1400_12_15_حجت الاسلام ناصری.mp3
4.22M
#سخنرانی_صوتی #ادب #حضرت_عباس
🎧 بررسی خواستگاه ادب حضرت ابالفضل علیه السلام
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
⏱ زمان: ۱۷ دقیقه
🔸 شب ولادت حضرت اباالفضل العباس علیهالسلام
🔺 @nasery_ir
12.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* #کلیپ_تصویری #حضرت_عباس
🎥 معنای بال داشتن حضرت عباس سلام الله علیه در عالم ملکوت
🎤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۲ دقیقه
📥 حجم: ۱۱ مگابایت
🔺 @nasery_ir
#حضرت_عباس
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
* #امام_سجاد
🔻راجع به امام سجاد عليه السلام دارد که يکی از شیعیانشان گويا هر سال که براى حج از بلخ مى آمد به مدينه؛ خدمت امام سجاد عليه السلام مى آمد و چند روزی خدمت حضرت بود و هرسال يک سرى هدايا هم مى آورد.
🔸يک سال زنش به او گفت تو که هر سال سراغ اين آقا مى روى يک بار ايشان يک هديه به شما نداد؟ گفت اين حرف را نزن ايشان امام ماست و ما عقيده مان اين است که او الآن دارد حرف هاى تو را مى شنود و من ناراحت مى شوم تو راجع به ايشان این حرف را بزنى. ما داريم وظيفه خودمان را انجام مى دهيم.
🔹بعد دوباره يک خورده هدايا جمع کرد و مدينه خدمت امام آمد و هدايايش را گذاشت. حضرت فرمودند امروز ناهار پیش ما بمان. گفت باشد. ناهار ماند موقعی که غذایشان تمام شد، آب آوردند. حضرت ظرف آب را گرفتند تا دست مهمانشان را بشورند. قبول نکرد. گفت یا بن رسول الله! شما آب روی دست من بریزید؟ فرمودند: شما مهمان ما هستی چطور اجازه بدهم آب روی دست ما بریزی؟! عرض کرد: یابن رسول الله! من این کار را دوست دارم. حضرت به همین خاطر اجازه دادند، ظرف را گرفت و برای حضرت جلو برد تا حضرت دستشان را بشویند؛
🔸یک تشت بزرگی بود یک مقداری آب روی دست حضرت ریختند، حضرت فرمودند: چه می بینی؟ عرض کرد: آب، فرمودند: نه این یاقوت احمر است. نگاه کرد دید همه آب ها یاقوت احمر شده، یک مقدار دیگر آب ریخت، حضرت فرمودند: حالا چه می بینی؟ عرض کرد: آب، فرمودند: زمرد سبز است. نگاه کرد دید زمرد سبز است، یک مقدار دیگر آب ریختند، فرمودند: چه می بینی؟ عرض کرد آب، فرمودند: این ها دُرّ است. نگاه کرد دید درّ بسیار عالی است! خلاصه ظرف پر از جواهرات شد.
🔹بعد حضرت فرمودند: شیخ! در نزد ما چیزی نبود تا در عوض هدیه ات به تو هدیه بدهیم، این ها را به خانمت بده و از او عذر خواهی کن. این قضیه ادامه جالبی دارد که خیلی زیباست. (بحارالأنوار ج: 46 ص: 47)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برش_یک_دقیقهای #پست_ویژه #طلبگی
🎥 دستورالعملی برای برآورده شدن حاجات
👤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ یک دقیقه
🔺 @nasery_ir
#خلق #نبی_اکرم #حسن_خلق #شاکله
🔻 خداوند متعال در قرآن در مورد اخلاق نبی اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: «وَ إِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ» (و به راستى تو بر خلق و خوى بس بزرگى هستى (قلم، ۴))
🔸 خلق عظیم یعنی ساختارت بزرگ است. خیلی تفاوت هست بین کسی که وسعت وجودی در تمام ابعاد داشته باشد با افراد دیگر؛
🔹 تمام لطماتی که ما میخوریم برای تنگی و کوچکی و حقارت ما است. «وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ»، به یک عبارت خُلُق، جمع خَلْق و خُلْق است که به معنی ملکات نفسانی است. ملکات همان ها هستند که در موردش می فرمایند «یصدر الأفعال عنها بسهولةٍ.» (یعنی ملکه آن است که افعال به راحتی از آن صادر می شوند). این عظیم را باید در آنجا معنا کرد که چه تفاوتی میکند.
🔸 قرآن خلق پیامبر(ص) را عظیم میداند. خُلْق، حسن السیره است، نه فقط «سلام علیکمِ» زیبا. به روابط عمومی خوب، حسن خلق نمیگویند. اشتباهی که برداشت شده، تصور میشود که حسن خلق، یعنی روابط عمومی خوب. روابط عمومی خوب یکی از ابعاد حسن خلقی است که حکایت میکند این شخص از جهت باطنی به اعتدال رویّه رسیده است و در ضمن هم خوشرو است،
🔹 اما خوشرویی تمام حسن الخلق نیست یا خلق الحَسَن نیست، تازه بین حُسن الخلق و خلق الحَسَن شاید تفاوتی باشد. بههرحال خلق حَسَن یا به یک اعتبار حُسن الخلق، ساختار شخصیتی سالمی است که از افراط و تفریط درآمده باشد.
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
💠 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
❁• تلگرام: t.me/nasery_ir
❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir
❁• واتساپ: www.al-hady.ir
#استغفار #توبه
🔻 قرآن در مورد استغفار می فرماید: «وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فيهِمْ وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ» (انفال:۳۳)( ولی (ای پیامبر!) تا تو در میان آنها هستی، خداوند آنها را مجازات نخواهد کرد؛ و (نیز) تا استغفار میکنند، خدا عذابشان نمیکند.)
🔸 خداوند آیت الله کشمیری قدس سره را رحمت کند، این آیه را خیلی می خواند و می فرمود استغفار چقدر مهم است که عدل رسول خدا شمرده شده است.
🔹 باز قرآن در مورد استغفار در جای دیگر می فرماید: يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ (هود:۵۲)(و ای قوم، از خدای خود آمرزش طلبید و به درگاه او توبه کنید.) پس استغفار با توبه فرق می کند. استغفار جاده را صاف می کند و در را باز می کند و توبه بازگشت است.
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
💠 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
❁• تلگرام: t.me/nasery_ir
❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir
❁• واتساپ: www.al-hady.ir
#برزخ #ادراکات_انسان
🔻 گوشت یا چیزی را که مؤمنین در برزخ و قیامت میخورند لذت آن با اینجا فرق دارد.
🔸 ذائقههای ما ناقص است و ما مانند کسانی میمانیم که پلاستیکی روی زبان آنها کشیده شده است؛ الآن هستند کسانی که تلخی را حس نمیکنند، بو را حس نمیکنند، داغی را حس نمیکنند.
🔹 یکی از رفقا میگفت یک جایی بودیم، یک بندهخدایی که دهانش داغی را حس نمیکند آنجا بود؛ قبل از افطار کردن، شیر آورده بودند و این شیر خیلی داغ بود، او که داغی را حس نمیکرد لیوان شیر را برداشته بود و بلافاصله سر کشیده بود، کناری او هم خورده بود که دهان او سوخته بود و اعتراض کرده بود که چرا به من نگفتی که داغ است؟! گفته بود من حس نمیکنم.
🔸 در همین دنیا هم بعضیها حس نمیکنند، بعضیها کم حس میکنند. یکی از حواس خمسهی ظاهره حس چشایی است، تلخی، شوری که در قسمتهایی از زبان یا کام به کار گرفته شده است، بعضی وقتها همان قسمت باطل میشود.
🔹 بعضیها بر اثر غلبهی رطوبت یک بخشی از آن را حس نمیکنند یا تندی را یک نفر مصرف میکند که هشتاد درصد اذیت میشود؛ همان مقدار را دیگری مصرف میکند ده درصد اذیت میشود؛
🔸 چون برداشتها از واقعیتها متفاوت است. کانال رسیدن غذا یا خوراکیها به باطن متفاوت است؛ تازه کل اقتضاء بشریت این است که ما مثل کسی میمانیم که زبان ما را یک پلاستیک کشیده باشند، طعم ها را درست متوجه نمیشویم،
🔹 ولی در برزخ و قیامت، اتصال و ارتباط حس چشایی با تمام زوایا برقرار است و لذتی که از خوراکیها میبرد فرق میکند.
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
💠 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
❁• تلگرام: t.me/nasery_ir
❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir
❁• واتساپ: www.al-hady.ir