🔴شمایان که ابن زیادی مردم را از #سایه_جنگ ترساندید، اشعریطور #برجام را به مردم غالب کردید، متفرعنانه دهان منتقدان را دوختید و معاویهوار منتقدان را با تهمت و تخریب از صحنه رقابت کنار زدید باید هم از منابر روشنگرانه میثمها و ابوذران زمان غش و ضعف کنید!
#پناهیان_صدای_ملت
"سیاوش آقاجانی"
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
24.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند دیدنی #خیال_باطل
تأملی بر ادعاها و انحرافات یکی از دکانداران معنویت #غفار_عباسی معروف به #غفاری
استاد عرفان آقایان #صدرالساداتی را بیشتر بشناسید
این ۹ دقیقه را با دقت ببینید
@moddaee
🏴با اجازه از محضر آقا امام زمان (عج)
✳️ شهادت امام حسین علیه السلام
▪️امام حسین (علیهالسّلام) آنقدر جنگید تا آنکه پیکر پاکش دهها زخم برداشت و در حالی که از نبرد، ناتوان شده بود، ایستاد تا اندکی بیاساید. در همان حال که ایستاده بود، سنگی آمد و بر پیشانی او خورد و خون از پیشانیاش جاری گشت. گوشه جامه را برگرفت تا با آن، خون از پیشانیاش پاک کند که تیر سه شعبه زهرآگینی آمد و درقلب حضرت جای گرفت. امام حسین (علیهالسّلام) فرمود: بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله. آنگاه سر به آسمان بلند کرد و گفت: خداوندا، تو میدانی که اینان کسی را میکشند که در روی زمین، جز او پسر پیغمبری نیست. سپس تیر را گرفت و از پشت بیرون کشید. خون، همچون ناودان جاری شد. ۱
▪️ دست خود را روی زخم گذاشت، چون پر از خون شد، به طرف آسمان پاشید؛ حتی یک قطره هم برنگشت. سپس بار دیگر دست روی زخم گذاشت. چون پر از خون شد، آن را به سر و صورت و محاسنش کشید و فرمود: به خدا سوگند، اینگونه خون آلود خواهم بود تا جدم محمد را دیدار کنم و بگویم: ای رسول خدا، فلانی و فلانی مرا کشتند. ۲
▪️زمانی گذشت. کشتن حضرت را برخی به برخی دیگر واگذار میکردند و هر گروه میخواست دیگران کار او را به پایان برسانند. ۳ و ۴
▪️ در این هنگام شمر در میان سپاهیانش ندا داد. چرا ایستادهاید؟ دربارهٔ او منتظر چه هستید؟ تیرها او را از پا افکنده است، به او حمله کنید، مادرتان به عزایتان بنشیند. به دنبال این فرمان، از هر طرف به امام حمله کردند و زخم و شمشیرها او را از پا درآورد.
▪️نخستین کسی که سراغ امام حسین (علیهالسّلام) رفت، زرعة بن شریک تمیمی بود که بر دست چپ او ضربهای زد. ۵ عمرو بن طلحه جعفی هم از پشت سر بر شانهٔ حضرت ضربه محکمی زد. ۶
سنان بن انس هم تیری بر گلوی حضرت زد. صالح بن وهب یزنی هم با نیزه ضربتی بر تهیگاه امام وارد کرد. بر اثر این زخمها و ضربتها امام حسین (علیهالسّلام) از اسب بر زمین افتاد. سپس برخاست و نشست و تیر از گلویش بیرون کشید و دستانش را به هم وصل کرد و زیر گلو گرفت و هر وقت پر از خون میشد، سر و محاسن خود را با آن آغشته میکرد و میفرمود: خدا را با این وضع ملاقات میکنم، در حالی که حق من غصب شده است. ۷
▪️ آنگاه از اطراف امام پراکنده شدند، در حالی که او گاهی با صورت روی زمین میافتاد و گاهی بر میخاست. در این حال سنان بن انس به او نزدیک شد. و با نیزه ضربتی بر او زد که بر اثر آن امام نقش بر زمین شد. سنان به خولی بن یزید اصبحی گفت: سر او را از بدن جدا کن. خولی خواست این کار را بکند، اما دچار سستی شد و لرزه بر اندامش افتاد. سنان به او گفت: خدا بازوانت را سست و دستانت را از بدن جدا کند. آنگاه از اسب فرود آمد و سر مبارک امام را از تن جدا کرد و آن را به خولی داد. ۸
صلی الله علیک یا اباعبدالله
پی نوشت:
۱.خوارزمی، موفق بن احمد، مقتل الحسین، ج۲، ص۳۹. _ سید بن طاووس، الملهوف علی قتلی الطفوف، ص۱۷۲.
۲.خوارزمی، موفق بن احمد، مقتل الحسین، ج۲، ص۳۹.
۳. طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک، ج۵، ص۴۵۲.
۴. دینوری، ابوحنیفه، الاخبار الطوال، ص۲۵۸.
۵_ طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک، ج۵، ص۴۵۳. _ ابن اعثم، احمد، الفتوح، ج۵، ص۱۱۸._ شیخ مفید، محمد بن محمد، الارشاد، ج۲، ص۱۱۲.
۶_ ابن اعثم، احمد، الفتوح، ج۵، ص۱۱۸. _ خوارزمی، موفق بن احمد، مقتل الحسین، ج۲، ص۴۰.
۷_ ابن اعثم، احمد، الفتوح، ج۵، ص۱۱۸.
۸_طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامام والملوک، ج۵، ص۴۵۳.
@yasinasr
🏴صلی الله علیک یا اباعبدالله🏴
🔰 باید خود را سپر کنیم
🔺 آن کسی که ظهر عاشورا ایستاده بود و موقع نماز جلوی اصابت تیرها به #اباعبدالله (ع) را میگرفت، تا نماز تمام شد افتاد زمین، پرسید: أ وَفَیْتُ؟ این یعنی سرباز. یعنی رهبر را بگذار وسط و خاکریزها را دورش بچین تا به او آسیبی نرسد، نه اینکه برو پشت او قایم شو تا ببینی چه میشود! بعد که دیدیم سالم ماند، ما هم میآییم! باید خود را سپر کنیم.
🔺 رهبری که از جانب خدا تعیین شده است، شما حق نداری جان خودت را بر او مقدّم بکنی. این کسانی که میگویند ما پشت سر رهبری حرکت میکنیم، این نهایت خودخواهی است! مثل اینکه رهبر را گذاشتهایم در میدان مین ، او برود مینها را خنثی کند؛ او برود روی مین که ما راحت رد شویم! نباید شما به جانتان از جان او مشتاقتر باشید.
#حجت_الاسلام_قاسمیان
✅ @qasemian_ir
⚫️عبرتهای عاشورا /شریح قاضی
◾️▪️امام خامنه ای: تاریخ مىنویسد: «مسجد کوفه مملو از جمعیتى شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند.» چرا چنین شد؟ بنده که نگاه مىکنم، مىبینم خواصِ طرفدارِ حقْ مقصرّند و بعضىشان در نهایتِ بدى عمل کردند. مثل چه کسى؟ مثل «شریح قاضى». شریح قاضى که جزو بنىامیّه نبود! کسى بود که مىفهمید حق با کیست. مىفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتى «هانى بن عروه» را با سر و روى مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیلهى او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.
◾️▪️ابن زیاد ترسید. آنها مىگفتند: «شما هانى را کشتهاید.» ابن زیاد به «شریح قاضى» گفت: «برو ببین اگر هانى زنده است، به مردمش خبر بده.» شریح دید هانى بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانى به شریح افتاد، فریاد برآورد: «اى مسلمانان! این چه وضعى است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمىآیند مرا از اینجا نجات دهند؟! مگر مردهاند؟!»
◾️▪️شریح قاضى گفت: «مىخواستم حرفهاى هانى را به کسانى که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آنجا حضور داشت و جرأت نکردم!»
◾️▪️«جرأت نکردم» یعنى چه؟ یعنى همین که ما مىگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام مىداد، تاریخ عوض مىشد.
◾️▪️اگر شریح به مردم مىگفت که هانى زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به اینکه عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها مىریختند و هانى را نجات مىدادند. با نجات هانى هم قدرت پیدا مىکردند، روحیه مىیافتند، دارالاماره را محاصره مىکردند، عبیداللَّه را مىگرفتند؛ یا مىکشتند و یا مىفرستادند مىرفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیهالسّلام مىشد و دیگر واقعهى کربلا اتّفاق نمىافتاد! اگر واقعهى کربلا اتّفاق نمىافتاد؛ یعنى امام حسین علیهالسّلام به حکومت مىرسید. حکومت حسینى، اگر شش ماه هم طول مىکشید براى تاریخ، برکات زیادى داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
◾️▪️ اى شریح قاضى! چرا وقتى که دیدى هانى در آن وضعیت است، شهادتِ حق ندادى؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهندهى دنیا بر دین، همین است.
بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسولالله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🇮🇷کانال اساتید انقلابی
http://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
1_26594176.mp3
2.93M
🏴عبرتهای عاشورا| «شریح قاضی»
◾️چطور شد که جامعهی اسلامی به محوریّت پیامبر عظیمالشّأن، بعد از پنجاه سال کارش به آنجا رسید که فرزندهمین پیغمبر را با فجیعترین وضعی کشتند؟!
🇮🇷کانال اساتید انقلابی
@asatid_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یادآوری/لعنت بر یزیدیان زمان/آتش زدن بسیجی در عاشورای سال 88
♦️ #فراموش_نمیکنیم
🇮🇷 eitaa.com/asatid_enghelabi ایتا
🇮🇷 sapp.ir/asatid_enghelabi سروش
📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
🔴 انتصاب حاشیهدار (۱)
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۱۱ شهریور ۹۸ دکتر #سعداله_نصیری_قیداری را به سمت سرپرست دانشگاه شهید بهشتی منصوب نمود.
خبر کوتاه بود ولی ماجرا مفصل تر از این حرفهاست... ظاهرا دولت قصد پرهیز از حاشیهها را نداشته و به جای توجه جدی به منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دلسوزان و نخبگان نظام به دنبال حاشیهسازی،لجاجت و سیاسیبازی حتی در امور علمی کشور است.
نصیری قیداری فارغ از جناحی و حزبی بودنش که مناسب نظام مدیریت دانشگاهی کشور نمیباشد، یکی از مسببین و تدوین کنندگان اصلی و محوری سند (چهار چوب عمل) ملی آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران بوده و هنگام تصدی ایشان در سمت دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران، این سند استکباری و مشکوک در تاریخ ۲۰ آذر ۹۵ رونمایی میگردد.
ایشان و حامیان #سند2030 در دولت پس از موضعگیری های رهبری، مراجع عظام تقلید و نخبگان جامعه همچنان بر مفید بودن این سند برای جمهوری اسلامی ایران پافشاری می نمودند و برای تطهیر و تلطیف این سند به منظور آمادهسازی آن برای اجرا، اقدام به برخی اصلاحات از جمله تغییر نام آن شدند که در نهایت رهبر معظم انقلاب در تیر ۹۶ دستور به ملغی و کنار گذاشتن سند مذکور را دادند....
🇮🇷کانال اساتید انقلابی
🌀 eita.com/asatid_enghelabi
🌀 sapp.ir/asatid_enghelabi
🔴 انتصاب حاشیهدار (۲)
در هنگام مدیریت #سعداله_نصیری_قیداری بر کرسی دبیر کلی کمیسیون ملی یونسکو در ایران بود که در اقدامی نادر و به صورت داوطلبانه و ابتکاری پیشنهاد و طرح تدوین سندی را تحت عنوان سند ملی آموزش ۲۰۳۰ را به یونسکو ارائه و طرح عملیاتی کردن آن را آغاز می نمایند که این خود نشان از القای ناکارآمدی و ناتوانی و عدم تکیه به درون بوده و همچنین دادن این پیام به بیگانه که برای حل مسائل مان در حوزه های پیشرفت و توسعه کشور مدلی از خود نداریم و شما بیایید برای ما نسخه ارائه دهید.
سوال اینجاست که چطور فردی با بیاعتمادی به مولفههای پیشرفت با شاخصهای ایرانی و اسلامی و به دنبال مدل توسعهای غرب بوده، میتواند در خدمت پیشرفت علمی ایرانی و اسلامی و همچنین نهادینه سازی و مروج آن باشد؟
لذا با وجود شخصیتهای علمی، نخبه و برجسته دیگری در دانشگاه شهید بهشتی که توانمندی های جناب نصیری قیداری به گرد پای آنها هم نمیرسد، انتخاب و انتصاب ایشان نشان از دهن کجی و لجاجت دولت اعتدال دارد و
میطلبد دانشگاهییان و نخبگان علمی مراتب اعتراض خود را به این انتصاب سیاسی و دارای حاشیه اعلام دارند.
همچنین فراموش نکنید "دبیرکل کمیسیون ملی #یونسکو در ایران" یکی از مهم ترین مسئولیتهای نصیری قیداری در دولت روحانی بوده است.
🇮🇷کانال اساتید انقلابی
🌀 eitaa.com/asatid_enghelabi
🌀 sapp.ir/asatid_enghelabi