💠 شما، امروز، فردا
📌فرد نخبه در هر حوزهای خواه سياسي، اجتماعي، فرهنگي، بايد بتواند، پدیدهها را در سطوح مختلف و حتي داخلي و بینالمللی بررسي كند، آينده را از پيش ببيند و راهكارهاي هوشمندانه براي مديريت حوادث و پدیدهها در راستاي ارتقا بخشيدن به زندگي بشر ارائه كند.
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
⚫️ مرام و منش پهلوانی در اوج نوجوانی
🙏 علی لندی دارای آخرین مرحله رشد اخلاقی بود
🖌 منصور کاووسی، روانشناس
در بین نظریه های فراگیر روانشناسی در یک قرن اخیر، نظریه رشد اخلاقی لورنس کلبرگ، از برجستگی و نمود خاصی برخوردار است.
در این نظریه، کلبرگ رشد اخلاقی را در سه سطح در طی شش مرحله با تحقیقات و پژوهش های گسترده از طریق آزمودنی های مختلف از سراسر جهان مطرح کرده است؛ چرا که آزمودنی های وی در طی تحقیقات افراد زیادی از شخصیت های نامدار و معروف تا مردم عادی کشور های مختلف بودند و در واقع نظریه وی قدرت تعمیم پذیری بالایی به خود گرفت.
کلبرگ از نظر اخلاقی انسانهای رشد یافته را کسانی میداند که وارد سطح سوم و ۲ مرحله ی آن شده باشند، افرادی با ویژگی های جهانشمول که وجدان، قدرت تصمیم گیری، اراده، انتخاب، اقدام و عمل، مهارت و نظایر آن از خصایص بارز این افراد است. افرادی که بدون نگرش های متزلزل، صرفاً بر مبنای اصول انسانی و معیارهای خیرخواهانه بدون توجه به منافع خویش با شناخت، آگاهی و بینش دست به اقدام و کمکرسانی میزنند.
کلبرگ اعتقاد دارد در بین ملیتها و افراد مختلف مورد پژوهش حقیقی، کمتر افرادی توانستهاند وارد سطح سوم و ۲ مرحله زیر مجموعهی آن (اصول جهانشمول) برسند و حتی برجسته ترین و شاخص ترین افراد نهایت تا زیر مجموعهی چهارم سطح دوم رشد اخلاقی پیش رفته اند، زیرا گذشتن از خود و منافع خویش به جهت تامین منافع دیگران کار هر کسی جز انسان های کمال یافته در رشد اخلاقی نبوده و نیست.
از نظر او رسیدن به سطح سوم رشد اخلاقی وابسته به عامل سن نبوده بلکه تابعی از بلوغ عقلی و شکل گیری فردیت انسان ها است و چه بسا افرادی هستند که رشد سنی داشته باشند اما در همان سطوح اولیه درجا بزنند. به اعتقاد این دانشمند نظریه پرداز، افراد محدودی که به این سطح از رشد اخلاقی دست می یابند بر مبنای گذشتن از پیمان اجتماعی، رعایت اخلاق در راستای رفاه همگانی، احترام به حرمت و فردیت افراد، پایبند به اصول اخلاقی، نهادینه و درونی کردن اخلاق، رشد وجدان اجتماعی فارغ از موقعیت خویش دست به اقدام آگاهانه و خردمندانه زده تا بعدها گرفتار عذاب وجدان نگردند. بر همین اساس همه می دانیم که برای انتخاب آگاهانه و خردمندانه نیاز به شجاعت و شهامت، اراده ی قوی، اخلاص، قدرت تصمیم گیری داریم که از ویژگی های بارز فرد عامل است.
«شادروان علی لندی »، هر چند نوجوان و کم سن بود، اما اقدام شجاعانهی وی و تصمیم گیری خردمندانهاش نشان از بلوغ فکری و نهادینه کردن رشد اخلاقی در سایهی تربیت شایسته دارد.
اگر بخواهیم گذرا تحلیلی بر اقدام و عمل جاوید نام « علی لندی» بیندازیم و با معروف ترین نظریه جهانی در حوزه ی روان شناسی از منظر برجسته ترین نظریه پرداز دنیا، تطبیق دهیم، باید به صراحت معترف شویم که این نوجوان شیردل، مصداق بارز سطح سوم و آخرین مرحله رشد اخلاقی است، چرا که با از خودگذشتگی و اولویت بخشی به کمک کردن و حیات دوباره دادن به ۲ فرد نیازمند امداد و گرفتار در آتش، از خویش گذشت.
در اقدامی که وی انجام داد (به دل آتش زدن برای کمک به دیگران) هیچ اجباری به کمک خواهی نبود جز ندای وجدان درون و نوع تربیت، بر همین اساس باید گفت؛ هر چند« شادروان علی لندی» نوجوان بود اما مرام و منش پهلوانی بجای آورد و بار دیگر « جوانمردی» را با عشق و ایثار هجی کرد تا «عیار مردانگی» از رونق نیفتد.
قطعا این اقدام شجاعانهی « علی لندی» با نوجوانان و جوانان از خود گذشته ای که بی هیچ ادعایی صادقانه در هشت سال جنگ از خاک ایران دفاع کردند، هم ردیف بوده و بیانگر این است که ایرانیان ققنوسوار به وقت مقتضی سر از خاک برخواهند داشت.
#علی_لندی
#قهرمان #پهلوان #اخلاق
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
🌀 استاد عبدالحسین خسروپناه
📝 نخبه حوزوی، مجاهد میدان رزم
🔸 عبدالحسين خسروپناه متولد ۱۳۴۵ ش در شهرستان دزفول، دروس حوزوی را در كنار دروس متوسطه (رشته تجربی) در سال ۱۳۶۲ آغاز كرد و طی شش سال، در سال ۱۳۶۸ ش در مقطع سطح سوم حوزه علمیه فارغ التحصیل شد.
🔹 استاد خسروپناه در سال ۱۳۶۸ دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علميه قم آغاز كرد و دوازده سال از محضر استادانی همچون حضرات آیات عظام: وحيد خراسانی، فاضل لنكرانى، جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی در حوزه علميه قم بهره برد.
🔹 تحصیل دروس تخصصى كلام اسلامى را در كنار دروس خارج فقه و اصول در سال ۱۳۷۰ ش آغاز کرده و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دكتراى كلام اسلامى با رتبه اول از مؤسسه امام صادق (عليهالسلام) فارغ التحصيل شد و پايان نامه خود را با عنوان انتظارات بشر از دين به اتمام رساند.
♨️ سابقه مبارزاتی و جبهه
وی در دوران دفاع مقدس، در عملیاتهای رمضان، محرم، کوشک، بدر، والفجر هشت، کربلای پنج و والفجر ده، به عنوان تک تیرانداز و دیدبان شرکت نمود و چندین بار با موج انفجار و مصدومیت شیمیایی، راهی بیمارستان شد.
در یکی از عملیاتها، انفجار گلوله تانک باعث میشود ایشان تا یک قدمی مرگ برود که خودشان این تجربه نزدیک مرگ را در برنامه «زندگی پس از زندگی» بیان کردهاند.
📚 آثار متعددی از وی منتشر شده است که برخی از آنها عبارتند از:
➖فلسفههای مضاف
➖فرهنگ و اندیشه اسلامی
➖جریان شناسی فکری ایران معاصر
➖آسیب شناسی جامعه دینی
➖آسیب شناسی دین پژوهی معاصر: تحلیل دین شناسی شریعتی، بازرگان و سروش
➖نظام معرفت شناسی صدرایی
@Manahejj
@najmnews
◼️ انا لله و انا الیه راجعون
◾️روح مطهر علامه حسن زاده به ملکوت اعلا پیوست.
#علامه_حسن_زاده
#علامه_حسن_زاده_آملی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✍ فرازهایی از الهینامه علامه حسنزاده رحمت الله علیه
🍃 به سوی تو آمدهام؛ به حقّ خودت مرا به من برمگردان الهی!
🍃 الهی! پیشانی بر خاک نهادن آسان است، دل از خاک برداشتن دشوار.
🍃 الهی! تو پاک آفریده ای، ما آلوده کردهایم.
🍃 الهی! گرگ و پلنگ را رام توان کرد، با نفس سرکش چه باید کرد؟
🍃 الهی! انگشتری سلیمانیام دادی، انگشت سلیمانی ام ده.
🍃 الهی! اگر ستّارالعیوب نبودی، ما از رسوایی چه میکردیم؟
#روحش_شاد
#علامه_حسن_زاده
#علامه_حسن_زاده_آملی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 در تحلیل جانفشانی علی لندی
🔶علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذهای با جانفشانی خود، جامعهای را زنده کرد. او نمرده است بلکه تازه زنده شده است! چه مرگ حیاتبخشی! خدایا چنین مرگی را نصیب ما هم بنما.
🔶مخالفان اسلام از هر فرصتی برای مخالفت با ازرشهای اسلامی استفاده میکنند، فی المثل اگر یک دختر نوجوان اصفهانی در یک درگیری دخترانه، رفتاری خشونتآمیز انجام میدهد، با تحلیلهای عجیب و غریب، چنان رفتاری را به پای جمهوری اسلامی، بلکه انقلاب اسلامی و بلکه حتی به پای اسلام و ارزشهای اسلامی مینویسند! میزگردهای علمی برای آن برپا میکنند و لشکر رسانهای آنها نیز سوژه مورد نظر را هرگز رها نمیکند! و سعی میکنند به بهانههای مختلف خاطره هنجارشکنانهای را که از رفتار او در ذهنها ایجاد کردهاند زنده نگه دارند.
🔶اما به هنگام مشاهده ایثارگریها و جانفشانیهای نوجوانانی در همان سن و سال، چنان رفتار میکنند که گویا از هر دو چشم کور بودهاند و از هر دو گوش کر! آنان هرگز نه مقالهای در تحلیل جانفشانی علی لندیها مینویسند و نه حتی تصویری از او منتشر میکنند. گویا چنین حادثهای در جهان رخ نداده است. آنان هیچ تحلیل جامعهشناسانه و روانشناسانه و ارزششناسانهای از چنین رفتارهایی ارائه نخواهند داد.
🔶اما ایثار و جانفشانی از جنس نورند؛ کسی نمیتواند جلوی انتشار آنها را بگیرد. همین که خفاشها به لانه میخزند، نشانه پرتوافشانی خورشید است.
🖌 احمدحسین شریفی
#علی_لندی
#قهرمان #پهلوان #اخلاق
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
🔻رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه مطرح کرد:
❇️ شناسایی ۲هزارو ۳۱۸ نخبه در حوزه
◻️ ۱۵۸۳ تن در حوزه علمیه برادران، ۵۱۷ تن در حوزه علمیه خواهران و ۲۱۸ تن در جامعةالزهرا (س)به عنوان استعداد برتر شناسایی شدندکه در حوزه علمیه برادران در هشت دوره، حوزه علمیه خواهران در هفت دوره و جامعةالزهرا(س) در پنج دوره بوده است.
◻️ هدف اصلی این مرکز در سه قلمرو مهم و محوری؛ شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزههای علمیه، زمینهسازی برای رشد و ارتقا و ارائه خدمات برای نخبگان و استعدادهای برتر حوزههای علمیه، زمینهسازی بهرهگیری از ظرفیت نخبگان حوزههای علمیه در مسیر پاسخگویی به نیازهای نظام جمهوری اسلامی و کمک به توسعهیافتگی و رشد افزونتر جامعه دینی و اسلامی خلاصه میشود.
◻️ این مرکز بهعنوان ستاد مشترک در امر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه، ارتباط وسیعی با مرکز حوزههای علمیه سراسر کشور، مرکز حوزههای علمیه خواهران، جامعه الزهرا(س)، مرکز حوزههای علمیه خراسان و مرکز حوزههای علمیه اصفهان دارد.
🔹 متن کامل نشست خبری تشریح برنامه های مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه را در خبرگزاری حوزه بخوانید:👇
https://hawzahnews.com/xbmcZ
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
🔊 همزمان با تعیین رئیس جدید سازمان صداوسیما؛
تولید محتوا و مخاطب آفرینی، چالش های امروزی صدا و سیما
🔺 یکی از مشکلات عمدهای که بسیاری از کارشناسان و نخبگان رسانه به آن اذعان دارد، بحثِ فقدان #خلاقیت، نوآوری و ایدهپردازی در رادیو و تلویزیون است.
🔹در سالهای اخیر. با نگاهی به نظرسنجیهای مختلفی که از مردم گرفته میشود و گزارشهای میدانی، میتوان این نکته را دریافت که نوستالژیهای دهه ۶۰ و ۷۰، بیش از دهههای اخیر بیننده دارد.
🛎 نکته دیگر که بسیاری از گلایهها و انتقادات نسبت به آن وجود دارد بحث عقبماندن خبرِ #صداوسیما از #فضای_مجازی و بخشهای دیگر است و همچنین از دست دادن #مرجعیت_خبری #رسانه_ملی که مورد بحث گروههای مختلف است.
مشروح خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=26580
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
🔆 "ترجمه" و بیماری تفکر در ایران امروز (بمناسبت روز ترجمه)
🔻بخشهایی از مقاله "ریشههای فقدان خودمشاهدهگری در میان نخبگان مسلمان"
🖌 حبیب الله بابایی، استاد حوزه
.... غفلت از جهان اسلام در مطالعات اجتماعی و جامعهشناختی در موسسات کشورهای اسلامی را میتوان برای مثال در بیان دکتر احمد هاشمی (دانشگاه آکسفورد) در موضوع «ترجمه در جهان اسلام» دید و بیتوجهی نخبگان جامعهشناس در ایران به عنصر «ترجمه» در پاسخ به سئوال راقم این سطور دید: «در حوزه مطالعات ترجمه کارهای زیادی دیدهام، اما کسی که جهان اسلام را رصد کرده باشد به خاطر نمیآورم. اصولا کمتر پژوهشگر ایرانی را میشناسم که نگاه جامع و روشمندی به تحولات فکری جهان اسلام کرده باشد و دست کم پنج جغرافیای فرهنگی جهان اسلام (دنیای عرب با سه محور مغرب عربی، مصر و شام، و حجاز، ایران یا جوامع پارسیگو Persianate Societies که شامل افغانستان و تاجیکستان هم بشود، ترکیه و پیشتر عثمانی که حوزه فرهنگی بالکان را هم دربر دارد، و شبه قاره و جنوب شرق آسیا با سه محور پاکستان و اندونزی و هند، و نیز آسیای میانه و قفقاز را در تحقیقاتش پیش چشم داشته باشد.»
همین مسئله در مورد «ترجمۀ کتاب» در جهان اسلام نیز صادق است. مثلا عناوین مربوط به کتاب کودک در هشت ماه از سال 1397 در ایران 5400 عنوان بوده که از آن تعداد 4500 عنوان کتاب ترجمه بوده، و به اذعان معاون فرهنگی وزارت ارشاد (محسن جوادی)، 70 درصد از فروش کتابِ کودک نیز به کتابهای ترجمهای اختصاص داشته است.
جامعهشناسان این پدیده ترجمه و ریشهها و پیامدهای اجتماعی آن را در ایران و سپس در جهان اسلام مطالعه نمیکنند. در این باره اساسا آمار مقایسهای در ترجمه کتاب کودک در ایران و سایر کشورهای اسلامی وجود ندارد، و کسی هم در حوزه و دانشگاه به پیامد فرهنگی ترجمههای «کتاب کودک» و آیندۀ نسل مسلمان در این جامعه مسلمانان نمینگرد. این قصه بنابه گفتۀ محسن جوادی، در ساحتهای اندیشهای در ایران در همان سال (1397) نیز صادق است. در هشت ماه نخست از سال 97 در ایران، هزار و سیصد عنوان کتاب، تألیف شده، و دوهزار و دویست کتاب ترجمه شده است.
با این همه نمیدانیم واقعیت ترجمه اندیشهها و اندیشههای ترجمهای در کشورهای ترکیه، مالزی، عربستان، تونس، و غیره چگونه است و معنای پراکندگی آمار در حوزه تألیف و ترجمه، در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی، در حوزه زنان و مردان، و در حوزه کودکان و بزرگسالان چیست و آیندۀ آن نیز چه خواهد بود؟
همینطور امروزه ما فاقد اطلاعات لازم و طبقهبندی دادههای ضروری در موضوع کتاب در دنیای اسلام هستیم. در این باره علمسنجیهای دقیقی در حوزه نشر کتاب، موضوعات و پراکندگی آن درپروژههای تألیفی و ترجمهای، و زبان و یا زبانهای تألیفات در جهان اسلام و بُرد علمی و فکریِ آثار متفکران مسلمان در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی انجام نشده است و ما در این باره ذهنی نسبتا تاریک نسبت به وضعیت تفکر (در علوم اسلامی و در علوم انسانی) و آیندۀ فکری مسلمانان و پیامدهای اجتماعی و سیاسی و یا حتی اقتصادیِ «کتاب در دنیای اسلام» داریم. مثلا در همین موضوع «کتاب» در ایران و بلکه در جهان اسلام نمیدانیم چه میزان از آثار کنونی مسلمانان قابلیت ترجمه به زبانهای جهان اسلام (اردو، عربی، فارسی، استانبولی، مالایایی و غیره) دارد، و چه تعداد و چه گونههایی از آن قابلیت انتشار در سطح بینالملل را دارد.
گفتنی است موضوع غربزدگی در امر ترجمه و تألیف صرفا یکی از نمونههای غربزدگی است که جامعهشناسان کمتر به آن میپردازند و به ندرت ریشهها و پیامدهای آن را نشان میدهند. این در حالی است در موضوعات اندیشهای در دنیای اسلام، نوعا ترجمه بر تألیف غلبه کرده و تولید اندیشه توسط اندیشمندان مسلمان در حوزههای علوم انسانی نیز به محاق رفته است (شما مثلا ببینید وضعیت عدالتاندیشی را در دنیای اسلام)؛ و ثانیا هیچ مطالعه روشنی از عنصر ترجمه در جهان اسلام (در یک نگرش تطبیقی به «ترجمه درایران»، «ترجمه در ترکیه»، «ترجمه در مالزی» و «ترجمه در جهان عرب») وجود ندارد (فقدان جامعهشناسی «ترجمه» در دانشگاههای اسلامی)، و ما نمیدانیم که دنیای اسلام با انبوهی از ترجمهها از زبانهای اروپایی ـ آمریکایی به زبانهای اسلامی به چه سمت فکری و یا فرهنگی پیش میرود.
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
🔺ارزش و وظیفه طلبه امروز و فردا
🖌 حمید فخیمی نوروز
🔸نخبه های ما از قبل انقلاب فهمیدن باید جامعه رو رها نکرد و ورود کرد مثل شهید مطهری شهید بهشتی رهبری امام علامه طهرانی و ... ولی یکی یکی ترور فیزیکی و شخصیتی شدن و انقلاب بدون خیلی از این عزیزان سخت پیشرفت
📍شما فکر کنید شهید مطهری و ... میموندند خیلی ها اجازه نطق پیدا میکردن؟
🔸خلاصه دونه دونه شهید صدر و امام موسی و ... زدن
❇️در سپاه هم موقع ۸ سال دفاع مقدس اعجوبه هایی تربیت شدن و خداروشکر بعضی ها موندن مثل طهرانی مقدم و بعدش هسته ای ها و سردار عزیز از ایران به خاورمیانه مرزها رو برد ولی اینها تربیت شده اوایل انقلاب بودن و خودشونم تربیت کردن و رفتن جلو که ثمرش اینه دوست و دشمن اقرار به قوت نظامی ایران داره یعنی تا دهه ۸۰ امنیت ایران فراهم شد بعد دهه ۹۰ ورود به خاورمیانه که دهه ۱۴۰۰ هم امنیت خاورمیانه و ان شاءالله ورود جهانی و امنیت جهانی که با ظهور اتفاق خواهد افتاد.
💠قراربود کنار اینها نخبه های حوزوی اقتصاد اسلامی( شهید مطهری شهید صدر امام موسی صدر و ... ) ، مدیریت اسلامی و ... بیان کنند که زدنشون و کسایی که موندند مثل رهبری و علامه مصباح و ... بود که حقا کارهای عالی انجام دادن
ولی ۱۰، ۱۵ ساله حرکت افراد اندکی تو حوزه شروع شده و فهمیدن که باید به سمت ایجاد معارف اسلامی در دل و متن جامعه بروند و پیاده کنند اونم با تذکرات و تبیین های مکرر رهبری عزیز و علامه مصباح و ... محقق شد.
🔸حالا شما ببینید قدرت نظامی ما به گوش جهانیان رفته و خاورمیانه رو گرفته که تا مدت اندکی جهانی میشه
🔹شما ببینید کار تمدن تازه از کشور شروع شده بعدش کشورهای اسلامی و بعدش جهانی
📍حداقل کار و وظیفه ما ایجاد تمدن اسلامی در کشور هست و یا کشورهای اسلامی ولی جهانی ان شاءالله به دست حضرت رخ میده ولی زمینه سازی را باید انجام داد و حضرت به واسطه نخبگان تمدنی جهان را در اختیار بگیرد و برنامه های اسلام را جاری کند.
🔸حالا اینجا ارزش و وظیفه من و شمای طلبه چیست؟
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
💡 درباره نخبهگرایی و نخبهپروری بیشتر بدانیم
📌در قرن نوزدهم نخبه گرایی بهعنوان يك مكتب فكری در علم سياست و جامعهشناسی سياسي مطرح شد. امروزه نيز نخبهگرایی يكي از الگوهای رايج در جامعهشناسی سياسي، از شاخصه های تأثیرگذار بر فرآیند تصميم سازی، بر سیاستهای راهبردی شمرده میشود.
🔻نخبه پروري به معناي پرورش دادن ویژگیهای پیش گفته، و فراهم آوردن شرايط براي تعميق و نهادينه شدن آن در افراد است. این اصطلاح به معني طبقهبندی جامعه بر اساس امتيازات موهوم نيست، بلكه طبقهبندی بر اساس كلاس، علم، اخلاق، ادب، توانايي و به عبارت روشنتر، دانستن، توانستن، خواستن، برخاستن و به ظهور رساندن فضايل انساني است. فضايلي كه البته هركس میتواند بدان دست يابد و پس از آن در جمع نخبگان به شمار آيد.
🔹وابستگي خانوادگي، ثروتمند بودن، داشتن پشتوانههای قوي، حتي اگر باعث شهرت فرد شود، نمیتواند از او يك نخبه بسازد. هرچند اين ظرفیتها میتواند تسهیلکننده تبديل يك فرد عادي به يك فرد نخبه شود.
🔸 نخبگان معمولاً كساني هستند، كه از راههای دشوار میگذرند، و موانع را از سر راه برمیدارند. مشكلات و سختیها را رام اراده خويش میکنند، تا به مقصد برسند. در راهیابی و راهنمايي و يافتن راههای تازه و کمهزینه و پرفايده، و تلاش براي رسيدن به مقصد خود را نشان میدهد. پس میتوان گفت نخبه از طبقه خاصي نيست هرچند در نهایت جزو يك طبقه خاص میشود.
◽️ همه نخبگان یک ویژگی مشترک دارند، و آن این است، حد خود را دقیق میشناسند، و هدفمند هستند. فرصت یابند، و از فرصتها خوب استفاده میکنند. خود و دیگران را خوب ارزیابی میکنند. شجاع هستند و مدیریت خطر پذیری و تصمیم گیری دارند. ماهیچههای اراده خود را قوی میکنند. میدانند همیشه محدودیت وجود دارد، ولی در جا نمیزنند. بر آنچه انجام میدهند تمرکز دارند.
✔️نخبگان بجای توجه روی عادتهای غیر علمی، روی عادات علمی توجه میکنند. جامعیت و نگاه جامع دارند. نبوغ قدرت بهکارگیری مهارتها و تعادل و تناسب در ترکیب آنهاست.
#رسانهی_نخبگان
🔈@najmnews
12.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تسلیت
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ
خبر ارتحال عالم عامل و فرزانه فاخر، مجاهدنستوه، مدیر انقلابی وجهادی سابق حوزه علمیه مازندران ومدیر کل خدوم وپرتلاش مرکز خدمات حوزه علمیه قم حضرت آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم طاهری موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.
آن عالم وارسته، نمونه بارز و اسوه جهاد و صبر و تقوی و علم بود که سالهای متمادی عمر با برکت خویش را در اعتلا. گسترش و نشر معارف اسلامی به ویژه ترویج فرهنگ علوی بر اساس نهج البلاغه و غنی بخشی به حوزه گرانقدر علمیه مازندران وخدمت به علمای وطلاب در قم ومازندران صرف نمود و در وادی تألیف، تحقیق و تعلیم ومدیریت وساماندهی حوزه علمیه مازندران گام هایی ارزنده برداشت و آثار علمی وعملی با ارزشی پدید آورد.
ضمن عرض تسلیت این ضایعه به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه علمیه و روحانیون عالی قدر، فضلای استان های قم ومازندران ، مردم شریف استان و خاصه بیت مکرمشان، رحمت و مغفرت الهی را برای آن عالم بزرگوار مسألت مینمایم. روح وارسته و بلندمرتبه او با اولیائش، ائمه اطهار علیهمالسلام محشور و متنعم باد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه مازندران
@howzehmazandaran