eitaa logo
انقلاب اسلامی در آذربایجان
470 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
71 فایل
آشنایی با مبارزات حق طلبانه مردم مسلمان جمهوری آذربایجان ارتباط با مدیر : @elahana1
مشاهده در ایتا
دانلود
912.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه اینترنشنال با برخی انجام داد …. ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
🔴بسیاری از سناریوها درباره پایان جنگ ایران نشان می‌دهند که تهران ممکن است کنترل دائمی تنگه هرمز را به دست آورد. تحلیلی از جی‌پی مورگان حاکی است که تهران می‌تواند از این طریق سالانه تا ۹۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند و به‌سرعت ایران را به یکی از ثروتمندترین اقتصادهای خلیج تبدیل نماید. کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اخیراً یک «طرح مدیریت تنگه هرمز» هشت‌بندی را تصویب کرده که به‌اصطلاح «عوارض‌گیری تهران» را در قانون ایران نهادینه می‌کند. مایکل سمبالست از جی‌پی مورگان در یک گزارش تحلیلی جدید برای مشترکان می‌نویسد که بر اساس این طرح جدید، «ایران پیشنهاد می‌دهد روزانه از ۱۰۰ تا ۱۳۰ کشتی، هر کدام ۲ میلیون دلار دریافت کند که در مجموع سالانه ۷۰ تا ۹۰ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت (!!)» او اشاره می‌کند که حتی اگر این فقط یک هزینه یک‌باره ۲ میلیون دلاری برای هر کشتی باشد تا ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کشتی تجاری که هم‌اکنون در خلیج گیر افتاده‌اند بتوانند خارج شوند، باز هم ایران ۴ تا ۶ میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. حتی این سطح پایین‌تر نیز برابر یا بیشتر از درآمد سالانه تمامی کانال‌ها و آبراه‌های مهم جهان خواهد بود. اگر طرح کامل عوارض اجرا شود، این درآمد ۷ تا ۹ برابر مجموع درآمد آن‌ها خواهد شد. با توجه به گستردگی خسارات جنگ و نیاز به منابع مالی برای بازسازی، دشوار است تصور کنیم ایران در برابر چنین وسوسه‌ای مقاومت کند. دینا اسفندیاری، اقتصاددان خاورمیانه در بلومبرگ، می‌گوید: «احتمالاً ایران انتظار نداشت استراتژی هرمز تا این حد موفق باشد… درسی که ایران از این جنگ گرفته این است که گروگان گرفتن اقتصاد جهانی ارزان‌تر و آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد.» تقریباً قطعی است که ایران بخش زیادی از درآمد تازه خود را صرف تسلیح مجدد برای بازدارندگی در برابر حملات آینده خواهد کرد. این جنگ در نهایت می‌تواند—اگر تکرار نشود—به تبدیل شدن ایران به یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای منطقه منجر شود. منبع: «چشم‌انداز بازار» (Eye on the Market)، جی‌پی مورگان، ۶ آوریل ۲۰۲۶ ✍️کریسو وی کی ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
توئیت شهباز شریف نخست وزیر پاکستان واسطه مذاکرات: با نهایت فروتنی، خوشحالم اعلام کنم که جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا، به همراه متحدانشان، با برقراری آتش‌بسی فوری در همه‌جا، از جمله لبنان و سایر مناطق، موافقت کرده‌اند که بلافاصله اجرایی می‌شود. من صمیمانه از این اقدام خردمندانه استقبال می‌کنم و عمیق‌ترین سپاس خود را از رهبران هر دو کشور ابراز می‌دارم و از هیئت‌های آن‌ها دعوت می‌کنم تا در روز جمعه، ۱۰ آوریل ۲۰۲۶، به اسلام‌آباد بیایند تا مذاکرات بیشتری برای دستیابی به توافقی نهایی جهت حل‌وفصل همه اختلافات انجام شود. هر دو طرف خرد و درک قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و به‌طور سازنده در پیشبرد صلح و ثبات مشارکت داشته‌اند. ما صمیمانه امیدواریم که «گفت‌وگوهای اسلام‌آباد» در دستیابی به صلحی پایدار موفق شوند و مشتاقیم در روزهای آینده اخبار خوبی بیشتری به اشتراک بگذاریم! ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
درباره آتش بس موقت! 1️⃣ الان خیلی سوال و ابهام در قضیه آتش بس ۱۵ روزه وجود دارد. نمی‌خواهم شتاب زده بنویسم و تحلیل کنم. واقعیت این است که فاصله بین مواردی که شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه خود اعلام کرده و ۱۵ موردی که آمریکا قبلا اعلام کرده بود یک فاصله بسیار زیاد و حتی می‌توان گفت تفاوت ماهوی است. اینکه ترامپ گفته پیشنهاد ایران پایه‌ای برای مذاکره می‌تواند باشد خیلی تعجب برانگیز است. 2️⃣ این میزان فاصله یعنی خیلی چیزها در میدان مذاکره تعیین می‌شود و این برای من محل نگرانی است. ما در این سالها از میز مذاکره و نتیجه آن تجربه شیرینی نداریم. اگر بخواهیم با همان رویکردهای گذشته مذاکره کنیم و رویکردها و افراد تغییر نکنند، واقعا باید نگران باشیم. 3️⃣ ایران ریسک بالایی کرده و به نظرم اصلی‌ترین ریسک مربوط به حمایت مردم از جنگ است که مصداقش حضور در خیابان است. این مردم اگر سرد شوند، ایران کار سختی خواهد داشت. اگر نتیجه مذاکره مردم با چیزی که اهداف جنگ بوده است، فاصله داشته باشد، حتما مردم را راضی نمی‌کند. 4️⃣ از آن طرف احتمال جدی وجود دارد که دشمن در این ۱۵ روز خودش را بازسازی کند و حتی در این بازه ۱۵ روزه ایران را غافل‌گیر کند خصوصا در زمینه ترور مسئولان عالی‌رتبه. تحرکات نظامی او باید به طور جدی زیر ذره‌بین باشد و صرفا نباید منتظر اقدام بود تا واکنش نشان داد. در مجموع باید با چشمان باز تحولات را دنبال کرد. ما به رهبرمان و نیروهای مسلح‌مان و مردم‌مان اعتماد و تکیه داریم و مراقبت کنیم از مسئولان مذاکراتی و سیاسی‌مان و حتما خدای بزرگ ما را در این مسیر حمایت می‌کند ✍️مسعود براتی نکته نگران کننده این است که ترامپ ترجمه مفاد ایرانی منتشر شده توسط سی ان ان را تکذیب کرده و تهدید به شکایت نموده. گویا بنظر میرسد که این مفاد را اصلا قبول ندارد و آتش بس فرصتی به آنها میدهد برای تجدید قوا، ایجاد آرامش در بازار انرژی و ارزیابی اطلاعاتی برای حمله مجدد. ✍️عباس محمدی ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
«ایران» گروهِ شبه‌نظامی نیست که با آتش بسِ «۴۸ ساعته» و یا «۴۵ روزه» موافقت کند تا فردایِ آتش‌بس، «رهبرِ جوان‌ش» با سایر مقاماتِ نظامی‌_سیاسی‌‌ِ آن، هدف ترورِ اسرائیل قرار گیرند! ✍️علی قلهکی ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
یک فریب بزرگ. تو این دو هفته تمام نقشه هاشون قراره پیاده بشه. اراذل مسلح بیان خیابون، تجزیه طلب ها از غرب وارد بشن. از کویت هم نیرو بیارن برا خارک! خیابونها رو نباید خالی کنیم! به شرافتم قسم این یک فریبه. امریکا عمرا اون ۱۰ ماده ما رو بپذیره! اون ۱۰ ماده ما مخالف و متضاد تمام بنیان اونهاست! ✍️کاربر ایرانی ایکس ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
🟣نکاتی در مورد توافق آتش بس موقت: ۱. مذاکره و دیپلماسی برای تثبیت دستاوردهای میدانی و به پشتوانه میدان است، لذا دست نیروهای مسلح از روی ماشه نباید برداشته شود. ۲. دشمن در بازه زمانی کاهش فشار عملیات نظامی بشدت در حوزه جمع آوری اطلاعات فعال خواهد شد، لذا پروتکلهای حفاظتی مقامات برجسته کشور حفظ و حتی تقویت شود. ۳. تنگه هرمز باید طبق قواعد و تعاریف ایران "گشوده" شود و در هماهنگی با کشور عمان برای هر روز سهمیه مشخصی تعریف و برای آنروز اعلام شود و نظام اخذ عوارض از همان روز اول بازگشایی فعال شود. ۴. دشمن بشدت دغلکار و نیرنگ‌باز است و نباید از هیچ حرکت خطا و خدعه وی بسادگی گذشت. ایالات متحده یا اسراییل ممکن است بخواهند با عملیاتهای نظامی و اطلاعاتی محدود و زیر حد آستانه جنگ، برتری خود را دیکته کنند، لذا باید برای پاسخ به این اقدامات بانک اهداف و اقدامات مناسبی تهیه شود. ۵. باید حضور مردم در خیابانها با قدرت بیشتری ادامه یابد. ۶. اگر بندهایی که ایران مبنای مذاکرات اعلام کرده، در نهایت تثبیت شود، قطعا یک پیروزی تاریخی برای ملت ایران خواهد بود. روایت دستاوردهای نظامی و دیپلماتیک ایران در این جنگ تاریخ ساز باید در جهت تقویت دست مذاکره کنندگان و بالابردن روحیه نظامیان و مردم باشد. ۷. پیشنهاد این است که وساطت مذاکرات با یکی از قدرتهای بزرگ باشد. ایران از واسطه کرون قدرتهای منطقه ای و کشورهای کوچک تا کنون سودی نبرده است. ۸. ما تنها نیمی از راه را رفته ایم و مسیری بسیار پیچیده و سخت همچنان در پیش روست. ✍️مهدی خراطیان ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
نحوهٔ اعلام آتش بس از تهدید اخیرش هم احمقانه تر بود. دلیلی نداشت تصریح کند طرح ایران مبناست تا اینقدر ضعیف جلوه کند. ما با بیمار بدحالی روبرو هستیم که توجهی به کارشناسان ندارد. خودرأی و دمدمی و بی ثبات است. ازو باید انتظار هر چیزی را داشت. لذا بگمانم خوبست مقامات ایران بالاخص نظامی ها، تحقیرش نکنند. بجای لذتِ متلک، باید روی ادارهٔ روان این بیمار و کسب امتیاز تمرکز کرد. تحقیرِ او را بسپارید به آمریکای عصبانی و مردم دنیا. و البته نتانیاهو هم تلاش خواهد کرد او را به جنگ برگرداند. باید آماده بود. ✍️محمد حسین کریمی پور ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
بازنده اصلی این جنگ کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بجز عمان، بودند. به تصور فروپاشی ایران، آمریکا را تحریک به حمله کردند؛ زمین، دریا، آسمان و امکاناتشان را به آمریکا و اسرائیل دادند؛ در مقابل ضربات دردناکی از ایران دریافت کردند. با این همه هزینه، حتی بخشی از میز مذاکره هم نشدند. ✅انقلاب اسلامی در آذربایجان ✅@Nardaran313
⭕️ آتش بس دو هفته ای ؟! 🔺در بیانیه شورای عالی امنیت ملی به یک توافق با آمریکا برای مذاکره و آتش بس دو هفته ای اشاره شده است . آیا این زمان دو هفته ای برای آن نیست تا آمریکا و اسرائیل توان نظامی خودشان را بازسازی کنند برای تهاجمات دور بعد ؟ 🔺هنوز یادمان نرفته که در سال 1403 بعد از ترور اسماعیل هنیه ، حدود دو ماه با آمریکا مذاکره کردیم ؛ نتیجه به تعویق انداختن انتقام اسماعیل هنیه ، تبدیل شد به ترور وشهادت سیدحسن نصراله و اغلب فرماندهان ارشد حزب الله لبنان . بعد هم رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور ( جناب پزشکیان) در یک مصاحبه به صراحت اعتراف کرد که ما فریب وعده های آمریکا را خوردیم ! 🔺در ماجرای حمله نظامی آمریکا و اسرائیل در تاریخ 5 آبان 1403 ، باز هم فریب اظهارات مقامات آمریکایی را خوردیم . 🔺در بهار 1404 نیز علیرغم آنکه امام شهید ما چند بار بر عدم مذاکره با آمریکا تأکید کرده بودند ، دوباره حضرات شروع به مذاکره با آمریکا کردند و در وسط مذاکرات ـ که جناب عراقچی همواره می گفت مذاکرات مثبت و رو به جلو می باشد ! ـ ناگهان با حمله نظامی غافلگیرانه آمریکا و اسرائیل مواجه شدیم که نتیجه آن شهادت جمعی از فرماندهان ارشد و دانشمندان هسته ای و مردم عزیز کشور بود . پس از چندی رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور (جناب پزشکیان) اعتراف کرد که باز هم فریب آمریکا را خورده است ! 🔺پس از 12 روز جنگ نیز درست در مقطعی که توان موشکی رژیم صهیونیستی به انتها رسیده بود ، با فریب خوردن از آمریکا ، با پذیرش آتش بس ـ آن هم بدون اذن رهبری ـ اسرائیل را از نابودی نجات دادند . 🔺در ماجرای مذاکرات اسفند ماه 1404 که آن هم برخلاف نظر رهبری انقلاب بود ، باز هم آمریکا سر ما را با مذاکره گرم کرد و ناگهان آمریکا و اسرائیل با هم به ما حمله کردند ، رهبر عزیزتر از جانمان را به شهادت رساندند ، جمعی از فرماندهان و مسئولین ارشد را به شهادت رساندند و تعداد زیادی مرد و زن و کودک بیگناه را نیز به شهادت رساندند . مجدداً رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور (جناب پزشکیان) اعتراف کرد که باز هم فریب آمریکایی ها را خورده است ! 🔺الان هم دوباره با تصویب شورای عالی امنیت ملی کشور ( یعنی درحقیقت همان جناب پزشکیان و دوستان شان ) قرار شده با آمریکا مذاکره کنیم ! 🔺آیا فراموش کرده ایم که امام شهیدمان بارها و بارها فرمودند مذاکره با آمریکا نه عاقلانه است ، نه هوشمندانه و نه شرافتمندانه ؟ آیا بارها نفرمودند که مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی را حل نمی کند ؟ آیا بارها نفرمودند که مذاکره با آمریکا بن بست محض و خسارت محض است ؟ 🔺چند بار دیگر قرار است از آمریکا فریب بخوریم و متحمل خسارت های گستره شویم ؟ 🔺ترامپ تا کنون به کدامیک از قول ها و تعدات خود عمل کرده است ؟ آیا این ترامپ نبود که توافق برجام که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده بود را پاره کرد و دور انداخت ؟ حال می خواهیم دلمان را خوش کنیم که قرار است متن توافق تبدیل به قطعنامه شورای امنیت شود تا جنبه بین المللی پیدا کند ؟ آیا این همان استدلال محمد جواد ظریف در ماجرای برجام سراپا خسارت نیست ؟ 🔺ترامپ الان توافقی انجام می دهد و زیر بیانیه ای را امضاء می کند اما روز بعد اعلام می کند که از آن خارج شده و به آن پایبند نیست . لذا چه تضمینی وجود دارد که آمریکا به تعهدات خود پایبند بماند ؟ 🔺می گویند مؤمن از یک سوراخ ، دو بار گزیده نمی شود ؛ اما به راستی جمهوری اسلامی قرار است چند بار دیگر فریب مذاکره با آمریکا را بخورد ؟! 🇮🇷 🆔 @kamranghazanfari