eitaa logo
مجله فرهنگی -خبری زردین
3.5هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
8.4هزار ویدیو
55 فایل
کانالی کشکول مانند؛ از مطالب فرهنگی‌؛ اخلاقی؛ اجتماعی؛ سیاسی و اخبار مهم ارتباط با مدیر: @seyedmir1347 @hz_payam
مشاهده در ایتا
دانلود
17.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ «فقط زیبایی» به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) @neday_e_dehestan
✍ گفته‌اند؛ تو فاطمه‌ای دیگری ... با همان قدرِ بزرگ ... با همان آغوش وسیع؛ که قادری همه‌ی آدم‌های عالَم را باهم، در آغوش بگیری و تا بهشتِ خدا برسانی. فاطمه‌ای دیگر، که در مسیرِ امامش به شهری رسید؛ و باید دنیا را از همانجا برای حادثه‌ای بزرگ، آماده می‌کرد! 💫 فاطمه‌ای که سپاه پسر فاطمه (سلام‌الله‌علیها) را سامان داده و انتظار تاریخ را برای انفجار نورِ کاملش، به آخر خواهد رساند. وفات اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما بر همگان تسلیت باد @neday_e_dehestan
💠 حدیث روز💠 💎 زیارتی با پاداش بهشت 🔻امام جواد علیه‌السلام: مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ ❇️ هر كه قبر عمه‌ام را در قم زيارت كند، بهشت پاداش اوست. 📚 كامل الزيارات، ص۳۲۴ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @neday_e_dehestan
هیچ کس دیگر نمی تواند! 💠 شما اگر بچه‌ی خودتان را در خانه تربیت نکردید، یا اگر بچه نیاوردید، یا اگر تارهای فوق‌العاده ظریف عواطف او را - که از نخ های ابریشم ظریف‌تر است - با سرانگشتان خودتان باز نکردید تا دچار عقده‌ی [عاطفی] نشود، 👈هیچ کس دیگر نمی تواند این کار را بکند نه پدرش، و نه به طریق اولی دیگران؛ فقط کار مادر است. این کارها، کار است؛ 💠 اما آن شغلی که شما بیرون دارید، اگر شما نکردید، ده نفر دیگر آنجا ایستاده‌اند و آن کار را انجام خواهند داد. 👈 بنابراین اولویت با این کاری است که بدیل ندارد؛ تعیّن با این است. امام خامنه‌ای ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ @neday_e_dehestan
*اللهم صل على محمد و آل محمد و عجل فرجهم* 🏴🏴🏴 امام رضا عليه السلام فرمودند: *يَا سَعْدُ عِنْدَكُمْ لَنَا قَبْرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَبْرُ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ نَعَمْ مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ اَلْجَنَّةُ* اى سعد نزد شما برای ما قبری است. سعد گفت جانم به فدای شما، قبر فاطمه دختر موسی علیه السلام؟ حضرت فرمودند آری هر کس ایشان را در حالی که عارف به حقش باشد زیارت کند، پس از برای او بهشت است. بحار الأنوار ج ۹۹، ص ۲۶۵ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 @neday_e_dehestan
19.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | «گدایی خالصانه» ▪️بیانات مرحوم آیت الله مصباح (قدس سره) در باب مقام و جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها
🌺اذکار مربوط به افزایش روزی 🍀هفتاد مرتبه ذکر "یا فتّاح" بعد از نماز صبح 🍀صد مرتبه ذکر "یا وهّاب" بعد از نماز عصر 🍀مداومت بر ذکر "یا غنی" 🍀مداومت بر خواندن سوره ذاریات و مزّمل 🍀توسل به امام جواد(ع) بعد از اذان و نماز صبح 🍀مداومت بر خواندن دعای فرج و آیه الکرسی 🍀زیاد گفتن ذکر "لاحول و لا‌قوّه الّا بالله" 🍀خواندن سوره واقعه بعد از نماز عشاء 🍀گفتن‌تسبیحات‌حضرت‌زهرا(س)بعد از نماز @neday_e_dehestan
🔴رشد و ریشه 🖊احمدحسین شریفی به میزانی که «رشد» می‌کنیم، باید «ریشه‌»های خود را نیز «عمق‌» دهیم. وگرنه برای «سقوط» نیاز به طوفان نیست؛ با اندک بادی فرو خواهیم ریخت. @neday_e_dehestan
💠 حدیث روز💠 💎 توصیه‌ای از حضرت امیر (ع) 🔻امام على عليه‌السلام: إنْ قارَفْتَ سَيّئةً فعَجِّلْ مَحْوَها بالتَّوبةِ ❇️ هرگاه گناهى مرتكب شدى، به محو آن با توبه بشتاب. 📚 تحف العقول، صفحه81 ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @neday_e_dehestan
🌹تاثیر خواهران و برادران در تقویت مهارت‌های اجتماعی همدیگر 💠 انسان موجودی اجتماعی است؛ از این رو تمایل به برقراری ارتباط با دیگران دارد و در غیر این صورت احساس تنهایی می‌کند. 💠 بین صد‌ها و یا هزاران انسانی که در طول زندگی با آن‌ها رابطه داریم، خواهران و برادران از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ آن‌ها با پدر و مادر فرق دارند، از این نظر که اغلب آن‌ها هم دهه‌ای ما هستند و در بسیاری از مسائل، نظراتی مشابه با ما دارند. 💠 از طرفی خواهر و برادر با دوستان هم تفاوت دارند، چرا که از آن‌ها به ما نزدیک تر هستند. همه ما راز‌هایی داریم که حتی با دوستان خود به اشتراک نمی‌گذاریم، اما خواهران یا برادران اعتماد ما را نسبت به خود دارند و می‌توانند هم صحبت دردل‌های گاه و بی گاه ما باشند. 💠 از طرفی خواهران و برادران می‌توانند تأثیر بسزایی در رشد و تقویت مهارت‌های اجتماعی یکدیگر داشته باشند. آن‌ها از کودکی در کنار هم بزرگ شده‌اند و تفاوت‌های شخصیتی یکدیگر را پذیرفته‌اند و حال در فعالیت‌های اجتماعی موفق تر هستند. 🍀🍀🌺🍀🍀👇 @neday_e_dehestan
🔰سلسله گفتارهای کوتاه از علامه مصباح یزدی(ره) ✳️آیا داریم؟ 📌باید مراد از طب و اسلام به‌درستی روشن شود تا بتوان بر سر درستی یا نادرستی این‌گونه تعابیر، ارزش تحقیق دربارۀ آنها، و میزان تأثیرپذیری آنها از آموزه‌های دینی داوری کرد. 📌 به‌عنوان نمونه باید پاسخی واضح به این پرسش داده شود که آیا طب همان طب است که در قانون بوعلی‌سینا به آن پرداخته شده، و پیش از او افرادی مانند جالینوس و بقراط با اصول موضوعه و روش‌هایی مشابه به آن پرداخته بودند، یا طب اسلامی تفاوتی ماهوی با آنها دارد؟ 📌درصورت اول، باید اثبات شود که آیا اصول موضوعه و روش‌های طب سنتی هنوز از اعتبار و کارآیی برخوردارند،‌ یا با کشفیات علمی جدید در رشته‌هایی مانند بیولوژی و فیزیولوژی از اعتبار ساقط شده، جای خود را به علوم جدید داده‌اند؟ و در صورتی که طب اسلامی تفاوتهایی ماهوی با طب سنتی دارد، این تفاوت‌ها دقیقاً در چیست، و بخصوص روش تحقیق در آن چگونه است. 📌هنگامی مى‌توان از طب اسلامى به عنوان یک موضوع ویژه برای تحقیق یاد کرد که اصول موضوعه‌ای را به‌عنوان پیش‌فرض کرده‌ باشیم. 🔺 آن است که بدانیم اسلام مطالبی جدید و بی‌سابقه را در این زمینه ارائه کرده است که باید آن‌ها را کشف کرد. تنها با تکیه بر این که روایتى پیدا کرده‌ایم که مسأله‌اى طبی را مورد تأکید قرار داده که شبیه آن در قانون بوعلى، و احیاناً در کتاب اطبای یونان قدیم مانند جالینوس و بقراط،‌ یا در طب‌های سنتی دیگر اقوام باستان مانند چین و هند هم مورد اشاره قرار گرفته است، نمی‌توان از طب اسلامی سخن گفت. 🔺 این است که باید احتمال دهیم، با بررسى و تحقیق در میراث دینی، مطالبى یافت شود که امروز براى ما مفید باشد. معنای این سخن خط بطلان کشیدن بر پزشکی جدید نیست، بلکه بدین معناست که در کنار طب جدید، میراث دینی اسلامی نیز به‌کار گرفته شود. 🔺 آن است باید بدانیم در زمینۀ مسایل مختلف مربوط به پزشکى و سلامت، چند عرصه وجود دارد، و براى تحقیق در هر یک از آنها چه متدى را باید اختیار کرد. به‌عبارت دیگر، باید انواع زمینه‌هاى تحقیق مشخص شود، و لوازم پژوهش در هر زمینه تعیین گردد، و هر یک از ابعاد و زمینه‌ها به متخصصان مربوط واگذار شود. ممکن است برخی از ابعاد تحقیق نیازمند باشد که در این صورت باید به اسناد و مدارک مراجعه کرد، و بعضی از ابعاد آن محتاج استفاده از باشد که در آن صورت باید از استدلال و برهان بهره برد، و برخی از مسائل آن به قابل تحقیق باشد. باید راهى را طى کنیم که ، و داراى _صحیح و براساس پیش‌فرض‌هایى استوار و قابل اثبات و قابل دفاع باشد تا بتوان آن را به بشریت عرضه کرد و گامی در مسیر سعادت انسان‌ها برداشت. 📌 در میان روایاتی که از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نقل شده است، مطالبی دربارۀ‌ برخی بیماری‌ها و راه معالجه آنها آمده است.... حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا اسلام در زمینۀ «طب» مطلب جدیدى آورده است که از دسترس تجربه بشر خارج است، یا آنچه از معصومان علیهم‌السلام نقل شده، کم یا بیش در طب‌هاى باستانى نظیر طب یونانى، طب ایرانى، طب هندى، و طب چینى هم یافت می‌شود؟ 📌 ممکن است گفته شود: در روایات، گاهی براى بهبودى بیماران خواندن دعا، ذکر، و یا سوره‌ا‌ى از قرآن نیز سفارش شده است، و این نکته‌ای است که مختص اسلام است و در هیچ مکتب و روش دیگر یافت نمی‌شود. اکنون با این پرسش روبرو می‌شویم که آیا طب اسلامى یعنى ضمیمه‌کردن دعا، ذکر، یا آیاتى چند از قرآن به همان روش‌های مرسوم در پزشکی مدرن یا طب سنتى؟ آیا اضافه کردن این عامل، ماهیت روش‌های موجود را تغییر می‌دهد تا آن را دربرابر طب‌های دیگر قرار دهد؟ و آیا چنین ادعایی وهن دین و اسلام نیست؟ 📌 بسیاری از مبانی و روش‌هایی که امثال بوعلى‌سینا و محمدبن زکریای رازى در آثار خود بدان تمسک کرده‌اند، از یونانیان گرفته شده است؛ مطالبى از قبیل: عناصر اربعه و اخلاط اربعه مانند خون، صفرا، بلغم و سودا. ایشان در مطالب و تحقیقات خود به منابع و متون دینی تمسک نکرده‌اند، و چه‌بسا در آموزه‌های وحیانی نیز ذکری از این مطالب نرفته باشد؛ پس به چه دلیل باید آن را طب اسلامی دانسته، از دیگر نحله‌های پزشکی متمایز سازیم؟ 📚کتاب رابطه علم و دین ص 211. @neday_e_dehestan