eitaa logo
الهادی
22.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻شیطان، نقطه شروع‌های حقیقی را می‌شناسد. اینها وارد یک تغییر اسم مثلاً از محمد به کوروش شدند؛ اما شیطان تا آخر خط را می‌رود که اینها چه بلایی سرشان آمد و پا می‌ایستد تا بدتر از آن به سرشان بیاید. شیطان، چراغ سبزهایی به این افراد نشان می‌دهد تا به آن مقصد نزدیک بشوند و کاملا زیر پرچم شیطان بروند. 🔸بعضی از همین‌ افرادی که توصیه به تغییر اسم می کنند، خودشان مشکل دارند و اسم‌هایشان را هم تغییر می‌دهند؛ ولی کارشان حل نمی‌شود؛ در حالی که خودشان این کار را اختراع کردند؛ چون که شیطان دیگر کارشان ندارد. او می‌خواست زیر عَلَمش بروند که رفتند؛ لذا مکرّر تغییر اسم می دهند؛ اما دیگر برای خودشان هم سود نمی‌کند؛ ولی زیر پرچم اهل بیت علیهم السلام همیشه برکت هست. فقط صبوری می‌خواهد. ارزش انسان و انسانیّت در صورتی محفوظ است که زیر این پرچم بماند. آنچه که مهم است، قرار گرفتن زیر چتر و عَلَم حضرات محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین است هر چند با سختی. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌* 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻گفتاری مهم از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد اهمیت و تاثیر شاکله. 🔹شما می توانید برای مطالعه گفتار فوق به لینک زیر مراجعه نمایید:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11802
🔻یکی از شعرای مطرح مرحوم میرزا حبیب خراسانی می باشند. بعضی‌ها ایشان را در روانی و صلابت شعر، بعد از حافظ می‌دانند. از جمله اشعار او این شعر است که صفات قشنگی را گفته است. با همه لحنی حرف زده است و حرف دل سلوک و سالک را خوب می‌زند: تن همه زشتی و بدی یا رجلا خذ بیدی منظورش از رجل یک رجل الهی است یا یک نفر که در مردانگی کامل است: تن همه زشتی و بدی یا رجلا خذ بیدی جان همه دیوی و دَدی یا رجلا خذ بیدی از همه جا بی خبرم، عبرت اهل نظرم لنگ و شل و کور و کرم یا رجلا خذ بیدی بر در هر خانه و کو، در همه جا و ز همه سو از من دلخسته بگو یا رجلا خذ بیدی کور منم، عور منم، بی دل و بی زور منم از ره حق دور منم یا رجلا خذ بیدی ادامه دارد... ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... مرد تویی مرد تویی، چاره هر درد تویی قطب تویی فرد تویی یا رجلا خذ بیدی مایه هر سور تویی، قائد هر کور تویی خانه معمور تویی یا رجلا خذ بیدی سنگ تویی جام تویی، ننگ تویی نام تویی خاص تویی عام تویی یا رجلا خذ بیدی پخته تویی خام تویی، دانه تویی دام تویی خانه تویی بام تویی یا رجلا خذ بیدی سست گران خیز شدم، بی خود و ناچیز شدم سخره هر حیز شدم یا رجلا خذ بیدی پیر و فرومانده شدم، از همه در رانده شدم خسته و درمانده شدم یا رجلا خذ بیدی بر در مردان جهان، حلقه بزن نعره زنان فاش بگو از دل و جان یا رجلا خذ بیدی (دیوان میرزا حبیب خراسانی، ص199) ادامه دارد... ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ضرورت داشتن آرزوهای معنوی 🔺 @nasery_ir
🔻مرحوم میرزا حبیب خراسانی یک جریانی با ملک الشعرای صبوری که شاعر آستان قدس رضوی بوده دارند. ملک الشعرا شاعر بسیار چیره دست و قوی و مرید میرزا حبیب خراسانی بوده است. ملک الشعرا یک روز صبح یک غزلی را می‌گوید و دیدن میرزا حبیب خراسانی می آید. ملک الشعرا درب منزل میرزا حبیب را می‌زند، خادم ایشان پشت در می آید و می‌گوید: آقا دیشب نخوابیده بودند و الآن استراحت کرده‌اند. ملک الشعرا می‌گوید این شعر را خدمتشان بدهید. وقتی که میرزا حبیب از خواب بیدار می‌شود، خادمشان به ایشان می‌گوید: ملک الشعرا آمد و شما خواب بودید، این شعر را برای شما گفته و رفته است. ایشان اول شعر ملک الشعرا را می خواند و بعد به همان وزن یک شعری در جواب ملک الشعراء می سراید. شعر ملک الشعرا نسبت به استادش جناب میرزا حبیب این بود: ‌ ‌
این چه می ‌بود از چه ساغر ریخت ساقی در گلویم کز سر مستی گذشت از هر دو عالم‌ های و هویم نقش من از من سِتُردی عقل و هوشم جمله بردی باز می‌گویی چه خوردی آنچه کردی در سبویم دوش با پیر مغان گفتم چو در میخانه رفتم یا کدویم پر کن از می یا بزن بشکن کدویم* من که در میخانه مستم داده جام می به دستم ساقی بزم الستم شاهد لاتقنطویم من ز خود مأیوس بودم، در غم و افسوس بودم داد امید عفو و رحمت مژده لاتیاسویم یک قدم رفتم به کویش آب بردارم ز جویش گِل فراوان پای سست افتادم و بُرد آب جویم گر نگویم سوزدم دل ور بگویم سوزدم لب رازها دارم چه فرمایی بگویم یا نگویم آب از او خاک از او تخم بد یا پاک از او من چه دارم چیستم تا تلخ یا شیرین برویم *(در گذشته از این کدوهای کوچک درست می‌کردند و برای آب همراهشان بوده است. آب را نگه می‌داشته و بسیار هم بی‌وزن و سبک بوده است) ادامه دارد... ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... در غم و تشویش چندم تا نیابد ز او گزندم گر ببرد بند بندم شکر گوید مو به مویم پیشوای اهل عرفان (میرزا حبیب را می‌گوید)، قبله ارباب ایقان آن که همچون موج طوفان غرقه در اشعار اویم آن طبیب مستمندان، آن حبیب دردمندان آن که گریان کرد و خنداند سال‌ها از خلق و خویم چون که وصلش راز گویم خنده بگشاید دهانم چون ز هجرش بازگویم گریه می‌گیرد گلویم در صبویم ریخت یک دریا ز آب رحمت خود تا نگویی می ‌نگنجد در دل تنگ صبویم من به خاک کوی او اول سر طاعت سپردم گر از او گم گشته‌ام گم گشته در آن خاک کویم او مرا گم کرده و من خویشتن را در ره او او ز من فارق ولی من خویش را در جستجویم گفتگوی مهر او از دل فراموشم نگشته می‌رود عمری و من باز در این گفتگویم او مرا در هر طریقت رهنمای کفر و دین شد می‌دهد گر غسل تعمیدم* بباید یا وضویم گر مرا بر لب زند شیرین‌تر از قند و نباتم ور مرا هرگز نمی‌خواهد زند بر لب لبویم *غسل تعمید یکى از آداب مذهب مسیحیان است و مدّعى هستند که پیش از مسیح نیز وجود داشته است و این عمل درباره هرکس انجام گیرد سبب پاکى از گناه و وقف نفس در راه خدمت و طاعت خدامى باشد. (دیوان میرزا حبیب خراسانی، ص 21) ادامه دارد...
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
الهادی
ادامه مطلب قبل... در غم و تشویش چندم تا نیابد ز او گزندم گر ببرد بند بندم شکر گوید مو به مویم پیشو
ادامه مطلب قبل... 🔻جواب میرزا حبیب خراسانی به شعر ملک الشعراء صبوری: ساقیا اکنون که از خم ریختی می تا گلویم سرنگون کن در قدح و ز خود تهی کن چون سبویم چون به ساغر جان سپردم نقش خویش از خویش بردم از دل و جان پاک مُردم باز در خم کن فرویم تا برآیم بار دیگر منشأ آثار دیگر نشأی سرشار دیگر یابی ‌اندر گفتگویم مرده‌ام را زنده بینی، گریه‌ام را خنده بینی تا ابد تابنده بینی از در میخانه رویم چشمه آب حیاتم ساری اندر کائناتم زندگی بخش مواتم تیرگی را شستشویم دل ز اسرار معانی جوششی دارد نهانی یا بگو ای یار جانی یا بهل تا من بگویم (دیوان میرزا حبیب خراسانی، ص23) ادامه دارد...