eitaa logo
نقد باستان پرستی
2هزار دنبال‌کننده
569 عکس
443 ویدیو
44 فایل
بنا داریم جعلیات تاریخی و هویت تقلبی یهودی که برای ملت ایران تراشیدن رو با اسناد رسوا کنیم هیچ حرفی را بدون سند از ما نپذیرید ما هم هیچ حرف بی سندی را قبول نمی کنیم @naqdebastanparasti ارتباط باادمین https://eitaa.com/ali_azizi_ir @Habib_Algharib
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه می‌گوید که رستم به همراه رَخش، به گندمزاری وارد شده؛ اسبش را برای چَرا رها کرد و خود به استراحت پرداخت. ناگهان دشت‌بان به سوی ایشان رفت و با چوب بر پای رستم زد که چرا اسب خود را در گندمزار رها کردی تا از آنچه كه براى آن رنج نبرده‌‏اى، بهره‏‌مند گردد؟ مگر نمی‌بینی که گندم را لگدمال کرده است؟ رستم، خشمگین، هر دو گوش آن مرد را به دست گرفت، آن‌ها را کشید و از سر جدا کرد! ز گفتار او تيز شد مرد هوش بجست و گرفتش يكا يک دو گوش‏ بيفشرد و بركند هر دو ز بن نگفت از بد و نيك با او سخن‏ دشت‌بان ستمدیده، از سرِ درد و رنج، گوش‌های خود را برداشته؛ فریادکنان به سوی پهلوانی دلیر به نام اولاد (اولات) رفت و از او یاری خواست. اولات که چنین دید، با یارانش به سوی رستم رفت و به او گفت: نامت چیست؟ چرا اسبت را در گندمزار رها کرده و گوش‌های دشت‌بان را برکندی؟ رستم در پاسخ، به اولات گفت: اگر نام من بدانی، روان از تنت بیرون خواهد شد. پس شمشیر از نیام برکشید و به سوی اولات و یارانش تاخت. رستم، به زخم شمشیر، سر از بدن یاران اولات جدا کرد و او را به بند کشید: «به يک زخم دو دو سر افگند خوار، همى يافت از تن به يک تن چهار». یعنی رستم با هر ضربت شمشیر، دو سر را از بدن جدا کرد و بدن هر کدام از آنان را چهار تکه کرد. حکیم فردوسی، به روشنی، منصفانه، حقیقت را بیان می‌کند. او قهرمان داستان را سانسور نمی‌کند. خیلی رک و صریح، از زشتی رفتار رستم سخن می‌گوید که بدون اجازه، وارد گندمزار شد و به جای معذرت‌خواهی، گوش‌های دشت‌بان ضعیف را کَند و از سر جدا کرد. رستم، در نهایت آن چند جوان (که از دید نگارنده، عدالت خواه بودند) را گردن زد و سرهایشان را برید. این را نشانه‌ی بزرگواری و عظمت می‌دانم که حکیم فردوسی، حقیقت را به پای تعصبات ناسیونالیستی ذبح نمی‌کند. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
لطفاً بخوانید شهید فرهاد خادم (متولد 1336)، فارغ‌ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، و از مهندسان فعال در تنگه‌ی چذابه بود که در سال 1360، در عملیات فتح المبین در 24 سالگی به شهادت رسید. ☑️ شفای فرهاد به دست امام حسین (ع) به گفته‌ی خانم تاج‌گوهر خداداد کوچکی (مادر شهید فرهاد خادم) وقتی فرهاد خردسال بود (2-3 ساله)، به شدت بیمار شد. شب عاشورا بود. پدر و مادر فرهاد، ناامید از همه‌جا، در خیابان با دسته‌‌ی عزاداران امام حسین روبرو شدند. بارقه‌ای از امید در قلب تاج‌گوهر درخشیدن گرفت و ناله کنان امام حسین را صدا زد و از او یاری خواست. با گذشت مدتی اندک، فرهاد از بیماری سخت، نجات می‌یابد. اما محبتی که امام حسین به این خانواده زرتشتی کرد، فراموش نشد. مدتی گذشت، خانم تاج‌گوهر هر ساله نذر خود را ادا می‌کرد. مدتی بعد پیوند این خانواده با آل محمد (صلی الله علیه و آله) دو چندان شد. این خانواده در سفری به مشهد، به زیارت امام رضا (علیه السلام) هم رفتند و این برنامه‌ی هر ساله‌ی این خانواده شد.