#حضرت_عباس
🔻 توسل به آقا قمربنیهاشم (علیهالسلام) از حیث ابزارِ توسلی برای رسیدن به نتیجهی مطلوب و بهترین نتیجه، تمام است.
🔸 اگر ارتباط برقرار نشد هرجا بروی همین است. اتفاقاً اگر اهل فضیلت باشی و صفت داشته باشی و همّت داشته باشی میبینی که اینجا باید بار را بیندازی.
🔹 آقا قمربنیهاشم مگر کسی را رد میکنند. با یک نظر هرچه میخواهی، جاهای دیگر شاید محدود باشد ولی هرچه میخواهی به این معنا که درصدِ حجمِ مشکل حتی از حیث مدیریتیِ عالمِ غیبی مهم نیست. آن خودش قاعده دارد.
🔸 گاهی یک نفر باید خیلی دور بزند تا به بعضی خواستهها برسد، چون که طولانی است. افرادی هم که احیاناً خدمت رسول خدا بودند تقاضای استغفار میکردند همینطور بودند. گاهی حتی خود رسول خدا هم میگفتند نه برو تو خیلی دربارهی خودت اسراف کردی.
🔹 ولی هر که میخواهی باشی، هرکاری میخواهی کرده باشی، هر حاجتی که میخواهی داشته باشی در خانهی آقا قمربنیهاشم است.
🔸 سنگینیِ بار و حجمِ سیرِ سرنوشتیِ آن حاجت، مهم نیست. از دست و آستین او اجابت میبارد، عنایت میبارد. او مردِ این کار است. اگر مشکلی باشد در کیفیت اتصال و ارتباط ماست.
کد ۱۲۲۷۴
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #امام_حسین
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
⚫️ شهادت وارث کربلا حضرت سجاد علیه السلام بر عموم شیعیان و دوستان اهل بیت علیهم السلام تسلیت باد.
▪️همه با هم با ذکر صلواتی به قبر غریب و بی چراغشان، چراغی می فرستیم.
@nasery_ir
#انقلاب_اسلامی
🔻 الحمدلله این مملکت به برکت اهل بیت عصمت و طهارت، به برکت آقا سیدالشهداء، به برکت آقا بقیةالله، به برکت حوزههای علمیه، همه اهل محبت هستند
🔸 و یکی از برکات این چهار دههی انقلاب این یگانگی در محبت اهل بیت عصمت و طهارت بوده است، به گونهای که تأثیرات این محبت را شما در صحبتهای علمای بزرگ اهل سنت در الأزهر مصر یا کشورهای دیگر میبینید،
🔹 حتی در عربستان که آن تفکر وهابیت، حاکم بر جامعهی عربستان است؛ ولی بعضی از ائمهی جمعه را یا بعضی از بزرگان علمای اهل سنت را میبینید که مقتل سید بن طاووس را برای آقا سیدالشهداء میخواند و گریه میکند.
🔸 فضائل حضرت صدیقهی طاهره را به گونهای میخواند که هم خود و هم دیگران را تحت تأثیر قرار میدهد. اینها منشأ دارد، یک فکر است که تأثیر کرده است و تأثیر آن دارد فراگیر میشود. طبیعی است که هرچه سعی کنیم باز کم است.
کد ۱۲۲۳۵
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #مراقبه #ذکر #آیت_الله_بهجت
🔻این حال مراقبه، ذکر دائم میخواهد، ولی غیر از ذکر دائم یک بخش مراقبهای هم هست، یک بخش محتوایی هم هست.
🔸 بعد از آن، نفوس به حسب استعداد خود، به حسب این توجه مدام، به یک غلبۀ سِرّی میرسند. متأسفانه این موارد نباید بیان بشود چون وقتی بیان میشود در بعضی نفوس شبیه سازی میشود.
🔹 خیلی از دوستان مرحوم آیت الله بهجت را این اواخر دیده بودند و میدیدند که غلبۀ سِرّ یعنی چه و در ایشان می دیدند، در درس ایشان، در ذکاوت، هوشیاری، نکتهدانی، نکتهسنجی، دقت وجود داشت.
🔸 در تمامی این موارد، در اوج و در نهایت بودند. گاهی هم سکوت، ایشان را میگرفت. شاید دیگری فکر میکرد که آقا خوابیده است ولی نه بیدار بود. گاهی دیگری که از بیرون نگاه میکند، فکر میکند این آقا خوابیده است؛ ولی این غلبۀ سِرّی است که بعد از ذکر زیاد نصیب میشود. بعد از مراقبت زیاد نصیب میشود، بعد از توجه زیاد نصیب میشود و بسیار هم گوناگون است؛
🔹 اما یک نتیجه میدهد و آن هم معرفت، اما یک نتیجه میدهد و آن هم استقرار، اما یک نتیجه میدهد و آن هم خداشناسی.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #امام_حسین
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
1402.5.6 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
4.8M
#سخنرانی_صوتی #امام_حسین
🎧 شرحی بر حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۶
🔸 مصادف با شام غریبان حضرت سید الشهداء علیهالسلام
⏱ زمان: ۱۹ دقیقه
🔺 @nasery_ir
#امام_سجاد #حضرت_زینب #جبر_و_اختیار
🔻 وقتی امام زین العابدین (علیه السلام) بعد از واقعه جانسوز عاشورا و بعد آن همه ظلم، در کاخ عبید الله و در اوج خفقان جواب شبهه پراکنی او را دادند؛ عبید الله گفت: خدا را شکر که پدر شما را کشت که حضرت جوابشان را دادند.
🔸 بعد عبید الله گفت تو هنوز جرأت داری که جواب من را بدهی؟! بعد دستور داد گردن علی بن حسین را بزنید.
🔹 اینجا بود که حضرت زینب (سلام الله علیها) جلو آمدند و فرمودند اول باید من را بکشید بعد سراغ او بروید!
🔸 عبیدالله در فکر رفت و گفت عجیب است، واقعاً میخواهد خود را فدای پسر برادر خود بکند بعد گفت او را رها کنید.
🔹 خیلی در جریان عاشورا ادبیات جبری مسلکها به چشم میخورد؛ چطور دین وارونه شده بود که فقط اگر کسی خالص ایمان و زلال ایمان را داشته است آنجا به حضرت ملحق شده است، اگر کسی یک مقدار ناخالصی داشته بود، نتوانسته بود در آن شرایط با امام بماند.
کد ۸۹۵
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#اصحاب_کربلا #حضرت_عابس
🔻 اصحاب روز عاشورا باید محضر حضرت میآمدند و اذن ورود به میدان را میگرفتند.
🔸 یک نفر همراه عابس بن ابی شبیب بود، عابس به او گفت که اگر نزدیکتر از تو کسی همراه من بود، من به خاطر به دست آوردن اجر و ثواب و صبر بر این مصیبت او را به جنگ میفرستادم اما فعلاً کسی غیر از تو که نسبتی با من داشته باشد با من نیست، تو زودتر برو تا من در تحمل مصیبت تو اجر ببرم، امروز روز اجر است.
🔹 در مقاتل دارد که عابس به او گفت: «حتی إحتسبک کما احتسب غیرک» خدمت امام برو تا حضرت تو را به حساب بیاورد و به تو اذن بدهد. کسی حق نداشت همینطور از ناحیۀ خود برود بجنگد، باید میآمد و از حضرت اذن میگرفت.
🔸 هر کدام از اصحاب میخواستند به میدان بروند خدمت امام برای اذن میآمدند. در تاریخ هست که حضرت در برخی موارد اذن نمیدادند و میفرمود نه، شما الآن نروید.
🔹 همان ابتدای جنگ دو نفر از بزرگان لشکر ابن سعد آمدند و گفتند که حبیب و مسلم بیرون بیایند، اینها بلند شدند، حضرت فرمود: نه، بنشینید.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir