eitaa logo
الهادی
22.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه قبل... 🔹 ۲_ تسلیم در مقابل ولیّ شرط دیگر، تسلیم در مقابل ولیّ است. باید افراد کاملاً تسلیم باشند و بر اثر مسائل، هیچ نوع تناقض و اصطکاک درونی پیدا نکنند. اگر در آن محضر بار پیدا کردند و راه یافتند، تسلیم محض بوده باشند. خیلی چیزها به ذهن ناگوار می‌آید، ولی باید اولویت را شناخت. مقام قدس را بشناسند و قضیه را بزرگ بدانند. آن جریانی که حضرت خضر (علیه السلام) به حضرت موسی فرمودند را مراعات کنند، که فرمود: «إِنِ اتَّبَعْتَني‏ فَلا تَسْئَلْني‏ عَنْ شَيْ‏ءٍ حَتَّى أُحْدِثَ لَكَ مِنْهُ ذِكْراً» (گفت: «اگر مرا پیروی می‌کنی، پس از چیزی سوال مکن، تا [خود] از آن با تو سخن آغاز کنم.» / کهف۷۰) یعنی صحبتی نکنند و تسلیم باشند. برفرضی هم که نقطه ابهامی داشته باشند، باید صبر کنند تا از آن ناحیه برای آن‌ها روشن بشود. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔸 ۳_ دانستن و رعایت ادب محضر شرط دیگر این است که فرهنگ برخورد و ارتباط با حضرت را بدانند، ولو اینکه کسی به این‌ها تعلیم بدهد. ما این فرهنگ را از خیالات خودمان ساخته‌ایم و یا از کتاب‌ها گرفته‌ایم. اگر ما را روبروی حضرت قرار بدهند، چه خواهیم کرد؟ چگونه سلام خواهیم کرد و چگونه حرفمان را خواهیم زد؟ ما از هیچ کجا [جواب این مسائل را] نگرفته‌ایم. از دیگرانی چیزی شنیده‌ایم و در خیالاتمان جمع کرده‌ایم، در حالی که این به کار نمی‌آید. مورد، بسیار محترم و عندالله عظیم است. اگر بنا شد کسی در این زمینه نصیب داشته باشد، فرهنگ خاص ارتباطی را به او یاد می‌دهند و یا بر اثر ذکاوت خدادادی درک می‌کند. کد ۵۳۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻ولادت فخر کائنات حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام بر همه محبین ایشان مبارک باد. 🔺 @nasery_ir
🔻 خدای متعال در سوره‌ی نور، راجع به «شمس» می‌فرماید: «و جعل الشمس سراجا» [ولی] برای «قمر» صفتی که می‌آورد می‌فرماید: «و جعل القمر فیهن نورا» یا «تبارک الذی جعل فی السماء بروجا و جعل فیها سراجا و قمرا منیرا». 🔸 ما گاهی فکر می‌کنیم تشبیهات بلاغی، عاشقانه و لطیف، برای شعرا است که حالا یک شعری به معشوقش بگوید [مثلا:] «ماه من و شمع جمع و میر قبائل». 🔹 قرآن، صفتی که برای «شمس» می‌آورد «سراج» است و صفتی که برای «قمر» می‌آورد «منیر» است. حالا می‌رویم سراغ صفتی که خداوند برای رسول خدا می‌آورد. حالا ببینم خداوند چه کرده است! در سوره‌ی احزاب می‌فرماید: «و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا» هم صفت «شمس» و هم صفت «قمر» را برای پیامبر آورده است. 🔸 به این می‌گویند عشق بازی با محبوب! معلوم است این دقائق و نکات بلاغتی برای شعرای هفتصد سال پیش نیست! یک شمسی را تعریف می‌کند با یک صفت سراجیت، یک قمری را تعریف می‌کند با صفت منیریت، یک رسول خدایی را تعریف می‌کند که «و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا». این، کم است در تعریف رسول خدا صلی‌الله علیه‌و‌آله‌و‌سلّم؟! 🔹 و آنقدر از این موارد داریم که خداوند با این حبیبش رسول خدا صلی‌الله علیه‌و‌آله‌و‌سلّم عشق بازی می‌کند و ما دقت نمی‌کنیم و از کنار آن رد می‌شویم.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ما کمبودمان در نوع ارتباط و توجه به ساحت قدس محمدیه صلی‌الله علیه‌و‌آله‌و‌سلّم است. باور کنید [ارتباط و توجه ما در این مورد] بسیار ضعیف است! بسیار ضعیف است! 🔸 توجه کنیم، توسل کنیم و هیچ ذکری به پایه‌ی صلوات بر محمد و آل محمد علیهم‌السلام نمی‌رسد. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 محبت و علاقه علیه‌السلام به شیعیان 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 لزوم درک ایمان از زاویه دید رسول خدا (ص) 🔻 علم و عقل و ایمان و درک و مفاهیم بلندِ این گونه، یک معنایی دارد که از کانال و زاویۀ دید رسول خدا باید رفت و دید. 🔸 گویا برداشت‌های ما پنداری بیش نیست و هر چه که توانسته باشیم از زلال معارف رسول خدا، دست بزنیم و از توهّم دور شویم، راه پیدا کردیم، نه آنچه که ساخته ذهنیات خودمان باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 رسول الله (صلی الله علیه و آله)، میزان دقیق و آئینه صاف 🔻 شاید جای دیگر، خیلی‌ها به نظر خودشان خوب عمل کردند و احساس اعوجاجی نبینند؛ ولی ظرفیت انسان را که حساب کنیم، مسئله فرق می‌کند. 🔸 یک وقت است که یک طلبۀ فاضلی در محضر آیت الله العظمی خویی قرار می‌‌گیرد، آیت الله خویی هم یک فصل مفصلی خیلی از آن طلبه تعریف می‌‌کند؛ ولی بستگی دارد آن طلبه کجا دارد خودش را ارائه می‌‌دهد؟ شاید اینجا و این مقام، مقامی باشد که خوب باشد و خوب است؛ اما مقابل امیرالمؤمنین هم همین گونه می‌‌شود؟! مقابل رسول خدا هم همین گونه می‌‌شود؟! معلوم نیست! آیینه‌ها و میزان‌ها فرق می‌‌کنند. 🔹 همه باید آنجا (در محضر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)) عرضه شوند، بعد از اینکه ما [شرح حال ایشان را] بلد هستیم و [به دستورات و سنت ایشان] عمل می‌‌کنیم و داستان‌هایش را می‌‌گوییم و می‌‌خوانیم، مرحلۀ دقیق‌تر و لطیف‌تر [در توجه و تقرب به رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، عرضه در] محضر رسول خداست! 🔸 میزان، مختلف است. شاید در آیینه‌های دیگر انسان احساس کند مشکلی ندارد؛ ولی خاصّ و عام، وقتی مقابل روضۀ منورۀ رسول خدا یا محضر رسول خدا، در دنیا یا قیامت، مقابل قبرشان یا مقابل شخص‌شان می‌‌ایستند، به صغیر و کبیر، احساس اعوجاج دست می‌‌دهد؛ چون که آینه خیلی دقیق است. ادامه دارد‌... ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 ترازوی طلافروش‌ها، سوت را هم نشان می‌‌دهد. هزار سوت، یک گرم است، هزار گرم یک کیلو است. گاهی ما به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که [میزان و ترازوی ما مانند باسکول است؛] یک ماشین [که] با بارش –مثلا آجر- روی باسکول می‌‌رود، این بار ده کیلو این طرف و آن طرفش به جایی نمی‌خورد، این میزان ماهاست. 🔸 میزان رسول خدا، سوت را نشان می‌‌دهد، حتی گاهی یک هوا و نسیم کوتاهی یا باد پنکه را یک مقداری با فاصله روشن می‌‌کنی، روی میزان و ترازوی دقیق طلافروشی اثر می‌‌گذارد. این هم یک واحد وزن است، [اما] من محاسبه‌اش نمی‌کردم، من به واحد وزن باسکولی با بار آجر یا سنگ مثلاً ده تنی و بیست تنی به بالا عادت کردم. خرده‌ریزه‌ها را محاسبه نمی‌کنم. 🔹 میزان اصلی، رسول خدا با آن دقت است. برای همین هم هست که انبیاء و غیر انبیاء وقتی در آن محضر قرار می‌‌گرفتند، حتی مقابل قبر رسول خدا قرار می‌‌گیرند، همه شکسته می‌‌شوند. میزان دقیق است! 🔸 حضرت خضر (ع) از انبیایی است که مظهر «یا خفیّ» از اسماء الهی در سلسلۀ انبیاء است. ایشان به حسب روایات، محضر حضرت بقیة الله هم راه [دارند] و عنایتی به او هست. اسم ایشان هم که خضر است، به خاطر اینکه همینطور که لطیف از منطقه‌ای عبور کند، باعث ایجاد روح نباتی و حیوانی و انسانی است و باعث ایجاد روح است. 🔹 خِضر از خُضره و سرسبزی و نشاط است. قرآن هم قضیه را خوب باز کرده است که ماهی نمک‌سود موسی و جناب یوشع، در جایی که ایشان هست همینطور زنده می‌‌شود و به سمت دریا می‌پرد، می‌رود. این قدر حیات در اختیار حضرت خضر است. 🔸 یکی از افراد نقل می‌‌کرد که کنار روضۀ منوره، ایشان را دیده بود، مثلاً مانند فردی خیلی شکسته در مقابل روضۀ مطهره و منورۀ رسول خدا بود. همۀ افراد در آن محضر شکسته‌اند. این دیگر لطف خدا و خدادادی است، این دیگر از حساب و کتاب خارج است.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سعی و 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 اگر یک دوره معارف اهل‌بیت را ببینیم به ما خوب نشان می‌دهد که از حرف به ما قانع نیستند. اینکه ما لفظاً چیزهایی بگوییم را خیلی قبول نمی‌کنند، حتماً تأیید عملی می‌خواهد و غیر از اصلاح راه دیگری نیست. 🔸 اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌پذیرند. نزدیک‌ترین افراد به حسب ظاهر یا روابط یا ارتباطات عمومی و جمعی احیاناً‌ حد و حدودهایشان و تقربشان به اهل‌بیت به مراعات‌ها و تقوی و معارفشان نسبت به جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده است. به صرفِ لفاظّی و حرف و ترجیح زندگی مادی از ما نمی‌پذیرند. کد ۸۴۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