[1] ☑️ کتاب «جای پای فرهاد» این کتاب، زندگی‌نامه‌ی شهید فرهاد خادم است که از زبان مادرش روایت شده و از سوی انتشارات روایت فتح در سال 1389 به چاپ رسید.[2] مادر شهید، در تاریخ 7 مهر 1394، که میهمان برنامه خندوانه (با اجرای رامبد جوان) بودند، گفتند: این کتاب مورد توجه عموم قرار نگرفته بود، تا اینکه رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه‌ای، این کتاب را دیدند و از آن تمجید و قدردانی کردند، از آن روز کتاب زندگی فرزندم مورد توجه قرار گرفت و به چاپ دوم هم رسید. (نقل به مضمون) ☑️ پشت به شاه، رو به امام شهید فرهاد خادم، جزو آن دسته از زرتشتیانی بود که در قبال خیانت‌های شاه سکوت نکرده، فریاد «مرگ بر شاه» سر داد. او جزو نخستین زرتشتیانی بود که با نهضت امام خمینی (ره) همراهی کرده، در راهپیمایی‌ها و تظاهرات، نقش فعالی داشت. 🔸 پی‌نوشت: [1]. ایسنا، شنبه، 5 مهر 1393. [2]. فرهاد خضری، جای پای فرهاد (زندگی‌نامه شهید فرهاد خادم)، تهران: انتشارات روایت فتح، 1389. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔻 دلباختگان کوروش هخامنشی در خدمت صدام اینجانب (ادمین کانال n_bastan در تلگرام) حدود یازده سال است که در عرصه ناسیونالیزم (ملی‌گرایی) و تاریخ ایران باستان مطالعه می‌کنم. ناگزیر درباره‌ی جریان‌های ناسیونالیستی تُرک، عرب و بلوچ و... نیز مطالعات و پژوهش‌های میدانی داشته ام. می‌خواهم یکی از تجربیات خود را عرضه کنم. گروهک‌هایی مثل نضال (الاحوازیه) در سال‌های اخیر موفق شده‌اند عده‌ی قابل توجهی از جوانان عرب ایران را به سمت خود جلب کنند. این گروهک‌ها که از دید خودشان، هویت‌طلب و از دید ما، تجزیه طلب هستند، بر دو زخم می‌نشینند. در حقیقت، آنان مردم عرب را متوجه زخم‌ها و دردها می‌کنند و به ایشان می‌گویند: درمان دردها این است که خودمان یک کشور مستقل عربی داشته باشیم. راه چاره آن است که به صورت فرهنگی و مسلحانه اقدام کنیم. این دو زخم عبارت اند از: نخست. معیشت و آبادانی: وقتی دولت (دولتی که به هر طریق از مردم رأی گرفته) نفت و گاز را از زیر پای مردم می‌بَرَد و در تأمین معیشت آنان کوتاهی می‌کند، این زخم می‌شود بر دل مردم. البته در این چهل سال، هرگاه امور به دست نیروهای انقلابی بود، کارهای بزرگی انجام شد که قابل انکار نیست. دُوّم. شخصیت و آبرو: وقتی عده‌ای زیر پرچم کوروش هخامنشی و با شعار آریایی‌گرایی، به عرب‌ها اهانت می‌کنند، این می‌شود یک زخم بر دل‌های مردم عرب خوزستان. درحالیکه آنان جزو اصیل‌ترین مردمان عرب هستند که بسیاری از زمان ساسانیان و برخی هم از دوران اسلامی در خوزستان زندگی می‌کنند. بارها از برخی مردمان عرب شنیدم که ما فقر را تحمل کردیم و می‌کنیم. اما اهانت و تحقیر را تحمل نمی‌کنیم. یعنی فحش و ناسزا، چیزی است که آن را نمی‌بخشیم. متأسفانه تعداد قابل توجهی از پیروان جریان نضال (الاحوازیه) در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، به نشر مطالبی در تمجید از صدام و سران بعث عراق اقدام می‌کنند. تیراندازی به سمت مردم عادی را هم بخاطر داریم. یقیناً آن دسته از دلباختگان کوروش که به هر بهانه، مردمان عرب را به باد ناسزا می‌گیرند، در این تفرقه و فجایعِ ناشی از آن سهیم هستند. به عبارتی دستشان به خون آلوده است. چون بر پیکر هموطنان عرب ما زخم می‌زنند و در نتیجه مگس‌های سعودی و بعثی دور زخم جمع می‌شوند. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
7.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیا دین اسلام بر مردم ایران تحمیل شد؟ 🔻تورج دریایی تاریخدان ایرانی و استاد دانشگاه کالیفرنیا شاخه ایران باستان در یک کنفرانسی از کشف اسنادی متعلق به حدود 50 سال پس از حمله مسلمانان به ایران خبر داد‌ این اسناد در مناطقی مانند قم و گرگان و.. پیدا شده محتوای این اسناد خرید و فروش میان بازرگانان ایرانی ... بوده است نکات جالبی دارد این اسناد👇 1⃣نامها همگی ایرانی ست 2⃣بازرگانان ایرانی از تاریخ پهلوی و زرتشتی استفاده‌میکردن . 3⃣قاضیهای شهر موبدان زرتشتی بودن 4⃣خرید و فروش شراب ازاد بود این‌ نکات بیانگر انست که فتح ایران توسط عربهای مسلمین انچنان که برخی تصور میکنن با قهر و زور و خونی و.. نبود ثانیا دین اسلام بر روی مردم ایران تحمیل نشد ، زیرا با گذشت حدود 50 سال از فتح ایران همچنان نامها ایرانیست و تقویم استفاده شده پهلوی و زرتشتی بوده است قاضیهای شهرهای ایران موبدان زرتشتی بودند و خرید و فروش شراب هم برای عموم ایران که زرتشتی بودند ازاد بود 🔹برای مطالعه بیشتر هم می توانید مقاله ایی از جناب دکتر تورج دریایی با همین موضوع مطالعه کنید👇 📚https://b2n.ir/w47866@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
⁉️ آیا ایرانی ها به زور شمشیر اسلام آوردند؟! پروفسور ایران شناس بریتانیایی به زور اسلام آوردن ها را به شدت رد می کند و می نویسد: «چه بسا تصور کنند که جنگجویان اقوام و ممالک مفتوحه را در انتخاب یکی از دو راه مخیر می ساختند: اول قرآن، دوم شمشیر. ولی این تصور صحیح نیست؛ زیرا و ترسا ( ) و یهود اجازه داشتند آیین خود را نگاه دارند و فقط مجبور به دادن جزیه بودند. و این ترتیب کاملاً عادلانه بود؛ زیرا اتباع غیر مسلم از شرکت در غزوات و دادن خمس و زکات که بر امت فرض (واجب) بود معافیت داشتند.» 📖 تاریخ ادبی ایران، ادوارد براون، ترجمه علی پاشا صالح، چاپ تهران، انتشارات امیر کبیر، چاپ سوم، 1356، ج 1، ص 297 ـ 298 goo.gl/B1EnXi 👈🏻 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅پذیرش اسلام توسط ایرانیان از دید آر سی زنر ایران شناس معروف 🔹اسلام بدان علت که دین فاتحان بود، در ایران حاکم نگشت .این دین موفق شد، چون زرتشتیگری _چه به صورت اصلاح شده و چه به صورت فراگیرش _فرسوده و پوسیده شده بود همچنین باید گفت که زرتشتیگری فاقد آن چیزی بود که دیگر ادیان داشتند_یعنی سنتی زنده و مستمر. زمانی که این دین در دوران حکومت ساسانی احیا شد،باید به طور تاسف بار بر مصلحان آن ظاهر شده باشد، زیرا آنها به واقع از متون مقدس خود چیزی سر در نمی آوردند و مجبور بودند ،همچون محققان معاصر به حدس و گمانی زنی تکیه کنند. دیگر غیر ممکن است دینی را احیا کرد که زمانی سرچشمه ی اصلی وحی بودو بعد رو به فرسودگی گذارد،و زمانی خود زبان مقدس بودو بعد آنقدر مقدس گردید که دیگر مفسران و مترجمان ،رسمی اش نیز از آن چیزی نمی فهمیدند.🔹 📚https://b2n.ir/465113 📚https://b2n.ir/453491 طلوع و غروب زرتشتی گری، آر سی زنر، ترجمه دکتر قادری،نشر مهتاب، چاپ دوم 95، صفحه 254 و 255 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
19.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇬🇧 گزارشی از bbc فارسی: 🔘 چرا ایرانیان به اسلام روی آوردند؟ 🔹دکتر علی حصوری ایران شناس و زبان شناس معروف پاسخ می دهد ▪️همچنین بنگرید به علل اسلام آوردن ایرنیان (اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا کلیک کنید) ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
دکتر جمشید کرشاسب چوکسی استاد زرتشتی دانشگاه ایندیانای امریکا در جامعه زرتشتی، حق سواد (خواندن و نوشتن) فقط برای اشراف بود. عامه مردم از این حق محروم بودند. اما در اسلام برای همه آزاد ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
♨️حجت الاسلام نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر: واکسن اجباری کرونا برخلاف قانون اساسی است 👈نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ یکی دیگر از مصادیق بحران بحث مدیریت کرونا است. واکسن اجباری با قانون اساسی در تضاد است. تست پی سی آر اجباری چه معنایی دارد؟ هر فرد از جامعه باید برای رفتن به هر بخش ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کند تا این تست را انجام دهد. مدیریت بحران این نیست که اکنون اتفاق افتاده است. منبع : https://b2n.ir/s72611
🔴این مراسم در آسام و ماهاراشترا صورت می‌گیرد که در آن، جمعیت بسیار زیادی جمع می‌شوند تا به پاس بارش باران، از باران خود دو را به با یکدیگر درآورند. نوع این حیوانات بسته به محل رخداد این جشن متفاوت است. در بعضی نقاط ، بعضی و الاغ! اما تمامی این ازدواج‌ها به دست انجام می‌شود. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
⁉️پدر اهورا مزدا کیست؟ آیا خدای پدر دارد؟ زُروان نام یکی از ایزدان باستانی است. زروان در نوشته‌های پهلوی خدای زمان است، اما بنا بر آیین زروانی، زروان خدایی است که در زمانی که هیچ‌چیز وجود ندارد نیایش‌هایی به جای می‌آورد تا پسری با ویژگی‌های آرمانیِ اورمزد داشته باشد که جهان را بیافریند. 🔴 یا زمان در آیین ایرانی تاریخی مبهم و طولانی دارد. در لوحه‌های بابِلی مربوط به سدهٔ پانزدهم پیش از میلاد از ایزدی به نام «زُروان» سخن رفته‌است. در # اوستا نیز به ‌اختصار از این یاد شده و در متون هم دربارهٔ آن سخن رفته‌است. زروان دراصل فرشتهٔ زمان است و با صفت اَکرانه (بی‌کرانه) از او یاد شده‌است. از صفات چنین پیداست که برای زمان، آغاز و انجامی تصور نشده و آن را همیشه پایدار و قدیم و جاودانی دانسته‌اند. از این زمان بی‌کرانه است که زمان کران‌مند آفریده شد و ادامهٔ خلقت از طریق توالد و تناسل میسر گردید. در آیین مهرپرستی نیز زمانِ بی‌کرانه در رأس قرار دارد و زروان معمولاً به‌صورت موجودی با سر شیر و جسمی که ماری دورِ آن پیچیده، تجسم یافته‌است نه فقط در ذکر آمده‌است، بلکه در مآخذ نسبتاً قدیم یونانی هم به وجود آن اشارت رفته‌است. 📚منابع: فرهنگ اساطیر، محمدجعفر یاحقی، ص۲۲۵ اساطیر و فرهنگ ایران در نوشته‌های پهلوی، رحیم عفیفی، ص۵۳۹ دین‌های ایران باستان، هنریک ساموئل نیبرگ، ص۳۸۸ فرهنگ اساطیر، محمدجعفر یاحقی، ص۲۲۵ دو قرن سکوت، عبدالحسین زرین‌کوب، ص ۳۳۶ و ۳۳۷ دو قرن سکوت، عبدالحسین زرین‌کوب، ص ۲۷۶ و ۲۷۷ ایران باستان، م.موله، ترجمه دکتر ژاله آموزگار ص ۷۱ - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
💢 که با می کند! 🔴کیومرث از اهورامزدا و دخترش سپندارمذ به وجود آمده بود . این نخستین ازدواج با محارم بود بعد از آن کیومرث مادرش را بارور کرد . و مشی و مشیانه به وجود آمدند ( اجداد طبیعی بشر ) و در استوره‌های ایرانی: از نطفه‌ی گیومرث که پس از کشته شدن، بر زمین ریخته می‌شود، پس از چهل سال، شاخه‌ای از گیاه «ریواس» که دارای دو ساقه است و پانزده برگ است از زمین می‌روید. مشی و مشیانه، در کمرگاه، یکی هستند و آشکار نیست که کدام یک نر و کدام ماده است. سرانجام ایشان دارای هفت جفت فرزند می‌شوند، نر و ماده. هر کدام از این جفت‌ها با هم در می‌آمیزند و نسل انسان دنباله پیدا می‌کند. مشیه و مشیانه در سن 100 سالگی می‌میرند در فروردین یشت بند ۸۷ نیز آمده که: «فروَهر کیومرث را میستاییم که نخستین کسی است که به گفتار و آموزش اهورهمزدا گوش فرا داده و کسی است که اهورهمزدا از او خاندان‌های کشورهای آریایی و نژاد کشورهای آریایی را آفریده است.» 🔴یک اندیشهٔ اساطیری قدیمی در بخشی از آمده است (سوم، فصل ۸۰، بندهای۳-۴) که در آن آیین میان (خویدوس) و توجیه شده است. به عنوان نخستین نمونهٔ خویدوس، پیوند مقدس میان اهورا مزدا و دخترش سپندارمذ بر شمرده شده است. از این پیوند است که زاده شد. 📚منابع: [۱]. «دینکرد و مشروعیت ازدواج با محارم در آیین زرتشت» [۲]. بنگرید به «ازدوا‌ج‌های برادر-خواهری در آیین زرتشت» [۳]. کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول، به اهتمام فریدون فضیلت، تهران: انتشارات فرهنگ دهخدا، ۱۳۸۱. ص ۱۴۴ [۴]. کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول، همان، ص ۱۴۶ [۵]. کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول، همان، ص ۱۴۶ [۶]. مری بویس، زرتشتیان باورها و آداب دینی آن‌ها، ترجمه ع. بهرامی، تهران: انتشارات ققنوس، ۱۳۹۱. ص ۱۴۱ م.موله ، ایران باستان ص ۱۰۲ مجمل التواریخ و القصص ص 11 مجمل التواریخ و القصص ص 22 تاریخ تمدن و فرهنگ ایران کهن ـ دکتر هوشنگ طالع ـ رویه 120 ـ چاپ سمرقند ـ سال 1386 محمد بن جریر طبری. تاریخ طبری؛ تاریخ الرسل و الملوک. ج 1. ترجمه ابوالقاسم پاینده. تهران: انتشارات اساطیر، 1390، چاپ هشتم، ص99 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat