eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
350 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 محضر خدا
 
▫️ كسی از وجود مبارك امام جواد (سلام الله علیه) درخواست کرد كه «أَوْصِنِی»؛ مرا سفارش كنید نصیحت كنید. 
👈 وجود مبارك امام جواد (سلام الله علیه) فرمود بدان كه «أَنَّكَ لَن تَخلُوَ مِن عَینِ الله»؛ شما این  را، خوب ادراك كن و باور كن كه در مشهد و محضر ذات اقدس الهی هستی. قرآن كریم و همچنین اهل بیت (علیهم السلام) قبل از اینكه ما را از جهنم بترسانند و قبل از اینكه ما را به بهشت تشویق كنند، ما را به آن اصول اوّلی هدایت می ‌كنند، ما را به  دعوت می ‌كنند، ما را به  دعوت می ‌كنند. 

▫️ راه آموزش قرآن كریم هم همین طور است. در سوره مباركه «علق» كه جزء عتایق سور است سخن از حیاست؛ فرمود: ﴿أَ لَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللّهَ یری﴾؛ آیا انسان نمی ‌داند كه در مشهد و مرئا و محضر خدای سبحان است؟! 
این دعوت به حیاست؛ فرمود آیا انسان نمی‌ داند كه در مشهد و در محضر خداست؟! اگر در محضر خدای سبحان هستیم، دیگر جایی برای خلاف نیست. 

▫️ فرمود: ﴿أَ لَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللّهَ یری﴾؛ امام جواد(سلام الله علیه) هم فرمود بدان كه «أَنَّكَ لَن تَخلُوَ مِن عَینِ اللهِ»؛ خدا دارد می ‌بیند، در حضور خدا هستی؛ 
تو غایب هستی نه او!




📚 درس اخلاق
 تاریخ: 1382/11/02
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر انسان صد سال هم این نمازها را تکرار کند، اما نداشته باشد، باید بداند به هیچ جایی نخواهد رسید. | آیت الله سید فرید موسوی ره | هیچ چیز در دنیا بدون مراقبه بدست نخواهد آمد http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: " و همراهان " 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾🍃🌾🌹﷽🌹🌾🍃🌾 💞بسم الله الرحمن الرحیم 🌸شرح و تفسیر نامه 70 🅾 این نامه در واقع پاسخ به نامه اى است که «سهل بن حنیف» خدمت امام نوشته بود در سال ٣٧ هجری، آنگاه که گروهی از مردم مدینه گریخته و به معاویه پیوستند و از آنها که به شام فرار کرده بودند شکایت کرده بود. امام در پاسخش او را دلدارى داده و فرمودند:👇👇 ♻️أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ بَلَغَنِی أَنَّ رِجَالاً مِمَّنْ قِبَلَکَ یَتَسَلَّلُونَ إِلَى مُعَاوِیَةَ، فَلاَ تَأْسَفْ عَلَى مَا یَفُوتُکَ مِنْ عَدَدِهِمْ... فِرَارُهُمْ مِنَ الْهُدَى وَالْحَقِّ، وَإِیضَاعُهُمْ إِلَى الْعَمَى وَالْجَهْلِ ♻️اما بعد (از حمد و ثناى الهى) 🅾 به من خبر رسيده که افرادى از قلمرو تو مخفيانه به معاويه مى پيوندند; هرگز از اين تعداد که از دست داده اى و از کمک آنان بى بهره شده اى تأسف مخور. 🅾 اين گمراهى براى آنان بس و براى آرامش خاطر تو کافى است که آنها از هدايت و حق به سوى کوردلى و جهل شتافته اند، از اين رو (غم مخور)(و در مسیری که می روی شک نکن) ♻️" طرفداران معاویه اهل دنيا هستند" 🅾وَإِنَّمَا هُمْ أَهْلُ دُنْیَا مُقْبِلُونَ عَلَیْهَا، وَمُهْطِعُونَ إِلَیْهَا، وَقَدْ عَرَفُوا الْعَدْلَ وَرَأَوْهُ، وَسَمِعُوهُ وَوَعَوْهُ، وَعَلِمُوا أَنَّ النَّاسَ عِنْدَنَا فِی الْحَقِّ أُسْوَةٌ، فَهَرَبُوا إِلَى الاَْثَرَةِ، فَبُعْداً لَهُمْ وَسُحْقاً!! 🅾 آنها فقط اهل دنيا هستند و به آن روى آورده اند 🅾و با سرعت به سوى آن مى شتابند در حالى که عدالت را به خوبى شناخته و ديده بودند 🅾و گزارش آن را شنيده و به خاطر سپرده بودند و مى دانستند که همه مردم نزد ما حقوق برابر دارند، 🅾پس آنها از اين «برابرى» به سوى «تبعيض هاى ناروا» گريختند. 📜 ، 🌿🌸🌿🌸🌿🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
☘لعنت بر آنها ♻️ إِنَّهُمْ وَاللهِ لَمْ یَنْفِرُوا مِنْ جَوْر، وَلَمْ یَلْحَقُوا بِعَدْل، وَإِنَّا لَنَطْمَعُ فِی هَذَا الاَْمْرِ أَنْ یُذَلِّلَ اللهُ لَنَا صَعْبَهُ، وَیُسَهِّلَ لَنَا حَزْنَهُ، إِنْ شَاءَاللهُ، وَالسَّلاَمُ. ♻️ خداوند آنها را از رحمت خود دور سازد و هلاک کند; ♻️به خدا سوگند آنها از ستم نگريختند و به عدل نپيوستند ♻️ ما اميدواريم که در اين راه، خداوند مشکلات را بر ما آسان سازد و سختى ها را بر ما هموار کند، إن شاءالله والسلام. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
Kashani-13970902-57-khotbeye-18-va-name-78-ba-mozooe-vahdat-va-tafraghe-Thaqalain_ir.mp3
19.32M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📌 جلسه_پنجاه_و_هفتم 🔖 حکمت ۱۸ و نامه ۷۸ نهج‌البلاغه با موضوع وحدت و تفرقه استاد حامد کاشانی http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 ضیافت محبوب
 

🔸 «در كوی او شكسته‌ دلی می‌ خرند و بس»! درست است كه هر كس به سرزمین مكّه و وحی بار یابد جزء مهمانان خداست؛ امّا مهمان خدا دو قسم است: 1️⃣ یك قسم مهمان است كه خدا با او تعامل دارد یعنی هم او را به مهمانی می ‌پذیرد و هم مهمانی او را می ‌پذیرد. 2️⃣ و برخی‌ها مهمانانی هستند كه تعامل بین آن‌ها و خدا نیست. 🔸 ذات اقدس الهی ـ چه به خلیل خود و چه به حبیب خود(علیهما آلاف التحیة و الثناء) ـ فرمود: ﴿وَ أَذِّنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلی‏ كُلِّ ضامِرٍ یأْتینَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ﴾؛ چرا این ها را دعوت بكن؟ 👈 برای اینكه این ها مهمانان ویژه من هستند (یک) و میزبانان مخصوص من هستند (دو)؛ من مهمان اینها خواهم بود. 🔸 اگر گفته شد حاجی و معتمر، «ضِیف‌ الرَّحمن» هستند، ذات اقدس الهی فرمود: «أَنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قُلُوبُهُم‏»؛ آن انسان دل‌ شكسته ‌ای كه ﴿رِجالاً﴾ آمده، ﴿وَ عَلی‏ كُلِّ ضامِرٍ﴾ آمده، آن انسان ـ تهی دست ـ دل شكسته میزبان من است و من مهمانی او را می ‌پذیرم. 🔸 حاجی و معمتر اگر حالت ضعف و فقر خود را در نظر گرفت گفت من بنده مسکینِ مستکینِ مستجیر هستم، می‌ تواند با خدا داد و ستد كند و تعامل متقابلی باشد که هم مهمان خدا بشود و هم میزبان الهی! 🔸 گرچه در هر دو حال مهمانِ خداست؛ آن وقت كه مهمان خداست, مهمان خداست و آن وقت هم كه میزبان خداست, مهمان خداست، زیرا این ضیافت را از ذات اقدس الهی گرفته است؛ «اللهم مَا بِنَا مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنْك‏». 📚 پیام حج تاریخ: 1394/06/21 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✘ غیب به میزان قُربِ انسان برای او چهره می‌گشاید و راه باز می‌کند. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
قرب به اهل بیت ۲.mp3
15.52M
غیب، یعنی آنچه وجود دارد ولی دیده نمی‌شود! اهل بیت علیهم‌السلام نیز از مصادیق غیب هستند. √ مژده اینکه: غیب قابل دسترسی و مشاهده است! ولی شرط دارد. مجموعه (علیهم‌االسلام) ۲ | http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7