7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی
🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف قنوتی
#رمضان_استغاثه
📲 @namaz_j_b
Tartile Goran Parhizkar J15.mp3
18.62M
📖 جزء پانزدهم قرآن کریم
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_چهاردهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ در آیه 30 سوره حج
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_پانزدهم 🌙
🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
1⃣ فعل «یَدعُ» در آیۀ 11 سوره اسراء باید «یدعو» باشد؛ اما از ابتدا «و» آن در قرآنها نوشته نشده؛ گرچه در معنا وجود دارد. پس این فعل نه مجزوم است و نه از باب «ودع – یدع» است؛ بلکه از باب «دعا ـ یدعو» است که «و» آن حذف شده است.
2⃣ در آیۀ 11 سوره اسراء فرمود: «وَکانَ الْإِنْسَانُ عَجُولاً»؛ یعنی وقتى انسان چيزى را مطابق خواهشهای نفسانیاش مییابد، صبر نمیکند تا خير و شرش برايش مشخص شود و با عجله و شتابزدگى به سويش مىرود و گاهى نتیجۀ اقدامش شر میشود كه مايۀ خسارت و زحمت او مىشود.
3⃣ «طَائِر» در آیه 13 به معنای پرنده است و چون در میان عربها با پرندگان فال میزدند و طبق حرکت آنها شانس خوب و بد خود را معیّن میکردند، پس «طَائِر» هر انسان یعنی وضعیت خیر و شر او. آیۀ میگوید اینخیالات باطل است بلکه این اعمال انسان است که به گردن او آویخته شده و مبنای محاسبه او خواهد شد.
4⃣ در آیۀ 13 و 14 اسراء به کتابی اشاره شده که در روز قیامت گشوده میشود که منظور مطالبی است که فرشتگان مراقب انسان یادداشت کردهاند و یا مراد صفحۀ روح انسانی است که اعمال انسان در آن به شکل صفات خوب و بد نقش بسته است.
5⃣ در آیۀ 15 جملۀ «وَمَا کنَّا مُعَذبِینَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً» بر قانون برائت از تکلیف در موارد مشکوک و حلیت اشیا در جایی که شبهۀ تحریم باشد. دلالت میکند؛ یعنی وقتی به حرمت چیزی علم نداریم، آن چیز برای ما حرمتی ندارد؛ مگر آنکه دستوری خاص در آن زمینه برسد و تکلیفی را اثبات کند.
6⃣ جملۀ «أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا» در آیۀ 16 اسراء را میتوان به دو شکل معنا کرد: الف) ما به مترفان امر کردیم تا به اعمال خوب بازگردند؛ ولی بازنگشتند و به فسق روی آوردند. ب) ما برای عذاب ـ به شکل تکوینی ـ مترفان را مسلط کردیم؛ درنتیجه فسق را گسترش دادند و سزاوار هلاکت شدند.
7⃣ «أُفٍّ» در آیۀ 23 در اصل صدای انسان هنگام احساس درد است و مراد از آن در آیه، آزردگی پدر و مادر از سوی فرزندان است، چه آزار کم یا زیاد باشد که باید ترک شود.
8⃣ گفته شده واژۀ «قِسْطَاسِ» در آیۀ 35 معرّب و مرکب از دو واژۀ، «قسط» و «طاس» است که قسط به معنای عدالت و طاس همان کفه ترازوست؛ پس «قِسْطَاسِ» یعنی ترازوی عدل.
9⃣ «الْحِکمَة» چیزی است که انسان را از نظر معنوی محکم میکند تا در مسیر درست، استوار بماند و درنتیجه هم از نظر عقیده و هم از جهت عمل، ثابتقدم باشد؛ از اینرو در آیۀ 39 به وحی «الْحِکمَةِ» گفته شده است.
🔟 در آیۀ 44 میفرماید: تُسَبِّحُ لَهُ السَّماواتُ السَّبْعُ وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ فِيهِنَّ وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لكِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُم«آسمانهاى هفتگانه و زمين و كسانى كه در آنها هستند همه تسبيح او مىگويند، و هر موجودى تسبيح و حمد او مىگويد، ولى شما تسبيح آنها را نمىفهميد» منظور، تسبیح واقعی و حقیقی و گفتاری است، اما نه شبیه آدمیان؛ چراکه هر موجودی نطق خاص خود را دارد که ما نمیتوانیم درک کنیم.
✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب
(امام جمعه موقت شهرستان بروجرد)
📲 @namaz_j_b
💠 دیدار با ریاست و معاونت محترم دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (رحمه الله علیه)
✅ دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد
🔸 ۱۸ اردیبهشت ۹۹
📲 @namaz_j_b
💠 دیدار با ریاست و رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه وجمعی از جمعیت جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد به مناسبت روز هلال احمر
🔰 در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر #بروجرد گزارشی ازعملکرد واحدهای مختلف جمعیت ارائه دادند.
🔸بعد از ارائه گزارش امام جمعه بروجرد بیان کرد؛ نیروهای جمعیت هلال احمر در یاری رساندن به مردم و کسانی که احتیاج به کمک دارند ادامه دهنده راه ائمه اطهار بوده چراکه ائمه اطهار همیشه به فکر مردم و کسانی که احتیاج به کمک داشتهاند،بودند.
🔸همچنین؛ حجت الاسلام حسینی گفت؛ طبق آیه ۳۲ سوره مائده که خداوند رحمان میفرماید:(وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیاالنَّاسَ جمیعاً) و هرکس انسانی راازمرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم رازنده کرده است. یقینا نیروهای جمعیت هلال احمر در سر تا سر این مرز و بوم جان بسیاری را نجات داده اند که خود این امر ارزش والایی در نزد خدا دارد.
🔸وی در پایان از کلیه نیروهای جمعیت هلال احمر بروجرد که همواره درحوادث مختلف به نحو احسنت ایفای نقش کرده اند وبه یاری مردم شتافتند تقدیر و تشکرنمودند.
✅ دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد
🔸 ۲۰ اردیبهشت ۹۹
📲 @namaz_j_b
هدایت شده از شبکه امامت
#رزمایش_مواسات
#بروجرد
✳️ هزار قرص نان رایگان در بروجرد توزیع میشود
🔹امام جمعه بروجرد گفت: به مناسبت ۱۵ رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)و در راستای آغاز گام دوم رزمایش کمک مومنانه ۲۵ هزار قرص نان به صورت رایگان بین نیازمندان این شهرستان توزیع میشود.
متن کامل خبر در:
https://www.irna.ir/news/83780623
#اجنا؛ رسانه رسمی مجازی نهاد نماز جمعه
sapp.ir/ejna_ir
eitaa.com/Ejna_ir
http://ejna.ir
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان
🔆 توسط حجت الاسلام و المسلمین امانتچی
🖥 کاری از بنیاد تبلیغی فرهنگی شهید شریف قنوتی
#رمضان_استغاثه
📲 @namaz_j_b
جز+شانزدهم.mp3
18.15M
📖 جزء شانزدهم قرآن کریم
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_پانزدهم 🌙 🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 1⃣ فعل «یَدعُ» در آی
✨ "طرح قرآنی ضیافت نور" #روز_شانزدهم🌙
🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
1⃣ طبق برخي روايات، حضرت خضر پيامبري بود كه هرگاه بر روي چوب مرطوب و زمين سفيد مينشست، در آن مكان سبزه ميروييد؛ ازاينرو به او خضر گفتهاند (خضر = سبزي). خضر زنده است و فرزند بلافصل آدم بود که پدرش دعا كرد تا روز قيامت باقي بماند. زمانی که موسی(ع) احساس كرد كه ديگر كسي از او بالاتر نيست؛ خداوند به جبرئيل گفت به نزد بنده من برو و بگو در مجمعالبحرين بندهاي از بندگان ما را همراهي كند که منظور همراهی با حضرت خضر بود.
2⃣ طبق آيات مربوطه، برخي امور غيبي كه براي خضر مكشوف بود؛ براي موسی مستور بود و ايرادي ندارد چون اولاً ممکن است داستان همراهی موسی با خضر قبل از نبوت حضرت موسی باشد و یا چون قلمرو دانش موسی با دانش خضر فرق میکرده منطقه علم و آگاهی آندو نیز متفاوت بوده است.
3⃣ «تَأْوِیلُ» در عرف قرآن، حقيقت درونی یک شییء است که قوام آن شیء بر اساس همان حقیقت است؛ مانند تأويل رؤيا كه همان تعبير آن است؛ پس منظور از «تَأْوِیلُ» در آیۀ 82 سوره کهف مصلحت و غايت حقيقي كاري است كه حضرت خضر در منظر حضرت موسی انجام داد.
4⃣ «ذوالقرنين» به معناي صاحب دو شاخ است چرا که هم پادشاه روم و هم فارس بوده است.یا بدان علت بوده که روی کلاه خود دو شاخک داشت. و یا چون در دو قرن حکومت کرد به او ذوالقرنین گفتهاند.
5⃣ در آیۀ 86 کهف جملۀ «وَجَدهَا تَغْرُبُ فِی عَینٍ حَمِئَةٍ» (به نظرش آمد كه خورشيد در چشمهاي گلآلود و سياه غروب میکند) بدین معنا نيست كه به محل غروب خورشيد رسيده؛ چون كسي نميتواند به چنين جایی برسد؛ بلكه منظور، آن است كه به نظرش آمد که گويا خورشيد در چنين محلي غروب میکند و از دور چنین نمایی داشت.
6⃣ واژۀ «دکاءَ» در آیۀ 98 سوره کهف به معناي زمين نرم و هموار است و وقتي كوهي بهشدت در هم كوبيده شود، به «دکاءَ» يعني زمين هموار تبدیل ميشود.
7⃣ آيۀ 105 سوره کهف به حبط اعمال اشاره دارد. «حبط» به معناي ازبينرفتن است و در اصطلاح قرآني به معناي نابودی ثواب اعمال نيك گذشته ـ به خاطر گناه ـ است؛ بر خلاف تكفير كه ازبينرفتن عقاب به سبب طاعت است.
8⃣ «کلِمَاتُ» در آيۀ 109 جمع «كلمه» است و كلمۀ خداوند فعل اوست و فعل او تمامي موجودات و حركات عالم است كه هريك نشانهاي از خداست؛ پس درحقيقت هر موجودي و هر واقعهاي كلمهاي از خداست؛ گرچه در عرف قرآن بيشتر براي نشانههاي آشکار و مهم مانند حضرت عيسي(ع) به كار رفته است.
9⃣ طبق روايات، هركس آيۀ پایانی سورۀ كهف را بخواند، در هر ساعتي كه بخواهد، بيدار خواهد شد البته باید گفت احتمالاً مشروط برآن است که واقعی باشد و برای امتحان نباشد.
🔟 از آيۀ 12 سوره مریم استفاده ميشود كه با خواست خداوند كودك ميتواند پيامبر باشد و به معارف الهي آگاهی یابد؛ پس اينكه برخي از امامان شيعه: همچون امام جواد(ع) و امام هادی(ع) و امام مهدی(ع) پیش از بلوغ جسمي، به امامت رسيدهاند، امري محال نيست و مبناي قرآني دارد.
✍ حجت الاسلام محمد علی اسدی نسب
(امام جمعه موقت شهرستان بروجرد)
📲 @namaz_j_b
حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی
💠 طرح نان صلواتی 💐 در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) 🌸 🏠 در مناطق حاشیه نشین شهر 📍جهت کمک در این طرح
💐 همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)
"طرح نان صلواتی"
#روابط_عمومی_دفتر_امام_جمعه_بروجرد
📲 @namaz_j_b
💠 مرحله دوم رزمایش #کمک_مومنانه
🔻 توزیع ۲۵۷۰ بسته غذایی
توسط سپاه ناحیه مقاومت بسیج بروجرد
📲 @namaz_j_b