eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4هزار دنبال‌کننده
24.1هزار عکس
12هزار ویدیو
369 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
ْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ فَهُمْ لاَ يَهْتَدُونَ); و شيطان اعمالشان را در نظرشان جلوه داده، و آن ها را از راه بازداشته; و ازاين رو هدايت نمى شوند!». اين كار مخصوص شياطين جن نيست بلكه شيطان هاى انسان نما نيز اين كار را انجام مى دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 امام صادق علیه السلام: 🔹️ ثَلَاثَةٌ إِنْ یَعْلَمْهُنَّ الْمُؤْمِنُ کَانَتْ زِیَادَةً فِی عُمُرِهِ وَ بَقَاءَ النِّعْمَةِ عَلَیْهِ…تَطْوِیلُهُ فِی رُکُوعِهِ وَ سُجُودِهِ فِی صَلَاتِهِ وتَطْوِیلُهُ لِجُلُوسِهِ عَلَی طَعَامِهِ إِذَا أَطْعَمَ عَلَی مَائِدَتِهِ وَ اصْطِنَاعُهُ الْمَعْرُوفَ إِلَی أَهْلِهِ. 🔹️ سه چیز است که اگر مؤمن از آنها مطلع شود، باعث طول عمر و دوام بهره مندی او از نعمت‌ها می شود…طول دادن رکوع و سجده، زیاد نشستن بر سر سفره‌ای که در آن دیگران را اطعام می‌کند و خوش رفتاری اش با خانواده. 🔰 "اصول کافی، جلد ۴، صفحه ۴۹" ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴✍ | به‌بهانه سیل اخیر در چند استان، سخنان ابلهانه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که برخی این رخ‌دادهای تلخ را نتیجه شعار "مرگ بر آمریکا" دانسته اند! 🔻جز اولیاء الهی کسی نمی تواند ادعا کند دلیل فرازمینی یک بلا را می‌داند ولی می ‌توان پرسید که از نظر قرآن آیا "مرگ" خواستن برای کسی جایز است؟ یا غلط است و مایه‌ی نزول عذاب خواهد شد؟ 🔸️خداوند خودش در قرآن بیش از ۲۰ بار منافقین و کافرین را لعن کرده و برای ظالمان شعار "مرگ" داده است. از جمله آیات زیر: ۱.قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ (سوره بروج) ۲.قتل الخراصون (سوره الذاريات) ۳.فَقُتِلَ کَيْف قَدَّرَ(سوره مدثر) ۴.الذین كفروا فتعسا لهم(سوره محمد) تعابیر "قُتل" و "تعسا لهم" در آیات فوق دقیقا به معنای "مرگ بر" استفاده شده. یعنی خداوند تندترین تعبیر را برای کفار و منافقین و مستکبرین به‌کار برده. اما مهمتر اینکه خداوند ترک کردن این خصلت، یعنی مقاومت در برابر مستکبرین و تمایل به آنها(بخوانید ترک کردن شعار مرگ بر آمریکا را) مایه نزول عذاب دانسته و نه برعکس. مثلا در آیات ۱۱۲ و ۱۱۳ سوره هود آمده: و لا ترکنوا الي الذين ظلموا فتمسكم النار ⛔بنا بر این آیات، حتی اگر سیل اخیر را نشانه‌ی خشم الهی بدانیم، باید یکی از دلایل آنرا گزافه گوئیها از همین دست و تحقیر مقاومت مردم بدانیم و نه برعکس. که خداوند تقوای مردمان از جمله پایداری در برابر ظلم را علت ریزش رحمت دانسته نه نزول عذاب. به هرحال بهتر است این سلبریتی‌های زیاده‌‌گو به‌جای ادعاهای گزاف غیر قابل اثبات اجازه دهند علل طبیعی و اشتباهات پیشین و راه‌های جبران آسیبها بررسی علمی شود. ✍به قلم: ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از شبکه ادیان
افرادیکه در تصویر میبینید، متّهمند چرا همیشه به جای کمک به ایران، به فلسطین و سوریه و عراق کمک میکنند، در روزهای گذشته در صف مقدم کمک به سیل زدگان بوده‌اند اما آنهایی که شعارشان "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران است" کجایند؟! 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹اومده بودن جلوی سپاه شهر وایستاده بودن. از این خانم پرسیدم: اینهمه شهرداری و ستاد مدیریت بحران و استانداری و اینا، چرا اومدین جلو سپاه؟ جوابش خیلی جالب بود... 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از کانون
فتنۀ تغذیه تراریخته ساز ها سربازان شیطانن با مکر و حیله گری این تراریخته ها رو وارد غذای مصرفی مردم کردن یا آلوده.يا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلالاً طَيِّباً..
هدایت شده از شبکه ادیان
توماس هسلر ملی پوش سابق آلمان در اینستاگرام با مردم ایران همدردی کرده ، اون وقت پور علی گنجی و مهرداد میناوند در حال لجن‌پراکنی برای جذب دو تا فالوور بیشتر شرافت چیز خوبیست.. 🌐 @adyan8
غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد... ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
. تکلیف انسان در برابر حوادث طبیعی . اگر سیلی هست، اگر ای هست، اگر انفجار کوهها و آتشفشانی هست؛ همه اینها راههای علمی دارد، می شود اینها را مهار کرد. بین ما و عالم یک ارتباط مستقیمی است. ما را خدا به عنوان یک موجود خلق نکرده! فرمود: یک مقداری را بکار ببری، یک مقداری را بکار ببری؛ همه چیز را می توانی بفهمی، ما برای شما مسخر کردیم. چه جور می شود شما نفهمی که کجا جای است، کجا می آید؟! خب این را برای همین ساخنتد، اصلا برای همین ما به شما هوش دادیم که بسازی، این ها هرز نرود! نه سد می سازید که جلوی تان را بگیرید، نه وقتی سیل آمده دست از بر می دارید! خب ما شما را برای این کار خلق کردیم، شما خیال می کنید برای کردن کردیم! . درس خارج تفسیر قرآن کریم _ قم ؛ 1391/12/21 . ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا سیل شدید در (چهار محال و بختیاری) آسیبی به شهر و تاسیسات آن وارد نکرد؟ بدلیل ساخت صحیح کانال عمیق برای هدایت آب با وجود باراش شدید هیچ اتفاقی رخ نداد. @mobahelegharn_21
⭕️توییت استاد رائفی پور درباره احیای #دریاچه_ارومیه و در نقد جریان نفوذی در محیط زیست 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🏅نشر آثار استاد رائفی پور @OstadRaefipoor1
💢خبرگزاری اسپوتنیک روسیه: این روزها جنگ رسانه ای بر علیه ایران به اوج خود رسیده و رسانه های مقابل ایران حرفه ای ترین افراد را برای این جنگ استخدام کرده اند. این رسانه‌ها در بسیاری از اهداف خود موفق بوده‌اند و توانسته اند تاثیر بسیار زیادی روی مردم ایران و حتی برخی مسئولان مانند برخی نمایندگان مجلس بگذارند. رسانه های داخل ایران نه فقط در دفاع رسانه ای ضعیف عمل می‌کنند بلکه حتی در بسیاری از موارد در مسیر خواست دشمن حرکت می‌کنند. ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از روشنگری
یادتونه یه اقایی میگفت من سرهنگ نیستم حقوقدانم اشتباه ماهمونجابود! درشرایط جنگ اقتصادی وفرهنگی اتفاقا کشور سرهنگ میخواست.. حالا سرهنگ هارو با حقوقدانان ببینید چطورشدخودشمام افتادیدبه دست پای سرهنگ های ارتش و سپاه که سیل رو مدیریت کنن؟ 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از جوان حزب اللهی
کمک به سبک دولت و کمک به سبک بسیج و مردم 🆔👇👇👇 @javane_hezbollahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💙🍃 🍃🍁 ✴️ پنجشنبه👈8 فروردین 1398 👈28مارس2019 👈21 رجب ۱۴۴۰ 🕋 مناسب ها 🎇امور اسلامی و دینی. ❇️صدقه صبحگاهی رفع نحوست کند 📛از قسم خوردن در این روز پرهیز گردد. 📛امور ازدواجی هم اقدام نشود. 👶برای نوبت زایمان خوب نیست. 🚘 مسافرت: مسافرت همراه صدقه باشد. 🔭احکام نجوم 🔘انجام امور اساسی ... 🔘دیدار بزرگان 🔘انجام امور و فعالیت های سیاسی. 🔘اغاز معالجات. 🔘دید و بازدیدها. 🔘امور کشاورزی و زراعت. 👩‍❤️‍👩امروز (روز پنجشنبه) مباشرت هنگام زوال ظهر (بعد اذان ظهر) استحاب ویژه دارد و فرزند حاصل از ان اقا بزرگوار عاقل و سیاستمدار و هر گز شیطان نزدیک چنین فرزندی نشود تا پیر گردد خداوند سلامتی دنیا و اخرت به وی عطا کند و هیچ انحرافی و نادرستی در او نخواهد بود. ان شاءالله. 💑 امشب: امشب (شبِ جمعه) مباشرت مستحب و فرزند حاصل از ان امید می رود از ابدال و یاران امام زمان عجل الله فرجه گردد ان شاءالله. 💇‍♂💇 اصلاح سر و صورت : طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری بسیار خوب است باعث شادی و موجب دولت و دارایی گردد و خوشبختی و سلامتی در پی دارد ان شاءالله. 💉💉حجامت فصد خون دادن زالو انداختن یا و فصد در ان روز خوب است و موجب روشنی دل شود ان شاءالله. 😴 تعبیر خواب امشب: اگر شب جمعه خواب ببیند تعبیرش از ایه ی 22سوره مبارکه حج. کلما ارادوا ان یخرجوا منها من غم اعیدوا فیها و ذوقوا عذاب الحریق.. وچنین برداشت میشود که خواب بیننده را ملال خاطری برسد که خلاصی از ان سخت باشد و یا خلاص نشود خواب را بازگو نکنید و صدقه بدهید تا رفع گردد.ان شاءالله. 💅 ناخن گرفتن: 🔵 پنجشنبه برای ، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است. 👕👚 دوخت و دوز: پنجشنبه برای بریدن و دوختن روز خوبیست و باعث میشود ، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد. ✴️️ وقت استخاره : در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر ( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز پنجشنبه نیز: لا اله الا الله الملک الحق المبین ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه موجب رزق فراوان میگردد . 💠 ️روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ۳۷۶- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : إِنَّ الْحَقَّ ثَقِيلٌ مَرِيءٌ وَ إِنَّ الْبَاطِلَ خَفِيفٌ وَبِيءٌ .
نهج البلاغه و درود خدا بر او فرمود: حق سنگين اما گواراست، و باطل سبك اما كشنده است.
نهج البلاغه Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said : Certainly, right is weighty and wholesome while wrong is light and epidemical.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير عاقبت حق و باطل از نوشته بلاذرى در انساب الاشراف استفاده مى شود كه اين كلام را اميرمؤمنان على(عليه السلام)هنگامى بيان فرمود كه عثمان تمام فرمانداران خود را از نقاط مختلف كشور اسلام گردآورى كرده بود تا درباره شكايات مردم از آن ها صحبت كند. از اميرمؤمنان على(عليه السلام) نيز در اين مجلس دعوت به عمل آمد. حضرت خطاب به عثمان اين جمله را بيان فرمود: «حق، سنگين اما گواراست و باطل، سبك اما بلاخيز و مرگ آور است»; (إِنَّ الْحَقَّ ثَقِيلٌ مَرِيءٌ، وَ إِنَّ الْبَاطِلَ خَفِيفٌ وَبِيءٌ). «مرىء» به معناى گوارا و «وبىء» به معناى وباخيز است كه گاه تفسير به مرگ آور مى شود. سپس افزود: واى بر تو هرگاه كسى به تو راست بگويد عصبانى مى شوى و اما اگر دروغ بگويد راضى مى گردى: (انك متى تصدق تسخط و متى تكذب ترض). توضيح اين كه در كتاب الفتوح ابن اعثم كوفى آمده است كه گروهى از اهل شام نزد عثمان آمدند و از معاويه شكايت كردند و جمعى از خوبان كوفه نزد او آمدند و از والى او سعيد بن عاص شكايت داشتند. عثمان گفت: تا كى اين گونه شكايت ها از اين دو نفر به من مى رسد؟ حجاج بن غزيه انصارى گفت: مردم فقط از اين دو نفر شكايت ندارند آن ها از همه عمال و فرمانداران تو شاكى هستند. يك بار به سراغ آن ها فرستادى و احضارشان كردى سپس بار ديگر آن ها را به مقام خود بازگرداندى، اكنون به سراغ آن ها بفرست و آن ها را در حضور اصحاب پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) به اين مسجد احضار كن سپس از آن ها عهد و پيمان بگير كه به كسى ظلم نكنند و آن ها را سوگند ده آنگاه آن ها را به جاى خود بازگردان و اگر نپذيرفتند ديگرى را به جاى آن ها بفرست زيرا صالحان مسلمين كم نيستند. بسيارى از مردم نيز همين پيشنهاد را تأييد كردند. به دنبال اين ماجرا عثمان به سراغ جميع كارگزاران و فرماندارانش فرستاد و آن ها را احضار كرد سپس رو به اصحاب رسول خدا(صلى الله عليه وآله)كرد و گفت: اى مردم! اين ها كارگزاران من اند كه مورد اعتمادم بوده اند اگر دوست داشته باشيد آن ها را عزل مى كنم و آن كس را كه شما دوست بداريد به جاى آن ها مى گذارم. اين جا بود كه اميرمؤمنان على(عليه السلام) (كه مى دانست عثمان در اين سخن خود پايدار نخواهد ماند) فرمود: اى عثمان! حق، سنگين است (و تلخ) و باطل، سبك است (و شيرين) تو مردى هستى كه اگر به تو راست بگويند خشمگين مى شوى و اگر دروغ بگويند راضى مى گردى. مطالب بسيارى از مردم به تو رسيده كه اگر آن ها را ترك كنى بهتر از آن است كه اصرار بر آن ها داشته باشى. از خدا بپرهيز و از آنچه مردم درباره تونمى پسندند توبه كن. آنگاه طلحه نيز سخنانى در تأييد سخنان على(عليه السلام) گفت. سرانجام عثمان عصبانى شد و گفت: چرا مرا رها نمى كنيد؟ چرا اين همه سرزنش مى كنيد؟ من كارى نكرده ام. شما اوضاع را بر ضد من دگرگون ساختيد... . حوادث بعد از اين ماجرا كه در تاريخ صدر اسلام به طور مشروح آمده نشان مى دهد كه عثمان سرانجام تن به حق نداد چراكه تلخ و سنگين بود و باطل را برگزيد چراكه ظاهراً شيرين بود ولى عاقبت دردناكى براى او و براى جهان اسلام بهوجود آمد. اى كاش كلام اميرمؤمنان على(عليه السلام) را پذيرفته بود و آن همه آسيب ها به جهان اسلام نمى رسيد. سنگينى حق به اين دليل است كه در بسيارى از موارد برخلاف ميل انسان است و اصولاً حركت كردن در مسير حق كار بسيار پيچيده و مشكل است و به گفته بعضى از دانشمندان مانند راه رفتن روى طناب است كه اگر اندك خطايى در آن شود انسان سقوط مى كند; در مسير حق نيز اگر انسان خطا كند در وادى باطل گرفتار خواهد شد. ولى به هر حال نتيجه حق بسيار گواراست، هم در دنيا باعث خشنودى بندگان خداست و هم در آخرت موجب سعادت جاودان و نجات ابدى است. بعضى آن را تشبيه به داروى تلخ شفابخشى كرده اند كه خوردن آن ناگوار اما نتيجه آن رهايى از بيمارى هاى خطرناك است. اما به عكس، باطل، سبك و آسان است چراكه انسان هرگونه بخواهد آن را مطابق ميل خود تنظيم مى كند و به طور موقت از آن لذت مى برد ولى عاقبتى دردناك دارد; هم در اين دنيا مردم بر ضد او مى شورند و هم در آخرت گرفتار عذاب دردناك الهى مى شود. در داستان عمال عثمان نيز تاريخ مى گويد كه چه عاقبت ناگوار و بدى در انتظار او بود و چه مشكلات عظيمى براى جهان اسلام بهوجود آورد. آرى انحراف از حق، آثار بسيار ناگوارى دارد. شبيه همين كلام نورانى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)به صورت ديگرى آمده است كه فرمود: «الْحَقُّ ثَقيلٌ مُرٌّ، وَ الْباطِلُ خَفيفٌ حُلْوٌ، وَ رُبَّ شَهْوَةِ ساعَة تُورِثُ حُزْناً طَويلاً; حق، سنگين و تلخ است، و باطل، سبك و شيرين; ليكن چه بسا يك لحظه شهوت پرستى، نگرانى و حزن طولانى درپى داشته باشد». آرى; حق، سنگين و تلخ است; زيرا گاهى به ضرر و زيان انسان تمام مى شود و بسيارى از اوقات حق برخلاف خواسته هاى درونى وشهوات انسان است وگاهى نيز اجراى حق،سرزنش ديگران
و ناملايمات و مشكلاتى را به همراه دارد كه براى انسان گران و سنگين تمام مى شود. اما باطل، سبك و شيرين است; ولى همچون سمّ، مهلك و كشنده است; به همين دليل، چه بسا سبب يك عمر پشيمانى و ناراحتى بشود; مثلاً كسى كه از روى خواسته نفس براى مدّت كوتاه گناهى را انجام مى دهد كه مجازات آن زندان ابد است پس از دستگيرى و بازداشت، كفّاره يك ساعت گناه را بايد يك عمر بپردازد.