هدایت شده از نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۳۹
امام على (ع) فرمود:
عمل مستحب انسان را به خدا نزدیک نمیگرداند اگر به واجبات زیان رساند.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۳۹
قال امام علی عليه السلام : لاَ قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 39
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Supererogatory worship cannot bring about nearness to Allah if it hampers what is obligatory.
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
در ۲۶ رجب المرجّب سال دهم بعثت ، سه سال قبل از هجرت ، سید بطحاء ، أبا الحیدر ، حضرت أبوطالب علیه السّلام ، از دنیا رفت . (۱)
بنا بر نقل مشهور ، سن آن حضرت به هنگام رحلت ، بالغ بر ۸۰ سال بوده است . (۲)
نام مبارک آن حضرت " عمران " است ،
و پدرشان جناب عبدالمطلب علیه السّلام و مادر ایشان " فاطمه بنت عمرو بن عائذ " است .
غیر از روایات معصومین علیهم السّلام در باب عظمت جناب أبا الحیدر علیه السّلام ، أشعار حضرت أبوطالب علیه السّلام در حمایت از پیامبر خدا و نیز أشعار منسوب به أمیرالمؤمنین به هنگام رحلت حضرت أبوطالب علیه السّلام ،
و نیز کلمات آن بزرگوار به قریش در مسجدالحرام به هنگام سوء قصد به پیامبر ، و نیز کلمات خود او در هنگام رحلت و کلمات او در طلب باران و موارد متعدّد تاریخی دیگر ، همه دلالت میکند بر ایمان منحصر به فرد ایشان ، ایمانی که در روایات به ایمان أصحاب کهف تشبیه شده است . هنگامیکه حضرت أبوطالب علیه السّلام رحلت نمودند ، جبرئیل بر پیامبر نازل شد و عرضه داشت یاور تو از دنیا رفت ، هجرت کن . (۳)
نقش مؤثر جناب أبوطالب علیه السّلام به گونه ای است که بر هر أهل انصافی پوشیده نیست تا آنجا که علمای عامّة نیز بدان معترفند .
ابن أبی الحدید از علماء عامة در ضمن أشعاری چنین میگوید:
اگر ابوطالب و پسرش نبودند ، از دین اثری نبود که اینچنین استوار شود ، أبوطالب در مکّة از پیامبر حمایت کرد و پسرش در مدینه بی دریغ از پیامبر حمایت و دفاع نمود .(۴)
۱) بحارالانوار ۲۴/۱۹ .
۲) منتخب التواریخ ص۴۳ .
۳) بحارالانوار ۱۴/۱۹ .
۴) شرح نهج البلاغه ابن أبی الحدید ۸۴/۱۴ .
@nahj_balaq
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۴۰
امام على (ع) فرمود:
زبان عاقل در پشت قلب اوست،
و قلب نادان پشت زبان او قرار دارد.
سید رضی میگوید:
و این از معنی های شگفت و پرارزش است
و مقصود امام (ع) این است که: خردمند زبان خود رها نکند
مگر بعد ازمشورت
و فكر و سنجش
ولى احمق حرفها و سخنانى كه از زبانش مى پرد قبل ازمراجعه به فكر و دقت و انديشه است
پس چنان است که گویی زبان خردمند پیرو قلب اوست
و قلب نادان پیرو زبان او.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۰
قال امام علی عليه السلام :: لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ
وَقَلْبُ الاَحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِ.
قال الرضى :
وَ هذا مِنَ الْمَعانِي الْعَجِيبَةِ الشَّريفَةِ،
وَالْمُرادُ بِهِ اِنَّ الْعاقِلَ لا يُطْلِقُ لِسانَهُ
إلا بَعْدَ مُشاوَرَةِ الرَّويةِ
وَ مُؤامَرَةِ الْفِكْرَةِ
والاحْمَقُ تَسْبِقُ حَذَفاتُ لِسانِهِ وَ فَلَتاتُ كَلامِهِ مُراجَعَةَ فِكْرِهِ، وَ مُماخَضَةَ رَايِهِ،
فَكَاَنَّ لِسانَ الْعاقِلِ تابِعٌ لِقَلْبِهِ،
وَ كَاَنَّ قَلْبَ الا حْمَقِ تابِعٌ لِلِسانِهِ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 40
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following:
The tongue of the wise man is behind his heart
while the heart of the fool is behind his tongue.
Sayyid ar-Radi says the following:
“This sentence has a strange and beautiful meaning.
It means that the wise man does not speak with his tongue
except after consulting his mind
and exercising his imagination,
but the fool quickly utters whatever comes to his tongue without pondering.
In this way, the tongue of the wise man follows his heart
while the heart of the fool follows his tongue.”
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💢 غرض نهایی از نبوّت، #بعثت_خاتم صلیاللهعلیهوآله است.
🔶 بعثت #موسی علیهالسلام در حدّ موسی بن عمران است و تعدّی از این حد، عقلاً و برهاناً ممکن نیست.
🔷 بعثت #عیسی علیهالسلام در حدّ عیسی است؛ به همین نسبت بعثت های انبیاء تقدیر می شود.
🔰 مبعوث، #موسی است؛ آنچه به او مبعوث شده است، #تورات است؛ مبعوث #ابراهیم است؛ آنچه به او مبعوث شده است، #صحف است.
🔆 حدّ کمال بعثت که مافوق آن قابل تصوّر نیست، بعثت شخصیّتی است که مافوق آن شخصیّت در انبیاء و ماوراء آن نبوّت قابل تصوّر و تحقق نیست.
✅ #غرض_نهایی خلقت و غرض نهایی از نبوّت منحصرا به بعثت خاتم صلیاللهعلیهوآله تمام می شود.
❇️ ماوراء خاتم، اگر باشد، بین مفهوم ختم و آن ماوراء تناقض است؛ این است که به حسب برهان و استدلال قوی مبتنی بر مبانی عقلی و فنی، #بالاترین_واقعه در خلقت، بعثت خاتم است.
💯 عقل کل و کل العقل، علم کل و کل العلم، خُلق کل و کل الخلق، باید چنین کسی باشد که آن غرض نهایی به او متحقق بشود.
📚 آیت الله العظمی وحید خراسانی
📆 ۸/ارديبهشت/۱۳۸۹
◻️ #نبوت #مبعث
@nahj_balaq
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
طلایه دار:
⚜حکمت ۴۰
امام على (ع) فرمود:
زبان عاقل در پشت قلب اوست،
و قلب نادان پشت زبان او قرار دارد.
سید رضی میگوید:
و این از معنی های شگفت و پرارزش است
و مقصود امام (ع) این است که: خردمند زبان خود رها نکند
مگر بعد ازمشورت
و فكر و سنجش
ولى احمق حرفها و سخنانى كه از زبانش مى پرد قبل ازمراجعه به فكر و دقت و انديشه است
پس چنان است که گویی زبان خردمند پیرو قلب اوست
و قلب نادان پیرو زبان او.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۰
قال امام علی عليه السلام :
لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ
وَقَلْبُ الاَحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِ.
قال الرضى :
وَ هذا مِنَ الْمَعانِي الْعَجِيبَةِ الشَّريفَةِ،
وَالْمُرادُ بِهِ اِنَّ الْعاقِلَ لا يُطْلِقُ لِسانَهُ
إلا بَعْدَ مُشاوَرَةِ الرَّويةِ
وَ مُؤامَرَةِ الْفِكْرَةِ
والاحْمَقُ تَسْبِقُ حَذَفاتُ لِسانِهِ وَ فَلَتاتُ كَلامِهِ مُراجَعَةَ فِكْرِهِ، وَ مُماخَضَةَ رَايِهِ،
فَكَاَنَّ لِسانَ الْعاقِلِ تابِعٌ لِقَلْبِهِ،
وَ كَاَنَّ قَلْبَ الا حْمَقِ تابِعٌ لِلِسانِهِ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 40
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following:
The tongue of the wise man is behind his heart
while the heart of the fool is behind his tongue.
Sayyid ar-Radi says the following:
“This sentence has a strange and beautiful meaning.
It means that the wise man does not speak with his tongue
except after consulting his mind
and exercising his imagination,
but the fool quickly utters whatever comes to his tongue without pondering.
In this way, the tongue of the wise man follows his heart
while the heart of the fool follows his tongue.”
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜ حکمت ۴۱
و این معنی به لفظی دیگر از آن حضرت روایت شده است که:
قلب احمق در دهان اوست
و زبان عاقل در قلب او
و معنی هر دو یکی است.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۱
وَ قَدْ رُوِىَّ عَنْهُ عليه السلام هذَا الْمَعْنى بِلَفْظٍ آخَرَ وَ هُوَ قَوْلُهُ:
قَلْبُ الْاَحْمَقِ فِي فِيهِ،
وَ لِسَانُ الْعَاقِلِ فِي قَلْبِهِ
وَ مَعْناهُما واحِدُ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 41
This very notion has been related from Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) in a different version thus:
The heart of a fool is in his mouth,
while the tongue of the wise man is in his heart.
The meaning of both the saying (40 and 41) is the same.
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۴۲
امام علی (ع) به يكى از يارانش هنگامى كه بيمار شده بود فرمود :
خداوند اين درد و ناراحتى تو را باعث از بين رفتن گناهانت قرار داده است
زيرا بيمارى پاداشى ندارد
و لكن گناهان را از ميان مي برد
و آنها را همچون برگ درختان ميريزد
اجر و پاداش تنها در گفتار به زبان،
و کردار با دستها و قدمها است
و خداوند سبحان
وارد میکند به خاطر نیت راست
و درون پاک
به بهشت هر کس از بندگانش را که بخواهد.
سید رضی میگوید :
من ميگويم آنچه امام عليه السلام فرموده درست است بيمارى اجر و پاداش ندارد
چرا كه بيمارى از قبيل چيزهائى است كه استحقاق عوض دارد نه پاداش
زيرا عوض در برابر رفتار خداوند بزرگ است نسبت به بنده خود
در ناملایمات زندگی و بیماریها و همانند آن
و اما اجر و ثواب در برابر كارى است كه بنده انجام مى دهد
بنابر اين بين اين دو فرق است
كه امام عليه السلام با آن علم نافذ آن را بیان فرموده است
و با نظریه رساى خود.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۲
وقال امام علی عليه السلام لبعض أَصحابه في علّة اعتلّها:
جَعَلَ اللهُ مَا كَانَ مِنْ شَكْوَاكَ حطّاً لِسَيِّئَاتِكَ،
فَإِنَّ الْمَرَضَ لاَ أَجْرَ فِيهِ،
وَلكِنَّهُ يَحُطُّ السَّيِّئَاتِ،
وَيَحُتُّهَا حَتَّ الاَوْرَاقِ،
وَإِنَّمَا الاَجْرُ فِي الْقَوْلِ بِالّلسَانِ،
وَالْعَمَلِ بِالاَيْدِي وَالاَقْدَامِ،
وَإِنَّ اللهَ سُبْحَانَهُ
یَدْخِلُ بِصِدْقِ النِّيَّةِ
وَالسَّرِيرَةِ الصَّالِحَةِ
مَنْ يَشَاءُ مِنْ عَبَادِهِ الْجَنَّةَ.
قال الرضى :
اَقُولُ :صَدَقَ عليه السلام إن الْمَرَضَ لا اجْرَ فِيهِ،
لانَّهُ مِنْ قَبِيلِ ما يُسْتَحَقُّ عَلَيْهِ الْعِوَض ؛
لانَّ الْعِوَضَ يُسْتَحِقُّ عَلى ما كانَ فِي مُقابَلَةِ فِعْلِ اللّه تَعالى بِالعَبْدِ
مِنَ الآلامِ وَالامْراضِ وَ ما يَجْرِي مَجْرى ذلِكَ،
والاجْرُ والثَّوابُ يُسْتَحَقّانِ عَلى ما كانَ فِي مُقابَلَةِ فَعْلَ الْعَبْدِ
فَبَيْنَهُما فَرْقُ
قَدْ بَيِّنَهُ عليه السلام كَما يَقْتَضِيهِ عِلْمُهُ الثّاقِبُ،
وَ رَايُهُ الصّائِبُ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 42
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following to one of his companions during the latter’s sickness:
May Allah make your illness a means for wiping out your sins
because there is no reward for sickness
but that it erases sins
and makes them fall like (dried) leaves.
Reward lies in saying by the tongue
and doing something with the limbs.
Certainly, Allah, the Glorified One,
admits by virtue of truthfulness of intention
and chastity of heart
into paradise whomsoever He wishes from among His servants.
Sayyid ar-Radi says the following:
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) is right in saying that there is no reward for sickness as such
For sickness is like something that admissible with compensation
because compensation is admissible with regard to how Allah, the Sublime One, deals with His creatures
such as causing them grief, illness and the like.
However, reward and recompense become admissible with regard to the actions of the creature.
This is the difference between the two.
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) has clarified it through his lustrous knowledge
and sound view.
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
#پست_موقت
🌺پاداش روزه سه روز اوّل ماه شعبان ؛ و شب زنده داری و نماز در شب های این سه روز
عَنِ النَّبِیِّ صلّی الله علیه وآله قَالَ: مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ أَوَّلِ شَعْبَانَ، وَ يَقُومُ لَيَالِيَهَا، وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ، فِي كُلِّ رَكْعَةٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً، رَفَعَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ شَرَّ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ شَرَّ أَهْلِ الْأَرَضِينَ، وَ شَرَّ إِبْلِيسَ وَ جُنُودِهِ، وَ شَرَّ كُلِّ سُلْطَانٍ جَائِرٍ، وَالَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً إنَّهُ يَغْفِرُ اللهُ لَهُ سَبْعينَ ألْفَ ذَنْبٍ مِنَ الْكَبائِرِ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ، وَ يَدْفَعُ اللهُ عَنْهُ عَذابَ الْقَبْرِ وَ نَزْعِهِ وَ شَدائِدِهِ. (اقبال الاعمال، ص194)
رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس سه روز اوّل ماه شعبان روزه گیرد، و شب های این سه روز را برخاسته و دو رکعت نماز بخواند ؛ در هر رکعت یک بار سوره حمد و یازده بار سوره توحید؛ خداوند شرّ اهل آسمان ها، شرّ اهل زمین ها، و شرّ هر سلطان ظالم را از او دور می کند. قسم به آن کس که مرا به نبوّت برانگیخت، همانا خداوند هزار گناه کبیره وی را که بین او و خداوند عزّوجلّ بوده است، می آمرزد ؛ و عذاب قبر، جان کندن و سختی های آن را از وی دفع می کند.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۴۳
هنگامى كه از خباب من الارت ياد مى كرد چنين فرمود:
خدا بيامرزد خبّاب پسر أرتّ را
به رغبت اسلام آورد
و از روي فرمانبرداري هجرت كرد
و به زندگى ساده قناعت نمود
و از خدا راضي بود
و مجاهد زندگي نمود
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۳
وقال امام علی عليه السلام في ذكر خباب بن الاَرتّ:
يَرْحَمُ اللهُ خَبَّاباً،
فَلَقَدْ أَسْلَمَ رَاغِباً،
وَهَاجَرَ طَائِعاً،
وَ قَنِعَ بالْكَفَافِ
وَ رَضِيَ عَنِ اللهِ،
وَعَاشَ مُجَاهِداً
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 43
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following about Khabbab ibn al-Aratt:
May Allah have mercy on Khabbab ibn al-Aratt
since he accepted Islam willingly,
immigrated (from Mecca) obediently,
remained content with what sufficed him,
was pleased with Allah
and lived the life of a mujahid.
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
4_5771379496754086213.mp3
8.75M
💠 #در_آویختگان_به_شاخه_های #طوبی ...
👈 روایت امیرالمؤمنین علی (ع) در #فضیلت_روز_اول_ماه_شعبان
🔺با نوای: حاج میثم مطیعی
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
♥️تاظهور دولت عشق و تاابد مولایم عاشقت میمانم♥️
امام علی علیه السلام:
پاداش آن که تو را شادمان کرد آن نیست که اندوهگینش سازی
نهج البلاغه، قسمتی از نامه 31
پاشو برو دست پدر و مادرت رو ببوس و همیشه مثل پروانه دورشون بچرخ، نمی دونی که چقدر لحظه لحظه زندگیشون برات استرس داشتن و غصه خوردن و آب شدن... گوشیت رو هم وقتی دارند برات چیزی تعریف می کنند کنار بذار... قلبشون برات می تپه و لحظه لحظه نگرانت هستند و تو همش تلگرام رو چک می کنی که ببینی کسی بهت پیام نداده؟؟؟ کی بهتر از پدر مادره که منتظری پیام بده؟!
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۴۴
امام على (ع) فرمود:
خوشا به حال كسيكه بياد معاد باشد و براى روز حساب عمل كند و بمقدار كفايت قناعت نمايد و از خدا راضى باشد.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۴
قال علی عليه السلام :
طُوبَى لِمَنْ ذَكَرَ الْمَعَادَ، وَعَمِلَ لِلْحِسَابِ، وَقَنِعَ بِالْكَفَافِ، وَرَضِيَ عَنِاللهِ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 44
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following:
Blessed is the person who kept in mind the next life acted so as to be able to render his account, remained content with what sufficed him and remained pleased with Allah
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
⚜حکمت ۴۴
امام على (ع) فرمود:
خوشا به حال كسيكه بياد معاد باشد و براى روز حساب عمل كند و بمقدار كفايت قناعت نمايد و از خدا راضى باشد.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی
⚜الحکمة ۴۴
قال امام علی عليه السلام :
طُوبَى لِمَنْ ذَكَرَ الْمَعَادَ، وَعَمِلَ لِلْحِسَابِ، وَقَنِعَ بِالْكَفَافِ، وَرَضِيَ عَنِاللهِ.
💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی
⚜saying 44
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following:
Blessed is the person who kept in mind the next life acted so as to be able to render his account, remained content with what sufficed him and remained pleased with Allah
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
:
.
📚نهج البلاغه /خطبه ۱۵۷ /فراز ۱ سفارش به پرهيزكاري
🔴 ۱ _عبرت از گذشتگان
ستايش خداوندي را سزاست كه حمد را كليد ياد خويش، و سبب فزوني فضل و رحمت خود، و راهنماي نعمتها و عظمتش قرار داده است. بندگان خدا! روزگار بر آيندگان چنان مي گذرد كه بر گذشتگان گذشت، آنچه گذشت باز نمي گردد، و آنچه هست جاويدان نخواهد ماند، پايان كارش با آغاز آن يكي است، ماجراها و رويدادهاي آن همانند يكديگرند، و نشانه هاي آن آشكار است. گويا پايان زندگي و قيامت، شما را فرا مي خواند، چونان خواندن ساربان، شتربچه را، پس آن كس كه جز به حساب نفس خويش پردازد، خود را در تاريكيها سرگردان، و در هلاكت افكنده است، شيطانها مهارش را گرفته و به سركشي و طغيان مي كشانند، و رفتار زشت او را در ديده اش زيبا مي نمايانند، پس بدانيد كه بهشت پايان راه پيشتازان و آتش جهنم سرانجام كساني است كه سستي مي ورزند.
ڪانال #نــــهـــج_البلاغه ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام
➫
http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1
................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............