eitaa logo
نسرا گیلان
433 دنبال‌کننده
847 عکس
236 ویدیو
10 فایل
نسرا (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی)
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کتاب «قارقارک‌ها وارد می‌شوند» اثر فاطمه سادات حسینی درباره‌ی پیامدهای منفی فضای مجازی و اخبار جعلی و اطلاعات نادرستی است که در آن انتشار می‌یابد. 👈 این کتاب برای گروه سنی زیر ۹ سال مفید است. ⬇برای دانلود رایگان این کتاب صوتی، روی لینک زیر کلیک کنید: 🌐 https://ketabrah.ir/go/b82753 ⬇ همچنین برای دانلود رایگان نسخه متنی این کتاب ، روی لینک زیر کلیک کنید: 🌐 https://ketabrah.ir/go/b60945 ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
📚 کتاب مجموعه پوستر «زیست هوشمندانه» مجموعه‎‌ای از پوسترهاست که سعی دارند خطرات و تهدیدات فضای مجازی را آموزش دهند. ✅در این اثر، ده‌ها پوستر گرافیکی از هنرمندان مختلف وجود دارد که در مورد مسائلی همچون کلاهبرداری بازی‌های آنلاین، ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی، یا اعتیاد به اینترنت هشدار می‌دهند. 👈 این کتاب برای تمامی گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال مفید است. ⬇️برای دانلود رایگان این کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید:👇 https://ketabrah.ir/go/b78365 ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
✅نشست مجازی 🔴 موضوع نشست: شاگرد پروری در مکتب امام صادق (ع) 🔹سخنران: استاد مهدی دانشمند (واعظ و کارشناس امور مذهبی) 📆مورخه: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ⏱ساعت: ۱۸:۳۰ 🔹بستر برگزاری: روبیکا 📲 پخش زنده از کانال بصیرت در پیام رسان روبیکا 👇👇👇 https://rubika.ir/baseeratt 🆔 @Baseeratt
🔘افکار و آینده ما در رسانه‌ها ▪️افکار و آینده ما در رسانه.ها وابسته به محتوایی است که به تماشا می‌نشینیم و همین مطالب و پست‌های به ظاهر بی‌اهمیت مجازی که بی هدف آنها را نگاه می‌کنیم. ▫️ نگاه‌ها افکار ما را می‌سازند و افکار، آینده ما را … ▪️خیلی از افراد هنگامی که در اینترت و شبکه‌های اجتماعی هستند، هدفی جز سرگرمی و کمی دوری از فضای کاری ندارند، هنگامی که مطالب و پست‌های مختلف را تماشا می‌کنند، بی هدف صفحه را اسکرول می‌کنند و به هر چیزی نیم نگاهی دارند. ▫️وسواسی که شبکه‌‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند و ذهن را طوری فریب می‌دهند، که مدام فکر می‌کند که اگر پستی را رد کند چیز مهمی را از دست داده است؛ ▪️اما در این میان مطالبی هم وجود دارند که دانستن آنها نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه سراسر آسیب است... مطالب نامناسب و غیراخلاقی که بدون اینکه بدانیم روی ذهن ما تاثیر می‌گذارند. ▫️مواردی که فکر میکنیم اهمیت خاصی ندارند و افکار ما برخلاف آنهاست و هر اتفاقی هم که بیفتد بر باور خود باقی می‌مانیم، اما غافل از اینکه کم کم و ذره ذره این افکار در ناخودآگاه ما نفوذ می‌کنند و در تصمیمات آینده و ذهنیت ما تاثیر خواهند داشت... ▪️شیوه‌ی رسانه‌ها برای تغییر عقاید افراد همین است که آنها را کنجکاو به دیدن مطالب جدید و جذاب کنند و پیام خود را به شکل مستتر در آنها به مخاطب برسانند. ▫️کنترل جریان فکری در فضای مجازی به راحتی اتفاق می افتد... دانشگاه مجازی و شناختی ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🔴 _ ارتباط ساختگی 🔹دروغ‌های مبتنی بر هسته حقیقت، بسیار باورپذیرتر هستند و در اغلب موارد هم بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. در عصر ارتباطات و شبکه، انتشار اطلاعات به این شیوه نوعی سلاح به حساب می‌آید. 🔹«ارتباط ساختگی» (False connection) یکی از مدل‌های اغتشاش اطلاعاتی است که از آنها برای ضربه زدن به فرد، گروه و یا یک کشور استفاده می‌شود. در این شیوه، متن و محتوای خبر با تیتر منطبق نیست. 🔹متخصصان پروپاگاندا در اغوا کردن دیگران با استفاده از تیتر‌ها و عناوین تسلط دارند. 🔹برخی مخاطبان هم فقط به خواندن تیتر اکتفا کرده و کل مطلب را نمی‌خوانند؛ این افراد پس از خواندن تیتر تحت تاثیر تیتر قرار گرفته و بدون راستی‌آزمایی، مطلب را به اشتراک می‌گذارند. 🔹 یکی از مدل‌های ارتباط ساختگی، استفاده از تصاویر مربوط به رویدادی دیگر است که ارتباطی با عنوان یا تیتر مطلب ندارد. 🔷نمونه: اخیرا تصویر نشان داده شده به عنوان کودکان آواره در سیل سیستان و بلوچستان ترند شد در حالی که تصویر مربوط به کودکان فلسطینی است! ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🎯 «ببخشید دیر جواب می‌دهم» از بی‌فایده‌ترین عذرخواهی‌های فرهنگ امروز است 🔴 «همیشه در دسترس»؛ بیست سال پیش، فقط حرفه‌ای‌های ثروتمند که از اولین نسل از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کردند، می‌توانستند این لقب را با افتخار به خودشان بدهند. ملیسا مَزمانیان، استاد انفورماتیک دانشگاه کالیفرنیا که تاریخ وسایل ارتباطی را مطالعه می‌کند، می‌گوید: آن زمان چنین افرادی «حس می‌کردند اربابان دنیا هستند». اما وقتی افراد بیشتری به ابزار‌های ارتباطی قابل‌حمل دسترسی پیدا کردند، کم کم، درجا پاسخ‌دادن به پیام‌ها به قاعده‌ای بین همکاران، دوستان و عزیزانمان تبدیل شد. آن قدرت اعجاب‌انگیز به وظیفهای شبانه‌روزی تبدیل شد. 🔴 مزمانیان این فرایند را «مارپیچ انتظارات» می‌‌نامد: وقتی فناوریِ ارتباطی رفتار تازه‌ای -مثلاً پاسخ‌دادن در لحظه- را ممکن می‌سازد، انجام آن کار می‌شود نشانه‌ای از اینکه افراد چه میزان به دیگران تعهد دارند. 🔴 بی‌رحمانه آنکه، این روزها سریع پاسخ ندادن هم معادل تعهدنداشتن در نظر گرفته می‌شود. به‌همین دلیل، اگر آدم‌ها احساس کنند به‌اندازۀ کافی سریع پاسخ نداده‌اند، تصور می‌کنند یک عذر‌خواهی به طراف مقابل بدهکارند. البته این سازوکار منحصر به روابط پرسرعت اینترنتی نیست. جیسون فارمن، تاریخ‌نگار رسانه، می‌گوید در قرن نوزدهم هم اگر فردی پاسخ نامه‌ای را با تأخیری نامعمول می‌داد، معمولاً جملاتش را با عذرخواهی شروع می‌کرد و امید داشت که «بخشیده» شود. اما بازۀ «پذیرفتنی‌بودن» برای پاسخ در این سال‌ها به شکل ویرانگری کوتاه شده است. 🔴 پاسخ‌دادن با تأخیر در محیط کاری ممکن است به پای «تنبلی» نوشته شود. بیرون از محیط کاری نیز، اگر شریک عاطفی‌تان پیام دهد «دوستت دارم»، فکر خوبی نیست که برای پاسخ‌دادن به پیام او دو روز صبر کنید. 🔴 اما گذشته از این خطرات احتمالی، عواقب به‌سرعت پاسخ‌ندادن آن‌قدر‌ها هم که از آن می‌ترسیم جدی نیست. لارا گوئرگ از مدرسۀ اقتصاد لندن و وَنسا بونر از دانشگاه کُرنل، پس از تحقیقی گسترده دربارۀ هنجارهای پاسخ‌دادن به پیام دریافتند که «انتظارات ما از اینکه دیگران انتظار دارند چه‌قدر زود به آن‌ها پاسخ دهیم معمولاً نادرست است. تصور می‌کنیم باید فوراً پاسخ دهیم، اما واقعیت آن است که مردم ایرادی نمی‌بینند اگر عجله نکنیم». علی‌رغم این، ما مدام از دیگران به‌خاطر تأخیر‌هایمان عذرخواهی می‌کنیم. 🔴 «ببخشید دیر جواب می‌دهم» به یکی از رایج‌ترین شیوه‌های شروع پیام‌هایمان تبدیل شده است، اما معمولاً این عبارت کلیشه‌ای برای خواننده‌اش معنای خاصی ندارد. 🔴 از نظر متخصصان ارتباطات، می‌توان به جای عذرخواهی از تعبیری مثل «از صبوری شما ممنونم» استفاده کرد. مزمانیان می‌گوید می‌شود از عبارتی استفاده کرد که اهمیت رابطه‌تان با طرف مقابل را نشان بدهد، مثلا: «چقدر از پیامت خوشحال شدم»، بااین‌حال، گئورگ و بونر می‌گویند: معمولاً طرف مقابل به محتوای جواب شما اهمیت می‌دهد، نه تلاشتان برای اینکه دلش را به دست بیاورید. بنابراین شاید راحت‌ترین کار این باشد که خیلی ساده، همانطوری جواب بدهید که انگار دارید در لحظه پاسخ می‌دهید. بدون عذرخواهی، ولی محترمانه. 📌 آنچه خواندید مروری کوتاه است بر مطلب «اگر پیامی را با تأخیر جواب می‌دهید، «معمولاً» نیازی به عذرخواهی نیست». این مطلب در تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در وب‌سایت ترجمان بارگذاری شده است. این مطلب نوشتۀ جو پینسکر است و فاطمه زلیکانی آن را ترجمه کرده است. برای خواندن نسخه کامل این مطلب و دیگر مطالب ترجمان، به وب‌سایت ترجمان سر بزنید. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/r29374 ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
💠نسرا گیلان برگزار میکند 📱دوره مجازی آموزش برنامه های موبایلی 📍اینشات، کاین مستر، متن نگار 🗓زمان: اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ ⏰️ساعت: ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح 💵هزینه دوره:۴۰۰ هزارتومان 💻بستر برگزاری: اسکای روم 📜همراه با اعطای مدرک از سازمان فضای مجازی ✅️جهت ثبت نام و کسب اطلاعات به آیدی زیر در تلگرام و ایتا پیام دهید @nasra_gilan تلفن تماس: ۰۹۱۱۳۴۸۳۱۰۱
🎯 ترندهای فضای مجازی از کجا می‌آیند؟ — درک اتفاقاتی که در پلتفرم‌ها می‌افتد از همیشه سخت‌تر شده 📍سازوکار رسانه‌های اجتماعی در انتخاب و نمایش محبوب‌ترین محتواها، بیش‌از‌پیش، پیچیده و مبهم شده است. هیچ بعید نیست که ویدئویی خاص در گوشه‌ای از فضای مجازی سر‌و‌صدا کند، ولی در صفحات شما ظاهر نشود و از آن‌ باخبر نشوید. یا متوجه شوید که محبوب‌ترین ویدئوهای فضای مجازی چیزهایی است که تا به حال ندیده‌اید. از‌این‌رو، «ترندشدن» و «وایرال‌شدن» معنا و اهمیت خود را از دست داده‌ و دیگر به معنای محبوبیت همگانی نیست. پس خبرها و ویدئوها چگونه ترند می‌شوند؟ مخاطرات این پیچیدگی سرگیجه‌آور فضای مجازی چیست؟‌ و آیا ممکن است پای منافع کلان سیاسی در میان باشد؟ 🔖 ۲۰۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۲ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/n67118 ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
روانشناسی رسانه‌های اجتماعی سیاران مک‌ماهون ترجمۀ خانم دکتر سیده زهرا اجاق اگر کنجکاوید که بدانید رسانه‌های اجتماعی با روان ما چه می‌کنند، این کتاب را بخوانید.گوشه کوچکی در اینترنت برای خود می‌سازیم تزیینش می‌کنیم.اما درواقع داریم کار پیچیده‌ای انجام می‌دهیم: داریم دربارۀ خودمان حرف می‌زنیم.آیا شخصی را توصیف می‌کنیم که هستیم یا شخصی را که دوست داریم باشیم، وصف می‌کنیم؟ همۀ اهمیت رسانه‌های اجتماعی دراین است که گوشۀ امنی به ما می‌دهند تا نسخۀ بهتری از خودمان را عرضه کنیم؛ اما گاهی این کار به تلاشی ویرانگر تبدیل می‌شود.علاوه براین، عنصر اساسی درهمۀ رسانه‌های اجتماعی، توانایی برقراری ارتباطِ خصوصی است.تلاش برای ساختن صمیمیت‌هایی که همیشه افشا می‌شوند و ممکن است زندگی‌مان را تحت‌تأثیر قرار دهند.این ویژگی‌ها از نظر روان‌شناسی چگونه کار می‌کنند؟ روان‌شناسی رسانه‌های اجتماعی تلاشی است برای پاسخ به این پرسش.اما نه با ارزیابی‌های تک‌بعدی. این کتاب، پیش‌فرض‌های شما را پس می‌زند و شما را به جهان پیچیده و جذابی وارد می‌کند.✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🟥 ایجاد تعادل بین زندگی آنلاین و آفلاین برای نوجوانان بسیار مهم است 🔸دکتر حسین امامی در مصاحبه ای با خبرنگار سرویس رسانه خبرگزاری شفقنا، به بررسی چالش‌های استفاده نوجوانان از گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آنها می‌پردازند. ♦️وی معتقد است که در حال حاضر در ایران قوانین و مقررات جامعی برای کنترل این موضوع وجود ندارد و خانواده و مدرسه باید با همکاری یکدیگر در این زمینه اقدام کنند. 🔸این مدرس ارتباطات در دانشگاه، بر اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای به نوجوانان از دوران کودکی تأکید می‌کند. 🔸وی می گوید: باید از طریق آموزش و گفتگو، به نوجوانان کمک کرد تا از فضای مجازی به طور مسئولانه و هدفمند استفاده کنند. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🔺شش که در عصر جدید به آنها نیاز خواهید داشت: ۱. تطبیق پذیری ۲. تمایل به یادگیری ۳. هوش هیجانی ۴. ارتباط ۵. حل مسئله ۶. خلاقیت 💠 هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی (Emotional intelligence) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود و دیگران است. به عبارت دیگر، شخصی که هوش هیجانی بالایی دارد، سه مؤلفهٔ هیجان‌ها را به‌طور موفقیت‌آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند؛ مؤلفهٔ شناختی، مؤلفهٔ فیزیولوژیکی و مؤلفهٔ رفتاری. 💠 مدیرانی با هوش‌های هیجانی بالاتر، توان بیشتری برای هدایتِ سازمانِ تحت کنترل‌شان دارند. یافته‌های جدید نشان می‌دهد کارکنانی که دارای وجدان کاری و احساس وظیفه‌شناسی بالایی هستند، اما فاقد هوش هیجانی و اجتماعی‌اند، در مقایسه با کارکنان مشابهی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند، عملکرد ضعیف‌تری دارند. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
⚠️ هر لینکی رو باز نکن! لینک‌های موجود در پیامک‌های ارسالی از سرشماره‌های خصوصی خطرناک است. مجرمین به این طریق به دنبال هک کردن گوشی و خالی کردن حساب بانکی شما هستند. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
💢 به والدین پیج‌های 🔺یکی از تله‌های که نوجوانان در آن درگیر می‌شوند پیج هایی است تحت عنوان کراش یاب. 📌 معنی اصطلاح (crush#): کراش زدن یعنی علاقه بسیار شدید به کسی که هنوز دسترسی خاصی به او ندارید. ⚡️ در فضای رسانه ( و ..) پیج‌های هدفمند زده شده است برای تسهیل برقراری بین پسران و دختران نوجوان و جوانی که در مکان‌های عمومی روی هم می‌زنند ولی نمی‌توانند به هم دسترسی پیدا کنند لذا این پیج‌ها با گرفتن مبالغی بعضا هنگفت بین دو ارتباط برقرار می‌کند. 📛ارتباط خارج از چارچوب‌های از یک طرف 📛 و سو استفاده از عکس‌ها و فیلم‌ها و اطلاعات شخصی افراد از طرف دیگر می‌تواند خسارت جبران ناپذیری برای قربانیانش داشته باشد. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🎯 چرا به بازی‌های پوچ و بی‌معنی علاقه‌مند می‌شویم؟ 🔴 در این سال‌ها که گوشی‌های هوشمند به همدم شبانه‌روزی ما تبدیل شده‌اند، دسته‌ای از بازی‌های رایانه‌ای محبوبیت پیدا کرده‌اند که از جهات مختلف، نقطۀ عکس یک بازی جذاب به شمار می‌روند. این بازی‌ها نه محیط زیبا و پرجزئیاتی دارند، نه داستان پرکششی را پیگیری می‌کنند، نه موفقیت‌ در آن‌ها نیازمند مهارت و خلاقیت است. آن‌ها به‌شکل افسرده‌کننده‌ای ساده‌اند. دونده‌ای که در جاده‌ای بی‌نهایت یا ریلی بی‌پایان می‌دود، پرنده‌ای که تا ابد پرواز می‌کند، یا پازل‌هایی تمام‌نشدنی که فقط با «شکست» خوردن به پایان می‌رسند. 🔴 این بازی‌ها انباشت زشت و نفرت‌انگیزِ رنج‌های بی‌دلیل هستند؛ به تعبیر ایان بوگاست، «رودرروییِ بی‌حاصلی با سیاهی و نا‌امیدی‌». پس چرا میلیون‌ها نفر وقتشان را صرف آن‌ها می‌کنند؟ 🔴 بوگاست که خود طراح و منتقد بازی است، می‌گوید: این بازی‌ها، با سادگی و تکرارهای خسته‌کنندۀ خود، راز بازی‌های رایانه‌ای را به بهترین وجه افشا می‌کنند: این بازی‌ها به جای اینکه لذت‌بخش باشند، آدم را عصبی و ناامید می‌کنند، و با اینکه تلاش و کوششی نمی‌طلبند، حس استیصال شدیدی ایجاد می‌کنند. استیصالی که نتیجهٔ ملالت یا حماقت نیست بلکه رنج حاصل از تکرار بی‌پایان است، استیصالی ناشی از اینکه می‌دانیم به‌دنبال چه هستیم اما هرگز نمی‌توانیم به آن برسیم. به محض اینکه این بازی‌ها را شروع می‌کنید، افسون سیاه آن‌ها سراغتان می‌آید. 🔴 بازی بسیار محبوب فِلپی‌بِرد (به‌معنی پرندۀ شل و ول) نمونۀ خوبی از این دست بازی‌هاست. بازی‌ای که میلیون‌ها نفر ظرف چندهفته معتاد آن شدند، در حالی که مرتباً می‌گفتند: «از فلپی‌برد متنفرم، اما نمی‌توانم از آن دست بردارم». 🔴 فلپی‌برد بازی احمقانه‌ای است؛ شما پرنده‌ای را هدایت می‌کنید که آن‌قدر بامزه و ملوس است که به نظر می‌رسد هیچ عیب و نقصی ندارد. هنگامی‌که روی صفحه ضربه بزنید، پرنده بال‌بال می‌زند و بالا می‌رود، اما بلافاصله دوباره پایین می‌افتد. بازی از شما می‌خواهد که پرنده را در طول معابر باریک، بین دو لولهٔ سبز که مدام از بالا و پایین صفحه وارد می‌شوند، هدایت کنید. به‌ازای هر لوله‌ای که رد می‌کنید یک امتیاز نصیبتان می‌شود. اما اگر به هر چیزِ دیگری ضربه بزنید، پرنده سقوط می‌کند و کله‌پا روی زمین می‌افتد. همین، شما باخته‌اید! 🔴 این بازی‌ها شما را به چالش نمی‌کشند، آن‌ها صرفاً دشوارند چون همین است که هست، بازی‌هایی خنثی و بی‌تفاوت، مانند دروازهٔ آهنیِ زنگ‌زده‌ای که مدت‌هاست بسته مانده یا برف و یخی که شهری را در خاموشی فروبرده. 🔴 برای درک بازی‌هایی مثل فلپی‌برد، باید این فرضیه را بپذیریم که علی‌رغم اینکه بازی‌ها خسته‌کننده، بی‌رحم و پلیدند، همچنان دلمشغول آن‌ها می‌شویم. آن‌ها مثل زندگی ما هستند، یا به تعبیر دقیق‌تر، وضعیتِ جهانی را ترسیم می‌کنند که به درون آن پرتاب شده‌ایم. جهانی که سرد و بی‌اعتناست و در آن، خود ما هم مثل آن پرندۀ شل و ول، تا ابد باید از موانعی بی‌منطق جان سالم به در ببریم. بازی‌ها، همچون زندگی، هیچ اهمیتی به ما و تجربهٔ ما نمی‌دهند و درست به همین علت است که ما بیشتر و بیشتر به آن‌ها می‌چسبیم و خود را وقف آن‌ها می‌کنیم. 📌 آنچه خواندید مروری کوتاه است بر مطلب «ما بازی می‌کنیم چون بازی‌ها پوچ و بی‌معنی‌اند». این مطلب در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در وب‌سایت ترجمان نیز بارگذاری شده است. این مطلب نوشتۀ ایان بوگاست است و مهگل جابرانصاری آن را ترجمه کرده است. برای خواندن نسخه کامل این مطلب و دیگر مطالب ترجمان، به وب‌سایت ترجمان سر بزنید. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/w72958 ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🌐 جریان سازی رسانه ای و خبری 🔸جریان سازی رسانه‌ای می‌تواند اهدافی همچون راه اندازی و اجرای هجمه‌های فرهنگی را دنبال کند. از طرف دیگر می‌تواند به منظور نهادینه شدن یک تفکر استفاده شود. 🔸جریان سازی رسانه‌ای فرآیندی است که رسانه‌ها از آن به منظور همراه کردن استفاده می‌کنند.جریان سازی می‌تواند هم با هدف مثبت و هم با هدف منفی انجام گیرد. به همین دلیل می‌توان آن را یک شمشیر دو لبه دانست. 💢در رابطه با جریان سازی رسانه‌ای به چند نکته باید توجه داشت: 1⃣ هدف از جریان سازی تغییر یا تثبیت نگرش و افکار عمومی نسبت به یک مقوله به طور دلخواه است 2⃣ وسایل ارتباط جمعی همانند تلویزیون، رادیو، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … ابزارهای ایجاد و انتشار جریان سازی هستند 3⃣ مالکان رسانه‌ها، حکومت‌ها، سیاست گذاران، بنگاه‌های تبلیغاتی و … می‌توانند منبع جریان سازی باشند 4⃣ جریان سازی در قالب‌های رسانه‌ای ارائه می‌شود مانند برنامه‌های آموزشی، تفریحی، خبری و … . در این زمینه پیام رسانه، نقش ویژه‌ای را دارد 5⃣ جریان سازی در طول یک فرآیند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه می‌شود. 💠 مراحل جریان سازی رسانه‌ای 🔺"شناخت مخاطب" و تفسیر نگرش او برای برنامه ریزی فرآیند جریان سازی 🔺"اقناع مخاطب" 🔺"تثبیت ایجاد جریان" به عنوان حساس‌ترین مرحله جریان سازی. 📍باید توجه داشت که جریان سازی رسانه‌ای تا زمانی که در خدمت اهداف مثبت و مبارزه با هجمه‌های دشمنان قرار گیرد، می‌توان به آن به عنوان یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های رسانه نگاه کرد. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
📚عواطف در دنیای دیجیتال شیوه‌های نوین شکل‌دهی به حقیقت‌ در ‌جهان معاصر 🖊مولف: آدریان اسکریبانو ترجمه: میثاق شایق ناشر: دکسا سال چاپ: 1402 تعداد صفحات: 273 🔹ما در جهانی به هم پیوسته از طریق دنیای مجازی/دیجیتالی زندگی می‌کنیم که تحولات فناورانۀ بیست سال اخیر آن را شکل داده است. قدرت این برنامه‌ها و ابزارها کاملا آشکار و کاربردشان در پژوهش‌های اجتماعی نیازی در حال رشد در علوم اجتماعی است. 🔹کتاب حاضر شامل مجموعه‌ای از پرسش‌ها و نتایجی است که می‌تواند حوزه‌های جدیدی در پژوهش‌ اجتماعی به وجود آورد. 🔹نویسنده در این کتاب عنوان می‌کند که در دنیای امروز فرایندهای دست‌یابی به حقیقت از رویه‌های علمی سنتی فاصله می‌گیرند و به سمت منطق برخاسته از حساسیت‌ها و عواطف پیش می‌روند. 🔹حال از شکل‌های مختلف هم‌دلی، درک و احساسات از طریق رژیم‌های هوشمند تنظیم عاطفی گرفته تا معنویت‌های جایگزین، همگی به عنوان شیوه‌های ممکن دست‌یابی به حقیقت لحاظ و تفسیر می‌شوند. تصویر ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
نسرا گیلان
💢الگوریتم اینستاگرام 🔸اینستاگرام تمام فعالیت شما رو ثبت میکنه! اینکه چه مدت زمانی تو اینستا هستین! روی هر موضوع چند ثانیه وامیستین! کدوم موضوع ها رو رد میکنین! چند تا موضوع رو دنبال میکنین! با ریئکشن‌هاتون میفهمه، چند درصد خوشحالین، چقدر خشمگینین، چرا ناامیدین! 🔺تمام این اطلاعات در دو قلوی مجازی شما ثبت میشه و الگوریتم متوجه میشه کاربر x کسی هست که n ویژگی ها رو داره! ⁉️چرا اینکار رو میکنه؟ برای اینکه با استفاده از اطلاعاتی که از شما داره، محتوایی براتون پخش کنه که شما از اپلیکشنش خارج نشین! 🔺در واقع داره سطح تعامل اپلیکیشن با آدما رو بالا میبره تا رضایت کاربران رو جلب کنه و مدت زمان بیشتری اونا رو نگه داره! افزایش سطح تعامل تکنولوژی با انسان یکی از هدف‌های اصلی شرکت‌های بزرگه! الگوریتم اینستاگرام هم یکی از مثال‌هاش بود! اما این افزایش تعامل مثل دو لبه‌ی تیغ میمونه! یه لبش زندگی رو راحت‌‌تر میکنه و لبه‌ی دیگه روی تعامل بین فردی تاثیر میذاره و ممکنه زندگی اجتماعی رو احاطه کنه! این آدمان که باید تصمیم بگیرن کدوم لبه رو انتخاب کنن... ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
🔸 شما هم کتابی معرفی کنید... در پی مطالبه رهبر انقلاب از فعالان فضای مجازی مبنی بر معرفی کتاب های خوب و مفید؛ پویش یک کتاب خوب معرفی کن در اینستاگرام توسط فعالین فضای مجازی و مدرسان نسرا راه اندازی شد . شما هم در کنار سایر فعالین فضای مجازی و مدرسان نسرا میتوانید در این پویش شرکت کنید. 📎لینک پیوستن به پویش نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی ✅ با ما باسواد شوید 🌐 @nasraa_ir
🔘سه اصل در عصر رسانه: 1⃣ کودک را مدیریت کنید و سوژه های مناسب دیداری،شنیداری،مهارتی تدارک ببینید. 2⃣ کودک را دریابید و شعر و داستان با محتوای حساب شده تهیه کنید. 3⃣ کودک را با طراحی چالش های مناسب سن و حالش با رویکرد ، رشد بدهید. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
‼️ تربیت فرزندان مان را به ها نسپاریم. 🔹 اگر فرزند ما داشته باشد؛ اظهار نظر اطرافیان و دوستانش در رابطه با ✓ نحوه حجابش، ✓ اندام ظاهری اش، ✓ خانواده اش، ✓ شرایط زندگیش، ✓ دایره ارتباطاتش و خیلی از مسایل دیگر، برایش مهم و تاثیر گذار نیست. اگر در این موارد ذکر شده هم قصور یا ناهماهنگی با اطرافیانش داشته باشد، آن را می‌پذیرد و در مقابل آن احساس ضعف نمی‌کند، در مقابل آن قوی است و آنرا مشکلی در راه رسیدن به اهدافش نمی‌بیند. ✅ امیر المومنین امام علی(ع): کسی که خود را گرامی داشت شهواتش نزد او خوار شد. حکمت ۴۴۹ 🔶 عزت نفس پایه و ریشه فرزندان ما را محکم میکند که با هر وزش بادی همراه نشوند و در صدد تغییر خود بر نیایند.. ❇️ اگر فرزند ما در محیطی قرار گرفت که حجابش با بقیه فرق دارد از درون نشکند، بلکه روی بقیه افراد را هم داشته باشد. 🔹 عزت نفس بالا در فرزندان؛ را در آنها بالا می برد بطوری که درگیر مسائل و روابط ناسالم نمی‌شوند. چون که قدرت مقابله با هجمه های بیرونی مثل ▪️دعوت به و ، ▪️دعوت به ، ▪️دعوت به هیجانات کاذب خطر ساز، ▪️و... از جانب دوستان و اطرافیان را دارد. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
⚠️میزان کلاهبرداری کشورها در سال 2023 با هوش مصنوعی 🔸تقلب هوش مصنوعی با سرعت فوق العاده ای در سراسر جهان در حال رشد است. در سال 2023 در فیلیپین، تعداد کلاهبرداری های هوش مصنوعی (معمولاً دیپ فیک) نسبت به سال 2022 4500٪ افزایش یافته است! در ویتنام رشد بیش از 3000٪، در ژاپن - 2800٪ بود. ✍منبع: متسا ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
💢 دهه کرامت 💢 🔻 محوریت : نقش تمدنی زن در انقلاب اسلامی و چرایی سرمایه گذاری جریان معارض بر روی آن 🔹باحضور: 📌 دکتر حاجی عبدالباقی 📆 شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 🕗 ساعت: ۲۱ 📲 پخش زنده از کانال بصیرت در پیام رسان روبیکا 👇👇👇 https://rubika.ir/baseeratt 🚩نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) 🆔 @nasraa_ir
🔻 مان را به ها نسپاریم(۲) ⚠️ کسی که عزت نفس پایین دارد یعنی ارزش درونی خود را نشناخته است و بواسطه عوامل بیرونی دنبال ارزشمند کردن خود است. و متاسفانه رسانه و فضای مجازی بستری شده است برای جبران کردن این کمبود‌ها و عقده‌هایی که ناشی از عزت نفس پایین است. 🔞 خود را در فضای مجازی عرضه می‌کند که تاییدیه و بیشتری بگیرد. ▪️اندام و هیکل خود را، ▪️ثروت و توانایی خود را، ▪️خانواده خود را ، ▪️خوراک و پوشاک خود را ▪️و ... همه در گرو تایید بقیه هستند. 🔹کسی که عزت نفس پایینی دارد کوچکترین نقصی از خود را نمی‌تواند بپذیرند. از نمونه های بارز آن میتوان به انجام متعدد افراد برای کسب زیبایی که نسبی است و هیچ معیاری برای آن تعریف نشده است اشاره کرد. ⚠️ فضای مجازی به نحوی افراد را کرده است که افراد برای اینکه مورد تایید قرار بگیرند، زندگی و تلاش میکنند؛ نه برای رسیدن به اهداف واقعی خودشان! 📵 و هدف گذاری رسانه برای فرزندانمان را جدی بگیریم❗️ ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan