eitaa logo
ناوْخدا
86 دنبال‌کننده
411 عکس
153 ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
# ناوْخدا- 57 امام «در جامعه اگر بخواهد همۀ نیروها به کار بیفتد و همه در یک جهت به کار بیفتد و هیچ یک از نیروها هرز نرود و همۀ نیروهای جامعه به صورت یک قدرت متراکمی، به مصالح جمعی بشریت به کار بیاید و جامعه بتواند مثل مُشت واحدی باشد، در مقابل جناح ها و صف ها و قدرت های مخاصم؛ اگر اینها را بخواهد داشته باشد، احتیاج دارد به یک قدرت متمرکز. به یک دلی احتیاج دارد، به یک قلبی احتیاج دارد این جامعه و این پیکر عمومی امت اسلام. البته شرایطی هم دارد. باید خیلی آگاه باشد، باید خیلی بداند، باید خیلی باتصمیم باشد، باید چشمش دارای یک دید دیگری باشد، بایستی از هیچ چیزی در راه خدا نهراسد، بایستی وقتی لازم شد خودش را هم فدا کند؛ ما اسم یک چنین موجودی را چه می گذاریم؟ امام.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 542 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
تخریب بقیع، آخرین حربه نبود این گاو سعود، این قدَر فربه نبود از بس که چرید در چمنزار یهود سهمی که به دین بداد جز ضربه نبود (بقیع دل ها! می آییم برای ساختن آن حَرَمت. انشاءالله)
# ناوْخدا- 58 پیروزمندانند! «خب، حالا اگر ولایت را مراعات کردیم، چه کار می شود؟ اثری هم دارد برای ما؟ اگر ولایت را که دارای سه بُعد شد تا حالا؛ یکی حفظ پیوندهای داخلی، یکی قطع پیوند و وابستگی به قطب های متضاد خارجی، این دوتا، یکی هم حفظ ارتباط دائمی و عمیق با قلب پیکر اسلامی و قلب امت اسلامی، یعنی امام و رهبر، سه بعد ولایت را که بیان کردیم، حالا اگر این سه بُعد را مراعات کردیم، چگونه خواهد شد؟ آیۀ قرآن جواب می دهد به ما؛ «وَ مَن یتوَلَّ اللهَ وَ رَسولهَُ» آن کسی که قبولِ ولایت کند با خدا و با رسولش و با کسانی که ایمان آورده اند، با مؤمنان این پیوند را مراعات کردند و حفظ کردند و نگسستند، اینها غالبند، پیروزمندانند. از همه پیروزتر همین ها هستند و اینهایند که بر همۀ جناح های دیگر غلبه خواهند داشت.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 550 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناوْخدا- 59 از این بالاتر است! «عده ای خیال می کنند که دارای ولایت بودنِ یک آدم به این است که آدم در مجالس اهل بیت گریه کند فقط. خیال می کنند که دارای ولایت بودن به این است که وقتی اسم اهل بیت علیهم السلام می آید، پشتِ سرش حتماً «علیهم السلام» را بگوید؛ فقط همین و بس. خیال می کنند که دارای ولایت بودن به این است که محبت اهل بیت در دل انسان باشد، همین و بس. بله، محبت اهل بیت را داشتن، واجب و فرض است. نام این بزرگواران را با عظمت بردن، بسیار جالب و لازم است. به نام اینها مجلس به پا کردن و از عزا و شادی آنها درس گرفتن، عزای آنها را گفتن، شادی آنها را گفتن، گریستن بر بزرگواری های آنها، بر شهامت های آنها، بر مظلومیت های آنها، همۀ اینها لازم است، اما همۀ اینها ولایت نیست؛ ولایت از این بالاتر است.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 561 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناوْخدا- 60 دو کلمه و آسان! «ولایت در یک انسان، به معنای وابستگی فکری و عملیِ هرچه بیشتر و روزافزون تر با ولیّ ست. ولیّ را پیدا کن، ولیِّ خدا را بشناس، آن کسی که او ولیّ حقّانی جامعۀ اسلامی ست، او را مشخص کن، بعد از آنی که مشخص کردی، شخصاً از لحاظ فکر، از لحاظ عمل، از لحاظ روحیات، از لحاظ راه و رسم و روش، خودت را به او متصل کن، مرتبط کن، دنبالش راه بیفت، حرکت بکن. اگر تلاشِ تو تلاشِ او، جهادِ تو جهادِ او، دوستیِ تو دوستی او، دشمنیِ تو دشمنی او، جبهه بندی های تو جبهه بندی های او باشد؛ تو دارای ولایتی. دو کلمه و آسان.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 563 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناوْخدا- 61 پیشقراول! «و اما ولایت یک جامعه به چیست؟ ولایت یک جامعه به این است که ولیّ در آن جامعه، اولاً مشخص باشد، بدانند که این است ولیّ، این یک؛ ثانیاً منشأ و الهام بخش همۀ نیروها، نشاط ها، فعالیت های آن جامعه باشد. قطبی باشد که همۀ جوی ها و سرچشمه ها از او سرازیر می شود. مرکزی باشد که همۀ فرمان ها را او می دهد و همۀ قانون ها را او اجرا می کند. نقطه ای باشد که همۀ رشته ها و نخ ها به آنجا برگردد، همه به او نگاه کنند، همه دنبال او بروند. موتور زندگی را او روشن بکند در این جامعه، راننده و پیشقراول کاروان زندگی در جامعه، او باشد. این جامعه، جامعۀ دارای ولایت است.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 564 و 565 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناوْخدا- 62 حق تحکّم! «بنابراین در اسلام، ولیّ امر آن کسی ست که فرستادۀ خداست، آن کسی ست که خودِ خدا او را معین می کند؛ چون فرض این است که هیچ انسانی به حسبِ طبیعت خلقت و آفرینشش، حق تحکّم بر انسان های دیگر را ندارد. تنها کسی که حق تحکّم دارد، خداست و چون خدا حق تحکّم دارد، خدا می تواند طبق مصلحتِ انسان ها، این حق را به هر که بخواهد، بدهد و می دانیم که کار خدا، بیرون از مصلحت نیست، دیکتاتوری نیست، قلدری و زورگویی نیست، کارِ خدا طبق مصلحت انسان هاست؛ چون طبق مصلحت انسان هاست، پس بنابراین او معین می کند، ما هم تسلیم می شویم. او معین می کند پیغمبر را، معین می کند امام را، بعد از امام معین می کند آن کسانی را که با معیارها و ملاک های خاصی تطبیق بکننند.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 581 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
# ناوْخدا- 63 چاره ای نیست! «ولایتِ خدا برای چیست؟ اگر کسی این را سؤال کند، بگوید آقا، به چه دلیل شما می گویید: چرا ولایتِ امر در اختیار خدا و برای خداست؟ چرا؟ جوابش این است که این، ناشی از یک فلسفۀ طبیعی ست که در جهان بینی اسلام مشخص و معین شده است. در جهان بینی اسلام، همه چیزِ عالم از قدرت پروردگار ناشی می شود، «وَ لَهُ ما سَكَن فی الیل و النهار» هر آنچه در روز و شب آرمیده و ساکن است، از آنِ خداست. خب، کسی که همۀ پدیده های خلقت برای اوست و حکومت تکوینیِ بر همه چیز در اختیار او است، حکومت قانونی و تشریعی هم باید در اختیار او باشد، چاره ای نیست.» 🌴 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، چاپ 1392 ص 586 لینک عضویت در کانال: https://eitaa.com/navkhoda
17.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شناسنامه کیـه؟؟؟ 🔸شما هم اگر میتوانید حدس بزنید😉 ⛔️حتماً ببینید❗️ https://eitaa.com/gharargahfarhangishahidghadiri
انتظار فرج ز نیمه خرداد کشید آن یگانه دوران آن دلیر مرد رشید (سالروز عروج ملکوتی روح الله را تسلیت می گوییم.)
ای شمع پر فروغ شبستان امجدی پروانه ی محبت بستان احمدی بنیانگذار فقه و علوم محمدی پرپر شدی چو گل به گلستان سرمدی (سوگوار شهادت حضرت امام صادق علیه السلام هستیم.)