🌼 امام سجاد علیه السلام :
سه حالت و خصلت در هر يك از مؤمنين باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قيامت در سايه رحمت عرش الهى مى باشد و از سختى ها و شدايد صحراى محشر در امان است :
✅ اوّل آن كه در كارگشائى و كمك به نيازمندان و درخواست كنندگان دريغ ننمايد.
✅ دوّم آن كه قبل از هر نوع حركتى بينديشد كه كارى را كه مى خواهد انجام دهد يا هر سخنى را كه مى خواهد بگويد آيا رضايت و خوشنودى خداوند در آن است يا مورد غضب و سخط او مى باشد.
✅ سوّم قبل از عيب جوئى و بازگوئى عيب ديگران ، سعى كند عيب هاى خود را برطرف نمايد.
📕بحارالا نوار: ج۷۵، ص۱۴۱، ح۳
🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خفت و حقارت رضاخان سردار سازندگی!!!! که ارتشش ۳ روز هم مقابل متفقین دوام نیآورد!
‼️برانداز احمق هم میگه چون زمان شاه داشتیم ابرقدرت جهانی میشدیم شاه رو آمریکایی خودشون کنار زدن😐😂
🔺مقایسه کنید با قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران که در حال تبدیل شدن یه یک قدرت نظامی نوظهور است😎
#چیبودیم #چیشدیم
@Afsaran_ir
هدایت شده از رادار انقلاب
⭕️اثبات عذاب آسمانی قوم لوط!
قوم لوط مردمانی بودند که آنچنان در گناه همجنسازی غرق شدند که دیگر حتی تلاشهای پیامبر خدا حضرت لوط علیه السلام هم در جهت اصلاح آنها مفید واقع نشد و به سبب گناه شنیع قوم لوط حکم عذاب آنان از جانب خداوند حتمی شد. قرآن کریم در آیات متعدد در این خصوص نکاتی را بیان کرده است که برای نمونه میخوانیم: ما بر اهل این شهر به سبب گناهانشان عذابی از آسمان فرو خواهیم ریخت (۳۴ عنکبوت) پس به هنگام طلوع آفتاب فرياد [مرگبار] آنان را فرو گرفت؛ و آن [شهر] را زير و زبر كرديم و بر آنان سنگهايى از سنگ گل بارانديم. (۷۳ و ۷۴ سوره حجر)
نتایج تحقیقات خاکبرداری از شهری که با توصیفات تورات از شهرهای سدوم و گومورا مطابقت دارد، خبر از یک باران شهابی میدهد. این شهاب باران منجر به نابودی یک تمدن در صحرای اردن شد!/حقیقت
🇮🇷 گلچین مطالب انقلابی با ذکر منبع🇮🇷
@Radar_enghelab
☀️ امروز:
شمسی: دوشنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
میلادی: Monday - 05 August 2019
قمری: الإثنين، 3 ذو الحجة 1440
🌹 امروز متعلق است به:
🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا قاضِیَ الْحاجات (100 مرتبه)
- سبحان الله و الحمدلله (1000 مرتبه)
- یا لطیف (129 مرتبه) برای کثرت مال
📚 رویدادهای این روز:
🔹صدور فرمان مشروطیت (1285 ه ش)
🔹 روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی
📆 روزشمار:
▪️2 روز تا شهادت امام محمد باقر علیه السلام
▪️4 روز تا روز عرفه
▪️5 روز تا عید سعید قربان
▪️10 روز تا ولادت امام هادی علیه السلام
▪️13 روز تا عید الله الاکبر، عید سعید غدیر خم
نهج البلاغه
۲۴- و من وصية له ( عليه السلام )
> بما يعمل في أمواله كتبها بعد منصرفه من صفين <
هَذَا مَا أَمَرَ بِهِ عَبْدُ اللَّهِ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ فِي مَالِهِ ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ لِيُولِجَهُ بِهِ الْجَنَّةَ وَ يُعْطِيَهُ بِهِ الْأَمَنَةَ .
مِنْهَا : فَإِنَّهُ يَقُومُ بِذَلِكَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ يَأْكُلُ مِنْهُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يُنْفِقُ مِنْهُ بِالْمَعْرُوفِ فَإِنْ حَدَثَ بِحَسَنٍ حَدَثٌ وَ حُسَيْنٌ حَيٌّ قَامَ بِالْأَمْرِ بَعْدَهُ وَ أَصْدَرَهُ مَصْدَرَهُ وَ إِنَّ لِابْنَيْ فَاطِمَةَ مِنْ صَدَقَةِ عَلِيٍّ مِثْلَ الَّذِي لِبَنِي عَلِيٍّ وَ إِنِّي إِنَّمَا جَعَلْتُ الْقِيَامَ بِذَلِكَ إِلَي ابْنَيْ فَاطِمَةَ ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ وَ قُرْبَةً إِلَي رَسُولِ اللَّهِ ( صلي الله عليه وآله ) وَ تَكْرِيماً لِحُرْمَتِهِ وَ تَشْرِيفاً لِوُصْلَتِهِ وَ يَشْتَرِطُ عَلَي الَّذِي يَجْعَلُهُ إِلَيْهِ أَنْ يَتْرُكَ الْمَالَ عَلَي أُصُولِهِ وَ يُنْفِقَ مِنْ ثَمَرِهِ حَيْثُ أُمِرَ بِهِ وَ هُدِيَ لَهُ وَ أَلَّا يَبِيعَ مِنْ أَوْلَادِ نَخِيلِ هَذِهِ الْقُرَي وَدِيَّةً حَتَّي تُشْكِلَ أَرْضُهَا غِرَاساً وَ مَنْ كَانَ مِنْ إِمَائِي اللَّاتِي أَطُوفُ عَلَيْهِنَّ لَهَا وَلَدٌ أَوْ هِيَ حَامِلٌ فَتُمْسَكُ عَلَي وَلَدِهَا وَ هِيَ مِنْ حَظِّهِ فَإِنْ مَاتَ وَلَدُهَا وَ هِيَ حَيَّةٌ فَهِيَ عَتِيقَةٌ قَدْ أَفْرَجَ عَنْهَا الرِّقُّ وَ حَرَّرَهَا الْعِتْقُ .
# قال الشريف : قوله ( عليه السلام ) في هذه الوصية و ألا يبيع من نخلها ودية الودية الفسيلة و جمعها ودي. و قوله ( عليه السلام ) حتي تشكل أرضها غراسا هو من أفصح الكلام و المراد به أن الأرض يكثر فيها غراس النخل حتي يراها الناظر علي غير تلك الصفة التي عرفها بها فيشكل عليه أمرها و يحسبها غيرها .#
نهج البلاغه
نامه۲۴-وصيت درباره دارايي خود
وصيت اقتصادي نسبت به اموال شخصي
اين دستوري است كه بنده خدا علي بن ابيطالب، امير مومنان نسبت به اموال شخصي خود براي خشنودي خدا، داده است، تا خداوند با آن به بهشتش درآورد، و آسوده اش گرداند. (قسمتي از اين نامه است) همانا سرپرستي اين اموال بر عهده فرزندم حسن بن علي است، آنگونه كه رواست از آن مصرف نمايد، و از آن انفاق كند، اگر براي حسن حادثه اي رخ داد و حسين زنده بود، سرپرستي آن را پس از برادرش به عهده گيرد، و كار او را تداوم بخشد. پسران فاطمه از اين اموال به همان مقدار سهم دارند كه ديگر پسران علي خواهند داشت، من سرپرستي اموالم را به پسران فاطمه واگذارم، تا خشنودي خدا، و نزديك شدن به رسول الله (ص) و بزرگداشت حرمت او، و احترام پيوند خويشاوندي پيامبر (ص) را فراهم آورم.
ضرورت حفظ اموال
و با كسي كه اين اموال در دست اوست شرط مي كنم كه اصل مال را حفظ نموده تنها از ميوه و درآمدش بخورند و انفاق كنند، و هرگز نهالهاي درخت خرما را نفروشند، تا همه اين سرزمين يكپارچه زير درختان خرما بگونه اي قرار گيرد كه راه يافتن در آن دشوار باشد. و زنان غير عقدي من كه با آنها بودم و صاحب فرزند يا حامله مي باشند، پس از تولد فرزند، فرزند خود را گيرد كه او بهره او باشد، و اگر فرزندانش بميرد، مادر آزاد است، كنيز بودن از او برداشته، و آزادي خويش را باز يابد.
/(وديه) به معني نهال خرما، و جمع آن (ودي) بر وزن (علي) مي باشد، و جمله امام نسبت به درختان (حتي تشكل ارضها غراسا) از فصيح ترين سخن است يعني زمين پردرخت شود كه چيزي جز درختان به چشم نيايند)/
نهج البلاغه
This is what Ali ibn Abi Talib (the slave of Allah) has laid down about his property, in pursuance of seeking Allah's pleasure so that He may by virtue by
virtue of it give him entry into Paradise and accord him peace.
It will be administered by Hassan ibn Ali. He will take from it a suitable portion for his livelihood and spend it on charity. If something happens to
Hassan, and if Husayn survives he will adminster it after Hasan, and deal with it accordingly. In the chariable estate of the two sons of Fatimah they have the
same rights as the all (other) sons of Ali. I have laid down the (functions of) administration of the two sons of Fatimah in order to seek the pleasure of
Allah bless him and his descendants with due regard for his honour and consideration of his kinship.
It is obligatory on him who administers it that he retains the estate as it is, and spends the usufruct as he has been ordered and instructed. He should not
sell the seedlings in the plantations of these villages till the land changes its face by turning them into plants. As for those of my slave maids who were
under me, if any one of them has a child or is pregnant, she will be retained for the sake of the child and will form part of his share. If the child dies
and she survives, then she is free, bondage is removed from her and liberty is given to her.
Al-Sayyid al-Radi says : In this will in Amir al-Mu'minin's phrase "alla yabi a min nakhliha wadiyyatan", the word "wadiyyah" means seedling of date - palm
and its plural is "wadiyy". And his words "hatta tushkila arduha ghirasan",
is one of the most eloquent form of expression and it means that when a number of date plants grow on the land then he who had seen it before the growth would
regard it as a different land.