eitaa logo
امامزاده ناصرالحق مروّج تشیّع در شمال
257 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
616 ویدیو
134 فایل
مدیر کانال @Roohollah_omran #امامزاده #ناصرالحق(۲۲۵-۳۰۴ه.ق)💐فقیه🌺متکلم🌻مفسر🌹منجم🍀راوی حدیث🌷مصنف کتب کثیره🌸بانی دانشگاه💐شاگرد امام🌼منجم🌱شاعراهلبیت🌺جدّاعلای سیدرضی و سیدمرتضی🌻حاکم عادل🍀مروج‌بزرگ‌تشیع🍂عالم شیعه اثناعشری... نگذارید غریب بماند
مشاهده در ایتا
دانلود
8️⃣ از 🌹 علامه مجلسی در بحار الأنوار به نقل از ابن شهرآشوب در المناقب به بیان روایتی تفسیری از ناصرالحق و سید مرتضی علم الهدی از نوادگان او می پردازد @naserolhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9️⃣ از 🌹 سید بن طاووس در طرف من الأنباء و المناقب؛ و ... «و في مناقب ابن المغازلي (237- 239) بإسناده عن جابر بن عبد اللّه، قال: لمّا قدم عليّ ابن أبي طالب بفتح خيبر، قال له النبي: يا عليّ لو لا أن تقول طائفة من أمّتي فيك ما قالت النصارى في عيسى بن مريم، لقلت فيك قولا لا تمرّ بملإ من المسلمين إلّا أخذوا التراب من تحت رجليك، و فضل طهورك يستشفون بهما، و لكن حسبك أن تكون منّي و أنا منك، ترثني و أرثك، و أنت منّي بمنزلة هارون من موسى، غير أنّه لا نبي بعدي ... و إنّ حربك حربي، و سلمك سلمي، و سريرتك سريرتي، و علانيتك علانيتي، و إنّ ولدك ولدي، و أنت تقضي ديني، و أنت تنجز و عدي ...» و روى مثله الكنجي في كفاية الطالب (264- 265) بسنده عن زيد بن عليّ، عن أبيه، عن جدّه، عن عليّ عليهم السّلام.» و رواه الخوارزمي في مناقبه‏ (96) مختصرا عن الناصر للحقّ‏ بإسناده، و نقله عن المناقب القندوزيّ في ينابيع المودّة (ج 1؛ 130) و الفتّال النيسابوريّ في روضة الواعظين (112- 113) (ابن طاووس، على بن موسى، طرف من الأنباء و المناقب - مشهد، چاپ: اول، 1420 ق؛ ص 432؛ ر.ک: اربلى، على بن عيسى، كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة) - تبريز، چاپ: اول، 1381 ق؛ ج‏ 1؛ ص 298) @naserolhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔟 از 🌹 عمادالدین طبری در بشارة المصطفی أَخْبَرَنَا اَلشَّيْخُ اَلْفَقِيهُ أَبُو اَلنَّجْمِ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَلْوَهَّابِ بْنِ عِيسَى اَلرَّازِيُّ بِالرَّيِّ فِي دَرْبِ زَامَهْرَانَ فِي مَسْجِدِ اَلْغَرْبِيِّ بِقِرَاءَتِي عَلَيْهِ فِي صَفَرٍ سَنَةَ عَشَرَةٍ وَ خَمْسِمِائَةٍ قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو سَعِيدٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ اَلنَّيْشَابُورِيُّ قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو اَلْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَرَ اَلْفَقِيهُ اَلْمَعْرُوفُ بِالنَّاطِقِيِّ بِقِرَاءَتِي عَلَيْهِ قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو اَلْمُفَضَّلِ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلشَّيْبَانِيُّ فِي دَارِهِ بِبَغْدَادَ قَالَ: حَدَّثَنَا اَلنَّاصِرُ اَلْحَقِّ اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مَنْصُورٍ قَالَ: حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ طَلْحَةَ اَلْيَرْبُوعِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ عَنْ لَيْثِ بْنِ أَبِي سُلَيْمٍ عَنْ طَاوُسٍ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ  أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: : لَوِ اِجْتَمَعَ اَلنَّاسُ عَلَى حُبِّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ لَمَّا خَلَقَ اَللَّهُ اَلنَّارَ 🌹🌹 (طبرى آملى، عماد الدين أبي جعفر محمد بن أبي القاسم، بشارة المصطفى لشيعة المرتضى (ط - القديمة) - نجف، چاپ: دوم، 1383 ق.؛ ص 75) @naserolhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔟 از 🌹 رسول الله (ص) فرمود اگر مردم بر حبّ علی بن ابی طالب (ع) اجتماع می کردند، خداوند آتش جهنم را خلق نمی کرد 🌹🌹 @naserolhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1⃣1⃣ 🌹 شیخ صدوق در معانی الاخبار و علامه مجلسی در بحارالانوار «مع، معاني الأخبار الْمُفَسِّرُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْحَسَنِ الْحُسَيْنِيِّ عَنِ الْحَسَنِ‏ بْنِ‏ عَلِيٍ‏ النَّاصِريِ‏ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الثَّانِي عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع‏ لَمَّا اشْتَدَّ الْأَمْرُ بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ نَظَرَ إِلَيْهِ مَنْ كَانَ مَعَهُ فَإِذَا هُوَ بِخِلَافِهِمْ لِأَنَّهُمْ كُلَّمَا اشْتَدَّ الْأَمْرُ تَغَيَّرَتْ أَلْوَانُهُمْ وَ ارْتَعَدَتْ فَرَائِصُهُمْ وَ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ كَانَ الْحُسَيْنُ ع وَ بَعْضُ مَنْ مَعَهُ مِنْ خَصَائِصِهِ تُشْرِقُ أَلْوَانُهُمْ وَ تَهْدَأُ جَوَارِحُهُمْ وَ تَسْكُنُ نُفُوسُهُمْ فَقَالَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ انْظُرُوا لَا يُبَالِي بِالْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ الْحُسَيْنُ ع صَبْراً بَنِي الْكِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِكُمْ عَنِ الْبُؤْسِ وَ الضَّرَّاءِ إِلَى الْجِنَانِ الْوَاسِعَةِ وَ النَّعِيمِ الدَّائِمَةِ فَأَيُّكُمْ يَكْرَهُ أَنْ يَنْتَقِلَ مِنْ سِجْنٍ إِلَى قَصْرٍ وَ مَا هُوَ لِأَعْدَائِكُمْ إِلَّا كَمَنْ يَنْتَقِلُ مِنْ قَصْرٍ إِلَى سِجْنٍ وَ عَذَابٍ إِنَّ أَبِي حَدَّثَنِي عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّ الدُّنْيَا سِجْنُ الْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ الْكَافِرِ وَ الْمَوْتُ جِسْرُ هَؤُلَاءِ إِلَى جِنَانِهِمْ وَ جِسْرُ هَؤُلَاءِ إِلَى جَحِيمِهِمْ مَا كَذَبْتُ وَ لَا كُذِبْتُ‏» (بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏44 ؛ ص297) @naserolhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1⃣1⃣ 🌹 😭😭😭 امام سجاد علیه السلام: چون کار بر حسین بن علی بن ابی طالب علیه السلام دشوار شد، همراهیان او بدو نگریستند و او را برخلاف خود یافتند، چه، هرگاه کار دشوار می‌شد، رنگ آنها تغییر می‌یافت و گوشت تنشان به لرزه و دلهاشان به تپش می‌افتاد، در حالی که حسین علیه السلام و برخی از نزدیکان او رنگشان می‌درخشید و دل و جانشان آرام می‌گرفت. آنها به یکدیگر می‌گفتند: ببینید، از مرگ هیچ هراسی ندارد، و حسین علیه السلام بدیشان می‌فرمود: شکیبایی، ای بزرگ زادگان! مرگ نیست مگر پلی که شما را از بینوایی و سختی به بهشتهای فراخ و نعمتهای جاودان می‌رسانَد. کدام یک از شما خوش نمی دارد که از زندان به قصر درآید؟! چنان که مرگ برای دشمنان شما نیست، مگر در آمدن از کاخ به زندان و شکنجه. پدرم به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: دنیا، زندان مؤمن و فردوس کافر است و مرگ، پل این جماعت است که آنها را به بهشتشان و اینها را به دوزخشان می رسانَد و من نه دروغ می گویم و نه به من دروغ گفته شده است @naserolhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی تبیین شخصیت ناصرالحق ۲ اسفند سیدالشهدا.mp3
28.76M
2️⃣ ✅ تبیین شخصیت والای 🌹 هیئت علیه السلام ۲ اسفند ۱۴۰۱ ✅ جایگاه امامزاده ها ✅ جایگاه ناصرالحق ✅ دلایل امامیه بودن ایشان 1️⃣ تجمیع توثیقات عامه 🔹 شیخ صدوق، سید مرتضی، نجاشی و .... ❎ ناصرالحق، چهارم سید رضی و سید مرتضی ❎ شیخ مفید و خواب حضرت زهرا 🌹 .... 2️⃣ نظر علمای امامیه رجالیه و غیر رجالیه متقدمه و متاخره 🔹 اسامی برخی از علمای مؤید ... ❎ پاسخ آیت الله خویی به تمایز بین ناصرالحق و ناصر اطروش 3️⃣ اعتقاد او به عقاید خاصّه امامیه 🔹 اعتقاد به بر اساس کلام دانشنامه جهان اسلام ✅ ناصرالحق ✅ ۲روایت معروف از ناصرالحق .... @naserolhagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 افتتاح تل زینبیه سلام الله علیها ؛ کربلای معلا 🔸 زهی شرافت که نخستین حرم حسینی و علوی را ایرانیان شمال بنا کردند 🌹
🌹 1️⃣ اعتقاد به این بیان، از مؤیدات، بلکه دلایل امامی بودن 🌹 است در ، مطرود است اما در ، می بینیم ، اعتقادِ بیان گردید ✅
🌹 1⃣ اعتقاد به "قال الحسن بن علي [الناصر] رضي الله عنه: ... و حدثنا محمد بن منصور قال: حدثنا عبد الله بن داهر عن سالم قال: سمعت جعفرا يقول: سمعت أبي يقول : ( ديني و دين آبائي و لا إيمان لمن لا له)" (البساط، چاپ عبدالکریم احمدجدبان، صعده، یمن 1418/ 1997، ص 69).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 این استعاره های به زانو درآمده مات تو بوده اند که خاموش مانده اند ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ ┗━━━🍂━
علیه‌السلام جد اعلای ☘🌹 زمین از اعتبار تو شده تشکیل .... از اول جهان دور مدار تو شده تشکیل از اول گل از گلواژه ها می روید از نام دل آرایت گلستان در بهار تو شده تشکیل از اول قضاوت با ترنج و تیغ و دست و ... نام زیبایت چه محفل ها به دارِ تو شده تشکیل از اول به دریاهای علم آموختم بی رود ... مردابند و رود از کوهسار تو شده تشکیل از اول خودم بودم میان نیستی در ظلمتی از خود که هست‌م در جوار تو شده تشکیل از اول دوای درد بی درمان خود را از تو می خواهم که درمان در دیار تو شده تشکیل از اول علوم از چشمه سار تو شده تشکیل از اول نمیدانند از ایل و تبارم ... خوب می دانی که ایلم از تبار تو شده تشکیل از اول به پایت سوخت عالَم پات خواهد سوخت جهان دور مدار تو شده تشکیل از اول @bedaheh_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ٖؒ﷽‌نٖؒاٖؒصٖؒرٖؒاٖؒلٖؒحٖؒقٖٖؒؒ﷽‌