به نظر میرسد ریشه اصلی نگاههای منحرف نسبت به ذات باری تعالی عدم معرفت کافی نسبت به حقتعالی و بحث اصلی و ریشه ایی اعتقادات می باشد که سرچشمه تمامی رذایل اخلاقی می باشد
توجه به صفات الهی بالاخص تفکر و تدبر دد ۵ صفت از ۱۰۰۱ صفت الهی(در دعای جوشن کبیر)
میتواند تاثیر فوق العاده در تغییر بینش ما و اصلاح عقاید ما داشته باشد
۱-علیم بودن خدا یعنی بدانم او بینهایت حکیم و داناست.
۲_غنی بودن حق تعالی و اینکه اون نادار نیست و ِلذا اگر به ما نمی دهد مشکل از ماست نه از او
۳_قدیر بودن خدای متعال و اینکه برای او غیرممکن وجود ندارد
۴_رحیم بودن حقتعالی و اینکه بسیار مهربان است حتی مهربانتر از پدر و مادرت
۵_جواد بودن حضرت حق بدین معنا که بخیل نیست و لطفش را از هیچ کسی دریغ نکرده و نمیکند.
والله المستعان
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔺تاثیر اراده و ایمان در عمل انسان / وقتی که انسان پرواز می کند🔻
💠حديثى از حضرت صادق (ع) هست كه #آقاى_طباطبائى خيلى به آن تكيه مى كند: «ما ضعف بدن عمّا قويت عليه النّيّة» هر كارى را كه انسان نمى تواند به دليل اين است كه نمى داند، نيّت و قصدش را ندارد، چون قصدش فرع بردانستن است.
💠 انسان اگر واقعاً به #مرحله_علم برسد كه مى تواند پرواز كند، پرواز مى كند؛ يعنى تأثير علم تا اين حد است. علمش پيدا نمى شود.
به عبارت ديگر مسأله #ايمان مطرح است، انسان به هر چيزى ايمان پيدا كند همان كار را مى تواند انجام دهد.
📚مجموعه آثار شهید مطهری، ص699
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از ویدیو چک
The fight against 'molka', South Korea's spycam epidemic - Focus
🔶اینجا کره جنوبی است...مهد آزادی و تمدن...
کشوری که نه دین خاصی بر آن حاکم است که برخی بگویند دین باعث فساد شده و افیون ملتهاست(!) نه قانون و منعی برای پوشش وجود دارد که به پویش #نه_به_حجاب_اجباری نیاز داشته باشند و هر کس هر طور صلاح بداند و با هر پوششی که تمایل داشته باشد در عرصه اجتماع حاضر می شود.
حال سوال اینجاست که با وجود اینکه در این کشور دین خاصی حاکم نیست؛ هیچ اجباری هم برای پوشش وجود ندارد و به قول بعضی ها به دلیل نداشتن محدودیت در پوشش؛ مردانشان چشم و دل سیر هستند؛ کار به جایی رسیده که پلیس این کشور مجبور شده توالت های عمومی زنانه را از ترس کارگذاشتن ریزدوربین ها توسط آقایان مورد بازرسی قرار دهد!
این عکس بهانه ای شد کمی درخصوص این نظریه که با آزادگذاشتن پوشش خانم ها در ایران و گسترش بی حجابی کم کم این موضوع برای مردان عادی شده و دیگر حرص و ولع آقایان از بین می رود را کمی بررسی کنیم...
در ظاهر اینطور به نظر می رسد که اگر در جامعه ای مانند ایران بی حجابی آزاد شود و قانون حجاب برداشته شود قطعاً در سال های ابتدایی با پوشش ها و رفتارهای زننده روبرو خواهیم شد که نشان از نوعی عقده گشایی بعد از محدودیت است. این مسئله در ابتدا می تواند بحران هایی را به دنبال داشته باشد اما بعد از چند سال همه ی این جلوه گری ها و جاذبه ها به نظر عادی می شوند و دیگر حساسیت هایی که امروز بین زن و مرد وجود دارد، وجود نخواهد داشت. در واقع بعد از چند سال جاذبه های زن برای مرد عادی می شود و زنان نیز از زحمت پوشیده بودن آزاد می شوند.
در اینجا با یک مثال این موضوع را بررسی می کنیم؛ فرض کنید شما به کباب بسیار علاقه دارید و می توانید هر روز ظهر و شام کباب میل نمایید، با اینکه این غذا را بسیار دوست دارید اما در هر حال بعد از یک هفته یا دو هفته یا یک ماه از این غذا دل زده خواهید شد و ممکن است حتی بوی غذای مورد علاقه تان هم شما را آزار دهد. آیا می توان گفت که بعد از یک ماه که هر روز کباب می خوردید، دیگر گرسنه نخواهید شد؟ آیا غریزه گرسنگی شما در اولین وعده بعد از یک ماه کباب خوردن، دیگر تحریک نمی شود؟ قطعاً بر اساس غریزه و پیام های عصبی صادره از مغزتان، دوباره گرسنه خواهید شد اما این بار حاضرید با یک تخم مرغ خود را سیر کنید و کباب نخورید.
بنابراین واضح است که در هیچ شرایطی غرایز و تحریک پذیری آن ها از بین نخواهد رفت، بلکه بر اساس سیستم فیزیولوژیکی بدن این تغییرات همواره وجود دارد و هیچ گاه متوقف نمی شود. غریزه جنسی نیز که یکی از قوی ترین این غرایز است هیچ گاه از بین نمی رود و تنها در شرایط مختلف، آستانه تحریک پذیری آن تغییر می کند.
بنابراین زمانی که جاذبه های جنسی زن و مرد برای آنان عادی شود، غریزه آنان به همان قوت و بلکه شدیدتر وجود خواهد داشت اما دیگر از داشتن رابطه با جنس مخالف لذت نمی برند، و به دنبال ارضاء غریزه به روش های متنوع تری خواهند بود، بنابراین برخی از آنان برای آرام کردن غریزه ی طغیان کرده ی خود، به ارتباط با همجنس یا حیوانات روی می آورند.
بدیهی است با افزایش جلوه گری های زنان در عرصه جامعه و عادی شدن زیبایی های آنان برای جنس مخالف، علاوه بر اینکه سطح تحریک پذیری مرد نسبت به زن بالا می رود، مرد دچار تنوع طلبی در ارتباط با زنان خواهد شد که آثار بسیار شومی در روابط جنسی بر جای می گذارد.
آنچه در این فرایند اتفاق می افتد از بین رفتن حساسیت نسبت به همسر از یک سو و شعلهور شدن آتش تنوعطلبی روانی از سوی دیگر است. وقتی حساسیت جنسی نسبت به زنان از بین برود، نیازهای جنسی شکلی انحرافی و بیمار گونه به خود می گیرند و به شکل های تنفرانگیز و در بسیاری از موارد خطرساز تبدیل می شوند، چیزی که بنیان خانواده ها را به شدت تهدید خواهد کرد.
ادامه👇
هدایت شده از ویدیو چک
در چنین شرایطی وقتی بی حجابی در جامعه آزاد شود، شاید در ظاهر اینطور به نظر برسد که زنان از زحمت با حجاب بودن آزاد می شوند و زندگی راحت تری خواهند داشت، اما واقعیت تجربه شده در جوامع آزاد نشان می دهد نه تنها زنان آزاد نشده اند بلکه زحمت و رنج آن ها برای حفظ امنیت و آرامش، بسیار بیشتر شده است و هزینه های مادی و معنوی بیشتری برای رسیدن به آرامش می پردازند.
از طرفی زنانی که ازدواج کرده اند از آنجا که چندان برای مردهایشان منحصر به فرد نیستند از نظر عاطفی و احساسی لطمه خورده، روابط زناشویی آن ها که پایه ای محکم برای زندگی مشترک است، به شدت سست می شود. به طور کلی زنان جنبه معشوق و محبوب بودن را از دست خواهند داد. در واقع کسی که بیش از همه در این آزاد شدن متضرر خواهد شد، او زن است. بنابراین واضح است که با آزاد شدن بی حجابی نه تنها دردسرهای زنان کم نمی شود بلکه بر مشکلات، معضلات و حقوق از دست رفته ی آنان افزوده خواهد شد.
#رسانه_ویدیوچک
ویدیوچکـ / @videocheck_media
💢 رسانه ای متفاوت برای شما☝️
هدایت شده از رادار انقلاب
⭕️باز هم شائبهی دو تابعیتی بودن حسن فریدون روحانی در کشور طنین انداز شد و باز هم مشخص نیست کدام نهاد یا مرجع قانونی باید پاسخگوی آن باشد!
فریدون روحانی تاکنون در دو دوره ریاست جمهوری و چند دوره مجلس از شورای نگهبان تایید صلاحیت گرفته است. پس شورای محترم نگهبان منطقا باید اولین مرجعی باشد که یا افکارعمومی را روشن کند و یا از آقای رسایی شکایت کند. /خیانت خواص
🇮🇷 گلچین مطالب انقلابی با ذکر منبع🇮🇷
@Radar_enghelab
هدایت شده از @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدرد حکومت مداری نمیخوره!
خاطره دکتر رحیمپور ازغدی از یکی از رئیس جمهورهای آخوند دهه ۷۰ (احتمالاً هاشمی رفسنجانی)
احادیث و روایات خوبه اما برا سخنرانی نه حکومتداری!
#لیبرالیسم
@AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درمان اضافه وزن
چربی خون
پر خوری
اشتهاء کاذب
استاد ضیایی
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
💙🍃🦋
🍃🍁
🦋
✴️ شنبه👈4 آبان 1398
👈26 اکتبر 2019 👈27 صفر 1441
🕌 مناسبت های اسلامی و دینی.
🏴خوراندن سم به امام مجتبی علیه السلام توسط جعده ملعونه( به روایتی)
❇️روز خوبی برای. همه حوائج و خواسته هاست.
✅امور ازدواجی.
✅بنایی و ساخت و ساز.
✅مسافرت.
✅ملاقات با قاضی و پیگیری امور قضایی.
✅زراعت و کشاورزی.
👶نوزاد امروز زیبا خوشرو دوست داشتنی و عمری دراز و روزی فراوان دارد. ان شاءالله.
🚖 مسافرت خیلی خیلی خوب است.
🔭 🌗احکام نجومی.
🔘واسطه شدن بین افراد.
🔘اغاز سفر.
🔘و انجام معالجات نیک است.
👩❤️👩مباشرت و انعقاد نطفه
💑 مباشرت و انعقاد نطفه( امشب شب یکشنبه).
دستوری مبنی بر تاثیر بر فرزند وارد نشده.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری خوب نیست .
💉💉 حجامت خون دادن فصد زالو انداختن خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری، خوب و باعث ایمنی از ترس گردد.
💅 ناخن گرفتن
شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد.
👚👕دوخت و دوز.
شنبه برای بریدن و دوختن،#لباس_نو روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.
🙏🏻 وقت #استخاره در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر.
📿ذکر روز شنبه : یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه
📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه #یاغنی که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد .
💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_رسول_اکرم_(ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. هَذَا مَا أَمَرَ بِهِ عَبْدُ اللهِ عَلِیٌّ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ، مَالِکَ بْنَ الْحَارِثِ الاَْشْتَرَ فِی عَهْدِهِ إِلَیْهِ، حِینَ وَلاَّهُ مِصْرَ: جِبَایَةَ خَرَاجِهَا، وَجِهَادَ عَدُوِّهَا، وَاسْتِصْلاَحَ أَهْلِهَا، وَعِمَارَةَ بِلاَدِهَا، أَمَرَهُ بِتَقْوَى اللهِ، وَإِیْثَارِ طَاعَتِهِ، وَاتِّبَاعِ مَا أَمَرَ بِهِ فِی کِتَابِهِ: مِنْ فَرَائِضِهِ وَسُنَنِهِ، الَّتِی لاَ یَسْعَدُ أَحَدٌ إِلاَّ بِاتِّبَاعِهَا، وَلاَ یَشْقَى إِلاَّ مَعَ جُحُودِهَا وَإِضَاعَتِهَا، وَأَنْ یَنْصُرَ اللهَ سُبْحَانَهُ بِقَلْبِهِ وَیَدِهِ وَلِسَانِهِ; فَإِنَّهُ، جَلَّ اسْمُهُ، قَدْ تَکَفَّلَ بِنَصْرِ مَنْ نَصَرَهُ، وَإِعْزَازِ مَنْ أَعَزَّهُ. وَأَمَرَهُ أَنْ یَکْسِرَ نَفْسَهُ مِنَ الشَّهَوَاتِ، وَیَزَعَهَا عِنْدَ الْجَمَحَاتِ، فَإِنَّ النَّفْسَ أَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ، إِلاَّ مَا رَحِمَ اللهُ.
به نام خداوند بخشنده مهربان، اين دستورى است که بنده خدا على اميرمؤمنان به مالک بن حارث اشتر در فرمانى که براى او صادر کرده بيان نموده، در آن هنگام که زمامدارى مصر را به او سپرد تا حقوق بيت المال در آن سرزمين را جمع آورى کند و با دشمنان آنجا پيکار نمايد، به اصلاح اهل آن همت گمارد و به عمران و آبادى شهرها و روستاهاى آن بپردازد.
او را به تقواى الهى فرمان مى دهد و به ايثار و مقدّم داشتن اطاعت خدا و پيروى از آنچه در کتاب او (قرآن مجيد) به آن امر فرموده اعم از فرايض (واجبات) و سنن (مستحبات) دستور مى دهد، همان دستوراتى که هيچ کس جز با متابعت آنها روى سعادت نمى بيند و جز با انکار و ضايع ساختن آن در مسير شقاوت و بدبختى واقع نمى شود.
هدایت شده از کانال عکس پروفایل 😍 ☑️ profail فیک کلیپ استیکر گروه دختر پسر استوری تصویر عید عشق چت فیلم
1.mp3
3.34M
👆👆👆
🔊 مناجات بسیار زیبا
🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🎤با نوای : حاج منصور #ارضی
🎧 @mediamazhabi 🕋
🔹 امام خمینی(ره) خطاب به استاد #مطهری فرموده بود «در قبرستان شیخان قم یک مرد خوابیده است و او حاج میرزا جواد آقای تبریزی است. بوی آدمیّت از مزار او به آسمان پیچیده است!» امام آنچنان به میرزا جواد ارادت داشت که پس از بازگشت از فرانسه به زیارت قبر ایشان رفت و با تحت الحنک عمامه خویش غبار سنگ قبر استاد را زدود.
🔹 شمه ای از احوالات مرحوم آیت حق و عارف بالله
حضرت حاج #ميرزا_جواد_آقا_ملكى_تبريزى (قدس سره) 👇
📜 ytre.ir/s5G
📜 ytre.ir/s6d
🔹 #حدیث_سرو (زندگی نامه تصویری ) 👇
🎥 ytre.ir/s4G
✔️
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ببر کاغذی و بهشت کاغذی که در ماجرای FATF مردم را از آن میترسانند، حقیقت ندارد❗️
یاسر جبرائیلی کارشناس اقتصادسیاسی:
🔹 وضعیت ما در FATF نه بهتر از این میشود نه بدتر.
🔹 وضعیت تعاملمان با دنیا بعد از #برجام بدتر شد./نسیمآنلاین
🇮🇷 گلچین مطالب انقلابی با ذکر منبع🇮🇷
@Radar_enghelab
⬛️شهادت یا رحلت حضرت رسول صلی الله علیه و آله!؟
بررسی اسناد🔰
◾️▪️یکی از مظلومیتهای حضرت رسول این است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجه نمیشود. و معمولا میگویند رحلت حضرت رسول !!! قصد داریم در رابطه با کیفیت شهادت و قاتلین آن حضرت اشاره کنیم:
▪️کتابهای سیره و حدیث شهادت رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:
▪️ابن سعد میگوید در روایتی آمده است: پیامبر ص مسموم درگذشت و شصت و سه ساله بود. این قول ابن عبده است.
📚(المجدد فی الانساب. محمد بن محمد علوی ص۶ )
▪️علامه حلی شهادت رسول خدا را به وسیله سم ذکر میکند.
📚(منتهی المطلب حلی ج۲ ص۸۸۷ )
▪️در کتاب جامع الرواه آمده است: پیامبر ص در مدینه مسموم درگذشت
📚(جامع الرواه محمد علی اردبیلی ج۲ص۴۶۳ )
▪️شیخ طوسی میگوید: رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری مسموم درگذشت.
📚(تهذیب الاحکام ج۶ص۱ و بحار الانوار ج۲۲ص۵۱۴ )
▪️بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده است برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است به جهت اینکه خداوند او را پیامبر شهید قرار داده است.
📚 (السیره النبویه ابن کثیر دمشقی ج۴ص۴۴۹ )
▪️حاکم نیشابور کشته شدن رسول خدا را تایید کرده است. آنجا که میگوید: شعبی گفته است: بخدا قسم رسول خدا با سم کشته شدعلی بن ابیطالب با شمشیر کشته شدند و حسن بن علی با سم و حسین بن علی با شمشیر کشته شد.
📚(المستدرک. ج۳ص۶۰ )
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
علت وفات پیامبر اکرم (ص)
دلایل بسیاری وجود دارد که رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ناشی از خوراندن سم به ان حضرت بوده است. این دلایل و روایات، از تواتر معنوی برخوردارند؛ یعنی هرچند که الفاظ و توصیفات آنها کاملاً با یکدیگر مشابه نیستند، اما از مجموع آنها، می توان موضوع مورد بحث را ثابت نمود. از جمله امام صادق (ع) می فرمایند: چون پیامبر اسلام (ص)، ذراع (یا سر دست) گوسفند، را دوست می داشتند، یک زن یهودی با اطلاع از این موضوع ایشان را با این بخش از گوسفند مسموم نمودند[۴] در جای دیگری آن حضرت فرمودند: "پیامبر اکرم (ص) در جریان جنگ خیبر مسموم شده و هنگام رحلتشان بیان فرمودند که لقمه ای که آن روز در خیبر تناول نمودم، اکنون اعضای بدنم را نابود نموده است و هیچ پیامبر و جانشین پیامبری نیست، مگر این که با شهادت از دنیا می رود".[۵] در این روایت، علاوه بر تصریح به مسموم شدن رسول خدا (ص) و شهادت ایشان در پی مسمومیت، به اصلی کلی نیز اشاره می شود که مرگ تمام پیامبران و اوصیا با شهادت بوده و هیچ کدام، با مرگ طبیعی از دنیا نمی روند! روایات دیگری نیز وجود دارد که این اصل کلی را تقویت می نماید.
علاوه بر روایات شیعه روایات فراوانی در صحاح و دیگر کتب اهل سنت وجود دارد که همین موضوع را تأیید می نماید که به عنوان نمونه، به سه مورد آن اشاره می نماییم:
روایت اول: در معتبرترین کتاب اهل سنت، نقل شده که پیامبر (ص) در بیماری منجر به رحلتشان، خطاب به همسرشان عائشه فرمودند: "من همواره درد ناشی از غذای مسمومی را که در خیبر تناول نموده ام، در بدنم احساس می کردم و اکنون گویا وقت آن فرا رسیده که آن سم، مرا از پای درآورد".[۶] همین موضوع در سنن دارمی نیز بیان شده است. علاوه بر این که در این کتاب، به شهادت برخی از یاران پیامبر (ص)، بر اثر تناول همان غذای مسموم نیز اشاره شده است.[۷]
روایت دوم: احمد بن حنبل در مسند خود، ماجرایی را بیان می نماید که طی آن، بانویی به نام ام مبشر که فرزندش به دلیل خوردن غذای مسموم در کنار پیامبر (ص)، به شهادت رسیده بود؛ در ایام بیماری ایشان به عیادتشان آمده و اظهار داشتند که من احتمال قوی می دهم که بیماری شما ناشی از همان غذای مسمومی باشد که فرزندم نیز به همین دلیل به شهادت رسید! پیامبر (ص) در پاسخ فرمودند که من نیز دلیلی به غیر از مسمومیت، برای بیماری خویش نمی بینم و گویا نزدیک است که مرا از پای در آورد.[۸] مرحوم مجلسی نیز با نقل روایتی؛ تقریبا مشابه با این روایت بیان نموده که به همین دلیل است که مسلمانان اعتقاد دارند علاوه بر فضیلت نبوت که به پیامبر (ص) هدیه شده، ایشان به فوز شهادت نیز نائل آمده اند.[۹]
روایت سوم: محمد بن سعد؛ از قدیمی ترین مورخان مسلمان ماجرای مسمومیت پیامبر اکرم (ص) را این گونه نقل می نماید: هنگامی که پیامبر (ص)، خیبر را فتح نموده و اوضاع به حالت عادی برگشت، زنی یهودی به نام زینب که برادر زاده مرحب بود که در جنگ خیبر کشته شد، از دیگران پرسش می نمود که پیامبر (ص) کدام بخش از گوسفند را بیشتر دوست می دارد؟ و پاسخ شنید که سر دست آن را. سپس آن زن، گوسفندی را ذبح کرده و تکه تکه نمود و بعد از مشورت با یهودیان در مورد انواع سم ها، سمی که تمام آنان معتقد بودند، کسی از آن جان سالم به در نمی برد را، انتخاب نموده و اعضای گوسفند و بیشتر از همه جا، سردست ها را مسموم نمود. هنگامی که آفتاب غروب نموده و پیامبر (ص) نماز مغرب را به جماعت اقامه فرموده و در حال برگشت بودند، آن زن یهودی را دیدند که همچنان نشسته است! پیامبر (ص) دلیل آن را پرسیدند و او جواب داد که هدیه ای برایتان آوردم! پیامبر (ص) با قبول هدیه، به همراه یارانش بر سر سفره نشسته و مشغول تناول غذا شدند ... بعد از مدتی، پیامبر (ص) فرمودند که دست نگه دارید! گویا این گوسفند مسموم است! مؤلف کتاب، سپس نتیجه می گیرد که شهادت پیامبر (ص) به همین دلیل بوده است.[۱۰]
بدین ترتیب، از مجموع روایات نقل شده در کتب شیعه و اهل سنت، می توان نظریه شهادت ناشی از مسمومیت پیامبر (ص) را تقویت نمود که در قریب به اتفاق این روایات، زمان مسمومیت ایشان، هم زمان با جنگ خیبر و توسط زنی یهودی بیان شده است.
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ عوامل اعراض از رسول
🔶 استاد #علی_صفایی_حائری
سؤال اساسى اين است كه چطور كسانى كه محبّت رسول را در دل داشتند و از او اطاعت مى نمودند، با او درگير شدند و به او پشت كردند؟ آنچه مهمّ است، تحليل اين سؤال است كه توصيف قضايا و وقايعى كه اتفاق افتاده، تنها كفايت نمى كند و جوابگو نخواهد بود.
دو عامل اساسى وجود دارد كه آدمى را حتى در برابر خداى مهربان به لجاجت و عناد مى كشاند.
در قرآن آمده: «وَ جَحَدُوا بِهَا وَ اسْتَيْقَنَتْهَا انْفُسُهُمْ ظُلْمَاً وَ عُلُوَّاً- نحل،14»
✅ ظلم و علّو دو عامل اساسى هستند. تجاوزگرى و برترى طلبى و قدرت طلبى از عواملى هستند كه باعث مى شود تو حتى با يقينى كه دارى، منكر شوى و با رسول درگير و به او پشت كنى و نه با رسول كه حتى در مقابل خداى مهربان قد علم كنى و با او درگير شوى.
«تَلْكَ الدَّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوَّاً فِى الارْضِ وَ لَا فَسَاداً- قصص،83»
بهره مند شدن و رسيدن به دارالآخرة براى كسانى است كه حتّى اراده ى علوّ و برترى طلبى و فساد در زمين را نداشته اند.
📚 #روزهاى_فاطمه ، ص62
🌿 @einsad
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
🔹 سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مقام معنوی مرحوم #ميرزا_جواد_آقا_ملكى_تبريزى (قدس سره)
در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آن مرحوم
🔹 مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی جزو برجسته ترین فقهای سالک و عارف در دوره متاخر به حساب میآید که نظیر ایشان در نجف و بقیه شهرها خیلی معدود است. اینها شاگردان برجسته مرحوم آخوند #ملا_حسین_قلی_همدانی هستند که آن بزرگوار خود داستانی است و تنها دو سه نفر از شاگردان ایشان معروفند مثل سید احمد کربلایی، شیخ محمد #بهاری و یکی از آنها میرزا جواد آقا ملکی تبریزی است.
مرحوم میرزا جواد آقا از خانواده اعیان است چون از خانواده ملک التجار بوده است. این مرد از آن منشاء اجتماعی به نجف می رود و سالهای متمادی در آنجا اقامت میکند و همتش هم فقط این نیست که درس بخواند و یک فقیه متقی و پرهیزکار شود بلکه همت میکند تا آن حجابهایی را که در مقابل انسان وجود دارد و در مسیر تکامل انسان مانع حرکت می شود از پیش روی خودش بردارد و در این راه واقعا مجاهدت میکند و به مقامات عالی عرفانی می رسد.
من از حضرت امام رضوان الله تعالی علیه پرسیدم که شما مرحوم میرزا جواد آقا را درک کردید؟ ایشان با ابراز تاسف فرمودند: نه نشد که من درس و جلسات ایشان را به طور کامل درک کنم. بعد فرمودند آقای آشیخ محمدعلی اراکی آمدند به من گفتند چنین جلساتی هست و شما شرکت کنید، من هم یکی دو جلسه رفتم منتها آن زمان ذهنمان پر بود از مفاهیم عرفان نظری که مرحوم آقای شاهآبادی رضوان الله تعالی علیه تدریس میکردند ـ عرفان نظری برای کسانی که در این راه وارد می شوند یک عالم براق و پر طمطراق و شیوایی است که دل را جذب میکند. مرحوم میرزاجواد آقا طریقه سلوکشان این نبود و به عرفان نظری زیاد نمیپرداختند بلکه تربیت اخلاقی و سلوکی میکردند و انسانها را پرورش میدادند. لذا مراجعه کنید به المراقبات یا رساله لقاء الله ایشان میبینید مطالبی که برای تربیت مخاطب بر زبان مبارک ایشان جاری یا از قلم ایشان صادر شده است آن طمطراق عرفان نظری را ندارد ـ امام گفتند چون ذهن ما پر بود از مطالب مرحوم شاه آبادی، [جلسات میرزا جواد آقا] خیلی ما را جذب نکرد. وقتی این مساله را من از ایشان پرسیدم شاید حدود ۶۰ سال از آن زمانی که ذکر میکردند گذشته بود با این حال تاسف میخوردند و میگفتند افسوس که نشدبه آن جلسات بروم با آن که امام در آن زمان درس مرحوم شاه آبادی میرفتند.
از لحاظ فقهی هم ایشان برجسته بودند. شاگرد حاج آقا رضا همدانی بودند که همه میدانند جزو فقهای بسیار قوی است و کتابهای فقهی ایشان الان در حوزههای علمیه مرجع است. لکن مطلقا ایشان [میرزا جواد آقا ملکی] نمیخواستند به عنوان فقاهت خودشان را معرفی کنند. بحثشان تربیت معنوی و سلوکی طلاب و حوزههای علمیه بود.
بنده سالها پیش در یک مجمعی گفتم که مرحوم میرزا جواد آقا در قنوت نماز شبش (با تمام خضوع و خشوعش) این شعر را میخواند:
زان پیشتر که عالم فانی شود خراب
ما را ز جام باده گلگون خراب کن
این حالات را ما فقط می شنویم و تصورش هم شاید برای ما آسان نباشد که این چه حالی است که یک پیرمرد فقیه بزرگوار در نماز شبش شعر حافظ را با این حال بخواند.
فرزند ایشان جوان از دنیا رفته بود. در همین حال برخی شاگردان خدمت ایشان رسیدند و ایشان اصلا این مصیبت را اظهار نکرده بود بعد که شاگردان میخواستند بروند به آنها گفته بود یک جنازهای هم اینجا هست اگر آقایان موافقید تشییع کنیم، میپرسند کیست، می فهمند فرزند ایشان از دنیا رفته است. چنین قدرت، صبر و عظمتی داشتهاند.
در این دنیای مادی، دنیایی که همه انگیزهها، تحرکها و تلاشهای عظیم انسانی مصروف به مادیگری، پول و جاه و مقام است چنین عظمت و کوه عظیم معنویت سربلند کند بسیار عجیب است و ما به آن احتیاج داریم.
میرزا جواد آقا باید معرفی شود. نامگذاری خیابان و نصب تابلو و اینها خوب است لکن کافی نیست از امثال بزرگوارانی چون آقای جوادی، آقای مصباح و آقای حسن زاده و بزرگانی که اهل معنا هستند و این چیزها را درک میکنند دعوت شود تا بیایند صحبت کنند و هویت حقیقی این بزرگان را تشریح کنند و اینها پخش و منتشر شود.
ببینید جوانها امروز چطور به عرفانهای جعلی و وارداتی اقبال دارند. عرفانهایی که حقیقتا باید گفت چرند هستند مثل این که بخواهید یک کاسه بلورین یا چینی نقاشی شده فاخر را با یک ظرف پلاستیکی مقایسه کنید. این اقبال جوانها نشان دهنده این است که یک تشنگی وجود دارد که باید آن را با آب زلال و گوارا برطرف کرد. نباید گذاشت عطشی که وجود دارد با آبهای مسموم و گلآلود برطرف شود.
👁کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2