✍🏻 مطالعات پیش محرم
✓تاریخ خوانی
حُجربن عَدی یاور صدیق امیرالمؤمنین علیه السلام در نزدیکی شام همراه فرزندانش توسط نیروهای بنی امیه ومعاویه به صورتی پیچیده همراه با جنگ رسانه ای، ادراکی و شناختی کشته می شود.
۲۵ کیلومتری دمشق محل دفن حجربن عدی وفرزندانش می باشد.
دلیلِ قتل حجربن عُدی
گزارش و امضاء ابو بــُرده فرزند ابوموسی اشعری، شمر بن ذی الجوشن و... مبنی بر کفر حـُجــر بن عدی اعلام می شود!
بعد از این ماجرا امام حسین علیه السلام به معاویه نامه می زند که چرا حُجــر بن عدی بن حاتم طایی را کشتی مگر او مسلمان نبود؟
کشتن یک مسلمان به چه جرمی؟
اگر کافر بود چرا دفن شد آن هم به شیوه ی مسلمانان؟
اینجا طـرح شناختی، ادارکی جبهه باطل با بن بست مواجه می شود!
ولایت و مسیر ولایت باطل السحر همه ی طراحی های جبهه باطل وابلیس است.
📌کربلا جنگ شناختی، اراده ها، و رسانه ها
✍نقش معلم
انسان مؤمن براى هر حركتش حساب باز مىكند.
در هستى منظمِ هدفدار، بىهدف گام بر نمىدارد.
هر كارى كه مىكند با توجه به مبدأ واحد است. و شايد گام اول توحيد، اين باشد كه انسان به توحيدِ با خويش برسد، ظاهر و باطنش را يكى كند. واقعيت موجود خويش را با حقيقت متعالى انسان، يگانه كند. حرفهاى زيبا تأثيرى ندارد وقتى ما، حتى با خويش، يگانه نيستيم و خويشتن را از ياد بردهايم.
من از خويش بيگانهايم و در وطن غريبيم؛ «أَ تَأْمُرُونَ اَلنّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ؟»؛ آيا امر مىكنيد مردم را به خوبى، ولى خودتان را فراموش مىكنيد؟
معلم موحّد را لازم نيست كه بخشنامهها و مدير مدرسه و... كنترل كنند، بلكه او يك سره، خدا را ناظر بر خويش مىداند؛ «إِنَّ اَللّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ»؛ خداوند به آنچه انجام مىدهيد بيناست؛ «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ»، به درستى كه خداوند تو را مىپايد.
و بنابر اين، براى كنترل اعمالش، به نيروى خارجى نياز نيست، زيرا به تقوى رسيده است و خود نگهدار است.
ساختن جامعۀ توحيدى، ممكن نيست مگر اين كه افراد آن جامعه، موحد باشند و به توحيد رسيده باشند. و توحيد واقعى زمانى است كه كارهاى ما محركى جز اللّه، نداشته باشد.
📚 تربیت کودک /صفحه ۱۵
✍ #استاد_علی_صفایی_حائری
🪶 #مُبلغ_مجازی
🆔 eitaa.com/namazi_ir
مدرسه، معبد است و معلم عابد و كارش، عبادت...،
اگر محركش خدا باشد و قصدش پيش بردن انسانها به سوی الله.
📚 تربیت کودک، صفحه ۱۶
✍ #استاد_علی_صفایی_حائری
🆔 eitaa.com/namazi_ir
✍ نقش معلم«۲»
معلم مؤمن، متزلزل، بىحال و كسل نيست.
- معلم مؤمن، داراى صبر و حوصله است، از كار و تلاش زود خسته نمىشود.
از زير بار انجام وظايف، شانه خالى نمىكند.
- معلم مؤمن، اِعمال غرض نمىكند، حب و بغض شخصى او را از ميسر حق منحرف نمىسازد.
برخورد او با شاگرد از نوع عقده خالى كردن و انتقام گرفتن نيست.
صرفاً به بيدار كردن دانشآموز مىانديشد، آن هم با توجه به توانايى و ظرفيت جسمى و روحى وى.
📗 تربیت کودک، صفحه ۲۲
✍ #استاد_علی_صفایی_حائری
🪶 #مُبلغ_مجازی
🆔 eitaa.com/namazi_ir
كودك هم مغز دارد و هم قلب، از اين رو، هم روشنفكرى مىخواهد و هم روشندلى.
📗 تربیت کودک، صفحه ۳۷
✍ #استاد_علی_صفایی_حائری
🪶 #مُبلغ_مجازی
🆔 eitaa.com/namazi_ir
✍ نقطه زنی استاد
كسى كه مىخواهد كودك را به هدفى، به مكتبى، به عقيدهاى پاى بند سازد، نبايد اينها را به او تزريق كند و تحميل كند و با جايزهها و كف زدنها او را حركت بدهد و با شعارها او را داغ كند.
نبايد كودك را سنتى بار بياورد؛ چون اين سنتها در دوران بلوغ گرفتار ضد سنّتها مىشوند و كنار مىروند.
ما مىبينيم آنها كه در خانوادۀ مذهبى و در دامان روحانى تربيت شدهاند مادامى كه در محيط سنّتى بودهاند با همان سنّتها مأنوس بودهاند و فعّال و جدّى و اگر از اين محيط بيرون نمىرفتند شايد تا آخر عمر هم معتقد و جدى بار مىآمدند، اما اينها هنگامى كه به محيطهاى باز و آزاد مىرسند و با ضدّ سنّتها روبهرو مىشوند، ناچار از گذشتۀ خود مىبُرند و به نفرت و انزجار پيوند مىزنند.
همچنين در روستا تا هنگامى كه در همان محيط است يك روستايى مىماند، با تعليمات دينى ملّا آشناست و سخت پاى بند و متعصّب و سنّتى، اما همين كه به شهر مىآيد و گرفتار تضاد مىشود، از هر قرتى و جنتلمن و غرب زدهاى، قرتىتر و جنتلمنتر و غرب زدهتر خواهد بود.
📗 تربیت کودک، صفحه ۳۸
✍ #استاد_علی_صفایی_حائری
🪶 #مُبلغ_مجازی
🆔 eitaa.com/namazi_ir
"زُینَ للناسِ حبُّ الشَهوات"
چقدر به زینت ها توجه داریم
مزین ها برای ما موجه می شوند و چه بسا توجه، وتذکر هم در دوری از آنها اثر نکند چراکه تفکر به همراه ندارد و موجب خسران شود.
البته هرآنچه با شناخت درست، تعقل و تفکر همراه باشد مزین هم هست حال بگو بلال حبشی باشد.
🪶 #مُبلغ_مجازی
🆔 eitaa.com/namazi_ir