eitaa logo
4.3هزار دنبال‌کننده
592 عکس
299 ویدیو
7 فایل
ما برای انسان،گرد هم آمده‌ایم! ارسال پیام https://harfeto.timefriend.net/17229737750633 کانال کتاب‌ @vavbook اهداف کانال پین شده 📌
مشاهده در ایتا
دانلود
••• 🔰با سرعت تمام، فعال شدند که قتل دو را کم اهمیت و یا انگشت اتهام را به سمت نظام ببرند تا قاتلین را تبرئه کنند! 🔻همانطور که کاری کردند که کشتن جوان مردم، به بدترین حالت ممکن، با وجود فیلم و در روز روشن و آن را برای تشجییعِ معترضان اعلام کردند! آن اتفاق و حادثه که باید سر خط خبرها باشد و آنچه که باید به فراموشی سپرده شود را این گروه یا شبکه‌ی فعال ضد نظام شامل برانداز، منافقین و اصلاح‌طلبان، مشخص می‌کنند! 📌هر قتلی که اتفاق می‌افتد، چند قاتل دارد. او که می‌کُشد، آن‌ها که هلهله می‌کنند، شیوخی که فتوا بر مباح بودن آن می‌دهند و وکیل مدافعان قاتل! 🆔@namiramag 👈 عضویت
.
••• _ گویا کسانی که به تازگی وارد قطارِ سکولاریسم شده‌اند، برای اثبات خود و اثبات ضدیت‌شان با نظام
••• _ گویا تلاش‌های متفکر بزرگ و نویسنده برجسته جناب نصیری برای نشان دادن خود و اثبات به بزرگان سکولاریسم، به نتیجه رسیده و سید خندان، بالاخره، عنایت ویژه‌ای به دم تکان دادن های او داشته و همچنین گفته نوشته‌های عمیق و جریان سازت را تبدیل به کتاب کن!!! _ چند روز پیش هم میلاد دخانچی، مهدی نصیری را جریان عدالت‌خواه، خوانده بود! 🆔@namiramag 👈 عضویت
| دخالت مستقیم دولت باید کمتر شود ◽️ما باید روی اقتصاد تعاونی به عنوان یک وسیله و عامل برای غیردولتی کردن اقتصاد تکیه کنیم و خط جمهوری اسلامی این است که دخالت مستقیم دولت، چه در اقتصاد و چه در اداره مملکت، هرچه کمتر شود؛ این خط کلی است. به عنوان یک نقطه نظر کلی عرض می کنم که نقش دولت به صورت مستقیم و دخالت مستقیم روزبه روز باید کمتر شود؛ اما وقتی نقش دولت کمتر می شود، نباید جایش را به قطب‌های سلطه اقتصادی یعنی سرمایه‌داری یا قطب های سلطه سیاسی بسپارد ... حتی الامکان در بخش عظیمی از اقتصاد یا تمام آن می توانیم طوری عمل کنیم که دولت کمتر دست اندرکار باشد و مردم دست اندرکار باشند. اما در عین حال، به سمت سرمایه‌داری شوم هم کشانده نشویم ... 📚سید محمد حسینی بهشتی، نظام اقتصادی در اسلام (مباحث کاربردی)، صص۲۱۱-۲۱۲ @beheshtium_ir http://instagram.com/beheshtium_ir
••• 🔰 دومین « چه باید کرد؟! » _ آنچه که ما باید از جمهوری اسلامی، مطالبه کنیم و به عنوان و پژوهشگر، و تحقیق کنیم، مدل اقتصادی است که نه مدل سرمایه‌داری و بازار آزاد است و نه مارکسیستی و دولتیِ بسته است! _ شوربختانه، تا رهبر انقلاب صراحتا از عدم دخالت دولت در اقتصاد صحبت کردند، در اذهان، مدل سرمایه‌داری متبادر شد چنانچه عده‌ای ناعدالت‌خواه، به رهبری و نظام، برچسب لیبرال زدند و عده‌ای هم به طرز عجیبی، نظرات غنی‌نژادِ بازارآزادی را منطبق با فرمایشات رهبری دانستند! _ اقتصاد مردمی یا تعاونی، با اقتصاد بازار آزاد، کاملا متفاوت است و دولتی هم نیست! _ اولین « چه باید کرد؟» 👇 https://eitaa.com/namiramag/275 🆔 @namiramag 👈 عضویت
••• _ زمانی «اقتصاد مردمی»، اسم رمز منابع و بیت‌المال بود و به نفع نامردم یعنی سرمایه‌داران نزدیک به دولتمردان تمام می‌شد و پشتوانه آن هم علم اقتصاد و اساتید اقتصاد بودند که خود نیز از این رانت استفاده می‌کردند و می‌کنند! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 دو نوع نگاه به بخش خصوصی و چگونگی دخالت دولت در اقتصاد: 1️⃣یک نگاه، ضمن اینکه بخش خصوصی را موتور محرک اقتصاد می‌داند و مخالف تصدی‌گری دولتی است، قائل به ایفای نقش حامی، هادی و ناظر توسط دولت در اقتصاد است و به موازات کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش قدرت و ابزارهای حمایتی، هدایتی و آن را ضروری می‌داند. این تلقی برای اشراف و نظارت دولت بر فعالیت‌های فعالان اقتصادی، اختیارات بی‌حد و حصر قائل است و معتقد است نباید "آزادی فعالیت‌های اقتصادی را این جور معنا کنیم که آن کسانی که قدرت فعالیت و مانور اقتصادی دارند، آزادند هرچه خواستند تولید کنند، هرجور خواستند عرضه کنند، هر وقت خواستند توزیع کنند، هرجور خواستند بفروشند، هر جور خواستند مصرف کنند". باور این بینش این است که "اگر این حق برای حاکم اسلامی نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعایت سیاست‌های دولت تلاش اقتصادی را شروع کنند و انجام بدهند، این یقینا در جامعه به طغیان، به ظلم، به بغی، به فساد منتهی خواهد شد و همان وضعیتی پیش خواهد آمد که دردنیای سرمایه‌داری هست". 2️⃣اما نگاه دیگر، برگرفته از نئولیبرالیسم، باور به سپردن اقتصاد به بازار است و برای دولت، نقشی در اینکه در اقتصاد چه چیزی و به چه نحوی تولید شود، چگونه توزیع شود و چگونه مصرف شود، قائل نیست. این نگاه اساسا کاری به مسئله تولید و عرضه و ایفای نقش دولت در آن ندارد و با مکانیسم قیمت به دنبال مدیریت اقتصاد است. 🔻تفاوت و نزاع این دو نگاه، تقریبا در هر مسئله‌ای در کشور خود را نشان می‌دهد؛ و نگاه دوم که به دلیل انتفاع جریان سرمایه‌داری از آن، نگاهی غالب شده است، میان طیف‌های سیاسی متضاد، پیروانی همسو و همدم دارد. بینش دوم، در بزنگاه‌های مختلف، به هر ابزاری متوسل شده و سیاست مورد نظر خود را به کشور تحمیل کرده است؛ و می‌توان به جرئت مدعی شد که بسیاری از ناکامی‌ها و تلخکامی‌های اقتصادی ما در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف، ناشی از غلبه همین نگاه است. نگاهی که معیشت را می‌سوزاند و نابرابری و می‌سازد ... _______________ـ 🅰️ کانال مجله تحلیلی نامیرا 🆔 @namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 کمونیسم به زبان ساده! ♦️در وضعیت فعلی جهان، که در حال عبور از یک نظمِ غرب‌ساخت است، باید از بودن در چارچوب‌ها و معناهایی که این نظم برای سلطه خود بر دیگران، ساخته و پرداخته نیز، فاصله گرفت و فراتر رفت! 🔻اما ابتدا باید دانست که با گذر از سده‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی، به مرور، ، در اروپا با پرچم‌داری سرمایه‌داری، به طور کامل مسلط می‌شود و با استعمارِ دیگر جوامع، گسترش می‌یابد تا اینکه با رقیب دیگری بنام ، مواجه شد. در چند پست، کمونیسم، به زبان ساده، آموزش داده خواهد شد که البته سال‌ها پیش با فروپاشی شوروی، این ایده شکست خورده و نسخه‌های تعدیل شده آن ادامه یافتند ... 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• 2️⃣ـ کمونیسم به زبان ساده: هرچند که ایده اشتراکی یا کمونیسم به نظرات در کتاب جمهور برمی‌گردد و مالکیت خصوصی را عامل فساد می‌دانست اما به طور مشخص این اصطلاح، برای نخستین بار، در کتاب «مانیفستِ حزب کمونیست» نوشته دو فیلسوف آلمانی یعنی و فریدریش اَنْگلس به کار رفت. _ این دو معتقد بودند که راه‌حل مشکلاتی که نظام سرمایه‌داری وجود آورده مثل طبقاتی شدن جامعه، کالایی شدن و شئ گشتگی، جایگزین شدن کمونیسم به معنای نظامی بر پایه مالکیت عمومی، ابزار تولید، مانند، حمل و نقل کارخانه‌ها، معادن و…، است. _ در واقع کمونیسم، آخرین مرحله از پنج مرحله‌ی تاریخی ( تاریخی) است که مارکس آن را صورتبندی کرده بود و تاریخ همه جوامع، در واقع تاریخ مبارزه بین دو گروه بورژوا یا سرمایه‌دار و پرولتاریا یا کارگران است که در نهایت مبارزه بین این دو به انقلابی بزرگ، یک انقلاب سوسیالیستی تبدیل می‌شود. _ ادامه دارد 🆔@namiramag 👈 عضویت#
29.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
3️⃣ـ 🎥 نقطه آغاز حضور کمونیست‌ها در عرصه سیاسی، انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ در روسیه به رهبری ولادیمیر بود. 🔹دوران حکمرانی لنین و در شوروی کمابیش خبر از ظهور دیکتاتوری جدیدی می‌داد. اتحاد جماهیر شوروی در زمان مرگ استالین، یک کشور و مرکز یک امپراتوری جدید بود. _ کلیپ کوتاهی از آغاز تا فروپاشی شوروی _ ادامه دارد ... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 بعدا کلیدواژه‌های زیر را که مربوط به ادبیات مارکسیستی‌ و تخصصی است مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ _ماتریالیسم تاریخی، مبارزه طبقاتی، انقلاب، رابطه استثمار و مالکیت، شِی گشتگی و ... 🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰ما را سر کار گذاشته‌اند! _ آن‌ها در حال خریدن و صرف انرژی روی رسانه هستند تا خود را برای کارزار انتخاباتی پیش‌رو آماده کنند و دوستان ما هم مشغول پرداختن به دی‌اکتیو شدن و قهر شازده‌طلبان با رجوی‌دوستان هستند! _ بزرگان جریان اصلاحات، تشکیلاتی و منسجم عمل می‌کنند و در عمل سیاسی امتداد دارند و فقط نزدیک به انتخابات به فکر گردآوری جوانان نیستند _ رسانه‌های پرمخاطبِ به اصطلاح انقلابی، دقیقا در زمین غرب‌گرایان بازی می‌کنند و دائما در حال پرداختن به موضوعات بی‌اهمیت و زرد هستند و حاشیه را بر متن اولویت می‌دهند! _ یا در این رسانه‌هایِ زردنویس سیاسی، نفوذ کرده‌اند و یا ما را گذاشته‌اند وگرنه انقدر پرت بودن چیز طبیعی نیست! 🆔@namiramag 👈 عضویت
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• مایکل کوک نویسنده کتاب دوجلدی "امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی" از ماجرای متروی شیکاگو کشف عجیبی کرد! در تجاوز به یک زن، ابتدا کسی به کمک هم نرفته بود و فقط بعد از رفتن متجاوز، کایلز او را دنبال و جلوی ماشین پلیس را گرفته و به دستگیری متجاوز می انجامد! - کوک این را -که به یک قربانی کمک شود- "امداد و نجات" می خواند که با وجود "اجماع اخلاقی" برآن باز خوب انجام نمیشود! او نوشت: "در زندگی روزمره، ما نامی برای این وظیفه نداریم، هنوز به تدوین کلی مواردی که باید آن را به کار بریم و شرایطی که از انجام آن معافیم نپرداخته ایم. اما این کاری نیست که فرهنگ ما آن را پرورده یا به آن سامان بخشیده باشد... من نیزچیزی در این مورد نمی دانستم تا این که ضمن تحقیقات اسلامی خود از آن آگاه شدم. اسلام برعکس، نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه اخلاقی گسترده ای دارد نام آن "امر به معروف و نهی از منکر" است".(ج۱ص۱۸و۱۹) همین منجر به تحقیق گسترده او درباره امر به معروف و نوشتن این کتاب شد. • کوک: "وظیفه امداد، تکلیفی است برای کمک رسانی به مردمی که دچار مشکلی هستند... اگر آن زن قربانی تجاوز نبود، بلکه در زلزله ای زیر آوار مانده بود در آن صورت رهگذران وظیفه داشتند به یاری او بشتابند. به عکس، امر به معروف وظیفه ای برای کمک به مردم گرفتار نیست، بلکه تکلیفی است برای جلوگیری از کار زشت (حتی اگر از سر رضایت باشد)".(ج۲ص۹۲۸) • پ.ن: نهی از منکر، از قربانی شدن هاست. اگر آن رفت، امداد و نجات هم نمی ماند! * در اینباره حتما این فایل را بشنوید! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian