eitaa logo
سخنان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام
210 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
580 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃 حکمت ۴۲۴ نهج‌البلاغه: 😊نقش عقل و حلم در اصلاح انسان الْحِلْمُ غِطَاءٌ سَاتِرٌ، وَ الْعَقْلُ حُسَامٌ قَاطِعٌ؛ فَاسْتُرْ خَلَلَ خُلُقِكَ بِحِلْمِكَ، وَ قَاتِلْ هَوَاكَ بِعَقْلِكَ. بردبارى پرده‌اى است پوشنده و عقل، شمشيرى است برنده. پس عيب‌هاى اخلاقت را به بردبارى بپوش و با هواى نفست به نيروى عقلت پيكارنماى.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃 حکمت ۴۲۵ نهج‌البلاغه: مسؤوليّت توان‌گران إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً يَخْتَصُّهُمُ اللَّهُ بِالنِّعَمِ لِمَنَافِعِ الْعِبَادِ، فَيُقِرُّهَا فِي أَيْدِيهِمْ مَا بَذَلُوهَا، فَإِذَا مَنَعُوهَا نَزَعَهَا مِنْهُمْ، ثُمَّ حَوَّلَهَا إِلَى غَيْرِهِمْ. خدا را بندگانى است كه براى سود رساندن به ديگران، نعمت هاى خاصّى به آنان بخشيده، تا آنگاه كه دست بخشنده دارند نعمت ها را در دستشان باقى مى‌گذارد، و هر گاه از بخشش دريغ كنند، نعمت‌ها را از دستشان گرفته و به دست ديگران خواهد داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃 حکمت ۴۲۶ نهج‌البلاغه: 🔥دو چيز ناپايدار لاَ يَنْبَغِي لِلْعَبْدِ أَنْ يَثِقَ بِخَصْلَتَيْنِ: الْعَافِيَةِ، وَالْغِنَى: بَيْنَا تَرَاهُ مُعَافىً إِذْ سَقِمَ، وَغَنِيّاً إِذِ افْتَقَرَ. ❌ سزاوار نيست که بنده خدا به دو خصلت اعتماد‌کنند: تن‌درستى و توان‌گرى زيرا در تندرستى ناگاه او را بيمار بينى😔 و در توان‌گرى ناگاه او را تهي‌دست🙃.
🌺🍃 حکمت ۴۲۷ نهج‌البلاغه: درخواست از مومنان، نه کافران مَنْ شَكَا الْحَاجَةَ إِلَى مُؤْمِنٍ، فَكَأَنَّهُ شَكَاهَا إِلَى اللَّهِ، وَ مَنْ شَكَاهَا إِلَى كَافِرٍ، فَكَأَنَّمَا شَكَا اللَّهَ. كسى كه از نياز خود نزد مؤمنى شكايت‌كند، گويى به پيش‌گاه خدا شكايت‌برده‌است، و كسى كه از نيازمندى خود نزد كافرى شكوه‌كند، گويى از خدا شكوه كرده‌است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمومنین علی علیه السّلام: همانا دنیا آخرین حد میدان دید افراد کوردل است. 📚 غررالحكم، ج ۲، ص۶۵۵