eitaa logo
کانال نوای عاشقان
19.8هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
440 فایل
﷽ 📚کاملترین مرجع اشعار برای مداحان 📑کپی مطالب با ذکر منبع موجب رضایت اهل‌بیت می‌باشد. 📩شاعران گرامی اگرتمایل به همکاری داشته باشید میتوانید،با بنده؛️مرتبط بشوید 🌻༎شرائط |تـبادلات @h_salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊﷽🕊 ✨برحسن سبط مصطفی صلوات ✨به گل باغ مرتضی صلوات ✨به جگر گوشهٔ حبیبهٔ حق ✨به گل روی مجتبی صلوات (دعای سلامتی امام زمان/ دعای فرج) 💥💥ا_حجة_الله_علی_خلقه_یاسیدنا... 🌾مرغ دل من گشته گرفتار بقیع 🌾قربان بقیعُ اشک زُوّار بقیع 🌾شبها که در بقیع را میبندند 🌾من گریه کنم به پشت دیوار بقیع ⬅️دلها را ببریم مدینه کنار قبرستان بقیع.... کنار اون قبری که بی شمع و چراغه... زائر نداره.... بارگاه ندارد ....آقام غریبه... غریبه... غریبه.... رسول خدا فرمود : به قدری حسنم مظلومه که ملائکه و مرغان آسمان برا حسنم گریه می کنند ..... فرمود هر کس برا حسنم گریه کنه فردای قیامت کور محشر نمیشه.... ↙️حالا چشم سرتو ببند، چشم دلتو باز کن بریم مدینه... 🔹 دلم میخواد یه شب مدینه باشم 🔹زائر آن شکسته سینه باشم 🔹 دلم میخواد یه شب بقیع بشینم 🔹 آخ قبر غریبِ حسنو ببینم 🌐 اما بگم چه کردند با این امام مظلوم تو مدینه ... آی حاجت دارا...آی جوون دارا... آی ناله دارا.... آی غریب نوازا.... ⬅️ آقا روزه بود موقع افطار همسرش جعده رو صدا زد آب طلبید... تا آبُ نوشید فرمود انا لله و انا الیه راجعون..... 🌐 هر مردی از دردی داشته باشه تو خونه به اول کسی که میگه همسرشه،،، اما من بمیرم امام مجتبی تو خونش هم غریب بود محرم نداشت.... صدا زد آخ حالا که مادر ندارم همسرم دشمنمه،،، صدا زد کنیزا برید به خواهرم زینب بگین بیاد... 💥... 💥.... چه خون شد دل زینب ⬅️دلا بسوزه برا اون لحظه ای که... تا خبر به زینب دادن، زینب بیا بی برادر شدی.... الهی نبینی داغ برادرُ... الهی نبینی اونچه که زینب دید... (اومد کنار بستر برادر.... شروع کرد گریه کردن) زینب بمیره حسنشو تو بستر نبینه... امان امان.. صدا زد زینب جان گریه نکن خواهر،، برو حسینمو خبر کن... یه وقت دیدن زینب داره تو کوچه های بنی هاشم میدوه..... صدامیزنه عباسم بیا... عون بیا... جعفر بیا.. آخ حسینم بیا (چه خبر شده خواهر) آخ بیایید حسنم داره جون میده... (الهی این لحظه رو نبینی به خدا خیلی سخته) ⬅️ همه اومدن کنار بستر امام حسن همه دارن گریه میکنن همه دارن ناله می‌کنند .... امام حسین تا برادرو تو اون حال دید شروع کرد گریه کردن... ⬇️ امام حسن یه لحظه چشم شو باز کرد، دید امام حسین داره گریه می کنه.... صدا زد حسین جان داداش،،، چرا گریه می کنی،،، شاید گقته باشه... داداش تو رو به این حال می بینم گریه می کنم.... دارم میبینم بی برادر میشم گریه می کنم.... داغ بی برادری برام سنگینه دارم گریه می کنم... یه وقت صدا زد حسین جان داداش.... گریه نکن داداش.... گریه نکن حسین جان.. 💥الهی که عالم برا حسین گریه کنه ولی حسین گریه نکنه... کسی اشک حسین رو نبینه... ⬅️(داداش اگرچه منو با زهر مسموم کردند اما حسین جان تو خونه خودم هستم دارم جون میدم،،، الان آب طلب کنم بهم شیر تعارف می کنند... همه کنار بسترم جمعند خواهرم هستش، برادرم هستش،،، اما حسین جان 💥💥 حسین جان روزی میاد روز عاشورا.... دشمن دورت حلقه میزنه حسین جان... داداش لب تشنه شهیدت می کنند... سر تو بالای نی میبرن.... امان امان ⬅️ یه مرتبه صدا زد خواهرم زینب... خواهر طشتی برام بیار خواهر.. میگن اینجا بی‌بی خوشحال شد .. گفت الان حسنم زهرو بر میگردونه... حالش بهتر میشه... اما یه وقت نگاه کنه ببینه پاره های جگر برادر.... ⚫️حسنم بس که ز غم ناله نمود 🔴طشت را پر زِ گُل لاله نمود ☑️اما ای روزگار چه کردی با دل زینب.... دو تا طشت نشون زینب دادی... یه طشت تو مدینه پاره های جگر برادرش حسن..... یه طشتم توی شام، سر بریده حسیــــــــن.... 🔘از دو طشت آمد نوای شور و شین 🔘گاه از طشت حسن گاه از حسین 🔘اندر اینجا قلب زینب خسته بود 🔘وندر آنجا دست زینب بسته بود 🔘از دو لبهای حسن خون میچکید 🔘خورد لبهای حسین چوب یزید 🔆هر چقدر ناله داری به سوز جگر ابی عبدالله ناله بزن سه مرتبه بگو یا حســــــــین ♻️هدیه محضر خانم فاطمه معصومه سلام الله علیها (صلوات)♻️ .
نوحه شهادت امام مجتبی(ع) زهر جفای عدو، جگر حسن پاره کرد2 دوباره غرق عزا، زینب بیچاره کرد2 واحسنا واحسن، واحسنا واحسن4 _______________ میان تشتی بریخت، خون دل مجتبی2 دوباره آورده یاد، خاطره کوچه را2 واحسنا... ________________ به سوی مادر رود، غریب شهر نبی2 دوباره داغی دگر،مصیبتی زینبی2 واحسنا... __________________ شده گل فاطمه، رها زجور زمان2 کنار بستر بود، حسین به قدکمان2 واحسنا... ___________________ آمده باران تیر، به نعش پاک حسن2 وازینبا شد روان، خ. ن تنش از کفن2 واحسنا.... شعر :اسماعیل تقوایی 👇
. . با موضوع: جامانده از زیارت اربعین شعر 51 السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواستم با تو شوم همسفر امّا صدحیف مقصد ما بشود عرش معلّی' صدحیف کربلای من ِ شیدا نشد امضا امسال نشد این قطره شود راهی دریا صدحیف خواستم تا که قدم های مسیرم یک یک بشود نذر ظهور تو تماماً صدحیف نشد آقا که شود هر قدمم در این راه مرهم زخم دل زینب کبری' صدحیف نشد این دیده ی عاصی بشود در این راه با نظر بر رخ ِ چون ماه ِ تو بینا صدحیف با نگاهی به تو و گنبد زرد ارباب از گناهان بشوم پاک و مبرّا صدحیف موقع هروله در صحن و سرایش با اشک بشود روی لبم ذکر تو نجوا صدحیف بین بین الحرمین و دو بهشت دنیا در جوارت بنشینم به تماشا صدحیف نزد شش گوشه زنم لطمه به خود همراه ِ مادر خون جگرت حضرت زهرا صدحیف باز در علقمه برپا بشود یک مجلس تو شوی مستمع روضه ی سقّا صدحیف تا عموی تو زمین خورد به صورت از اسب شد حسین بن علی بی کس وتنها صدحیف گفت: عباس، عجب سرو رشیدی بودی چه شده هیبت وآن قامت رعنا صدحیف دست یک سو ،علمت سوی دگر ،عبّاسم نیست مقدور که بردارمت از جا صدحیف ✍عبدالمحسن ... ................................... .
. چهارچوب کلی محافل مناجات و ادعیه و زیارات 1-ذکر صلوات و دعای سلامتی امام زمان 2-توسل به امام زمان 3-متن دعا و مناجات 4-ذکر مصیبت 5-دعا و مناجات پايان مجلس 1-ذکر صلوات و دعای فرج مجالس دعا و مناجات معمولا با ذکر سه صلوات که پس از هر صلوات مستمع آن را تکرار میکند ،آغاز میگردد . و پس از آن دعای فرج قرائت می شود 3-متن دعا و مناجات پس از توسل،با اشاره و یاد از شهدا،امام شهیدان و گذشتگان ،متن دعا و یا زیارت آغاز میشود در خواندن این بخش به نکاتی بايد توجه داشت الف«تسلط بر متن دعا و زیارت متن دعا و زیارت باید به حدی برای مداح تکرار شده باشد که هنگام خواندن از جهت لفظی دچار مشکل نشود. ب«صحيح خواندن دعا تلفظ و اعراب صحيح بسیار مهم است ،چرا که با تغییر یک ِاعراب ويا تلفظ ممکن است معنای دعا تغییر کند. ج«دريافت معنای صحيح مداح باید به معنی صحيح کلمات دعا واقف باشد چه از جهت ترجمه و چه از جهت شرح و تفسیر د«ترجمه ساده مداح باید عباراتی را که برای مستمع قابل درک نیست با بیانی ساده شرح و تفسیر کند ه«لحن ملایم و مناجاتی از جهت صوتی و سبکی بهتر است ادعیه و زیارات با لحنی عاطفی خوانده شود ولی بطور کلی بايد به محتوا توجه داشت به عنوان مثال ،جایی که محتوای حماسی دارد بايد حماسی خوانده شود و جایی که در حال صحبت با خدا هستیم با تضرع. و«عدم خواندن شعر و روضه در میان دعا به طور کلی فاصله انداختن طولانی بین دعا مناسب نیست و اصالت آن را از بین میبرد . بهتر است شعر ،روضه و سینه زنی قبل و یا بعد از دعا انجام شود. البته تفسیر ادعیه و زیارات درقالب روضه مناسب است . نمونه ای از شروع مجلس ادعیه خوانی باصدای حاج مهدی سماواتی در دستگاه 👇
سوال: گفته می‌شود که در جریان مسمومیت امام حسن علیه السلام جگرشان از دهانشان بیرون زده و در ظرفی ریخت. با توجه به این‌که جگر در مسیر لوله گوارشی نیست تا از دهان خارج شود، چگونه چنین ماجرایی قابل قبول است؟! پاسخ اجمالی در ارتباط با موضوع پرسش، ابتدا به چند گزارش در این زمینه اشاره کرده و سپس به بررسی آنها خواهیم پرداخت: 1. شیخ مفید نقل می‌کند که امام حسن علیه السلام هنگام شهادت، به برادرش امام حسین علیه السلام فرمود: «...وَ قَدْ سُقِیتُ السَّمَّ وَ رَمَیْتُ بِکَبِدِی فِی الطَّسْتِ»؛[1] مرا مسموم کرده‌اند و کبدم را در داخل طشت استفراغ کردم. 2. جنادة بن ابی ‌امیه نقل می‌کند: «من در آن بیماری حسن علیه السلام که منجر به شهادتشان شد، به عیادتشان رفتم و دیدم که پیش روی آن‌حضرت، طشتى بود که خونى که از دهانش خارج می‌شد را در آن می‌ریخت و تکه‌های کبد حضرتشان را می‌دیدم که بر اثر سمّی که معاویه به ایشان خورانده بود، درون آن طشت ریخته می‌شد...».[2] 3. در بسیاری از منابع تاریخی کهن اهل‌سنت نیز به این موضوع اشاره شده و مشابه چنین سخنانی از امام مجتبی علیه السلام نقل شده است،[3] مانند این سخن که «لَقَدْ لَفَظْتُ طَائِفَةً مِنْ کَبِدِی‏» بخشی از جگرم را بیرون ریختم. البته در برخی گزارش‌ها سخنی از طشت وجود ندارد. به هر حال؛ با ملاحظه فیزیولوژی بدن انسان - و همان‌گونه که در پرسش نیز بدان اشاره شد - استفراغ جگر از دهان امکان‌پذیر نیست، پس آیا می‌توان در صحت این گزارش‌ها تردید کرد؟! پاسخ آن است که مشکلی در این گزارش‌ها نیست؛ زیرا در هیچ‌کدام آنها سخنی از بیرون ریختن «جگر» نبوده تا با واقعیات بدن انسان منافات داشته باشد. در این روایات تنها سخن از بیرون ریختن «کبد» است و نه «جگر» و «کبد» لزوماً «جگر» نیست! توضیح مطلب آن‌که واژه «کبد» در لغت عربی، گرچه گاه به معنای گوشت سیاهی است که در اندرون و شکم قرار داشته[4] و در زبان فارسی به آن «جگر» گفته می‌شود، اما این تنها معنای «کبد» نیست، بلکه چند معنای دیگر هم دارد، از جمله: 1. به وسط و میانه هر چیزی «کبد» آن چیز گفته می‌شود.[5] 2. در همین راستا، هر آنچه در اندرون و شکم انسان است، «کبد» نامیده می‌شود.[6] 3. گاه «کبد» به معنای «معده» نیز کاربرد دارد. به عنوان نمونه، گفته می‌شود: «ما رَتَأَ کَبِدَه‏ الیومَ بِطعامٍ أَی ما أَکل شیئاً یَهْجَأُ به جُوعُه‏»؛[7] امروز کبد او رنگ هیچ غذایی را ندیده است»، که طبیعتاً مراد از این سخن، باید همان معده یا روده باشد. حتی در زبان فارسی نیز «جگر» تنها به معنای آن عضو سیاه نیست و در مواردی، شامل تمام اندرون انسان می‌شود، به عنوان نمونه در جایی که انسان بعد از نوشیدن آب خنک می‌گوید: «جگرم خنک شد»، مراد از آن، تمام بدن است و نه تنها جگر خاص. از این‌رو و با توجه به معانی گسترده‌ای که «کبد» دارد، نیازی نیست که آن‌را به جگری ترجمه کنیم که خارج از سیستم گوارشی قرار داشته و طبیعتاً بیرون ریختن آن در حال مسمومیت، امکان‌پذیر نیست، بلکه منظور از «کبد» در این گزارش‌ها می‌تواند بخشی از اعضای گوارشی آن‌حضرت و یا حتی لخته‌های خونی باشد که از دهان مبارکشان خارج شده است.   [1]. مفید، محمد بن محمد، الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، ج 2، ص 17، قم، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، 1413ق. [2]. خزاز قمى‏، کفایة الأثر فی النص على الأئمة الإثنی عشر، تحقیق، حسنی، سید عبداللطیف، ص 226، قم، بیدار، چاپ 1401ق‏. [3]. ر. ک: ابن عبدالبر، یوسف بن عبدالله‏، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج ‏1، ص 390، بیروت، دار الجیل، چاپ اول، 1412ق؛ ابن اثیر جزری، علی بن محمد، اسد الغابة فی معرفة الصحابة، ج ‏1، .
. . . امام حسن، در عالم رؤیا به فرمود: چرا روضه ی مارو نمیخونی؟ عرضه داشت،آقا! من بارها روضه ی شمارو خوندم،مگه روضه ی شما تشت طلا و پاره های جگر شما نیست؟فرمود: نه عبدالزهرا روضه ی ما روضهء اون روزی است که تو کوچه ها دستم تو دست مادر، از کوچه ها رد میشدیم* کوچه ای تنگ و دلی سنگ... با دو چشم تر و یک قد کمان از کوچه روز و شب روضه گرفته ست امانت کوچه تب و لرز بدنش داشت نشان از کوچه گفت در روضۀ من باز بخوان از کوچه روضه خوان از غم ناموس و دل چاک بگو از تکان دادن یک چادر پر خاک بگو ... *صدا زد زینبم! تشتی برام بیار،سریع دوید تشتی آماده کرد گذاشت جلو امام حسن، اما تا داخل تشت رو نگاه کرد،دید پاره های جگر امام حسن ِ، داره خون بالا میاره، سریع اومد صدا زد:حسینم،عباسم!پاشید بیایید حسنم داره جون میده،شاید همچین که حسین و عباس اومدن، قبل از اینکه برن سراغ امام حسن اومدن زیر بغل های زینب رو گرفتن. چه خبره؟ آخه زینب تشت خونی دیده.چه خبره؟ زینب پاره های جگر امام حسن رو دیده، خود امام حسن هم صدا زد: "لا یوم كیومك یا أباعبدالله" اینجا یه تشت بود زینب نمیتونه ببینه، یه تشت دیگه رو هم من سراغ دارم، اون لحظه ای که دید کاروان رو وارد بزم عوام کردن، داره مجلس به هم میریزه، میدونی چه کار کرد؟ سر حسین رو بیارید،یه مرتبه دیدن یه تشت خونی رو آوردن، سر مقدس ارباب من و تو، میون تشت،یه مرتبه تا تشت رو آوردن،دیدن سریع رباب دوید سر رو بغل کرد،آخ حسین... .
✍ بسم الله الرحمن الرحیم 🍁 چه جمعه ها که یک به یک غروب شد، نیامدی 🍃 چه بغضها که در گلو رسوب شد، نیامدی 🍁 خلیل آتشین سخن؛ تبر به دوش بت شکن 🍃 خدای ما دوباره سنگ و چوب شد، نیامدی 🍁 برای ما که خسته ایم نه، ولی 🍃 برای عده ای چه خوب شد، نیامدی 🍁 تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام 🍃 دوباره صبح؛ ظهر؛ نه غروب شد، نیامدی 🍃خواندن صلوات ضراب اصفهانی فراموش نشود 🌹 "الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج"🌹
. ای فروزنده ز رخ حُسن خدات وی همه حُسن فروشان به فدات جلوه گر آینۀ ذوالمننی پای تا فرق حَسن در حَسنی خُلد، گَردی است ز خاک حرمت چرخ موجی است ز بحر کرمت ای ز غم های تو خون بر دل خاک پنجۀ صبر گریبان زده چاک صبر مبهوت شده از صبرت حلم، خون خورده کنار قبرت تو امامی به قعود و به قیام به قعود و به قیام تو سلام مرکب حکم، تو می‌رانی و بس جنگ یا صلح، تو می‌دانی و بس هر که با صلح و قیام تو نساخت به خدا مرتبه‌ات را نشناخت ای ز رزم آوریت در صفیّن بانگ تکبیر بلند از طرفین ای که نجل اسداللّه تویی ای که فرزند یداللّه تویی نیست در خاطرت از دشمن بیم نکنی صلح که گردی تسلیم تو به هر حال ولی اللّهی جنگ یا صلح کنی آگاهی ای رخت شمع جوانان بهشت سیّد جمع جوانان بهشت وصی دوم بر حقّ رسول پسر اول زهرای بتول صفت و خلق تو از بس که نکوست شود از یک نگهت دشمن، دوست ای تو بعد از پدر، اول مظلوم سومین نور و چهارم معصوم دل عشّاق مزارت همه رشک آب باران بقعیت همه اشک کاش گردی شوم و از کرمت بنشینم به کنار حرمت کاش چون ماه به شب‌های دراز داشتم با حرمت روی نیاز کاش مانند چراغی سوزم تا شبی در حرمت افروزم کاش مانند نسیم سحری داشتم بر سر کویت گذری کاش چون اشک کنارت باشم سایۀ روی مزارت باشم ای شده قبلۀ ما تربت تو سوز دل‌ها همه از غربت تو تیر بارید ز بس بر بدنت بدنت گشت یکی با کفنت سینه از صبر تو افروخته شد تن و تابوت به هم دوخته شد ای به یاد تو دل هستی، خون وی حساب غمت از حد بیرون دل احمد که برایت خون بود به همه مردم عالم فرمود: روز محشر که همه گریانند اشک ریزان حسن خندانند زین شرر سوخته «میثم» امروز باراِلها تو به فرداش، مسوز «اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک‌َالفَرَج» 📚 نخل میثم .👇 ♦️نکته : شعرفوق که از باب فن مدح و مرثیه خوانی، جمیع جهات(مدح-حماسه-مرثیه -تکرارهای مؤثر-عاطفه و احساس-گفتگوی عاشقانه با ممدوح و...) در آن رعایت شده است دارای عناصر:(رمضان-روزه) است که دربارۀ امام حسن مجتبی(علیه السلام) در هنگام ولادت حضرت در ماه مبارک رمضان بکار می رود؛سئوال پیش می آید که آیا به این دلیل نباید این شعر یا ابیات مورد نظر را در مجالس عزاداری و مرثیه خواند؟ در جواب باید گفت:خیر،تنها عناصری بیادآورندۀ شادی و ولادت است که شادی آور باشند، بنابراین خواندن آن ابیات نه تنها ایرادی ندارد بلکه به غنای شعر نیز می افزاید.
. ▪️ ▪️ ⁉️چه کنیم تا تکرار یک ردیف ،مستمع را خسته و دل زده ننماید؟ 📚جواب: در شعر ذیل که «یاحسن» در هر بیت تکرار شده نباید این طور تصور کرد که عبارتی که مکرراً در ابیات تکرار شده سبب خستگی مستمع می گردد، بلکه به جهت اهمیت این عبارت و جنبۀ توسلی و نورانیت آن، باید در خواندن به نوعی خوانده شود که این مسئله فراهم نشود،در حقیقت این عبارت خاصی نیست که ملالت بار می شود بلکه بدون تردید نوع تفکّر اشتباهی است که موجبات ملالت را دست و پا می کند و حتماً عبارتی مانند:«یاحسن»، در هر بیت باید: اولاً با در نظر داشتن انواع جنبه های معنوی ثانیاً با انواع فنون موسیقایی ثالثاً با فنون مجلس داری و مدیریت مجلس بطور متنوع ارائه گردد. یکی از فنون مهم، سپردن عبارت، به مستمع است تا او هم در خواندن سهیم شود و باعث جلوگیری از کسالت شود. *************** آتش از مهر تو می گردد گلستان یا حسن خار را فیض تو سازد لاله باران یا حسن گرنسیمی از سر کویت وزد سوی جحیم ناز در محشر کند بر باغ رضوان یا حسن نیست هرگز دفتر اوصاف تو پایان پذیر گر چه آید عمر این عالم به پایان یا حسن از دو قرص نان بُود کمتر به چشمش مهر ماه هر که گردد بر سر خوان تو مهمان یا حسن هر که بی مهر تو دعویّ مسلمانی کند کافرم، خوانم اگر او را مسلمان یا حسن گر کند روزی هزاران ختم قرآن دشمنت نیست غیر از دشمن قرآن به قرآن یا حسن تو کریم اهل بیتی ای کریم اهل بیت عالمت یکسر گدا بر باب احسان یا حسن دشمنت کز دشمنی در پیش رو دشنام داد شد خجل از جودت ای دریای غفران یا حسن طاعت کونین اگر آرند روز حشر خلق نیست با یک ذرّه از مهر تو میزان یا حسن دشمنت در آتش قهر خدا سوزد چنان کز عذابش می شود دوزخ گریزان یا حسن تربت بی سقف از آن باشد که در هر بامداد بوسه بر قبرت زند مهر فروزان یا حسن مدح تو ای پاک تر از آیۀ تطهیر هم ناید از دست من آلوده دامان یا حسن از مزار بی چراغت می دهد هر صبح و شام بر دل اهل تولّی نور ایمان یا حسن خاک گرد حایرت یا گرد راه زائرت درد بی درمان عالم راست درمان یا حسن گر شوم بهر گدایی ساکن باب البقیع می فروشم ناز برمُلک سلیمان یا حسن صلح تو کم نیست در تاریخ از جنگ حسین بلکه شد این جنگ را آن صلح بنیان یا حسن صلح و جنگ و صبر و فریاد و سکوت و مهر و قهر تا قیامت از تو می گیرند فرمان یا حسن اولیاء با صلح تو تا صبح محشر سرفراز انبیاء از صبر تو ماتند و حیران یا حسن مصطفی(ص) از کودکی بوسید لبهای تو را در دهانت رازها می دید پنهان یا حسن گه به دوش و گه به زانو گه به گردن گه به پشت گاه در بر می گرفتت خوش تر از جان یا حسن گفت پیغمبر که هر چشمی بگرید در غمت نیست در روز جزا آن چشم، گریان یا حسن دوست دارم چون چراغ لاله سوزم در بقیع آب گردم شمع سان در آن بیابان یا حسن دوست دارم روی بگذارم به روی تربتت گر چه مانع می شود خصم تو از آن یا حسن دوست دارم ماهی دریا شوم تا در غمت بحر را پیچم به هم مانند طوفان یا حسن هر کسی از دشمنان آزار بیند لیک تو دیده ای از دوستان رنج فراوان یا حسن گر چه عمری با جفای همرهانت ساختی سوختی هر روز چون شمع شبستان یا حسن روز و شب خون شد دلت تا همسرت شد قاتلت ریخت در کامت شرار زهر سوزان یا حسن جعده جُغدی بود و در گلخانۀ زهرا نشست باغبان را کشت تنها در گلستان یا حسن آنچه تو از یار دیدی دشمن از دشمن ندید ای غریب خانه، ای مظلوم دوران یا حسن چون غریبان در وطن جان دادی ای جان جهان شد وطن در ماتمت شام غریبان یا حسن با که گویم بر سر دوش عزیزان جای گل جسم بهتر از گُلت شد تیرباران یا حسن گر چه ممکن نیست با گفتار، شرح غربتت غربتت از تربتت باشد نمایان یا حسن گر دهد مهلت عدو، « میثم » کند قبر تو را لاله باران با دو چشم اشک افشان یا حسن (شعرازحاج غلامرضاسازگار-نخل میثم 2-ص252) .