eitaa logo
انقلاب اسلامی در آذربایجان
470 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
71 فایل
آشنایی با مبارزات حق طلبانه مردم مسلمان جمهوری آذربایجان ارتباط با مدیر : @elahana1
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج طالع باقراف: «قلب‌مان با مردم ایران می‌تپد» رهبر زندانی جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان حاج طالع باقراف خطاب به مردم ایران که در برابر تجاوز آمریکا و اسرائیل با رشادت مقاومت می‌کنند، اظهار نظر کرده است. در این پیام که از زندان کشور آذربایجان منتشر شده، علاوه بر اشاره به مقاومت استوار مردم ایران، به موضع مردم کشور آذربایجان در قبال این جنگ نیز پرداخته شده است. رئیس محبوس جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان، مواضع حمایتی خود از مردم دوست و برادر ایران، این‌گونه بیان کرده است: « بر خلاف حکومت علی‌اف، قلوب مردم مؤمن کشور آذربایجان با مردم مقاوم ایران می‌تپد و یقیناً با کمک خداوند در این نبرد حق علیه باطل پیروز خواهد شد»
🔴آیا متوجه هستید ایران کمتر از ۲۴ ساعت مانده به ضرب‌الاجل ترامپ چه کاری با اقتصاد جهانی انجام داد؟ آن‌ها شهر صنعتی جبیل را هدف قرار دادند… بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی عربستان سعودی… منطقه‌ای که سالانه ۶۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید می‌کند… یعنی حدود ۶ تا ۸ درصد از کل تولید جهان… این یک هدف نظامی نیست… این ستون فقرات شیمیایی تمدن مدرن است… > سابیک… چهارمین تولیدکننده بزرگ پتروشیمی در جهان… در آتش می‌سوزد > مجتمع سادارا متعلق به داو کمیکال… با ۲۶ واحد تولیدی… از هفته‌ها پیش فعالیتش را متوقف کرده است > آرامکوی سعودی ۷۰ میلیارد دلار برای خرید سهم در سابیک پرداخت کرده… این سرمایه‌گذاری همین حالا در حال سوختن است > ۸۵ درصد از صادرات غیرنفتی عربستان از همین یک منطقه تأمین می‌شود اما نکته‌ای که هیچ‌کس درست به آن اشاره نمی‌کند این است… ایران یک پالایشگاه را هدف قرار نداد… آن‌ها مواد اولیه‌ای را هدف گرفتند که تبدیل به پلاستیک، کود شیمیایی، بسته‌بندی و تجهیزات پزشکی شما می‌شود… و این کار را درست شبی انجام دادند که ترامپ گفت ایران را به ویرانه تبدیل خواهد کرد… شما در حال تماشای یک جنگ نیستید… شما شاهد رقابت دو کشور هستید برای اینکه ببینند کدام‌یک می‌تواند زودتر اقتصاد دیگری را نابود کند، در حالی که شما با بنزین ۴٫۱۲ دلاری در هر گالن فقط نظاره‌گر هستید… ✍️لیو فنگ در ایکس
گزارش راهبردی در روز 39 جنگ.docx
حجم: 26.7K
🔴«سه‌شنبه مرز»… جنگ پتروشیمی شعله‌ور شد! — طلال نحله ارزیابی جامع استراتژیک و ژئوپلیتیکی (سه‌شنبه – ۷ آوریل ۲۰۲۶ | صبح روز ۳۹ جنگ): خورشید بر «سه‌شنبه وعده داده‌شده» طلوع می‌کند؛ روزی که ترامپ به عنوان «روز نیروگاه‌ها و پل‌ها» تعیین کرده بود. ساعت‌ها به کندی می‌گذرد و فاصله بین واشنگتن و تهران تا قبل از ساعت ۸:۰۰ عصر (به وقت واشنگتن) به‌طور غیرقابل بازگشت گسترش یافته است. میدان نبرد زبان نابودی متقابل را به کار می‌گیرد؛ اسرائیل با یک جنگ پتروشیمی ویرانگر قبل از مهلت عمل می‌کند تا شاهرگ اقتصادی ایران را قطع کند و اولتیماتوم روانی بی‌سابقه‌ای برای توقف قطارهای ایران صادر می‌کند. در واکنش، تهران و محور آن آسمان اسرائیل را با موشک از ایلات تا کریات شمونا به آتش می‌کشند، در حالی که خسارات زرهی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان به حد رکورد پایین جدیدی (۱۷۲ خودرو نابود شده) می‌رسد. متن کامل در فایل بالا👆 ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
🔥ما وارد «جنگ جهانی بزرگ انرژی» می‌شویم فکر می‌کنم این جنگ جنگ جهانی بزرگ انرژی (GEWW) نامیده شود، هرچند ممکن است در آینده نام دیگری پیدا کند. اصطلاحات WW3 و WW4 مبهم هستند؛ آیا WW3 از قبل رخ داده است؟ بنابراین در ذهن من، این GEWW است. این جنگ چند‌جانبه و پیچیده درباره جریان‌های انرژی بین بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان ملی و بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان ملی خواهد بود. محدود به خاورمیانه نخواهد بود. پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های LNG (مایع‌سازی و گازسازی) و حتی نفتکش‌ها در دریای آزاد در نهایت هدف قرار خواهند گرفت. هم‌اکنون شاهد حملات پهپادی اوکراین به زیرساخت‌های نفتی روسیه نزدیک سن‌پترزبورگ بوده‌ایم. این پهپادها برای دور زدن بلاروس و خاک روسیه از کشورهای ناتو عبور کرده و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را پیموده‌اند تا به هدف نهایی برسند. همچنین آتش‌سوزی بزرگ در پالایشگاه Valero در پورت آرتور، تگزاس مشاهده شد. ممکن است این حادثه تصادفی بوده باشد، اما خرابکاری نیز نباید نادیده گرفته شود. کارکنان ناراضی یا دشمن، خطرناک‌ترین مسیرهای حمله را می‌دانند زیرا دقیقاً بر خلاف آموزش‌های عمیق ایمنی‌شان عمل می‌کنند. یک آتش‌سوزی بزرگ در پاناما نیز رخ داد که پل «آمریکاها» را در معرض خطر قرار داد. اگر این پل فرو بریزد، کانال پاناما بسته می‌شود. چه کسی می‌تواند بسته شدن کانال سوئز توسط کشتی Evergreen را فراموش کند؟ نه تنها حوثی‌ها می‌توانند بار دیگر دریای سرخ را ببندند، بلکه یک «اشتباه ساده» (یا برنامه‌ریزی شده) می‌تواند کانال سوئز را برای هفته‌ها تعطیل کند. در حال حاضر نیروهای دریایی موجود کافی نیستند تا آزادی دریاها را که از پایان WW2 در ۱۹۴۵ برقرار بود، تضمین کنند. پکس آمریکانا مرده است: این مرگ در ۲۸ فوریه ۲۰۲۶ رقم خورد، با حملات موشکی مخفیانه آمریکا و اسرائیل («USraeli») در جریان مذاکرات با ایران. ممکن است آمریکایی‌ها فکر کنند انرژی‌شان امن است، و تا حد زیادی همین‌طور است، اما بقیه جهان خوشحال نخواهند شد که گاز و نفت را با قیمت بسیار بالاتر از «مافیای آتش‌افروز» خریداری کنند، کسی که به‌صورت استعاری تمام ایستگاه‌های سوخت دیگر را در شهر سوزانده و نابود کرده است. هم‌اکنون شاهد شکست اتحادهای دیرینه هستیم، زیرا کشورها برای تامین انرژی کافی حتی با سطح کاهش‌یافته، با ایران قراردادهای دوطرفه می‌بندند. انرژی روسیه نیز با وجود تحریم‌ها مورد تقاضاست. کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، مالزی، استرالیا، هند، پاکستان و حتی فرانسه در گذرگاه انرژی ایران بین جزایر قشم و لارک پول پرداخت می‌کنند. ناتو در وضعیت حیاتی است، زیرا اعضا از پیوستن به جهاد دیوانه‌وار USraeli علیه ایران امتناع می‌کنند، و با این کار GEWW را شعله‌ورتر کرده و کشورهای خود را به رکود بزرگ می‌کشند. کشورهای فقیر که اکنون وارد قحطی و گرسنگی خواهند شد، صرفاً «خسارت جانبی» در GEWW خواهند بود. ۲۸ فوریه ۲۰۲۶ در تاریخ جهان به عنوان روزی که باعث درد و ویرانی عظیم شد، در خاطره‌ها باقی خواهد ماند. ✍️مت براکن (Matthew J. Bracken) تحلیلگر سیاسی و نویسنده و افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
1.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در پی انفجار یک تانکر زیر «پل آمریکا» در شهر پاناما، آتش‌سوزی گسترده‌ای رخ داد و شعله‌های آتش بخش‌هایی از اطراف این پل را دربر گرفت. تصاویر منتشرشده دود غلیظ و آتش شدید در محل حادثه را نشان می‌دهد. خیلی اتفاقی ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
یک هواپیمای آواکس ناتو (آمریکایی) که از قونیه برخاسته بود، به مدت دو ساعت بین شهر موش و باتمان پرواز می‌کرد. مشخص است که ایران را زیر نظر دارد و مشخص است که ایالات متحده در ایران کاری انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد پس از اینکه ایران آواکس را در عربستان سعودی سرنگون کرد، مسئولیت آن به عهده ترکیه افتاد. ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
912.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه اینترنشنال با برخی انجام داد …. ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
🔴بسیاری از سناریوها درباره پایان جنگ ایران نشان می‌دهند که تهران ممکن است کنترل دائمی تنگه هرمز را به دست آورد. تحلیلی از جی‌پی مورگان حاکی است که تهران می‌تواند از این طریق سالانه تا ۹۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند و به‌سرعت ایران را به یکی از ثروتمندترین اقتصادهای خلیج تبدیل نماید. کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اخیراً یک «طرح مدیریت تنگه هرمز» هشت‌بندی را تصویب کرده که به‌اصطلاح «عوارض‌گیری تهران» را در قانون ایران نهادینه می‌کند. مایکل سمبالست از جی‌پی مورگان در یک گزارش تحلیلی جدید برای مشترکان می‌نویسد که بر اساس این طرح جدید، «ایران پیشنهاد می‌دهد روزانه از ۱۰۰ تا ۱۳۰ کشتی، هر کدام ۲ میلیون دلار دریافت کند که در مجموع سالانه ۷۰ تا ۹۰ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت (!!)» او اشاره می‌کند که حتی اگر این فقط یک هزینه یک‌باره ۲ میلیون دلاری برای هر کشتی باشد تا ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کشتی تجاری که هم‌اکنون در خلیج گیر افتاده‌اند بتوانند خارج شوند، باز هم ایران ۴ تا ۶ میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. حتی این سطح پایین‌تر نیز برابر یا بیشتر از درآمد سالانه تمامی کانال‌ها و آبراه‌های مهم جهان خواهد بود. اگر طرح کامل عوارض اجرا شود، این درآمد ۷ تا ۹ برابر مجموع درآمد آن‌ها خواهد شد. با توجه به گستردگی خسارات جنگ و نیاز به منابع مالی برای بازسازی، دشوار است تصور کنیم ایران در برابر چنین وسوسه‌ای مقاومت کند. دینا اسفندیاری، اقتصاددان خاورمیانه در بلومبرگ، می‌گوید: «احتمالاً ایران انتظار نداشت استراتژی هرمز تا این حد موفق باشد… درسی که ایران از این جنگ گرفته این است که گروگان گرفتن اقتصاد جهانی ارزان‌تر و آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد.» تقریباً قطعی است که ایران بخش زیادی از درآمد تازه خود را صرف تسلیح مجدد برای بازدارندگی در برابر حملات آینده خواهد کرد. این جنگ در نهایت می‌تواند—اگر تکرار نشود—به تبدیل شدن ایران به یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای منطقه منجر شود. منبع: «چشم‌انداز بازار» (Eye on the Market)، جی‌پی مورگان، ۶ آوریل ۲۰۲۶ ✍️کریسو وی کی ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
توئیت شهباز شریف نخست وزیر پاکستان واسطه مذاکرات: با نهایت فروتنی، خوشحالم اعلام کنم که جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا، به همراه متحدانشان، با برقراری آتش‌بسی فوری در همه‌جا، از جمله لبنان و سایر مناطق، موافقت کرده‌اند که بلافاصله اجرایی می‌شود. من صمیمانه از این اقدام خردمندانه استقبال می‌کنم و عمیق‌ترین سپاس خود را از رهبران هر دو کشور ابراز می‌دارم و از هیئت‌های آن‌ها دعوت می‌کنم تا در روز جمعه، ۱۰ آوریل ۲۰۲۶، به اسلام‌آباد بیایند تا مذاکرات بیشتری برای دستیابی به توافقی نهایی جهت حل‌وفصل همه اختلافات انجام شود. هر دو طرف خرد و درک قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و به‌طور سازنده در پیشبرد صلح و ثبات مشارکت داشته‌اند. ما صمیمانه امیدواریم که «گفت‌وگوهای اسلام‌آباد» در دستیابی به صلحی پایدار موفق شوند و مشتاقیم در روزهای آینده اخبار خوبی بیشتری به اشتراک بگذاریم! ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
درباره آتش بس موقت! 1️⃣ الان خیلی سوال و ابهام در قضیه آتش بس ۱۵ روزه وجود دارد. نمی‌خواهم شتاب زده بنویسم و تحلیل کنم. واقعیت این است که فاصله بین مواردی که شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه خود اعلام کرده و ۱۵ موردی که آمریکا قبلا اعلام کرده بود یک فاصله بسیار زیاد و حتی می‌توان گفت تفاوت ماهوی است. اینکه ترامپ گفته پیشنهاد ایران پایه‌ای برای مذاکره می‌تواند باشد خیلی تعجب برانگیز است. 2️⃣ این میزان فاصله یعنی خیلی چیزها در میدان مذاکره تعیین می‌شود و این برای من محل نگرانی است. ما در این سالها از میز مذاکره و نتیجه آن تجربه شیرینی نداریم. اگر بخواهیم با همان رویکردهای گذشته مذاکره کنیم و رویکردها و افراد تغییر نکنند، واقعا باید نگران باشیم. 3️⃣ ایران ریسک بالایی کرده و به نظرم اصلی‌ترین ریسک مربوط به حمایت مردم از جنگ است که مصداقش حضور در خیابان است. این مردم اگر سرد شوند، ایران کار سختی خواهد داشت. اگر نتیجه مذاکره مردم با چیزی که اهداف جنگ بوده است، فاصله داشته باشد، حتما مردم را راضی نمی‌کند. 4️⃣ از آن طرف احتمال جدی وجود دارد که دشمن در این ۱۵ روز خودش را بازسازی کند و حتی در این بازه ۱۵ روزه ایران را غافل‌گیر کند خصوصا در زمینه ترور مسئولان عالی‌رتبه. تحرکات نظامی او باید به طور جدی زیر ذره‌بین باشد و صرفا نباید منتظر اقدام بود تا واکنش نشان داد. در مجموع باید با چشمان باز تحولات را دنبال کرد. ما به رهبرمان و نیروهای مسلح‌مان و مردم‌مان اعتماد و تکیه داریم و مراقبت کنیم از مسئولان مذاکراتی و سیاسی‌مان و حتما خدای بزرگ ما را در این مسیر حمایت می‌کند ✍️مسعود براتی نکته نگران کننده این است که ترامپ ترجمه مفاد ایرانی منتشر شده توسط سی ان ان را تکذیب کرده و تهدید به شکایت نموده. گویا بنظر میرسد که این مفاد را اصلا قبول ندارد و آتش بس فرصتی به آنها میدهد برای تجدید قوا، ایجاد آرامش در بازار انرژی و ارزیابی اطلاعاتی برای حمله مجدد. ✍️عباس محمدی ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313