6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت یازدهم
❌ قضاوت غیر منصفانه در باره ملت ایران
ما ملت ایران در پذیرش مسئولیت های رده پایین مدیریتی تا ریاست جمهوری و امامت جمعه به توانایی های خود توجه نمی کنیم و هر پست پیشنهادی را می پذیریم؛ این در باره افراد متدین و متقی است و اما افراد غیر متقی که ناگفته پیداست!!!! ❌
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
┅═✧❀💠 ابتدا ویدیوی کوتاه فوق را چند بار به دقت گوش کنید و بعد به این نکته ها توجه فرمایید. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ پاسخ
1️⃣ 👈 این قضاوت ناعادلانه است؛ همه ملت ایران این گونه نیستند؛ شما مطلبی را که در برخی افراد وجود دارد به همه ملت نسبت می دهید و این خلاف واقع و خلاف وجدان عمومی ملت است.
2️⃣ 👈 ملت احساس می کنند با این سخنان به شعور آنان توهین می شود؛ به ویژه که شما این را در باره قشر مذهبی و متدین جامعه هم می گویید.
3️⃣ 👈 در بیان نمونه ها مواردی انتخاب می کنید که به گونه ای محسوس، حاکمیت و نظام و ارکان آن زیر سؤال بروند؛ لذا نمونه های دیگر را ارائه نمی دهید؛ مثل معلمی که به او پست معاونت مدرسه یا مدیریت مدرسه را پیشنهاد بدهندو نمونه های دیگر. 4️⃣ 👈 در باره پست ریاست جمهوری اگر به طور مثال به آمار مربوط به سال 1400 مراجعه کنید، مشاهده می کنید مجموع افرادی که ثبت نام کرده بودند فقط 592 نفر بودند فارغ از این👇👇
👆 که به آنها پیشنهاد داده شده بود یا پیشنهاد داده نشده بود و صرف نظر از این که انگیزه الهی داشتند یا نداشتند؛ پس ملت ایران این گونه که می گویید، نیستند وگرنه می بایست حداقل ده ها هزار نفر ثبت نام می کردند.
5️⃣ 👈 ما قبول داریم در بدنه حکومت افرادی ضعف مدیریتی دارند ولی اولاً همه مسئولین این گونه نیستند وگرنه این پیشرفت هایی که تاکنون داشته ایم، محقق نمی شد و ثانیاً بعضی از ضعف ها به تدریج که انسان وارد صحنه های عمل می شود، خودشان را نشان می دهند و از ابتدا پیدا نیستند.
6️⃣ 👈 و اما در باره امامت جمعه اولاً به هر روحانی - ولو این که معروف باشد- پیشنهاد امامت جمعه نمی دهند بلکه به کسی این پیشنهاد را می دهند که توانمندی های لازم را تا اندازه ای در او دیده باشند و بعد از قبول اولیه، او بدون پیمودن هیچ مرحله ای امام جمعه نمی شود بلکه باید طبق موازین تعریف شده در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه - که زیر نظر ولی فقیه است- مراحل گزینش را طی کند تا توانمندی او تا اندازه قابل قبولی احراز شود و ثانیاً روحانیون هر شهرستان بهتر می دانند که برای گذاشتن بار مسئولیت امامت جمعه بر دوش یک روحانی، چقدر باید نزد افرادی که در مظان صلاحیت هستند، بروند و اصرار کنند تا یکی بپذیرد و این گونه که شما وانمود می کنید نیست که فوری او بپذیرد.
7️⃣👈 این که می گویید: اگر به یک خطیب و منبری عادی بگویند بیا امام جمعه تهران شو، نه نمی گوید اولاً این بی انصافی و خلاف واقع است ثانیاً امامت جمعه تهران زیر نظر مستقیم رهبری است و پیشنهاد آن را به هر کسی نمی دهند و ثالثاً این اندازه از سیاه نمایی که حتی امامت جمعه در پایتخت کشور اینقدر سطحش پایین باشد نه تنها ملت شریف ایران که حتی معاندین هم از شما نمی پذیرند. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
👈 و اما یک توصیه: شما که رهبران نظام و انقلابیون و ارکان حکومتی را با سخنان خود مورد حمله - و به ادعای خود مورد نقد دلسوزانه- قرار داده اید لااقل به مقتضای "حافظاً لِلِسانه" که از حکمت آل داود نقل می کنید، فعلاً از نقد ملت بپرهیزید تا شاید عده ای – هرچند اندک- شما را منجی خود قلمداد کنند و مخاطب سخنان شما باقی بمانند. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث فقه سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮
هدایت شده از حوزه انقلابی
🖼مجموعه «گله دارم [داشتم] اما رای میدهم»
✍ طراحان : حامد مغروری، توحید بایرامی
#انتخابات
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد
قسمت دوازدهم
❌ اعتراضی خلاف منطق
ائمه جمعه و شخصیت های انقلابی برش هایی از زندگی اهلبیت که تند بوده را به مردم می گویند؛ آن هم با چه غرشی ولی در کنار آن، این شهامت را ندارند که نرمش های اهلبیت را نیز بگویند و این به خاطر رویه تند سیاسی است که در کشور داریم لذا دوست داریم ائمه را انسان های قلدر منشی معرفی کنیم که در هر شرایطی، به هر قیمتی که شده زیر بار هیچ ظلمی نمی رفته و توی سینه ظالمان می زده اند. ❌
┅═✧❀💠❀✧═┅┄
⤵️ ✍️ پاسخ
شما در سخنان خود، نرمش های امام سجاد و امام صادق علیهماالسلام را مثال می زنید و ادعا می کنید که خطبه امام سجاد در مجلس ابن زیاد و رفتار نرم ایشان در فاجعه حرّه و رفتار نرم امام صادق در برابر منصور دوانیقی را کسی بر زبان نمی آورد ✍️ و اما چند نکته: 1️⃣ 👈 معمولاً وقتی سخن از قیام امام حسین به میان می آید، این سؤال برای افکار عمومی مطرح می شود که چرا امام سجاد و ائمه بعدی مثل امام حسین در مقابل حاکمان جور زمان خود نایستادند و قهراً مسأله "تقیه" مطرح می شود بدان معنا که آن ذوات مقدسه برای حفظ اصل اسلام و بقای شیعه ناچار بوده اند مبارزات سیاسی خود را به شیوه هایی نرم و بدون درگیری فیزیکی ادامه دهند و ما بارها و بارها این مطالب را – و گاه با تحلیل – از ائمه جمعه، خطبا و شخصیت های انقلابی شنیده ایم. 👇👇
بخش ضمائم بصیرتی.docx
68K
👆👆 2️⃣ 👈 در باره امام سجاد علیه السلام نیز این دو مسأله – گاه و بیگاه- مطرح می شود؛ یکی این که چرا امام سجاد به جای شمشیر، به دعا رو آوردند و دیگر این که صحیفه سجادیه ایشان چه جایگاهی دارد و در فضای طرح همین گونه مسائل است که نرمش های قهرمانانه این امام همام نیز مطرح میشود.
3️⃣ 👈 با جستجوهای اینترنتی به مواردی از طرح مسائل نرمش تقیه ای و قهرمانانه ائمه علیهم السلام در بیانات ائمه جمعه و شخصیت های انقلابی می توان دست یافت؛ که نمونه ای در "بخش ضمائم بصیرتی - ضمیمه یکم" 👆 ذکر شده است.
4️⃣ 👈 از آن جا که نوک پیکان مجموعه نقدهای شما در درجه اول به سمت رهبران نظام است؛ چون سیاست های تنش زا را به آنان نسبت می دهید، مواردی از بیانات مقام معظم رهبری را نیز در "بخش ضمائم بصیرتی - ضمیمه دوم" ذکر کرده ایم 👆 تا مخاطبین بدانند این گونه که وانمود می کنید، واقعیت ندارد! 5️⃣ 👈 و اما یک نکته کلیدی: سخنران و خطیب باید هم "فصیح" باشد و مطالبی متقن و محکم و استدلالی بیان کند و هم باید "بلیغ" باشد و متناسب با نیاز جامعه سخن بگوید.
پیامبر اسلام و ائمه طاهرین - علیهم آلاف التحیه و الثناء- نیز در فضای جنگ و حمله، سخنانی پرحجم از صلح و فواید آن و یا در فضای صلح و معاهده ی عدم تعرض، سخنانی پرحجم از جنگ و فواید آن بر زبان جاری نمی کردند؛
👇👇 در حالی که در اسلام هم صلح داریم و هم جنگ. این را باید مد نظر قرار دهیم که سخن نامتناسب با فضا و تکلیف و وظیفه و مسئولیت هر چند در "اوج فصاحت" باشد ولی "عاری از بلاغت" می باشد.
6️⃣ 👈 قرآن کریم که در اوج "فصاحت" و "بلاغت" است، بهترین الگو برای ماست. به عنوان نمونه خداوند بخش هایی از داستان حضرت ابراهیم را که بیانگر برائت و بیزاری جستن حضرت ابراهیم از بتها و بت پرستی آزر و قوم اوست را در سوره های مکی بیان می کند ولی هرگز بخش هایی را که بیانگر برائت و بیزاری جستن از خودِ بت پرستان است را در سوره های مکی بیان نمی کند در صورتی که می توانست کل داستان حضرت ابراهیم در ارتباط با مقابله با بتها و بت پرستی و بت پرستان را در دو سه صفحه، یکجا در مکه نازل کند؛ اگر چنین می کرد این مجموعه آیات گر چه فصیح بودند ولی بخشی از این آیات که در باره برائت از بت پرستان است، دیگر بلیغ نبودند. همچنین در آیات مدنی فقط سخن از مبارزه خشن و تنفر از بت پرستان است و سخن از مبارزه نرم حضرت ابراهیم با بت پرستان در میان نیست. ما سیر نزول این آیات در مکه و مدینه و نیز فلسفه و چرایی آن را در "بخش ضمائم بصیرتی - ضمیمه سوم" 👆نشان داده ایم. 🌴🍁🌴🍁🌴🍁🌴🍁🌴
✍️ و اما یک سخن جدی!!
مصلحان خود باید صالح باشند!
شما که با این ادبیات تند و تیز، ائمه جمعه و شخصیت های نظام اسلامی را نکوهش می کنید؛ و بیانات بولتنی و گزینشی و برشی را به آنان نسبت داده و آن را نادرست برمی شمارید؛ پرسش ما این است خود شما در طی بیست جلسه ای که تحت عنوان"جمهوری اسلامی در مقایسه با استراتژی سیاسی انبیا وامامان شیعه" در هزار و چهارصد دقیقه (1400) با نقدهایی که مطرح کرده اید، چند دقیقه از آن را به بیان نقاط مثبت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن اختصاص داده اید؛ شهامت شما کجا رفته است؟!
🔻🔻 بله وقتی با اعتراضات مواجه شدید در ویدیویی بسیار کوتاه نکاتی را گفتید ودو کلیپ کوتاه از برخی دستاوردهای انقلاب را نیز در کانال خود بارگذاری کردید ولی حتی در صحبتهای بعدی خود حاضر نشدید در لابلای سخنان خود از دستاوردهای نظام نیز بگویید؛ آیا اعتقاد راسخی به دستاوردها ندارید یا می ترسید مخاطبین خود را از دست بدهید و یا لبه های تیز نقدهایتان اندکی کند شود و یا دلایل دیگری دارد.
🔻🔻🔻همچنین شما نام مراجع عظام تقلیدی را که می گویید در اوایل انقلاب، نظر مساعدی نسبت به انقلاب نداشتند را آوردید ولی چرا نه تنها در بافت و ساختار سخنان خود، نام بقیه بزرگان و مراجع حامی انقلاب را نیاوردید که حتی در نوشتاری جدای از ویدیوها نیز نامی از آنان به میان نیاوردید و حتی وقتی یک کلیپ کوتاهی تحت عنوان" نماهنگ | آیتالله العظمی گلپایگانی تضعیف نظام را حرام میدانست" را در کانال خود بارگذاری کردید؛ با این که نقدی هم در زیرنویس آن آورده بودید ولی همین یک کلیپ را نیز تحمل نکرده و پس از چند دقیقه آن را حذف کردید. ما این کلیپ را نیز در ادامه می آوریم. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄
✍️ سخن پایانی
به آهنگ وحی گوش فرادارید که خطاب به ما و شما چه می گوید:
" لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ "؛ چرا چیزی به زبان میگویید که در مقام عمل خلاف آن میکنید؟ أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ؛ آيا مردم را به نيكى فرمان مىدهيد و خود را فراموش مىكنيد!!! ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ #اکبرنژاد #نقد #دگراندیشی نقدی بر مباحث فقه سیاسی حجت الاسلام اکبرنژاد
🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar ⏮