قبل از همین منبر با بعضی افراد فاضل صحبت می‌کردیم که این روایت را چگونه معنا کنیم؟ «الْمُتَبَاذِلُونَ‏ فِي وَلَايَتِنَا»؛ کسانی که در راه ما بذل می‌کنند. دیدیم این روایت اطلاق دارد؛ یعنی آن‌هایی که روضه می‌گیرند، مجلس می‌گیرند، جشن می‌گیرند، چراغی برای اهل‌بیت روشن می‌کنند. پرچمی برای اهل‌بیت می‌زنند، جانشان را فدا می‌کنند، مالشان را فدا می‌کنند. فرمود: هر که در راه ولایت ما بذل کند و از خودش مایه بگذارد. قنبر مایه گذاشت، دِعبِل خُراعی از اشعارش مایه گذاشت، یک کسی مثل علامه‌ی امینی از قلمش مایه می‌گذارد، کسی مؤسسه‌ای به نام امیرالمؤمنین می‌زند، به فقرا کمک می‌کند، کسی یک پرچم درِ خانه‌اش می‌زند، کسی روز شهادت لباس مشکی می‌پوشد. لذا این اولین ویژگی شیعه و انتظار امیرالمؤمنین است. داستان مورد اول: داستانی را بیان می کنم تا معنای « الْمُتَبَاذِلُونَ‏» روشن شود. نجاشی حاکم حبشه بود، او اولین شاهی بود که به پیامبر ایمان آورد. نجاشی کسی است که وقتی از دنیا رفت، پیامبر از مدینه بر بدنش با هفت تکبیر نماز خواند. از نظر فقهی هم می‌توان برای کسی که در شهر دیگری از دنیا رفته از راه دور نماز خواند، باید رو به قبله بایستد و نماز میت بخواند. پیامبر در محل فعلی مسجد قوامه که پشت قبر پیامبرصلی الله علیه و آله و السلام است در این محل بر بدن نجاشی نماز خواند. نجاشی در حبشه بود و روزهای زیادی گذشت تا خبر مرگش به پیامبر رسید، لذا وقتی پیامبر شنید برایش نماز میت خواند. نجاشی کسی بود که به مسلمان‌ها و به جعفربن‌ ابی‌طالب و دیگران پناه داد و پیامبر نیز او را دوست داشت. وقتی او از دنیا رفت اوضاع حبشه به هم ریخت و هرج و مرج شد؛ بنابراین حکومت از دست این‌ها خارج شد. پسر نجاشی به نام ابی نِیذَر به مکه آمد و در آن جا به عنوان برده و غلام فروخته شد. در آن جا دچ
ار مشکل و سختی شد، وقتی خبر به امیرالمؤمنین علیه السلام رسید، فرمود نجاشی روزی مسلمان‌ها را تحویل گرفت و آن‌ها را تکریم کرد –در روایت داریم اگر عزیزی ذلیل شد او را تحویل بگیر. اگر غنی فقیر شد او را کمک کن. اگر عالمی لغزید سعی کن خدماتش را فراموش نکنی، و به گونه‌ای او را در مسیر بیاوری. امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمود: پناه می‌برم به خدا از عالمی که بلغزد، از عزیزی که ذلیل شود، از عابدی که سست شود و از غنی‌ای که فقیر شود. پسر نجاشی عزیز بوده حالا ذلیل شده، و به عنوان اسیر به مکه آمده است –حضرت پول فرستاد او را خریدند و آزادش کردند و او را به مدینه آوردند. امیرالمؤمنین علیه السلام مزرعه و قناتی به او داد که معروف به قنات ابی نِیذر است و او را مسئول این مزرعه و قنات گذاشت ایشان نیز ماند و از شیعیان و پیروان امیرالمؤمنین شد. اوضاع حبشه آرام شد، مردم پی بردند که اشتباه کرده‌اند نباید با حکومت مخالفت می‌کردند. گفتند دوباره حکومت را به آل نجاشی برگردانیم. وقتی فهمیدند پسر نجاشی به حجاز رفته، هیئتی از حبشه به مدینه پیش ابی نِیذر آمدند، آن‌ها عذرخواهی و اصرار کردند که برگرد ما تاچ پادشاهی را دوباره بر سر تو بگذاریم، و حکومتی را که مال پدرت بود به تو برگردانیم. او گفت برنمی‌گردم عظمتی که از امیرالمؤمنین علیه السلام دیده‌ام او را رها نمی‌کنم، هر کسی را که می‌خواهید خودتان برای کشور انتخاب کنید، و برنگشت. مورد دوم: پسر هارون الرشید، قاسم، پدرش را رها کرد و به بصره آمد و کارگری می‌کرد. به خاطر علاقه‌ای که به امیرالمؤمنین و اهل بیت داشت، گفت نان هارون‌الرشید را نمی‌خورم و حکومت را از او نمی‌پذیرم (ستاره‌های فضیلت، ج 2، ص 533). یک وقت بذل در ولایت این است که مسئولیت را رها کنی. گاهی بذل در ولایت این است که از آن‌ها دفاع کنی. گاهی بذل در ولایت این است که جلسه بگیری. مورد سوم: سید حمیّری شیعه نیست، پیرو امام صادق علیه السلام نیست، او کیسانی مذهب است و محمد حنفیه را امام می‌داند. امام صادق علیه السلام با او صحبت کرد و او را عوض کرد، او شیعه شد و از عقیده‌اش برگشت. این بذل است؛ بازگشت از یک عقیده‌ی باطل (کشف الغمه، ج 1، ص 549؛ الامالی للطوسی، ص 43). و بازگشت از یک حکومت ستمگر. یکی نیز مثل ابن سکّیت در راه محبت امیرالمؤمنین زبانش از حلقش کشیده می‌شود. کمیل در سن 90 سالگی پیش حجاج، جانش را فدا کرد و در راه محبت امیرالمؤمنین به شهادت رسید. امیرالمؤمنین امیر والایی‌ها، امیر نیکی‌ها، قله‌ی رفیع کرامت از من و شما انتظار دارد، فرمود: من نمی‌خواهم مثل من زندگی کنید، من نمی‌خواهم مثل من لباس بپوشید ولی شیعه‌ی ما هفت ویژگی دارد: «الْمُتَبَاذِلُونَ‏ فِي وَلَايَتِنَا» در راه ولایت ما خرج می‌کند و مایه می‌گذارد. مورد چهارم: ذریح مُحاربی پیش امام صادق آمد و گفت: آقا وقتی من ثواب زیارت امام حسین را بیان می‌کنم مسخره‌ام می‌کنند، فرزندانم مرا دست می‌اندازند. حضرت فرمود: «يَا ذَرِيحُ‏ دَعِ‏ النَّاسَ‏ يَذْهَبُونَ حَيْثُ شَاءُوا»؛ مردم را رها کن و با ما باش، خداوند به زائرین امام حسین مباهات می‌کند تو وظیفه‌ات را انجام بده (بحارالانوار، ج 98، ص 75؛ کامل الزیارات، ص 143). یک وقت باید آبرو بگذارد، یک وقت باید تمسخر را تحمل کند . وقتی به بعضی کشورها مثل عربستان می‌رویم این‌ها کم به ما حرف بد می‌زنند؟! کم به ما ناسزا می‌گویند؟! کم به ما توهین می‌کنند؟! این‌ها به خود امیرالمؤمنین و ائمه نیز گفته می‌شد. لذا فرمود: شیعه باید از آبرو و جان و مالش برای ولایت ما بذل کند. 🛑2. رفاقت به خاطر ولایت «الْمُتَحَابُّونَ‏ فِي‏ مَوَدَّتِنَا»؛ شیعه‌های ما با هم رفیق‌اند. در روایت نیز داریم در بهشت مقامی است که مال «متحابین» است، متحابین به باب تفاعل که می‌رود به معنای دوستی دو طرفه است؛ یعنی محبت و دوستی آن‌ها به یکدیگر به خاطر خدا و ولایت ماست، لذا بغض و کینه از یکدیگر ندارند. 🛑3. احیاء اوامر اهل بیت صف سوم: «الْمُتَزَاوِرُونَ فِي إِحْيَاءِ أَمْرِنَا»؛ شیعه‌های ما به زیارت یکدیگر می‌روند و دور هم می‌نشینند، برای این‌که امر ما را احیا کنند، برای این که حدیث‌های ما را احیا کنند، برای این که قصّه‌های زندگی ما و تاریخ ما را احیا کنند. امام صادق می‌فرماید: با پدرم راه افتادیم وقتی بین قبر و منبر رسول الله پیامبرصلی الله علیه و آله و السلام رسیدیم جمعی از دوستان پدرم در آن جا بودند، پدرم نزد آن‌ها ایستاد و سلام کرد و فرمود: « وَ اللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّكُمْ وَ أُحِبُ‏ رِيحَكُمْ‏ وَ أَرْوَاحَكُم‏» (بحارالانوار، ج 65، ص 146؛ ارشاد القلوب، ج 1، ص 101؛ ). جلسه‌ای که در آن حدیث ما را می‌خوانید بوی عطری دارد به خدا قسم ما آن عطر را دوست داریم، ما ارواح شما را دوست داریم. در جلسات که می‌نشینیم و حدیث می‌خوانیم این جلسات احیای امر است.
شخصی به امام صادق گفت: آقا، گاهی ما سه نفر دور هم می‌نشینیم. امام صادق فرمود: اگر سه نفر دور هم نشستید معادل شما از آسمان فرشته می‌آید و وقتی که دعا می‌کنید آن فرشته‌ها برای شما آمین می‌گویند. این احیاء امر است. داستان یکی از شیعیان امام صادق علیه السلام به یکی از بلاد شرک رفته بود تا آن‌جا تبلیغ کند و مردم را به سوی اهل‌بیت دعوت کند. همه‌ی آن‌ها مشرک بودند. او خدمت امام صادق آمد و عرض کرد: آقا، آن‌جا دلم می‌گیرد؛ وقتی در مدینه بودم شما را می‌ددیم و پیش شما می‌آمدم. رفقا و دوستان دور هم جمع می‌شدیم، اما آن‌جا که می‌روم غریب و تنها هستم با این حال تحمل می‌کنم اما یابن رسول الله، اگر در غربت بمیرم چه کنم؟ امام صادق علیه السلام فرمود: «حُشِرْتَ‏ أُمَّةً وَحْدَكَ‏»؛ اگر تو در آن جا از دنیا بروی یک امت محسوب می‌شوی. تو یک نفر، در آن جا یک امت هستی؛ اما به یک شرط: «تَذْكُرُ أَمْرَنَا»، حدیث ما را برای مردم بخوانی، «وَ تَدْعُو إِلَيْه» (وسائل الشیعه، ج 16، ص 188؛ بحارالانوار، ج 65، ص 129؛ بشارة المصطفی، ص 68)، و مردم را به سوی ما دعوت کنی، اگر این کار را بکنی تو یک امت هستی. پس سومین ویژگی شیعیان ما این است که دور هم می‌نشینند و احیاء امر ما را می‌کنند. داستان در حالات شهید سید محمدباقر صدر، اعلی الله مقامه نقل می‌کنند که ایشان می‌گوید: من شب‌ها به حرم امیرالمؤمنین علیه السلام می‌رفتم، بعد از نماز وقتی حرم کمی خلوت می‌شد یک گوشه می‌نشستم، و بحث‌های علمی که می‌خواستم فردا درس بگویم با خود تکرار می‌کردم. کم‌کم، احساس کردم معنویت حرم امیرالمؤمنین و نورانیت امیرالمؤمنین به من کمک می‌کند. در هر بحثی که وارد می‌شدم یک فضاهای جدیدی برایم باز می‌شد. ایشان می‌فرماید هیچ کس هم از این جریان خبر نداشت فقط خودم می‌دانستم. یکی دو هفته گذشت دیگر نتوانستم آن جا بروم، برنامه‌ام به هم خورد. یک شب یکی از خانم‌های فامیل منزل ما آمد، او هیچ خبری هم از جایی نداشت، گفت: آقای صدر، دیشب امیرالمؤمنین علیه السلام را در خواب دیدم، فرمودند برو به سید باقر بگو که چرا دیگر نمی‌آیی درست را تحویل بدهی؟ چرا دیگر نمی‌آیی آن‌جا درست را بیان کنی. بلافاصله متوجه شدم که آقا تا این حد عنایت دارد. او می‌گوید من اصلاً تو این فضا نبودم، پیش خودم می‌گفتم حالا یک فرصتی پیش آمده آن‌جا می‌روم، اما دیدم آقا حتی به تکرار و مذاکره‌ی درس علمی من در آن‌جا عنایت و توجه دارد. فرمود: «الْمُتَزَاوِرُونَ‏ فِي إِحْيَاءِ أَمْرِنَا»، شیعیان ما به زیارت هم می‌روند و دور هم جمع می‌شوند. وای بر آن زیارت‌هایی که در آن‌ها گناه باشد! وای به آن رفت و آمدهایی که در آن‌ها معصیت باشد! وای بر آن جلساتی که از آن‌ها بوی تعفّن گناه برخیزد! آن جلسات را شیطان اداره می‌کند. خداوند به شیطان قدرتی داده، به خاطر این که تعادل بین معنویت و غرایز انسان باشد. برای این‌که خلقت و آفرینش شیطان لازمه‌ی رشد است. انسان در تضادهاست که طرفش را پیدا می‌کند. دو لبه‌ی جاده‌ی مستقیم است، جاده‌ی بی‌لبه خطر دارد. صراط مستقیم از بی‌راهه‌هاست که روشن می‌شود. شیطان بی‌راهه‌ای است که تشخیص صراط مستقیم با دوری از راه شیطان ممکن می‌شود. خدا می‌فرماید: شیطان قدرتی دارد که « لَيُوحُونَ‏ إِلى‏ أَوْلِيائِهِم‏» (انعام: 121) به اولیائش وحی می‌کند. این وحی، وحی اصطلاحی نیست؛ یعنی الهام می‌کند، دل را تسخیر می‌کند. این آیه‌ی قرآن است که «إِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَى أَوْلِیائِهِمْ»؛ شیاطین می‌توانند دل‌هایی را تسخیر کنند. «شَارِكْهُمْ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ» (اسراء: 64). می‌توانند در اولاد و مال انسان شریک شوند. می‌توانند واسطه‌ی منفی شوند. البته خدا در قرآن می‌فرماید: «لَیسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَعَلَى رَبِّهِمْ یتَوَكَّلُونَ» (نحل: 99)؛ کسانی که به خداوند ایمان دارند و توکل بر او می‌کنند شیطان هیچ تسلطی بر آن‌ها ندارد. عزیزان، انتظارات امیرالمؤمنین از ما چیست؟ سوم: « الْمُتَزَاوِرُونَ‏ فِي إِحْيَاءِ أَمْرِنَا»، به زیارت هم بروید، جلسه برگزار کنید و امر ما را احیا کنید. 🛑4. در عصبانیت ظلم نکردن چهارم: «الَّذِينَ‏ إِنْ‏ غَضِبُوا لَمْ يَظْلِمُوا»، شیعیان ما وقتی عصبانی می‌شوند، و برایشان ناراحتی پیش می‌آید به قیمت ناراحتی ظلم و ستم نمی‌کنند. به قول معروف از کوره درنمی‌روند.
🛑5. اسراف نکردن در حال خشنودی صفت پنجم: امیرالمؤمنین فرمودند: «وَ إِنْ رَضُوا لَمْ يُسْرِفُوا»؛ شیعیان ما .وقتی در حال خشنودی هستند اسراف نمی‌کنند؛ یعنی در جشن‌ها غلو نمی‌کند، در خرجش اسراف نمی‌کند، در حالت خشنودی از گناه استفاده نمی‌کند. 🛑6. همسایه‌داری صفت ششم: «بَرَكَةٌ عَلَى مَنْ جَاوَرُوا»؛ با همسایه مهربانند. این‌ها کسانی هستند که با همسایه با رفق و مدارا رفتار می‌کنند. 🛑7. اخلاق نیکو با رفقا صفت هفتم: «سِلْمٌ لِمَنْ خَالَطُوا» (قال امیرالمؤمنین: شِيعَتُنَا الْمُتَبَاذِلُونَ‏ فِي وَلَايَتِنَا، الْمُتَحَابُّونَ فِي مَوَدَّتِنَا، الْمُتَزَاوِرُونَ فِي إِحْيَاءِ أَمْرِنَا؛ الَّذِينَ إِنْ غَضِبُوا لَمْ يَظْلِمُوا، وَ إِنْ رَضُوا لَمْ يُسْرِفُوا، بَرَكَةٌ عَلى‏ مَنْ جَاوَرُوا، سِلْمٌ لِمَنْ خَالَطُوا. (الکافی، ج 236؛ وسائل الشیعه، ج 15، ص 190؛ بحارالانوار، ج 65، ص 190))؛ با دوستانشان نرمخو و با مسالمت، و در آسایش زندگی می‌کنند. این‌ها انتظارات آقا امیرالمؤمنین علیه السلام از شیعیانشان است. شبی حضرت در نخلستان‌های کوفه می‌رفت، متوجه شد که از پشت سرش صدای پا می‌آید، امیرالمؤمنین ایستاد فرمود: «مَنْ أّنْتُمْ؟» شما چه کسی هستید؟ گفتند: «نَحْنط شِیعَتُکَ»؛ آقا، ما شیعیان شما هستیم. حضرت نگاهی به قیافه‌ی آن‌ها انداخت و فرمود: «لَا أَرَى‏ عَلَيْكُمْ‏ سِيمَاءَ الشِّيعَة» (أَنَّهُ‏ خَرَجَ‏ ذَاتَ‏ لَيْلَةٍ مِنَ‏ الْمَسْجِدِ وَ كَانَتْ‏ لَيْلَةً قَمْرَاءَ فَأَمَّ الْجَبَّانَةَ وَ لَحِقَهُ جَمَاعَةٌ يَقْفُونَ أَثَرَهُ فَوَقَفَ ثُمَّ قَالَ مَنْ أَنْتُمْ قَالُوا نَحْنُ شِيعَتُكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَتَفَرَّسَ فِي وُجُوهِهِمْ ثُمَّ قَالَ فَمَا لِي لَا أَرَى عَلَيْكُمْ سِيمَاءَ الشِّيعَةِ قَالُوا وَ مَا سِيمَاءُ الشِّيعَةِ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ صُفْرُ الْوُجُوهِ مِنَ السَّهَرِ عُمْشُ الْعُيُونِ مِنَ الْبُكَاءِ حُدْبُ الظُّهُورِ مِنَ الْقِيَامِ خُمْصُ الْبُطُونِ مِن‏ الصِّيَامِ‏ ذُبُلُ‏ الشِّفَاهِ مِنَ الدُّعَاءِ صُفْرُ الْأَلْوَانِ مِنَ السَّهَرِ عَلَى وُجُوهِهِمْ غَبَرَةُ الْخَاشِعِينَ (الارشاد، ج 1، ص 237؛ جامع الاخبار، ص 35))؛ من که هر چه نگاه می‌کنم قیافه‌ی شما به شیعیان نمی‌خورد، اصلاً چهره‌ی شیعه به شما نمی‌بینم. عزیزان، شما روایاتی را که درباره‌ی شیعه است آن‌ها را ببینید، اگر انسان بخواهد واقعاً شیعه باشد کار خیلی مشکلی است. ادعای شیعه بودن در محضر امام رضا علیه السلام شیعیان مدینه خدمت امام رضا علیه السلام آمدند، دو ماه امام رضا علیه السلام آن‌ها را راه نداد. بعد از اصرار زیاد وقتی خدمت آقا رسیدند، گفتند: آقا، ما شیعه‌ی پدرتان علی هستیم. فرمود: صبر کنید شما محبّ ما هستید، حسن و حسین شیعه بودند، سلمان شیعه بود، ابوذر شیعه بود، مقداد و عمار شیعه بودند که هیچ‌گونه مخالفت با دستورات آن بزرگوار نمی‌کردند. ولی شما می‌گویید ما شیعه هستیم و در بیشتر کارها با دستورات آن حضرت مخالفت می‌کنید. ادعای شیعه بودن ادعای بالا و مهمی است. (بحارالانوار، ج 68ع ص 156) همان‌گونه که امیرالمؤمنین فرمودند: ما از شما هفت انتظار داریم: در راه ولایت ما بذل کنید. به خاطر ما دوست باشید. به زیارت هم بروید، دور هم جمع شوید و امر ما را احیا کنید. هنگام غضب ظلم نکنید. هنگام رضایت اسرف نکنید. با همسایه‌ مرافق و دوست باشید. و نسبت به دوستانتان سلم و نرمخویی داشته باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖منبر کوتاه🔖 💠حضرت موسی و شب قدر💠 🔖شش درخواست حضرت موسی علیه السلام و پاسخ های خداوند متعال 💠عَنِ النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله قَالَ  : 1⃣🔻قَالَ مُوسَى إِلَهِي أُرِيدُ قُرْبَكَ 🔆قَالَ قُرْبِي لِمَنِ اسْتَيْقَظَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 2⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رَحْمَتَكَ 🔆قَالَ رَحْمَتِي لِمَنْ رَحِمَ الْمَسَاكِينَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 3⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ الْجَوَازَ عَلَى الصِّرَاطِ 🔆 قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 4⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ مِنْ أَشْجَارِ الْجَنَّةِ وَ ثِمَارِهَا 🔆قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَةً فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ 5⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ النَّجَاةَ مِنَ النَّارِ 🔆قَالَ ذَلِكَ لِمَنِ اسْتَغْفَرَ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ 6⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رِضَاكَ 🔆قَالَ رِضَايَ لِمَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ  پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند : حضرت موسي در مناجات خود به خدا عرضه داشت : ♨️خداوندا !  مىخواهم به تو نزديك شوم، 🍃فرمود: قرب من در بيداري شب قدر است ♨️گفت: خداوندا! رحمتت را مىخواهم، 🍃فرمود: رحمتم  در ترحم و رحم كردن به مساكين در شب قدر است ♨️گفت: خداوندا ! جواز عبوراز صراط را  مىخواهم , 🍃فرمود: رمز عبور از صراط,صدقه دادن در شب قدر است ♨️گفت:خداوندا!بهشت و نعمتهايش را مىخواهم، 🍃فرمود:رسیدن به آن درگروي تسبيح گفتن درشب قدراست ♨️گفت: خداوندا! رهايى از جهنم و غذابش را مىخواهم ، 🍃فرمود:رمز نجات از دوزخ , استقفار در شب قدر است ♨️ گفت: خداوندا رضاي تو را مىخواهم، 🍃فرمود: رضاي من در خواندن دو ركعت نماز در شب قدر است 🔖منبع: وسائل الشيعة جلد  8 صفحه 20
توفیق اجباری برای بندگی -www.vaezin.com.mp3
5.5M
📲 فایل صوتے 🎙واعظ: حاج آقا 🔖 توفیق اجباری برای بندگی در ماه مبارک رمضان 🔖 🌎‍ @vaezin_com
1_12037583.mp3
2.64M
📲 فایل صوتـے 🎙 واعظ: حاج‌آقا 🔖 غم و شادی شب قدر🔖
🔰 لوح | محور تبیین در میدان دانشگاه 🔻 از همان پیش از انقلاب و سال‌های مبارزه، دانشجویان و جوانان از مخاطبان اصلی آیت‌الله خامنه‌ای بودند. ارتباطی که بعد از انقلاب هم ادامه یافت و تا امروز هم برقرار است. دانشجویان سراغ امام خمینی (ره) رفته بودند که یک اسلام‌شناس به‌روز را به ما معرفی کنید. امام فرموده بودند بروید سراغ آقا سیدعلی... آیت‌الله خامنه‌ای به‌صورت هفتگی در دانشگاه تهران حاضر می‌شدند: 👈 «هر هفته میرفتم دانشگاه تهران، هر هفته یک روز بدون استثناء و دانشجوها جمع میشدند، سؤالاتشان را مطرح میکردند، من جواب میدادم، خیلی از گره‌ها باز میشد... یک جاهایی هم بود که اشکال پاسخ نداشت، ما میفهمیدیم که بایستی برویم یک کاری بکنیم مثلاً.» ۱۴۰۱/۲/۶ رهبر انقلاب اسلامی 🌙 @Khamenei_ir
🔸 *۲ دغدغه جدی در دانشگاه ها* ✒️ رهبر انقلاب: در خصوص دانشگاه ها باید در دو حوزه دغدغه جدی داشت : 1️⃣ *هویت زدایی* همان ایدئولوژی‌زدایی است که ایدئولوژی نیز تفکر و ارزشها و هویت یک ملت است. 2️⃣ *آرمان زدایی* بی تفاوت کردن نسل جوان به «فقر و فساد و تبعیض» به عنوان سه عنصر شیطانی و پلید است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دانشجوهای ما فعالیتهای بین‌المللی داشته باشند 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از دانشجویان. ۱۴۰۱/۲/۶ 🌙 @Khamenei_ir
🔸با توجه به نهم اردیبشهت که روز قدس می باشد اگر مشتاق هستید که در فضای بین الملل فعالیت نمایید می توانید از پایگاه های زیر جهت توانمندی اعضای شبکه خود استفاده نمایید 📎muslimna.ir 📌پایگاه جریان شناسی و آینده نگاری جوامع اسلامی 📎@akhbaremoqavemateislami 📌پایگاه اخبار مقاومت اسلامی 📎qodsna.com/fa 📌خبرگزاری بین المللی قدس 📎wikivahdat.com/ 📌ویکی وحدت 📎libaniran.com 📌کاملترین پایگاه مستقل اطلاع رسانی مسائل لبنان 📎iswnews.com 📌کانال خبری - تحلیلی تحولات جهان اسلام 📎iccbso.ir 📌هسته مرکزی بین الملل بسیج دانشجویی 📎@mroshd_ir 📌گروه موسیقی بین المللی وتر 📎@VetrMusic 📌مرکز تربیت مبلغ بین الملل 📎imt-center.ir 📌مرکز شعوبا 📎shouba.ir 📌پایگاه بین المللی همکاری خبری شیعه 📎fa.shafaqna.com 📌مرکز آموزش های بین الملل 📎homaam.ir 📌اندیشکده مرصاد 📎mersadcss.com 📎@HowzehMelalFars 📎tisri.org 📌مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی
1_1560730444.pdf
1.34M
✅41 طرح_عملیاتی پیشنهادی برای مراسم بزرگداشت سال ۱۴۰۱ | |
ویژگی های یهود در قرآن.pdf
1.14M
📜فیش منبر 📩 منبر کامل ♦️ فیش منبر روز قدس♦️ 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🔸پیشینه یهود 🔸واژه شناسی یهود 🔸ویژگی های یهود در قرآن :👇 1️⃣قسی القلب و بسیار سنگدل هستند 2️⃣بسیار سرکش و طغیانگرند 3️⃣بسیار دروغ می گویند 4️⃣بسیار مکار و حیله گرند 5️⃣بسیار مال اندوز و ربا خوارند. 6⃣گمراه شده الهی اند. ⏬دریافت سایر مجموعه های فیش منبر ماه رمضان👇 دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبانی دینی دشمنی با اسرائیل.pdf
394.5K
📜فیش منبر 📩 منبر کامل ♦️ فیش منبر روز قدس♦️ کاری از کانال منبر انقلابی : 🔹عنوان : چرا روی موشک ها می نویسیم "مرگ بر اسرائیل"؟ 🔹پیام : حضور حداکثری در راهپیمایی قدس ♻️ ماهیت بحث : تبیین دینی اصل دشمنی دشمنان با مومنین و جریان انقلاب اسلامی که به قول مقام معظم رهبری آنها با خود شما مشکل دارند. و اینکه چرا دشمن اصلی ما اسرائیل است؟ ⏬دریافت سایر مجموعه های فیش منبر ماه رمضان👇 دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
طرح+واره+روز+قدس.pdf
382.6K
🔸طرح‌واره روز قدس با رویکرد جهاد تبینی | | 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni