eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
352 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 علم الوراثة

🔸 فرمود عاقبت برخی از شما این است كه به همان بر می ‌گردید: ﴿وَ مِنْكُمْ مَنْ یرَدُّ إِلی‏ أَرْذَلِ الْعُمُرِ﴾ _ ﴿مِنْكُمْ﴾ است. همه این گونه نیستند ﴿لِكَیلا یعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَیئاً﴾؛ «آنها که خوانده ‌ام همه از یاد من برفت»، چنین خطری هم ما را تهدید می ‌كند! فرمود ؛ اما اینكه گفتند: آنها که خوانده ‌ام همه از یاد من برفت الاّ حدیث دوست كه تكرار می ‌كنم آن علم می‌ ماند؛ آن علم در جان انسان جا گرفته است با جان انسان عجین شده است. 🔸 دوستی داشتم سید بزرگواری بود خدا غریق رحمت كند! چند سالی از ما بزرگ‌ تر بود، درس امام (رضوان الله علیه) شركت می ‌كرد. این در اواخر عمرش به سكته مغزی مبتلا شد بعد حالش قدری خوب شد من رفتم به عیادتش. گفت در آن حال بچه‌ های من مرا از قم به تهران می ‌بردند و می ‌آوردند ولی من هیچ كدام از اینها را نمی‌ شناختم، نمی ‌فهمیدم كه اینها چه كسانی هستند كه مرا می ‌برند و می ‌آورند؛ اما را كه حفظ كرده بودم مرتب می‌ خواندم! این می ‌ماند! پس معلوم می ‌شود كه رفتنی است حتی انسان بچه خودش را نمی‌ شناسد؛ اما گفت که «زیارت عاشورا» را كاملاً حفظ بودم و می‌ خواندم. 🔸اگر انسان با رابطه داشته باشد در تلخ ‌ترین حالت به داد آدم می ‌رسد، آن دیگر با جان آدم عجین شده است دیگر از بین نمی ‌رود. آنكه از حوزه و دانشگاه آمده است، ﴿لِكَیلا یعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَیئاً﴾ اما آنكه از كنار آمده است از كنار آمده است می‌ ماند. 🔸به همان اندازه كه ما با این ذوات قدسی رابطه داریم به همان اندازه از سهم داریم و همین هم با ما می ‌ماند و همین هم ما را نجات می ‌دهد. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1394/10/08 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: " سرداران سرافراز سپاه و ارتش" 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾🍁🌾🍁🌾🍁 💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘حق فرزند بر پدر و مادر 💠إِنَّ لِلْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ حَقّاً، وَ إِنَّ لِلْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ حَقّاً. فَحَقُّ الْوَالِدِ عَلَى الْوَلَدِ أَنْ يُطِيعَهُ فِي كُلِّ شَيْءٍ، إِلاَّ فِي مَعْصِيَةِ اللّهِ سُبْحَانَهُ؛ وَحَقُّ الْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ أَنْ يُحَسِّنَ اسْمَهُ، وَيُحَسِّنَ أَدَبَهُ وَ يُعَلِّمَهُ الْقُرْآنَ. 💠 همانا فرزند را بر پدر، و پدر را بر فرزند حقی است؛ حق پدر بر فرزند اين است كه فرزند در همه چيز جز نافرمانی خدا، از پدر اطاعت كند، و حق فرزند بر پدر آنكه نام نيكو بر فرزند نهد، خوب تربيتش كند، و او را قرآن بياموزد. 🅾 🌿🌸🌿🌸🌿🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
🌾🍁🌾🍁🌾🍁 💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘چشم زخم 💠الْعَيْنُ حَقٌّ، وَ الرُّقَى حَقٌّ، وَ السِّحْرُ حَقٌّ، وَ الْفَأْلُ حَقٌّ، وَالطِّيرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ، وَالْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ، وَالطِّيبُ نُشْرَةٌ، وَالْعَسَلُ نُشْرَةٌ، وَ الرُّكُوبُ نُشْرَةٌ، وَالنَّظَرُ إِلَى الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ. 💠 چشم زخم حقیقت دارد، استفاده از نيروهای مرموز طبيعت حقیقت دارد، سحر و جادو وجود دارد ، و فال نيك راست است، و رويداد بد را بدشگون دانستن، درست نيست، و اعتقاد به رسیدن بیماری به دیگری صحیح نیست، بوی خوش، درمان و نشاط آور است، عسل درمان کننده و نشاط آور، سواری بهبودی آور، و نگاه به سبزه زار درمان کننده و نشاط آور است. 🅾 🌿🌸🌿🌸🌿🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
🌾🍁🌾🍁🌾🍁 💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘هماهنگی با عرف 💠مُقَارَبَةُ النَّاسِ فِي أَخْلاَقِهِمْ أَمْنٌ مِنْ غَوَائِلِهِمْ. 💠 هماهنگی در اخلاق و رسوم مردم، ايمن ماندن از دشمنی و كينه های آنان است. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74 🅾 🌿🌸🌿🌸🌿🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر در امور اساسی کشورداری مأموم امامت امام شدیم، آن وقت دین ما دین اسلام خواهد بود / ما امامتی می خواهیم که تدین ساز و تمدن ساز باشد 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی : باید ارتباط خود را با امام زمان محکم کنیم، جامعه ای می تواند از جاهلیت نجات پیدا کند که ارتباطش با محکم باشد. امام معصوم می فرماید «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة». 🔹 ارتباط یا ارتباط فیزیکی یا امثال ذلک است که عده زیادی می رفتند خدمت امام و سلام می کردند و یک تأدّبی بود؛ اما قسمت مهم، اینهاست. ارتباط با امامت، این است که همه کارهای ما مأموم کار آنها باشد. تفکر ما تدین ما، تعهّد ما، اینها مأموم باید باشد و در امامت وجود مبارک حضرت تعقلات عقلی داشته باشیم، تفقّه، تدین و تمدّن داشته باشیم. 🔹 ما یک تدین داریم یک تمدّن داریم و یک کشورسازی که در شرایط کنونی، اینها همه باید مأموم باشد و اگر در این امور اساسی کشورداری شدیم، آن وقت دین ما دین اسلام خواهد بود و اگر نه، فقط حضرت را برای زیارت و ثواب و استجابت دعا و شفای مریض و نامه و اینها باشد، آن بیان نورانی که «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»، حاصل نمی شود. 🔹 زیارت و دعا و اینها سرجایش محفوظ است و ثواب خاص خودشان را دارند، توسل به امام معصوم در همه حال اثر دارد، چه حضرت در زندان باشد چه در زندان نباشد [چه حاضر باشد و چه غایب باشد]، اما اگر یک کشوری بخواهد تدین پیدا کند که تدین او باشد، این باید ببیند امامش چکار کرده است؟ رابطه داخلی چکار کرده... . 🔹 اداره اقتصاد کشور با سفارش حل نمی شود، بلکه را اگر کسی بخواهد اداره کند، این یک است، و لذا باید در کشورداری اول تدین و تمدن پیدا کرد و اگر کسی بخواهد تمدن درست کند، باید ببیند امام چه گفته است... . 📚 تاریخ: 1403/01/30 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
Moroori Bar Khotbe107 Nahjolbalaqe (1399-01-15)Mashhad Moghadas .MP3
6.72M
* این خطبه تبلور حماسه نظامی است [1:24] * چرا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) اصحاب خود را ملامت می‌کردند؟ [3:43] * تعبیر حکیمانه‌ای از جبهه حق و باطل [5:55] * عامل خوشنودی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) از اصحاب خود چه بود؟ [7:38] * تشبیه سپاه دشمن به شتر تشنه‌ که جبهه حق اجازه نوشیدن آب به او نمی‌دهد [9:50] ⏰ مدت زمان: ۱۲:۲۱ 📅 ۱۳۹۲/۰۱/۱۵ استاد امینی خواه
Kashani-13961225-42-khotbeye-173-Thaqalain_ir.mp3
20.11M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📌 جلسه_چهل_و_دوم 🔖 خطبه ۱۷۳ استاد حامد کاشانی تاریخ: ماه اسفند 1396 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74
هدایت شده از در محضر قرآن کریم
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یکی از بهترین کلیپ ها درموردحجاب نبینید از دست دادید 🔥 👤دکتر شاهین فرهنگ دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه هاروارد آمریکا ضرورت زندگی اجتماعی https://eitaa.com/quraanalkarim
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به کنفرانس سالانه ICAIR 2024 / مشکل اساسی بشر خودفراموشی است 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام تصویری به همایش کنفرانس سالانه ICAIR 2024 در تورنتو: جامعه کنونی در عین حال که دانشوران و بزرگانی داشته و دارد، ممکن است – معاذالله - به سمتی حرکت کند که جاهلیت عصر گذشته به آن مبتلا بود. در جاهلیت دو غده بدخیم بود که بشر را به ستوه آورده بود: 1️⃣ یکی اینکه نسبت به گذشته در حیرت و تیرگی به سر می بردند. 2️⃣ و دیگری اینکه نسبت به آینده در تاریکی مطلق به سر می بردند. 🔹 اسلام به آن معنای جامع که همه ادیان الهی به اسلام دعوت کردند: ﴿إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ﴾ و به معنای آنچه که ره آورد حضرت ختمی مرتبت، نبوت است که اسلام به معنی خاص است، هم گذشته تیره و مبهم را شفاف و روشن کردند، هم نسبت به آینده شفاف کردند، هم ابهام را و تحیر را و تیرگی را نسبت به آغاز این عالم برداشته اند، هم تاریکی را و ظلمت را نسبت به آینده برداشتند. انسانی که بین دو نبش روشن زندگی می کند، نه بیراهه می رود نه راه کسی را می بندد. نه جریان و امثال غزه پیش می آید، نه تحریم های ظالمانه پیش می آید، نه تجاوزهای ظالمانه صورت می پذیرد. 🔹 قرآن کریم گذشته را خوب روشن کرد فرمود به اینکه آسمان و زمین حکیمانه و علیمانه خلق شدند، مبدأ شفاف و روشن است. نسبت به آینده هم فرمود به اینکه شما خودتان را فراموش نکنید، الآن بسیاری از مردم غرب گرفتار هستند، خودشان را به تاراج گذاشته اند. هویت خودشان را حراج کرده اند. فرمود ذات اقدس الهی اینها را کیفری داد و کیفرش این است که اینها چون خدا را فراموش کرده اند، خدا اینها را مبتلا به کرد؛ یعنی اینها خودفراموش شدند، نمی دانند حقیقت اینها چیست! اما برای کسانی که موحد هستند، آینده تیره نیست، می دانند آغاز این عالم و سرآغاز، انجام این عالم و سرانجام روشن است و هیچ ابهامی در کار نیست. 🔹 همان طوری که قرآن توانست را از بین ببرد، می تواند را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان و امثال غزه نباشیم. بشر با یکدیگر دوستانه و برادرانه زندگی کنند تا بفهمند که اگر عدل و مِهر و گذشت و برادری و برابری بو می داشت و معطر بود جهان معطر می شد، چه اینکه اگر ظلم دود می داشت جهان تیره بود. جهان که تاریک نیست، برای این است که ظلم از آن جهت که ظلم است دود ندارد اما اگر ظلم دود می داشت جهان مثل جریان غزه و امثال غزه تاریک محض بود. 📚 پیام به کنفرانس بین ‌المللی به کنفرانس سالانه ICAIR 2024 تاریخ: 1403/02/01 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db74