eitaa logo
نشریه عهد
2.5هزار دنبال‌کننده
996 عکس
427 ویدیو
116 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @gohari_67
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️مباحث مربوط به فضيلت ماه رمضان ☘️چقدر مناسب و بجاست كه با تحوّل سال و با ورود در آستانه‌ى ماه مبارك رمضان كه ماه رحمت و مغفرت الهى است ما هم از كاستيها و كجى‌ها و زشتيها و بديها در درون و وجود خودمان رو برگردانيم؛ يعنى استغفار كنيم. استغفار و توبه، يعنى برگشتن به خدا، يعنى پشت كردن به بديها، يعنى همين ايجاد تحوّل. وَ أَنِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُمْ مَتٰاعاً حَسَناً إِلىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى وَ يُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ‌ استغفار و برگشتن به خدا و اصلاح درونى در وجود خود ما، موجب خواهد شد كه خداى متعال فضل و رحمت و بركت و قوّت و عزّت خود را بيش از پيش بر ما نازل كند. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔹 را نباید محدود کرد به حوادث انقلابیِ مثلاً آغاز انقلاب و شروع انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب؛ آنها یک بخشی از انقلاب است. 🔹 شاید اگرچنانچه کسی معنای انقلاب را درست ملاحظه کند، [میبیند] حرکت انقلابی و نهضت انقلابی یک بخش کوچکی از مجموعه‌ی انقلاب است. 🔸 انقلاب یعنی یک دگرگونی همه‌جانبه در یک مجموعه‌ی بشری -یا در یک ملّت یا فراتر از یک ملّت، در یک نسل، در یک تمدّن- معنای انقلاب این است. 🗓 دیدارفرماندهان سپاه ۱۳۹۴/۰۶/۲۵ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️هشدار عجیب امام در مورد خطرات رفتار اشتباه از سوی منتسبین به نظام اسلامی https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: کسانی‌که برای مردم سخن می‌گویند یا می‌نویسند، در مردم امید ایجاد کنند 🔹بگذارید دشمنان از امیدواری ملت ایران به خشم بیایند. امید منشا همه حرکت‌ها و پیشرفت‌هاست. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🏴 مجاهد با اخلاص و با صفا ◾ تنوع عرصه‌های مجاهدت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری؛ علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری که همه با اخلاص و صفا همراه بود، از او شخصیتی کم‌نظیر پدید آورده بود. ۱۴۰۱/۰۱/۰۲ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔵 لزوم جریان های سیاسی مختلف برای فضای جامعه 💠 این سخن از رهبری مشهور است، در زمانی که برخی از سران در گذشته تصمیم گرفته بودند که در یکی از شرکت نکنند، رهبری اظهار کرده بودند که اگر لازم باشد خودم وارد میشوم و به شکل گیری یک جریان اصلاح طلب برای فضای سیاسی جامعه کمک میکنم. 📝 📚 منبع: نشریه خط/شماره16/صفحه61 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🗓درس ویژه چهارشنبه ها 🔹آیت الله : مرحوم آيت الله - خدا رحمت کند ایشان را - بعد از پيروزی انقلاب، روزهای چهارشنبه «قضا» را بحث می‌کرد. آن موقع ايشان، خارج مکاسب می‌گفتند، ولی چهارشنبه‌ها را برای اين بحث تعطيل کرده بودند. 🔹بعد از فوت ايشان، آقای سيداحمد خاتمی می‌گفتند: «خود ايشان به من گفت که رفتم خدمت امام، عرض کردم خُب، ما چه کار کنيم؟ چه کمکی از دست ما برمی‌آيد؟ امام هم فرمودند شما قضا را بحث کنيد و من به خاطر فرمايش ايشان، اين بحث را شروع کردم». 🔹بعد هم ایشان به فراخور نیاز حکومت اسلامی، بحث «حدود» گفتند و بعد هم «ديات» و «قصاص». چاپ هم شد. تجربه‌ی خوبي بود. 🔹حالا هم خوب است عدّه‌ای از فقهاء حدّاقل روز‌هاي چهارشنبه، بحث فقه حکومتي و اين مسائل مبتلابه که بايد احکام آن روشن شود را دنبال کنند. 📋 پنجمین شماره 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔺 متن در تصویر، بخشی از نامه ششم فروردین ۱۳۶۸ امام(ره) به آقای منتظری است که در زمان نگارش با اصرار آیت‌الله خامنه‌ای و سایر اعضای خبرگان از رادیو و تلویزیون منتشر نشد. موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) این نامه را در سال ۱۳۷۶ و پس از سخنرانی فتنه‌انگیز او در ۱۳ رجب آن سال منتشر کرد. متن کامل نامه: http://emam.com/posts/view/4196 🔺 هفتم فروردین در جواب این نامه، آقای منتظری در نامه‌ای استعفای خود از قائم مقامی رهبری را مطرح کرد. حضرت امام(ره) هشتم فروردین در جواب این نامه نوشتند: «من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم.» متن کامل این دو نامه: http://emam.com/posts/view/4197 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔰 | برگ‌هایی از دفتر خدمات پرسابقه مرحوم ری‌شهری 👈 عالم مجاهدی که خدماتش منشأ خیر برای نظام شد 📝 یادداشتی به قلم آقای مسعود رضایی، پژوهشگر تاریخ معاصر 🔻 خاموش کردن فتنه سیدمهدی هاشمی را باید یکی از خدمات بزرگ به انقلاب و ملت ایران به حساب آورد و اگر نبود اخلاص و ولایتمداری و شجاعت آقای ری‌شهری،‌ این فتنه چنان عظیم بود که می‌توانست مخاطرات جدی را برای انقلاب و نظام و ایران رقم بزند. 🔹️ مسئولیت بعثه رهبری برگ زرین دیگری در کارنامه خدمات و حسنات آقای ری‌شهری است. او این مسئولیت را در شرایطی برعهده گرفت که بعد از توقف سه ساله حضور ایرانیان در مراسم حج، قرار بود بر مبنای توافقنامه میان ایران و عربستان بار دیگر زائران ایرانی در این مراسم سیاسی عبادی حضور یابند، البته با این شرط که مجاز به برگزاری مراسم برائت باشند. 🔹️ دادستانی دادگاه ویژه روحانیت ازمسئولیت‌های سنگین و خطیری بود آقای ری‌شهری بود. آقای ری‌شهری در این مسئولیت می‌بایست به تعقیب قضایی کسانی بپردازد که علاوه بر وجاهت روحانی، بعضاً دارای شئون سیاسی و اداری برجسته‌ای نیز بودند و این کار به هیچ وجه، ساده و آسان نبود. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=49917 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
⭕️ سال گذشته اقتصاد ایران سه دستاورد مهم داشت؛ اول کاهش نرخ تورم، دوم افزایش رشد اقتصادی و سوم رشد ارزش ماهانه صادرات غیر نفتی اینجاست که باید بگیم علی برکت الله منبع: مرکز آمار، بانک مرکزی
30.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✊🏼 چرا باید در آغاز قرن جدید، جشن اقتدار بگیریم؟ 🔻 سخنرانی علیرضا پناهیان در مراسم تحویل سال ۱۴۰۱ در حرم رضوی 🎙فایل صوتی: @Panahian_mp3 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
⭕️💠فرهنگ💠⭕️ 🎙مقام معظم رهبری 🔶شما خودتان اهل فرهنگ هستید می دانید که فرهنگ هواست اگر این هوا سالم بود یک بدن مستعد با تنفس آن خوب انرژی می گیرد اگر هوا مسموم بود آدم های سالم هم صرفا در این هوا تنفس بکنند مریض می شوند ناتوان می شوند معلول می شوند فرهنگ یک چنین حالتی دارد 🔵اگر چنانچه فرهنگ غلطی بر جامعه حاکم باشد من و شما چه بخواهیم چه نخواهیم تحت تاثیر آن قرار می گیریم چه بخواهیم چه نخواهیم بچه های ما تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند. 📗بررشی از کتاب قرارگاه های فرهنگی 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⌛️آخرین فرصت⌛️ 📹 جمعۀ آخر ماه شعبان، فرصتی برای جبرانِ کوتاهی‌های ما در این ماه 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌺 از ۱۲ فروردین ۵۸ تا امروز🌺 به مناسب ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ✍محسن مهدیان 🔻 چرا جمهوری اسلامی حرم است؟! ⁉️ پس نقدها چه می شود؟ 🔰 در سالگرد رای قاطع مردم به یکبار دیگر جمله آن بزرگ را مرور کنیم: "جمهوری اسلامی حرم است". واقعا چرا؟ آیا این تعبیر ذوقی است؟ عاطفی و از سر شور و علاقه است؟ 🔰 ابتدا حرم؛ حرم کجاست؟ نقطه ای برای اتصال به که او ظهور و بروز حق است. زائرین گرد حرم جمع می شوند و زیارت و توسل می کنند تا هم نمک سفره‌شان را بگیرند و هم توشه سفرشان به ابدیت. 🔰 با این توضیح چه نسبتی میان جمهوری اسلامی با این همه خطا و نقص در گوشه وکنارش با حرم مقدس اهل بیت وجود دارد؟ چه آنکه از این نیز بالاتر و فرمود: "والله والله والله اگر این خیمه آسیب دید، بیت‌الله‌الحرام و مدینه و نجف و کربلا ....و قرآن آسیب می بیند." چرا؟ نسبت ایندو چیست؟ جمهوری اسلامی چیست که آنقدر مقدس است؟ جمهوری اسلامی مسئولین آن است؟ ساختارهاست؟ قانون اساسی است؟ رهبری است؟ چیست؟ 🔰 جمهوری اسلامی هیچ کدام از این نیست. جمهوری اسلامی به آدم‌ها و ساختارها و قوانین نیست. جمهوری اسلامی یعنی . 🔰 یعنی چی مردم؟ مردم چه هستند که جمع شان حرم می شود؟ جمهوری اسلامی حرم است چون مردمش مومن‌اند. مؤمن یعنی چی؟ یعنی صرفا تسبیح و چادر؟ خیر. یعنی حرکت به سمت . "حرکت و حرکت" این مردم. جمع‌شان حرم است. رهبری هم یک عضو در میان مردم است که نقش اتصال درونی و کانونی این مردم را برعهده دارد. 🔰 جمهوری اسلامی حرم است، چون تمام فضائلی که ما می شناسیم و در حریم مقدس اهل بیت استغاثه داریم که کسب کنیم، در جمهوری اسلامی هدف گذاری شده است. دقت کنیم هدف؛ نه تحقق. گوئی جمهوری اسلامی راه است. مسیر است. مقدمه تعالی توأمان مادی و معنوی است. خروجی چنین حرمی، همان انسان هائی است که جمهوری اسلامی برای ساختن آن ها برپا شده است. است. چنانچه یکی از خروجی های این حرم شهید بزرگواری است که به تعبیر رهبری خودش مکتب است. 🔰 قیمت جمهوری اسلامی به مردم معنوی و متحول آن است. مردمی در حال حرکت به سمت حق. با تمام سختی‌ها و حوادث. با همه کم کاری های داخلی و پرکاری های دشمنان. بودن در درون این جریان مردمی، خودش است؛ همچون حرم. 🔰 مردم ایمانی حرکت‌شان رو به جلو است. ممکن است در راه دچار وقفه درونی و بیرونی شوند، اما حرکت‌شان رو به جلو است. نقش تاریخی معصوم نیز همین است. حرم پرفروغ شان نیز: "بلند کردن و حرکت دادن". اینجاست که حرمت جمهوری اسلامی به تعبیر از حفظ جان امام زمان نیز بیشتر می شود. چرا؟ چون خود امام زمان نیز جانش را خرج حرکت ایمانی مردم می‌کند. خود را خرج می کند تا مردم بلند شوند. 🔰 حالا ۴۰ و اندی سال است این مردم بلند شدند و حرکت می‌کنند. آیا چنین قیام و حرکتی حریم نیست؟ حرم نیست؟ حرمت ندارد؟ هست؛ چون حرکت ساز است؛ همچون حرم. 🔰 و اما: پس نقدها و نقص ها و ضعف ها و آسیب ها چه؟ 🔰 آنچه از خطاهای جمهوری اسلامی می‌دانید، خطاهای مسئولين است؛ خطاهای این و آن است؛ حتی خطای بروکراسی و قوانین است. اما جمهوری اسلامی این نیست. جمهوری اسلامی هویت مؤمنانه مردم است. به همین دلیل است که رهبرانقلاب می‌فرمایند ممکن است کسی من را هم نقد داشته باشد اما پای نظام اسلامی بایستد.(۹۶/۱۱/۲۹) 🔰 نقص ها و آسیب ها هست؛ نه قائل به عصمت مسولینیم و نه عصمت قواینن. جمهوری اسلامی با دولت اسلامی متفاوت است. از جمهوری اسلامی تا دولت اسلامی راه بسیار است. نقص ها را بگوئیم. فریاد هم بزنیم. با محافظه کاری نیز از آنها عبور نکنیم. اما بدانیم اصل و فرع چیست و به چه فخر می‌کنیم و به چه نقد داریم. 🔰 نیز یک هدف بیشتر ندارد؛ بهم زدن همین نسبت ساده. او می خواهد خطای دولت‌ها(یعنی مسئولین و قوانین و بروکراسی) را به حساب جمهوری اسلامی بگذاریم. نه دلش برای حجاب سوخته و نه ورزش و نه اقتصاد و نه هیچ. او هر درز دیواری را نشانه‌ی ترک بر جداره جمهوری اسلامی می‌داند. همین تفکیک را بدانیم، نقشه دیوان و ددان نقش بر آب است. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔴🔵 حمله به صندوق رای ◽️◽️ایادی استعمار در برابر مردم ❗جلوگیری از استقرار مردمسالاری، یکی از سیاست‌های مهم استعماری سلطه‌گران غربی مدعی دموکراسی بوده است که این حربه با تحریک ایادی نفوذی دنبال شده است. ❗ با پیروزی انقلاب اسلامی همه توان ایادی وابسته به اجنبی برای جلوگیری از برگزاری در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ قرار گرفت و بخشی از گروهک‌های وابسته، همه‌پرسی را برگزیدند و در برخی شهرها به صندوق‌های رای حمله کردند! ‼️دکتر صادق طباطبايي - از مسئولان برگزاری رفراندوم در دولت بازرگان - مي‌گويد: «ما يک پل ارتباطي بين مراکز استانها و شهرهاي بزرگ برقرار کرديم و با هواپيما و هلي‌کوپتر و خيلي‌ جاها با قاطر برگه‌ها را به جاهايي که نرسيده بود رسانديم... گزارش‌هايي مي‌رسيد که گروه‌هاي ضدانقلاب و اقداماتي کرده بودند و برگه‌ها را از بين برده بودند. متأسفانه علي‌رغم تدابير امنيتي در و و و و نگذاشتند رفراندوم برگزار شود. حتي به اتومبيل هيات حسن نيت و نمايندگان آقاي هم حمله کردند ... يادم هست در حالي که نتايج آراء را از نقاط مختلف دريافت مي‌کرديم، اطلاع دادند که چريک‌هاي فدايي يا عده‌اي مسلح قصد دارند به ستاد انتخابات حمله کنند. عده‌اي از کارکنان ترسيده بودند...» 📚 منبع: خاطرات سیاسی - اجتماعی دکتر صادق طباطبایی، ج ۳، ص ۳۰۴ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🍃 | دوری از 🔸آیت‌الله ربانی املشی روایت می‌کند: آیت‌الله که مرحوم شدند همۀ مردم در صدد بودند، ببینند چه کسی مرجع تقلید خواهد شد. ما شاگردان امام درصدد افتادیم که در تشییع جنازه آقای بروجردی از ایشان تجلیل کنیم و از این طریق در عمل بفهمانیم که عده کثیری از طلاب حوزه طرفدار زعامت و مرجعیت امام هستند. 🔹لذا مترصد بودیم اطراف ایشان را در تشییع جنازه هر کجا باشد بگیریم و صلوات و سلامی به راه انداخته، هم ارادت قلبی خود را به امام ابراز نماییم و هم ایشان را به مردم معرفی کنیم. ولی هر چه در تشییع جنازه گشتیم، امام را پیدا نکردیم. 🔸خود امام بعد فرمودند: «من که به تشییع جنازه آقای بروجردی نیامدم، برای این نبود که کسالتم آنقدر شدید بود که نمی‌توانستم تشییع جنازه بیایم، بلکه نیامدنم برای این بود که دیدم تشییع جنازه تبعاتی دارد و در آنجا مسائلی مطرح خواهد شد. و من برای آنکه از آن مسائل دور باشم و کنار باشم، از تشییع جنازه صرف نظر کردم». بعد فرمودند: «هر کس که به من علاقه دارد بگذارد آن علاقه در همان محدودۀ قلب او بماند. کسی برای ریاست من حتی یک وجب قدم برندارد».  📚برداشت‌هایی از سیره ی امام خمینی (ره)؛ جلد ۵، صفحه ۱۴۱ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠ما کداممان یک حسابی نیستیم! 🌀ماه مبارک رمضان است و درهاى رحمت خداى تبارک و تعالى به روى همه گناهکاران باز است و شما تا دیر نشده است در این ماه خودتان را اصلاح کنید. ما همه باید خودمان را اصلاح کنیم؛ ما هیچ کداممان یک آدم حسابى نیستیم. پناه به خدا باید ببریم و خودمان را اصلاح کنیم. 📚صحیفه نور ،جلد ١۵،صفحه ۶٩ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🛑 درخواست یادداشت برای دو ماهنامه ⭕️ 🌀موضوع کلی : 🔰🔰🔰 👌《 حلقه های میانی 》👌 📝ریز موضوعات 🔰🔰🔰 1️⃣ نقش حلقه های میانی در تشکیل دولت اسلامی 2️⃣ منشأ دینی مقوله حلقه های میانی و تفاوت آن با الگوههای مشابه غربی مانند NGOها 3️⃣ مهم ترین اقدام این روزهای حلقه های میانی چه چیزی باید باشد. 4️⃣ نقش طلاب و روحانیون در جریان حلقه های میانی 5️⃣ چیستی حلقه های میانی و روند شکل گیری آنها 6⃣الزامات تشکیل حلقه های میانی 7⃣نقش مردم در شکل گیری و به ثمر رسیدن اهداف حلقه های میانی 8⃣تشکیلات بایسته حلقه های میانی یا مزیت آنها؟ ♦️شرایط نگارش 🔰🔰🔰 1️⃣ یادداشت حداکثر ۱۵۰۰ کلمه و حداقل ۸۰۰ کلمه باشد. 2️⃣ حداقل ۵۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد . 3️⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی دبیر پرونده ارسال شود🔻🔻 @Mh_hasanzadeh 4️⃣ تا ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ می باشد . 🌺مزایا 1⃣ دریافت حق التحریر 2⃣برخورداری از مشاوره و راهنمایی دبیر پرونده از ابتدا تا انتهای نگارش یادداشت. 📲آیدی دبیر این پرونده 🔻🔻 @Mh_hasanzadeh 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🏃🏻‍♂️زندگی تردمیلی🚶🏻‍♂️ ✍ 🔰🔰 وقتی روی راه میری، بعد از یک ربع، نیم ساعت، 🕰و یا نهایتا چهل پنجاه دقیقه، حسابی خسته میشی و به قول معروف کالری میسوزونی!😓 اما فرض کن همین زمان رو، در یک کوچه باغ،🌳 یا یک بوستان و پارک، 🏢و یا حتی یک پاساژ و بازارچه قدم میزدی... در اون حال چه بسا آدم یکی دو ساعت قدم بزنه،🚶🏻‍♂️ اما متوجه نمیشه و به کارش مشغوله! به نظرت علّتش چیه؟!🤔 هر قدم توی و ، 👈🏻 و نو هست، و تو رو یک گام به سوی جلو حرکت میده! اما هر قدم روی تردمیل، چیزی نیست جز تکرار مسیر قبلی البته با تحرّک اعضای بدن!🚴🏻‍♀️ زندگی هم همینطوره، اگر فکر کنیم هر روز، تکرار روز گذشته است! و شروع هر سال، جانشین سال قبلی است؛ قدم روی تردمیل روزمرّگی گذاشته‌ایم! اینکه ساعت گرد است و بعد از یک دور، سر جای اوّلش می‌ایستد نباید گولمان بزند! امروز، دیروز نیست، رمضان امسال، رمضان گذشته نیست، هر روز و لحظه، قدم جدیدی است که باید آن را، خرج رسیدن به هدف حقیقی زندگی کنیم... روز و ماه و سال، قرارداد آدمی است تا گم نشود، و الّا هر «لحظه»، مرواریدی ناب از عمر است که تکرار نمی‌شود‼️ (عليه السلام): هر كه دو روزش برابر باشد، زیانکار است و هر كه امروزش بدتر از ديروزش باشد ملعون است و هر كه پيشرفتى در وجود خود نبيند در كمبود به سر برد و هر كه در مسير كاستى باشد، براى او بهتر از زندگى است. «كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ» سوره مبارکه ، آیه29 
⚠️ توجه توجه 🔻🔻 ✅ از واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب جوان دعوت به عمل می آید: 1️⃣حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان 2️⃣ ساکن قم ✅ زمینه های همکاری: 1⃣ یک نفر جهت امور گرافیکی (مسلط به نرم افزار فتوشاپ و ایندیزاین) 2⃣ یک نفر جهت مدیریت سایت(مسلط به وردپرس) 3⃣ یک نفر جهت مدیریت کانال (ادمین) 🎁 مزایا: ♦️دریافت حقوق و مزایا ماهیانه ♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان ♦️امکان انتخاب موسسه خانه طلاب جوان به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی در سایت نجاح 📲 برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام بدهید. @gohari_67 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
✅ درخواست یادداشت جهت شماره ۱۷ دو ماهنامه خط 🌀 موضوع کلی: #"حوزه و گفتمان سازی دولت اسلامی" 📝 ریز موضوعات: 🔰🔰🔰 1️⃣ نسبت و جایگاه گفتمان سازی در پیشبرد حرکت انقلاب 2⃣آسیب شناسی عملکرد حوزه در گفتمان سازی دولت اسلامی 3⃣بررسی ظرفیت رسانه های نوین در تبلیغ و گفتمان سازی دولت اسلامی توسط طلاب ♦️شرایط نگارش: 🔰🔰🔰 1️⃣ یادداشت حداکثر ۱۵۰۰ کلمه و حداقل ۸۰۰ کلمه باشد. 2️⃣ حداقل ۵۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد. 3️⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی دبیر پرونده ارسال شود. 4️⃣ مهلت ارسال یادداشت تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ می باشد. 🔰 مزایا: 1⃣ دریافت حق التحریر 2⃣برخورداری از مشاوره و راهنمایی دبیر پرونده از ابتدا تا انتهای نگارش یادداشت. 📲 آیدی دبیر این پرونده: 🔻🔻 🌐 @Sarbazyaser 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
📜 درس خواندن استعماري📜 🎙گفت و گو با آيت الله محي الدين حائري شيرازي پيرامون زيّ طلبگي 🗒 یکی از ریشه‌های اصلی این مسئله (رفتار های خلاف زی طلبگی) به بحث استعمار بازمی‌گردد. استعمار ما را زنجیر کرده است به زنجیرهایی که با چشم دیده نمی‌شود.ما درس خواندن استعماری و درس خواندن غیر استعماری داریم. 🗒 طلبه با عمامه موتورسیکلت سوار می‌شود و کلاه ایمنی ندارد. مردم اعتراض می‌کنند که چرا موتورسیکلت او را متوقف نمی‌کنید؟ عمامه که کلاه ایمنی نیست. شما موتورسیکلت من که با آن نان می‌خورم را متوقف کردید اما موتورسیکلت طلبه را توقیف نکردید! ببینید این‌گونه است که مردم ما به این انقلاب بدبین می‌شوند. 🗒 شما برگردید روی این مسئله کار کنید که لایه‌های اکراه به انحراف را در مردم ما ببینید. این اکراه‌ها ریشه استعماری دارد. شما فکر می‌کنید مردم با اختیار دارند این کارها را می‌کنند؟ نه! اکراه‌های نامرئی در کار است. مگر قرآن به ما نگفته است که ساحرها اول آمدند گفتند اگر ما پیروز شویم اجرتی هم در کار هست؟ آدم مختار این‌گونه حرف می‌زند. چطور شد وقتی به سجده افتادند و تهدید به مرگ شدند، این‌ها گفتند که ما طمع داریم که خدا ما را بیامرزد و این سحری بود که تو ما را به آن مجبور می‌کردی. حالا می‌فهمند که مجبور بودند. چطور از کاری که با اختیار انجام دادند به اکراه و اجبار تعبیر می‌کنند؟ به اکراه‌های غیبی توجه کنید. امام زمان علیه‌السلام که قیام می‌کند، آیا برای اینکه مردم را مجبور به اسلام کند، قیام می‌کند؟ امام عصر (عج) با این کار می خواهد فضای لااکراهی به وجود بیاید. 🗒 شما فکر می‌کنید اگر طلبه محل درآمد دیگری داشته باشد، حسن است یا عیب؟ می‌دانید طلبه‌های امام صادق (ع) همه‌شان شغل داشتند. هیچ‌کدام شغلشان طلبگی نبوده است. محل درآمدشان از تعلیم و تربیت جدا بوده است و همه‌شان قربة الی الله درس می‌خواندند و تدریس می‌کردند و کار می‌کردند و محل زندگی‌شان یا از کاسبی بوده است یا از تجارت بوده است یا مثلاً زراعت بوده یا صنعت. الآن شما یکی از مشکلاتتان همین است. اگر پول زیادی به شما بدهند، طلبه دولتی می‌شوید و اگر ندهند که اسلامتان متلاشی می‌شود. چکار باید کنیم؟ 🗒 همیشه در مسائل دنبال سیستم بگردید. این سیستم‌ها عاشق بار نمی‌آورد. شما می‌گویید حضور غیاب اجباری است. طلبه از ترس حضوروغیاب سر کلاس می‌رود یا با عشق می‌رود؟ نتیجه این سیستم هم می‌شود مدرک‌گرایی. بیایید روی سیستم‌ها فکر کنید. با سیستم‌های استعماری مقابله کنید. ما یک مورد داریم، و یک سیستم. سیستم یعنی جریان. غیر سیستم یعنی مورد. به مورد سر خودتان را گرم نکنید. فرض کنیم که مورد را اصلاح کردید. اما سیستم همچنان خراب است. برخورد با طلبه‌ای که ماشین گران‌قیمت سوار می‌شود برخورد با مورد است. 52 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌀ذوب در ولایت🌀 📹 ⬇️⬇️⬇️ ♻️ بنده نمیفهمم معنای ذوب در ولایت را. ذوب در ولایت یعنی چه؟ باید ذوب در اسلام شد. خود ولایت هم ذوب در اسلام است. روزی که شهید صدر گفت «در امام خمینی ذوب شوید؛ همچنان‌که او در اسلام ذوب شده است»، تنها شاخص صحت راه، شخص امام بود؛ نه قانون اساسی بود، نه جمهوری اسلامی بود، نه نظامی بود، نه دستگاهی بود. در صحنه‌ی آشفته‌ی هویها و جریانها و خطوط مختلف، یک قامتِ برافراشته و یک عَلَمِ سرافراز وجود داشت و او امام بود؛ شهید صدر میگفت در او ذوب شوید. راست هم میگفت؛ ذوب در امام، ذوب در اسلام بود. امروز این‌طوری نیست. ذوب در رهبری، ذوب در شخص است؛ این اصلاً معنا ندارد. رهبری مگر کیست؟ رهبری هم باید ذوب در اسلام باشد تا احترام داشته باشد. احترام رهبری در سایه‌ی این است که او ذوب در اسلام و ذوب در همین هدفها بشود؛ پایش را یک قدم کج بگذارد، ساقط میشود. هیچ‌کس در شخص و در جهت ذوب نمیشود؛ در آن هدفها باید ذوب شد؛ در اسلام باید ذوب شد؛ در اهداف والای اسلامی باید ذوب شد؛ در واقع در ملت باید ذوب شد! ۸۳/۳/۲۷ 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| هرچه می‌خواهند بگویند؛ بگویند کشور ملّایان؛ حکومت آخوندیسم؛ ما از میدان بیرون نمی‌رویم… 🎙 ‹ره›؛ ۳۱ خرداد ۶۱: 🔹در مصاحبه‌های نجف و پاریس گفتم اسلام پیروز بشود می‌روند سراغ شغل‌های خودشان. لکن آمدیم و از این حرف عدول کردیم چون دنبال مصالح اسلام هستیم. 🔸هرچه می‌خواهند بگویند، بگویند کشور ملایان، حکومت آخوندیسم، این هم یک حربه‌ای است که ما را از به در کنند. ما از میدان بیرون نمی رویم. 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
هدایت شده از نگاشته
«بسم‌الله» اکثریت پوچ «ضدانقلاب»! 🔹این روزها در ، خیلی دیده‌ایم کسانی که به اصطلاح مخالف هستند و مدعی‌اند اکثریت با ایشان هم فکر هستند و القا می‌کنند دیگر کمتر کسی هست که طرفدار نظام باشد. 🔸امّا وقتی به تحلیل علل مخالفت این افراد بپردازید، با یک تناقض آشکار روبرو خواهید شد، چرا که با کنار هم قرار گرفتن دلایل، علی القاعده این‌ها باید بایکدیگر مخالف باشند نه با نظام! 🔹در فلان شبکه کمپینی علیه نظام راه می‌اندازند بخاطر اینکه به حق زبان در این حکومت اجحاف شده است و امّا گوشه‌ای دیگر در شیپور بی‌عدالتی می‌دمند به دلیل اینکه در کشور فقط زبان فارسی محور است و مورد توجه نیستند! 🔹امّا آن چه که دشمن سعی دارد از این جریانات نشان دهد؛ یک عبارت است، «مخالفت با نظام»... یعنی از این مشکلات متعارض، نقطه مشترک آن‌ها فاکتورگیری می‌شود و چنین توهمی ایجاد می‌کند که انگار افراد زیادی با نظام مخالف هستند و یک بزرگی علیه حکومت شکل گرفته است. امّا چگونه کسی که مخالف با نظام است به دلیل اهمیت ندادن به زبان فارسی، می‌تواند با کسی که دشمن است بخاطر توجه به زبان فارسی، در یک جبهه متّحد شود؟! 🔸شاید راننده تاکسی‌هایی دیده باشید که از قیمت پایین کرایه‌ها ناراضی‌اند و حتما برخورد داشته‌اید با مسافرانی که به بالا بودن قیمت تاکسی‌ها معترض هستند و معتقدند این کرایه‌ها منصفانه نیست. حال فرض کنید این مسافران و راننده‌ها کمپین و تجمعی را بیاندازند برای پلمپ کردن تاکسیرانی! خنده‌دار نیست؟! به ظاهر افراد زیادی متحد شده‌اند علیه تاکسیرانی و انگار یک نقطه مشترکی وجود در این بین وجود دارد، اما حقیقت آن است که اصل مخالفت بین خود این دو گروه است نه جای دیگر! 🔹قطعا در حکومت ایراداتی وجود دارد که باید رفع شود و از طرفی حیات سیاسی و اجتماعی هر نظامی به انتقادات و اصلاح معضلات است؛ علاوه بر اینکه در سیره حکومت اسلامی اصلا خود حاکم به دنبال شنیدن نقد و مشکلات مردم است و نه تنها از این کار هراسی ندارد؛ بلکه آن را می‌داند. در فرازهایی از خطبه 216 می‌خوانیم: 🔸«با من آن گونه که با زمامداران ستمگر سخن گفته مى‌شود، سخن نگوييد و آن گونه که مردم خود را در برابر حاکمان تندخو و جبّار حفظ مى‌کنند، محدود نسازيد ... و گمان نكنيد كه شنيدن سخن بر من سنگين است ... بنابراين از گفتن سخن حقّ يا مشورت عادلانه، خوددارى نکنيد.» 🔹یکی از مصادیق روشن کردن این تناقضات و ازبین بردن ذهنیت چنین توهمی است که «همه مخالف هستند»! باید تبیین کرد که علت مخالفت دشمنان با نظام، با انتقادات مردم عادی به حکومت، زمین تا آسمان فرق دارد و صف مردم از صف و خائن جدا است، تا خدای نکرده دشمن، این انتقادات را مصادره به مطلوب نکند و چنین اتحاد موهومی را القا نکند! 🔸پ.ن: اگر دقت کنید، با ظرافت و دقت کامل در بیانات مختلف، به این نکته اشاره می‌کنند و مقابل این ذهنیت به طور کامل می‌ایستند. یعنی خیلی واقع گرایانه می‌فرمایند که مردم گله‌مند هستند و مطالبه دارند؛ امّا از و نظام و انقلاب جدا نشده‌اند. این یعنی اینکه می‌شود معقتد بود امّا منتقد بود! 🖌 @negashteh|نگاشته