eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
950 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂سلسله مباحث: شماره 5 🌺چند مصداق مهم زيِّ طلبه (قسمت سوم)🌺 4ـ رفتارها: رفتارهای ظاهری طلبه نیز ـ با اندكی توسع در لغت ـ از مصادیق زی می‏باشند. بدون تردید، انسان با رفتارهای اجتماعی، خود را می‏نمایاند و باطن خود را آشكار می‏سازد. درباره جواز اخلاقی پاره‏ای از این رفتارها برای طلبه می‏توان تأمل داشت. 5ـ عنوان و مدرك تحصیلی: با توجه به این‏كه در دنیای امروز عنوان و مدرك تحصیلی هر كس، نوع تلقی دیگران از او را شكل می‏دهد و نگاه مردم به او را متحول می‏سازد، مناسب است در این بحث، از آن نیز سخنی به میان آید. آیا طلبه موظف است به دنبال عنوان و مدركی باشد و اعتبار خود را در میان مردم بیشتر گرداند؟ آیا طلبه باید نوع نگاه دیگران و اعتماد آنان را به خود تنظیم كند؟ 6ـ كار كردن: اشتغال طلبه به برخی از فعالیت‏های جانبی جهت تأمین معاش و رفع مشكلات اقتصادی محل تردید است. آیا طلبه در حاشیه فعالیت تحصیلی خود می‏تواند به هر كاری بپردازد؟ در سلسله مباحث انشاءالله به پاسخ سوالات فوق و مانند آنها پرداخته خواهد شد. ادامه دارد... 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
در میدان تکلیف بمانیم تا انتخاب شویم لازم نیست در میدان جنگ باشی اگر در بمانی شهادت تو را انتخاب می کند مثل شهید صیاد که جلوی خانه اش ترور شد شهید احمدی روشن در میدان کتابی تهران حاج آقا خرسند جلوی مسجد در سحر شب قدر طلبه شهید قاسمی جلوی در حوزه دکتر شهریاری جلوی دانشگاه حاج قاسم در بغداد و حالا هم دانشمند عزیز ما محسن فخری زاده در آبسرد میدان تکلیف ما کجاست؟ 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
✅سوره مبارکه ، صفحه304، آیات 98 تا 110 🗓1399/09/10 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
304.mp3
596.3K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه304 🗓1399/09/10 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
225.pdf
116.6K
هر روز با قرآن و عترت 📚 ✅فضایل و کمالات اخلاقی ✏️10. پیوند با خویشاوندان 🗓1399/09/10 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی 🔸موضوع: استفاده درست از سرمایه های ملی اقتصاد مقاومتی، شماره 18 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
➖➖اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت پنجم➖➖ 🔹بسترهای پیشرفت اقتصادی (قسمت سوم)👇🏿👇🏿🔹 ♻️برنامه ریزی و آرامش لازمه سرمایه گذاری و تولید ملی امام خمینی رحمه الله: ... مردم باید در خانه هایشان مطمئن باشند، در زندگی شان، کسب و تجارتشان اطمینان داشته باشند. دولت اسلامی موظف است مردم را مطمئن نماید در همه چیز، در سرمایه هایشان، در کسب و کارشان. برنامه ریزی در جهت رفاه متناسب با وضع عامه مردم توأم با حفظ شعایر و ارزش های کامل اسلامی و پرهیز از تنگ نظری ها و افراط گرایی ها و نیز مبارزه با فرهنگ مصرفی که بزرگ ترین آفت یک جامعه انقلابی است و تشویق به تولیدات داخلی و برنامه ریزی در جهت توسعه صادرات و گسترش مبادی صدور کالا و خروج از تکیه به صادرات نفت و نیز آزادی واردات و صادرات و به طور کلی تجارت بر اساس قانون و با نظارت دولت در نوع و قیمت [باید انجام گیرد]. [صحیفه نور، ج 21، ص49] ♻️خودباوری لازمه خودکفایی امام خمینی رحمه الله: مهم این است که ایرانی ها بفهمند که خودشان می توانند کار بکنند، در طول این زمان القاء کرده بودند که ایرانی ها چیزی نیستند و باید همه، همه چیز را بروند از خارج بیاورند. از اروپا بیاورند از امریکا بیاورند، این شد که مغزهای ایرانی به کار نیفتاد و نگذاشتند به کار بیفتد. ایران افرادش، مردمش از سایر افراد کمتر نیستند بلکه از بسیاری بالاترند. لکن نگذاشتند استعدادها به کار بیفتد. باید استعدادها را به کار بیندازند و دولت و ملت تأیید کنند از این کسانی که اختراع و ابداع می کنند تا ان شاءالله ایران خودش همه چیز را بسازد و مستقل بشود. [صحیفه نور، ج13، ص 198] 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
شماره 5 🌸تولید و سهم خانواده در آن / قسمت سوم🌸 خانواده می‌تواند سهم مهمی در تولیدات داخلی داشته باشد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از: 1. انجام کار تولیدی 2. مشارکت دادن سرمایه در تولید 3. بهره گیری از ظرفیت های تولید ♻️انجام کار تولیدی (قسمت سوم) جایگاه، توان مندی و فرصت خانواده ها و اعضای آنها متفاوت است، ولی هرکدام در حد توان و ظرفیت هایی که در اختیار دارند، می توانند دست کم در یکی از حیطه های زیر به وظیفه جهادی-اقتصادی خود عمل کنند: الف) تولید در بخش رسمی ب) تولید در منزل ✴️الف: تولید در بخش رسمی منظور از بخش رسمی کشور، سازمان ها، اداره ها، صنایع، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی است که به طور نسبی فعالیت ثابت و دایمی دارند. در آنها فعالیت هایی انجام می گیرد که نیاز به سرمایه، تخصص و سواد دارد. خانواده هایی که اعضای آنها در این بخش فعال هستند، اولین وظیفه شان این است که روحیه یا رفتار جهادی را بر کار خود حاکم کنند. بنا به تعبیر مقام معظم رهبری: «کار را باید محکم، دقیق و درست انجام داد ... و کاری کرد که کالای داخلی در نظر مصرف کننده ایرانی و غیر ایرانی، کالایی مطلوب، بادوام و زیبا باشد.»[ روزنامه ایران، 8/2/1390، ش 4778، ص2] همچنین بنا به فرموده ایشان، باید کاری کرد که «عرصه تولید کالای برتر در داخل کشور، به همت کارگران، مهندسان و سرمایه گذاران، به عرصه ای دیگر برای تجلی شعار [ما می توانیم] تبدیل شود». [روزنامه ایران، 8/2/1390، ش 4778، ص2] به بیان دیگر، افراد شاغل بخش تولید رسمی باید مأموریت سازمانی خود را در تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، به صورت مطلوب و شایسته انجام دهند و نسبت به آنچه تاکنون بی اعتنا بوده اند، حساس باشند و دیگران را نیز به کار جهادی-اقتصادی فرا بخوانند. ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران: حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله فاطمی نیا غش در معامله تقلب در فروختن اجناس و هر گونه کلاه برداری و دروغ در این زمینه، غش در معامله است. این امر در دین ما خطایی بزرگ برشمرده می شود. غش در معامله گاه ظاهری است و دیده می شود و گاه به شکل پنهانی انجام می شود. رسول خدا (ص) در این مورد می فرمایند که غش، برکت را از مال انسان می برد و معیشت او را فاسد می کند خدا او را به حال خود وا می گذارد. و هر که در معامله با دیگران غش داشته باشد از ما نیست و با یهودیان محشور می شود. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
شهید آیت الله مدرس مجتهدی با درایت، متقی، ساده زیست، شجاع، بیگانه ستیز، مرد سیاست و کسی بود که خدمت به مردم را از وظایف شرعی خود میدانست. پس از سالها آزار، تبعید و زندان، توسط مزدوران رضا خان به شهادت رسید. سالروز شهادت ایشان (10 آذر) روز مجلس نامگذاری شده است. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com
سید حسن مدرس در سال 1249ش. در محله دشت زواره به دنیا آمد . او تحصیلات خودرا در قمشه آغاز کرد و در اصفهان پی گرفت؛ پس از اتمام تحصیلات، به عراق رفت و پس از هفت سال اقامت در نجف و تایید مقام اجتهادش از سوی فضلای این شهر، در سال 1318 ق. از راه اهواز و چهار محال و بختیاری به ایران بازگشت؛ پس از اقامتی کوتاه در قمشه و دیدار با خویشاوندان، این آبادی رابه قصد اصفهان ترک کرد. او صبح ها در مدرسه جده کوچک (مدرسه شهید مدرس) درس فقه و اصول و عصرها در مدرسه جده بزرگ منطق و شرح منظومه می گفت و روزهای پنج شنبه طلاب را با چشمه های زلال نهج البلاغه آشنا می ساخت . تسلط و مهارتش در تدریس معارف دینی چنان بود که به مدرس شهرت یافت. مدرس، ضمن تدریس، از مسائل سیاسی و اجتماعی غافل نبود. پس از مشروطیت، وقتی نیابت ریاست انجمن ولایتی اداره اصفهان به وی سپرده شد، در برابر زورگویی و استبداد صمصام السلطنه بختیاری، حاکم اصفهان، ایستاد و فریاد زد: چرا به نام مشروطه مردم را تحت فشار قرار می دهید. این حاکم ستم گستر دستور توقیف و تبعید مدرس مبارز را صادر کرد؛ اما با مشاهده حمایت و مقاومت مردم در تصمیم و رفتار خویش تجدید نظر کرد. در دوره دوم مجلس شورای ملی سابق، مدرس از سوی فقها و مراجع تقلید مجتهد طراز اول معرفی شد تا همراه چهار مجتهد دیگر به مجلس شتابد و برقوانین مصوب آن نظارت داشته باشد. او پس از یکصد و نود و چهارمین جلسه مجلس دوم در 28 ذی حجه 1328 ق. در مجلس حضور یافت و از جلسه دویستم به ایراد نطق پرداخت 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.com