eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
310 ویدیو
3 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
بعضی گفته اند تقوا سه مرتبه دارد: 1⃣اول نفست را از عقائد باطله حفظ کن، عقائدت طبق ضوابط شرعی الهی و ولائی باشد، 2⃣دوم اینکه اعضاء و جوارحت را از گناه حفظ بکنی، 3⃣مرتبه سوم اینکه در قلبت غیر از خدا نباشد. این سه مورد فقط اختصاص به اهل بيت عليهم السلام دارد. «المتقون» که در زیارت جامعه آمده یعنی اهل بيت عصمت و طهارت دارای هر سه مرتبه از تقوا هستند. تمام اعتقادات ایشان حق است، همچنین اعضا و جوارحشان لحظه ای با خلاف آشنا نشده است، و در ذهنشان و قلبشان هم غیر از حق هیچ وقت نبوده است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
خداوند انسان متقی را از شر شیطان حفظ می‌کند و شر شیاطین انسی و جنی را از او دور میکند. همچنین گناهان گذشته اش را می آمرزد. نتیجه دیگر تقوا قبولی اعمال است. کسی که تقوا داشته باشد همه اعمالش مقبول درگاه حق است. ملائکه هنگام احتضار نزد متقین که حاضر می‌شوند به آنها بشارت بهشت می‌دهند. نتیجه دیگر تقوا این است که مستجاب الدعوه می‌شود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
یکی دیگر از اوصاف ائمه الْقَوَّامُونَ بِأَمْرِهِ است. قوامون از قیام و صیغه مبالغه است،مبالغه در قیام است. یعنی چهارده نور مقدس به منتهی درجه قدرتشان برای امتثال اوامر و نواهی حق قیام کرده بودند. و این حالت در عالی ترین مراتبش در همه چهارده نور مقدس بوده است. آیه شریفه هم خطاب به نبی اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْت یعنی برای انجام اوامر الهی استقامت داشته باش. اگر چه آیه خطاب به نبی اکرم صلی الله علیه و آله است لکن آنچه در قرآن خطاب به نبی اکرم صلی الله علیه و آله است در واقع همه چهارده نور مقدس به همان خطاب‌ها مخاطب هستند. چون امیرالمؤمنین ع نفس پیامبر و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پاره تن پیغمبر است. و آنها همه نور واحد هستند. همه اهل بیت در معنای «فاستقم کما امرت» و «قوامون بامره» مشترک هستند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
حضرت امام باقر علیه السلام مي‏فرمايد: پدرم علي بن الحسين هيچ نعمتي را که خداوند به او عطا نموده بود، به ياد نمي‏آورد مگر اينکه سجده مي‏کرد؛ و آيه‏اي از قرآن که در آن سجده باشد نمي‏خواند، مگر اينکه به سجده مي‏افتاد؛ و خداوند هر بدي را از او دفع مي‏کرد يا کيد کيد کننده‏اي را از او دفع مي‏کرد، سجده مي‏کرد؛ و از هر نماز واجبي فارغ مي‏گشت سجده مي‏گزارد؛ و هرگاه موفق به ايجاد صلح بين دو نفر مي‏گشت، سجده مي‏کرد؛ و اثر سجود در جميع مواضع سجود او نمايان بود و به سبب همين امر «سجاد» ناميده شده است. (بحارالانوار، ج 46، ص 6) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶دنیا،مزرعه آخرت است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
بسمه تعالی 🔻قابل توجه همه علاقمندان، کانال رسمی آیت الله ناصری(دام ظله) در پیامرسان ایتا راه اندازی شد. 🔹شما می توانید با عضویت در این کانال هر روز مطالب جذاب و دلنشین با نفس گرم حضرت آیت الله ناصری(حفظه الله) در قالب فیلم، صوت، عکس دریافت نمایید. 🔸برای عضویت از لینک زیر استفاده نمایید: https://eitaa.com/naseri_ir @naseri_ir
کانال رسمی آیت الله ناصری
بسمه تعالی 🔻قابل توجه همه علاقمندان، کانال رسمی آیت الله ناصری(دام ظله) در پیامرسان ایتا راه اندازی
بسمه تعالی 🔹همانطور که مستحضرید ما برای اذیت نشدن مخاطبین عزیز از هر گونه تبلیغ و تبادل و ... خودداری نموده ایم تا فضای آرامی برای شما ترتیب داده باشیم؛ از طرفی موظف به تبلیغ و اطلاع رسانی معارف اهل بیت علیهم السلام بوده و هستیم؛ از این رو از همه عزیزان همراه تقاضامندیم با درج پست فوق در کانالها و گروهها و پیج های خود ما را در این وظیفه خطیر یاری نموده و در ثواب تبلیغ معارف الهی شریک باشند. با تشکر 🔸ادمین کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
در آیه شریفه می‌فرماید "وَ مَن يَتَّقِ اللَّهَ يجَعَل لَّهُ مخَرَجًاوَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يحَتَسِبُ" کسی‌که پرهیزکار باشد خدا از گرفتاری‌ها نجاتش می‌دهد و رزقش را از جایی که گمان نمی‌کند، می‌رساند. بعضی اینطور معنا کرده‌اند: کسی‌که تقوا داشته باشد گره دنیایی اش باز می‌شود و رزقش هم فراوان می‌شود؛ لکن معنای آیه این نیست، چون طبق این معنا آیه می‌گوید کسی‌که تقوا دارد ما به او رزق می‌دهیم، طبق این معنا به بی تقوا هیچ رزقی نمی‌دهند و حال اینکه در آیه دیگر می‌فرماید: "وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها" یعنی همه موجودات و همه جنبندگان رزقشان با ماست. در آن آیه خدا می‌فرماید هر جنبنده‌ای را من رزقش را می‌دهم، آنگاه در این آیه بفرماید: من به متقین رزق می‌دهم به غیر متقین رزق نمی‌دهم. پس معنای این آیه این نیست. مراد از رزق در «و یرزقه من حیث لایحتسب» رزق معنوی است. عنایات الهی، علوم و معارف است، ولایت کلیه و تجلیات توحید است. کسانی‌که تقوا داشته باشند جلوه های توحید را درک می‌کنند، حقیقت ولایت را درک می‌کنند، ماوراء عالم طبیعت را می‌فهمند. کسانی مراتب توحید، صفات جلال و جمال حق و مراتب ولایت را می‌فهمند و ائمه را به نورانیت می‌شناسند که تقوا داشته باشند. پس این آیه مربوط به ارزاق معنوی و معارف است نه اینکه مربوط به ارزاق مادی باشد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔻حضور همراهان عزیزی را که بتازگی به جمع ما در محضر حضرت آیت الله ناصری پیوستند، گرامی می داریم. انشالله که خادمان خوبی برای دین خدا و شما باشیم. ادمین التماس دعا 🔷@naseri_ir
اهل بیت از دو جهت نهایت درجه قدرتشان را برای انجام امر الهی صرف می‌کردند. هم از نظر کمی‌و هم از نظر کیفی. از حیث کمی‌یعنی هیچ واجبی از واجبات را معطل نمی‌گذاشتند، آنچه برای ایشان واجب بود به نحو اَتَم و اکمل انجام می‌دادند، مثل ما نبودند که واجبات را کم و زیاد کنند. بعضی از واجبات را انجام دهند اما بعضی را هم پشت گوش بیندازند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
💠 مژده به علاقمندان حضرت آیت الله ناصری دام ظله و مشتاقان آرامش و معنویت 🎁 به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، نرم افزار "آیت الله ناصری" توسط بنیاد علمی فرهنگی هاد منتشر گردید. 📲 با نصب این نرم افزار شما صدها محتوای جذاب و دلنشین از ایشان در قالب متن، عکس نوشته، صوت و تصویر بصورت رایگان در اختیار خواهید داشت. 📥 دانلود و نصب از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/naseri.bonyadhad.ir @naseri_ir ‌ ‌
🔶رزق بریز و بپاش یا بخور و نمیر! ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
اهل بيت عليهم السلام این طور نیستند. واجبات برایشان کوچک و بزرگ ندارد. تمام آنچه حضرت احدیت واجب کرده است را مو به مو انجام می‌دهند و این خیلی مهم است. ما هم حساب کنیم؛ ببینیم کدام یک از ما توانسته تمام واجبات را عمل بکند و تمام محرمات را ترک بکند. همچنین از نظر کیفی آنها تمام واجبات را با جمیع شرایط و آداب ظاهری و باطنی انجام می‌داده‌اند؛مثلا کیفیت نماز امیرالمؤمنین را نگاه بکن. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
آیه شریفه خطاب به ما می‌فرماید: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي نَزَّلَ عَلى‏ رَسُولِه‏ وَ الْكِتابِ الَّذي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعيدا (نساء/136) اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! به خدا و پيامبرش، و كتابى كه بر او نازل كرده، و كتب (آسمانى) كه پيش از اين فرستاده است، ايمان (واقعى) بياوريد كسى كه خدا و فرشتگان او و كتاب‌ها و پيامبرانش و روز واپسين را انكار كند، در گمراهى دور و درازى افتاده است. مضمون آیه این است که ای کسانی که ایمان به خدا آورده‌اید به خدا ایمان بیاورید. ممکن است اشکال بشود اینکه تحصیل حاصل است؟ اگر من ایمان به خدا آوردم چطور دو مرتبه ایمان بیاورم؟ معنای آیه این است: ای کسانی که به بعضی از واجبات و به بعضی از محرمات ایمان آورده‌اید به همه واجبات و همه محرمات ایمان بیاورید. نه اینکه واجبات را تفکیک بکنید، آنچه واجب است فرق نمی‌کند، همه آنها را یک نفر واجب کرده است است و آن هم حضرت احدیت است. اینکه من بعضی را انجام می‌دهم و بعضی را پشت گوش می‌اندازم در ایمان من خیلی نقصان وارد می‌کند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶یسبح لله ما فی السماوات والارض ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
نبی اکرم صلی الله علیه و آله به قدری برای عبادت روی پا می‌ایستادند که آیه نازل شد طه*مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْءَانَ لِتَشْقَی(طه/1و2) یعنی ای محمد! ما قرآن را نازل نکردیم که اینقدر خودت را به زحمت بیندازی. حالا اهل بیت که به جای خود، بعضی از اصحاب هم به عبادات اهتمام داشتند بعضی از اصحاب پیامبر بودند می‌گفتند هذه لیلة الرکوع امشب شب رکوع است. تمام شب را با یک رکوع طی می کردند. شب دیگر را می گفتند هذه لیلة السجود امشب شب سجده است یک شب را با یک سجده طی می‌کردند. خسته نمی‌شدند؟ نه، به حق تعالی عشق می‌ورزیدند و بالاترین و بهترین لذت‌ها را می‌برند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
مشهور است که در یکی از جنگ‌ها تیر به پای حضرت خورده بود، تحمل در آوردن تیر مشکل بود، به نبی اکرم صلی الله علیه و آله عرض کردند: چه کنیم؟ فرمودند: موقعی که علی مشغول نماز است تیر را در بیاورید. موقع نماز حضرت، اطباء پا را شکافتند و تیر را درآوردند در حالی که حضرت مشغول نماز بود، بعد از نماز حضرت فرمود چه شده است؟ عرض کردند: ما پا را شکافتیم و تیر را درآوردیم. حضرت متوجه نشده بودند. (المحجة البيضاء، جلد1، ص: 398، کشف الغطاء ج1ص16؛ کشف الیقین علامه حلی ص118و تجرید الاعتقاد خواجه طوسی ص274) این کیفت نماز حضرت است. در کیفیت هم، اعمال را کامل انجام می‌دادند. لذا پیغمیر صلی الله علیه و آله فرمود: علیٌّ ممسوس فی ذات الله یعنی علی غرق در خداست. همه ائمه همینطور بودند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
در مورد یک نفر از بزرگان نوشته اند که در سرما و برف شدید زمستان روی پشت بام رفته بود و مشغول نماز شده بود، صبح که شد اطرافیان گفتند سرما دیگر آنرا خشکانده است. رفتند دیدند حدود یک وجب برف بر پشتش نشسته است اما ایشان همچنان مشغول ذکر است. این بزرگان چگونه بودند؟ من نمی‌دانم! من یک نماز واجبم را زوری می‌خوانم. خیلی طول بدهم یکی، دو دقیقه طول می‌دهم، خیلی خلاصه و مختصر، تازه طلبکار از خدا هم هستم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶اثر دست خداست! ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
حضرت علی علیه السلام می‌فرماید:"لَعَنَ اللَّهُ الْآمِرِينَ بِالْمَعْرُوفِ التَّارِكِينَ لَهُ وَ النَّاهِينَ عَنِ الْمُنْكَرِ الْعَامِلِينَ بِهِ"خدا لعنت کند کسانی که امر به معروف می‌کنند اما خودشان آن معروف را انجام نمی‌دهند. مثلاً من بگویم آقا ربا نخورید اما خودم بخورم، خدا من را لعنت می‌کند. یا می‌گویم فلان معصیت را نکنید و به رفیقم هم می‌گویم که بابا این کار را نکن اما خودم انجام می‌دهم، خدا من را لعنت می‌کند. (نهج‏البلاغة ص : 187) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir