پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اطلاعیه تعطیلی دروس
به اطلاع سروران گرامی میرساند با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه دوم، دروس استاد یزدانپناه از فردا سهشنبه ۶ آذر به مدت ده روز تعطیل است.
#فاطمیه
#استاد_یزدان_پناه
https://eitaa.com/nasimehekmat
🔰 بارگذاری دروس
با سلام
صوتهای دروس این هفته استاد یزدانپناه، در کانالهای مربوطه بارگذاری شد.
صوت های درس «شرح تفسیر المیزان» در کانال «نسیم تفسیر» 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1792933912Cc07583af99
صوت های درس «خارج نهایه» در کانال «درس حکمت» 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1789067288Cf5ecaed15b
صوت درس «عرفان در وادی عمل» در کانال «نسیم عرفان» 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1791492120Ccaab2caaaa
صوت های درس «نفس اسفار» در کانال «نفس اسفار» 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1456341058Cc27021edcc
❗️❗️❗️ با توجه به محدودیت ماندگاری فایلها در پیامرسان ایتا، سرورانی که پیگیر دروس استاد هستند، هر چه زودتر صوتها را دانلود نمایند تا مشکلی در سیر تحصیل دورس برایشان پیش نیاید.
✅✅✅ یادآوری
دروس استاد یزدانپناه هر روز (شنبه تا چهارشنبه) از کانال نسیم حکمت در پیامرسان ایتا به صورت زنده، پخش خواهد شد.
از طریق آدرس زیر 👇👇👇 میتوانید این دروس را مشاهده کنید.
@nasimehekmat
هدایت شده از شمیم حکمت
🔰 اطلاعیه تعطیلی دروس
به اطلاع سروران گرامی میرساند با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه دوم، درس حضرت استاد یزدانپناه فردا و هفته آینده (۷ و ۱۴ آذر) برگزار نمی شود.
#فاطمیه
#استاد_یزدان_پناه
شمیم حکمت؛ کانال اطلاع رسانی دروس استاد یزدان پناه در تهران
🆔 http://eitaa.com/shamimhekmat
🔰 اطلاعیه برگزاری دروس
به اطلاع سروران گرامی دروس حضرت استاد یزدانپناه از روز شنبه ۱۷ آذر، برگزار خواهد شد.
🎥 پخش زنده دروس از کانال نسیم حکمت
https://eitaa.com/nasimehekmat
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرایط حساس ایران-جبهه مقاوت-منطقه1403.9.17.mp3
3.77M
🔰 بیانات مهم استاد یزدان پناه در خصوص شرایط حساس ایران و منطقه
🗓 17 آذر 1403
#استاد_یزدان_پناه
#فلسفه_سیاسی_اسلام
https://eitaa.com/nasimehekmat
نسیم حکمت
🔰 بیانات مهم استاد یزدان پناه در خصوص شرایط حساس ایران و منطقه 🗓 17 آذر 1403 #استاد_یزدان_پناه #فل
🔰 بیانات حضرت استاد درباره شرایط حساس ایران و منطقه
بخش اول
🔻ما در شرایط سختی هستیم. می دانیم کسانی هستند که هر کاری کنیم، دایما از صلح و گفتگو صحبت می کنند.
اما قرآن می گوید: ما طرفدار صلح هستیم، اما اگر جایی باشد که ضربه به اصل توحید و اصل دین است، نمی شود این گونه رفتار کرد. چرا که خداوند در این زمینه با غضب صحبت کرده است.
این را نمی شود در قرآن انکار کرد، چرا که جزء بینات قرآنی است.
🔹بله گاه انسان در یک شرایطی است که به دلایلی دست بسته است و نمی تواند کار کند. اما گاه خودش شرایط را خراب می کند و بیان ضعف می کند و دم از صلح می زند.
🔸متاسفانه برخی از متصدیان دم خروسشان یک طرف است و حرفشان آن طرف است. این که در شرایطی که پیجرها را منفجر کردند، در غزه جنایت جنگی کرده است، اما شما دم از صلح می زنید و پیام ضعف می فرستید، این از سر حکمت هم نیست! هرچه بگویید غلط است.
این ها خودشان هم اذعان دارند و دربرابر رهبری می ایستندکه شما به دنبال جنگ هستی! در حالی که رهبری طالب جنگ نیست. رهبری عزت را حفظ می کند به نفع اسلام و مسلمین.
🔹اما واقعش این است که برخی تصمیم خودشان را گرفته اند و می خواهند به اینجا برسانند که: شما اگر گمان می کنید که شرایط جنگی است، ما نمی خواهیم و به هر نحوی کوتاه می آییم و راه را می بندند.
🔻البته ما تابع رهبریم و ایشان سکوت می کنند ما هم سکوت می کنیم. اما یک واقعیتی است که نکنیم جوری که از دستمان در رود، که نتوانیم کاری کنیم.
🔸اما این ها از طرفی می گویند مقاومت و از طرفی می گویند مذاکره. البته نمی خواهم بگویم: همه کوتاهی ها از این هاست. این روحیه نباید در ما بنشیند! ما باید آن چه قرآن و اهل بیت و رهبر معظم انقلاب می گویند را نگاه داریم.
🔹اما رهبری می گوید: ما برای نفی جنگ می جنگیم. گمان می کنید که شما به سمت جنگ نمی روید، اما به سمت جنگ می روید با این پیام های ضعف. این سبک گفتن از مذاکره، درست مثل صحنه جنگ که باید شمشیر را بلند کرد، شمشیر را بلند نمی کنید.
برخی از این آقایان تزشان است،و هیچ وقت علنی نمی گویند، ته دلشان، در جلسات خصوصی شان، در دم خروس هایشان، در لفافه گفتن هایشان، ... همه وزرای امور خارجه را جمع کنید و بگویید: با دوستان مروت با دشمنان مدارا! هر قدر هم توجیه کنید!
آخر عقلی هم هست! در این شرایط ویژه بگویید با دشمنان مدارا!
🔸شمااین کار را می کنید، ولی بعدا چوبش را می خورید! می خواهید جنگ نشود، بلکه سنگین تر بر سرمان می آید. دوجور می شود جلوی جنگ را گرفت، یکجورش این که دستتان را ببرید بالا و اسلام و انقلاب و مملکت را به باد دهید. که سراسر خذلان است. هیچ منطق شیعی با آن نمی سازد. تنها در صورتی که هیچ نیرویی نداریم، ناچاریم به مبارزه پنهانی.
یک دوره ای به وزارتخانه ها گفتند: کارتان هیچ کار کردن است. تا ما بتوانیم یک مذاکره و صلح کنیم. در حالی که نمی دانند که امام حسن مجتبی علیه السلام حتی در دل صلح راه مبارزه ای را باز می کنند. این منطق دین و قرآن، منطق شیعه است.
این آقایان منطقشان این است: بشود، بشود و... نمی جنگید، ... اگر عقل دنیایی هم داشته باشی، نباید این گونه بگویی. عقل دنیایی هم داری باید بگویی: من باید جوری کنم که او را بیچاره کنم. باید دستت پر باشد تا بتوانید مذاکره کنید. و الا اگر دستتان زیر سنگ باشد، مذاکره امکان ندارد. ما که تجربه کردیم خوی ددمنشی و توحش آن ها را دیده ایم!
🔹عرضم این است: از یک جهت هشداری به خودمان بدهم: منطق دینیمان این است و رهبری هم گفته است. یکی از حجت های ماست که رهبری جوری حرف زده است که حرف خدا و پیغمبر است. بدانیم و بعدا نگویید که شما چرا نگفتید و حرف نزدید.
❗️شما با این کارتان، جنگ را برای ما آوردید، این راه شما برای نفی جنگ، جنگ را به خانه می آورد. چون دشمن را جری می کند. دشمن را جرأت می دهد، شما جرأت را از دشمن گرفتید و صحنه را جوری چیدید که می توانید مذاکره کنید، آن موقع می توانید مذاکره موثر داشته باشید. اما این کار شما خلاف تدبیر و مصلحت است، و باید چوبش را بخورید.
🔸برخی از این آقایان این است در خفا و علن و اثر گذار هستند در شورای عالی امنیت ملی، در این شرایط می دانیم شرایط این است و تابع رهبریم و هرچه گفتند انجام می دهیم. هرچه هم رهبر می گویند، ما سکوت میکنیم. بینی و بین الله اگر رهبر فرمود: سکوت کنید، یا بمیرید، همه می میریم. ما باید تابع رهبر باشیم. ولی یادتان باشد تحمیل می کنند و دست زیر سنگ می رود و رهبر تنها می شود، بدانیم جریان چیست.
https://eitaa.com/nasimehekmat
نسیم حکمت
🔰 بیانات حضرت استاد درباره شرایط حساس ایران و منطقه بخش اول 🔻ما در شرایط سختی هستیم. می دانیم کسان
🔰 بیانات حضرت استاد درباره شرایط حساس ایران و منطقه
بخش دوم
توصیه های حضرت استاد در این ایام
1️⃣ اولا: ما از ته دل بدانیم که هیچ وقت آمریکا و اسراییل و اروپا و دشمنان ما بسازیم، هیچ وقت معنی ندارد. حتی اگر دستمان زیر سنگ برود، باید شروع کنیم مبارزه در خفا را. چون باید پیش خدا جوابگو باشیم.
جایگاه تقیه
بیانی حضرت امام درباره تقیه دارند بسیار عالی: اصلا تقیه برای این نیست که خودم را حفظ کنم، بلکه راهی است که از طریق حفظ جان، دین را تقویت کنیم. نه این که دین را بگزارم کنار، حال هر کاری می خواهم بکنم. متن دینی این را نمی گوید.
2️⃣ ثانیا: به این آقایان هشدار داده باشیم و بعدا نگویند که خبر نداشتیم، می دانیم خبر هم دارید، چون در صحنه هستند و می بینند که هر وقت کوتاه آمدند، آن ها چقدر جلو آمدند. مکرر هم تجربه کرده اند و دیدیم که پیام ضعف دادن نتیجه اش چیست! همان موقع که گفتند مذاکره، آن ها سید حسن نصرالله را زدند، که امثال آن ها مجبور شدند به سمت وعده صادق 2 بروند. در حالی که نظام می خواست برود. ولی این سبکی که این ها عمل می کنند، حتی در وعده صادق 3 خلل ایجاد می کنند و ضعیفش می کنند، بدانند بعدا باید چوبش را همه بخوریم، بعدا باید همان جنگی که شما نمی خواهند، بر ما تحمیل کنند، چه بخواهند و چه نخواهند.
این ها را در نظر داشته باشیم، در عین حال تابع رهبر هستیم. و بیِّنات رهبری که می فرمایند، معیار ماست، درباره وعده صادق 3، هرچه فرمود، همان. ما این را می خواهیم.
✅ الان آنی که دست ما بر می آید، تبعیت از رهبری، هر چه ایشان گفت. اگر گفتند سکوت، سکوت می کنیم. ولی این را بدانید که ما این را می دانیم و می فهمیم، هشدارش را به برخی از این آقایانی که در مصادر امور هستند، می دهیم، بدانند تا بعدا نگویند که چه شد؟!
از طرفی یاد بگیریم حتی هرچه پیش آمد، کوتاه نیاییم. کوتاه نیامدن با عقلانیت شیعی این گونه است، حتی آنجایی که هیچ حرکت خاص جدی اجتماعی سنگین عملی نمی تواند بکند، تبدیلش می کند به حرکت و تلاش در خفا. نه این که تبدیلش کند به هیچ و هیچ کار نکند، اصلا جزء منطق شیعه نیست.
https://eitaa.com/nasimehekmat
نسیم حکمت
🔰 بیانات حضرت استاد درباره شرایط حساس ایران و منطقه بخش دوم توصیه های حضرت استاد در این ایام 1️⃣
🔰 بیانات حضرت استاد درباره شرایط حساس ایران و منطقه
بخش سوم
✅ آن چه بر عهده ما است:
اگر ببینیم رهبری مطالبه می خواهد، ما مطالبه می کنیم. اگر نه، هرچه که رهبری فرمود، همان کار را می کنیم.
🤲 ضرورت التجا به درگاه الهی
فقط مساله ای که برای ما مانده است التجاء است. التجا می کنیم. التجای جدی کنیم، جانانه. خدا گواه است، همین افراد با همین صورت مساله ای که پدید آوردند، اگر خدا بخواهد یک روزه کاری می کند که این ها بیایند درصحنه. چه بخواهند و چه نخواهند. خدا بخواهد، و البته ما کوتاهی نکنیم. نگوییم: باید ساخت! اصلا باید ساخت در منطق ما نیست.
🔻بله عقلانیت شیعی را هیچ وقت از دست نمی دهیم. این طور نیست که بیگدار به آب بزنیم و دست به هر کاری بزنیم، بله گاه مجبوریم جانمان را حفظ کنیم، اما نه برای این که جانم حفظ شود، بلکه برای این که دین را حفظ کنم. برای این که راه خدا و پیغمبر را حفظ کنم. حفظ جان به تنهایی به چه دردی می خورد. حضرت امام ره فرمود: ولیّ خدا جانش را فدا می کند برای حفظ قرآن و شرع و دین خدا. این واقعیتی است که همه ما باید این کار را بکنیم.
پس یک التجا داریم.
🔰 جلوگیری از رخنه اندیشه ناصواب در دل
🔻یکی هم توجه داشته باشیم که رخنه در دل ایجاد شود، که رها کنیم که ما چه کاره ایم و... رها کنیم و... صلح میکنیم، مذاکره می کنیم و... این ها عقلانیت شیعی نیست، این عقلانیت سکولار است که این ها را به اینجا کشانده است، بیچاره شان کرده است، خط نفاق هم در آن ها هست، خیلی چیزهای دیگر مخلوط شده است.
❗️من در این ایام همیشه جریان امیرالمومنین علیه السلام و مالک اشتر را به یاد می آورم که مالک داشت کار را تمام می کرد، ولی حضرت دستور داد که مالک، برگرد. داشت تمام می شد. با ما این کار را نکنند، مواظب باشیم، با هم متحد شویم. خیلی زود سست نشویم، چون برخی را می بینیم که خیلی زود سست می شوند، این طور نباشیم، دین از ما این را خواسته است، قرآن این است، خداگواه است سخن خدا و پیغمبر را این گونه می فهمیم.
🔹این که برخی، بعضی از منطق ها را می آورند، می گویند ما می ترسیم، چه کنیم، اگر این طور شود چه کار کنیم؟ عقلانیت شیعی، همراه با اندیشه ناب شیعی که قرار می گیرد، یک روش درستی را طی می کند و هیچ وقت کوتاه نمی آید.
🔸معتقدم امام سجاد علیه السلام در یک اوجی قرار گرفت از مظلومیت و محرومیت که شاید هیچ یک از امامان به آن حد نرسیدند. به جایی رسید که همه جوره دست و بالشان بسته شد، ولی امام سجاد علیه السلام تمام نکرد، بلکه شروع کرد و بلکه صیحفه سجادیه بر این مبنا شکل گرفت، بلکه بسیاری از حرکات این گونه شکل گرفت. بلکه باریکه راهی که مانده است و خیلی اندک است، راه را باز کرد تا این که به تدریج صحنه برگشت، می رسد به دوره امام باقر علیه السلام، بنی امیه نزدیک است که جمع شود، که امام باقر علیه السلام آن زیارت عاشوراء که ابراز کرد، به برکت امام سجاد علیه السلام و آن سختی هایی و محرومیت ها و مظلومیت ها و... که برای حضرت ایجاد کردند، جوری که نقل شده است: زنان ما لباس تمیز سالم نداشتند برای نماز خواند، لذا این خانم باید نماز بخواند بدهد به بعدی و همین طور، حتی فقر اقتصادی فراوان داشتند، ولی چه کرد امام سجاد علیه السلام؟ واضح است.
https://eitaa.com/nasimehekmat
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا