eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
976 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 قرآن در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام می فرماید: «فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ اللَّيْلُ رَأَى كَوْكَبًا قَالَ هَذَا رَبِّي فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِينَ» (هنگامی که (تاریکی) شب او را پوشانید، ستاره‌ای مشاهده کرد، گفت: «این خدای من است؟» امّا هنگامی که غروب کرد، گفت: «غروب‌کنندگان را دوست ندارم!» انعام، آیه ۷۶.) 🔸 در خود این آیه به صورت لطیف تأثیرات طبیعیه برخی اجسام را بیان می‌کند -این قسمت باید درک شده باشد تا فهمیده شود- چون گاهی این‌ها اثراتی طبیعیه دارند و قوایی است که خدای متعال در این‌ها قرار داده است اما دیگران که حدّشان نمی‌رسد و نمی‌توانند بفهمند، نگاهشان به این آثار نگاهی استقلالی می‌شود. 🔹 همچنین حضرت ابراهیم در مورد قمر فرمود: «فَلَمَّا رَأَى الْقَمَرَ بازِغاً قالَ هذا رَبِّي» (هنگامی که ماه را دید که (سینه افق را) می‌شکافد، گفت: «این خدای من است؟ انعام، آیه ۷۷) 🔸 تأثیر قمر بر عالم، غیر قابل انکار است. وقتی شب چهاردهم ماه می‌شود و ماه کامل می‌شود تأثیرش علاوه بر اینکه بر مدّ دریا است و مدّ دریا شروع می‌شود حتی بر هر موجودی که در جای خود یک موجود کامل است تأثیر دارد و بسط و قبضی در حالاتش پیدا می‌شود. اگر کسی کوتاه‌نگر باشد، ‌وقتی به کمترین آثار قمر نگاه کند ممکن است این‌ها را به استقلال ببیند و حتی تا حدّ پرستش پیش برود. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 یک زمانی یک نگاه توحیدی است که تأثیرات مرئی و نامرئی در کوکب و قمر و شمس را تأثیرات خدادادی می‌بیند و این‌ها را واسطه می‌داند و اصلاً برخی را تأثیرات طبیعی قلمداد می‌کند به طوری که اگر کسی بخواهد اینطوری نگاه کند تا یک محدوده‌ای امکان دارد البته بتواند آشنا باشد و بشناسد. خدای متعال این چینش‌ها را قرار داده است و این تأثیرات وجود دارد. 🔹 اگر بنا است کسی به عمق و به قلّه توحید برسد، این‌ها را باید درک کند و همینطور فله‌ای و بی‌حساب نیست که کسی پایش را بلند کند و روی بلندترین قله توحید بگذارد. 🔸 بالاتر از حضرت ابراهیم نداریم، ببینید خدای متعال چه سیر جالبی را برای ایشان در ابعاد مختلف تبیین می‌کند! نه این‌که نگاه حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) به کوکب یا قمر یا شمس نگاه استقلالی باشد بلکه نگاه، نگاهی عبوری است که برای همراهی با مردم، حداقلِّ تأثیرات طبیعیه را بر این‌ها اثبات می‌کند تا این‌ها را به همراه خودش سوق بدهد و برساند به اینکه تأثیرات اصلیّه از کجا نشأت گرفته است. این‌ها را یکی یکی فرمود سپس «فلمّا أفَلَ» 🔹 این را هرکسی نمی‌تواند درک کند، یعنی گاهی اوقات وقتی برای منجم در علم نجوم، علوم ارتباطات نجوم با خلقت و کیفیت تأثیرشان طلوع می‌کند، دیگر در ذهن و شخص و شخصیت این منجم افول نمی‌کند. یعنی به دریایی می‌رود که دیگر نمی‌تواند بیرون آید اما حضرت ابراهیم(ع) این راه را در یک شب می‌آید. چیزی که صدهزار منجم مدت‌ها باید تلاش کنند تا به اثر تأثیرات پی ببرند، فردا شب به سراغ آن بزرگ‌تر یعنی به سراغ ماه می‌رود، پس‌فردا به سراغ خورشید می‌رود. ولی فراتر از اثر می‌رود یعنی ورود ایشان کیفیت تأثیر کواکب یا قمر یا شمس را تعریف می‌کند و چون نگاه ایشان به جای دیگری است و مرکز توحید را می‌شناسد، خلق را از این‌جا برمی‌دارد و با آن‌ها همراهی می‌کند و خوب به آن‌ها می‌فهماند و آن‌ها را ارتقاء می‌دهد. کد ۸۴۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 اهمیت و آثار ذکر «لا اله الا الله» قسمت دوم 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ‌ ‌ 🔺 @Nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یک انسان جنگجو، یافته‌هایش به گونه‌ای می‌شود که شخصیتش را شکل می‌دهد، قلبش سخت و محکم می‌شود؛ سپر، شمشیر، صدای شکستن استخوان، ناله، خون، قلب را سخت می‌کند، کسی که قلبش سخت شد فقط به همین کار می‌تواند برسد، یک نفر می‌تواند در یک کارِ جنگجو شدن فقط رشد کند، وقتی که تمام همّش را برای این کار گذاشت از نحوه‌ها و صفات و روحیات ظریف دور می‌شود. 🔸 یک خطیب در خودش دائم باید مشغول باشد تا خطیب موفقی باشد، یک نفر لطیف که از صدای ناله یک بچه دلش مجروح بشود، باید یک زندگی خاصی داشته باشد، کسی که در جنگ، آن حالات را داشته نمی‌تواند دلش رقیق باشد. 🔹 و عجیب این است که در آقا امیرالمؤمنین علیه السلام همه این صفات متضاداً در کمال بوده است، وقتی که صدای ناله‌ فقیری، حتی کودکی می‌آمد، حضرت شروع می‌کردند به گریه کردن. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 مثلا دختر بچه‌ای رفته بود در کوفه خرما خریده بود، کنیز بود، خانمش خرما را نپسندید، گفت: برو پس بده. خرماها را درِ مغازه آورده بود و داشت به مغازه‌دار می‌گفت که خانمم این خرما را نپسندید، پولم را بده، مغازه‌دار قبول نمی‌کرد. 🔸 آقا امیرالمومنین ایستاده بودند و نگاه می‌کردند، دیدند این دختر دارد التماس می‌کند و این مغازه‌دار قبول نمی‌کند. جلو آمدند و فرمودند که خب پولش را بده این کنیز خودش که نمی‌خواهد پس بدهد بلکه خانمش نپسندیده است. 🔹 مغازه‌دار گفت: برو آقا، شما وارد این کار نشو. ولی در روایت آمده است که حضرت، از گریه این دختر منقلب و متأثر شدند، آمدند به جوان گفتند: پولش را بده تا برود. جوان مغازه‌دار ناراحت شد که آقا تو چرا دخالت می‌کنی؟! 🔸 در بگومگو بودند که گروهی آمدند رد بشوند، ایستادند و گفتند: «السلام علیک یا امیرالمؤمنین” جوان تا متوجه شد، ترسید و عذرخواهی کرد. حضرت فرمودند: نه، من دلم برای این دختر سوخت، پولش را به او بده، این که خودش نمی‌خواهد پس بدهد؛ [این جریان] در وقتی که - به حسب ظاهر- در کوفه، امیر بودند و خلافت را هم داشتند. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌ 🔻ولادت با سعادت امام هادی علیه‌السلام بر همه محبین ایشان مبارک باد. جهت عرض تبریک به ساحت مقدس فرزند گرامیشان، امام زمان علیه‌السلام صلواتی می‌فرستیم و چشم به عنایتشان می‌بندیم. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻 شخصی یهودی به امام هادی علیه السلام علاقه داشت، مردم اطراف حضرت حلقه زده بودند و آن یهودی هم گردن می کشید که حضرت را تماشا کند، حضرت به فرد یهودی اشاره کردند و فرمودند: 🔸 اشتباه می کنند کسانی که تصور می کنند محبت تو نسبت ‏به ما برای تو بی فائده است؛ تو مسلمان نخواهی شد؛ ولی خداوند یک فرزندی به تو خواهد داد که از شیعیان ما خواهد شد. 🔹 شاید این اثر همان محبت یهودی نسبت به امام هادی علیه السلام بوده که فرزندش شیعه شده است. 🔸 کسی که الآن در عباداتش هم ‏کوتاهی کند، سیر ولائی او اثر خودش را خواهد داشت. 🔹 وقتی برای یک یهودی محبت به امام هادی علیه‌السلام اینگونه باشد، آن شیعه دیگر معلوم است. 🔸 جریان حارث همدانی که شعرش مشهور است موید است؛ او پیرمردی در اطراف کوفه بود، مریض بود، عصازنان خدمت حضرت امیرالمومنین علیه السلام آمد، حضرت از او سوال فرمودند حارث تو با این حالت، چه شد که این جا آمدی؟! گفت: عشق و محبت شما مرا این جا کشاند. 🔹 حضرت شروع کردند آن اشعار را خواندن: یاحار هَمْدانَ مَنْ یَمُتْ یَرَنی. توضیح دادند که این محبت به درد تو می خورد و آنجا اشعار قشنگی هم حضرت نسبت به او می گویند که آتش اگر روز قیامت بخواهد سراغ تو بیاید میگویم نه این مال ماست و مرا پذیرفته بوده است. کد ۱۶۱ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
صلوات بر امام هادی علیه‌السلام.mp3
464.1K
🎧 صلوات بر امام هادی علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ‌⏱ زمان: ۴:۳۱ دقیقه 📥حجم: ۴/۳ مگابایت 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻 امام هادی علیه‌السلام فرمودند: مَنِ اتَّقَى اللَّهَ يُتَّقَى وَ مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ يُطَاع‏»؛ (کسی که مراعات تقوای خدا را بکند مراعات شخصیت او می شود و کسی که اطاعت خدا را بکند، اطاعت می‌شود./ الكافي ، ج‏۱، ص۱۳۸) 🔸 یعنی ای انسان! تو یک جایگاهی فراتر از این حدّی که داری برایت هست. اراده‌ی تو به شرط عبور از طریق، به شرط تزکیه، به شرط طهارت و به شرط تقوا می‌تواند نافذ باشد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 گاهی فکر می‌کردم که در وجود بشر چه سرّی است که حتی سر و صدا کردن‌های ولایی هم خیلی گوارا نیست و اصلاً حرف، حرف است، سست است. 🔸 بالاخره بشر برای احیا یک چیزی می‌خواهد. این دل‌ها [هست که] باید حیات داشته باشد، شکل و شمایل را هر کاریش بکنی، فایده ندارد. تغییرش بدهی، سختش کنی، سستش کنی، [باز فایده ندارد.] 🔹 من در خیابان دیده بودم کسی را که هیچ شکل و شمایلش بر دیگران ممتاز نبود، هیچ مشخصه‌ای نداشت؛ ولی در جلسه‌ای - مثلاً جلسه‌ای که یک سخنرانی بر منبر بود - وارد نمی‌شد مگر اینکه به طور ناخودآگاه هر جای صحبتِ سخنران که بود، به فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام منتقل می‌شد – فرقی نمی‌کرد که سخنران چه کسی باشد - باید پشت قضایا دل باشد، حیات باید باشد، ولایت باید باشد. 🔸 بعضی‌ها خَلط می‌کنند و فکر می‌کنند که اگر قیافه را اینجوری‌اش بکنی یا آنجوری‌اش بکنی، حتماً [بزرگ می‌شوند،] ابدا [اینطور نیست.] روح یک چیز دیگر است، حیات یک چیز دیگر است، ولایت یک چیز دیگر است؛ 🔹 کسی که مرد باشد، از قیافه‌اش در مجالس پیداست، [چه] ریشش یک وجب باشد، [حقیقتش] پیداست، [چه] نداشته باشد [باز] پیداست؛ عمامه‌اش بزرگ باشد پیداست، کوچک هم باشد پیداست. 🔸 انسان باید خودش را از مُردگی نجات بدهد، باید حیات پیدا کرد. بعد تازه از آنجا سفر دیگری شروع می‌شود و قد و قواره، بزرگی و کوچکی، از آنجا خودش را نشان می‌دهد. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 خطبه نورانیت، خطبه عجیبی است! - فکر می‌کنم بعد از یکی از جنگ‌ها بود که - ابوذر از سلمان پرسید که: یا سلمان ما معرفة الامام بالنورانیة؟ 🔸 سلمان گفت: سؤال خوبی کردی، ولی بیا برویم از خود آقا بپرسیم. آمدند آقا امیرالمؤمنین نبودند، منتظر شدند تا آقا آمدند. 🔹 سلمان عرض کرد: یا امیرالمؤمنین ابوذر از من یک سوالی کرد و من گفتم که خدمت شما بیاییم و از شما بپرسیم: ما معرفة الامام بالنورانیة؟ 🔸 حضرت این‌ها را تشویق کردند که سؤال خوبی کردید. بعد شروع می‌کنند حضرت مرتبه نورانیت امام را و شناخت نورانیت امام را توضیح دادن. بعضی از قسمت‌هاش همراه با پیغمبر خدا می‌آید، یکی از پیغمبر می‌گویند و یکی از خودشان. 🔹 خوب تنزلی یافته برای اهل ایمان! اگر ولایت نبود دل مؤمنین و شیعیان متحیر بود و به جایی دست پیدا نمی‌کرد. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
4_129915012582998326.mp3
2.42M
* 🎧 معرفی ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام در غدیر 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۱ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 پاسداشت غدیر؛ تجدید بیعت روزانه با امیرالمومنین علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 💠 به مناسبت عید و استحباب اجرای عقد اخوت: 🔻 در تفسير آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ. حجرات/١٠» جريان موآخات [پیمان برادری] به تفصيل گفته شده است. بعضي فقط نگاه سياسي و تشکيلاتي به آن مي کنند؛ ولي يک مسئله معنوي، سلوکي، دنيايي و آخرتي نیز هست. 🔸 بارها رسول خدا دستور موآخات دادند، در مکه جدا، در مدينه جدا. بعضي اول در مکه با کسي برادر شدند و در مدينه با ديگري. اسم آن عقد اخوت است ولی نسبت شرعي نمي آورد؛ پيمان خيرخواهي، يگانگي، اُلفت؛ در صیغه عقد آن هم هست که شريک در دعا، نماز، زيارت مشاهد مشرفه و ورود به بهشت است. اين پيمان بين خانم ها نیز هست. 🔹 رسول خدا بین اصحاب دو به دو عقد اخوت خواندند به اصطلاح همه را با هم برادر کردند و آقا اميرالمؤمنين تنها ماند [فرمودند:] يا رسول الله پيمان اخوت را بين همه بستي و من تنها ماندم؟ حضرت فرمودند: تو را براي خود گذاشتم. عقد اخوت بین رسول خدا و امیر المومنین اجرا شد. 🔸 علامه اميني در الغدير مي نویسند: اين از متواترات تاريخ شيعه است و پنجاه نفر از اهل سنت را نام می برد که عقد اخوت بین رسول خدا و حضرت علی علیهماالسلام را نقل کرده اند. ادامه دارد... ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻رسول خدا فرمودند: «تَاخّوا فى اللَّه أخوين أخوين؛ پيمان برادري ببنديد در راه خدا دوتا دوتا.» عقد اخوت يک پيمان و عهد است، يک راه باز کردن براي رشد است، يک التيام است. 🔸 انصاف اين است که ما خيلي تنها هستيم. چطور ما نمي توانيم با افراد همسو و هم جهت، احساس يگانگي کنيم و پيوند رفاقت و اخوت ببنديم؟! غالباً بر اثر نداشتن اعتدال يا اطلاعات يا هر دو، دچار افراط و تفريط مي شويم، کلاه سر ما مي رود. در حالی که اهل ایمان نباید چنین باشند. 🔹 رفيق خوب پيدا کردي او را نگه دار و اگر پيدا نکردي بگرد پيدا کن. اگر انسان آن فرد را پيدا کرد چند گام پيش است، به تعبير امروزي ها نيمه گمشده خود را پيدا کرده است و خيلي بهتر مي تواند حرکت کند. 🔸 پيغمبر خدا خود را از اين قضيه مستثنا نکردند و با آقا اميرالمؤمنين علیه السلام پیمان برادری بستند. ادامه دارد... ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻از زاویه طبايع نفوس معیار هایی هست که چه کسي به درد چه کسي مي خورد؟ نفسي که يک طبيعت بر آن غالب است چه طبيعتي بايد کنار اين قرار بگيرد تا رفاقت آنها مؤثر واقع شود؟ 🔸 ممکن است مشکلاتي هم داشته باشد ولي اگر بنا بر موآخات شد بايد دنبال کنند و مشکلات آن را هم تحمل کنند، در طول زمان نشان مي دهد که رشد نصيب انسان مي کند. راه هاي نيم بند و نرفته را ترميم مي کند. 🔹 باور کنيم که برای رشد به این عقد اخوت نیاز داریم. نبايد از رفيق فرار کرد، رفيقِ خوب خيلي ارزشمند است. کسي هنر دارد با زيد جدا ببندد، با عَمر جدا ببندد. نباید سر ما در لاک خود باشد و احساس کنيم هيچ نيازي نداريم. 🔸 وقتي رسول خدا خود را از اين قضيه مستثنا نمي کنند و اميرالمؤمنين را براي خود نگه مي دارند يعني چه؟ يعني اين رشته سر دراز دارد. انسان رفيق مي خواهد. اگر نتوانيم براي خود رفيق نگه داريم ما بيمار هستيم، مشکل داريم، بايد خود را درمان کنيم. بعد اگر توانستيم آن را توسعه بدهيم توسعه دهيم، توانستيم بزرگ شويم، بزرگ بشويم. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 دولت باید یک جوایزی را تعیین می‌کرد؛ مثلاً هر خانواده‌ای که همه اعضایش خطبه غدیر را حفظ کنند، به قید قرعه، یک خانه به آن‌ خانواده بدهد، آن وقت [خطبه غدیر را] حفظ می‌کردند و یک دفعه ماندگار می‌شد. 🔸 آل ابی طالب یک سنت‌هایی بعد از امیرالمؤمنین علیه السلام داشتند: فرزندان حضرت، بنی الحسن و بنی الحسین، در یک جهاتی اتفاق داشتند و در یک جهاتی هم اختلاف، جهت اتفاقشون، در ولایت و یک سری همین امور بوده است، خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را همه (صغیر و کبیرشان) حفظ می‌کردند، همچنین خطبه غدیر را و خُطَبی را که اهل بیت (علیهم السلام) در کربلا خواندند. 🔹 علت اینکه کتاب حافظ در طول تاریخ، با ادبیات فارسی بیگانه نیست، [این است که] خودش ادبیات را نگه داشته است؛ کلماتی که حافظ به کار برده است شاید الآن هفت هشت کلمه‌اش از ذهن دور باشد، ولی بقیه‌اش تر و تازه است؛ یعنی این اصطلاحات، آن زمان هم بوده است، از بس که نسل به نسل تکرار شده است، این اصطلاحات هنوز هم هست. 🔸 اگر خُطَب هم حفظ و تکرار می‌شد، همین طور می‌شد؛ [ولی] الان یک خطبه‌ای مثل خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها حتی در ادبیات عرب، خیلی بیگانه است و برای فهم خیلی از کلماتش عرب‌ها باید بروند [به کتاب لغت] مراجعه کنند، در حالی که آن وقت این طور نبوده است؛ علتش این است که تاریخ به تاریخ، نسل به نسل تغییر می‌کند. 🔹 مردم اگر یک خطبه‌ی این طوری را تر و تازه نگه دارند، کلمات و اصطلاحات، اصطلاحاتی است که همه آشنا هستند. فرهنگ اصطلاحات را در طول تاریخ، یک سری اموری بیان می‌کند که می‌شود برای نسل‌های بعد، به آن جهت داد تا این اصطلاحات بماند. 🔸 قرآن الان همین طور است کسی که می‌خواست با قرآن ارتباط داشته باشد، خیلی زود [با قرآن] آشنا می‌شود، حتی بعضی‌ها فکر می‌کنند که لحن قرآن، - فرض کنید که - ساده‌تر از خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ در حالی که این چیزها را و نسل‌ها هستند که ساده یا سختش می‌کنند. 🔹 آن زمانی که حضرت زهرا سلام الله علیها در مدینه این خطبه را خواندند، یک کلمه‌اش برای کسی نامفهوم نبود و اصلاً خلاف حکمت است که کسی کلمات پیچیده بیاورد، منتهی آن فرهنگ، در طول تاریخ، لِه شد و نسل‌های بعد آمدند و کلمات را تغییر دادند. و این خلط شدن فرهنگ‌ها، زیاد اتفاق می‌افتد. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 جَدّای قمی، طلبه‌ای در قم بوده است و راجع به امیرالمؤمنین علیه السلام و غدیر، چند بیت شعر دارد که اگرچه کم است، ولی جالب است. می‌گوید: گر شمیمی ز سر طره‌ی جانان خیزد تا قیامت ز صبا رایحه‌ی جان خیزد واله‌ام من که چو از خواب تو بیدار شوی ز چه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد علی عالی اعلی که ز بیم نهلش روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاري كند از قاعده‌ی لطف نظر از بن خار دو صد روضه‌ی رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون از لحد با دو کف موسی عمران خیزد. کد ۲۲۸۲۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻فرارسیدن عید سعید غدیر بر امام زمان عجل الله فرجه و همه محبین امیرالمؤمنین علیه السلام مبارک باد... 🔺@nasery_ir ‌ ‌